| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
TEHNIČNO-TEHNOLOŠKI ELEMENTI ŽELEZNIŠKE PROGE V FUNKCIJI RACIONALNE RABE ENERGIJE ZA VLEKO VLAKOV
Klemen Ponikvar, 2011, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je na podlagi teoretičnega raziskovanja vplivov tehnično-tehnoloških parametrov železniške proge na rabo energije za vleko vlakov analizirana poraba energije v treh najpomembnejših segmentih železniškega sistema: gradbenih parametrov proge, prometno-tehnoloških elementov ter dinamike vožnje vlaka. Gradbene parametre proge predstavljajo nagib proge, krožni lok proge in predor. V prometno-tehnoloških elementih glavno vlogo predstavlja vodenje prometa vlakov v postajnem območju in na odprti progi ter glede na vrsto SV naprav. Dinamika vožnje vlaka predstavlja suprastrukturne elemente ter skupek infrastrukturnih in prometno-tehnoloških vplivov na vožnjo vlaka. Največji prihranki energije v železniškem prometu se dosegajo z izbiro ustreznih gradbenih parametrov proge. Z optimalnim odvijanjem prometa vlakov lahko dosežemo več ciljev, najpomembnejši so zmanjšanje porabe energije za vleko vlakov, skrajšanje voznih časov vlakov ter ugoden vpliv na dinamiko vožnje vlaka. Tovorni vlaki so največji porabniki energije, zato se največ energije lahko prihrani v tem segmentu vlakov. Določene rezerve prihranka energije obstajajo tudi v segmentu potniških vlakov. Učinkovito varčevanje oz. racionalna raba energije za vleko vlakov je potrebna v vseh segmentih železniškega prometa. S programskim simulacijskim orodjem VIST so na podlagi analiz in izvedenih simulacij vožnje vlaka pod različnimi pogoji podani predlogi racionalne rabe energije z vidika železniške infrastrukture, suprastrukture in vodenja prometa vlakov. Simulacijsko orodje omogoča teoretično analizo porabe energije med vožnje vlaka v realni situaciji ter na podlagi določenih predpostavk. Podani predlogi racionalne rabe energije so implementirani v primerjalno študijo nove železniške povezave Ljubljana-letališče Jožeta Pučnika-Jesenice. Na podlagi izračunane porabe energije za vleko vlakov je bila z vidika racionalne rabe energije izbrana najugodnejša varianta nove proge.
Keywords: železniška infrastruktura, vodenje prometa vlakov, dinamika vožnje vlaka, upor proge, poraba energije, energija za vleko vlakov
Published: 02.12.2011; Views: 1908; Downloads: 621
.pdf Full text (4,22 MB)

5.
GRADNJA VGRAJENIH SISTEMOV V AVTOMATIKI - OD IDEJE DO PROTOTIPA
Damjan Kokol, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje razvoj prototipa vgrajenega sistema za vodeno in avtonomno delovanje vlečnega kajta, ki je zasnovan na razvojni ploščici STM32F3DISCOVERY in pripadajočega krmilnega mehanizma. Prvi del naloge predstavlja zgradbo vgrajenih sistemov in preučevanje obstoječih sistemov za vodenje kajta, ki se uporablja za vleko ladij in pogon generatorjev vetrnih elektrarn. Nato sledi predstavitev postopka izdelave prototipa sistema za vodenje manjšega plovila, kjer je posamezno obravnavano načrtovanje in izdelava programa, elektronskih in mehanskih sklopov. Diplomsko delo se konča z ugotovitvami in predlogi za izboljšanje celotnega sistema.
Keywords: vgrajeni sistemi, koriščenje vetrne energije, prototip vgrajenega sistema, sistem za vodenje kajta, MEMS senzorji
Published: 20.12.2013; Views: 1103; Downloads: 106
.pdf Full text (5,33 MB)

6.
NAPAJALNI IN POGONSKI SISTEM SERIJSKEGA HIBRIDNEGA VOZILA - PLATFORMA PROGRAMSKE OPREME ZA UPRAVLJANJE Z ENERGIJO
Mitja Osek, 2014, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je opisana izdelava platforme programske opreme za upravljanje z energijo in močjo v serijskem hibridnem električnem vozilu. Sistem za oskrbo z energijo obsega baterijo, superkondenzator in podaljševalec dosega, možno je tudi regenerativno vračanje energije v primeru zaviranja (generatorski režim delovanja pogonskega motorja). Nadzorni sistem za upravljanje z energijo mora zagotavljati ustrezne krmilne signale posameznim komponentam ter zajemati informacije o njihovem stanju (temperature, toki, napetosti) in režimu delovanja. Zagotovljeno mora biti tudi posredovanje podatkov uporabniku in ostalim komponentam. Komponente so med seboj energetsko povezane prek enosmerne zbiralke, informacijsko pa prek komunikacijskega vodila CAN. Delovanje sistema je predstavljeno in analizirano z uporabo simulacijskih modelov. Krmilni sistem je zasnovan na zmogljivem digitalnem signalnem krmilniku z vso potrebno periferijo za izvedbo projekta.
Keywords: hibridno električno vozilo, upravljanje z energijo, upravljanje z močjo, CAN, nadzorno vodenje, nadzorni sistem, digitalni signalni krmilnik, hranilniki energije
Published: 26.02.2015; Views: 779; Downloads: 82
.pdf Full text (2,09 MB)

7.
Polprevodniški sistem za brezkontaktni prenos energije
Marin Holi, 2018, diploma project paper

Abstract: V okviru svojega projekta sem se lotil načrtovanja cenenega in preprostega sistema za brezkontaktni prenos energije polnjenje nizke moči, ki omogoča zanesljivo in varno delovanje polnilnih postaj ter kljub temu omogoča študijo vplivov kot so občutljivost na neporavnanost med navitjema, vpliv elektromagnetnih motenj in slabši izkoristek. Izdelani in ovrednoteni so simulacijski modeli sistema, dimenzionirane elektromagnetne in elektronske komponente, načrtovano je vodenje in na koncu izveden še preizkus delovanja. Sistem vsebuje oddajniško in sprejemniško navitje, vezani v resonančna tokokroga. Kot stikalno elektronsko vezje je uporabljen tranzistorski mostič.
Keywords: brezkontaktni prenos energije, polprevodniki, DC/DC pretvornik, resonančni pretvornik, vodenje, regulacije
Published: 05.02.2019; Views: 261; Downloads: 31
.pdf Full text (2,62 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica