| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1380
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Paralelnost in komplementarnost tradicionalnih ter agilnih metod projektnega managementa
Nik Škorja, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo »Vzporednost in prepletanje tradicionalnih ter agilnih metod projektnega managementa« raziskuje možnosti kombiniranja tradicionalnih in agilnih metod vodenja projektov za prilagajanje in optimizacijo dinamičnega poslovnega okolja. Kot zaokrožena celota, zagotavlja poglobljen pregled tradicionalnih metodologij, kot sta na primer Waterfall in Critical path method (CPM) ter agilnih metodologije, kot primer Scrum in Kanban. Diplomsko delo tako poudarja koncept hibridnega vodenja projektov, ki skuša izkoristiti prednosti tako tradicionalnih kot agilnih pristopov. Razpravlja o prednostih fleksibilnosti, prilagodljivosti in optimizaciji rezultatov projekta, ki jih je mogoče doseči s to vrsto integracije. Ob priznavanju izzivov, kot sta kulturni odpor in dodeljevanje virov, diplomsko delo ponuja aktualne strategije za premagovanje teh ovir. Pri tem pa raziskuje tudi nastajajoče trende pri vodenju projektov, kot na primer integracija umetne inteligence ter analitika velike količine podatkov.
Keywords: Projekt, projektizacija, agilne metode, tradicionalne metode, vodenje, management.
Published in DKUM: 27.10.2025; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (882,49 KB)

2.
Fluktuacija zaposlenih v zdravstveni negi v zdravstveni organizaciji javnega sektorja
Anja Kompara, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se osredotoča na fluktuacijo zaposlenih v zdravstveni negi ter motivacijske dejavnike, ki vplivajo na njihovo odločitev za ostanek ali odhod iz organizacije. Raziskava je bila izvedena v Splošni bolnišnici »dr. Franca Derganca« Nova Gorica, ki se podobno kot številne druge zdravstvene ustanove sooča s kadrovskimi izzivi. V teoretičnem delu smo na podlagi pregleda strokovne literature opredelili temeljna izhodišča raziskave, in sicer področje ravnanja z zaposlenimi, fluktuacijo s poudarkom na njenih stopnjah, vzrokih in posledicah, motivacijske dejavnike ter zadovoljstvo pri delu, kot tudi strategije za zadrževanje kadra, pri čemer smo poudarili pomen vloge srednjega in višjega managementa. Empirični del temelji na kvantitativni metodi (anketni vprašalnik) in kvalitativni metodi (intervjuji z vodjami zdravstvene nege). Rezultati so pokazali, da organizacija kljub aktivnemu zaposlovanju še ni dosegla števila zaposlenih iz leta 2019, kar potrjuje kadrovski primanjkljaj. Stopnja fluktuacije je bila najvišja v letu 2022, kar sovpada z obdobjem po pandemiji covida-19. Zaposleni kot najpomembnejše motivacijske dejavnike navajajo redno plačo, dobre odnose, občutek varnosti in spoštovanje s strani vodje. Razlike so bile zaznane glede na spol in generacije – zlasti pri pohvali in usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja. Vodje se zavedajo svoje vloge pri motiviranju, vendar poročajo o omejitvah, kot so pomanjkanje časa, sistemske omejitve in neustrezna orodja. Glede na zbrane rezultate raziskave naloga predlaga konkretne izboljšave na področju strukturiranih pogovorov z zaposlenimi, sistematičnega uvajanja mentorstva, krepitve vodstvenih kompetenc ter vzpostavitve bolj preglednih in pravičnih sistemov nagrajevanja. Predlagani ukrepi lahko bistveno prispevajo k večji kadrovski stabilnosti in boljšemu delovnemu vzdušju. Zaključno delo tako predstavlja uporabno izhodišče za učinkovitejše strateško upravljanje kadrov v zdravstvenih organizacijah.
Keywords: fluktuacija, motivacija zaposlenih, zadrževanje kadra, vodenje zaposlenih, zdravstvena nega.
Published in DKUM: 24.10.2025; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (2,15 MB)

3.
Analiza kompetenc kadrovikov različnih generacij
Laura Kokalj, 2025, master's thesis

Abstract: Kadrovske kompetence so ključni temelj uspešnega delovanja podjetja, saj vplivajo na kakovost in učinkovitost upravljanja človeških virov. Od kadrovske službe je odvisno, kako uspešno bo podjetje izvajalo selekcijske postopke, načrtovalo razvoj kadrov ter skrbelo za njihovo usposabljanje. V večjih podjetjih te naloge opravljajo specializirani kadroviki, v manjših podjetjih pa to vlogo pogosto prevzamejo vodje ali drugi zaposleni. Pomembno je, da se selekcijski postopki izvajajo sistematično in kakovostno, saj to vpliva na dolgoročno uspešnost podjetja in zadovoljstvo zaposlenih. V magistrski nalogi bomo v prvem delu predstavili teoretične osnove, kjer bomo obravnavali kompetence, njihovo razvrščanje in merjenje ter pomen kompetenčnih modelov v podjetjih. Dotaknili se bomo tudi vpliva generacijskih razlik na trg dela. Opisali bomo generacije "Baby boom", X, Y in Z ter analizirali njihove značilnosti, pričakovanja in prilagajanje delovnemu okolju. Poudarek bo na tem, kako podjetja upravljajo večgeneracijske time in kako se prilagajajo potrebam različnih generacij. V drugem delu bomo na podlagi ankete, ki so jo izpolnjevali kadroviki prek aplikacije 1KA, analizirali rezultate s pomočjo programa SPSS. Cilj raziskave je ugotoviti oceno kadrovikov glede spreminjanja kadrovskih kompetenc v zadnjih 10 letih ter ali se je način ugotavljanja ključnih kompetenc prav tako spreminjal. Preverili bomo tudi hipotezi, da kadroviki v podjetjih bolje ocenjujejo uporabo kompetenčnega modela kot kadroviki v kadrovskih agencijah ter da je najpomembnejša kompetenca kadrovskega vodje pri vodenju večgeneracijskega kadra »reševanje konfliktov«. Na podlagi analize podatkov bomo podali zaključke in priporočila za učinkovitejše upravljanje kompetenc v sodobnem delovnem okolju.
Keywords: kadrovik, kompetence, generacije na trgu dela, vodenje
Published in DKUM: 16.10.2025; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (1,56 MB)

4.
Analiza stilov vodenja v izbranem logističnem podjetju
Monika Mlakar, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje predstavlja enega ključnih dejavnikov uspešnosti vsake organizacije, saj neposredno vpliva na doseganje zastavljenih ciljev. Stil vodenja, ki ga uporablja vodja, določa ne le potek dela, temveč tudi kakovost odnosov na oddelku, zato je razumevanje različnih pristopov k vodenju bistveno tako v teoriji kot v praksi. V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo stilov vodenja v izbranem logističnem podjetju. Teoretični okvir temelji na tridimenzionalnem (v nadaljevanju: 3-D) modelu stilov vodenja po W. J. Reddinu, ki združuje usmerjenost k nalogam ter umerjenost k odnosom z zaposlenimi. Na podlagi 20 trditev iz vprašalnika, razdeljenih med štiri stile vodenja, smo raziskali, kako zaposleni doživljajo vsakodnevno delo svojih nadrejenih. Namen raziskave ni bil le ugotoviti, kateri stili vodenja so prisotni v podjetju, temveč tudi pokazati, kako lahko primerjava teoretičnih izhodišč z mnenji zaposlenih prispeva k boljšemu razumevanju vodstvenih praks. Na ta način naloga združuje tako teoretični kot praktični pomen, odpira prostor za nadaljnja razmišljanja o izboljšavah vodenja, večji zavzetosti zaposlenih ter posledično učinkovitejšem delovanju organizacije.
Keywords: vodenje, vodja, stili vodenja
Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (1,47 MB)

5.
Uvajanje poslovne informacijske rešitve v izbranem podjetju
Katja Markuta, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava proces uvajanja poslovne informacijske rešitve v izbranem podjetju. Namen tega strokovnega dela je proučiti, kako lahko podjetje izboljša in si olajša poslovanje z uvedbo ERP sistema, ki omogoča integracijo ključnih poslovnih funkcij, kot so finance, nabava, proizvodnja in kadri. Podjetje se je zaradi naraščajočega števila naročil in potrebe po boljši organizaciji odločilo za uvedbo ERP rešitve, ki bi omogočila boljši nadzor nad poslovanjem in optimizacijo virov. Analizirali smo obstoječe procese ter prilagodili izbrano rešitev specifičnim potrebam podjetja. Skozi proces smo opredelili ključne izzive, kot so usposabljanje zaposlenih, prilagoditev sistema in vnos podatkov v sistem. Rezultati naloge kažejo, da je uvedba ERP sistema bistveno izboljšala učinkovitost podjetja, predvsem z zmanjšanjem ročnega dela, boljšim sledenjem delovnim nalogom in večjo preglednostjo nad delom v proizvodnji. Priporočila vključujejo nadaljnjo optimizacijo ERP sistema, vključno z digitalizacijo delovnih nalogov in uporabo naprednih tehnologij, kot je čitalec QR kod.
Keywords: ERP rešitve, uvajanje ERP, prilagajanje ERP, vodenje proizvodnje, integracija poslovnih funkcij
Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (1,92 MB)

6.
Pomen in vloga vodenja pri razvoju zaposlenih v restavraciji x
Violeta Radulović, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vlogo voditeljstva pri razvoju in usposabljanju zaposlenih v restavracijski dejavnosti. Teoretični del opisuje pomen voditeljstva, vpliv vodij na profesionalno rast zaposlenih ter specifične izzive v gostinskem sektorju. Poseben poudarek je na potrebi po stalnem strokovnem razvoju in prilagajanju novim trendom in tehnologijam. Empirični del temelji na rezultatih ankete in intervjujev z vodji restavracij, ki kažejo na obstoječe prakse, pomanjkljivosti in priložnosti za izboljšave. Zaključki potrjujejo pomen strateškega pristopa k usposabljanju ter aktivno vlogo vodij pri motiviranju in razvoju kadrov.
Keywords: vodenje, razvoj, restavracijski sektor, usposabljanje
Published in DKUM: 07.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (1,61 MB)

7.
Ženske na vodilnih položajih v belgijskem podjetju x
Malsore Bislimaj, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Predmet diplomskega dela je analiza zastopanosti žensk na vodilnih položajih v belgijskem podjetju X. Cilj je pridobiti celovito razumevanje tega pojava s kombinacijo sekundarnih in primarnih raziskav. Sekundarne raziskave bodo vključevale zbiranje in analizo podatkov iz ustreznih virov, kot so poročila mednarodnih organizacij, akademske študije in poročila podjetij s posebnim poudarkom na svetovnih trendih, pravnih predpisih in politikah, ki spodbujajo enakost spolov, ter primerih uspešnih praks v različnih gospodarskih okoljih. Primarna raziskava bo temeljila na kvalitativni metodologiji, s poudarkom na poglobljenem intervjuju z vodjo, ki zaseda vodstveni položaj v podjetju X. Namen intervjuja je ponuditi vpogled v njene osebne izkušnje, stališča in ovire, s katerimi se srečuje v poklicnem okolju, s čimer bo dodatno osvetlil dejavnike, ki vplivajo na karierni razvoj in napredovanje žensk v vodstvu.
Keywords: ženske na vodilnih položajih, enakost spolov, management, vodenje podjetja
Published in DKUM: 07.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (962,12 KB)

8.
Vodenje, teorije vodenja in osebnostne lastnosti sodobnega vodje
Alen Gazdag, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava vodenje kot ključen dejavnik uspešnosti organizacij, s posebnim poudarkom na vlogi vodje in zaposlenih, situacijskih dejavnikih ter sodobnih trendih, ki vplivajo na vodenje v dinamičnem poslovnem okolju. V nalogi proučujemo, kako različni vidiki vodenja vplivajo na uspešnost organizacije, in s pomočjo študije primera omogočamo vpogled v praktično izvajanje vodenja v izbranem mikro podjetju. V teoretičnem delu naloga opredeli temeljne pojme vodenja in vodje ter analizira klasične stile vodenja in njegove ključne funkcije. Nadalje so predstavljene izbrane teorije vodenja, razdeljene glede na štiri osrednje dejavnike: vodjo, zaposlene, situacijo in sodobne pogoje poslovanja. Posebna pozornost je namenjena sodobnim pristopom k vodenju, ki se odzivajo na izzive, kot so digitalizacija, povečana kompleksnost trga in potrebe po agilnosti. Empirični del naloge temelji na študiji primera mikro storitvenega podjetja AG, d. o. o. S pomočjo polstrukturiranega intervjuja z lastnikom podjetja avtor analizira njegov način vodenja, osebnostne značilnosti in uporabo različnih stilov ter teorij vodenja. Raziskava na primeru preučevanega podjetja osvetljuje tudi vlogo zaposlenih, vpliv konkretnih situacij in odzivanje na sodobne izzive vodenja. Na podlagi ugotovitev so oblikovani predlogi za izboljšanje vodenja v manjših podjetjih in priporočila za oblikovalce ekonomskih politik, ki bi z ustreznimi sistemskimi ukrepi lahko spodbudili razvoj uspešnih vodstvenih praks v mikro- in malih organizacijah.
Keywords: Vodja, vodenje, teorije vodenja, stili vodenja, osebnostne lastnosti vodje.
Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 27
.pdf Full text (2,14 MB)

9.
Etično vodenje in trajnostni management: Iskanje ravnovesja med ekonomsko učinkovitostjo, družbeno odgovornostjo in skrbjo za okolje
Belmin Hankić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali ključne nefinančne dejavnike, bistvene za dolgoročni uspeh sodobnih podjetij, ki so: etično vodenje, trajnostni management, ekonomska učinkovitost, družbena odgovornost in skrb za okolje. Etično vodenje zajema načela poštenosti, transparentnosti in odgovornosti pri poslovanju. Trajnostni management vključuje integracijo ekonomskih, družbenih in okoljskih vidikov v razvoj in poslovanje podjetja, kar omogoča podjetjem doseganje finančnih ciljev ob hkratnem prispevanju k trajnostnemu razvoju. Ekonomska učinkovitost se osredotoča na optimizacijo poslovnih procesov za povečanje konkurenčnosti. Družbena odgovornost pomeni zavezanost podjetij k pozitivnemu vplivu na družbo, medtem ko skrb za okolje poudarja odgovorno ravnanje z naravnimi viri in zmanjševanje negativnih vplivov. V praktičnem delu smo preučili tri organizacije, ki predstavljajo uspešne primere združevanja teh načel v svojem poslovanju. V diplomskem delo smo tudi izpostavili, kako so ti elementi medsebojno povezani in skupaj tvorijo temelj trajnostnega poslovanja, ki podjetjem zaradi odgovornega upravljanja in vodenja omogoča doseganje finančnih ciljev ob izpolnjevanju širših družbenih in okoljskih odgovornosti.
Keywords: etično vodenje, trajnostni integralni management, ekonomska učinkovitost, družbena odgovornost, skrb za okolje
Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 0

10.
Vpliv vodenja na počutje in produktivnost zaposlenih v Hotelu Paka
Verena Oprešnik, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih treh desetletjih znanstvene raziskave vse bolj poudarjajo pomembnost zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu. To namreč pozitivno vpliva na njihovo zdravje, splošno počutje in produktivnost. V veliki meri je za ohranjanje dobre delovne klime, ustreznih pogojev in zadovoljstva zaposlenih zadolžen vodja. Vodenje se razlikuje predvsem po slogu vodenja, ki ga vodja prilagodi glede na svoje osebnostne lastnosti, organizacijo in panogo, v kateri organizacija deluje. Vodja se prilagaja tudi posameznim situacijam, v katerih se znajde podjetje. Zaradi neizbežnih sprememb v združbi se pojavlja potreba po nenehnem nadgrajevanju in posodabljanju vodstvenih spretnosti, ki so temelj za dolgoročno in uspešno poslovanje organizacij. V empiričnem delu diplomskega dela se osredotočamo na vodenje v hotelirstvu. S pomočjo intervjuja in anketiranja smo zbrali podatke o vplivu vodenja na počutje in produktivnost zaposlenih v Hotelu Paka. Intervju smo opravili z vodjo hotela, od katerega smo izvedeli, kakšen je njegov pristop k vodenju, na kakšen način skrbi za podporo zaposlenim, njihovo počutje in motiviranost, kako rešuje konflikte in podobno. Hkrati smo pripravili anketni vprašalnik in anketirali 12 oseb, ki so vsaj leto dni zaposlene v Hotelu Paka. Vprašalnik je temeljil na njihovi izkušnji z vodenjem na delovnem mestu. Ugotovili smo, da imajo zaposleni v splošnem dokaj pozitivno mnenje o svojem neposredno nadrejenem. Ugotovili pa smo tudi, da se mnenja zaposlenih razlikujejo, saj del anketiranih meni, da se njihovo mnenje ne upošteva dovolj, ali da njihovo znanje ni optimalno izkoriščeno. To kaže na pomembnost nadaljnjega razvoja kompetenc vodij, še posebej na področjih komunikacije, motivacije in obvladovanja konfliktov. Intervju z vodjo je pokazal, da se vodstvo zaveda pomena odprte komunikacije, vključevanja zaposlenih ter poštenega odnosa do sodelavcev. Prav tako smo opazili pripravljenost vodje za nadaljnje izboljšave in osebno rast na področju vodenja.
Keywords: Hotel Paka, počutje zaposlenih, produktivnost, vodenje, vpliv vodenja
Published in DKUM: 30.09.2025; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (1,78 MB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica