| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Merjenje verbalnih interakcij med policisti in tujci
Bojana Virjent, 2002, published professional conference contribution

Keywords: verbalno vedenje, verbalna komunikacija, interakcije, policisti, tujci, raziskave
Published in DKUM: 11.03.2024; Views: 101; Downloads: 4
.pdf Full text (364,89 KB)

2.
Komunikacija in komunikacijski pristop poučevanja angleščine
Mateja Jarc Mickovski, 2019, master's thesis

Abstract: Komunikacija je kakršnokoli verbalno ali neverbalno vedenje, ki ga zazna neka druga oseba. Namen magistrske naloge je proučiti komunikacijski proces v šoli in v povezavi s komunikacijo proučiti učenje angleškega jezika ob študiju relevantne strokovne literature in raziskati, kako poteka poučevanje angleškega jezika v šoli. Cilji magistrske naloge so proučiti modele komunikacijskega procesa v šoli; oblike komunikacije; komunikacijske kompetence učitelja; zgodovino učenja tujih jezikov. V magistrski nalogi je bila izvedena raziskava z namenom raziskati, kako poteka poučevanje angleškega jezika v šoli. Za raziskavo je bila uporabljena kvantitativna metoda dela – anketa. Anketiranje je potekalo elektronsko preko odprto kodne aplikacije za spletno anketiranje 1ka.si. V raziskavi je bilo vključenih 43 učiteljic tujega jezika iz goriških osnovnih šol. Starostna struktura anketiranih se giblje od 31 do 55 let. Največ, kar 35 anketiranih, ima končano univerzitetno izobrazbo. Največ, kar 10 anketiranih, ima 21 let delovne dobe. Iz rezultatov je razvidno, da učitelji/učiteljice pri pouku, da bi si učenci snov hitreje zapomnili, pogosto uporabljajo gibanje – neverbalno komunikacijo. Zaključimo lahko, da je verbalna komunikacija enakovredna neverbalni komunikaciji. V 65,1 % dobijo učitelji od učencev pričakovane informacije. Učiteljeva vloga pri poučevanju angleškega jezika je zelo pomembna v 51,2 % in pomembna v 48,8 %. Nihče od učiteljev ni izrazil mnenja, da njegova vloga pri učenju angleškega jezika ni pomembna ali je srednje pomembna. 81,4 % anketiranih meni, da imajo učni materiali pomembno vlogo pri poučevanju angleškega jezika. Vsi anketirani trdijo, da ima uporaba gibalnih iger, pesmi, zgodb in predstavitev besedišča pri pouku prednosti pri poučevanju.
Keywords: Komunikacija, komunikacijski pristop, verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, poučevanje
Published in DKUM: 27.08.2019; Views: 1694; Downloads: 253
.pdf Full text (561,43 KB)

3.
Analiza načinov prepričevanja volivcev s strani politikov v predvolilnih soočenjih : diplomsko delo
Anja Kukovec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava analizo načinov prepričevanja volivcev s strani Donalda Trumpa in Boruta Pahorja med predvolilnimi soočenji v času volitev za predsednika Slovenije in predsednika Združenih držav Amerike. V nalogi s pomočjo analize verbalne in neverbalne komunikacije analiziram komunikacijo predsedniških kandidatov. Z analizo predvolilnih soočenj, do katerih je mogoče dostopati na spletu, ugotavljam, da sta tako Borut Pahor kot Donald Trump obvladovala komunikacijski proces, čeprav je za oba značilno, da se analizirane komunikacijske komponente naglo spreminjajo. Močno prepričanje v to kar govorita, je spremljala argumentacija na osebnih primerih, osebnih izkušnjah in poznavanju problematike.
Keywords: neverbalna komunikacija, verbalna komunikacija, soočenje, Donald Trump, Borut Pahor
Published in DKUM: 10.06.2019; Views: 1491; Downloads: 150
.pdf Full text (1,51 MB)

4.
Policijsko poznavanje verbalne in neverbalne komunikacije pri zaslišanju osumljenca : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Sebastjan Žgur, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Pri pridobivanju izjave mora policist znati presoditi oziroma ovrednotiti ter oceniti izjavo osumljenca. Pri verbalno podani izjavi osumljenca je poudarek na izrečenih besedah, medtem ko pri neverbalni komunikaciji govori telo, še preden se govor prične. V kolikor policist dobro pozna znake neverbalne komunikacije osumljenca, lažje presodi verodostojnost verbalne trditve. Poudariti moramo, da ima neverbalna komunikacija večjo sporočilno moč in je bolj verodostojna, vendar se verbalna in neverbalna komunikacija medsebojno dopolnjujeta. To je najbolj očitno, ko med njima pride do neskladja in takrat začutimo, da nas vsebina izjave, ki jo je podal osumljeni, nekako ni prepričala in nima pravega pomena. Obstajajo različne metode in tehnike prepoznavanja laži, ki pa niso dovolj objektivne, da bi lahko z gotovostjo trdili, da nekdo laže. Navadno si z njimi lahko pomagamo pri usmerjanju iskanja dokazov, ki so najbolj zanesljiv način dokazovanja in odkrivanja resnice.
Keywords: diplomske naloge, verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, osumljenec, zaslišanje, govorica telesa
Published in DKUM: 26.03.2019; Views: 1489; Downloads: 173
.pdf Full text (1,18 MB)

5.
Komunikacija in kakovost življenja bolnikov po totalni laringektomiji
Milana Kantar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Totalna laringektomija je poseg pri katerem se bolniku, največkrat zaradi malignega obolenja, grlo v celoti odstrani. Bolniku se naredi traheostoma, s pomočjo katere diha, pot prehranjevanja pa se popolnoma loči od dihalne poti. Totalna laringektomija spremeni življenje bolnika in njegovo kakovost, saj bolnik ni več zmožen govora oz. verbalne komunikacije. Namen zaključnega dela je ugotoviti kakšna je komunikacija in kakovost življenja bolnikov po totalni laringektomiji. Raziskovalne metode: V zaključnem delu je uporabljen sistematični pregled strokovne in znanstvene literature. Potek iskanja literature je predstavljen v PRISMA diagramu poteka. Iskanje literature je potekalo po vnaprej zastavljenjih vključitvenih in izključitvenih kriterijih, glede na zastavljeno raziskovalno vprašanje. Rezultati: Z analizo strokovne literature smo ugotovili, da totalna laringektomija v veliki meri vpliva na kakovost življenja bolnikov, predvsem zaradi nezmožnosti verbalne komunikacije. V prvih letih življenja po totalni laringektomiji se bolniki še vedno navajajo na nov način življenja, nove načine komunikacije in interakcije z drugimi. Zmanjšana kakovost življenja pri bolnikih povzroči občutek manjvrednosti, pojav depresije, anksioznosti, zaprtosti v sebe. Bolniki so lahko izpostavljeni stigmatizaciji, imajo občutek nesprejetosti, zaradi izgube smisla življenja se pri nekaterih pojavljajo samomorilne misli. Diskusija in zaključek: Totalna laringektomija zelo vpliva na kakovost življenja bolnikov. Prizadeto je bolnikovo fizično, psihično in socialno življenje. Po posegu potrebujejo podporo in pomoč, tako zdravstvenega in negovalnega osebja, kot tudi družine in prijateljev.
Keywords: odstranitev grla, traheostoma, kvaliteta življenja, govor, verbalna komunikacija
Published in DKUM: 14.12.2018; Views: 2035; Downloads: 280
.pdf Full text (1,26 MB)

6.
7.
POSLOVNI BONTON IN ODNOS DO NJEGA V PODJETJU DELAVSKA HRANILNICA D.D.
Metka Arbeiter, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga predstavlja poslovni bonton, torej pravila obnašanja in življenja v poslovnem okolju. Zato smo najprej v teoretičnem delu opravili pregled literature ter opredelili osnovna pravila uporabe poslovnega bontona, torej kakšne oblike predpisuje sodobno poslovno komuniciranje z osebnim (pozdravljanje, naslavljanje, vikanje in tikanje ter komuniciranje med zaposlenimi in strankami) in telefonskim komuniciranjem ter videzom. V empiričnem delu diplomske naloge smo s pomočjo ankete ugotavljali, ali so zaposleni, ki so v neposrednem stiku s strankami, seznanjeni s pravili poslovnega bontona in ali le-ta pravila upoštevajo. Glede na rezultate smo prišli do zaključka, da je poznavanje poslovnega bontona v podjetju prisotno in pomembno za poslovno uspešnost.
Keywords: Bonton, poslovni bonton, verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, poslovno komuniciranje, bančništvo
Published in DKUM: 19.02.2015; Views: 3966; Downloads: 945
.pdf Full text (1,51 MB)

8.
ANALIZA POSLOVNIH KULTUR BRAZILIJE, NEMČIJE IN INDIJE
Valentina Žgeč, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Kultura je celota duhovnih, materialnih, intelektualnih in čustvenih značilnosti, ki označujejo družbo ter obsegajo umetnost, literaturo, način življenja, sistem vrednot, tradicijo in prepričanja. Na kulturo vplivajo država, narod, jezik, vera, vrednote, socialne strukture in politični ter ekonomski sistem. Brazilci govorijo zelo hitro in komunicirajo tudi neverbalno. Za njih je čas fleksibilen. So precej neposredni. Pomembno jim je, da vzpostavijo osebno zvezo, preden sklenejo posle z neko osebo. Dosti jim pomeni ohranjanje ugleda. Brazilci se še vedno zanesejo na stisk roke in njihovo besedo. Pisne pogodbe so dolge in zavezujoče. V poslovnem okolju si praviloma pri pozdravu stiskajo roke, vendar pa je tudi poljub na lice razširjena oblika pozdrava. Ker so Brazilci neuradni, jih običajno ogovorimo le z imenom. Moški so v službo običajno oblečeni v temno obleko, ženske pa v kostim, mnogokrat pa so oblečene manj konservativno. Brazilci so zelo vljudni in gostoljubni. Družba je bolj maskulinistična, vendar vedno več ženskam uspe doseči višji vodstveni položaj. Nemci so znani po tem, da so delavni, zadržani, hladni v vedenju, natančni in kakovostni. Komunicirajo odkrito, odprto in neposredno. So precej formalni in nadzorovani in nimajo izrazite govorice telesa. Med pogovorom z Nemcem ne smemo držati rok v žepih. Za Nemce je točnost zelo pomembna. Pri pogajanjih so kooperativni in sistematični. Radi načrtujejo in postavljajo veliko vprašanj. Pogodbe so zavezujoče in se težko spreminjajo. Pozdravljajo se s stiskom rok. Nemci so zelo uradni, zato z imenom ogovorimo le dobrega prijatelja. Moški in ženske so v službi običajno oblečeni konservativno. Moški in ženske so v družbi enakopravni, vendar ženske na delovnem mestu nimajo enake avtoritete in plače kot moški. Indijci spoštujejo prijaznost, družabnost, fleksibilnost, skromnost, sočustvovanje in poslušnost. Govorijo tiho in sramežljivo. Komunikacija je posredna, zato ne povedo, kaj mislijo. Pomembno jim je ustvarjanje dolgoročnih in zaupnih zvez. Pogodbe so jedrnate in jasne. Pozdravimo jih s tradicionalnim namaste ali s stiskom rok. V Indiji se običajno ne uporabljajo priimki, ampak samo imena. Moški si v službo oblečejo svetlo obleko ali dhotis, ženske pa sari. Indijci so gostoljuben narod. V družbi dominirajo moški, zato imajo ženske težave pri poslovanju.
Keywords: poslovna kultura, verbalna in neverbalna komunikacija, potek pogajanja
Published in DKUM: 19.08.2014; Views: 1728; Downloads: 297
.pdf Full text (606,32 KB)

9.
Vpiv komunikacije na zadovoljstvo pacientov
Klavdija Petelinšek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Vsi zaposleni v zdravstveni negi bi se morali vsakodnevno zavedati verbalne in predvsem neverbalne komunikacije. Velikokrat nismo pozorni, kakšen obraz pokažemo zraven izrečenih besed, pacient pa v večini primerov opazi prav to. Prav tako premalo pozornosti posvetimo ostalim oblikam komunikacije, kot sta telefonski pogovor, ki je velikokrat prvi stik pacienta z ambulanto, ali pa v zadnjem času tudi vse pogosteje elektronska pošta. Metodologija: V empiričnem delu diplomskega dela smo s kvantitativno metodologijo raziskovanja s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo z namenom, da bi ugotovili vpliv komunikacije zaposlenih na zadovoljstvo pacientov. Anketni vprašalnik je vseboval vprašanja o zadovoljstvu pacientov s komunikacijo zaposlenih v Zdravstvenem domu Lenart in je bil namenjen pacientom splošnih, zobnih in ginekoloških ambulante. Želeli smo ugotoviti, ali zaposleni v zdravstveni negi upoštevajo zasebnost pacientov ob komunikaciji z njimi in ali so pacienti pozorni na njihovo neverbalno komunikacijo. S postavljeno hipotezo smo želeli dokazati, da sta ustrezna komunikacija zaposlenih v zdravstveni negi in zadovoljstvo pacientov pozitivno povezana. Rezultati: Ugotovili smo, da pacientom največ pomeni prav prvi stik z medicinsko sestro. Prav tako smo ugotovili, da je 54 (45 %) anketiranih bilo deležnih zasebnosti ob pogovoru. Pacienti pozorno spremljajo in ocenjujejo neverbalno komunikacijo medicinske sestre in jim veliko pomenijo njen nasmeh, stisk roke in prijazen pozdrav. Ta odgovor je potrdilo 32 (80 %) anketiranih splošnih ambulant, 35 (87,5 %) anketiranih zobnih ambulant in 30 (75 %) anketirank ginekološke ambulante. Zaključek: Iz raziskave je razvidno, da je dobra komunikacija pogoj za pozitiven odnos med pacientom in zaposlenimi v zdravstveni negi; zelo veliko jim še pomenijo stisk roke, prijazen pogled ter da jih medicinska sestra posluša in jim med obiskom nameni pozornost in spoštovanje.
Keywords: medicinska sestra, pacient, neverbalna in verbalna komunikacija
Published in DKUM: 02.04.2014; Views: 4076; Downloads: 1109
.pdf Full text (1,39 MB)

10.
KOMUNICIRANJE MED OSNOVNO ŠOLO OREHEK KRANJ IN STARŠI
Sandra Pavlič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali komunikacijo med šolskim osebjem in starši. Najprej smo se spoznali z osnovnimi pojmi o komuniciranju, komunikacijskem modelu, o oblikah in metodah komuniciranja in o organizacijski kulturi. S pomočjo literature smo spoznali načrtovanje dela s starši v osnovnih šolah, delo strokovnega osebja ter formalne in neformalne oblike sodelovanja med šolo in starši. Cilj diplomske naloge je bil spoznati kakšen tip staršev se udeležuje najbolj pogostih formalnih in neformalnih srečanj v OŠ in spoznati, katere oblike formalnega sodelovanja se zdijo staršem pomembne in katere oblike neformalnih srečanj jih najbolj zanimajo. Da bi te podatke dobili smo izvedli ustrezno anketo med starši. Rezultati ankete so pokazali, da se starši kar pogosto udeležujejo govorilnih ur in prireditev za starše, ne glede na njihovo starost in stopnjo izobrazbe. S tem smo zavrgli zastavljene hipoteze. Kot formalno obliko sodelovanja šole s starši so staršem najbolj pomembni roditeljski sestanki. Pomembno je, da se staršem zdi smiselno, da jih učitelji informirajo o dogodkih preko e-pošte. Kot neformalno obliko pa presenetljivo niso izpostavili na prvem mestu prireditev pač pa se starši najbolj zanimajo za čisto šolsko okolje, kjer redno sodelujejo. Na drugem mestu jim je pomembno, da se udeležujejo prireditev za starše. Navadno se starši radi udeležujejo prireditev, kjer nastopa njihov otrok. Ugotovili smo, da jim šola za starše in predavanja niso tako pomembna, zato se različne tematike lahko obravnavajo že v roditeljskih sestankih. Najbolj smo se dotaknili govorilnih ur, ki bi lahko bile bolje obiskane. Kot predlog za to, predlagamo govorilne ure po skupinah staršev otrok z enakimi ali podobnimi problemi. Tam bi se starši s podobnimi težavami več pogovarjali med sabo in bi tako hitreje prišli do skupnih rešitev v zvezi z določeno problematiko otroka.
Keywords: komuniciranje, verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, formalno komuniciranje, neformalno komuniciranje
Published in DKUM: 29.10.2012; Views: 1869; Downloads: 139
.pdf Full text (915,92 KB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica