| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Sposobnost vidnega zaznavanja otrok v prvem starostnem obdobju
Tanja Lepej, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali sposobnosti vidnega zaznavanja otrok prvega starostnega obdobja ter njihov napredek v obdobju enega meseca. V teoretičnem delu so predstavljene sporazumevalne dejavnosti – poslušanje, govorjenje, branje ter pisanje. Eno poglavje pa smo posvetili zaznavanju, kjer smo podrobneje predstavili vidno zaznavanje. V empiričnem delu so predstavljeni in interpretirani individualni rezultati otrok začetnega in končnega preverjanja. Namen raziskave je bil ugotoviti sposobnost vidnega zaznavanja pri otrocih v prvem starostnem obdobju. Raziskava je temeljila na neslučajnostnem, konkretnem vzorcu 9 otrok, starih 15–30 mesecev. Raziskava je potekala s pomočjo vaj vidnega zaznavanja, ki smo jih izvedli dvakrat, in sicer v razmiku enega meseca. Otrokovo vidno zaznavanje in njegov napredek smo preverjali preko konkretnih predmetov ter slik. Rezultate otrok smo sproti zapisovali v tabelo ter ugotovili, da so se rezultati, ki smo jih dobili pri končnem preverjanju, izboljšali.
Keywords: Vidno zaznavanje, vidno razločevanje, prvo starostno obdobje.
Published: 13.08.2020; Views: 329; Downloads: 83
.pdf Full text (2,10 MB)

2.
Učinki kognitivnega treninga na kognitivne funkcije v pozni odraslosti
Karmen Hebar, 2019, master's thesis

Abstract: V zadnjih desetletjih je bilo izvedenih veliko raziskav o kognitivnem treningu na populaciji zdravih starejših odraslih kot aktivnosti, ki bi lahko preventivno delovala proti prezgodnjemu kognitivnemu upadu ali celo izboljšala kognitivno delovanje. Vendar raziskave kažejo različne rezultate v odvisnosti od številnih dejavnikov. Namen naloge je bil proučiti ali lahko s specifičnim enomodalnim, kombiniranim (procesnim in strateškim), večdomenskim kognitivnim treningom pozornosti, spomina, hitrosti procesiranja in izvršilnih funkcij, izboljšamo rezultate na merah nekaterih kognitivnih funkcij pri zdravih starejših odraslih. V raziskavi smo merili kratkotrajne in bližnje transferne učinke kognitivnega treninga, papir-svinčnik tehnike. Preveriti smo želeli, ali trening pripomore k izboljšanju (slušno verbalnega in vidno prostorskega) kratkoročnega, delovnega in dolgoročnega spomina, hitrosti procesiranja in izvršilnih funkcij. Proučiti smo želeli tudi, ali trening pripomore k izboljšanju razpoloženja (pozitivnega in negativnega učinka) in subjektivnega doživljanja zadovoljstva v življenju. V raziskavi je sodelovalo 20 preizkušancev, starih od 65 do 74 let (deset v kontrolni in deset v eksperimentalni skupini), ki so ustrezali vključitvenim merilom. Eksperimentalna skupina je bila deležna sedemtedenskega kognitivnega treninga, ki je potekal enkrat tedensko, v trajanju 90 minut. Rezultati raziskave so pokazali statistično pomembno večje izboljšanje pri udeležencih eksperimentalne skupine, v primerjavi s kontrolno skupino, v slušno verbalnem takojšnjem spominskem priklicu, v vidno prostorskem takojšnjem in odloženem spominskem priklicu, na nekaterih merah izvršilnih funkcij in dolgotrajnega spomina (na testu verbalne fluentnosti) in v kratkotrajnem številskem priklicu (na testu številskega spominskega obsega naprej). Statistično pomembno večje izboljšanje pa se ni pokazalo v verbalnem odloženem priklicu, v delovnem spominu (na testu številskega obsega nazaj), na nekaterih merah izvršilnih funkcij (na TMT testu) ter na nobeni od samoocenjevalnih lestvic razpoloženja in zadovoljstva z življenjem.
Keywords: kognitivni trening, izvršilne funkcije, pozornost, hitrost procesiranja, (delovni) spomin, verbalni spomin, vidno prostorski spomin
Published: 09.01.2020; Views: 670; Downloads: 134
.pdf Full text (2,42 MB)

3.
Evalvacija predstavitve vsebin s pomočjo virtualnih očal
Saša Šimičić, 2018, master's thesis

Abstract: Razvoj informacijskih tehnologij napreduje zelo hitro in težko mu sledimo. Virtualna resničnost ponuja možnost hitrejšega razumevanja kompleksnih konceptov in nov način interakcije med uporabnikom in vsebino. V magistrskem delu smo testirali količino podatkov, ki so si jo testiranci zapomnili v predstavljeni vsebini. Vsebino smo predstavili na tri različne načine: besedilo z dodatno ponazoritvijo (slika in fotografija), videoposnetek in virtualna resničnost. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v uspešnosti predstavitve vsebine v izbranih medijih. Kot primarno metodo raziskovanja smo izbrali eksperiment, s katerim smo primerjali zapomnitev predstavljene vsebine na različnih medijih. Uporabljali smo kombinacijo kvantitativnih (eksperiment in test) in kvalitativnih metod (vprašalnik SUS). Pri analizi rezultatov smo uporabljali test ANOVA in opisno statistiko. Rezultati eksperimenta so pokazali, da so virtualna očala z vidika uporabnosti dosegla visoko naklonjenost testirancev. Zanimivo pa je dejstvo, da so kljub uporabnosti virtualna očala dosegla najslabše rezultate v prav vseh kategorijah. Čas reševanja testov je bil najdaljši pri virtualnih očalih, sledil je papir, testiranci pa so teste v najkrajšem času rešili pri osebnem računalniku. V kategoriji doseženih točk semantičnega in vidno-prostorskega spomina so virtualna očala v povprečju dosegla najmanj točk. Tokrat je na drugem mestu osebni računalnik, največ točk pa je dosegla predstavitev s papirjem.
Keywords: virtualna resničnost, spomin, virtualna očala, semantični, vidno-prostorski
Published: 21.12.2018; Views: 381; Downloads: 72
.pdf Full text (7,20 MB)
This document has many files! More...

4.
Spodbujanje glasovnega in vidnega zaznavanja v prvem starostnem obdobju
Marina Hrovat, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Spodbujanje glasovnega in vidnega zaznavanja v prvem starostnem obdobju smo se ukvarjali z razvojem vidnega in glasovnega zaznavanja v prvem starostnem obdobju. Pri tem smo se opirali na teoretična izhodišča o pismenosti in govornem razvoju. Predstavili smo didaktične igre, ki bodo zadovoljile otrokovo zanimanje za branje in pisanje na njegovi starostni razvojni stopnji. Cilj diplomske naloge je bil zbrati, ugotoviti in predstaviti različne možnosti načrtovanja in organizacije dejavnosti, ki podpirajo otrokovo radovednost za glasovno in vidno zaznavanje ter ugotoviti, ali vzgojitelji s pomočjo didaktičnih sredstev pripomorejo k razvoju le-teh. V empiričnem delu smo raziskali otrokov napredek na področju vidnega in glasovnega zaznavanja. Obdelali smo zmožnosti prepoznavanja in poimenovanja sličic/predmetov, uspešnost otrok v igri spomin in zmožnosti prepoznavanja in poimenovanja zvokov. Podatki, ki smo jih pridobili, so prikazali vidno stopnjo napredka med prvim in drugim preverjanjem.
Keywords: glasovno zaznavanje, vidno zaznavanje, razvoj govora, prvo starostno obdobje, didaktične vaje
Published: 23.04.2018; Views: 1200; Downloads: 277
.pdf Full text (1,15 MB)

5.
Multimedijska aplikacija za krmiljenje svetlobno-nadzorljivih senzorjev na platformi Android
Jernej Cukjati, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu diplomske naloge je predstavljena tehnologija prenosa podatkov z vidno svetlobo. Opisane so njene lastnosti in uporaba. Obravnavanih je nekaj sodobnih aplikacij, ki uporabljajo takšen način komuniciranja. V drugem delu je prikazan praktičen primer uporabe. Opisana je izdelana aplikacija za mobilno platformo Android. Aplikacija omogoča mobilni napravi pošiljanje svetlobnih signalov s svetlečo diodo. Svetlobno-nadzorljiv senzor se na to odziva glede na prejete signale vidne svetlobe.
Keywords: komunikacija z vidno svetlobo, svetlobno-nadzorljivi senzorji, multimedijska aplikacija, android, VLP
Published: 24.08.2017; Views: 895; Downloads: 97
.pdf Full text (1,40 MB)

6.
Open space evaluation methodology and three dimensional evaluation model as a base for sustainable development tracking
Melita Rozman Cafuta, 2015, original scientific article

Abstract: Sustainable development, as a concept of controlled development, is a management characteristic. Adaptation to progress is important to achieve sustainability. The research focus here is on developing an evaluation methodology for determining the characteristics of urban open space. A method was designed for use in the comparative analysis of environmental perception evaluation between different time sequences. It allows us to compare results before and after spatial interventions or spatial development tracking over time. The newly-developed SEC model (suitable for everyone, environmentally-accepted, and cost-effective) was an essential element used in the research methodology. The model was designed using the systematic principle, the top–down approach, and the decomposition method. Three basic dimensions were divided into six factors. Factors were divided into eighteen indicators that are either quantitatively or qualitatively assessed. Indicators were divided into several aspects. An instrument (questionnaire) was developed to support the evaluation methodology of urban open space characteristics. Every aspect belongs to a question in the questionnaire. The applicability of the SEC model was demonstrated in two case studies. Evaluation took place during two different time sequences, once during the day-time and once during the night. Obtained results provide useful information of the current spatial situation needed for sustainable development strategy preparation.
Keywords: urbano okolje, vizualna percepcija, vizualno zaznavanje, vidno zaznavanje, metodologija vrednotenja, SEC model
Published: 22.06.2017; Views: 741; Downloads: 273
.pdf Full text (2,65 MB)
This document has many files! More...

7.
Izbira primerne metode računanja vidnosti na digitalnem modelu reliefa
Branko Kaučič, Borut Žalik, 2001, published professional conference contribution

Abstract: Uporaba informacije o vidnosti v geografskih informacijskih sistemih narašča. Ker je večini primerov uporabe osnova vidno polje, smo v prispevku podali pregled obstoječih metod in razkrili njihove lastnosti. Na podlagi pregleda lahko sedaj vsak (uporabnik ali načrtovalec) izbere metodo, ki glede na zahteve aplikacije (čas, kakovost) najbolj ustreza.
Keywords: analiza terena, GIS, vidnost na terenu, vidno polje, digitalni model terena, enakomerna kvadratna mreža
Published: 10.07.2015; Views: 849; Downloads: 31
URL Link to full text

8.
UČINKOVITOST IZBRANIH PODROČIJ ZAČETNEGA OPISMENJEVANJA
Sanja Podgoršek, Nejc Lamper, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Učenci se v prvem razredu devetletne osnovne šole srečujejo s procesom opismenjevanja. Pri tem imajo nekateri učenci več težav, nekateri manj. Prav to je razlog, da učitelji pri samem začetku opismenjevanja učencem ponudimo vrsto nalog, ki lahko izboljšajo njihove spretnosti in sposobnosti, ki so potrebne za branje in pisanje. Cilj najine diplomske naloge je bil prepoznati težave in nepravilnosti, ki se pojavljajo pri začetnem opismenjevanju. Posebej pozorna sva bila na napredek osnov pisanja pri grafomotoriki, vidnem razločevanju in sposobnosti sledenja navodilom. Raziskavo sva izvedla v štirih oddelkih prvega razreda dveh mariborskih šol. Najina opažanja sva si beležila na v naprej pripravljen kontrolni list in jih kasneje analizirala in vnesla v tabele. Pri najinem raziskovanju so se pri učencih pojavile predvidene težave, ki pa so jih do drugega preverjanja večinoma izboljšali ali celo odpravili.
Keywords: Ključne besede: začetno opismenjevanje, osnove pisanja, grafomotorika, vidno razločevanje, sposobnost sledenja navodilom, učenčevo delovno okolje
Published: 23.05.2011; Views: 2291; Downloads: 466
.pdf Full text (11,68 MB)

9.
ZAGOTAVLJANJE VERTIKALNE IN HORIZONTALNE PREGLEDNOSTI
Mojca Slatinšek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Predmet diplomske naloge je preglednost ceste v krivinah. Nezadostna preglednost cest v krivinah je namreč eden izmed najpogostejših vzrokov za nastanek prometnih nesreč. Podana je zakonska regulativa glede preglednosti na odsekih cest, podrobneje pa so opisani vidno polje voznika, vertikalna in horizontalna preglednost. Na podlagi prikazanih teoretičnih določanj preglednosti sta v diplomski nalogi izpostavljena dva primera krivin (vertikalna in horizontalna), ki sta del regionalne ceste tretjega reda, ki poteka skozi manjše naselje Bočna. Naštete so ugotovljene pomanjkljivosti, podani pa so možni predlogi za izboljšanje obstoječega stanja.
Keywords: vidno polje, preglednost v krivinah, vertikalna preglednost; horizontalna preglednost, zagotavljanje varnosti v cestnem prometu
Published: 06.05.2011; Views: 2461; Downloads: 536
.pdf Full text (2,66 MB)

10.
VIZUALIZACIJA GEOMETRIJSKIH KOZMOLOŠKIH PODATKOV
Niko Lukač, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Kozmološka računalniška vizualizacija omogoča astronomom nov pogled nad kozmosom in odkrivanje neznanih področij. Geometrijski kozmološki podatki, ki so pridobljeni iz različnih virov, so predstavljeni v 3D točkah s pripadajočimi lastnostmi. Zaradi naravnega obsega kozmosa je velika količina podatkov problem, ki zelo oteži realno-časovnost vizualizacije na obstoječi računalniški tehnologiji. V diplomskem delu predstavimo rešitev, ki temelji na pohitritvenih pristopih računalniške geometrije. Najprej predobdelamo podatke s prostorsko umestitvijo točk v osmiško drevo, nato sledi vizualizacija, kjer pred izrisovanjem določimo področje vidnosti in stopnjo podrobnosti. S tem zmanjšamo breme strojne opreme, ker izločimo velike količine točk glede na njihovo vidnost. Izdelali smo orodje za interaktivno vizualizacijo kozmoloških podatkov (ang. Cosmological Dataset Visualizator, CDV) s katerim je možno izvajati tudi nekatere operacije nad vizualiziranimi podatki (iskanje objektov, označevanje zanimivih področij in vizualizacija vektorjev hitrosti).
Keywords: algoritmi, osmiško drevo, stopnja podrobnosti, vidno področje, velike količine podatkov, kozmološka vizualizacija, geometrijski kozmološki podatki
Published: 01.09.2010; Views: 2212; Downloads: 258
.pdf Full text (5,11 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica