1. Identifikacija gruč neločljivih motoričnih enot iz večkanalnih površinskih elektromiogramov dvoglave nadlahtne mišiceLeon Kutoš, Jakob Škarabot, Aleš Holobar, 2023, published scientific conference contribution Abstract: We analyzed the capability of previously introduced Convolution Kernel Compensation (CKC) method to identify clusters of motor units (MUs) that share similar motor unit action potentials (MUAPs) and, therefore, cannot be mutually discriminated by the decomposition of high-density surface electromyograms (hdEMG). The tests were performed on biceps brachii muscle because hdEMG decomposition yields relatively small number of individual MUs in this muscle.
In this study, we analyzed how many MUs of biceps brachii get merged into the same spike train by the CKC method due to MUAP similarity and what are the sensitivity and precision of MU discharge identification in merged spike trains. We compared these metrics with the identification of individual MUs in both synthetic and experimental hdEMG. In synthetic hdEMG with 20 dB noise, the number of identified MUs increased from 5.2 ± 2.8 (individual MUs) to 16.4±8.4 MUs when merged MU spike trains were taken into consideration, in addition to individual MUs. Discharges of individual MUs were identified with sensitivity of 77.0±15.8 % and precision of 86.1±25.4 %, whereas the merg ed MUs were identified with sensitivity of 79.6±15.7 % and precision of 97.4±11.8 %. Similar results were observed also for noiseless hdEMG.
In experimental hdEMG signals from biceps brachii muscle of two young healthy individuals, the number of identified MUs increased from 7.5±2.4 (individual MUs) to 21.9±17.6 MUs (merged MU spike trains). Individual MUs were identified with sensitivity of 83.3±15.9 % and precision of 80.0±19.0 %, whereas when considering also merged MUs, the sensitivity and precision of MU discharge identification increased to 82.3±22.4 % and 94.9±11.4 %, respectively.
In conclusion, the merged MU spike trains obtained by hdEMG decompositions carry important information about the activity of skeletal muscles and can be used to increase the number of MUs identified from hdEMG. Keywords: površinski elektromiogram (EMG), motorična enota, vlak impulzov, zlivanje motoričnih enot, biceps brachii Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 175; Downloads: 5 Full text (1,01 MB) |
2. Sodobne tehnologije v intralogistiki : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaŽan Pušnik, 2023, undergraduate thesis Abstract: Razvoj notranje logistike oz. intralogistike temelji na novih tehnologijah, na informacijsko-komunikacijskih tehnologijah, na konceptu Internetne stvari in na konceptu logistike 4.0 z visoko stopnjo avtomatizacije in robotizacije. V diplomskem delu so predstavljene sodobne tehnologije, ki jih lahko v zadnjem obdobju zasledimo v intralogistiki in skladiščih. Predstavljene tehnologije so podrobno opisane, podane so njihove prednosti in slabosti ter primeri delovanja teh tehnologij v intralogistiki. V drugem delu diplomske naloge pa je predstavljena analiza trenutnega stanja izbranega podjetja, ter podan predlog zamenjave obstoječe tehnologije oskrbe delovnih mest s sodobno tehnologijo dostave. Keywords: intralogistika, sodobne tehnologije, internet stvari, notranja logistika, logistični vlak Published in DKUM: 10.05.2023; Views: 632; Downloads: 195 Full text (2,41 MB) |
3. Mariborska mestna železnica in vpliv na trajnostno mobilnostAljaž Sumper, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo ugotavljali smiselnost uvedbe mestne železnice na mariborsko območje. Število avtomobilov na cestah raste, medtem pa se je v zadnjih desetletjih uporaba javnega potniškega prometa izrazito zmanjšala. Posledično se je zato povečala stopnja onesnaženosti in poslabšala mobilnost, predvsem v urbanih območjih. Večja stopnja onesnaženja ima negativne posledice za človekovo zdravje, večja stopnja avtomobilov pa povzroča zastoje in posledično podaljšuje čas potovanja. Ugotovili smo, da je zrak na mariborskem območju onesnažen precej bolj kot v kakšnih drugih evropskih mestih, tudi večjih, hkrati pa se je število vozil na tem območju v primerjavi s prejšnjim desetletjem povečalo. V diplomskem delu smo zato podali naš predlog mestne železnice na mariborskem območju in s pomočjo ankete ugotovili, da bi večina anketirancev podprla naš predlog, saj jih je večina označila, da bi mestno železnico uporabljala, prav tako se večini zdi njena uvedba smiselna. Keywords: mestna železnica, trajnostna mobilnost, Maribor, javni potniški promet, vlak. Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 1059; Downloads: 201 Full text (6,46 MB) |
4. Uvedba mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometuTilen Žičkar, 2021, master's thesis Abstract: Spletno nakupovanje je trenutno eden od največjih svetovnih trendov, zato ga v magistrski nalogi želimo povezati z vse večjim problemom ekološke preobremenjenosti okolja, v katerem živimo. Z uvedbo mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu in s tem večjo uporabo vlaka kot enega najbolj čistih prevoznih sredstev bi nedvomno prispevali k zmanjšanju emisij v zraku, hkrati pa tudi k manjši porabi papirja z brezpapirno obliko vozovnice. V podjetju Slovenske železnice se zavedajo pomena varovanja okolja, zato v svoje strateške načrte vključujejo tudi ekološko prijaznejše ponudbe, kot je ureditev obstoječih parkirnih mest, ki jih nadgrajujejo z električnimi polnilnimi parkirnimi mesti za avtomobile, izdelujejo kolesarnice za parkiranje koles, postavljajo kartomate in skrbijo za zadovoljstvo uporabnikov storitev prevoza z vlakom med čakanjem z aparati za kavo, pijačo in hitrimi prigrizki. Ker je potrebno slediti novostim, so uvedli tudi spletno stran, na kateri je možno opraviti e-nakup vozovnice, in mobilno aplikacijo, s katero je možno pregledati vozni red vlakov in njihove zamude.
Cilj naše naloge je bil proučiti vse podatke, ki so potrebni za postavitev mobilne aplikacije, ki bi omogočala nakup kombinirane vozovnice za vlak, s katero bi bilo mogoče po nižji ceni od obstoječe kupiti vozovnico za prevoz z vlakom in parkirno karto za prevozno sredstvo. Vseh pet hipotez smo potrdili. Kot merilni instrument v magistrski nalogi smo uporabili strukturirani vprašalnik. Anketiranje smo opravili na glavnih železniških postajah v Celju in Ljubljani. V vzorec smo zajeli 200 anketiranih. 77 % vseh anketiranih oseb je bilo seznanjenih z novostjo, da je možno od novembra 2018 na spletnih straneh podjetja Slovenske železnice kupiti vozovnice preko spletnega mesta. Prav tako bi se skoraj 70 % vseh anketiranih odločilo za nakup vozovnice preko mobilne aplikacije. Večina anketiranih že pušča svoja vozila na parkirnih mestih v neposredni bližini železniških postaj v lasti Slovenskih železnic. Več kot polovica anketiranih je odgovorila, da je trenutno dnevni najem parkirnega mesta ugoden. 62,5 % anketiranih bi uporabljalo parkirna mesta, v kolikor bi bila cenovno dostopnejša, medtem ko uporabljajo storitev prevoza z vlakom. Zanimivo je, da ob tem vprašanju že 20,5 % anketiranih uporablja kot prevoz do železniških postaj kolo ali hodi peš, kar potrjuje trditev, da se ljudje zavedajo pomena varovanja okolja in skrbijo za svoje zdravstveno stanje. Keywords: mobilna aplikacija, analiza, Slovenske železnice, parkirišča, nakup, vozovnica, vlak, vozni red Published in DKUM: 18.06.2021; Views: 1137; Downloads: 97 Full text (2,96 MB) |
5. Vzpostavitev avtobusnih linij med mariborom in bližnjimi letališčiDanaja Pec, 2019, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo s pomočjo izvedene anonimne ankete pridobili mnenje javnosti o vzpostavitvi avtobusne povezave med Mariborom in štirimi bližnjimi letališči, to so Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana, Letališče Edvarda Rusjana Maribor, Letališče Gradec in Letališče Franja Tuđmana Zagreb. Direktna avtobusna linija med Mariborom in bližnjimi letališči namreč še ni bila vzpostavljena. S pomočjo anketnega vprašalnika in analize smo torej ugotavljali, ali bi bilo takšne povezave smiselno vzpostaviti. Prav tako nas je zanimalo, katere vrste prevoza anketiranci trenutno uporabljajo, koliko bi bili pripravljeni odšteti za avtobusno karto do določenega letališča in kako pogosto naj bi avtobus do njih vozil. Ugotovili smo, da bi bila avtobusna povezava do izbranih letališč smiselna in da bi se večina odločila za potovanje z avtobusnim prevozom, kar pa je odvisno tudi od voznega reda, cene vozovnice, udobja … Odziv anketirancev na idejo o vzpostavitvi omenjene avtobusne povezave je bil pozitiven, zato bi predlagali vzpostavitev avtobusnega prevoza do letališč, kjer je smiselno, tj. do tistih, s katerih ljudje pogosteje letijo. Keywords: avtobusni prevoz, letališče, avtomobil, vlak, taksi službe, zasebni prevozniki Published in DKUM: 14.01.2020; Views: 1073; Downloads: 113 Full text (1,75 MB) |
6. Analiza dela odprtega vlaka s spremljajočo infrastrukturoTimotej Gradišnik, 2018, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomsko delo ponuja vpogled v celoten proces dela oprtnega vlaka ter spremljajočo infrastrukturo, s strani podjetja Adria Kombi d.o.o. na relaciji Maribor – Wels ter ob tem izpostavlja pomanjkljivosti, ki se pojavljajo, tako znotraj procesa dela kakor tudi v spremljajoči infrastrukturi. V prvem delu smo izpostavili določena teoretična izhodišča, ki so pomembna za obravnavano tematiko. Tu smo definirali, kaj oprtni transport sploh pomeni, kam ga uvrščamo, kako se izvaja, kako je organiziran in katera so potrebna delovna sredstva oprtnega transporta. V nadaljevanju smo predstavili obstoječe stanje ter napravili kritično analizo. S pomočjo kritične analize smo izpostavili pomanjkljivosti znotraj tistih procesov dela, kjer smo opazili, da trenutno ne potekajo dovolj učinkovito, predvsem z vidika preglednosti nad opravljenim delom, kot tudi hitrosti in varnosti dela. Enako smo naredili tudi za spremljajočo infrastrukturo, ki je temelj za izvajanje storitve oprtnega vlaka. Za omenjene pomanjkljivosti smo nato predlagali ustrezne rešitve, jih predstavili in pojasnili, kaj bi z uvedbo teh rešitev pridobili. Keywords: oprtni vlak, tovorni terminal Maribor-Tezno, Adria Kombi d.o.o., analiza dela, spremljajoča infrastruktura Published in DKUM: 15.10.2018; Views: 1126; Downloads: 119 Full text (4,98 MB) |
7. Sodobni avtocestni sistemiMatija Sitar Močnik, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu so najprej predstavljene kategorizacije vozil ter kategorizacije cest. Prav tako smo se dotaknili tudi zakonodaje pri gradnji avtocest ter krovnih zakonov. Sledi pa tudi pregled prometne politike tako v Sloveniji kakor tudi na ravni Evropske unije.
V nadaljevanju smo predstavili delovanje nekaterih sodobnih sistemov s področja avtocest, ki so v procesu testiranja in uvajanja v naše vsakodnevno življenje.
Ker je ekologija dandanes čedalje pomembnejše vprašanje, smo se na enega izmed sodobnih sistemov, to je sistem cestnih vlakov, še posebno osredotočili. Naredili smo analizo uporabe takšnega sistema ter prikazali njegove učinke, tako okoljske kakor tudi ekonomske.
V zadnjem delu pa je narejena primerjava izračunov, predstavljeni so rezultati, navedenih pa je nekaj prednosti ter slabosti teh sistemov. Keywords: avtocesta, sodobni cestni sistemi, cestni vlak Published in DKUM: 20.06.2016; Views: 7415; Downloads: 149 Full text (1,32 MB) |
8. FIZIKALNA ANALIZA IN DIMENZIONIRANJE PROGE VLAKA SMRTIAnže Meh, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu so predstavljene osnove, ki so potrebne za projektiranje vlakov smrti. V uvodnem delu je predstavljena kratka zgodovina vlakov smrti, njihova razvrstitev in grob opis njihovega sestava in delovanja. Drugi del prikazuje podrobnosti njihovega delovanja in matematično ter fizikalno analizo najpogosteje uporabljenih elementov. V tretjem delu pa je na primeru odseka proge vlaka smrti na grobo prikazano njegovo dimenzioniranje. Keywords: vlak smrti, kinematika, dinamika, zračni upor, kotalno trenje, sestavljen jeklen prerez, SAP 2000 Published in DKUM: 01.04.2016; Views: 1669; Downloads: 162 Full text (8,01 MB) |
9. KRITIČNA DISKURZIVNA ANALIZA NACIONALNIH ALEGORIJ SAMORASTNIKI IN VLAK V PAKISTAN Z VIDIKA FEMINISTIČNE TER NEOKOLONIALISTIČNE TEORIJEAndreja Vinko, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu obravnavamo procese nadvlade in podreditve v nacionalnih alegorijah Samorastniki Prežihovega Voranca in Vlak v Pakistan Khushwanta Singha. Za raziskavo smo uporabili metodo kritične diskurzivne analize (KDA), in sicer Faircloughov pristop (1995). V ospredje analize postavljamo strukturalni vpliv politično-ekonomskega sistema in diskurzov moči na izgradnjo identitet in s tem povezano vzpostavljanje drugosti ter pokažemo na medsebojno povezavo med ekonomsko-političnimi praksami in družbeno-kulturnimi obrazci (npr. patriarhat). Obravnavani deli izpostavljata zlasti naslednje politične kategorije, na osnovi katerih se hierarhično vzpostavljajo pozicije nadpostavljenih in podrejenih subjektov: spol, družbeni razred in etnija. Ugotavljamo, da je v Samorastnikih vzorec prevlade določen z družbenim spolom ter razredom in v Vlaku v Pakistan s kategorijo etnije. Deli poskušata odgovoriti na vprašanje, kako diskurz razmerij moči in poustvarjene drugosti nadomestiti z diskurzom enakosti in družbene pravičnosti. Avtorja vidita rešitev v sistemski spremembi in pozivata k revolucionarnemu boju za (spolno, narodnostno, razredno) enakopravnost. Keywords: Samorastniki, Vlak v Pakistan, kritična diskurzivna analiza, družbeni spol, družbeni razred, nacija, neokolonializem, neoimperializem Published in DKUM: 08.07.2013; Views: 2517; Downloads: 400 Full text (1,10 MB) |
10. |