| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
Smernice za kulturo radijskega govora (na primeru Radia Slovenija)
Natalija Sinkovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu preučujem jezik, govor in vloge govornih osebnosti na Radiu Slovenija. Radijska govorna osebnost je zapleten in večplastni člen med poslušalci in vsebino. Zahteva ogromno znanja, ki se ga ne da celovito naučiti v nobeni sorodni institucionalizirani ustanovi. Samo »lep glas« in obvladovanje pravorečja sta premalo, radijska govorna osebnost mora imeti še primerno barvo glasu, obvladati mora naglas slovenskega knjižnega jezika, vse segmente stavčne fonetike (intonacijo, register, ritem in hitrost govora, glasnost, členitev besedila), znati pravilno dihati, negovati svoj glas. Ko to temeljito obvlada, lahko svoj govorni nastop nadgradi z živostjo, energičnostjo, s prepričljivostjo. Radijski govorec mora biti ne le glasovno, ampak tudi strokovno usposobljen, široko razgledan ter čustveno, psihično uravnovešena osebnost — in predvsem v službi poslušalca. V raziskovalnem delu predstavljam način izobraževanja radijcev v Centru za kulturo govora. Posebna pozornost je namenjena tudi pisanju za radio; to se v marsičem razlikuje od pisanja za medije, ki jih ljudje prebirajo ali gledajo. Pisanje za uho zahteva temeljito poznavanje slovenskega knjižnega jezika, z veliko mero občutka za govorjeni jezik, z bogatim besednim zakladom, s smislom za ritem v stavku; stil pisanja pa mora biti prilagojen dejstvu, da je radijsko sporočilo enkratno in neponovljivo in ga poslušalci le slišijo.
Keywords: Ključne besede: radio, radijska govorna osebnost, napovedovalec, voditelj, »pisanje za uho«, Center za kulturo govora.
Published: 21.05.2010; Views: 3230; Downloads: 815 
(1 vote)
.pdf Full text (867,87 KB)

3.
4.
Vojak in voditeljstvo
Miha Pisanec, 2014, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi smo se v začetnem poglavju odločili opisati vojaško disciplino, ki je po našem mnenju zelo pomembna pri odnosih, ki se vzpostavljajo med vojaki in voditeljem v vojaški organizaciji. V nadaljevanju smo se osredotočili na vojaško organizacijo in na vrednote ter kompetence, ki jih imajo vojaki in voditelji. V vojaški organizaciji je v ospredju odnos podrejeni – nadrejeni, odnos, ki mora temeljiti na spoštovanju. Osredotočili smo se na vezo med vodjo in vojakom, ki se lahko posploši na odnos nadrejeni – podrejeni. Ta odnos smo poudarili, saj marsikomu lahko povzroča probleme, ker je težko nastopati v vlogi avtoritete, na drugi strani pa težko poslušati in brezpogojno slediti ukazom, ki jih nadrejeni izda. V naslednjih poglavjih magistrske naloge smo opisali prehod med posameznimi čini in karierne modele za posamezne nazive v Slovenski vojski. Izpostavili smo problem izobraževanja in napredovanja in pogoje za karierno rast znotraj vojaške organizacije. Odgovore na zastavljena vprašanja smo s pravnega stališča dobil s pomočjo analize dostopnih virov, kar smo preverjali z anketnim vprašalnikom. Vprašalnik je bil razdeljen med vojake in med voditelje. S pridobljenimi odgovori smo lahko na koncu predstavili svoje mnenje o rešitvah ter izboljšavah na raziskovanem področju.
Keywords: odnos vojak / voditelj, vrednote, karierni modeli, kompetence.
Published: 18.11.2014; Views: 649; Downloads: 128
.pdf Full text (1,14 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica