| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Povezanost med empatijo učencev in njihovim zaznavanjem ter reagiranjem na medvrstniško nasilje
Ula Ulaga, 2021, master's thesis

Abstract: Medvrstniško nasilje je zelo razširjen pojav pri nas in tudi drugje po svetu. Zelo pogosto se pojavlja v osnovnih šolah in učitelji ter drugi delavci šole si zelo prizadevajo, da ga uspešno preprečujejo. Namen magistrske raziskave je bil na vzorcu učiteljev razrednega pouka proučiti njihova stališča do medvrstniškega nasilja in izraženo stopnjo empatije. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri učitelji zaznavajo medvrstniško nasilje v osnovnih šolah, kakšne oblike nasilja so po njihovem mnenju najpogostejše in kaj učitelji storijo v primeru, ko medvrstniško nasilje zaznajo. Ugotavljali smo, kako visoka je stopnja empatije pri učiteljih ter kako je ta povezana z učiteljevo sposobnostjo in kompetentnostjo v primeru nasilja. V raziskavo je bilo vključenih 150 učiteljev razrednega pouka (27 učiteljev in 123 učiteljic). Za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, sestavljen iz vprašanj o medvrstniškem nasilju, oblikovanih za namen te študije, in vprašalnika empatije (Davis, 1980). Rezultati so pokazali, da se učitelji večinoma ocenjujejo kot dovolj kompetentne in usposobljene za ustrezno zaznavanje in odzivanje v primeru medvrstniškega nasilja in da izražajo visoko stopnjo empatije. Večina učiteljev medvrstniško nasilje v šoli zaznava nekajkrat mesečno in so mnenja, da se največ nasilja dogaja med odmori. Med posameznimi oblikami nasilja učitelji najpogosteje zaznavajo zmerjanje, norčevanje in zasmehovanje. Pri zaznavanju medvrstniškega nasilja pa se večina učiteljev odloči za pogovor z vsemi udeleženci nasilja in o nasilju obvestijo starše vseh vpletenih otrok. Povezava med kompetentnostjo in usposobljenostjo pri obravnavi nasilja in empatijo učiteljev se je pokazala kot pozitivna in statistično pomembna, iz česar lahko domnevamo, da so tisti učitelji, ki imajo višjo stopnjo empatije tudi bolj ustrezno usposobljeni in kompetentni za prepoznavanje in reagiranje v primeru medvrstniškega nasilja. Naša raziskava kljub svojim omejitvam pomembno prispeva k dvigu zavedanja o vlogi empatije učiteljev in pomenu njihovega ustreznega posredovanja v primeru medvrstniškega nasilja.
Keywords: medvrstniško nasilje, vloga šole, udeleženci nasilja, reakcija na nasilje, empatija
Published: 18.02.2021; Views: 147; Downloads: 39
.pdf Full text (750,62 KB)

2.
Vloga šole pri razvijanju specifičnih talentov učencev na področju športa, kot jo zaznavajo učitelji in učenci
Saša Babšek, 2019, master's thesis

Abstract: Namen magistrske naloge je bil poglobljeno raziskati načine dela z učenci, ki so nadarjeni na gibalnem področju, in ugotoviti, ali ter kako lahko šole še dodatno pomagajo športno nadarjenim učencem, ki so že vključeni v izvenšolska športna društva, pri razvijanju njihovega talenta. Želela sem izvedeti mnenja športno nadarjenih učencev in učiteljev športa o tem, kako njihove šole poskrbijo za športno nadarjene. V raziskavo je bilo vključenih 22 športno nadarjenih učencev od 5. do 9. razreda in njihovi učitelji športa. Intervjuje sem opravila na šestih osnovnih šolah iz Dravinjske doline in njene okolice. Zbrane podatke sem obdelala s postopkom kvalitativne analize v šestih korakih: ureditev podatkov, določitev enot kodiranja, kodiranje, definiranje pojmov, definiranje kategorij in teoretična formulacija. Šole na področju športno nadarjenih že kar nekaj naredijo za te učence, jim omogočajo pogoje za športno udejstvovanje, saj omogočajo izvajanje nekaterih dejavnosti, dodatne ure športa, dobrega učitelja športa, jih prijavljajo in vozijo na šolska športna tekmovanja ter jim omogočajo status športnika. Šole jim nudijo številne aktivnosti, ki pa se izvajajo zelo redko, kot so delavnice za nadarjene, športni odmori, šolska športna tekmovanja in šolo v naravi. Ampak tako športno nadarjeni učenci kot njihovi učitelji športa se strinjajo, da lahko šole še dodatno pomagajo športno nadarjenim. Predlagajo, da bi jim šole omogočile več ur športa, učitelji predlagajo, da bi ure športa za nadarjene dodali v redni urnik učencev, potem, da bi se za njih na splošno organiziralo več dejavnosti, kot so razne delavnice in tabori, da bi jim na šolah omogočili še več različnih športov, predlagajo tudi, da bi bilo dobro, če bi sodelovali učitelji športa ter trenerji otrok. Učitelji predlagajo tudi, da bi šole poskrbele za večjo usposobljenost učiteljev športa na področju nadarjenih, da bi tudi v prvi triadi ure športa poučevali učitelji športa. Navedli pa so tudi, da bi bile potrebne spremembe v sistemu pri prepoznavanju športno nadarjenih.
Keywords: nadarjenost, talent, nadarjeni učenci, športno nadarjeni učenci, vloga šole
Published: 25.10.2019; Views: 465; Downloads: 97
.pdf Full text (1,40 MB)

3.
VPLIV LITERARNOESTETSKO STIMULATIVNEGA OKOLJA NA OTROKOVE LITERARNE INTERESE
Martina Felkar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vpliv literarnoestetsko stimulativnega okolja na otrokove literarne interese. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovalnega dela. Namen empiričnega dela diplomskega dela je bil raziskati vpliv literarnoestetsko stimulativnega okolja na otrokove literarne interese. Ugotoviti smo želeli, kako okolje, iz katerega izhajajo otroci, vpliva na njihove bralne navade in interese. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili branje, spregovorili o vlogi branja in pripovedovanja literature v otrokovem razvoju, opisali vlogo šole in učiteljev pri razvijanju otrokovih bralnih navad, opisali vlogo družine pri branju, odnos do branja in branje z otrokom ter opredelili otrokove literarne interese. Raziskavo smo izvedli med učenci petih razredov in njihovimi starši. Z raziskavo smo potrdili generalno hipotezo, ki pravi, da obstajajo razlike v kvantiteti in kvaliteti literarnih interesov med otroki, ki so izpostavljeni isti književni vzgoji v šoli, a izhajajo iz različnega literarnoestetsko spodbudnega okolja. Otroci, ki izhajajo iz spodbudnega okolja, berejo veliko več in z večjim užitkom kot otroci, ki izhajajo iz manj spodbudnega okolja. Otroci, ki jim branje literature predstavlja nekaj prijetnega, so deloma pismeni že pred vstopom v šolo in so uspešnejši pri opismenjevanju ter pri književni vzgoji nasploh.
Keywords: Ključne besede: branje, vloga branja in pripovedovanja v otrokovem razvoju, vloga šole in učiteljev pri razvijanju otrokovih bralnih navad, vloga družine pri branju, odnos do branja, branje otrokom, otrokovi literarni interesi.
Published: 19.04.2011; Views: 2686; Downloads: 209
.pdf Full text (1,52 MB)

4.
MLADOLETNIŠKA KRIMINALITETA V ŠOLI
Tamara Koderman, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Mladostništvo je obdobje, v katerem je človek izredno občutljiv na vplive okolja, sodobne družbe in značilnosti lastne biologije. Šola je poleg družine najznačilnejša skupina, v katero otrok vstopa. Kot vzgojna in izobraževalna institucija ima pomembno vlogo pri proučevanju mladoletniškega prestopništva. Naloga predstavlja v teoretičnem delu ureditev mladoletniškega kazenskega prava v Sloveniji in na Hrvaškem. Empirični del predstavlja trenutno stanje mladoletniške kriminalitete v Sloveniji in na Ptuju ter primerjavo obravnavanih mladoletnikov na CSD Ptuj v treh časovnih obdobjih (1989 - 1991, 2001 - 2003, 2006 - 2008). Med dobljenimi rezultati so vidne razlike in podobnosti v številu, spolu, starosti ter načinu storitve kaznivega dejanja. V tem delu opozorim tudi na možnost šole pri preprečevanju mladoletniškega prestopništva ter na njeno nujno potrebno večjo vlogo pri sodelovanju izvajanja vzgojnih ukrepov.
Keywords: mladoletniki, mladoletno prestopništvo, kazenski postopek zoper mladoletnike, vzgojni ukrepi, center za socialno delo, vloga šole.
Published: 15.12.2009; Views: 3452; Downloads: 355
.pdf Full text (396,69 KB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica