1. Vodenje sodelavcev, ki delajo na daljavoLara Sagadin, 2025, undergraduate thesis Abstract: Vodenje na daljavo postaja novi trend vodenja podjetij, saj jim to omogoča tehnološki razvoj in spremenjene delovne razmere, ki omogočajo večjo fleksibilnost pri delu. Vedno več podjetij je začelo prakticirati vodenje zaposlenih na daljavo. V diplomskem delu smo proučili ključne vidike vodenja zaposlenih v organizaciji in na daljavo. V teoretičnem delu so predstavljeni definicije vodenja, stili vodenja ter tudi vloge in spretnosti dobrih vodij. Osredotočili smo se tudi na elemente vodenja, med katere spadajo komunikacija, motivacija, razvoj zaposlenih ter vpliv organizacijske kulture na delo v organizaciji. Eno poglavje smo namenili vodenju na daljavo, kjer smo proučili razne definicije vodenja na daljavo, elemente vodenja na daljavo, prednosti in slabosti dela na daljavo z vidika organizacije in vidika zaposlenih, s katerega lahko ugotovimo, da je kar nekaj prednosti in slabosti dela na daljavo. Ena od teh prednosti dela na daljavo je fleksibilen urnik za zaposlene, kar omogoča boljše ravnotežje med delovnim in zasebnim življenjem. Posebej smo se osredotočili na izzive vodij, s katerimi se spopadajo pri delu na daljavo, ter tudi kako se zaposleni spopadajo z raznimi izzivi. Raziskovali smo vodenje na daljavo v podjetju X, pri čemer smo s pomočjo anketnega vprašalnika proučevali vidike, kot so zadovoljstvo zaposlenih, učinkovitost komunikacije ter vpliv organizacijske klime na uspešnost dela. Analiza pridobljenih rezultatov je pokazala, da so ključni dejavniki uspešnega vodenja na daljavo jasna opredelitev ciljev, učinkovita uporaba digitalnih komunikacijskih orodij, fleksibilnost pri delu in prilagojene strategije motiviranja zaposlenih. Na podlagi ugotovitev smo oblikovali predloge za izboljšave, ki vključujejo okrepljeno interno komunikacijo, spodbujanje timskega povezovanja ter večjo podporo zaposlenim pri prilagajanju delu na daljavo. Keywords: vodenje na daljavo, delo od doma, motivacija zaposlenih na daljavo, izzivi dela na daljavo, prilagoditev delovnega mesta Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (1,40 MB) |
2. Kompetence trenerjev alpskega smučanjaTimi Gašperin, 2025, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je bil razviti kompetenčni model za trenerje alpskega smučanja, ki bi pomagal pri opredelitvi ključnih kompetenc, potrebnih za uspešno izvajanje trenerskih nalog v različnih situacijah, vključno s kriznimi. Raziskava je bila izvedena z uporabo dveh glavnih metod. Prvi del raziskave je vključeval teoretično analizo obstoječih virov, pri kateri smo uporabili komparativno in deskriptivno metodo. V empiričnem delu smo izvedli intervjuje z izbranimi trenerji alpskega smučanja, ki delujejo na najvišji ravni, pri čemer smo uporabili kvantitativno metodo za analizo podatkov in oblikovanje kompetenčnega modela. Rezultati raziskave so pokazali, da so za uspeh trenerjev ključne tako tehnične kot mehke kompetence, med katerimi izstopajo sposobnosti učinkovitega vodenja, motivacije, prilagajanja treningov individualnim potrebam športnikov ter obvladovanja kriznih situacij. Na osnovi ugotovitev smo razvili kompetenčni model, ki vključuje vse ključne kompetence za trenerje alpskega smučanja. Priporočamo, da se ta model vključi v programe usposabljanja in profesionalnega razvoja trenerjev, saj lahko znatno prispeva k izboljšanju njihove učinkovitosti ter sposobnosti obvladovanja izzivov, s katerimi se soočajo na terenu. Prav tako predlagamo, da se v prihodnosti izvedejo nadaljnje raziskave, ki bi podrobneje preučile vpliv stresnih delovnih pogojev na razvoj specifičnih kriznih kompetenc pri trenerjih alpskega smučanja. Keywords: vodenje in management, kompetence, kompetenčni model Published in DKUM: 23.04.2025; Views: 0; Downloads: 1
Full text (3,11 MB) |
3. Vpliv policijskih združenj na vodenje policijske organizacije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloAljoša Debevec, 2025, undergraduate thesis Abstract: Policijska združenja v Sloveniji, kot so Mednarodna policijska zveza, Društvo kriminalistov Slovenije, Združenje Sever, Združenje policijskih šefov Slovenije ter oba policijska sindikata, igrajo pomembno vlogo pri zastopanju interesov policistov, izboljšanju delovnih pogojev in strokovnem povezovanju. Kljub temu njihov vpliv na vodenje policijske organizacije ostaja omejen, saj je to še vedno podrejeno političnim dejavnikom. Diplomsko delo obravnava vpliv teh združenj na vodenje slovenske policije ter njihov pomen pri oblikovanju praks, politik in strategij. Primerjali smo stanje v Sloveniji s tujino, kjer imajo združenja večjo avtonomijo in vpliv. Posebej smo izpostavili International Association of Chiefs of Police ter vlogo sindikatov pri pogajanjih o delovnih pogojih in zakonodaji. Analiza strokovne literature je pokazala, da bi večji vpliv združenj lahko prispeval k večji neodvisnosti in profesionalizaciji policije. Slovenska združenja se soočajo z izzivi, kot so omejene pristojnosti in politični vplivi. Na podlagi ugotovitev predlagamo krepitev vloge združenj v odločitvenih procesih in povečanje njihove avtonomije, kar bi prispevalo k učinkovitejšemu in nepristranskemu delovanju policije. Keywords: policijska organizacija, vodenje v policiji, policijska združenja, diplomske naloge Published in DKUM: 14.04.2025; Views: 0; Downloads: 29
Full text (993,36 KB) |
4. Vloga neverbalnega komuniciranja v organizacijah - dobro raziskano področje ali nerešena uganka v poslovnem svetuMagdalene Palushaj, 2024, master's thesis Abstract: Komuniciranje je pomemben del našega vsakdana. Omogoča nam izražanje stališč, misli in občutkov ter povezovanje in komuniciranje z ljudmi okoli nas. V organizacijah dajejo tako managerji kot zaposleni veliko poudarka vidnim vidikom komunikacije, vendar se malokdo usmeri na tiste manj vidne. Razumevanje človeka v veliki meri temelji ravno na manj vidnih aspektih, kot je neverbalna komunikacija. Za učinkovito delovanje organizacij pa je zelo pomembno poznavanje le-te. V magistrskem delu smo opredelili vrste komuniciranja. Komuniciramo lahko na različne načine. Ker osredotočenost magistrske naloge temelji na neverbalnem komuniciranju smo ga bolj podrobno opisali, navedli njegovo pomembnost in prednosti ter njegove elemente – parajezik, govorico telesa, izraz na obrazu, prostorsko razdaljo, dotik, videz in okrasje. Opisali smo povezavo med neverbalno komunikacijo in čustveno inteligenco, ki omogoča boljše prepoznavanje in razumevanje lastnih in tujih čustev ter namenov preko interpretacije neverbalnih signalov. V nadaljevanju smo preučevali razumevanje zaposlenih s pomočjo neverbalnega komuniciranja, kjer smo ugotovili, da neverbalna komunikacija razkriva neskladja med besedami in dejanskimi občutki zaposlenih, kar je nepogrešljivo za preprečevanje nesporazumov in reševanje konfliktov. V empirčnem delu magistrske naloge smo teoretične ugotovitve podkrepili z intervijuji, ki so bili izvedeni na Centru za socialno delo Spodnje Podravje. Ta organizacija nam je omogočila dobiti odgovore, ki smo jih iskali, saj se zaposleni v veliki meri srečujejo z neverbalno komunikacijo s strani uporabnikov in sodelavcev. Intervjuji z zaposlenimi so razkrili, kako pomembno je poznavanje neverbalnih signalov, saj ti močno vplivajo na medsebojno razumevanje, gradnjo zaupanja ter preprečevanje konfliktov, hkrati pa omogočajo boljše prepoznavanje čustvenih stanj in potreb uporabnikov. Ugotovili smo, da poznavanje in osredotočanje na neverbalno komunikacijo bistveno prispeva k boljšemu razumevanju potreb uporabnikov ter zaposlenih. Posledično prispeva k uspešnejšnejši organizaciji, saj je motiviranost in produktivnost zaposlenih večja. Dobljeni rezultati kažejo, da morajo managerji poznavati področje neverbalne komunikacije, da lahko pristopijo in ugotovijo potrebe zaposlenih in jih s tem spodbudijo k večji produktivosti in motiviranosti. Prav tako nam kažejo, da je to področje zelo pomembno, saj spoznamo neverbalne signale in lahko ukrepamo glede na njihov pomen. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da je razumevanje neverbalne komunikacije v organizacijah ključnega pomena, saj ne gre zgolj za dodatek k verbalni komunikaciji, temveč za nujo pri učinkovitem delovanju in grajenju uspešnih medosebnih odnosov. S to magistrsko nalogo smo prispevali k razumevanju pomembnosti neverbalne komunikacije ter podali smernice, kako jih lahko managerji uporabijo za izboljšanje motivacije, produktivnosti zaposlenih ter za ugotavljanje njihovih potreb, kar je ključno za dolgoročni uspeh organizacij. Keywords: vodenje, komuniciranje, neverbalno komuniciranje, organizacija, manager, zaposleni Published in DKUM: 12.03.2025; Views: 0; Downloads: 34
Full text (1,71 MB) |
5. 8. posvet o ohranjanju in trajnostni rabi rastlinskih genskih virov : Trajni nasadi, zbornik povzetkov2025, proceedings Abstract: Zbornik vključuje povzetke prispevkov, ki so bili predstavljeni na 8. Posvetu o ohranjanju in trajnostni rabi rastlinskih genskih virov (RGV), organiziranem s strani Univerze v Mariboru, Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede, v sodelovanju z Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Namen vsakoletnega posveta je ozaveščanje javnosti o pomembnosti ohranjanja RGV v Sloveniji, predstavitev novosti na tem področju, pregled dosežkov ter izmenjava izkušenj med sodelujočimi. Zaradi omejenega obsega razpoložljivih finančnih sredstev so trenutne dejavnosti JSRGB usmerjene predvsem v ohranitev obstoječih zbirk lokalnih genskih virov kmetijskih rastlin, manj pa je aktivnosti na področju sistematičnega ocenjevanja RGV glede uporabne vrednosti, tako v genskih bankah ex situ kot na njihovem naravnem rastišču in situ. Osrednja tema letošnjega posveta so bili trajni nasadi in sicer so bili v prvem sklopu predstavljeni prispevki, ki so obravnavali sadne rastline, v drugem sklopu pa so sledila predavanja na temo trajnih nasadov vinske trte. Ob zaključku so bile podane možnosti vzpostavitve ohranjanja RGV na kmetijah. Poudarjen je bil tudi pomen sistema kakovosti pri vodenju genskih bank. Keywords: vodenje kakovosti, genska banka, trajni nasadi, tradicionalni genotipi sliv, genska banka vinske trte Published in DKUM: 20.02.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (1,85 MB) This document has many files! More... |
6. Analiza dejavnikov vpliva na odločitev o zaposlitvi pri prehodu iz vloge študenta v vlogo zaposlenega na področju zdravstvene negeŠpela Vodnik, 2024, master's thesis Abstract: Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na odločitev o zaposlitvi študentov 3. letnikov zdravstvene nege na fakultetah po Sloveniji, s ciljem pridobiti predstavo o tem, kako pospešiti pridobivanje novozaposlenih.
Zanimalo nas je, kateri dejavniki so študentom 3. letnika zdravstvene nege najpomembnejši, ali obstajajo povezave med njimi in dejavniki, ki vplivajo na odhajanje z delovnih mest, kakšne so povezave med spolom, starostjo in pomembnostjo, ki jo osebe pripisujejo določenemu dejavniku, in ali se dojemanje posameznih dejavnikov med študenti različnih zdravstvenih fakultet po Sloveniji razlikuje.
V raziskavo so bili vključeni študenti 3. letnikov zdravstvene nege na fakultetah po Sloveniji. Vzorčenje je bilo izvedeno z metodo snežne kepe. Za raziskavo je bil uporabljen anketni vprašalnik sestavljen iz dveh delov. Prvi del je bil usmerjen na vprašanja o demografskih značilnostih in osebnih podatkih, drugi na ocenjevanje pomembnosti, ki jo izpolnjevalec pripisuje posameznim dejavnikom z ocenami od 0 (mi sploh ni pomembno) do 7 (mi je zelo pomembno). Anketni vprašalnik so študentje izpolnjevali prek aplikacije 1ka. Zbrani rezultati so bili statistično obdelani v programu SPSS.
Ugotovili smo, da med najpomembnejše dejavnike sodijo dobri odnosi med sodelavci, zadovoljstvo pri delu, urejenost dopusta in odsotnosti, dober odnos z vodjo in sposobnost vodje za reševanje konfliktov. Večina dejavnikov je pomembnih tako študentom kot že zaposlenim, le pri pomembnosti urnika, avtonomije, nadurnega dela in možnosti izobraževanja so bile zaznane razlike. Keywords: zaposlitev, vodenje, odnosi, študent, prehod Published in DKUM: 28.01.2025; Views: 0; Downloads: 31
Full text (1,98 MB) |
7. Značilnosti stila vodenja v kontekstu prenosa podjetjaNejc Sovič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava značilnosti različnih stilov vodenja v kontekstu prenosa podjetja in kako lahko različni stili pomagajo ali otežijo prenos podjetja iz ene generacije na drugo. Cilj naloge je izvedeti, kako lahko stili vodenja pripomorejo, da bo proces potekal čim bolj gladko, brez večjih zapletov, kakšne težave se lahko pojavijo med postopkom in kako pripraviti bodočo vodjo na sam prevzem podjetja, da bo podjetje še naprej rastlo in se razvijalo. V prvem delu naloge predstavljamo teoretični okvir vodenja, kjer smo opredelili ključne pojme, sloge vodenja in dejavnike, ki vplivajo na uspešen način vodenja. Poudarili smo primerjavo različnih stilov vodenja, kot so avtokratski, demokratični, transformacijski, transakcijski in birokratični in kako ti slogi vplivajo na prenos podjetja. Osrednji del naloge se navezuje na vodenje v kontekstu prenosa podjetja, kjer se osredotočamo predvsem na to, kako stil vodenja vpliva na proces prenosa, kako je potrebno naslednike pripraviti na prevzem podjetja in primerjavo, kako vodijo starejše in kako nove, mlade vodje. V tem delu obravnavamo tudi, do kakšnih sprememb pride v organizacijski kulturi po prenosu in analiziramo uspešne prenose. V empiričnem delu naloge smo izvedli sekundarno raziskavo, v kateri smo zbrali 32 naključno izbranih podjetij v Sloveniji, ki so prestali proces prenosa. Nato smo naredili analizo, koliko podjetij je po prenosu propadlo oziroma zašlo v finančne težave in koliko jih je obstalo in nemoteno poslovalo naprej. Ugotovili smo, kateri stil vodenja so v podjetjih v času prenosa uporabljali, da smo analizirali, kateri stil je bil najbolj učinkovit in kateri najmanj. Proučili smo njihov tržni delež in če se je le-ta po procesu prenosa povečal, zmanjšal ali ostal enak. V zaključnem delu smo predstavili ključna spoznanja in napisali ugotovitve same diplomske naloge, ki poudarjajo, da je proces uspešnega prenosa zelo povezan s stilom vodenja in pravočasno pripravo naslednika na sam proces. Ugotovili smo, kateri stil vodenja najbolje vpliva na proces prenosa in kateri najmanj, kako dolgo in kako morajo potekati priprave naslednika na sam proces in kako se vodenje razlikuje med starejšo in mlajšo generacijo vodij. Ovrednotili smo zastavljene hipoteze in ugotovili, kako sam stil vodenja vpliva na prenosa podjetja. Na koncu smo izpostavili odprt problem, ki bi ga bilo potrebno dodatno raziskati in proučiti. Keywords: vodenje, stili vodenja, prenos podjetja, naslednik, vpliv vodenja, prilagodljivost vodij, družinska podjetja, podjetje. Published in DKUM: 04.12.2024; Views: 0; Downloads: 61
Full text (886,52 KB) |
8. Vpliv srednjega managementa na delovanje podjetijDavorin Cingesar, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je opisano delovanje srednjega managementa in vpliv delovanja srednjega managementa na delovanje visokega in nižjega managementa. Prikazano je kako je z različnih perspektiv srednji management kritiziran in kako lahko z dobro organizacijsko strukturo ter izbiro pravega kadra, pravočasno implementacijo sprememb in novosti ter efektivnim prenosom legitimnih informacij po hierarhičnih ravneh navzgor in navzdol v bistvu ravno srednji management pripomore k izboljšanemu delovanju podjetja. Keywords: Management, srednji management, vodenje, motiviranje, management kadra, downsizing srednjega managementa, operativni management, strateški management Published in DKUM: 04.12.2024; Views: 0; Downloads: 21
Full text (1,44 MB) |
9. Vpliv managerjev na ustvarjalnost zaposlenihTinkara Hren, 2024, master's thesis Abstract: V dobi nenehnih sprememb in konkurenčnega poslovnega okolja, postaja ustvarjalnost kritični dejavnik, ki podjetjem omogoča, da se razlikujejo in izstopajo. Magistrsko delo se osredotoča na raziskavo pomena ustvarjalnosti managerjev in njen vpliv na stil vodenja ter ustvarjalnost zaposlenih v podjetju. Metodologija raziskave je kvantitativne narave, ki temelji na podatkih, zbranih s pomočjo anketiranja zaposlenih v velikem proizvodnem podjetju. Z anketnim vprašalnikom smo želeli raziskati povezave med percepcijo ustvarjalnosti vodij in ustvarjalnih kompetenc zaposlenih. Celotna raziskava je temeljila na dveh osnovnih hipotezah. Prva se nanaša na povezavo med ustvarjalnostjo managerjev in izbiro njihovega stila vodenja, druga pa na vpliv te ustvarjalnosti na ustvarjalne sposobnosti zaposlenih. Analiza rezultatov je pokazala, da managerjeva ustvarjalnost pozitivno vpliva na spodbujanje sodelovanja in inovacij ter s tem na kreativno delovanje in zadovoljstvo zaposlenih pri delu, kar potrjuje hipotezi o pomembnem vplivu managerjeve ustvarjalnosti na izbiro stila vodenja in na ustvarjalnost zaposlenih. Diskusija rezultatov je pokazala, da ustvarjalnost v vodstvenih vlogah ni le pomembna, ampak je temeljnega pomena za razvoj in napredovanje organizacije, pri čemer različni dejavniki, kot so psihološka varnost, povratne informacije in podpora vodstva, pomembno prispevajo k izražanju in razvoju kreativnih sposobnosti znotraj ekip. Keywords: ustvarjalnost, vodenje, menagement, zaposleni, podjetje Published in DKUM: 29.11.2024; Views: 0; Downloads: 78
Full text (1,10 MB) |
10. Model coachinga kot podpora vodenja glavnim medicinskim sestramPolona Vrbanc, 2024, master's thesis Abstract: Uvod: Glavne medicinske sestre poleg obsežnega strokovnega dela skrbijo tudi za organizacijo in vodenje tima, vendar pa pogosto ne prejmejo zadostnega izobraževanja na tem področju. Coaching, opredeljen kot partnerski odnos, ki spodbuja posameznika k doseganju polnega potenciala, lahko bistveno pripomore k učinkovitejšemu delu glavne medicinske sestre.
Metode: V teoretičnem delu so bile uporabljene metode deskripcije, kompilacije, komparacije ter analiza in sinteza. V empiričnem delu je bila uporabljena kvalitativna raziskovalna paradigma. Podatke smo zbirali s polstrukturiranim intervjujem, analizirali pa s kvalitativno vsebinsko analizo. V raziskavo je bilo vključenih deset glavnih medicinskih sester, zaposlenih v slovenskih javnih zdravstvenih ustanovah.
Rezultati: Raziskava je potrdila, da neznanje s področja vodenja glavnim medicinskim sestram povzroča različne izzive pri delu. Izrazile so željo po pridobitvi dodatnega znanja in izkazale velik interes za vključitev modela coachinga v svoje delo.
Razprava: Glavne medicinske sestre, ki pri svojem delu uporabljajo metodo coachinga, so manj obremenjene in tim vodijo bolj učinkovito. Pozitivni učinki se kažejo tako na delovnem mestu kot v zasebnem življenju. Coaching pomembno vpliva tudi na zadovoljstvo zaposlenih in pacientov. Predstavljen je osnutek coaching programa, ki se osredotoča na pridobivanje veščin, ki bi opolnomočile glavne medicinske sestre na področju vodenja, komunikacije s sodelavci in pacienti.
Zaključek: Vključitev coachinga v izobraževanje in delo glavnih medicinskih sester in ostalega osebja je tako ključ do ohranjanja zdravstva na visoki ravni. Keywords: coaching, vodenje, glavna medicinska sestra, izobraževalni model coachinga Published in DKUM: 23.10.2024; Views: 0; Downloads: 39
Full text (1,44 MB) |