| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analitično in eksperimentalno določanje sile pri upogibanju pločevine
Ermin Dunić, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je najprej na splošno opisan proces upogibanja pločevine in upogibanje v matrici. Postopek upogibanja je v proizvodnih podjetjih zelo razširjen in pomemben proces pri izdelavi nekega izdelka. V diplomski nalogi smo analitično in eksperimentalno določili upogibne sile v odvisnosti od nekaterih parametrov: matrice in pestiča, kvalitete materiala in debeline pločevine. Rezultati eksperimentov so pokazali, da se pojavijo razlike pri dejanskih in analitično določenih upogibnih silah. Vpliv preiskovanih upogibnih parametrov je pri tem različen. Rezultate eksperimentov, analitičnih preračunov ter vplivnost parametrov smo predstavili v obliki grafov.
Keywords: preoblikovanje, upogibanje pločevine, sile, visokotrdnostna jekla
Published: 18.09.2018; Views: 611; Downloads: 91
.pdf Full text (2,42 MB)
This document has many files! More...

2.
Obravnava elastične povratne deformacije pri globokem vleku visokotrdnostnih jekel
Jože Turnšek, 2016, master's thesis

Abstract: Merska ustreznost izdelkov iz visokotrdnostnih jekel je eden izmed pomembnih kriterijev za sprejem izdelkov pri kupcu. Orodjarne želimo priti do tega cilja s čim manjšimi stroški in v čim krajšem času. V nalogi je prikazan proces, kjer s pomočjo simulacij in metod za modeliranje novih, kompenziranih površin izvedemo to pred prvim preizkusom orodja. Poleg dveh posrednih metod korekcije površin orodja je prikazana tudi direktna metoda, kjer rezultate simulacij neposredno uporabimo za izdelavo kompenziranih površin oblikovnih orodij. Na praktičnem primeru je prikazan sistematičen pristop izvedbe simulacij preoblikovanja, ki so bile potreben pogoj za dobre simulacije elastičnih izravnavanj in posledično modeliranja novih površin orodja. Z modeliranjem dobrih kompenziranih površin za prvi preizkus se orodjarne tako izognemo velikim stroškom, ki lahko nastajajo pri kasnejših korekcijah orodja po preizkušanju. Prikazani kompleksen izdelek se je izdelal v več stopnjah, to pa je zahtevalo izvedbe simulacij elastičnega izravnavanja po vsaki od operacij in tudi sistematični pristop izvedbe kompenzacij površin v vseh oblikovnih operacijah orodja.
Keywords: računalniške simulacije, metoda končnih elementov, AutoForm, Catia, elastično izravnavanje, visokotrdnostna jekla, kompenzacija
Published: 09.09.2016; Views: 913; Downloads: 135
.pdf Full text (8,06 MB)

3.
DOLOČITEV KRHKIH PODROČIJ NA FRONTI RAZPOKE V TVP ZVARNEGA SPOJA
Marko Mlakar, 2015, master's thesis

Abstract: Zvarni spoji so pri gradnji energetskih komponent najšibkejši člen jeklene konstrukcije. Najbolj krhko področje večvarkovnega zvarnega spoja je toplotno vplivano področje, kjer se najpogosteje pojavi krhki zlom konstrukcije. V nalogi je obravnavano celotno toplotno vplivano področje visokotrdnostnega večvarkovnega X zvarnega spoja. Natančno so določene vse krhke mikrostrukture in velikosti lokalno krhki področij ob fronti utrujenostne razpoke.
Keywords: visokotrdnostna jekla, zvarni spoji, toplotno vplivano področje, fronta razpoke
Published: 31.08.2015; Views: 1755; Downloads: 142
.pdf Full text (4,41 MB)

4.
Visokotrdnostna jekla v vozilih - uporaba reševalnega orodja za razrez visokotrdnostnih jekel v vozilih
Andraž Šifrer, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Visokotrdnostna jekla se v zadnjem obdobju v vedno večji meri uporabljajo v avtomobilski industriji. Mehanske lastnosti teh jekel namreč proizvajalcem omogočajo, da izdelujejo veliko lažja, predvsem pa varnejša in ekološko bolj dovršena vozila. To proizvajalcem omogoča, da izdelujejo osnovne sestavne dele vozila (karoserijo, platišča, roke …) trše in bolj odporne. To pomeni, da morajo biti narejeni iz visokotrdnostnih jekel. Le-ta imajo visoko trdnost in se veliko boljše obnašajo ob trku. Jeklo se veliko manj deformira, kar pomeni, da osnovna karoserija in notranjost kabine vozila ostaneta bolj nepoškodovana in s tem varnejša za voznika. Sodobna avtomobilska industrija temelji le na tem, da izdelujejo vozila, ki bodo ob trku varnejša za ljudi v avtomobilu. Ta jekla pa predstavljajo izredno težavo za gasilce, ki posredujemo ob prometnih nesrečah, saj za zdaj še ni bilo veliko povedanega in raziskanega o reševanju v primeru tovrstnih vozil. Teoretični razlagi v zaključku dela sledi še praktični primer in analiza razreza visokotrdnostnih sestavnih delov vozila.
Keywords: preoblikovanje, visokotrdnostna jekla v vozilih, reševalno orodje, sile pri preoblikovanju
Published: 13.02.2014; Views: 1682; Downloads: 244
.pdf Full text (4,88 MB)

5.
RAČUNALNIŠKA SIMULACIJA PREOBLIKOVANJA VISOKOTRDNOSTNE JEKLENE PLOČEVINE V HLADNEM STANJU
Mihael Deželak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Uvajanje novih visokotrdnostnih jeklenih pločevin v avtomobilsko industrijo postavlja orodjarstvo pred nove izzive. Višje trdnosti pločevin so običajno dosežene na račun zmanjšanja preoblikovalnosti in povečanja občutljivosti na elastično izravnavanje. V diplomski nalogi sem zato z vidika konstrukterja v orodjarni predstavil probleme načrtovanja orodja za materiale višjih trdnosti ter prikazal pomen računalniških simulacij pri napovedovanju obnašanja pločevine med in po preoblikovanju. Teoretičnim dejstvom sledi praktični primer, pri katerem je vidno dobro ujemanje realnega preoblikovanja z rezultati računalniških simulacij in omejena zanesljivost napovedovanja elastičnega izravnavanja.
Keywords: preoblikovanje pločevine, visokotrdnostna jekla, računalniške simulacije, elastično izravnavanje
Published: 10.09.2009; Views: 2575; Downloads: 436
.pdf Full text (11,69 MB)

6.
Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica