1. |
2. Analiza vpliva dnevnikov kakovosti na uspešnost organizacijŠtefan Masič, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu obravnavam stanje informatike v javnem podjetju, kjer informatika in informacijska tehnologija ne predstavljata strateškega sredstva za doseganje poslovnih ciljev. Osrednji cilj magistrske naloge je študija primera uvajanja koncepta dnevnikov kakovosti, s pomočjo katerega smo želeli doseči stabilizacijo kvalitete IT storitev in servisov ter preveriti ali koncept vpliva na dvig usklajenosti ali poravnave poslovnih in IT ciljev. Magisterij najprej predstavi organizacijo in vlogo IT. Preverili smo skladnost poslovnih in IT ciljev, identificirali izzive in predlagali in izvedli več ukrepov. Okvirji za upravljanje in vodenje IT so ključno orodje, ki organizaciji zagotovi ustrezen nadzor nad trenutno in bodočo uporabo IT v organizaciji. Povzeli smo konceptualni model okvirjev za upravljanje in vodenje, njihove strukture, procese in relacijske mehanizme. Predstavili smo orodja COBIT, ITIL in standard ISO/IEC 20000. Ključni del magistrske naloge predstavlja koncept dnevnika kakovosti, namenjen merjenju uspešnosti, razpoložljivosti in zanesljivosti IT storitev in servisov. Dnevnik kakovosti predstavimo preko planiranja ter vsebinske, tehnične in organizacijske izvedbe. Dnevnike kakovosti smo prenesli v produkcijo v časovnem obdobju skoraj treh let v obliki študije primera. Predstavimo analizo izvedbe, ki vključuje analizo dinamike izvajanja. Praktične izsledke študije primera smo nadgradili s možnih razširitvami koncepta. Rezultat ocenjujemo na nivoju zrelostne ocene IT storitev in servisov pred in po izvedbi študije primera. Oceno študije primera smo razširili z oceno stopnje zrelosti strateške uskladitve poslovnih in IT ciljev ter umestitve IT v model strateških oblik. Koncept dnevnika kakovosti smo ocenili kot enostavno in primerno orodje, ki omogoča dvig stabilnosti ter kakovosti IT storitev in servisov. Obenem smo sklenili, da so dnevniki kakovosti nezadosten pogoj za dvig zrelosti IT. Predstavljajo dobrodošlo, vendar nezadostno orodje v okviru procesa upravljanja in vodenja IT. Keywords: informacijska tehnologija, kakovost storitev, dnevnik kakovosti, upravljanje IT, vodenje IT, informatike, poravnava poslovanja in IT, COBIT, ITIL Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 337; Downloads: 45
Full text (5,03 MB) |
3. Uporaba metod in orodij zagotavljanja kakovosti pri načrtovanju in nadzoru procesov : magistrsko deloJaka Kos, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je obravnavano vodenje kakovosti z uporabo metod in orodji zagotavljanja kakovosti na izbranem izdelku podjetja ETI Elektroelement d. o. o. Cilj dela je bil preučiti izdelek in proces izdelave, identificirati morebitne napake in predlagati izboljšave, ki bi pripomogle k izboljšanju kakovosti proizvodnje. Prav tako so v magistrskem delu predstavljene teoretične osnove metod in orodji, s katerimi se je izvajala analiza kakovosti izdelka in procesa izdelave. Praktični del magistrskega dela se osredotoča na prikaz izvedbe izbranih metod in orodji za zagotavljanje kakovosti v proizvodnji izdelka. V diskusiji so razloženi pridobljeni rezultati, ki opravičujejo smotrnost in uporabo izvedenih metod in orodji za izboljšavo kakovosti procesov in proizvodov, kar zajema tudi sledenje odstopanj, odkrivanje napak, njihovo analizo in odpravo ter implementacijo izboljšav. Keywords: vodenje kakovosti, statistični nadzor proizvodnih procesov, meritve, upravljanje tveganj Published in DKUM: 15.09.2023; Views: 479; Downloads: 67
Full text (3,24 MB) |
4. Digitalizacija v proizvodnji podjetja Dorninger Hytronics d.o.o. : diplomsko deloMitja Medved, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni različni načini, s katerimi podjetje Dorninger Hytronics d.o.o. digitalizira svojo proizvodnjo. Na tržišču je na voljo že mnogo programske opreme, ki tako ali drugače pomaga pri proizvodnih ter organizacijskih procesih z namenom izboljšav.
Poudarek diplomskega dela je na programu Doku DHSI, ki predstavlja informacijsko središče proizvodnje. Gre za program, ki je nadgrajen na osnovi obstoječega informacijskega sistema. Zasnovan je bil s strani vodje proizvodnje s pomočjo delavcev v podjetju in implementiran v proizvodnjo s pomočjo podjetja Stroka d.o.o. V proizvodnji služi predvsem pregledu nad dogajanjem, planiranju, kontroli kakovosti ter izpisovanju raznih poročil. V okviru mojega dela v podjetju so bila za omenjen program izdelana preprosta navodila za uporabo, ki so skupaj s primerom uporabe ter predlogi za izboljšave predstavljena v diplomskem delu. Keywords: Digitalizacija, vodenje proizvodnje, kontrola kakovosti, programska oprema, predlogi izboljšav Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 1406; Downloads: 156
Full text (4,40 MB) |
5. Nadzor procesa izdelave konzole za elektro motor v podjetju MOS Servis d. o. o.Damir Mavrič, 2019, undergraduate thesis Abstract: Kakovost je ključna pri obstoju in napredovanju podjetja. Organizacija mora na področju zagotavljanja kakovosti poskrbeti, da se organizirane dejavnosti izpeljejo tako, kot so bile načrtovane in mora vedno stremeti k izboljšanju kakovosti. V diplomskem delu je predstavljen potek nadzora procesa izdelave in izvajanje meritev posameznih komponent konzole za elektromotor, ki ga uporabljajo pri transportnih mizah v avtomobilski industriji. S sledenjem izbranega primera v proizvodnji MOS Servis d. o. o. smo analizirali trenutno stanje nadzora nad izdelovalnim procesom in s pridobljenimi informacijami podali predloge za izboljšave. Posvetili smo se izvajanju meritev komponent, rezultate meritev pa smo primerjali z zahtevanimi merami. Namen predlogov je izboljšanje obstoječega nadzora procesa izdelave in racionalizacija ter vzpostavitev sledljivega načina dokumentiranja nadzora. Keywords: vodenje kakovosti, nadzor procesa, meritve dimenzij, zapisi o kakovosti Published in DKUM: 23.09.2019; Views: 1254; Downloads: 76
Full text (2,61 MB) |
6. Nadgradnja sistema projektnega vodenja v podjetju Unior, d.d., v obratu Mehanske obdelaveKatja Koren, 2017, master's thesis Abstract: Zagotavljanje dolgoročne uspešnosti in konkurenčnosti ter s tem obstoja podjetja je mogoče le z neprestanim razvojem in lastno razvojno dinamiko. Zato je potrebno vse procese v podjetju skrbno načrtovati in učinkovito izvajati, hitro zaznavati spremembe ter pravilno ukrepati ob relevantnih spremembah. V magistrskem delu smo se osredotočili na spremembe v izvajanju in nadzoru projektov, vezane na proizvodni proces obrata Mehanske obdelave odkovkov podjetja Unior, d. d. – preko analize stanja smo prišli do spoznanj o pojmovanju in pomembnosti vodenja projektov v obratu. Spoznali smo, da je priporočljivo v obravnavanem podjetju na področju projektnega managementa v prihodnosti nameniti več pozornosti, kajti ustrezno načrtovanje in vodenje projektov prispeva k pričakovani dodani vrednosti, ki je pogoj za uspeh podjetja. V podjetju bo potrebno dvigniti kulturo projektnega vodenja in zavedanja pomembnosti projektnega vodenja. Za začetek nadgradnje projektnega vodenja smo predvideli vpeljavo osnovnih metod in tehnik projektnega managementa.
Oblikovali smo osnovne metode, ki so učinkovite pri vodenju projektov. Ena izmed njih je metoda kritične pot, ki temelji na trajanju in odvisnosti aktivnosti projekta. Pozornost smo namenili tudi porabi virov projekta in stroškovnemu nadzoru.
Z izvajanjem osnovnih metod projektnega managementa bi dosegli prvi korak k boljši organizaciji in vodenju projektov, vendar pa – glede na današnjo stopnjo in kontinuiteto razvoja – to za uspeh podjetja v nadaljnje ne bo dovolj.
Nadaljnji predvideni korak je nadgradnja celovite informacijske rešitve, ki bi povezovala identificirane projekte s strategijo celotne družbe Unior, d. d. Takšna informacijska rešitev bi omogočila spremljanje projektov z enega mesta (projektne pisarne). Keywords: vodenje projektov, projektna pisarna, kritična pot, zagotavljanje kakovosti, nadzorovanje stroškov Published in DKUM: 02.10.2017; Views: 1730; Downloads: 113
Full text (13,91 MB) |
7. Posodobitev sistemov vodenja kakovosti in ravnanja z okoljem v podjetju Oprema Intercom d.o.o.Dario Kovačić, 2017, master's thesis Abstract: Standardi serij ISO 9000 in 14000 so v današnjem času zelo pomembna podloga za vodenje kakovosti in ravnanje z okoljem v podjetjih po vsem svetu. Brez njih je v sodobnem obdobju podjetjem skorajda nemogoče poslovati na trgu. Standardi se posodabljajo vsakih nekaj let, da bi spremljali trende in spremembe v gospodarstvu. V tem delu je podrobno analiziran obstoječi sistem vodenja kakovosti in ravnanja z okoljem v podjetju Oprema Intercom d. o. o., skrajšano SUKO, ki izpolnjuje vse zahteve aktualnih standardov ISO 9001:2008 in ISO 14001:2004. Ker je prišlo do spremembe obstoječih standardov oziroma do njihove posodobitve, so v drugem delu magistrske naloge te spremembe analizirane in opisane, podani pa so tudi predlogi potrebnih sprememb, da bi podjetje ohranilo certifikate za navedene standarde. Ker podjetje želi kontinuirano izboljševanje kakovosti svojih izdelkov in poslovanja nasploh, so v zadnjem delu naloge raziskane metode ter podani predlogi za uvedbo določenih modernih metod zagotavljanja kakovosti, da bi podjetje ostalo konkurenčno na trgu ter da bi zagotovilo pogoje za nadaljnje širjenje. Keywords: kakovost, vodenje kakovosti, ravnanje z okoljem, certifikacija sistemov vodenja Published in DKUM: 03.07.2017; Views: 1179; Downloads: 172
Full text (2,23 MB) |
8. VLOGA VODJE KAKOVOSTI V MODELU E-QALINGordana Drimel, 2016, master's thesis Abstract: Kakovost tudi v socialno-varstvenih zavodih vedno bolj pridobiva veljavo. Vedno večja pričakovanja uporabnikov od vodstev terjajo, da uporabljajo sodobne prijeme vodenja in upravljanja; eden od njih je zagotovo vodenje sistema kakovosti.
V magistrskem delu smo se osredotočili na vlogo vodje kakovosti v modelu E-Qalin®. Vodja kakovosti je oseba, ki je ključna za njegovo delovanje. V modelu E-Qalin®, ki je bil razvit za uporabo v socialno-varstvenih zavodih, funkcija vodje kakovosti ni bila formalno zastavljena. To nam je postavilo izziv za pripravo magistrskega dela. Cilj je bil ugotoviti, kako poteka izvajanje modela v praksi, kako vodje kakovosti vidijo svojo vlogo, katere veščine in znanja po njihov mnenju pri delu potrebujejo in kateri so pomembni faktorji, da svoje delo lahko opravijo učinkovito.
Raziskavo smo opravili med 50 zavodi, ki se ukvarjajo z modelom E-Qalin®, oziroma so za izvajanje modela opravili osnovno izobraževanje. Odzvalo se je 29 vodij kakovosti. Zaradi majhnega vzorca sodelujočih smo ugotovitve podkrepili z intervjuji z osebami, ki se z vodenjem sistemov kakovosti srečujejo v različnih organizacijah in skozi različne vloge.
Če na kratko povzamemo dobljene rezultate, se ugotavlja, da so vodje kakovosti ključne osebe za izvajanje kakovosti. Anketiranci so se najbolj strinjali, da vodstvo podpira sodelovanje, vključevanje in predloge zaposlenih za izboljšave ter da je model E-Qalin® primerno orodje za vodenje sistema kakovosti. Vodenje terja znanje in veščine različnih področij, predvsem pa mora biti vodja dober timski delavec in zanesljiv pri opravljanju svojih nalog. Vodenje sistema kakovosti po modelu E-Qalin® anketirancem predstavlja izziv.
V raziskavi smo potrdili, da je vloga vodje pozitivno povezana z znanji vodje kakovosti E-Qalin® ter s kakovostjo izvajanja modela E-Qalin®. Nismo pa potrdili hipotez, da je vloga vodje pozitivno povezana s kompetencami vodje kakovosti E-Qalin® ter z obremenitvami vodje kakovosti E-Qalin®
Da lahko vodja kakovosti delo uspešno opravi, mora dobro poznati lastno organizacijo in procese, ki se izvajajo v njej. Pomembna so znanja s področja vodenja in organiziranja dela. Svoje delo bo lahko opravljal bolje, če bo imel popolno podporo vodstva in ga bo vodstvo razbremenilo drugih nalog. Vodenje sistema kakovosti ni mogoče brez popolne vključenosti najvišjega managementa. Keywords: vodja kakovosti, kakovost, vodenje, sistem vodenja kakovosti E-Qalin®. Published in DKUM: 14.10.2016; Views: 2318; Downloads: 218
Full text (831,85 KB) |
9. REORGANIZACIJA ZAGOTAVLJANJA KAKOVOSTI V PODJETJU GORENJE, D. D.Leon Rozman, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava področje organizacije sistemov vodenja kakovosti v podjetjih Secop Austria, GmbH in Gorenje, d. d. Tekom raziskave poskušamo prikazati možnost uporabe organizacije vodenja kakovosti podjetja Secop Austria, GmbH kot primer dobre poslovne prakse pri izvedbi reorganizacije zagotavljanja kakovosti na nivoju proizvodnih obratov podjetja Gorenje, d. d.
Neustrezna stopnja kakovosti je eden izmed glavnih vzrokov za nastanek nepredvidenih stroškov v procesih zagotavljanja končnih produktov, zato je ustrezna organizacija kakovosti v podjetjih ključnega pomena za zmanjševanje le-teh.
Težnja podjetij po nenehnem izboljševanju in doseganju konkurenčnih prednosti vpliva na raziskovanje možnosti po doseganju teh ciljev na različnih področjih delovanja. Eno izmed področij, kjer se nahajajo največje priložnosti za izboljšave, zmanjševanje stroškov in posledično doseganje konkurenčnih prednosti, je nedvomno kakovost. Keywords: Kakovost, vodenje kakovosti, reorganizacija, zagotavljanje kakovosti, ISO 9001. Published in DKUM: 27.06.2016; Views: 8526; Downloads: 146
Full text (1,16 MB) |
10. ANALIZA DELOVANJA DELOVNIH SKUPIN V PROGRAMU HLADILNO ZAMRZOVALNIH APARATOV, GORENJE D.D.Aleš Meh, 2012, undergraduate thesis Abstract: Izboljšave na delovnih mestih predstavljajo gonilno silo nenehnega napredka in razvoja delovnega mesta ter osebnostnega razvoja zaposlenega. Eno od orodij, ki ustvarja takšne pogoje, je metoda 20 ključev, ki je v Slovenijo in podjetje Gorenje, d. d., prišlo pred nekaj leti in se uspešno vklopilo v obstoječi sistem.
Vodenje delovnih skupin in njihovo delovanje na oddelku Montaže je zaradi obsega področja in velikega števila zaposlenih vedno predstavljal velik izziv. Ker smo želeli dobiti bolj podroben vpogled v njihovo delovanje in težave, s katerimi se spopadajo, smo v začetku leta 2011 izvedli anketo, ki je pokrila vse tri glavne skupine sodelujočih v proizvodnem procesu: delavce, vodje delovnih skupin in mojstre.
Rezultati ankete so pokazali, da vse tri skupine podpirajo metodo 20 ključev in vidijo sestanke delovnih skupin kot pomoč za dosego skupnih ciljev. Kljub zadostni podpori vodjam delovnih skupin, tako s strani članov delovnih skupin kot mojstrov, in njihovemu pozitivnemu prepričanju o zadostni usposobljenosti za vodenje sestankov delovnih skupin, pa delovne skupine vseeno ne delujejo najbolje. Tako še vedno ostajajo siva področja delovanja, kjer bi lahko delovne skupine bolje opravile svoje poslanstvo: vsakodnevni sestanki, dodatno usposabljanje, večja angažiranost pri reševanju zastavljenih aktivnosti na sestankih delovnih skupin.
Z namenom pomoči vodjam delovnih skupin pri vodenju sestankov delovnih skupin, smo začeli z izvajanjem mesečnih sestankov, kjer z vodji preverjamo mesečne rezultate in jim nudimo pomoč pri težavah, s katerimi so se soočili v preteklem mesecu. Prav tako smo jih bolj vključili v ocenjevanje urejenosti in organiziranosti delovnih mest s pomočjo anketnega vprašalnika ključa 1. Ena od ključnih stvari, ki jih potrebuje vodja delovnih skupin za vodenje sestankov, je obnovitveno izobraževanje o vodenju sestankov s poudarkom na reševanju konfliktnih situacij. Keywords: kakovost, management kakovosti, metoda 20 ključev, vodja delovne skupine, delovne skupine, anketa, vodenje sestankov Published in DKUM: 08.08.2012; Views: 2273; Downloads: 166
Full text (3,99 MB) |