1.
UVAJANJE KORPORACIJSKEGA PODJETNIŠTVA V PODJETJE ŠTAJERLES TRADE D.O.O.Daša Korpar, 2013, undergraduate thesis
Abstract: V delu diplomskega seminarja sem obravnavala pojem in pomen korporacijskega podjetništva za podjetje ter njegovo uvajanje na praktičnem primeru podjetja Štajerles trade d.o.o. Osnovna dejavnost družbe je prodaja in montaža stavbnega pohištva iz lesa in PVC-ja.
Korporacijsko podjetništvo opredelimo kot podjetništvo znotraj obstoječe organizacije. Pomeni način vedenja podjetij in poudarja uvajanje novosti na različnih področjih, npr. izdelki, storitve, tehnologije, strategije, organiziranosti itd.
Pri uvajanju korporacijskega podjetništva v podjetje Štajerles trade smo prišli do kar nekaj zaključkov. Tako smo ugotovili, da vizija podjetja v celoti podpira korporacijsko podjetništvo, saj povedo, da bodo najuspešnejše in cenovno najugodnejše podjetje, ki ponuja vse od estriha do strešnega okna na enem mestu. Poslanstvo podjetja Štajerles trade temelji na poslovanju organizacije in zadovoljstvu kupcev. Da bi ustrezalo po zgledu korporacijskega podjetništva, bi moralo v poslanstvo vključiti še preostale vidike kot so: odnos do zaposlenih, konkurenca in temeljne vrednote podjetja. V podjetju Štajerles trade so smotri in temeljnih cilji zelo dobro zastavljeni. Govorijo o obnašanju in delovanju podjetja, vključujejo udeležence v podjetju in izražajo namen podjetja, zato ustrezajo kriterijem korporacijskega podjetništva. Podjetje Štajerles trade ima poslovno-funkcijsko organizacijsko strukturo. Ker pa se podjetje razvija in beleži rast glede na prejšnja leta, bo s časoma moralo začeti razmišljati o naprednejši organizacijski strukturi, saj se bo z morebitnim povečanjem števila zaposlenih, spremenila tudi sama organizacijska struktura. Kultura podjetja Štajerles trade poudarja tri vrednote: sposobnost, odgovornost in poštenost. Podjetje dokaj dobro uvaja notranje podjetništvo v kulturo podjetja, saj izpolnjujejo vse vidike notranjepodjetniške kulture. Tudi zaposlenih v podjetju podpirajo korporacijsko podjetništvo, saj je odprta možnost napredovanja, izobraževanja, komunikacije in nagrajevanja. Uvajanje korporacijskega podjetništva vključuje tudi elemente, ki se prepletajo z zadovoljstvom zaposlenih. Podjetje zato redno izobražuje in usposablja svoje zaposlene in ima razvit tudi sistem nagrajevanja.
Če pogledamo podjetje Štajerles trade d.o.o. in koncept korporacijskega podjetništva v celoti, lahko trdimo, da podjetje uspešno razvija in upošteva večino kriterijev korporacijskega podjetništva. Menimo, da podjetja kot je Štajerles trade prav zaradi vpeljave korporacijskega podjetništva beležijo pozitivne učinke na poslovne rezultate. Korporacijsko podjetništvo je zato izjemnega pomena za razvoj posameznega podjetja oz. organizacije in hkrati tudi za razvoj regije oz. narodnega gospodarstva.
Keywords: Korporacijsko podjetništvo, politika podjetja, kultura podjetja, organizacijska struktura, vodstvo podjetja in zaposleni.
Published in DKUM: 21.11.2013; Views: 2378; Downloads: 239
Full text (1,27 MB)