| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Psihološko blagostanje, stres in vključenost v šolanje staršev otrok s posebnimi potrebami
Maja Zadravec, 2021, master's thesis

Abstract: Prisotnost otroka s posebnimi potrebami (PP) za starše pogosto pomeni soočanje z zahtevami, ki vplivajo na njihovo psihično in telesno zdravje. Skrb za otroka s posebnimi potrebami vpliva na družinsko funkcioniranje, na zadovoljstvo s partnerskim odnosom, posledice vzgoje otroka s posebnimi potrebami pa se kažejo tudi na socialnem in finančnem področju. V magistrskem delu se bomo osredotočili na starše otrok s posebnimi potrebami, pri čemer želimo preučiti psihološko blagostanje, stres in vključenost v šolanje otroka pri starših otrok s posebnimi potrebami ter izraženost le-teh konstruktov primerjati s starši normativnih otrok. Končni vzorec je zajemal 220 udeležencev, od tega 134 staršev otrok s posebnimi potrebami in 86 staršev normativnih otrok. Ugotavljamo, da starši otrok s posebnimi potrebami poročajo o nižjih vrednostih dimenzij psihološkega blagostanja z izjemo avtonomnosti, ki je pri starših otrok s PP višje izražena ter o višji količini stresa in pogostejšem vključevanju v šolanje otroka. Glede na vrsto otrokovega primanjkljaja ne ugotavljamo razlik v psihološkem blagostanju. Vendar ugotavljamo, da samski starši poročajo o višji osebnostni rasti. Kar se tiče doživljanja stresa, le-ta s časom narašča, vendar ta korelacija ni statistično pomembna. Glede na število primanjkljajev pri otroku s posebnimi potrebami ugotavljamo, da komorbidnost več primanjkljajev vodi v višji stres. Glede vključevanja v šolanje otroka ugotavljamo, da se starši mlajših otrok pogosteje vključujejo v šolanje otroka.
Keywords: starši otrok s posebnimi potrebami, psihološko blagostanje, stres, vključenost v šolanje
Published: 23.07.2021; Views: 163; Downloads: 10
.pdf Full text (1,17 MB)

2.
Vključenost matere v šolanje otroka in njena samoocena življenjskega zadovoljstva
Tina Mastnak, 2017, master's thesis

Abstract: Individualizacijski proces, ki ga je moč občutiti tudi (ali predvsem) v zasebni sferi družine, znotraj katere se je s postmodernim prestrukturiranjem zasebnih razmerij ustvaril prostor, namenjen poveličevanju otroške dragocenosti in popolnosti, ustvarja problem naše raziskave – samouresničitev ženske preko materinske vloge, njena ocena zadovoljstva z življenjem in posledična vključenost v šolanje otroka. Opisali smo načrtovanost procesa odločitve za otroka in premišljenost vzgoje kot pomembnega procesa oblikovanja otroka po starševskih, predvsem materinskih željah in aspiracijah. V poglavju o materinstvu kot enem izmed najmočnejših ideoloških konstruktov smo se dotaknili diskurza materinstva, zavitega v mite in patriarhalne norme, ki možnost odločitve za otroka zavijajo v navidezno svobodo izbire. Dotaknili smo se tudi narcisizma in starševstva ter določanja otrokove vloge glede na starševske narcisistične projekcije. V nadaljevanju smo za potrebe empirične analize opredelili tudi učno uspešnost otroka in vključenost staršev v šolanje otroka ter zaključili s pregledom pojmov zadovoljstva in samouresničitve matere predvsem znotraj družine. V empiričnem delu smo raziskovali zaznavanje materinstva in materinske vloge z občutki samouresničitve, prikrajšanosti in svobodne izbire za otroka pri materah osnovnošolskih otrok. Zanimalo nas je predvsem, ali so se matere za otroka odločile svobodno in ali se z odločitvijo za materinstvo počutijo bolj samouresničene ter bolj zadovoljne z življenjem v celoti in posledično, kakšna je na podlagi tega materinska vključenost v šolanje otroka ter kakšna je povezava med samooceno zadovoljstva z življenjem in vključenostjo v šolanje otroka. Ugotovili smo, da so pojmi otroka, materinstva in družine, ki so na videz enoznačni, tudi polisemični, večpomenski in da so se ti pojmi iz relativno stabilnih nosilcev identitete posameznika skozi čas spremenili. Odločitev za otroka je ženska svobodna odločitev, zaradi katere se matere počutijo samouresničene in bolj zadovoljne z življenjem. Materinska vključenost v šolanje otroka je precej visoka, obstajajo pa razlike v vključenosti mater glede na njihovo delovno aktivnost, samooceno otrokove učne uspešnosti, njene občutke samouresničitve preko materinske vloge in število otrok. Materinska samoocena zadovoljstva z življenjem je pozitivno povezana z vključenostjo v šolanje otroka, torej se matere, ki ocenjujejo svoje zadovoljstvo višje, bolj vključujejo v šolanje otroka.
Keywords: družina, otrok, materinstvo, samouresničitev, vključenost v šolanje otroka, zadovoljstvo z življenjem
Published: 13.10.2017; Views: 892; Downloads: 90
.pdf Full text (1,23 MB)

3.
Povezanost med vključenostjo staršev v šolanje otroka, učnim uspehom in uživanjem psihoaktivnih snovi pri mladostnikih
Karmen Osterc Kokotovič, 2016, master's thesis

Abstract: Problem, ki smo ga proučevali v magistrski nalogi, je povezanost med vključenostjo staršev v šolanje otroka in uživanjem psihoaktivnih snovi pri mladostnikih. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo družine, pomen vključenosti staršev v šolanje otroka, učno uspešnost in obdobje mladostništva, v katerega segajo tudi prvi poskusi psihoaktivnih snovi. V empiričnem delu smo želeli ugotoviti vključenost staršev v šolanje mladostnikov, učno uspešnost mladostnikov in poseganje mladostnikov po psihoaktivnih snoveh ter vlogo relevantnih demografskih podatkov pri tem. V raziskavi je sodelovalo 193 učencev 9. razreda osnovnih šol in 211 dijakov 2. letnika srednjih šol. Podatke smo zbrali s pomočjo vprašalnika, ki je vseboval Lestvico vpletenosti staršev iz Vprašalnika »Stil starševstva in vpletenost staršev« (Parenting Style and Parental Involvement PSPI; Paulson, 1994) in vprašanja o poseganju mladostnikov po psihoaktivnih snoveh. Rezultati so pokazali, da so mladostniki, katerih starši so bolj vključeni v njihovo šolanje, učno uspešnejši in imajo višja pričakovanja glede lastne stopnje izobrazbe. Starši so bolj vključeni v šolanje mlajših mladostnikov. Prav tako so v šolanje mladostnikov bolj vključeni starši z višjo stopnjo izobrazbe. Učno uspešnejši mladostniki imajo starše z višjo stopnjo izobrazbe in tudi pričakovanja njihovih staršev ter mladostnikova lastna pričakovanja glede najvišje zaključene izobrazbe so pri teh mladostnikih višja. Manj poskusov psihoaktivnih snovi je bilo pri mlajših mladostnikih in učno uspešnejših mladostnikih. Nadalje so rezultati raziskave pokazali, da se z višjo stopnjo vključenosti staršev v šolanje mladostnikov viša starost mladostnikov pri prvih poskusih psihoaktivnih snovi, znižuje se število poskusov različnih vrst psihoaktivnih snovi in pogostost uživanja psihoaktivnih snovi.
Keywords: družina, mladostnik, vključenost staršev v šolanje otrok, učna uspešnost, psihoaktivne snovi
Published: 05.10.2016; Views: 857; Downloads: 172
.pdf Full text (1,35 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica