1. Dinamika masnih sistemovBoštjan Harl, Marko Kegl, Timi Karner, 2024 Abstract: Učbenik obravnava dinamiko masnih sistemov togih teles. V okviru kinematike je prikazan opis prostorskega gibanja v različnih koordinatnih sistemih, predstavljena je rotacijska matrika in njena parametrizacija ter Eulerjevi koti. Temu sledi dimamika in prikaz zakona o gibalni in vrtilni količini togega telesa. V okviru mehanskih nihanj so obravnavana lastna in vsiljena nihanja sistemov z eno in več prostostnimi stopnjami. Učbenik zaključuje področje analitične mehanike, ki vsebuje prikaz generaliziranih koordinat, virtualnega dela in generaliziranih sil. Predstavljeni so Newton-Eulerjev, Lagrangev in Hamiltonov pristop za tvorbo gibalnih enačb sistemov in njihovo numerično reševanje. Keywords: dinamika, mehanska nihanja, analitična mehanika, virtualno delo, Lagrangev pristop Published in DKUM: 11.03.2024; Views: 479; Downloads: 87
Full text (6,68 MB) This document has many files! More... |
2. Ali nas čaka življenje na daljavo?Siniša Drobnjak, Eva Jereb, 2007, original scientific article Abstract: Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije, uvajanje izobraževanja na daljavo, dela na daljavo, izvajanje storitev na daljavo, prehajanje v informacijsko družbo ter gradnja virtualnega okolja, spodbujajo jutrišnje spremembe pri človekovih navadah. Prispevek prikazuje vpliv navedenih elementov na oblikovanje novega načina življenja - življenja na daljavo. Keywords: informacijsko komunikacijska tehnologija, izobraževanje na daljavo, delo na daljavo, storitve, informacijska družba, virtualno okolje Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1765; Downloads: 89
Link to full text This document has many files! More... |
3. ANALIZA IN RAZVOJ VIRTUALNEGA KOLABORATIVNEGA DELOVNEGA MESTALuka Semolič, 2014, master's thesis Abstract: Današnje poslovno okolje zahteva razvijanje konkurenčne sposobnosti na globalni ravni. Sodobne ITK tehnologije omogočajo razvoj novih primernejših poslovnih rešitev, ki temeljijo na medosebnem in medorganizacijskem sodelovanju. V sklopu magistrskega dela smo s pomočjo pregleda literature definirali sisteme za virtualno delovno mesto, kot tudi kriterije za njihovo identifikacijo. S pomočjo pregleda spleta smo dobili nabor rešitev ter jih medsebojno primerjali. Nazadnje smo opravili primerjavo z lastno rešitvijo. Glavne ugotovitve so pokazale, da je prihodnost v virtualnem delovnem mestu in da obstajajo različne rešitve, ki ustrezajo različnim zahtevam uporabnikov. Keywords: virtualno delovno mesto, kooperativno delo, mreženje, razvoj Published in DKUM: 06.03.2015; Views: 870; Downloads: 122
Full text (4,03 MB) |
4. Primerjava učinkovitosti virtualnega in klasičnega terenskega dela pri pouku biologije in ekologije v osnovni šoli na primeru učne poti Mariborski otokMiro Puhek, 2013, doctoral dissertation Abstract: V doktorski disertaciji smo predstavili primerjavo klasičnega in virtualnega terenskega dela. Poudarek raziskave je na določanju učinka posameznega načina dela pri poučevanju bioloških ter ekoloških vsebin v zadnji triadi osnovnošolskega izobraževanja v Sloveniji. V analizi so učenci opravljali naloge na učni poti Mariborski otok. Naloge smo tudi digitalizirali in predstavili s pomočjo Geopedie. Raziskavo smo izvedli jeseni 2011, v njej pa je sodelovalo 464 učencev (od 6. do 9. razreda) iz enajstih mariborskih osnovnih šol. V rezultatih smo ugotovili majhne razlike v povezavi z učinkovitostjo pridobivanja znanja med obema načinoma dela, pri čemer se je vsak izmed načinov izkazal s svojo kakovostjo. S klasičnim terenskim delom je bila večina učencev učinkovitejša predvsem v nalogah, kjer so si lahko pomagali z neposredno izkušnjo. Po drugi strani so se učenci na virtualnem terenskem delu bolje izkazali v nalogah, kjer je računalnik zagotovil dodatno informacijo.
Hkrati smo izvedli tudi anketiranje osnovnošolskih ter srednješolskih učiteljev, pri čemer nas je zanimala predvsem pogostost izvajanja terenskega dela, ovire, s katerimi se učitelji pri tem spopadajo, ter stališča učiteljev o klasičnem in virtualnem terenskem delu. V anketiranju je sodelovalo 386 učiteljev, in sicer predvsem biologov, geografov ter naravoslovcev. Učitelji dojemajo terensko delo kot izredno pomembno metodo, ki služi predvsem spodbujanju izkustvenega učenja v naravi. Stališča učiteljev do virtualnega načina dela so večinoma pozitivna, vendar le kot dodaten pripomoček, nikakor pa ne kot nadomestilo klasičnega načina terenskega dela. Keywords: biologija, ekologija, izobraževanje, Mariborski otok, ovire, primerjava učinkovitosti, terensko delo, virtualno terensko delo. Published in DKUM: 11.09.2013; Views: 2551; Downloads: 330
Full text (2,68 MB) |