1. Krepitev delovne zavzetosti policijskih vodij skozi koncept vodenja s cilji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeNeža Primčič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Policija je ena od strukturno zahtevnih, velikih in pomembnih organizacij s primarno funkcijo zagotavljanja notranje varnosti v državi. Njeno delovanje in oblika organiziranosti je tema raziskovanja že od nekdaj, saj je ena najpomembnejših institucij in delov družbe. Da lahko takšna organizacija deluje, zagotavlja uspešnost, kakovost in učinkovitost je pomembno, da ima dobro vzpostavljen sistem vodenja in organiziranosti znotraj svoje strukture. S strani domačih in tujih preiskovalcev je za sistem vodenja in delovanja policijskih organizacij pogosto omenjan koncept MBO ali drugače imenovan koncept vodenja s cilji. Uvedba tega koncepta omogoča dvig motivacije in delovne zavzetosti skozi usmerjanje delovanja zaposlenih ter omogoči boljše delovanje in prilagajanje organizacije kot enote. Namen raziskave je ugotoviti ali lahko koncept MBO uvedemo v policijske organizacije ter s tem dvignemo tako delovno zavzetost zaposlenih kot tudi vodij, saj so vodje ključnega pomena za delovanje organizacije in motivacijo ter opravljanje nalog ostalih zaposlenih. Metoda, ki je bila uporabljena pri raziskovanju, je sistematični pregled literature, ki je omogočil dober in kvaliteten vpogled v nekatere posledice in napake pri vpeljevanju koncepta ter njegov vpliv na vodstvo, tako skozi vire tujih držav kot Slovenije. Opravljena študija je lahko aplikativna na policijske in druge organizacije ter zagotavlja teoretično podlago za mogočo dejansko implementacijo koncepta MBO v policiji v prihodnosti. Keywords: policija, policijski vodje, delovna zavzetost, vodenje s cilji, diplomske naloge Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 24
Full text (652,96 KB) |
2. Smernice za podporo pri načrtovanju in izvajanju projektov za doseganje ciljev trajnostnega razvojaSaša Strmšnik, 2023, master's thesis Abstract: V zadnjem desetletju je trajnostni razvoj postal globalen trend, ki v veliki meri vpliva na delovanje podjetij in je povzročil že številne spremembe na gospodarskem trgu. Vendar je družbene in okoljske razsežnosti trajnosti kljub veliki priljubljenosti težko celovito integrirati v programe in projekte.
V magistrski nalogi zato proučujemo vidike trajnosti in ugotavljamo, kako jih podjetja vključujejo v svoje delovanje. Prav tako želimo opredeliti pojem korporativne družbene odgovornosti in ugotoviti, kako le-ta vpliva na delovanje podjetja in oblikovanje poslovnih strategij. Ugotoviti želimo, v kolikšni meri se podjetja zavedajo pomembnosti trajnostnega poslovanja in ali ga implementirajo tudi v svojih operativnih procesih. Delo se prav tako dotika povezave med stilom vodenja ter intenziteto in uspešnostjo vpeljevanja ciljev trajnostnega razvoja v razvojne projekte. V empiričnem delu bomo z raziskavo identificirali ključne prednosti, slabosti ter izzive implementacije ciljev trajnostnega razvoja in ugotavljali, ali lahko trajnostno poslovanje res zagotovi konkurenčno prednost.
Namen magistrskega dela je razviti okvir, ki bo podjetjem pomagal prepoznati trajnostne priložnosti in bo zagotovil učinkovito implementacijo trajnostne poslovne strategije. Raziskava bo prav tako identificirala ključne smernice za podporo načrtovanju in izvajanju projektov za doseganje trajnostnega razvoja. Keywords: trajnostni razvoj, cilji trajnostnega razvoja, korporacijska družbena odgovornost, projektni management, konkurenčnost, trajnostno vodenje, trajnostna strategija Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 419; Downloads: 100
Full text (2,52 MB) |
3. Preučitev razvojnih, strukturnih in okoljskih značilnosti s predlogom politike podjetja na primeru javnega zavodaMateja Gračnar, 2016, master's thesis Abstract: Ustvariti uspešno podjetje, ga voditi, usmerjati in dolgoročno dosegati dobre poslovne rezultate zahteva od vodstva izjemne napore in vodstvene sposobnosti. Ko govorimo o javnih zavodih, je njihovo delovanje še toliko bolj kompleksno in regulirano. Da lahko s svojim delovanjem vplivamo na širšo družbo z ozirom na zdravstveno stanje judi, je zavedanje o pomenu dobro opravljenega dela še toliko večje. V javnem zavodu Zasavske lekarne Trbovlje (v nadaljevanju ZLT) stremijo k dejstvu, da z uspešnim delovanjem, dobro preskrbo z zdravili in ostalim blagom ter strokovnostjo veliko prispevajo k celotni regiji in razvoju le-te. Vedo pa tudi, da njihovo dobro poslovanje omogoča ta razvoj.
V magistrskem delu bomo preučili upravljanje in vodenje ZLT na področju razvojnih, strukturnih in okoljskih značilnostih z namenom podati predloge in ukrepe na področju politike podjetja, ki omogoča dolgoročno rast in razvoj zavoda. Definirali bomo pojme, kot so: politika podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, cilji, vrednote in kultura ter opredelili njihov pomen pri dolgoročno uspešnem podjetju. Na podlagi raznolikih metodologij različnih avtorjev bomo izvedli razvojno in strukturno analizo zavoda, ki bo vsebovala analizo razvojne vizije, politike in strategij, strukturno analizo, presojanje vodenja managementa, analizo kulture z vsebovano filozofijo, etiko in drugimi dejavniki verodostojnosti ter diagnosticirali razvojno stanje zavoda, na podlagi katerega bomo lahko določili, v kateri fazi življenjskega cikla se nahaja zavod. Sledila bo okoljska preučitev razvojnih možnosti zavoda, kjer bomo naprej ocenili predviden razvoj okolja, naredili analizo okoljskih priložnosti, nevarnosti in razvojnih tveganj s pomočjo PESTEL analize in sinteze zunanjih dejavnikov EFAS. Preučitvi zunanjega okolja bo sledila preučitev notranjega okolja z analizo resursov in/ali zmožnosti, analizo razvojnih prednosti in pomanjkljivosti ter sintezo notranjih dejavnikov IFAS. S SFAS analizo bomo povzeli ključne prednosti, slabosti, priložnosti in pomankljivosti zavoda. Na koncu bomo podali morebiten predlog nove, izboljšane vizije in politike z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji. Keywords: Politika podjetja, javni zavod, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vodstvo in vodenje Published in DKUM: 25.10.2016; Views: 1508; Downloads: 221
Full text (2,64 MB) |
4. VPLIV STILA VODENJA NA ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIHSlaven Jaćimović, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Ni vsak vodja dober in sposoben vodja. To lahko vidimo iz mnogih primerov neuspešnih podjetij iz vsakodnevne prakse in iz poročanja medijev o odpuščanju zaposlenih. Ugotovimo lahko, da je vpliv vodje na svoje sodelavce zelo pomemben, ustrezen stil vodenja pa zaposlenim pomaga doseči zastavljene cilje predvsem na delovnem področju, pa tudi na osebnem področju. Če želi vodja vplivati na dobre rezultate dela podrejenih sodelavcev, mora imeti tak stil vodenja, ki bo upošteval tudi dejavnike, ki vplivajo na njihovo zadovoljstvo pri delu Keywords: vodenje, stili vodenja, zadovoljstvo zaposlenih, proces odlocanja, cilji podjetja Published in DKUM: 16.05.2016; Views: 2334; Downloads: 305
Full text (1,79 MB) |
5. AVTENTIČNO VODENJE V ORGANIZACIJAHSaša Podkrajšek, 2014, master's thesis Abstract: Avtentično vodenje v organizaciji bi lahko povezali z življenjskim večnim spoznavanjem sebe in hkrati nikoli dokončanemu učenju. Gre za zelo prvinski način delovanja, ki je zelo preprosto v svojem bistvu a hkrati je potrebno ustrezno v čas umestiti prave ideje. V tem je ključ uspeha posameznika in tudi organizacije.
Tovrstni razvoj posameznikov, ki so v vlogi podrejenih delavcev, od vodje zahteva izredne sposobnosti prilagajanja posameznim karakterjem, potrebam, situacijam,… Istočasno pa se od njih pričakuje tudi nadpovprečna senzibilnost zaznavanja, ki se nikoli ne konča zaradi česar je vodstvena vloga v učeči se organizaciji izredno aktivna funkcija, ki zahteva nadpovprečno energijo in izreden karakter.
Glavna naloga avtentičnega vodja je uravnovesiti vse nabrane izkušnje in znanja z vedno svežimi novostmi in zastavljenimi cilji podjetja.
Za vodenje v pričakovanih okvirih je nujno potrebno vpliv na sodelavce, ki pa pri avtentičnem vodenju sloni na čim večji predanosti in zaupanju do nadrejene osebe. Gre za integriteto, ki je v fazi vodenja pridobljena s pomočjo vrednot, ki jih posameznik ima.
Vsi zaposleni v tovrstni organizaciji težijo k uspehu celotne organizacije. V njih je vzbujena želja po maksimiranju svojega prispevka k skupnemu rezultatu ter težnja po nenehnem izobraževanju in širjenju znanja. Njihovi uspehi so vidni, opazni, zanje pa so tudi primerno nagrajeni.
Dandanes praktično na trgu ne moremo več zaslediti statičnosti oz. okolja ali sfere, ki se ne bi nenehno spreminjala. Zato je zelo pomembno, da se je organizacija temu nenehno vrtečemu kolesju sposobna prilagajati v največji možni meri. Brez sence dvoma lahko zapišemo, da je zelo močna komparativna vrednost vsakega podjetja v njegovi sposobnosti hitrejšega sistematičnega učenja, kot so ga sposobni njegovi konkurenti.
Vedno bolj se uveljavlja križišče različnih oblik vodenj, ki se jih bomo v magistrski nalogi dotaknili. Poudarek pa bo na avtentičnem vodenju. Obstaja namreč veliko problemov in vprašanj, ki se jih bodo v podjetjih v prihodnosti morali začeti lotevati ter jih rešiti, saj imajo le-ti velik vpliv na raziskave v podjetju, najprej pa morajo seveda ugotoviti, kako se kažejo v praksi.
Vodenje je sestavni del upravljanja organizacije za dosego vseh ciljev. Vsi vemo, da dandanes podjetja potrebujejo dobrega in sposobnega vodja, če želijo biti uspešni in tako dosegati zastavljene cilje. Različna podjetja, ki se uvrščajo v različne branže imajo med seboj ne vedno enak pristop do vodenja in razvoja potencialov svojih zaposlenih. V sled tega nas je zanimalo kakšno je dejansko stanje na tem področju v Sloveniji, pa tudi ali so zaposleni sploh sposobni izraziti potrebe po avtentičnem vodenju oz. elementih, ki so sestavni del le tega.
Magistrska naloga zavzema dva dela, in sicer teoretični del, ki temelji na avtentičnem vodenju in empirični del, kjer je bilo anketiranih pet podjetij iz Štajerske. Vse ankete so bile izvedene anonimno, v želji po pridobitvi čim bolj realne slike o stanju v gospodarstvu. Prav tako zajemajo vprašanja na več področjih, ki omogočajo pokrivanje vseh temeljev avtentičnega vodenja. Keywords: KLJUČNE BESEDE: avtentično vodenje, avtentičen, vodja, menedžer, čustvena inteligenca, cilji, strategije, zadovoljstvo, uspešnost, slogi, kriteriji, organizacija. Published in DKUM: 25.07.2014; Views: 3512; Downloads: 823
Full text (2,38 MB) |
6. NAČRTOVANJE IN ODLOČANJE V MANAGEMENTUJasna Halilović, 2009, undergraduate thesis Abstract: Management je ustvarjalno reševanje problemov, ki se nanašajo na načrtovanje, organiziranje, vodenje in kontroliranje za doseganje ciljev, poslanstva in vizije razvoja podjetja.
Načrtovanje je proces, s katerim določamo cilje in načine, kako doseči te cilje. Je zamišljanje prihodnjega razvoja in poslovanja. Načrtovanje lahko predstavimo kot odločanje danes s posledicami v prihodnosti. Bistvo načrtovanja v podjetju je usklajevanje poslovnih funkcij v učinkovito celoto. V širšem pomenu načrtovanje zajema predvidevanje razvoja organizacije kot celote, njeno vizijo, cilje in predvidene rezultate. V ožjem smislu pa načrtovanje pojmujemo kot opredeljevanje delovnih ciljev, nalog in poti posameznim članom v organizaciji.
Odločanje je najpogosteje definirano kot izbira ene izmed več alternativ, možnosti. Izbrati želimo tisto, ki najbolj ustreza našim ciljem. Odločanje je aktivnost, ki nastopa kot del reševanja problemov. Težavnost odločitvenih problemov je zelo raznolika, sega od enostavnih, rutinskih odločitev, katerih se večinoma niti ne zavedamo, do zahtevnih problemov skupinskega odločanja, na primer pri vodenju, upravljanju, načrtovanju. Proces odločanja obsega identifikacijo in določitev problema, snovanje alternativ, izbiro in izvedbo ene izmed zasnovanih alternativ.
Keywords: management, načrtovanje, organiziranje, vodenje, kontroliranje, cilji, odločanje, alternativa, problem Published in DKUM: 25.09.2009; Views: 4892; Downloads: 840
Full text (417,92 KB) |
7. Kritična ocena osebne prodaje zavarovanj v podjetju Agencija Mori d.o.o.Vitja Sikošek, 2009, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bil, da naredimo kritično oceno osebne prodaje v podjetju Agencija Mori. Osebna prodaja predstavlja zelo pomemben in učinkovit način marketinškega komuniciranja za doseganje ugodnih prodajnih rezultatov. V bistvu je na našem primeru najbolj pomembna oblika le tega.
Naloga je razdeljena na tri dele; prvi del je splošen in predstavlja uvod v določeno tematiko.
Drugi del je teoretičen in opisuje marketinško komuniciranje podjetij z okolico, podrobneje osebno prodajo.
V tretjem in zadnjem delu sledi praktična primerjava in kritična ocena osebne prodaje kot oblike marketinškega komuniciranja s teorijo.
Ugotovili smo, da je podjetje na področju osebne prodaje zelo dobro organizirano in ima le nekaj pomanjkljivosti, ki so odpravljive.
Ugotovili smo tudi, da ima največji pomen pri osebni prodaji človek, torej oseba, ki izvaja delo na terenu. Zato je potrebno, da podjetje vlaga veliko znanja v svoje sodelavce in tako gradi temelje za bolj kakovostno in dolgoročno prihodnost.
Keywords: zavarovalnica, zavarovalno zastopniška družba, zavarovalni zastopnik, zavarovanje, osebna prodaja, marketinško komuniciranje, konkurenti, odjemalci, prednosti, slabosti, cilji, strategije, izobraževanje, motiviranje, organiziranje, vodenje, nadziranje. Published in DKUM: 24.06.2009; Views: 4062; Downloads: 336
Full text (381,81 KB) |