| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 136
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
PROCESNE IN INŠTITUCIONALNE POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA V JAVNEM ZAVODU
Mojca Celec, 2012, master's thesis

Abstract: Organizacije dandanes še vedno posvečajo premalo pozornosti planiranju svojega razvoja. Večina njih planira razvoj novega izdelka ali novega oddelka a planiranje razvoja še vedno ostaja zapostavljeno. Še posebej zanemarjajo planiranje razvoja zavodi, ki so ustanovljeni s strani države in njihov cilj ni ustvarjanje dobička. Ti dve dejstvi jim dajeta finančno udobje, kar vodje izkoristijo v svoj prid in se udobno namestijo na svoje položaje. Ne namenjajo pozornosti razvoju in tako večina zavodov skozi mnogo let stagnira na ustanovitveni ravni. S tem škodujejo sebi in družbi. V današnjih turbolentnih časih in strogo kapitalistični družbi, neaktivne organizacije ne preživijo. Uspejo samo dinamične organizacije, medtem ko neaktivne organizacije propadajo. Potrebno je aktivno poslovanje in razvojno planiranje vseh organizacij, prav tako tudi zavodov. V teoretičnem delu naloge smo raziskovali vse vidike razvojnega planiranja. Primerjali smo različne modele strateškega in integralnega managamenta in ugotavljali primernost le teh za planiranje razvoja zavodov. Prav tako smo proučevali obliko organizacije javni zavod, ki je predmet naše raziskave. V praktičnem delu smo planirali razvoj javnega zavoda Skupnost zdravstvenih zavodov Murska Sobota (v nadaljevanju SZZ MS) in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Za raziskavo planiranja razvoja zavoda smo med proučevanimi modeli izbrali MER-ov model integralnega managementa. Ugotovili smo, da gre za model, ki je primerno kompleksen ter za uporabo zelo praktičen in med ostalimi modeli tudi najprimernejši model za planiranje razvoja v javnih zavodih. S pomočjo MER-ovega modela smo v magistrski nalogi planirali razvoj zavoda na ravni politike podjetja in sicer za 5 letno plansko obdobje. V okviru politike podjetja smo razvojno planirali vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje zavoda. Prav tako smo za plansko obdobje petih let v okviru MER-ovega modela planirali razvojne strategije te strategije ovrednotili ter na koncu izdelali program razvoja zavoda SZZ MS.
Keywords: vrsta organizacije, javni zavod, MER-ov model integralnega managementa planiranje razvoja, politika podjetja, razvojna vizija, strategije, razvojne možnosti, ekonomsko vrednotenje strategij, programiranje razvoja.
Published: 12.03.2021; Views: 95; Downloads: 12
.pdf Full text (1,11 MB)

2.
Vizija in politika izbranega družinskega podjetja
Katja Helbl, 2020, master's thesis

Abstract: Dandanes imajo veliko vlogo v gospodarstvu družinska podjetja, saj predstavljajo velik procent vseh podjetij po svetu. Uspeh družinskega podjetja je odvisen predvsem od dobro opredeljene vizije in politike podjetja. V družinskem podjetju so zelo pomembne tudi vrednote udeležencev podjetja, kultura podjetja ter poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja. Pomembno je, da se v podjetju, ki je v družinski lasti, najde pravo razmerje med usklajevanjem interesov lastnikov in vseh ostalih zaposlenih, saj bo le tako podjetje lahko uspešno poslovalo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili vizijo in politiko podjetja, definirali družinsko podjetje, zapisali, katere so njegove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv ima družina na upravljanje in vodenje podjetja. Raziskali smo tudi, kakšne so posebnosti vizije in politike družinskega podjetja ter kakšni so procesi planiranja politike podjetja v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo predstavili družinsko podjetje Ulbrich Hidroavtomatika d.o.o., naredili strukturno analizo podjetja, proučili temeljne vrednote in kulturo podjetja ter analizirali njegov razvoj. Prav tako smo proučili notranje ter zunanje okolje podjetja, kjer smo analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja ter analizirali razvojne prednosti in slabosti podjetja. Na koncu smo glede na prejšnje rezultate podali predlog vizije in politike podjetja za izbrano družinsko podjetje.
Keywords: družinsko podjetje, vizija, razvojna vizija, politika podjetja, planiranje politike podjetja, razvojna proučitev podjetja, okoljska proučitev podjetja
Published: 04.02.2021; Views: 148; Downloads: 37
.pdf Full text (929,91 KB)

3.
Planiranje razvoja podjetja fa-dental d.o.o.
Ven Florjančič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Spremembe v poslovnem svetu postajajo že skoraj vsakodnevna stalnica. Zaradi sprememb v življenjskem slogu končnih potrošnikov je ključno hitro sprejemanje vizije podjetja. Da bi se podjetje uspešno razvijalo, mora biti vodstvo podjetja pripravljeno pravočasno zaznati spremembe in nato ukrepati. Cilje vsakega podjetja, kot so obstoj in razvoj, doseganje poslovne uspešnosti, ohranjanje konkurenčnega položaja in zadovoljstvo vseh udeležencev podjetja, pa lahko podjetje uresniči le s pravilno planiranim in usmerjenim razvojem. V diplomskem delu bomo preučevali planiranje razvoja podjetja Fa-dental d. o. o., ki se ukvarja z zobozdravstvenimi storitvami. Najprej bomo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev, ki jih bomo kasneje uporabili pri planiranju razvoja proučevanega podjetja. Osrednja tema diplomskega projekta je pripraviti vizijo in cilje za podjetje Fa-dental d. o. o. in ga finančno ovrednotiti. Pri pisanju diplomskega projekta bomo eno poglavje namenili vplivu covid-19 krize in morebitnih makroekonomskih posledic krize, ki bi lahko vplivale na podjetje.
Keywords: razvoj podjetja, vpliv covid-19 krize, vizija, politika podjetja, širitev podjetja
Published: 24.11.2020; Views: 154; Downloads: 33
.pdf Full text (390,93 KB)

4.
Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetja
Nina Fujs, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste. Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj. Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru. Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska. Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti. V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu.
Keywords: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja.
Published: 19.10.2020; Views: 283; Downloads: 103
.pdf Full text (1012,90 KB)

5.
Zdrav življenjski slog mladostnikov kot gospodarska dejavnost
Tina Vešnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi sprememb v življenjskem slogu, ki postaja vedno hitrejši lahko spremembe opazimo tudi pri otrocih in mladostnikih. Ti so manj aktivni, manj časa preživijo v naravi več časa posvečajo uporabi pametnih naprav, družbenim omrežjem… kar pa negativno vpliva na več vidikov življenja. Zato je pomembno, da otroke in mladostnike pravočasno spodbijmo k razvoju zdravega življenjskega sloga, ki mu bodo sledili skozi življenje. Na trgu športnih programov pa lahko opazimo, da ni ustreznih programov predvsem za starostno skupino med deset in petnajst let, ki bi omogočali raznolikost dejavnosti, ki jo najstniki v obdobju odraščanja potrebujejo. Zato je osrednja tema diplomskega projekta pripraviti raznolik program dejavnosti za otroke in mladostnike med desetim in petnajstim letom in ga finančno ovrednotiti. Z analizo panoge pa želimo spoznati tudi ponudnike športnih aktivnosti za otroke in mladostnike, ki na trgu že delujejo ter izbrati podjetje, ki tak program želi in lahko uresniči. Z lažje uvedbe programa v ponudbo podjetja želimo oblikovati tudi novo poslovno področje, ki bo ustrezalo programu in pripraviti dopolnitev vizije in politike podjetja, ki bo za podjetje v danem obdobju ustreznejša.
Keywords: program, finančno ovrednotenje, vizija, politika podjetja, poslovno področje.
Published: 01.10.2020; Views: 170; Downloads: 30
.pdf Full text (900,31 KB)

6.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Keywords: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Published: 29.10.2019; Views: 448; Downloads: 106
.pdf Full text (1,50 MB)

7.
Politika podjetja in strateški management družinskega podjetja EDEX, d. o. o.
Tim Ličen, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu se osredotočimo na planiranje razvoja družinskega podjetja EDEX, d. o. o., in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Izbrano podjetje je mikro podjetje, katerega začetki segajo v leto 1992. Ima devet zaposlenih in se ukvarja s prodajo oblačil in obutve. V začetnem delu diplomskega projekta predstavimo podjetje EDEX, d. o. o. in značilnosti le-tega. Opredelimo njegovo velikost, dejavnost in prodajne trge. Opravimo tudi premoženjsko analizo podjetja, kjer smo z različnimi kazalniki preverjali finančno sposobnost podjetja EDEX, d. o. o., za nadaljnji razvoj. V osrednjem delu predstavimo pomembna teoretična izhodišča o planiranju razvoja podjetja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Predstavili smo vizijo podjetja in politiko podjetja, metode planiranja politike podjetja in strategij podjetja, strateška poslovna področja ter temeljno strategijo ter poslovne in splošne strategije podjetja. V zaključnem delu opišemo planiranje razvoja proučevanega podjetja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Najprej proučimo vrednote ključnih udeležencev v podjetju. Proučimo tudi prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti proučevanega podjetja. Na podlagi ugotovljenih raziskovalno-prognostičnih izhodišč na ravni politike podjetja smo za podjetje EDEX, d. o. o., oblikovali planirano vizijo podjetja in politiko podjetja. Pri planiranju razvoja na ravni strateškega managementa smo najprej določili strateška poslovna področja podjetja EDEX, d. o. o., nato pa smo poiskali strateške možnosti in določili strategije podjetja EDEX, d. o. o. Diplomski projekt smo zaključili s predlogom programa razvoja in rasti za to podjetje.
Keywords: vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, razvoj podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, strateška poslovna področja, strategije podjetja
Published: 18.09.2019; Views: 629; Downloads: 244
.pdf Full text (831,72 KB)

8.
Posebnosti politike in njenega planiranja v družinskem podjetju
Leon Šterbal, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Družinska podjetja delujejo na drugačen način, kot nedružinska, saj je zaradi družinskih vezi ohranjanje hierarhije in dobrih medsebojnih odnosov bolj zapleteno. Tudi vizija in poslanstvo se načeloma razlikujeta od tistih v nedružinskih podjetjih, saj je tukaj želja, da ostane podjetje v rokah družine skozi daljše časovno obdobje. Meje med poslovnim in družinskim življenjem morajo biti jasno začrtane, da lahko govorimo o uspešnem poslovanju. Poslovne zadeve je v družinskem podjetju potrebno postaviti pred interese družine pa naj bo to še tako težko. Družinska podjetja se vedno bolj uveljavljajo in začenjajo dominirati nedružinska podjetja, tako v številu kot v uspešnosti. Družinsko podjetje torej postaja pomembnejše iz dneva v dan, kljub temu pa še vedno nimamo enotne, uradno uveljavljene definicije tega pojma, saj se mnenja strokovnjakov razhajajo glede tega, kaj družinsko podjetje sploh predstavlja.
Keywords: podjetje, družina, vizija, poslanstvo, hierarhija, politika, nasledstvo
Published: 26.11.2018; Views: 341; Downloads: 43
.pdf Full text (1,28 MB)

9.
Planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja in strateškega managementa
Tamara Frece Ribič, 2018, master's thesis

Abstract: POVZETEK Podjetja delujejo v okolju, ki se nenehno spreminja ter je nepredvidljivo. Naloga politike podjetja in strateškega managementa v podjetju je, da zazna priložnosti iz zunanjega okolja ter prednosti, ki jih ima podjetje pred konkurenco ter jih tudi izkoristi in tako podjetju omogoči konkurenčno prednost. Podjetja planirajo razvoj z namenom po izboljšanju kakovosti svojih struktur in resursov. Podjetja morajo slediti svojemu razvoju in rasti ter stremeti h vedno večjemu izboljšanju samega sebe. Turizem je hitro rastoča gospodarska panoga, kjer se podjetja prav tako morajo prilagajati okolju ter v njem zaznati spremembe ob enem pa morajo podjetja v turizmu venomer raziskovati svoje konkurente, saj le-teh ni malo. Turizem je panoga, kjer morajo podjeta, ki delujejo v njem, slediti svojemu razvoju ter nenehnemu izboljšanju samega sebe, saj je konkurenčnost v tej panogi visoka. Po drugi strani pa udeleženci podjetja vedno več pričakujejo od storitev, ki jih ponuja turistična panoga. Tako se morajo podjetja prilagajati ali celo preseči konkurenco, slediti svojemu razvoju in zadovoljevati potrebe svojih udeležencev. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu bomo opredelili planiranje razvoja na ravni politike podjetja, kjer bomo opredelili vizijo podjetja, politiko podjetja ter procese in metode planiranja na ravni politike podjetja. Prav tako bomo opredelili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, kjer bomo opredelili razvoj podjetja kot osrednjo strateško možnost in opredelili procese ter metode planiranja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo proučevali slovensko podjetje Terme Čatež d.d., in njegovo razvojno možnost. S pomočjo podatkov, ki jih bomo pridobili z razvojno proučitvijo podjetja samega, bomo za na konec dodali predloge razvojne vizije, politike podjetja in strategij.
Keywords: rast in razvoj podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, zunanje okolje podjetja, notranji dejavniki podjetja, Terme Čatež, d.d.
Published: 21.11.2018; Views: 604; Downloads: 164
.pdf Full text (1,84 MB)

10.
Planiranje razvoja podjetja a, d. o. o. na ravni politike podjetja in strateškega managementa
Alja Gumpot, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na planiranje razvoja podjetja A, d.o.o.. Podjetje je mikro podjetje in se ukvarja z alternativnim zdravljenjem in svetovanjem na področju kitajske medicine. Zaradi varovanja poslovnih skrivnosti smo za podjetje uporabili izmišljeno ime. Izhajali smo iz povsem realnih izhodišč in resničnih podatkov. Diplomsko delo vsebuje teoretični in praktični del. Pred začetkom praktičnega raziskovanja smo zapisali vso potrebno teorijo, ki nam je služila kot izhodišče za proučevanje praktičnega dela. Najprej smo predstavili podjetje A, d.o.o., mu zapisali obstoječo vizijo in politiko podjetja ter obstoječe strategije in strukture. Planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja smo začeli s preučevanjem vrednot udeležencev, preučili smo njegove prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, s katerimi se podjetje srečuje. Na osnovi na novo pridobljenih podatkov smo mu napisali planirano vizijo in politiko podjetja ter vodila o poslanstvu in smotrih. Na ravni strateškega managementa smo opredelili strateška poslovna področja in strateške možnosti razvoja. Nato smo napisali razvojne strategije in strukture. Poglavje smo zaključili s programom razvoja preučevanega podjetja za obdobje treh let. Podjetje na trgu še ni dovolj prepoznavno, zato mu bomo lahko z vsemi pridobljenimi podatki pomagali, da bo v prihodnosti izboljšalo svoj razvoj in poslovanje ter postalo bolj prepoznavno in uspešno.
Keywords: razvoj podjetja, politika podjetja, vizija, strategije, strukture, vrednote, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, strateški management.
Published: 19.11.2018; Views: 546; Downloads: 124
.pdf Full text (1,30 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica