SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 30
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
KNJIGOVODSTVO NA KMETIJI
Martina Repa, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Knjigovodstvo je urejanje in obdelovanje poslovnih dogodkov, ki so nastali v poslovnem sistemu. V okviru vinogradniške dejavnosti se pojavljajo posebne značilnosti, ki v računovodstvu zahtevajo posebno obravnavanje. Za obdavčitev vinogradniške dejavnosti nam služi davčno knjigovodstvo. Davčni zavezanci so zaradi davčnega nadzora dolžni voditi poslovne knjige in razvide. Tako se ugotovi davčna osnova in davek. Za fizične osebe, ki opravljajo dejavnost, so vrste in načini vodenja poslovnih knjig in evidenc določena s pravilnikom o poslovnih knjigah in drugih davčnih evidencah. Zavezanci lahko ugotavljajo davčno osnovo na podlagi dejanskih prihodkov in odhodkov, na podlagi normiranih odhodkov ali na podlagi katastrskega dohodka. Pri vodenju poslovnih knjig morajo zavezanci upoštevati SRS 39, ki je usklajen tudi z MRS 41 – Kmetijstvo.
Keywords: davčno knjigovodstvo, MRS 41, SRS 39, računovodenje, knjigovodenje, dohodnina, kmetijstvo, osnovna dejavnost, katastrski dohodek, dejanski dohodek, normirani odhodek, vinogradništvo
Published: 04.12.2009; Views: 4012; Downloads: 402
.pdf Full text (951,79 KB)

5.
Analiza stanja in možnosti trženja vina iz ekološko pridelanega grozdja
Metka Pregl, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Povpraševanje po »ekološkem« vinu in njegova ponudba se v svetu povečujeta. Tudi v Sloveniji se površine ekoloških vinogradov iz leta v leto večajo, zato smo s pomočjo poglobljenih intervjujev z izbranimi pridelovalci in prodajalci ocenjevali trenutno stanje trga »ekološkega« vina. Ugotovili smo, da je »ekološko« vino na slovenskem trgu že prisotno v manjših količinah, vendar je premalo prepoznavno in cenjeno, kar je delno posledica nesprejetja skupnih pravil za ekološko kletarjenje in označevanje ter pomanjkanja promocije. S pomočjo spletne ankete (N=933) smo med potrošniki vin želeli ugotoviti poznavanje in pripravljenost nakupa »ekoloških« vin. Več kot polovica (62,5 %) vprašanih je bila pripravljena kupiti »ekološko« vino in zanj odšteti višjo ceno. Iz anketnega vzorca izhaja, da med potencialnimi kupci »ekološkega« vina prevladujejo ženske (57,8 %), potencialni kupec »ekološkega« vina je zaposlen, dobro situiran, star povprečno 37 let in ima visokošolsko izobrazbo. Med njimi jih kar 73,2 % občasno kupuje ekološko pridelano hrano. Kot najpomembnejše karakteristike »ekološkega« vina so bile ocenjene »pridelava brez mineralnih gnojil in kemičnih pesticidov« (4.43), sledili sta »nižja vsebnost žvepla« (4.34) in »certifikat o ekološki pridelavi« (4.15). 85,4 % potencialnih kupcev »ekološkega« vina je bilo tudi pripravljenih kupiti ekološko grozdje, ekološki grozdni sok (61,6 %) ter ostale proizvode, zato naj vino ne bo edini tržni izdelek ekološkega vinogradnika.
Keywords: »ekološko« vino, ekološko vinogradništvo, trženje vina, potrošniki vina
Published: 31.03.2011; Views: 3073; Downloads: 396
.pdf Full text (1,49 MB)

6.
7.
PREDSTAVITEV VINSKO-TURISTIČNE PONUDBE PODJETJA P&F JERUZALEM ORMOŽ
Polonca Damiš, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V drugem poglavju diplomskega seminarja smo pojasnili pojem vinski turizem. Pojasnili smo, kakšne so prednosti in slabosti takšnega turizma za vinarje ter kakšne so značilnosti vinskega turista. Predstavili smo osnovne značilnosti Slovenije kot vinorodne dežele, ki skuša svoja vina in pokrajino tržiti skozi vinski turizem. Slovenija se je kot vinsko-turistična pokrajina v primerjavi z drugimi svetovnimi vinskimi destinacijami začela razvijati dokaj pozno. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje P & F Jeruzalem Ormož. Osnovne aktivnosti podjetja so vinogradništvo, vinarstvo in turistična dejavnost. Ker brez vina vinski turizem ni mogoč, smo predstavili tudi vinsko ponudbo. Turistična ponudba podjetja temelji na odličnem belem vinu, ki se dopolnjuje s pristno domačo hrano in z lepo pokrajino. Turistične degustacije potekajo v degustacijski dvorani podjetja, Zidanici Malek in Dvorcu Jeruzalem. Po opisu vseh dejavnikov turistične ponudbe smo opravili SWOT-analizo vinsko-turistične ponudbe, pri kateri smo proučili prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti podjetja. V zadnjem poglavju smo podali svoje ugotovitve in predloge izboljšav za nadaljnji razvoj ponudbe.
Keywords: vinski turizem, Jeruzalem, Ormož, vinogradništvo, vinarstvo, Zidanica Malek, Dvorec Jeruzalem, Puklavec & Friends
Published: 20.11.2012; Views: 1773; Downloads: 335
.pdf Full text (347,48 KB)

8.
SLOVENSKO VINOGRADNIŠTVO IN VINARSTVO ZNOTRAJ EVROPSKEGA VINSKEGA TRGA
Barbara Križovnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali slovensko in evropsko vinogradništvo in vinarstvo ter iskali priložnosti za slovenske vinogradnike znotraj evropskega in svetovnega vinskega trga. Proučili smo značilnosti proizvodnje vin v Sloveniji, površino vinogradov, količino pridelka, izvozne in uvozne aktivnosti in vinsko zakonodajo, kar smo kasneje primerjali z mednarodnimi vinskimi trgi. Ugotavljamo, da bo o dejavnosti vinogradništva potrebno začeti razmišljati širše ter zaradi presežnih količin vin iskati nove tržne niše. Ključna pomanjkljivost domačega vinogradništva in ovira na poti k mednarodni prepoznavnosti je neorganiziranost in nepovezanost vinarjev, ki so premajhni, da bi samostojno nastopali na tujih trgih. Kljub presežnim količinam vina na slovenskem trgu, na trg vstopajo tuji ponudniki, ki domačim pridelovalcem uspešno konkurirajo. Na podlagi naravnih danosti Slovenija ni primerna za masovno pridelavo vin temveč bi bilo potrebno pridelovati predvsem vrhunska vina, višjega cenovnega razreda, kajti le tako se lahko pokrije visoke pridelovalne stroške. Tudi mednarodni vinski trg je z vinom dodobra zasičen, poraba vina v tradicionalno vinorodnih deželah se konstantno zmanjšuje, tudi kot posledica trenutne ekonomske situacije. Evropo napadajo vinski pridelovalci iz tako imenovanega novega sveta, ki so zaskrbljujoče uspešni kljub razmeroma kratki tradiciji pridelovanja vin. Stagnacija evropske vinske branže tako zagotovo ne obljublja svetle prihodnosti in skrajni čas je, da se slovenski vinogradniki, v kolikor bodo želeli preživeti, organizirajo ter na tujih trgih nastopijo skupaj.
Keywords: slovensko vinogradništvo in vinarstvo, slovenski vinski trg, kolektivne blagovne znamke, trg vina v EU, zunanja trgovina z vini, evropska vinska zakonodaja, vinska reforma, mednarodni vinski trg, trženje vin.
Published: 21.12.2012; Views: 2643; Downloads: 411
.pdf Full text (394,84 KB)

9.
ANALIZA INVESTICIJE V OBNOVO VINSKE KLETI – ŠTUDIJA PRIMERA
Franc Frenki Kolmanič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Na vinogradniški in vinarski kmetiji Kolmanič smo se odločili obnoviti kletno opremo. Za vso to opremo bomo porabili določena sredstva. Za lažjo odločitev o smotrnosti investicije smo razvili model analize investicije v obnovo kleti. Ocenjeni so bili naslednji parametri: višina investicije, neto sedanja vrednost (NSV), interna stopnja donosa (ISD) in letni denarni tok (LDT). Višina investicije znaša 58.660 €. V investiciji je zajeto: drozgalnik 2.000 kg/h, pnevmatska stiskalnica z vgrajenim kompresorjem PSB2 (volumen 1.400 l), ploščni filter 40x40 (15 ploščni), polavtomatska polnilnica za vino (800 l/h), pretočna črpalka (3.000-5000 l/h), vinifikatorji z pnevmatskim cilindrom ( 4x 5.000 l in 3x 2.000 l), žveplar, etikirni stroj, zapiralec kromski, zapiralec plute. Neto sedanja vrednost pri 7 % diskontni obrestni meri znaša 36.185,33 €. Interna stopnja donosa znaša 14,19 %. Letni denarni tok znaša 8.953 €. Analiza je izvedena za 20 let. Ugotovili smo, da bi se nam investicija povrnila v 10 letih.
Keywords: investicija, vinska klet, pridelava, neto sedanja vrednost, vinogradništvo in vinarstvo
Published: 01.07.2013; Views: 1631; Downloads: 162
.pdf Full text (741,25 KB)

10.
EKONOMIKA PREUSMERITVE VINOGRADNIŠKE KMETIJE IZ KONVENCIONALNE V EKOLOŠKO
Jernej Vokalič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi se je s pomočjo razvitih tehnološko ekonomskih simulacijskih modelov ocenjevala ekonomičnost preusmeritve vinogradniške kmetije iz konvencionalne v ekološko. Kmetija obsega 8 ha njivskih obdelovalnih površin, 2 ha travnika, ter 1 ha vinograda. Vinograd leži na prisojnem pobočju v Bizeljsko-sremiškem vinorodnem okolišu v kraju Volčje. Vhodni podatki so bili pridobljeni neposredno iz prakse. Rezultati so bili ocenjeni s pomočjo metodologije kalkulacij skupnih stroškov. Ocenjevali so se najpomembnejši ekonomski parametri: prihodek, finančni rezultat, koeficient ekonomičnosti, lastna cena in prelomna točka pridelave grozdja, ki je namenjeno za svežo potrošno (namizno grozdje). Analiza je pokazala, da preusmeritev vinogradniške kmetije ekonomsko ni upravičena, ker je ocenjena vrednost koeficienta ekonomičnosti za obdobje ekološke pridelave 0,75.
Keywords: preusmeritev, vinogradništvo, ekološko kmetijstvo, kalkulacije, simulacijski modeli
Published: 14.10.2013; Views: 1102; Downloads: 194
.pdf Full text (162,42 KB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica