| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 380
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Nakupovanje v spletni trgovini About You
Anita Videc, 2022, master's thesis

Abstract: Zaradi napredka v informacijsko-komunikacijski tehnologiji posledično raste število ljudi, ki uporabljajo internet. S tem se hkrati povečuje število oseb, ki internet uporabljajo za nakupovanje izdelkov ali storitev. Tako posamezniki kot tudi podjetja se moramo tehnološkim spremembam prilagajati in jih nenehno spremljati. Že nekaj let zaznavamo rast uporabe spletnih trgovin, kar pa je v zadnjem obdobju močno spodbudila tudi epidemija covida-19. Kljub temu da uporaba spletne trgovine raste, velik delež uporabnikov še vedno raje nakupuje v klasičnih trgovinah. S primerjavo med nakupovanjem prek spleta in nakupovanjem v klasičnih trgovinah smo definirali prednosti in slabosti za obe vrsti nakupovanja. Iz tega je izhajal naš problem, tj. kako izboljšati izkušnjo spletnega nakupovanja za uporabnike. Na primeru ene izmed najhitreje rastočih modnih spletnih trgovin v Evropi About You smo analizirali, kako uporabniki dojemajo in se soočajo s procesom spletnega nakupovanja v njihovi spletni trgovini. Rezultati raziskave kažejo, da je pri spletnem nakupovanju še vedno najbolj priljubljen segment oblačil in da se v spletnih trgovinah povečuje zanimanje glede izdelkov za urejanje doma. Ugotovili smo, da obstaja šibka povezanost med starostjo uporabnikov in pogostostjo spletnega nakupovanja. Povečuje se nakupovanje prek pametnih telefonov, sodelujočim v anketi pa je najpomembnejši dejavnik kvaliteta izdelka, ki ga kupijo na spletu. Večina meni, da na njihove odločitve glede nakupov najbolj pripomorejo objave na družbenih omrežjih, ter da se bodo za nakup v spletni trgovini About You zelo verjetno ponovno odločili. V prihodnjih letih bomo priča poskusom premostitve razlik med digitalno in klasično nakupovalno izkušnjo. Podjetniki bodo vse bolj uporabljali kombinacijo med digitalnim in fizičnim svetom, pri čemer bodo morali v osrčje svojih marketinških strategij postaviti uporabnike, njihove želje, potrebe in navade.
Keywords: nakupovanje, About You, spletna trgovina, marketing, elektronsko poslovanje, vedenje uporabnikov
Published in DKUM: 01.06.2022; Views: 58; Downloads: 27
.pdf Full text (3,10 MB)

2.
Analiza trga za izgradnjo lokalne blagovne znamke v kmetijstvu
Aleš Perko, 2021, master's thesis

Abstract: Na trgu kmetijskih izdelkov je konkurenca velika, prav tako pa je ponudba zelo široka. V Sloveniji kmetje vse več ponujajo lokalno pridelane izdelke odjemalcem ter skušajo ugoditi njihovim potrebam in željam. Zaradi težjih naravnih danosti za pridelovanje in majhnosti parcel so slovenski kmetje v težjem ekonomskem položaju v primerjavi s kmetijskimi velesilami na globalnem trgu. Slovenski kmet težko konkurira v ekonomiji obsega in kvantiteti. Priložnost za konkuriranje in izboljšanje družbeno-ekonomskega položaja kmetij je v medsebojnem povezovanju, dodani vrednosti izdelkov in kratkih prodajnih verigah. Raziskave kažejo, da je povezovanje kmetij v kolektivne blagovne znamke v lokalnih ali širših območjih ena izmed možnosti za razvoj kmetij in lokalnega območja. V magistrskem delu najprej predstavljamo teoretična izhodišča o blagovni znamki, opredelili smo izraz lokalno in lokalna blagovna znamka ter predstavili kolektivne blagovne znamke. Pregledali smo literaturo v zvezi z vedenjem odjemalcev do lokalnih blagovnih znamk, pregledali primere vedenja odjemalcev do lokalnih blagovnih znamk in samega vpliva na lokalno gospodarstvo ter okolje. Predstavili smo primere dobrih praks kolektivnih blagovnih znamk iz tujine in iz Slovenije. V nadaljevanju sledi analiza raziskave trga odjemalcev, kjer so nas zanimala stališča, nakupno vedenje in njihovo zaznavanje lokalne ponudbe kmetijskih prehrambenih izdelkov. Zanimalo nas je tudi odjemalčevo pričakovanje glede lokalno pridelanih izdelkov v prihodnje. Raziskali smo trg ponudnikov s poglobljenimi intervjuji, kjer nas je zanimala trenutna situacija na kmetijskem trgu, kakšna je ponudba na trgu in kdo so njihovi odjemalci. Ponudnike smo povprašali o mnenju glede morebitnega obstoja lokalne kolektivne blagovne znamke v kmetijstvu in pričakovanj v prihodnje. Z raziskavo smo ugotovili, da je povpraševanje odjemalcev po lokalno pridelanih izdelkih veliko, večina vprašanih tudi kupuje te izdelkete. Respondenti največ povprašujejo predvsem po osnovnih prehrambenih izdelkih, tudi za v prihodnje obstaja veliko zanimanje odjemalcev za tovrstne izdelke, kar se je potrdilo v raziskavi. Ugotovili smo, da tudi ponudniki zaznavajo vse večje povpraševanje po lokalno pridelanih izdelkih in podpirajo idejo o lokalni kolektivni blagovni znamki kmetijskih ponudnikov.
Keywords: Blagovna znamka, lokalni izdelki, kolektivne blagovne znamke, vedenje odjemalcev, lokalne kolektivne blagovne znamke, kmetijski izdelki.
Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 91; Downloads: 18
.pdf Full text (3,22 MB)

3.
Teorije in modeli v behaviorističnih informacijskovarnostnih raziskavah : sistematičen pregled literature
Špela Grilc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Kot posledica vse bolj kompleksnih in sofisticiranih kibernetskih groženj je informacijska varnost postala aktualna tema v strokovnih razpravah in znanstvenih raziskavah. Te opozarjajo, da so za informacijskovarnostne incidente največkrat odgovorni uporabniki, najpogosteje zaradi malomarnosti pri uporabi informacijskih sistemov in tehnologij, neozaveščenosti o informacijskih tveganjih, pozabljivosti, nepazljivosti ali nepremišljenosti, tudi apatije in odpora do spoštovanja informacijskovarnostnih politik. S pojasnjevanjem vloge uporabnikov v sistemu zagotavljanja informacijske varnosti se ukvarja behavioristična informacijska varnost, kjer se pri pojasnjevanju in napovedovanju vedenja uporabnikov izhaja iz različnih psiholoških, organizacijskih in kriminoloških teorij. Kljub številčnosti sistematičnih pregledov literature na področju informacijske varnosti med njimi ni mogoče zaslediti celostnega sistematičnega pregleda teorij, ki se uporabljajo v behaviorističnih informacijskovarnostnih raziskavah. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti katere teorije so najbolj uveljavljene v raziskavah, na katerih tematskih področjih se najpogosteje uporabljajo, kateri dejavniki so po posameznih sklopih teorij najpogosteje vključeni v raziskave in kateri so najpogosteje statistično značilni. Skladno s tem smo v empiričnem delu opravili dve študiji, ki sta vključevali sistematičen pregled literature za preteklih deset let. Ugotovili smo, da med najbolj uveljavljeni sodita varnostnomotivacijska teorija in teorija načrtovanega vedenja, najpogosteje statistično značilna dejavnika teh teorij, ki se uporabljata za napovedovanje samozaščitnega vedenja in skladnosti vedenja s politikami informacijske varnosti sta samoučinkovitost in zaznana uporabnost tehnologije. Rezultati diplomskega dela so lahko v pomoč raziskovalcem pri načrtovanju raziskav v prihodnje in strokovnjakom, ki se ukvarjajo z ozaveščanjem ali izobraževanjem uporabnikov oz. upravljanjem njihovega informacijskovarnostnega vedenja.
Keywords: informacijska varnost, uporabniki, vedenje, človeški dejavniki, raziskave, pregled literature, diplomske naloge
Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 271; Downloads: 54
.pdf Full text (948,31 KB)

4.
Nakupno vedenje kupcev v spletnih prodajalnah
Eva Skok, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Nakupi v spletnih prodajalnah predstavljajo eno izmed bolj priljubljenih aktivnosti, ki se odvijajo na spletu. Potrošnikom omogočajo hiter in enostaven nakup, podjetjem pa pomembne finančne prihranke, saj lahko dosežejo velik obseg kupcev s precej nižjimi stroški, kot bi jih zahtevala postavitev fizičnih prodajaln. Kljub možnim tveganjem, s katerimi se kupci soočajo ob nakupovanju na spletu, pa število spletnih kupcev čedalje bolj narašča. V diplomskem delu je obravnavano vedenje kupcev v spletnih prodajalnah ter dejavniki, ki vplivajo na kupčeve nakupne odločitve. Prav tako so podrobneje analizirane stopnje v procesu nakupnega vedenja, ki se začnejo s prepoznavanjem potrebe, čemur sledi iskanje informacij o izdelkih, ki jih posameznik smatra kot potencialne za zadovoljitev potreb. Iskanju informacij sledi vrednotenje alternativ, pri čemer vsak posameznik presoja niz alternativ po lastnih kriterijih. Ovrednotenju sledi nakupna odločitev, sam proces pa se konča z opuščanjem izdelka po njegovi iztrošenosti ali pa kadar preprosto ne zadovoljuje več posameznikovih potreb.
Keywords: marketing, spletno nakupovanje, spletne prodajalne, spletni kupci, nakupno vedenje.
Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 259; Downloads: 87
.pdf Full text (856,42 KB)

5.
Vlomilci in serijski vlomilci ter strah pred njimi : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Nuša Pilaj, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali vlomilce in serijske vlomilce na splošno, ter strah pred njimi. Predstavljene so različne definicije vloma, različne vrste vlomilcev, izbira lokacije vloma in pa storilčevo obnašanje. Ker so vlomi danes zelo pereč in pogost problem, smo se odločili, da raziščemo osebnosti in obnašanje serijskih vlomilcev skozi različne študije in anketo. Prav tako bomo poskušali raziskati področje vlomov, uspešnost profiliranja in doslednost vedenja pri vlomilcih. Psihologija lahko ima pomembno vlogo pri iskanju storilcev kaznivih dejanj, saj moramo najprej razumeti vse okoliščine, da se lahko kasneje posvetimo reševanju teh kaznivih dejanj. V diplomsko nalogo bomo vključili različne tuje študije in eksperiment o vedenju storilcev, o vzorcih vlomilcev in doslednosti njihovega vedenja. S pomočjo podatkov bomo ugotovili, kako dosledni so vlomilci pri izvrševanju kaznivih dejanj in kako dejansko razmišljajo, ko izbirajo svojo tarčo. V empiričnem delu pa bomo s pomočjo ankete poskušali ugotoviti, kolikšen je dejanski strah ljudi, da bodo postali žrtve vloma. Prav tako se bomo osredotočili na razlike med spoloma in razlike v starosti ter na to, kakšne so razlike intenzivnosti strahu pred vlomilci.
Keywords: diplomske naloge, vlomilci, serijski vlomilci, vlomi, žrtve vlomov, kriminalno vedenje, doslednost vedenja, psihologija prestopnikov
Published in DKUM: 29.09.2021; Views: 187; Downloads: 21
.pdf Full text (711,62 KB)

6.
Samomorilno vedenje odraslih s shizofrenijo
Alen Babšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Namen diplomskega dela je raziskati, kakšen vpliv ima shizofrenija na samomorilno vedenje pri odraslih pacientih. Samomor je najpogostejši vzrok smrti pri pacientih s shizofrenijo. Na podlagi raziskav je bilo ugotovljeno, da so za samomorilnost najbolj dovzetni pacienti s shizofrenijo moškega spola, in sicer v 30 letih življenja. Novejše raziskave pa kažejo na zmeraj pogostejši pojav samomorilnega vedenja tudi v starejših letih. Metode: Izvedli smo pregled znanstvene in strokovne literature v angleškem jeziku. Pri iskanju člankov so bile uporabljene naslednje podatkovne baze: PubMed, CINAHL in Science Direct. Omejili smo se na članke na izbrano temo, ki niso starejši od 10 let, ter na članke, ki so prosto dostopni oziroma objavljeni v celoti. Pri pregledu smo upoštevali smernice PRISMA. Kritična ocena dokazov je bila izvedena s pomočjo orodja Joanna Briggs Institute. Rezultati: V analizo literature smo vključili 6 člankov. Ugotovili smo, da so odrasli pacienti s shizofrenijo v veliki meri nagnjeni k samomorilnemu vedenju zaradi vpliva depresivnih ter v večini zaradi psihotičnih simptomov, ki povzročajo brezup, ki pogosto vodi do samomorilnega mišljenja in dejanj. Zato imajo odrasli pacienti s shizofrenijo večje tveganje za samomorilna dejanja kakor odrasli brez nje. Razprava in sklep: Samomorilno vedenje velja za enega najresnejših problemov pri pacientih s shizofrenijo v vseh starostnih obdobjih, tveganje pa se s starostjo le veča. Pomembno je, da predvsem zdravstveni delavci vedo prepoznati rizične dejavnike, ki vodijo do samomorilnega vedenja, da lahko te tudi pravočasno prepoznajo in preprečijo oziroma vsaj omilijo. Samomorilno vedenje odraslih s shizofrenijo še vedno ostaja področje, ki ga je treba podrobneje raziskati.
Keywords: Odrasli, shizofrenija, samomorilno vedenje, samomorilne misli.
Published in DKUM: 17.09.2021; Views: 389; Downloads: 171
.pdf Full text (694,98 KB)

7.
Odzivi vzgojiteljic na izstopajoče vedenje predšolskih otrok
Urška Gorjup Kokerić, 2021, master's thesis

Abstract: Naloga naslavlja tematiko izstopajočega vedenja otrok v predšolskem obdobju. Pri tem izhajamo iz teze, da izstopajoče vedenje rezultira iz socialnih interakcij, njegovo zaznavanje pa je subjektivno pogojeno. Ločimo vedenja, ki so razvojno pogojena in so kot taka značilna za posamezna razvojna obdobja, ter vedenja, ki so odklonska in jih uvrščamo v čustvene in vedenjske težave oz. motnje. V nalogi smo opredelili čustveni in socialni razvoj predšolskega otroka in predsta-vili heterogene oblike izstopajočega vedenja. Spoznali smo, da se dejavniki, ki vplivajo na izstopajoče vedenje, najpogosteje prepletajo in ne izhajajo le iz dru-žinskega okolja, ampak tudi iz lastnosti posameznika in socialnega okolja. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja, in sicer polstrukturiran intervju. V raziskavo smo vključili štiri strokovne delavke vrtca, ki so zaposlene na delovnem mestu vzgojiteljice. Ugotovili smo, da vzgojiteljice kot izstopajoče oblike vedenja pretežno navajajo vedenja, ki so razvojno pogojena. Kot glavni dejavnik za izstopajoče vedenje označijo starše. Omenijo tudi lastno-sti otroka in dejavnike okolja. Zaznavanje izstopajočega vedenja vpliva na njiho-ve odzive. Vedenje vzgojiteljic ne sme temeljiti na njihovih osebnostnih prepriča-njih in kulturnih normah. Odzivi, ki niso podprti z vedenjem o dejanskih vzrokih za izstopajoče vedenje, so neutemeljeni. Njihovi odzivi na izstopajoče vedenje naj bodo torej utemeljeni na znanju.
Keywords: izstopajoče vedenje, predšolski otroci, odzivi vzgojiteljic
Published in DKUM: 23.07.2021; Views: 458; Downloads: 75
.pdf Full text (1,03 MB)

8.
Poznavanje deeskalacijskih tehnik v psihiatrični zdravstveni negi med študenti zdravstvene nege
Barbara Kolar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Deeskalacijske tehnike so tehnike pomirjanja ter zniževanje agresivnega in napadalnega vedenja pri sočloveku. Uporabljajo se tudi v zdravstvu. V zaključnem delu smo želeli ugotoviti, kako dobro so z deeskalacijskimi tehnikami seznanjeni študenti zdravstvene nege.
Keywords: deeskalacija, agresivno vedenje, agresivni pacient, pacient z duševno motnjo, duševno zdravje
Published in DKUM: 21.07.2021; Views: 387; Downloads: 77
.pdf Full text (815,47 KB)

9.
Stališča in odnos učiteljev do otrok s čustveno-vedenjskimi motnjami
Tamara Čeh, 2021, master's thesis

Abstract: Kljub medsebojnim razlikam in posebnostim, ki so značilne za nekatere učence, smo kot soljudje in kot pedagoški delavci dolžni tem učencem omogočiti enakopravno izobrazbo, možnosti za uspeh in po naši moči najboljšo podporo pri razvoju v duševno zdrave odrasle. V teoretičnem delu magistrske naloge so predstavljene čustveno-vedenjske motnje pri otrocih, indikacije in dejavniki, ključni za razvoj čustveno-vedenjskih motenj in pomen inkluzije ter vloga učitelja pri prepoznavanju motenj in pomoči otrokom z motnjami. V empiričnem delu smo raziskali, kakšna so stališča anketirancev v odnosu do otrok s čustveno-vedenjskimi motnjami. Ugotovili smo, da učitelji še vedno slabo sprejemajo otroka s čustveno vedenjskimi motnjami. Obravnavajo ga kot breme in sprejemanja ter pomoči temu otroku ne razumejo kot svoje dolžnosti. Prav tako smo ugotovili, da ni povezanosti med stališčem do otrok s čustveno-vedenjskimi motnjami in poučevanjem na razredni ali predmetni stopnji, trajanjem delovne dobe ali številom otrok s čustvenovedenjskimi motnjami, ki jih ti učitelji poučujejo. Menimo, da je pot do točke, ko bo vsaka šola vključujoča šola, še dolga, ampak vendarle nujno potrebna.
Keywords: moteče vedenje, učni uspeh, inkluzija, čustveno vedenjske motnje, otroci s posebnimi potrebami
Published in DKUM: 21.07.2021; Views: 531; Downloads: 138
.pdf Full text (1,96 MB)

10.
Kriminalno vedenje kot posledica bioloških sprememb : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Lucija Elmazen Prislan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljen vpliv bioloških sprememb na pojav kriminalnega vedenja. Kriminalno vedenje lahko pojasnimo kot odklonsko in deviantno vedenje, ki ni v skladu s socialnimi normami in odstopa od družbenih pravil. Velikokrat vodi v nasilje in agresivno vedenje. Kriminološke teorije že dolgo časa raziskujejo in pojasnjujejo vpliv okolja in socioloških dejavnikov, ki so odgovorni za storilčevo nagnjenost k deviantnem vedenju. V zadnjih letih se predvsem z razvojem tehnologije pojavljajo podatki, ki nudijo vpogled v biološki vpliv kriminalnega vedenja in tako podrobneje razlagajo pomen genetike in možganskih struktur povezanih s pojavom deviantnosti. S tem se ukvarja nevroznanost, ki med drugim pojasnjuje tudi biološke spremembe, ki vodijo v kriminalno vedenje. Človek se rodi z določenim genskim zapisom, ki ga podeduje od matere in očeta, vendar pa se določene spremembe pri izražanju genov in delovanju možganov zgodijo že v prenatalnem obdobju, saj življenjski slog matere v času nosečnosti bistveno vpliva na razvoj ploda. Tako plod, ki je bil izpostavljen cigaretnemu dimu, alkoholu, pomanjkanju ustreznih hranil in materinem stresu v prenatalnem obdobju, kaže izrazite spremembe na možganih, ki se kasneje lahko izražajo kot vedenjske težave, z zmanjšanim inteligenčnim kvocientom, težave z učenjem in hiperaktivno motnjo. V nalogi je opisano delovanje določenih genov, ki vplivajo na kriminalno vedenje. Veliko vlogo pri izražanju genov, ki so odgovorni za kriminalno vedenje, nosi okolje v zgodnjem otroštvu. Zanemarjanje, revščina, nasilje in drugi neprimerni dejavniki v zgodnjem otroštvu vodijo v spremembe pri transkripciji genov, ki se kažejo kot odstopanje normalnih vrednosti pri prenosu živčnih prenašalcev. Genetska podlaga v povezavi z neprimernim zgodnjim življenjskim okoljem vpliva na pojav kriminalnega vedenja.
Keywords: diplomske naloge, kriminalno vedenje, možgani, genetika, prenatalno obdobje, vpliv
Published in DKUM: 06.07.2021; Views: 274; Downloads: 60
.pdf Full text (611,57 KB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica