| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
TURIZEM NA PODEŽELJU V OBČINI ORMOŽ
Petra Lah, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu, z naslovom Turizem na podeželju Občine Ormož, predstavljam splošne značilnosti turizma na kmetijah, primernost območja za nadaljnji razvoj turizma, stanje na obiskanih turističnih kmetijah in njihove probleme, s katerimi se soočajo pri opravljanju turistične dejavnosti. S pomočjo literature in virov predstavim značilnosti in stanje podeželskega turizma, možnosti in priložnosti podeželja, turistične potenciale slovenskega podeželja ter pomen turizma za podeželje. Prikažem tudi pomembnejše naravno in družbeno-geografske značilnosti Občine Ormož, saj so osnova za razvoj turistične dejavnosti. Skozi delo na terenu predstavim turistične kmetije v Občini Ormož, ki so pomemben del turistične ponudbe območja. Kot izredno uspešna se je pokazala kombinacija turizma na kmetijah z vinskim turizmom, pa tudi z vsemi ostalimi dejavnostmi, ki se pojavljajo na kmetijah, kot na primer čebelarstvo, mizarstvo, predelava mesa, sadja in zelenjave. Območje ima zelo dober turistični potencial, še posebej pestro tiče ponudbo, saj je razgibanost površja v kombinaciji z ugodnimi klimatskimi razmerami, neokrnjenimi območji in s prijaznimi ljudmi prav posrečena kombinacija. Večji razmah turizma ovira pomanjkanje povezanosti in sodelovanja med samimi turističnimi kmetijami in ostalimi ponudniki turističnih storitev ter lokalnimi skupnostmi, ponekod tudi ne najbolje opremljene ceste s kažipoti, vsekakor pa tudi slabo razvito gospodarstvo v občini. Rezultati ankete kažejo na zadovoljstvo turističnih ponudnikov glede obiska gostov, želijo pa si vsaj za nekaj odstotkov večjo zasedenost nočitvenih kapacitet.
Keywords: turizem na kmetiji, podeželski turizem, vinski turizem, vinske ceste, Ormož.
Published: 29.08.2009; Views: 2752; Downloads: 670
.pdf Full text (5,41 MB)

2.
UČINKI NEKATERIH NARAVNIH PROIZVODOV NA POTENCIALNO PATOGENE BAKTERIJE, KI SE NAJPOGOSTEJE ZADRŽUJEJO NA BOLNIŠNIČNIH TEKSTILIJAH
Nina Gosak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Bolnišnične okužbe so zaplet hospitalizacije in danes predstavljajo v zdravstvu velik problem. Pogostost le-teh je eden izmed kazalcev kakovosti dela v bolnišnici. Povzročitelji bolnišničnih okužb so mikroorganizmi, najpogosteje na antibiotike odporne bakterije. Včasih gre samo za kolonizacijo potencialno patogenih bakterij, ki lahko kasneje preide v okužbo in sekundarno bolezen. V nalogi smo se osredotočili na bakterije, prisotne v bolnišnicah oziroma na bolnišničnih tekstilijah. Z antibiogrami smo ugotavljali, kako na bakterije delujejo različni naravni proizvodi. Noben proizvod bakterij popolnoma ne uniči, saj smo ugotovili, da so nekatere testirane bakterije odporne oziroma slabo občutljive na določene naravne proizvode.
Keywords: bolnišnične okužbe, bakterije, Staphlyococcus aureus, Staphylococcus epidermidis, Escherichia coli, Streptococcus pyogenes, Streptococcus pneumoniae, Corynebacterium diphtheriae, Proteus mirabilis, naravni proizvodi, propolis, matični mleček, izvleček iz grenivkinih pečk, islandski lišaj, domači vinski kis in jabolčni kis, preprečevanje, bakterijska rezistenca.
Published: 29.09.2009; Views: 3169; Downloads: 416
.pdf Full text (784,61 KB)

3.
SNOVANJE KORPORATIVNE IN IZDELČNE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE PTUJSKE KLETI
Mihael Cajnko, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Celostna grafična podoba je del simbolnega identitetnega sistema organizacije. Uspešen in učinkovit simbolni identitetni sistem organizacije temelji na strateško načrtovani in oblikovani realni identiteti organizacije. Ker si zunanji opazovalec na podlagi simbolnega identitetnega sistema ustvarja imidž o organizaciji, simbolni identitetni sistem predstavlja kritično vez med zunanjim opazovalcem in realno identiteto organizacije. Le kadar organizacija s svojim simbolnim identitetnim sistemom nepopačeno komunicira svojo realno identiteto in le kadar zunanji opazovalci komunicirane informacije interpretirajo na tak način, kot to organizacija želi, lahko govorimo o uspešnem prenosu informacije o identiteti organizacije do zunanjega opazovalca. Imidži, ki niso odsev realne identitete organizacije so kratkoročne narave saj na dolgi rok identiteta organizacije in njen imidž težita k ravnovesju. Uspešni in učinkoviti simbolni identitetni sistemi v katere spadajo tudi celostne grafične podobe organizacij morajo biti del tega ravnovesja. Diplomsko delo predstavlja projekt snovanja korporativne in izdelčne celostne grafične podobe Ptujske kleti. V skladu s teoretičnimi izhodišči na praktičnem primeru predstavlja celoten proces dela, ki zajema stopnje od raziskovalne faze pa vse do predstavitve konkretnih oblikovalskih zasnov primarnih in sekundarnih elementov obeh grafičnih podob.
Keywords: celostna grafična podoba, korporativna celostna grafična podoba, izdelčna celostna grafična podoba, realna identiteta organizacije, simbolni identitetni sistem organizacije, imidž organizacije, poslanstvo organizacije, vizija organizacije, filozofija organizacije, politika znamke, znamka izdelka, blagovna znamka, pozicijsko geslo, simbol in logotip, Ptujska klet, Pullus, vino, vinski trg.
Published: 19.08.2010; Views: 2368; Downloads: 246
.pdf Full text (6,30 MB)

4.
STRATEŠKE RAZVOJNE SITUACIJE PODJETJA LJUTOMERČAN D.D.
Jože Rozman-Klenar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Vinogradništvo predstavlja ljudem, ki se s tem ukvarjajo način življenja. Tako je v Sloveniji nastala tradicija pridelave grozdja ter vina. Kultura in krajina, kjer se prideluje vino sta se temu skozi stoletja prilagodili. Žal je v določenih območjih vidno nazadovanje vinogradništva in opuščene prvoklasne vinorodne lege. Vsemu temu je botrovala neizprosna tekmovalnost na vinskem trgu. Veliko je vinarskih podjetij v državi, ki so šibka in bodo šla v roke tujcem, ki bodo ali pa tudi ne obdržali to starodavno slovensko tradicijo kulture vina. Vsekakor bo morala država (pristojne institucije) dodeliti več finančne pozornosti, če se bo še hotela promovirati v tujini z slogani »I FEEL SLOVENIA«, saj je vino del našega turizma. Podjetje, kot je Ljutomerčan d.d. pa bo svojo pot ob umnem vodenju korak za korakom dosegalo strateške trge. S tem se bo regija opomogla, predvsem zasebni vinogradniki, ki ne bodo več imeli težav z prodajo grozdja. Sivi trg z vini se bo izničil in griči se bodo spet veselo obdelovali, kljub višjim pridelovalnim stroškom, ki izhajajo iz narave strmih leg.
Keywords: Ljutomerčan d.d., kultura in krajina, vinski trg, turizem, tekmovalnost, strategije
Published: 02.11.2011; Views: 1254; Downloads: 76
.pdf Full text (798,91 KB)

5.
POTENCIAL ZA RAZVOJ IZBRANIH ZVRSTI TURIZMA V OBČINI KRŠKO
Matjaž Kerle, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo se osredotočili na potencialne možnosti razvoja izbranih zvrsti turizma, s katerimi bi lahko pomembno zapolnili obstoječo turistično ponudbo v občini Krško. V prvem poglavju smo opredelili področje raziskave in opredelili problem, ki je pritegnil našo pozornost, namen, cilje in osnovne trditve, ki smo jih dokazovali v diplomskem seminarju. Drugo poglavje je predstavljal teoretični del, v katerem smo se seznanili z elementi turistične ponudbe, ki so potencialno relevantni za razvoj turizma v občini Krško. Najprej smo opredelili osnovne pojme vinskega turizma ter povzeli bistvene prednosti in slabosti. Kot pomemben element vinskega turizma smo v nadaljevanju predstavili zidaniški turizem, preko katerega smo opredelili njegove glavne značilnosti, ga opisali kot turistični potencial na podeželju ter opisali vizijo razvoja v prihodnosti. Kot zadnji potencialni element smo opredelili še izletniški turizem. Tretje poglavje je bilo namenjeno turistični ponudbi ter možnostim za prihodnji razvoj vinskega turizma v občini Krško. Na začetku poglavja smo na kratko predstavili občino Krško in navedli glavne statistične podatke. Nadaljevali smo z opredelitvijo stanja turistične ponudbe v občini Krško, v kateri smo predstavili glavne naravne in kulturne znamenitosti, prireditve in aktivnosti, šport in rekreacijo, nastanitvene kapacitete ter predstavili projekt turizma v zidanicah. V zadnjem delu tretjega poglavja smo analizirali anketni vprašalnik in komentirali njene rezultate. S pomočjo ankete smo želeli ugotoviti prepoznavnost občine Krško kot izletniškega in vinsko-turističnega kraja. Ugotovili smo, da je po mnenju anketirancev na območju dovolj ponudbe za vinski in izletniški turizem ter da lahko zidanice predstavljajo pomemben potencial pri razvoju turistične ponudbe občine Krško.
Keywords: Občina Krško, turistična ponudba, vinski turizem, zidaniški turizem, potencial, razvoj, izletništvo, promocija, znamenitost.
Published: 13.12.2011; Views: 1548; Downloads: 171
.pdf Full text (505,13 KB)

6.
PREDSTAVITEV VINSKO-TURISTIČNE PONUDBE PODJETJA P&F JERUZALEM ORMOŽ
Polonca Damiš, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V drugem poglavju diplomskega seminarja smo pojasnili pojem vinski turizem. Pojasnili smo, kakšne so prednosti in slabosti takšnega turizma za vinarje ter kakšne so značilnosti vinskega turista. Predstavili smo osnovne značilnosti Slovenije kot vinorodne dežele, ki skuša svoja vina in pokrajino tržiti skozi vinski turizem. Slovenija se je kot vinsko-turistična pokrajina v primerjavi z drugimi svetovnimi vinskimi destinacijami začela razvijati dokaj pozno. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje P & F Jeruzalem Ormož. Osnovne aktivnosti podjetja so vinogradništvo, vinarstvo in turistična dejavnost. Ker brez vina vinski turizem ni mogoč, smo predstavili tudi vinsko ponudbo. Turistična ponudba podjetja temelji na odličnem belem vinu, ki se dopolnjuje s pristno domačo hrano in z lepo pokrajino. Turistične degustacije potekajo v degustacijski dvorani podjetja, Zidanici Malek in Dvorcu Jeruzalem. Po opisu vseh dejavnikov turistične ponudbe smo opravili SWOT-analizo vinsko-turistične ponudbe, pri kateri smo proučili prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti podjetja. V zadnjem poglavju smo podali svoje ugotovitve in predloge izboljšav za nadaljnji razvoj ponudbe.
Keywords: vinski turizem, Jeruzalem, Ormož, vinogradništvo, vinarstvo, Zidanica Malek, Dvorec Jeruzalem, Puklavec & Friends
Published: 20.11.2012; Views: 1942; Downloads: 343
.pdf Full text (347,48 KB)

7.
SLOVENSKO VINOGRADNIŠTVO IN VINARSTVO ZNOTRAJ EVROPSKEGA VINSKEGA TRGA
Barbara Križovnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali slovensko in evropsko vinogradništvo in vinarstvo ter iskali priložnosti za slovenske vinogradnike znotraj evropskega in svetovnega vinskega trga. Proučili smo značilnosti proizvodnje vin v Sloveniji, površino vinogradov, količino pridelka, izvozne in uvozne aktivnosti in vinsko zakonodajo, kar smo kasneje primerjali z mednarodnimi vinskimi trgi. Ugotavljamo, da bo o dejavnosti vinogradništva potrebno začeti razmišljati širše ter zaradi presežnih količin vin iskati nove tržne niše. Ključna pomanjkljivost domačega vinogradništva in ovira na poti k mednarodni prepoznavnosti je neorganiziranost in nepovezanost vinarjev, ki so premajhni, da bi samostojno nastopali na tujih trgih. Kljub presežnim količinam vina na slovenskem trgu, na trg vstopajo tuji ponudniki, ki domačim pridelovalcem uspešno konkurirajo. Na podlagi naravnih danosti Slovenija ni primerna za masovno pridelavo vin temveč bi bilo potrebno pridelovati predvsem vrhunska vina, višjega cenovnega razreda, kajti le tako se lahko pokrije visoke pridelovalne stroške. Tudi mednarodni vinski trg je z vinom dodobra zasičen, poraba vina v tradicionalno vinorodnih deželah se konstantno zmanjšuje, tudi kot posledica trenutne ekonomske situacije. Evropo napadajo vinski pridelovalci iz tako imenovanega novega sveta, ki so zaskrbljujoče uspešni kljub razmeroma kratki tradiciji pridelovanja vin. Stagnacija evropske vinske branže tako zagotovo ne obljublja svetle prihodnosti in skrajni čas je, da se slovenski vinogradniki, v kolikor bodo želeli preživeti, organizirajo ter na tujih trgih nastopijo skupaj.
Keywords: slovensko vinogradništvo in vinarstvo, slovenski vinski trg, kolektivne blagovne znamke, trg vina v EU, zunanja trgovina z vini, evropska vinska zakonodaja, vinska reforma, mednarodni vinski trg, trženje vin.
Published: 21.12.2012; Views: 2865; Downloads: 425
.pdf Full text (394,84 KB)

8.
ZAKONODAJNI VIDIK UREJENOSTI VINSKEGA TURIZMA PRI NAS IN V REPUBLIKI HRVAŠKI
Martina Baškovič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Vinski turizem je specifična veja turizma, ki se pri nas in v Republiki Hrvaški vse bolj razvija in uveljavlja, kar se odraža tudi na njeni vedno večji urejenosti s pomočjo različnih pravnih aktov. V uvodu diplomskega dela sem namenila precej pozornosti zgodovinskemu vpogledu razvoja zakonodaje turizma, saj gre za prvo javno objavljeno delo, ki predstavlja zgodovinski razvoj zakonodaje na širšem področju turizma, kar mi je omogočilo raziskovanje strokovne literature, ki nikoli ni bila objavljena. Nadalje sem v obeh državah preučila pravna akte, ki vplivajo na vinski turizem. V Republiki Sloveniji turizem ureja Zakon o spodbujanju razvoja turizma ter področje vinarstva oz. vinogradništva Zakon o vinu, v Republiki Hrvaški področje turizma pravno regulira predvsem Zakon o pružanju usluga u turizmu in Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, področje vinarstva oz. vinogradništva pa istoimenski zakon Zakon o vinu. Podrobneje je predstavljena tudi pravna podlaga ter zakonodaja, ki ureja in vpliva na konkretne projekte vinskega turizma v Republiki Sloveniji ter Republiki Hrvaški. Slednje zaključuje preučevanje zakonodaje vinskega turizma na primerih vinskih cest tudi v praksi.
Keywords: zakonodaja, pravo, vino, turizem, vinski turizem, vinske ceste, Slovenija, Hrvaška.
Published: 06.07.2015; Views: 889; Downloads: 154
.pdf Full text (800,87 KB)

9.
Vinski turizem Maribora
Tjaša Kraner, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V uvodnem delu smo opisali področje in opredelili problem ter določili namen in cilje diplomskega dela. Napisali smo tudi predpostavke in omejitve ter metode raziskovanja. V teoretičnem delu smo pojasnili pojme vinski turizem, vinski turist in vinsko turistična cesta. Predstavili smo trende v vinsko turistični ponudbi ter managementa vinsko turistične destinacije z dejavniki uspeha. V zadnjem poglavju smo predstavili značilnosti vinskih dežel Slovenije in podrobno opisali vinsko destinacijo Maribor, ki ima najstarejšo vinsko trto na svetu. Na Lentu stojita Hiša Stare trte, ki je postala hram vinske tradicije in kulture, ter Vinoteka Vodni stolp. V središču mesta pa se nahaja Vinagova klet. Na obrobju mesta leži posestvo Meranovo, ki ga povezujemo z začetkom sodobnega vinogradništva in izobraževanja na tem področju. Mariborska vinska turistična cesta pa povezuje vinograde, ki ležijo v neposredni okolici Maribora. Turistična ponudba mesta temelji na vsakoletnem Festivalu Stare trte in martinovanju, ki sta priložnosti za spoznavanje in ohranjanje vinske tradicije ter od leta 2015 dalje na iniciativi novost projekt Pubec, s katerim tržijo štajersko mlado vino. V nadaljevanju smo opravili še SWOT analizo vinsko turistične ponudbe v mariborski regiji, pri kateri smo navedli prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, povezane z razvojem vinsko turistične ponudbe v mestu in njegovi bližnji okolici. Na koncu smo podali priporočila in predloge izboljšav za razvoj ponudbe.
Keywords: vinski turizem, Maribor, najstarejša trta, Hiša Stare trte, Meranovo, Mariborska vinska turistična cesta, Festival Stare trte, Pubec – štajersko mlado vino.
Published: 15.11.2016; Views: 1448; Downloads: 218
.pdf Full text (917,55 KB)

10.
PROSTORSKA ZASNOVA MESTNEGA VINSKEGA MUZEJA
Sanja Djorćev, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo preučuje dejstvo, da sta pridelava vina in kultura gojenja vinske trte že več kot tisoč let povezani z mestnim prostorom in širšim zaledjem Maribora. Skozi analizo izvemo, da mesto v svoji preteklosti ni sistematično skrbelo za ohranjanje in prezentacijo vinske dediščine, ki bi izjemno pripomogli k razvoju vinskega turizma in posledično celotne regije. Delo se ukvarja z idejno zasnovo Mestnega vinskega muzeja v Mariboru na Lentu, ki bo prikazovala zgodovinski razvoj kulture vina na ožjem območju mesta Maribor in bo vsebinsko dopolnjevala Hišo Stare trte. Prostor z večtisočletno vinsko tradicijo bo tako dobil novo kulturno središče, ki bo omogočalo krepitev in širjenje bogate vinske dediščine. Zasnova prostora za predstavljanje vinske dediščine javnosti je predvidena v obstoječi stavbi na Vojašniški ulici 14 na Lentu, v neposredni bližini Hiše Stare trte. Za omenjeno stavbo je bil izdelan Konservatorski program prenove, ki ga je potrebno pri projektu upoštevati. Pri načrtovanju je bil prav tako upoštevan zgodovinski kontekst okolice stavbe, saj se nahaja v najožjem centru starega mestnega jedra mesta Maribor.
Keywords: Maribor, kultura vina, vinski muzej, vinski turizem
Published: 11.07.2016; Views: 927; Downloads: 173
.pdf Full text (74,27 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica