SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
DRUŽBENO ANGAŽIRAN PLAKAT
Teja Smrekar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem raziskala medij plakata, ki je produkt grafičnega oblikovanja oz. oblikovanja vizualnih komunikacij in hkrati predstavila avtorski praktični del, ki zajema oblikovanje plakatov na podlagi družbeno angažirane tematike. Diplomsko nalogo Družbeno angažiran plakat sem razdelila na teoretični in praktični del. V prvem, torej teoretičnem delu, sem opisala področje, v katerega plakat spada, torej grafično oblikovanje, ter širše razjasnila lastnosti vizualnih komunikacij. Želja po podrobni analizi tega medija me je pripeljala do podrobne likovno-teoretične analize ter raziskovanja njegove pozicije v današnji družbi. Za analizo te pozicije so ključni temelji, na katerih je nastal, zato sem plakat kronološko analizirala ter opisala njegov zgodovinski razvoj od antike do postmodernizma. V nadaljevanju sem se lotila obravnave osrednje teme — torej družbeno angažiranega oblikovanja. Preden sem se poglobila v to temo, sem opisala pomen oblikovanja kot sredstva komuniciranja, vloge, ki jo pri tem igra oblikovalec (njegov vpliv ter možnosti izražanja družbene odgovornosti). V osrednji temi sem razjasnila pomen in lastnosti družbeno angažiranega oblikovanja ter analizirala manifest First Things First. V zadnjem delu teoretičnega dela sem kronološko in tematsko analizirala izbrane družbeno angažirane plakate. V praktičnemu delu diplomske naloge sem oblikovala lastne plakate z družbeno angažirano tematiko. V začetku sem predstavila način dela in metode, preko katerih sem se lotila oblikovanja — opisala sem natečaje, njihovo vsebino in zahteve. Prav tako sem opisala svoj miselni proces dela ter predstavila in analizirala plakate, ki sem jih oblikovala.
Keywords: Grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, plakat, komunikacija, družbeno angažirano oblikovanje.
Published: 06.07.2009; Views: 3205; Downloads: 551
.pdf Full text (13,23 MB)

3.
CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA
Alenka Vdovič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili področje oblikovanja celostne grafične podobe. V teoretičnem delu smo razjasnili značilnosti celostne grafične podobe kot vizualno komunikacijsko sredstvo, ki je pomemben del vsakega podjetja. Definirali smo vizualno komuniciranje in lastnosti dobrega znaka podjetja, kateri odraža celotno osebnost podjetja. Dodali smo pravila za oblikovanje dobre embalaže. V raziskovalnem delu smo naredili pregled oblikovanja najvidnejših komunikacijskih sredstev podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo in pridelavo jabolk v Sloveniji. V analizi smo poudarili nekaj bistvenih lastnosti ter najpogostejših napak pri oblikovanju kartonske embalaže za jabolka. Na podlagi izsledkov smo prenovili celostno grafično podobo sadjarstva Vdovič in oblikovali embalažo za jabolka.
Keywords: vizualne komunikacije, grafično oblikovanje, celostna grafična podoba
Published: 15.09.2009; Views: 12580; Downloads: 750
.pdf Full text (2,25 MB)

4.
UPORABA HEVRISTIČNE ANALIZE ZA OCENJEVANJE KAKOVOSTI E-GRADIV
Metka Zemljič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo ocenjevanje kakovosti e-gradiv na podlagi analize literature o pripravi in grafičnem oblikovanju e-gradiv. V prvem, teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na analizo in sintezo obstoječe literature, ki se navezuje na temo vizualnega komuniciranja e-gradiv. V osrednjem delu smo obravnavali grafično oblikovanje konkretneje, na nivoju oblikovanja videza gradiva in oblikovanja posameznih grafičnih gradnikov. V drugem delu smo s hevristično evalvacijo iskali napake uporabnosti v obstoječem e-gradivu. Opravili smo analizo najdenih napak in podali konkretne predloge za izboljšavo.
Keywords: e-izobraževanje, e-gradiva, hevristična evalvacija, vizualne komunikacije
Published: 01.10.2009; Views: 11313; Downloads: 300
.pdf Full text (2,52 MB)

5.
FENOMEN OBLIKOVANJA OVITKA GLASBENE PLOŠČE
Luka Oman, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem raziskal medij ovitka glasbene plošče, ki je produkt grafičnega oblikovanja oziroma oblikovanja vizualnih komunikacij in hkrati predstavil avtorski praktični del, ki zajema oblikovanje ovitka glasbene plošče za glasbeno skupino PAT. Diplomsko delo Fenomen oblikovanja ovitka glasbene plošče sem razdelil na teoretični in praktični del. V prvem, torej teoretičnem delu, sem opisal področje, v katerega ovitek spada, torej grafično oblikovanje, ter širše razjasnil lastnosti vizualnih komunikacij. V nadaljevanju sem se lotil kronološke analize ovitka ter opisal njegov zgodovinski razvoj. Nato sem predstavil dva umetnika iz področja oblikovanja ovitkov glasbenih plošč, in sicer Alexa Steinweissa in Mirka Ilića, ter druge pomembne osebe, ki so prispevale k samem razvoju ovitkov. V teoretičen del diplomskega dela sem še vključil predstavitev desetih najboljših plošč po svetu in pri nas, sodeč po uglednih kritikih glasbene industrije. V zadnjem delu sem se lotil še najbolj kontroverznih ovitkov in razjasnil, zakaj so bili obravnavani kot takšni. V praktičnem delu diplomske naloge sem oblikoval ovitek glasbene plošče za skupino PAT. V začetku sem predstavil skupino PAT, koncept izdelave in tehniko, v kateri sem izdelek naredil. Zraven sem vključil še druge ideje in zamisli, ki sem jih vkomponiral v druge nosilce medijev. Prav tako sem opisal svoj miselni proces dela ter predstavil in analiziral dela, ki sem jih oblikoval.
Keywords: Grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, ovitek, naslovnica, komunikacija, oblikovanje ovitkov glasbenih plošč
Published: 07.07.2010; Views: 2249; Downloads: 151
.pdf Full text (7,84 MB)

6.
VIZUALNO V TIPOGRAFIJI
Veronicca Ditrih, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili področje tipografskega oblikovanja. V prvem delu smo definirali osnovne teoretične vidike tipografije. V osrednjem delu smo predstavili skupine pisav in obravnavali komunikacijske modele. V nadaljevanju smo pojasnili temeljne tipografske principe. V raziskovalnem delu smo prepoznavali osebnostne značilnosti pisav in ustreznost uporabe vsake od izbranih tipografij v različne namene.
Keywords: vizualne komunikacije, mediji, grafično oblikovanje, tipografija, pisave
Published: 14.12.2010; Views: 7495; Downloads: 301
.pdf Full text (17,19 MB)

7.
VIZUALNA PISMENOST - SLIKANIŠKA PISMENOST
Anja Pukšič, 2014, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je zajet pregled teorije slikanice, v kateri igrata pomembno vlogo slikovni in besedilni del. Zaznavanje obeh delov (besedilnega in slikovnega) je izjemnega pomena. Strokovnjaki nas opozarjajo na nove oblike poučevanja pismenosti, kjer je ključnega pomena predstavljena vizualna pismenost. Slikanico so včasih obravnavali ob reprezentativnem odlomku ali kot integralno besedilo, tako da je učiteljica prebrala del besedila in predstavila mimohod ilustracij. In kaj je to pomenilo za otroke? Seveda tak pristop ni spodbuden, kajti slikanico je treba obravnavati na način, da imajo vsi učenci dostop do slikovnega in besedilnega dela hkrati oziroma simultano. Pri obravnavi slikanice v šoli je zelo pomembno učiteljevo poznavanje učencev in njihove razvojne stopnje, saj lahko na podlagi tega znanja izbere primerna dela. Izbira primernega dela pa seveda ni dovolj, pomembna je obravnava le-tega. Skozi eksperiment v drugem, empiričnem delu najprej učencem omogočimo sinhrono recepcijo slikanice, nato nas zanima, kako zaznajo, razumejo in vrednotijo književne osebe, književni čas, književni prostor in književno dogajanje ter katere slikaniške signale pri tem uporabljajo. Prav tako nas zanima zmožnost domišljijskega dopolnjevanja besedilnega sveta. Primerjali smo tudi kašna je stopnja vživljanja v fazi poglabljanja doživetja in sicer pri učencih, ki so bili deležni sinhrone recepcije slikanice ter pri učencih, ki so bili pri obdelavi slikanice deležni le besedilnega dela slikanice. V 3. razredu izvedemo učno uro književnosti s slikanico Saše Vegri: Jure kvak kvak. Analiza in rezultati izvedene učne ure pokažejo, da so se učenci, ki so bili deležni sinhrone recepcije slikanice v večji meri vživeli v književno osebo kot učenci, ki so bili pri obravnavi slikanice deležni le besedilnega dela. Rezultati tudi kažejo, da učenci za razumevanje in vrednotenje slikanice v večji meri uporabljajo vizualne signale in v manjši meri besedilne slikaniške signale. Večina učencev pa tudi nima težav pri domišljijskem dopolnjevanju besedilnega sveta ter pri razlikovanju med realnim in domišljijskim svetom.
Keywords: slikanica, ilustracija, osnovni likovni elementi vizualne komunikacije, obravnava slikanice, vizualna pismenost
Published: 28.01.2015; Views: 1250; Downloads: 190
.pdf Full text (3,55 MB)

8.
ZNAK KOT IZHODIŠČE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE, CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA SKUPINE FILTRKOMINAT
Adrijana Furlan, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Znak kot izhodišče celostne grafične podobe, celostna grafična podoba skupine Filtrkombinat, sem razdelila na dva dela, teoretični in praktični del. V prvem, teoretičnem delu, se osredotočam na področje grafičnega oblikovanja in oblikovanja vizualnih komunikacij. Izpostavim celostno grafično podobo iz vsebinskega ter oblikovnega vidika. Predstavim in analiziram tudi nekaj obstoječih znakov in celostnih grafičnih podob v slovenskem prostoru. Na koncu opredelim skupino Filtrkombinat ter namen oblikovanja celostne grafične podobe skupine. V drugem, praktičnem delu, pristopim k načrtovanju in oblikovanju. Poleg znaka, ki je izhodišče, predstavim še vse druge elemente celostne grafične podobe, ki jih skupina Filtrkombinat potrebuje za svoje uspešno delovanje.
Keywords: grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, celostna grafična podoba, znak, logotip
Published: 10.10.2012; Views: 1767; Downloads: 118
.pdf Full text (164,84 MB)

9.
Razvoj poklica grafičnega oblikovalca
Ana Primožič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili grafično oblikovanje oziroma razvoj tega poklica skozi čas. Grafično oblikovanje se je prilagodilo spremembam z uvedbo novih tehnologij in komuniciranjem s še bolj raznolikim občinstvom. Tako se je v okviru tega področja pojavilo veliko vprašanj (Ambrose in Harris 2008, 22): Kam je ta proces razvoja pripeljal grafično oblikovanje do danes? Kakšna je vrednost modernega grafičnega oblikovanja? Kakšen je glavni namen grafičnega oblikovanja? Grafično oblikovanje je podvrženo razvijajočim intelektualnim in estetskim trendom, ki vplivajo na delo oblikovalcev in odražajo stališča družbe na splošno. V uvodu so, za lažjo predstavo o tem področju dela, razčlenjeni pojmi kot sta grafično oblikovanje in grafični oblikovalec. Poklic grafičnega oblikovalca smo predstavili tudi s poklici, ki so povezani z njim ter različnimi specializacijami znotraj tega poklica, saj se je s časom ta pojem precej razširil. Raziskali smo zgodovino in razvoj poklica na splošno, trenutno situacijo in izobraževanje za poklic grafičnega oblikovalca. Izpostavili smo tudi splošne težave, ovire in prednosti tega poklica. Razčlenili smo proces dela grafičnega oblikovalca. S pomočjo člankov in mnenj strokovnjakov s področja grafičnega oblikovanja smo predstavili prihodnost poklica ter spremembe na tem trgu dela. Bolj podrobno smo raziskali poklic grafičnega oblikovalca v Sloveniji. Predstavili smo zgodovino, razvoj, trenutno situacijo grafičnega oblikovanja pri nas in možnosti šolanja za ta poklic v Sloveniji. Poudarili smo pomembnejše težave s katerimi se soočajo grafični oblikovalci pri nas, predvsem zaradi nizkega vrednotenja te storitve. Poskušali smo definirati kako bo grafično oblikovanje pri nas napredovalo in se razvijalo v prihodnosti. Večino podatkov in gradiva za to poglavje smo pridobili od samih grafičnih oblikovalcev in raznih oblikovalskih društev, ki so se v zadnjih letih zelo trudila približati to področje celotnemu prebivalstvu in izobraževati splošno javnost. V raziskovalnem delu smo naredili pregled stanja poklica grafičnega oblikovalca v Sloveniji. Opravili smo pregled ponudbe studiev za grafično oblikovanje in oglaševanje na našem trgu. Predstavili smo študentsko delo na področju grafičnega oblikovanja in pregled samostojnih grafičnih oblikovalcev. Anketirali smo tako mlajše kot starejše generacije grafičnih oblikovalcev v Sloveniji. Anketa je zajemala vprašanja o dosedanjem delu, izkušnjah, mnenju o nivoju in priznanosti tega poklica pri nas in v tujini, o izobraževanju in prihodnosti poklica. Glede na sedanji razvoj smo poskušali določiti kako daleč in v kakšno smer se bo poklic grafičnega oblikovalca razvil.
Keywords: grafično oblikovanje, vizualne komunikacije, dizajn
Published: 06.09.2016; Views: 623; Downloads: 45
.pdf Full text (1,58 MB)

10.
CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA RAZSTAVE IN MONOGRAFIJE NIKA KRALJA
Matej Koren, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu želim predstaviti, kako se lotiti oblikovalskega problema zasnove celostne grafične podobe razstave in monografije Nika Kralja, ki je nedvomno najbolj znan slovenski oblikovalec vseh časov in generacij. Diplomsko delo raziskuje in se ukvarja s procesom oblikovanja celostne grafične podobe najprej na splošno, nato ciljno in konkretno. Zanima nas torej, kako priti do čim boljše, prave in ciljane rešitve za zastavljen problem. Na koncu diplomsko delo predstavlja rešitve koncepta celostne podobe za razstavo in monografijo Nika Kralja. Na začetku diplomskega dela se posvetim oblikovanju na splošno in razložim, kaj je grafično oblikovanje ali oblikovanje vizualnih komunikacij. Nato preidem na segment celostne grafične podobe ali identitete, podobe znotraj grafičnega oblikovanja. Koncept celostnih podob namreč ostaja ena od najosnovnejših in najkompleksnejših nalog oblikovanja vizualnih komunikacij. Podrobno opišem in ponazorim s primeri dobre prakse stopnje/faze procesa, ki se začne z osnovnim izhodiščem, nadaljuje z raziskovanjem, s projektnimi izhodišči, s konceptom in zaključi z izvedbo in upravljanjem. Naslednji del diplomskega dela pa spremlja konkreten zastavljen problem, razvoj, idejni koncept, proces oblikovanja in rešitev celostne podobe razstave in monografije Nika Kralja za Muzej za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani.
Keywords: celostna grafična podoba, razstava, monografija, Niko Kralj, vizualne komunikacije, grafično oblikovanje, identiteta/podoba, idejna zasnova, proces oblikovanja
Published: 04.08.2016; Views: 696; Downloads: 64
.pdf Full text (8,01 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica