| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Učinki kognitivnega treninga na kognitivne funkcije v pozni odraslosti
Karmen Hebar, 2019, master's thesis

Abstract: V zadnjih desetletjih je bilo izvedenih veliko raziskav o kognitivnem treningu na populaciji zdravih starejših odraslih kot aktivnosti, ki bi lahko preventivno delovala proti prezgodnjemu kognitivnemu upadu ali celo izboljšala kognitivno delovanje. Vendar raziskave kažejo različne rezultate v odvisnosti od številnih dejavnikov. Namen naloge je bil proučiti ali lahko s specifičnim enomodalnim, kombiniranim (procesnim in strateškim), večdomenskim kognitivnim treningom pozornosti, spomina, hitrosti procesiranja in izvršilnih funkcij, izboljšamo rezultate na merah nekaterih kognitivnih funkcij pri zdravih starejših odraslih. V raziskavi smo merili kratkotrajne in bližnje transferne učinke kognitivnega treninga, papir-svinčnik tehnike. Preveriti smo želeli, ali trening pripomore k izboljšanju (slušno verbalnega in vidno prostorskega) kratkoročnega, delovnega in dolgoročnega spomina, hitrosti procesiranja in izvršilnih funkcij. Proučiti smo želeli tudi, ali trening pripomore k izboljšanju razpoloženja (pozitivnega in negativnega učinka) in subjektivnega doživljanja zadovoljstva v življenju. V raziskavi je sodelovalo 20 preizkušancev, starih od 65 do 74 let (deset v kontrolni in deset v eksperimentalni skupini), ki so ustrezali vključitvenim merilom. Eksperimentalna skupina je bila deležna sedemtedenskega kognitivnega treninga, ki je potekal enkrat tedensko, v trajanju 90 minut. Rezultati raziskave so pokazali statistično pomembno večje izboljšanje pri udeležencih eksperimentalne skupine, v primerjavi s kontrolno skupino, v slušno verbalnem takojšnjem spominskem priklicu, v vidno prostorskem takojšnjem in odloženem spominskem priklicu, na nekaterih merah izvršilnih funkcij in dolgotrajnega spomina (na testu verbalne fluentnosti) in v kratkotrajnem številskem priklicu (na testu številskega spominskega obsega naprej). Statistično pomembno večje izboljšanje pa se ni pokazalo v verbalnem odloženem priklicu, v delovnem spominu (na testu številskega obsega nazaj), na nekaterih merah izvršilnih funkcij (na TMT testu) ter na nobeni od samoocenjevalnih lestvic razpoloženja in zadovoljstva z življenjem.
Keywords: kognitivni trening, izvršilne funkcije, pozornost, hitrost procesiranja, (delovni) spomin, verbalni spomin, vidno prostorski spomin
Published: 09.01.2020; Views: 614; Downloads: 127
.pdf Full text (2,42 MB)

2.
Evalvacija predstavitve vsebin s pomočjo virtualnih očal
Saša Šimičić, 2018, master's thesis

Abstract: Razvoj informacijskih tehnologij napreduje zelo hitro in težko mu sledimo. Virtualna resničnost ponuja možnost hitrejšega razumevanja kompleksnih konceptov in nov način interakcije med uporabnikom in vsebino. V magistrskem delu smo testirali količino podatkov, ki so si jo testiranci zapomnili v predstavljeni vsebini. Vsebino smo predstavili na tri različne načine: besedilo z dodatno ponazoritvijo (slika in fotografija), videoposnetek in virtualna resničnost. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v uspešnosti predstavitve vsebine v izbranih medijih. Kot primarno metodo raziskovanja smo izbrali eksperiment, s katerim smo primerjali zapomnitev predstavljene vsebine na različnih medijih. Uporabljali smo kombinacijo kvantitativnih (eksperiment in test) in kvalitativnih metod (vprašalnik SUS). Pri analizi rezultatov smo uporabljali test ANOVA in opisno statistiko. Rezultati eksperimenta so pokazali, da so virtualna očala z vidika uporabnosti dosegla visoko naklonjenost testirancev. Zanimivo pa je dejstvo, da so kljub uporabnosti virtualna očala dosegla najslabše rezultate v prav vseh kategorijah. Čas reševanja testov je bil najdaljši pri virtualnih očalih, sledil je papir, testiranci pa so teste v najkrajšem času rešili pri osebnem računalniku. V kategoriji doseženih točk semantičnega in vidno-prostorskega spomina so virtualna očala v povprečju dosegla najmanj točk. Tokrat je na drugem mestu osebni računalnik, največ točk pa je dosegla predstavitev s papirjem.
Keywords: virtualna resničnost, spomin, virtualna očala, semantični, vidno-prostorski
Published: 21.12.2018; Views: 353; Downloads: 72
.pdf Full text (7,20 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica