| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 218
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Simulacija gretja, prezračevanja in hlajenja (HVAC) vozil z uporabo 1d metod
Tadej Bogdan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj najsodobnejših vozil zahteva, napredne tehnike simulacij sistemov ogrevanja, ventilacije in klimatizacije (HVAC) za določanje porabe energije in emisij. Glavni ilj diplomske naloge je bil izboljšati AVL-ov proces razvoja, testiranja in integracije HVAC sistemov v novo razvita vozila. To je bilo doseženo s vzpostavitvijo simulacijskega modela avtomobilske klimatske naprave in simulacijo le-tega v treh različnih 1D simulacijskih orodjih (Cruise M, KULI in GT -Suite), ki se trenutno uporabljajo za modeliranje HVAC sistemov. Na podlagi ovrednotenja rezultatov je bilo ugotovljeno, katero orodje je najbolj primerno za simulacijo HVAC sistemov. Tak sistem je običajno zgrajen iz komponent, ki predstavljajo tipični hladilni krog električnega vozila na današnjem trgu – kompresor, kondenzator, dva termostatska ekspanzijska ventila in dva uparjalnika. En uparjalnik se uporablja za hlajenje kabine vozila, drugi za hlajenje baterije. Zaradi nizkih temperaturnih omejitev strukture Li-ionskih baterij (< 55°C), hlajenje s konvencionalnimi hladilnimi sistemi, ki se uporabljano za motorje z notranjim izgorevanjem, ni možno pri temperaturah okolice nad 30°C. Za hlajenje baterije se v ta namen uporablja parno-kompresijski sistem s hladilnimi sredstvi kot so R134a, R134yf – v tej diplomski nalogi je bil uporabljen R134a. Na začetku diplome je na kratko predstavljeno termodinamično ozadje hladilnih procesov, ki mu sledi opis komponent in njihove vloge v sistemu. Sledi mu definiranje geometrijski in fizikalnih parametrov komponent v vsakem od treh orodij, ter primerjava le-teh med različnimi orodji. Vsaka izmed komponent je bila kalibrirana, da se njeno obnašanje v modelu ujema s podatki proizvajalca oz. dobavitelja same komponente. Odstopanja med obnašanjem posameznih komponentam v vsakem orodju so predstavljena s pomočjo diagramov. Modelom so nato dodane regulacijske tehnike, kot so regulacija hitrosti kompresorja na podlagi vstopnega tlaka v kompresor, ter regulacija pregretja za uparjalnikom s spreminjanjem odprtja termostatskega ekspanzijskega ventila. Simulacija modelov je potekala pri enakih robnih pogojih; temperature okolice 30 °C in relativni vlažnosti zraka 50%. Rezultati vseh treh modelov se primerjajo po kakovosti rezultatov kalibriranja komponent in samega sistema, vrednotenju težavnosti pri modeliranju modela in simulacijskega časa. Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da sta orodji KULI in GT-Suite primerni za simulacijo zahtevnejših HVAC sistemov in omogočata vključitev takih HVAC modelov v sistemske simulacije, medtem ko orodje Cruise M mogoča le osnovno simulacijo HVAC sistemov pri konstantnih robnih pogojih.
Keywords: HVAC sistemi, 1D simulacijsko orodje, model klimatizacije vozila, primerjava rezultatov, GT-Suite, Cruise M, KULI hvac.
Published: 15.06.2021; Views: 119; Downloads: 0

2.
Modeli ADASs programskimi orodji podjetja AVL– optimizacija porabe energije
Karlo Horvat, 2021, master's thesis

Abstract: V nalogi je predstavljena uporaba simulacijskega modela s sodbenimi sistemi za pomoč voznikom (angl. ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) v programskih orodjih AVL za primer vožnje v konvoju. Za sistem treh avtomobilov med vožnjo v koloni je razvit simulacijski model, v katerem bo vodilno vozilo sledilo določenemu profilu predpisane hitrosti, drugo vozilo v konvoju bo sledilo vodilnem vozilu, tretje vozilo v konvoju pa drugemu vozilu. Poleg vzdrževanja želene hitrosti morajo vozila med seboj vzdrževati tudi določeno razdaljo, kar je pomembno za spremljanje vpliva zračnega upora na kolono in s tem na porabo energije. Simulirani so trije tipi avtomobilov (bencinski, električni in hibridni) in podane so ugotovitve, kako se vozila obnašajo v konvoju pri porabi goriva in električne energije ter glede na varnost.
Keywords: vozila, optimizacija, mobilnost, ADAS, vodenje, avtomatizirana vožnja
Published: 23.04.2021; Views: 168; Downloads: 22
.pdf Full text (10,25 MB)

3.
Prometna varnost avtonomnih vozil
Aljaž Lipar, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Po vsem svetu v cestnem prometu vsako leto za posledicami prometnih nesreč umre več kot milijon ljudi, med 20 in 50 milijonov pa jih utrpi telesne poškodbe. Njihov glavni vzrok je človeški faktor. Ugotovljeno je bilo, da kar 94 % vseh prometnih nesreč povzroči človek. Avtonomna vozila, to so vozila, ki lahko delno ali v celoti prevzamejo dinamično vožnjo, so zasnovana z namenom, da bi odpravljala napake voznikov in posledično zmanjšala število prometnih nesreč in njihovih žrtev. V diplomski nalogi smo predstavili zgodovino avtonomnih vozil, opredelili avtonomne stopnje in predstavili njihovo delovanje. V raziskovalnem delu naloge smo opisali obstoječe stanje varnosti cestnega prometa, zakonodajo na področju avtonomnih vozil in prikazali statistično analizo dosedanjih prometnih nesreč, ki so se zgodile z avtonomnimi vozili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobili reprezentativni vzorec ljudi in z analizo njihovih odgovorov prikazali javno mnenje o varnosti avtonomnih vozil. Prišli smo do ugotovitve, da je za večino prometnih nesreč z avtonomnimi vozili odgovoren človek in da imajo anketiranci v večini pozitivno mnenje o varnosti avtonomnih vozil.
Keywords: avtonomna vozila, avtonomna tehnologija, prometne nesreče, varnost, javno mnenje
Published: 21.04.2021; Views: 198; Downloads: 31
.pdf Full text (2,50 MB)

4.
Smotrnost uporabe električnih vozil pri distribuciji lokalno pridelane hrane
Mihael Medved, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Logistika pri dostavi pokvarljive hrane je eden izmed najzahtevnejših procesov v lokalnih prehranskih verigah, predvsem zaradi temperaturne občutljivosti blaga. Potrošniki so prepoznali prednosti lokalno pridelane hrane, zato se transport na lokalni ravni nenehno povečuje, kar vpliva tudi na razvoj novih logističnih procesov. Celovit logistični proces pa ni le finančno in časovno učinkovit, temveč tudi v skladu z načeli okoljevarstva. V preteklih letih se je veliko govorilo o možnosti zmanjšanja vplivov na okolje s povečanim obsegom lokalne distribucije. Vpliv na okolje, ki ga povzroča transport, se lahko zmanjša z uporabo alternativnih virov energije, kot sta sončna ali električna energija. V diplomskem delu poskušamo oceniti možnost zamenjave fosilnih goriv z električno energijo pri transportu lokalno pridelane hrane. Primerjali bomo stroškovno, okoljevarstveno in časovno učinkovitost električnega vozila ter na podlagi analize raziskave določili model poti, ki je značilen za pridelovalce lokalne hrane v Sloveniji.
Keywords: lokalna hrana, električna vozila, energijska učinkovitost, stroškovna analiza
Published: 21.04.2021; Views: 181; Downloads: 25
.pdf Full text (781,02 KB)

5.
Okolju prijazna vozila in dejavniki, ki vplivajo na njihov nakup
Neja Golob, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V zadnjem času se vedno več govori o onesnaževanju okolja in prizadevanju za njegovo zmanjšanje. Velik vir onesnaževanja je tudi promet. V diplomski nalogi smo se osredotočili na cestni promet in avtomobile, ki onesnažujejo okolje s svojimi izpusti. To onesnaževanje se lahko bistveno zmanjša z zamenjavo klasičnih vozil z okolju prijaznimi vozili. Ob tem pa se pojavlja vprašanje, kako kupca prepričati v nakup okolju prijaznega vozila. Da bi podali predloge, kako povečati uporabo okolju prijaznih vozil, smo analizirali anketo, ki so jo za potrebe diplomske naloge izvedli na Škotskem. S pomočjo odgovorov in primerjave le-teh z že izvedenimi anketami (Borthwick & Carreno, 2012; Zupan, 2014), smo ugotovili, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu okolju prijaznega vozila. Z analizo odgovorov ankete smo ugotovili, da sta cena in polnilna infrastruktura med glavnimi dejavniki, ki vplivajo na odločitev za nakup okolju prijaznih vozil. Pri avtomobilskih značilnostih so anketirancem zelo pomembne varnostne značilnosti, pri finančnih značilnostih stroški zavarovanja, pri emisijah CO2 in ostali TGP plini, najbolj pa jih spodbujajo subvencije. Ob višanju cene goriva, nižanju cene EV ter bolje razviti polnilni infrastrukturi bi se vedno več ljudi odločilo za nakup.
Keywords: okolju prijazna vozila, okoljski vplivi prometa, Škotska, Slovenija, vpliv na odločitev za nakup
Published: 21.04.2021; Views: 140; Downloads: 13
.pdf Full text (433,28 KB)

6.
Razvoj sistema detekcije objektov za avtonomna vozila z uporabo tehnologije LiDAR
Peter Fekonja, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena uporaba LiDAR sistemov in globokega učenja v kontekstu avtonomnih vozil. Delo vključuje teoretično in eksperimentalno delo. V teoretičnem delu predstavimo aktualne rešitve za razvoj LiDAR sistemov, najpogosteje uporabljene pristope za globoko učenje in metode obdelave LiDAR točkovnih oblakov z nevronskimi mrežami. Prav tako so predstavljeni aktualni senzorski sistemi na trenutni generaciji avtonomnih vozil, podatkovne baze namenjene učenju nevronskih mrež za uporabo v avtonomnih vozilih in trenutna generacija nizkocenovnih LiDAR senzorjev. V eksperimentalnem delu naloge je podrobno predstavljena zmogljivost Livox Mid-40 LiDAR sistema ter njegova uporaba v lastni rešitvi za detekcijo objektov v prometu. Podrobno je predstavljen razvoj lastne nevronske mreže kot klasifikatorja, razvoj lastnega pristopa za lokalizacijo objektov in primerjava naših rešitev z že obstoječimi pristopi. Naš pristop k lokalizaciji objektov je dosegal boljše ali primerljive rezultate z obstoječimi metodami, v kombinaciji z našim klasifikatorjem pa bistveno slabše rezultate od trenutnih enovitih modelov nevronskih mrež s prenosom znanja.
Keywords: LiDAR, Livox Mid-40, avtonomna vozila, globoko učenje, klasifikacija, lokalizacija
Published: 01.03.2021; Views: 420; Downloads: 42
.pdf Full text (8,28 MB)

7.
Reorganizacija transportno skladiščnih operacij
Tjaša Jerant, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno logistično podjetje, v katerem smo preučevali skladiščenje, spremljanje tovornih vozil, nakladalne ploščadi, potrebno število le-teh in ročni prepis logističnih podatkov. Predstavili in opisali smo skladišče in transportno-skladiščne procese. K temu sodi podroben opis trenutnega izvajanja navzkrižnega pretovarjanja. Ugotovili smo, da so tovorna vozila v prihodu ter odhodu točna. Čeprav je človeški dejavnik drag, še vedno igra glavno vlogo, da skladiščni procesi nemoteno potekajo. Spoznali smo, da je nov logistični center nujno potreben, saj je hitrost dostave pošiljk končnemu uporabniku ključnega pomena.
Keywords: Logistika, transport, skladišče, nakladalno-razkladalne ploščadi, tovorna vozila, proces navzkrižnega pretovarjanja, analiza učinkovitosti.
Published: 08.01.2021; Views: 294; Downloads: 150
.pdf Full text (1,69 MB)

8.
Študija pripravljenosti poklicne gasilske enote Krško v primeru nesreče električnega avtomobila
Žan Matjašič, 2020, master's thesis

Abstract: Porast baterijskih električnih avtomobilov po svetu je vsako leto večji, zato je pomembno, da so v primeru nesreče vse reševalne službe dobro seznanjene, kako ukrepati. V magistrskem delu bomo predstavili postopke gašenja baterijskih električnih vozil. Na začetku bomo predstavili zgodovino električnega avtomobila in njegove glavne gradnike. Sledi raziskava postopkov gašenja električnih avtomobilov in na koncu strnitev v celovit postopek. Nato bomo vse raziskane postopke primerjali s postopki za gašenje Poklicne gasilce enote Krško. V sklopu raziskave bo opravljen test dveh električnih vozil in opis reševalnih kart.
Keywords: električni avtomobil, nesreča električnega avtomobila, požar, gašenje električnega avtomobila, test električnega vozila
Published: 21.12.2020; Views: 238; Downloads: 35
.pdf Full text (3,56 MB)

9.
Pravni in politični okvir za regulacijo avtonomnih vozil in dronov v EU
Rami Salman, 2020, master's thesis

Abstract: Mobilnost sestavlja pomemben del našega življenja, zato je nujno da je varna in zanesljiva. S pojavom naprednih tehnologij, kot so samovozeči avtomobili in droni, se pojavljajo določena vprašanja, ki se nanašajo na integracijo teh izdelkov v vsakdanje življenje in vpliva nanj. Uvodoma je prikazan tehnološki razvoj naprav, povezanih na omrežje in spremembe evropskega regulatornega okvirja v zvezi s tem. Nadalje sledi nekaj praktičnih primerov uporabe dronov in avtonomnih vozil. Magistrsko delo preučuje te tehnološke izdelke in storitve v luči prava EU glede na že veljavne primarne in sekundarne akte, kjer takšnih konkretnih predpisov še ni, pa si pomagamo s pomočjo splošnih načel in ostalih nezavezujočih aktov, ki so že bili sprejeti. Eden ključnih predpisov, ki je usmerjen na informacijsko varnost, je Splošna uredba o varstvu podatkov (t.i. GDPR), kar se izraža že v širši definiciji samega podatka v primerjavi s prejšnjo ureditvijo. Pomembna je predvsem zaradi velikega toka informacij v elektronski obliki. V zvezi s pravicami državljanov EU imamo še veliko drugih relevantnih predpisov na tem področju, kot je Direktiva v zvezi z odgovornostjo za proizvode z napako in Direktiva o elektronskem poslovanju. Kljub visokemu nivoju pravne regulacije zaščite državljanov Unije, se pojavljajo vprašanja, ali so trenutni pravni predpisi zadostni glede na prihod avtonomnih naprav. Podan je tudi pregled relevatnih aktov in predlogov v zvezi z umetno inteligenco in možnostmi za zaščito uporabnikov izdelkov, ki temeljijo na avtonomnosti. Prihodnost tehnologije je vsekakor tako zanimiva kot nepredvidljiva, kar pomeni da je še toliko bolj pomembna dosledna ureditev pravnih razmerjij med tehnološkimi giganti, potrošniki in drugimi pristojnimi institucijami. Pomemben vidik je tudi pravna poenotenost držav članic zaradi skupnega evropskega trga. V primeru prevelikih pravnih razlik bi lahko prišlo do zlorab in zaobhajanja pravnih predpisov, kar bi samo po sebi izničilo njihov temeljni namen.
Keywords: informacijska tehnologija, avtonomna vozila, droni, varstvo podatkov, elektronsko poslovanje, internetna nevtralnost, spletna varnost, GDPR, pravice državljanov EU
Published: 16.12.2020; Views: 215; Downloads: 79
.pdf Full text (2,48 MB)

10.
Analiza logističnih procesov v oddelku interne logistike podjetja sij metal ravne, d.o.o.
Miha Kadiš, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Interna logistika v podjetjih predstavlja zelo pomembno funkcijo, tako je tudi v podjetju SIJ Metal Ravne, d. o. o. Pri napakah in težavah pri delovanju oddelka bi zaradi nedostavljenih materialov, potrebnih za proizvodnjo, lahko trpelo celotno podjetje. V diplomskem delu bomo analizirali oddelek interne logistike podjetja SIJ Metal Ravne, d. o. o., in vse v njem potekajoče logistične procese, definirali pa bomo tudi odprto problematiko, ki je plod teh procesov, in na podlagi realnih finančnih in operativnih zmožnosti predlagali rešitve. Gre za procese, kjer je stalna težnja po izboljšavah še toliko pomembnejša. Logistične procese bomo razdelili po segmentih, kot so notranji promet (znotraj območja Železarne Ravne), zunanji promet (zunaj območja Železarne Ravne), paletna vozila in upravljanje industrijskega tira. Problematika sega vse od vsakdanjih operativnih težav pa do problemov, ki se lahko rešujejo na strateškem nivoju. Med drugimi so to odsotnost odgovornosti naročnikov, zastarelost vozil in infrastrukture ter nevarno oziroma nepravilno nakladanje in razkladanje tovora.
Keywords: logistični procesi, SIJ Metal Ravne, cestni prevozi, paletna vozila, industrijski tir
Published: 23.10.2020; Views: 269; Downloads: 68
.pdf Full text (1,79 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica