| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 36
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Odnos voznika do uporabe asistenčnih sistemov ter uporabe mobitela med vožnjo : magistrsko delo
Primož Makuc, 2024, master's thesis

Abstract: Varnost v cestnem prometu in uporaba asistenčnih sistemov postajata vse bolj pomembna tema v sodobni družbi. To delo proučuje odnos voznikov do asistenčnih sistemov in uporabe mobilnega telefona med vožnjo. V trenutni digitalni dobi se tehnologija neprestano razvija in vpliva na vsakdanje življenje, vključno z izkušnjo v cestnem prometu. Raziskava se osredotoča na vprašanja, kot so naklonjenost voznikov do uporabe asistenčnih sistemov, vpliv demografskih dejavnikov, kot sta starost in spol ter ocena nevarnosti različnih dejavnosti med vožnjo. Delo predstavlja različne asistenčne sisteme vozil, njihovo delovanje in morebitne omejitve. Čeprav lahko asistenčni sistemi pripomorejo k večji varnosti in razbremenitvi voznika, lahko povzročijo tudi večjo nevarnost, če so vozniki zaradi njih manj pozorni na cesto. Zaradi višjega zaupanja v varno delovanje asistenčnih sistemov obstaja tudi večja možnost motenj na voznika. Analizirani so bili demografski dejavniki, ki vplivajo na sprejemanje in uporabo teh sistemov ter ocenjujejo različne dejavnosti med vožnjo. Preverjene so bile hipoteze o pozitivni naravnanosti do asistenčnih sistemov, vplivu spola in starosti ter oceni nevarnosti različnih dejavnosti med vožnjo. Na podlagi rezultatov je bila ugotovljena kompleksnost odnosa voznikov do asistenčnih sistemov in potrebo po nadaljnjem raziskovanju ter ozaveščanju voznikov o varni uporabi teh sistemov. Poleg uporabe mobilnega telefona niso zanemarljive tudi vse ostale motnje, s katerimi se voznik srečuje med vožnjo. Še večjo pozornost je potrebno nameniti spodbujanju k odgovornemu ravnanju na cestišču in zmanjšati uporabo mobilnih telefonov med vožnjo, kar bo prispevalo k večji varnosti v cestnem prometu za vse udeležence.
Keywords: vozniki, asistenčni sistemi, motnje med vožnjo, mobilni telefoni, osebna vozila, magistrska dela
Published in DKUM: 10.06.2024; Views: 124; Downloads: 30
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
Problematika varnosti starejših voznikov motornih vozil v prometu : magistrsko delo
Anamarija Poll, 2024, master's thesis

Abstract: Zaključno delo predstavlja problematiko z vidika prometne varnosti, s katero se soočajo starejši vozniki motornih vozil. Osnovni namen je prikazati njihovo varnost v prometu skozi analizo prometnih nesreč in s pomočjo eksperimenta, ki smo ga izvedli na fakulteti. Analiza prometnih nesreč prikazuje podrobne informacije o prometnih nesrečah za obdobje 2012–2022, v katerih so bili udeleženi kot povzročitelji, starejši vozniki. Približno 20 % prometnih nesreč v zadnjih letih povzročijo prav oni. Za boljše razumevanje analize prometnih nesreč je bil izveden eksperiment s 30-imi prostovoljci različnih starosti. Vseboval je anketo s testom o cestno prometnih predpisih in vožnjo na simulatorju z očali za sledenje pogleda. Rezultate poizkusa smo primerjali po starostnih skupinah in ugotovili, da z leti znanje o cestno prometnih predpisih pada. Ena izmed pomembnih ugotovitev je, da imajo starejši vozniki kljub manjši vozni hitrosti daljši reakcijski čas v primerjavi z ostalimi vozniki. Na koncu so podani tudi možni predlogi za izboljšanje stanja na področju prometne varnosti starejših voznikov.
Keywords: varnost v prometu, starejši vozniki, analiza prometnih nesreč, simulator vožnje, očala za sledenje pogleda
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 233; Downloads: 26
.pdf Full text (5,41 MB)

3.
Vpliv utrujenosti na profesionalne voznike Bosne in Hercegovine : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Dejana Perković, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko utrujenosti pri profesionalnih voznikih in možnosti, kako to zmanjšati. Profesionalni vozniki predstavljajo pomembno kategorijo voznikov, ker so vsak dan zastopani v prometu, prevažajo potnike ali blago in je njihova odgovornost na zelo visoki ravni. Zaradi velike odgovornosti in dolgih voženj so profesionalni vozniki zelo pogosto pod vplivom utrujenosti. Dejstvo je, da se danes 20–50 % prometnih nesreč z gospodarskimi vozili zgodi ravno zaradi utrujenosti, zato lahko rečemo, da je utrujenost pomemben dejavnik prometne varnosti. Raziskave o utrujenosti kot dejavniku prometne varnosti so še v fazi razvoja. Vendar je ta kazalnik še posebej pomemben za ugotavljanje varnosti dela transportnega podjetja, a predvsem kakovosti dela profesionalnih voznikov. Glavni namen diplomskega dela je prikazati vplivne dejavnike in prisotnost utrujenosti pri profesionalnih voznikih, zaposlenih v transportnih podjetjih v Bosni in Hercegovini. Da bi ugotovili dejansko stanje v transportnih podjetjih, je bila opravljena raziskava med profesionalnimi vozniki v Bosni in Hercegovini. Rezultati kažejo, da večina voznikov vozi več, kot dovoljuje zakonodaja. Pri najpogostejših ukrepih za odpravo utrujenosti, in sicer zaspanosti, ki se pojavi med vožnjo, so rezultati raziskave pokazali, da vozniki najpogosteje uporabljajo pogovor (z družino, s sodelavci), pitje kave ali drugih kofeinskih/energijskih pijač ter poslušajo glasbo. Odpiranje oken je tudi eden od najpogostejših ukrepov, ki jih izvedejo. Vendar vozniki ne izvajajo najučinkovitejšega ukrepa proti zaspanosti in utrujenosti, in sicer tovornjaka ne ustavijo in ne počivajo. Prav tako smo glede na rezultate ankete ugotovili, da večina voznikov vozi ob koncih tedna, predvsem zato, ker tako zahteva podjetje. Z nadaljnjo analizo smo ugotovili, da vožnja ob koncu tedna vpliva na pojav utrujenosti. Na podlagi obstoječega stanja in pregleda tujih izkušenj smo podali predloge ukrepov za odpravo ali zmanjšanje utrujenosti. Kot možne rešitve predlagamo izvedbo izobraževanj in kampanje za profesionalne voznike enkrat ali dvakrat letno, da se poveča ozaveščenost o negativnem vplivu utrujenosti in predlagajo koristni ukrepi, ki bi jih vozniki lahko uporabili za premagovanje utrujenosti. Zelo pomembno je tudi ozaveščanje podjetij o negativnem vplivu utrujenosti na voznike. Kot rešitev predlagamo tudi strožji nadzor na strani policije in spremljanje voznikov na strani podjetja, da vozniki ne bi vozili več, kot je predpisano.
Keywords: prometna varnost, utrujenost, profesionalni vozniki, prometne nesreče
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 310; Downloads: 21
.pdf Full text (1,93 MB)

4.
Reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Matic Visočnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V raziskavi smo proučevali reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah. S pomočjo statističnih metod smo ugotavljali, kako prometne nesreče vplivajo na pretočnost prometa na avtocestah in hitrih cestah. Proučili in primerjali smo različne prometne ureditve držav članic Evropske unije ob zastojih na avtocesti ali hitri cesti. Ugotovili smo, da od 27 držav Evropske unije reševalni pas uporablja le 10 držav. Z anketnim vprašalnikom smo preverjali demografske značilnosti in strokovno usposobljenost anketiranih. Anketirani so podali subjektivno mnenje o njihovem ravnanju in ravnanju drugih voznikov v prometu. S pomočjo opisnih statistik smo prišli do spoznanja, da vsi anketirani poznajo pojem reševalni pas, prav tako se 90 % anketiranih v primeru zastoja vedno pravilno razvrsti. Na osnovi zapisanih rezultatov lahko zaključimo, da se stanje na področju poznavanja in upoštevanja pravil reševalnega pasu v Sloveniji izboljšuje. Na podlagi vseh zapisanih ugotovitev bomo tako podali predlog o poenotenju pravil na ravni Evropske unije, celoviti spremembi izobraževanja starejših voznikov in infrastrukturnih spremembah.
Keywords: reševalni pas, zastoji, prometne nesreče, prometna varnost, vozniki
Published in DKUM: 11.01.2023; Views: 622; Downloads: 112
.pdf Full text (2,40 MB)

5.
Reorganizacija nalaganja tovornih vozil v Pivovarni Laško Union
Aljoša Žikovšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil predstavlja eno izmed najpomembnejših dejavnosti logistike, zato smo v diplomskem delu raziskali proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil v Pivovarni Laško Union, na lokaciji v Laškem, in predstavili rešitve za učinkovitejše in varnejše opravljanje dela. Za lažje razumevanje ključne tematike smo v prvem delu diplomskega dela opisali obstoječe stanje procesa nalaganja in razlaganja tovornih vozil v izbranem podjetju, ki zajema vse postopke od prihoda voznikov tovornih vozil v podjetje, njihove prijave na nalaganje tovora, sistema nalaganja tovornega vozila do odhoda voznikov s polnim in zapečatenim vozilom. Čeprav proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil v podjetju poteka tekoče, smo pri opazovanju posameznih procesov odkrili številne napake in pomanjkljivosti ter jih podrobno predstavili v drugem delu diplomskega dela. Med pomanjkljivosti obstoječega sistema smo uvrstili »zastarel« način ročnega vpisovanja voznikov tovornih vozil na list papirja, ločeno nalaganje tovornih vozil za tujino samo v dopoldanskem in nalaganje vozil za Slovenijo v popoldanskem času, samo eno mesto za nalaganje tovornih vozil na nakladalni rampi ter naključno skladiščenje končnih izdelkov v skladiščne cone, ki zaradi dolgih komisionirnih poti podaljšujejo čas nalaganja tovora. V zadnjem delu diplomskega dela smo po natančni analizi podali rešitve za vsako odkrito pomanjkljivost, rešitve medsebojno povezali ter s tem predstavili možnost za učinkovitejši in varnejši proces dela v podjetju. Med rešitve, ki bi omogočile hitrejše in varnejše nalaganje in razlaganje tovornih vozil, sodijo vpeljava elektronskega sistema vpisovanja voznikov tovornih vozil, nalaganje tovornih vozil za Slovenijo in tujino tekom celega delovnega dne, ločeno skladiščenje končnih izdelkov na tiste, ki se prodajajo v tujino, in tiste, ki se prodajajo samo v Sloveniji, ter uvedba dodatnega mesta za nalaganje tovornih vozil.
Keywords: nalaganje in razlaganje tovornih vozil, vozniki tovornih vozil, skladiščenje, notranji transport, nakladalna rampa
Published in DKUM: 23.04.2021; Views: 1038; Downloads: 58
.pdf Full text (3,45 MB)

6.
Učinek preventivnega programa
Gregor Bratina, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Raziskava v sklopu magistrskega dela je bila namenjena preučevanju učinka preventivnega programa »Še vedno vozim, vendar ne hodim«, ki ga izvaja VOZIM, Zavod za inovativno izobraževanje na področju prometne varnosti. Ciljna skupina so bili dijaki srednjih šol, ki so na začetku svoje vozniške poti. V sodelovanju z zavodom VOZIM smo osnovali anketni vprašalnik. Nato smo se odpravili na srednje šole, kjer smo izvedli anketiranje tik pred in takoj po koncu preventivnega programa. Tako smo preverjali stališča mladih o prometni varnosti pred izvedbo in jih primerjali s stališči po izvedbi preventivnega programa. Na ta način smo izmerili učinek samega programa. Med drugim smo želeli ugotoviti, katere spremembe bi lahko uvedli, da bi se učinkovitost programa še izboljšala in kateri načini podajanja informacij so imeli največji učinek na poslušalce. V času raziskave smo bili soočeni z nekaj omejitvami, ki so vplivale na rezultate. Predvsem je bil to čas izvajanja programa, čas, ki smo ga imeli na razpolago za preverjanje učinka, in nepripravljenost dijakov za reševanje anket. Glede na rezultate lahko le deloma potrdimo učinkovitost preventivnega programa. Rezultati so razkrili, da ima program potencial in pozitivne učinke na poslušalce, vendar pa zaradi že naštetih omejitev tega ne moremo z gotovostjo potrditi. V rezultatih je namreč prihajalo do precejšnjih odstopanj. Kljub temu pa je vzpodbudno, da je raziskava pokazala pozitivne smernice tovrstnega programa.
Keywords: prometna varnost, preventivni program, prometne nesreče, mladi vozniki, učinek
Published in DKUM: 04.12.2020; Views: 1265; Downloads: 93
.pdf Full text (1,94 MB)

7.
Vplivi dolgotrajnih voženj na voznike tovornih vozil v izbranem transportnem podjetju
Klavdija Rantaša, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Vplivi dolgotrajnih voženj v današnjem času predstavljajo velik pomen pri voznikih, ki se vsakodnevno soočajo s problemi, na katere naletijo na cesti. V izbranem transportnem podjetju smo zaznali problem, ki je predstavljen v diplomskem delu. Podjetje se lahko pohvali s trgovskim centrom, poslovnimi prostori, sobami za prenočitev, logističnim centrom, dobro razvejeno transportno dejavnostjo in najemom kombijev. Večino dela, opravljenega v podjetju, predstavlja transport – dnevno vozniki tovornih vozil opravljajo prevoze po Sloveniji in tujini. Pri tem se srečujejo z različnimi vplivi, kot so utrujenost, stres, slabe vremenske okoliščine, slabe prehranske navade in zaspanost. V času voženj so pomembni dokumentacija, obvezni odmori ter zbranost.
Keywords: Transportno podjetje, vozniki tovornih vozil, dolgotrajne vožnje, utrujenost, transport
Published in DKUM: 06.01.2020; Views: 1029; Downloads: 107
.pdf Full text (1,80 MB)

8.
Korupcija v šolah vožnje : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Boštjan Colarič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Korupcija se dandanes pojavlja v različnih oblikah in razsežnostih, ki segajo od samih vrhov političnih oblasti, do neposrednih uporabnikov storitev državnega aparata. V diplomskem delu je predstavljen pojem korupcije v povezavi s t. i. »sistemsko korupcijo« in korelacijo z izvajanjem dodatnih usposabljanj za voznike začetnike. Odkrite nepravilnosti pri izvajanju usposabljanj so se pojavljale po sprejetju novih načinov izobraževanj v Zakonu o voznikih leta 2010, kar je bilo tudi vodilo pri raziskovanju poteka sprejetja zakonodaje na tem področju, v primerjavi z ureditvami v nekaterih drugih državah Evropske unije. Po opravljenih raziskavah zakonskih ureditev držav in zaključkih pravnomočnih sodb v Republiki Sloveniji, je bilo ugotovljeno, da so bila zakonodajna pravila ob začetku sprejetja nove zakonodaje na področju usposabljanja voznikov pomanjkljiva, kar je omogočalo izkoriščanje sivih polj pri izvajanju nadzora, vendar pa se temeljne oblike izobraževanj voznikov začetnikov bistveno ne razlikujejo od izobraževanja v drugih državah Evropske unije. Naknadni popravki zakonodaje v Republiki Sloveniji so okrepili mehanizme nadzora z namenom preprečevanja izvajanja nepravilnosti. Prav tako je bilo ugotovljeno, da bi bilo za povezavo med sprejetjem zakonodaje v letu 2010 in sistemsko korupcijo, potrebno poglobljeno preiskovanje povezav med pobudniki novih ukrepov in subjekti, ki bi imeli s tem koristi, pri čemer pa so tudi najvišji nadzorni organi nemočni brez ustrezne politične podpore.
Keywords: šola vožnje, korupcija, sistemska korupcija, vozniki začetniki, usposabljanje, diplomske naloge
Published in DKUM: 12.04.2019; Views: 1530; Downloads: 91
.pdf Full text (867,95 KB)

9.
Problematika kraje tovora med transportom in ogroženost voznikov
Ana Mišković, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali s problematiko kraje tovora in poskusi kraje med transportom, prav tako pa tudi z ogroženostjo voznikov na poti. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne težave s krajami ima manjše transportno podjetje, in podati ukrepe, s katerimi bi zmanjšali število kraj in tveganje zanje. Raziskovali smo, kakšne kraje se dogajajo in kako pogosto. V prvem delu diplomske naloge smo predstavili teoretična izhodišča na podlagi objavljenih raziskav. Posebej smo se osredotočili na podatke držav Italije, Francije in Španije, saj vozniki obravnavanega podjetja največkrat vozijo prav v te tri države. V nadaljevanju smo opisali obstoječe stanje v transportnem podjetju, izpostavili pogoste lokacije kraj tovora in poskusov kraj, navedli načine kraj, ukrepanje v primeru kraje ter kakšno je trenutno stanje v podjetju na področju varnosti tovora in voznika na poti. Glavne težave podjetja na področju raziskovanega problema smo opisali v kritični analizi. V tretjem poglavju diplomske naloge smo navedli predloge rešitev oziroma predloge za izboljšanje stanja. Navedli smo jih več in tudi razvrstili glede na načine kraj, ki jih tatovi izvajajo. Ključni predlogi rešitev pa so varno parkiranje in namestitev alarmnega sistema. Na koncu smo podali še oceno in vrednotenje uspešnosti rešitve problema, navedli kakšni so predvideni pogoji za uvedbo rešitve in kakšne so možnosti za nadaljnji razvoj.
Keywords: kraja, tatovi, tovor, vozniki, transport
Published in DKUM: 28.02.2019; Views: 733; Downloads: 51
.pdf Full text (1,22 MB)

10.
Odnos voznikov začetnikov do usposabljanja voznika začetnika : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Ana Kemperle, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Vključevanje v promet se za bodoče voznike motornih vozil začne v avtošoli. Tam se kandidat za pridobitev vozniškega dovoljenja nauči vožnje na vseh vrstah cest. Po opravljenem vozniškem izpitu se voznik začetnik na vožnjo poda sam. Samostojnost in »samost« sta velika odgovornost. Voznik se na cesti zagotovo sreča z različnimi situacijami, lahko tudi nevarnimi. Republika Slovenija je z zakonom o voznikih 13. avgusta 2010 uzakonila, da se mora voznik začetnik v roku dveh let po opravljenem izpitu udeležiti usposabljanja voznika začetnika. Tam vozniki začetniki pridobijo dodatno znanje, ki pride v poštev in jim pomaga v nepredvidljivih situacijah. Število prometnih nesreč s hudimi telesnimi poškodbami in smrtjo se v Sloveniji od leta 2011 zmanjšuje. Usposabljanje voznikov začetnikov je prav gotovo kamenček v mozaiku ukrepov, ki jih v Sloveniji izvajamo za izboljšanje prometne varnosti. V raziskovalnem delu sem želela preveriti, kakšno mnenje imajo vozniki začetniki o samem usposabljanju. Izvedla sem anketo v AMZS Centru varne vožnje, ki izvaja ta program. Ugotovila sem, da se udeležencem usposabljanje zdi smiselno in potrebno.
Keywords: vozniki, vozniki začetniki, usposabljanje, prometna varnost, diplomske naloge
Published in DKUM: 03.02.2017; Views: 1763; Downloads: 110
.pdf Full text (549,46 KB)

Search done in 1.73 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica