1. Pristopi k vodenju glede na razlike večnacionalnih podjetijNejc Stanič, 2023, master's thesis Abstract: Večnacionalna podjetja imajo v Sloveniji vse večji gospodarski pomen. V magistrskem delu se osredotočamo na proučevanje pristopov k vodenju glede na razlike izbranih večnacionalnih podjetij, ki poslujejo v Sloveniji. Razliki, ki smo ju opazovali, sta bili država izvora večinskega lastnika podjetja in oblika internacionalizacije podjetja.
Vodenje je mogoče definirati kot usmerjanje in motiviranje zaposlenih, da bi ustrezno opravili naloge, potrebne za doseganje organizacijskih ciljev. Za uspešno vodenje zaposlenih mora imeti vodstvo podjetja postavljeno vizijo in ustrezno kombinacijo stilov vodenja, da lahko podjetje dosega postavljene cilje. Z ustreznim vodenjem zaposlenih se dosežejo rast prihodkov, večja motivacija pri delu in posledično se zvišuje tudi produktivnost.
Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili večnacionalna podjetja, procese in modele internacionalizacije, koncept vodenja in sestavine uspešnega vodenja. Empirični del je preliminarna raziskava, v kateri smo izvedli študijo primerov izbranih večnacionalnih podjetij, ki poslujejo v Sloveniji, v povezavi z njihovimi pristopi k vodenju. V raziskavi smo ugotovili, da je v podjetjih v najmanjši meri prisoten avtokratski stil vodenja, v največji meri pa demokratični in transakcijski stil vodenja. V preliminarni raziskavi študije primerov smo obe postavljeni hipotezi zavrnili, saj nismo ugotovili, da sta država večinskega lastnika večnacionalnih podjetij in način mednarodne ekspanzije večnacionalnega podjetja dejavnika razlik v pristopih k vodenju teh podjetij. Keywords: vodenje, pristopi k vodenju podjetij, internacionalizacija, večnacionalna podjetja, Slovenija. Published in DKUM: 17.03.2023; Views: 83; Downloads: 12
Full text (2,28 MB) |
2. Organizacija timskega dela na Kliničnem oddelku za intenzivno terapijo otrokAnja Klopčič, 2022, master's thesis Abstract: Učinkovito timsko delo je ključno za doseganje kakovostne in varne zdravstvene oskrbe, za izvajanje celovite zdravstvene nege je glede na izzive v zdravstveni negi potrebno oblikovati ustrezen sistem delitve dela ali kombinacijo različnih sistemov delitve dela.
V magistrski nalogi je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, in sicer je bila izvedena kvantitativna raziskava z oblikovanim strukturiranim anketnim vprašalnikom v elektronski obliki (julij, 2022). V raziskavo so bili vključeni zaposleni v zdravstveni negi na Kliničnem oddelku za intenzivno terapijo otrok. V anketi je sodelovalo 46 anketirancev od skupno 53 zaposlenih (junij 2022).
Več kot polovica anketirancev (58,7 %) meni, da je funkcijska delitev dela v EIT pomembna in omogoča boljšo organizacijo dela (51,1 %), med slabosti takšne delitve dela uvrščajo pomanjkanje sodelovanja in ne opravljanje nekaterih zadolžitev (28,1 %). Pri ocenjevanju zadovoljstva s trenutno organizacijo dela se anketiranci v povprečju strinjajo s trditvijo 3,4 (SO = 1,04), pomen vodje v timu anketiranci ocenjujejo s strinjanjem s trditvijo 4,6 (SO=0,58). Med najpomembnejšimi osebnimi lastnostmi vodje anketiranci izpostavljajo komunikacijske sposobnosti (27,8 %), pravičnost (21,1 %) in strokovnost (11,1 %).
Odnos anketirancev do timskega dela prikazuje pozitivno naravnanost, da se kakovostna oskrba kritično bolnih otrok mogoča le s timskim delom, vendar se člani tima ne zavedajo pomena timskega dela za nemoteno in kakovostno izvajanje zdravstvene nege (p < 0,05). Vloga vodje pri timski organizaciji dela je po mnenju anketirancev pomembna in nujno potrebna za delovanje tima, med opredeljevanjem vloge in lastnosti vodje tima s strani članov in vodij (p > 0,05) ni statistično pomembnih razlik. Ocenjevanje zadovoljstva organizacijske strukture timskega dela in potrebo po spremembi trenutne organizacije dela prikazujejo povprečne vrednosti statistično značilno (p < 0,05) manjše od testne vrednosti, prav tako ni statistično pomembnih razlik (p > 0,05) s strani članov in vodij tima. Fluktuacija kadra otežuje zagotavljanje organizacije nemotene zdravstvene nege v enotah intenzivne terapije, a je zato nujno potrebno krepiti timski pristop dela, obvladovanje veščin vodenja za vodilne in spodbujati prenos znanja med člani tima. Keywords: management zdravstvene nege, vodenje, organizacija dela, timsko delo, pediatrična intenzivna terapija Published in DKUM: 14.03.2023; Views: 66; Downloads: 8
Full text (863,23 KB) |
3. Vodenje in sodelovanje vodilnih destinacij Termalno Panonske Slovenije z njihovimi turističnimi deležniki : diplomsko delo univerzitetnega študijaInes Simončič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Destinacijski management deluje na način strateškega pristopa in razvoja, kjer se na trgu izmenjujeta ponudba, povpraševanje ter odnosi med turisti in turističnimi deležniki. Destinacijski management vključuje promocijo turistične destinacije, ustvarjanje novih blagovnih znamk, uspešno trženje turističnih produktov in storitev, vse to pa z zagotavljanjem pogojev sodelovanja za doseganje skupnih vizij turističnega razvoja, tako na lokalni kot tudi na nacionalni ravni. Pri tem pa je v prvi vrsti osrednjega pomena vprašanje, kakšni vodje vodijo vodilne destinacije, da bodo njihovi deležniki najbolj zadovoljni z vzpostavljenim sodelovanjem. V diplomski nalogi smo se omejili na Panonsko Termalno makro destinacijo in analizirali, v kolikšni meri turistični deležniki prepoznajo t.i. transformacijski tip vodenja pri vodjih vodilnih destinacij, kako so zadovoljni s sodelovanjem in kako je to dvoje povezano. Pri raziskavi smo se osredotočili na tri dimenzije vodenja, in sicer na dimenzijo transformacijskega vodenja idealiziranih vplivov, dimenzijo transformacijskega vodenja idealiziranega vedenja ter dimenzijo transformacijskega vodenja inspiracijske motivacije. S pomočjo analize anketnega vprašalnika smo preverili ali so dimenzije ocene transformacijskega stila vodenja pozitivno povezane z zadovoljstvom s sodelovanjem z vodilno destinacijo. Osrednje ugotovitve zaključnega dela so bile v skladu z našimi hipotezami, čeprav je osrednja omejitev bila velikost vzorca (zgolj 53 med 104 predstavniki turističnih deležnikov je vedelo, kdo so vodje njihovih vodilnih destinacij). Na podlagi rezultatov smo oblikovali predloge izboljšav in smernice za bolj učinkovit odnos med vodilnimi destinacijami in turističnimi deležniki Termalno Panonske Slovenije, prav tako smo izpostavili predloge za nadaljnje raziskovanje. Keywords: vodenje, sodelovanje, vodilne destinacije, turistični deležniki, management turističnih organizacij in destinacij Published in DKUM: 12.01.2023; Views: 106; Downloads: 33
Full text (2,11 MB) |
4. Osnove turističnega vodenja : učbenikIgor Rajner, Mitja Gorenak, 2022 Abstract: Učbenik Osnove turističnega vodenja predstavlja zbirko petih poglavji, v katerih se študentje seznanijo s povsem praktičnimi pristopi k turističnemu vodenju. Prvo poglavje se osredotoča na pripravo itinerarija, s tehničnim pristopom se tako razdeli besedno bogat turistični program v logistično rešitev primerno za turističnega vodnika ali vodnico. Drugo poglavje se osredotoča na pripravo materialov, kjer je poudarek na pravilnem pristopu k iskanju ustrezne literature. Ker so zgolj podatki lahko suhoparni dodajamo tretje poglavje, kjer iz podatkov tvorimo zgodbe, ki so za turizem še kako pomembne. Četrto poglavje predstavljajo podporni materiali vodenju, ki obogatijo izkušnjo potnikov na potovanju. Zadnje peto poglavje zaokrožuje celoto, saj dodaja vpogled v preštevilne situacije, ki jih ni mogoče predvideti a ravno v teh se mora turistični vodnik ali turistična vodnica še toliko bolj izkazati. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin. Keywords: turizem, vodenje, turistični vodnik, destinacije, doživetja Published in DKUM: 29.11.2022; Views: 131; Downloads: 31
Full text (5,06 MB) This document has many files! More... |
5. Posebnosti vodenja in izvajanja projektov v podjetju robotehnika d.o.o.Janja Orovič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Projekti prinašajo podjetjem izboljšave, inovacije, večajo konkurenčnost in druge koristi, zato so še kako pomembni. Vse te koristi iz naslova projektov še kako pomagajo v doseganju uspešnosti poslovanja tudi malim in srednje velikim podjetjem (t.im. MSP podjetja), ki so hrbtenica našega gospodarstva, saj zaposlujejo največji delež ljudi in ustvarijo več kot polovico vseh prihodkov. Projekti imajo pomembno vlogo pri ustvarjanju dodane vrednosti v MSP, vendar pa med njimi še vedno obstajajo številna, ki niso seznanjena s tehnikami projektnega vodenja in jih pri upravljanju projektov ne uporabljajo, kar znižuje potencial uspešnosti projektov, s tem pa tudi samih podjetij.
Projektni management je v velikih podjetjih dobro poznan pojem, saj imajo ta neredko kar celotne oddelke namenjene delu na projektih in razvoju projektnih metodologij. Ker se MSP-ji razlikujejo od velikih podjetij med drugim tudi po virih, ki jih imajo na voljo – tudi za potrebe vlaganja v projekte – je potrebno prakse projektnega managementa prilagoditi velikosti podjetja. S projekti se srečujejo tudi v podjetju Robotehnika d. o. o. vendar pa imajo o vodenju le-teh malo znanja, zato ti niso tako učinkoviti, kot bi lahko bili, če bi aplicirali tehnike in veščine projektnega managementa. Keywords: projekti, projektni management, vodenje projektov, mala do srednje velika podjetja, agilni projektni management. Published in DKUM: 24.11.2022; Views: 163; Downloads: 45
Full text (1,18 MB) |
6. Avtomatizacija in vodenje laboratorijskega pasterizatorja : diplomsko deloAleš Sinkovič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga opisuje postopek avtomatizacije in vodenja laboratorijskega pasterizatorja, namenjenega analizi toplotne obdelave živila za namen pasterizacije. Stroj je bil za lastno uporabo razvit in izdelan v slovenskem podjetju Petek Proces d.o.o., ki se primarno ukvarja z izdelavo tunelskih pasterizatorjev in ki takšen stroj potrebuje za kreiranje pasterizacijskih temperaturnih režimov raznih napitkov in živil. Osnovna naloga laboratorijskega pasterizatorja je gretje oziroma hlajenje produkta po v naprej določenem temperaturnem režimu. Slednje je doseženo s temperaturno regulirano vodo, katera s pomočjo črpalke cirkulira iz internega bazena na pršilne šobe, se razprši po analiziranem produktu in steče nazaj v bazen. Za temperaturno regulacijo se s pomočjo regulacijskih ventilov v procesno cirkulacijo dozira hladna, sveža voda ali v zalogovniku pripravljena vroča voda. Krmiljenje se izvaja na Siemens 1500 krmilniku, s katerim se upravlja preko Siemens HMI uporabniškega vmesnika. V nalogi je najprej opisana tehnika pasterizacije in njena vloga v prehrambni industriji. Na podlagi procesne sheme in električnega načrta so opisane posamezne komponente stroja, njihova funkcija in medsebojna relacija. V drugem delu so v obliki logičnih tabel, besedila in funkcijskih ter procesnih diagramom opisane operacijske in krmilne zahteve ter njihova implementacija v programskem okolju TIA portal. V zadnjem delu so predstavljene in med seboj primerjane različne metode pridobivanja parametrov PID regulatorjev. Za namen ugotovitve, katera metoda je najprimernejša za opisano aplikacijo, so vse testirane na praktičnem primeru. Keywords: Avtomatizacija, vodenje, pasterizacija, TIA portal, PLK. Published in DKUM: 21.11.2022; Views: 302; Downloads: 34
Full text (5,00 MB) |
7. Management in teorija organizacij : UčbenikGregor Jagodič, Mitja Gorenak, 2022 Abstract: Učbenik Management in teorija organizacij predstavlja zbirko skupaj desetih poglavji, skozi katere bodo študentje pridobili pregled nad osnovo razumevanja managementa in teorije organizacij v turizmu. Uvodna tri poglavja so osredotočena predvsem na organizacijo in koncepte organizacije v turizmu. Tako se v prvem poglavju osredotočamo na evolucijski pogled, kako smo sploh prišli do organizacij, v drugem analiziramo, kako je turistični sistem vezan na organizacijsko delovanje in v tretjem poglavju zelo ozko analiziramo specifike prav turističnega sistema in kodiranja, ki se v sistemu uporablja. Nadalje se poglavja osredotočajo bolj na managerske vsebine, ki so kljub vsemu prepletena s primeri, ki so direktno vezani na turizem. Tako v poglavjih najdemo osnovno predstavitev kaj je management in kdo je manager, kakšne so vloge in naloge managerja in celoto zaključimo z zapletenim odnosom med managementom in etiko. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin. Keywords: organizacija, vodenje, management, ljudje, kadri Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 173; Downloads: 52
Full text (3,68 MB) This document has many files! More... |
8. Spretnosti za uspeh na delovnem mestu : UčbenikTomi Špindler, Mitja Gorenak, 2022 Abstract: Učbenik Spretnosti za uspeh na delovnem mestu predstavlja zbirko skupaj osmih poglavji, skozi katere bodo študentje prejeli določena znanja, ki jih potrebujejo pri izbiri sebi primernega dela. Najprej mora posameznik dobro poznati kakšna znanja in sposobnosti, torej kakšne kompetence so zahtevane za posamezno delovno mesto, zato učbenik začenjamo prav s kompetencami. Nadaljujemo s kombinacijo, zaposlitvenih oglasov, pravil pisanja življenjepisa ter priprave motivacijskega pisma, ki bo posamezniku omogočilo pripravo dobre prijave za željeno delovno mesto. Ker samo prijava ni dovolj se v nadaljevanju osredotočamo na proces zaposlitvenega razgovora in testov, ki so zelo pogosto sestavni del zaposlitvenega procesa. Zadnji dve poglavji, delov v skupini in stres na delovnem mestu zaokrožujeta vsebine, vse od iskanja pravega delovnega mesta za posameznika, do vraščanja vanj in prilagajanja novemu okolju. Vsebine so močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin. Keywords: organizacija, vodenje, management, ljudje, kadri Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 191; Downloads: 30
Full text (7,62 MB) This document has many files! More... |
9. Razvoj informacijske rešitve za vodenje projektov po metodi PRINCE2 : diplomsko deloSara Horvat, 2022, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je izdelava informacijske rešitve za vodenje projektov po metodi PRINCE2. Namen informacijske rešitve je olajšati vodenje, saj bo sama rešitev uporabnika vodila po procesih in aktivnostih znotraj procesov, hkrati pa bo uporabniku omogočala dokumentiranje projektnih rezultatov po že vnaprej pripravljenih predlogah.
Eden izmed ciljev diplomske naloge je pregled metod za vodenje projektov in podrobna predstavitev metode PRINCE 2 vključno s strukturo metode. V sklopu diplomske naloge smo tudi pregledali in analizirali že obstoječo informacijsko podporo za vodenje projektov po metodi PRINCE2. Na osnovi pridobljenega znanja iz teoretičnega pregleda metode PRINCE2 smo razvili informacijsko rešitev za vodenje projektov po metodi PRINCE2. Keywords: PRINCE2, vodenje projekta, projekti, informacijska rešitev Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 395; Downloads: 27
Full text (2,83 MB) |
10. Vodenje športnih organizacijJakob Božič, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu se bomo osredotočili na opredelitev vodenja, predvsem na vodenje v športnih organizacijah, saj je vodenje zelo pomembno za uspeh vseh organizacij, tako športnih kot poslovnih. Predstavili bomo glavne naloge vodij in vlogo, ki jo imajo znotraj posamezne organizacije. Pogledali si bomo tudi delegiranje nalog v procesu vodenja, saj brez tega današnje organizacije ne morejo delovati uspešno. Našteli bomo razloge, zakaj je pomembno delegirati naloge, in predstavili razloge, zaradi katerih je lahko delegiranje neuspešno. Opredelili bomo pojem športne organizacije in si pogledali, kakšni stili vodenja se najpogosteje uporabljajo v današnjih športnih organizacijah. Ugotavljali bomo tudi pomen in vlogo komuniciranja in motiviranja znotraj organizacije, opredelili, kaj pomeni uspešna športna organizacija, ter predstavili različne dejavnike, ki lahko vplivajo na njeno uspešnost. Predstavili bomo tudi vpliv vodenja na uspešnost organizacije in kako na uspešnost vpliva ugled vodje. S pomočjo analize dveh poslovnežev, ki sta kot vodji delovala v svetu športa, bomo na podlagi nekaterih kriterijev poskušali predstaviti nekatere njune skupne lastnosti in ugotoviti, kako je njuno vodenje vplivalo na uspešnost športne organizacije, ki sta jo vodila. Z uporabo omenjenih kriterijev ugotovimo, da sta si poslovneža v nekaterih pogledih podobna, po drugi strani pa tudi precej različna. Ključne razlike med njima so vidne v načinu vodenja in uspešnosti športne organizacije, ki sta jo vodila. Da bi zmanjšali te razlike, moramo prepoznati, kateri stil vodenja je najprimernejši za vodenje športnih organizacij in na kakšen način lahko vodja vpliva na samo uspešnost organizacije. Keywords: vodenje, vodja, športna organizacija, poslovnež, nogomet Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 178; Downloads: 74
Full text (1,03 MB) |