| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 53
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Mobilna aplikacija za izboljšanje veščin komuniciranja po konceptu rešitve Duolinga
Tamara Lorber, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Veščine komuniciranja so danes ključne za uspešno medsebojno komuniciranje. Zato jih moramo konstantno nadgrajevati. Skozi to zaključno delo smo poskušali razložiti, kaj so veščine komuniciranja, zakaj so pomembne in kako jih izboljšati. V ta namen smo tudi načrtovali in implementirali lastno rešitev, ki bi ljudem olajšala proces učenja iz zadanega področja. Po razvoju lastne rešitve, smo na koncu razmislili in pojasnili, kako bi lahko aplikacijo izboljšali.
Keywords: učenje jezikov, veščine komuniciranja, komuniciranje v organizaciji, mobilna aplikacija
Published: 26.04.2021; Views: 55; Downloads: 5
.pdf Full text (1,73 MB)

2.
Vloga veščin zaposlenih na delovnem mestu
Gregor Stare, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se nanaša na pomen mehkih in trdih veščin med zaposlenimi. Zanima nas, katera vrsta veščin je delodajalcem pomembnejša, in za katero menijo, da ključno vpliva na uspešnost zaposlenih. Prav tako nas zanima, v kolikšni meri delodajalci svojim zaposlenim omogočajo treninge in usposabljanja ter kako so le ti organizirani. Tema je aktualna zaradi tega, ker se danes vse bolj zavedamo, da ni pomembno zgolj doseči rezultata, ampak je zelo pomembna tudi pot, po kateri bomo želeni rezultat dosegli. V preteklosti je bilo dovolj poznavanje področja dela in posedovanje potrebnega strokovnega znanja, danes pa je treba ogromno pozornosti posvetiti tudi sodelavcem in strankam. Problem se pojavi, ker je v Sloveniji in tudi širše, celoten izobraževalni sistem še vedno zastavljen tako, da daje večji poudarek pridobivanju trdih veščin, mehkih veščin pa ne razvija načrtno, temveč bolj naključno. V magistrski nalogi bomo predstavili teorijo o mehkih in trdih veščinah ter treningu obojih in njunem pomenu. Predstavili bomo rezultate ankete o mnenju delodajalcev o trdih in mehkih veščinah, ter na koncu podali naše mnenje o pomenu obeh ter še neizkoriščenih možnostih za njun razvoj.
Keywords: Mehke veščine, trde veščine, trening, zaposleni, delodajalci
Published: 12.03.2021; Views: 71; Downloads: 19
.pdf Full text (1018,02 KB)

3.
Sociološko-Psihološka analiza vodje
Aleksandra Tomić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Na temo vodenja so različni avtorji napisali števila teoretična stališča. Pogosto so raziskovali vlogo, vedenje in lastnosti vodje. Čeprav imamo o vodji napisanih veliko besedil, še nimamo določenega dovolj zadovoljivega in uporabnega sklopa lastnosti, ki bi naj opredelil vodjo. V diplomskem projektu želimo opozoriti na nujne elemente, ki bi jih moral imeti vodja, s posebnim poudarkom na osebnih lastnostih in veščinah. Zaradi tega smo vodjo analizirali s pomočjo socio-psihološke analize. V diplomskem projektu smo ugotovili, katere veščine vodje so najbolj pomembne ter katere so najbolj zaželene osebne lastnosti. To je pomembno zaradi tega, da je vodja tista oseba, ki s svojimi veščinami in lastnostmi vpliva na proces vodenja, kar vpliva na učinkovitost zaposlenih, s tem pa posledično na uspešnost organizacije. Prav tako vodja sprejema način vodenja glede na družbene razmere in potrebe zaposlenih, kar vsekakor mora biti povezano s socialno-psihološkimi značilnostmi vodje. Pred izvedbo analize smo opredelili vodenje ter izpostavili teorije, modele, stile in sloge vodenja. Nato smo opredelili vodjo, tako da smo poudarili njegovo vlogo v organizaciji in njegove značilnosti, veščine in kompetence.
Keywords: vodenje, vodja, socio-psihološka analiza, veščine, osebne lastnosti
Published: 30.11.2020; Views: 146; Downloads: 36
.pdf Full text (485,78 KB)

4.
5.
Kompetence preiskovalcev gospodarske kriminalitete
Benjamin Jakupović, Danijela Frangež, Anton Dvoršek, 2015, review article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je prikazati kompetence, ki jih za dobro opravljanje dela potrebujejo preiskovalci gospodarske kriminalitete. Metode: Prispevek je teoretični in temelji na pregledu literature. Z metodo dedukcije smo identificirali posebne kompetence, ki jih za uspešno delo potrebujejo preiskovalci gospodarske kriminalitete. Ugotovitve: Gospodarska kriminaliteta je škodljiv in neizogiben pojav ter poseben problem sodobne družbe, saj povzroča večmilijonske škode državnim proračunom. Za uspešno odkrivanje in preiskovanje tovrstnih kriminalnih ravnanj je treba imeti visoko usposobljene in kompetentne preiskovalce in strokovnjake iz različnih institucionalnih okolij, ki morajo delovati v specializiranih preiskovalnih skupinah. Preiskovalci morajo posedovati različne kompetence, še posebej pa dobre komunikacijske sposobnosti in analitične veščine. Imeti morajo znanje o kriminalistiki, pravu, ekonomiji, bančništvu, računovodstvu in informatiki ter razumeti specifiko gospodarskega poslovanja pri gospodarskih družbah, finančnih institucijah, javnih zavodih in podjetjih. Izvirnost/pomembnost prispevka: Prispevek je namenjen vodilnim v institucijah, ki se ukvarjajo z gospodarsko kriminaliteto, kot tudi drugim, ki jih ta problematika zanima.
Keywords: gospodarska kriminaliteta, preiskovalci, kompetence, veščine, znanje
Published: 20.04.2020; Views: 192; Downloads: 12
.pdf Full text (447,71 KB)
This document has many files! More...

6.
Trening socialnih veščin pri urah oddelčne skupnosti v 4. razredu
Kaja Bencak, 2019, master's thesis

Abstract: Šola ne predstavlja zgolj okolja, ki izobražuje, ampak tudi okolje, v katerem lahko otrok razvija socialne veščine, ki mu omogočajo učinkovito vedenje v socialnem prostoru. Zato je pomembno, da tudi v šoli skrbimo za razvoj in vzdrževanje socialnih veščin, saj lahko v nasprotnem primeru prihaja do težav, ki se znajo odražati na učnem področju, na področju odnosov in duševnem zdravju, ter se lahko pojavljajo tudi v obdobju adolescence in kasneje v življenju. Za preprečitev morebitnih posledic primanjkljajev na področju socialnih veščin, smo v ta namen oblikovali trening socialnih veščin, ga izvedli in tudi evalvirali. Izvedli smo ga v četrtem razredu osnovne šole pri urah oddelčne skupnosti, ki so med drugim namenjene ravno ustvarjanju optimalnih pogojev za osebnostni razvoj posameznika ter pripravi učencev za kakovostno življenje v skupnosti. Podatke o evalvaciji intervencije smo zbrali s kvantitativnimi in kvalitativnimi metodami pedagoškega raziskovanja. Analiza intervjuja, vprašalnika, evalvacijskih vprašalnikov in lastne refleksije izvajalca je pokazala, da je po izvedbi prišlo do manjših sprememb na področju odnosov in socialnega položaja posameznikov ter do določenih pozitivnih sprememb na področju obravnavanih socialnih veščin. Prav tako smo iz strani učencev in učiteljice zaznali naklonjenost do delavnic treninga socialnih veščin pri urah oddelčne skupnosti in željo po tovrstnem delu v prihodnosti.
Keywords: trening socialnih veščin, socialne veščine, ure oddelčne skupnosti, razred, evalvacija
Published: 24.10.2019; Views: 402; Downloads: 65
.pdf Full text (4,66 MB)

7.
Poznavanje in uporaba sodobnih smernic pri aplikaciji intramuskularne injekcije
Urška Fekonja, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Intramuskularna injekcija je paranteralni, preventivni ali kurativni način aplikacije zdravila v mišično tkivo in predstavlja najpogosteje izvajano intervencijo v dnevni rutini medicinskih sester. Številne raziskave kažejo, da se aplikacija intramuskularne injekcije ne izvaja vedno v skladu s priporočili, ki so osnovana na raziskovalnih dokazih, zato je bil namen raziskati poznavanje, veščine in izkušnje medicinskih sester, zaposlenih na primarnem nivoju zdravstvenega varstva, o aplikaciji intramuskularne injekcije. Raziskovalna metodologija: Izvedli smo presečno opazovalno raziskavo. V raziskavo smo vključili 116 medicinskih sester, zaposlenih na primarnem nivoju zdravstvenega varstva. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom, rezultate pa s pomočjo programov za statistično analizo Microsoft Office Excel 2016 in IBM SPSS Statistics 24 z uporabo deskriptivnih statističnih metod. Rezultati: Raziskava je pokazala, da se medicinske sestre (87 %) najpogosteje odločijo za uporabo dorzoglutealne strani pri aplikaciji intramuskularne injekcije, medtem ko ventroglutealna stran večini (75,9 %) anketirancev ostaja nepoznana. Medicinske sestre se izogibajo ventroglutealni strani zaradi pomanjkljivega znanja (19,6 %), strahu pred poškodovanjem pacienta (8,5 %), nepoznavanja ventroglutealne strani (29 %) in lokalizacije vbodnega mesta (10,3 %). Diskusija in zaključek: Raziskava je pokazala, da so izkušnje in znanje medicinskih sester o aplikaciji intramuskularne injekcije v ventroglutealni predel omejeni. Medicinske sestre še vedno izvajajo aplikacijo intramuskularne injekcije po tradicionalnih metodah dela, saj o novejših rezultatih raziskav niso obveščene. Pomanjkljivo znanje poznavanja sodobnih smernic s področja intramuskularne injekcije predstavlja priložnost za dodatne raziskave. Medicinske sestre je treba izobraziti, usposobiti in spodbuditi k aplikaciji intramuskularne injekcije v ventroglutealno stran ter uporabi na dokazih utemeljene zdravstvene nege.
Keywords: medicinska sestra, paranteralna terapija, dorzoglutealno, ventroglutealno, znanje, veščine
Published: 01.10.2019; Views: 927; Downloads: 227
.pdf Full text (1,08 MB)

8.
Učenje komunikacije in socialnih veščin pri odrasli osebi z motnjo v duševnem razvoju - študija primera
Sanja Vreča, 2019, master's thesis

Abstract: Uspeh posameznika v skupini je ključnega pomena za širši uspeh v življenju. Za oba uspeha so socialne veščine in komunikacijske kompetence osnovni dejavniki, ker omogočajo, navezovanje stikov, konstruktivno reševanje problemov in vključitev v širše socialno okolje. Za odrasle z motnjo v duševnem razvoju so te osnovne spretnosti velik napor in stres prav zaradi pomanjkanja komunikacijskih kompetenc ter socialnih veščin, ki predstavljajo osnovne gradnike za socializacijo. Raziskava je temeljila na kombiniranju kvalitativnih in kvantitativnih tehnik pridobivanja podatkov s pomočjo individualizirane ocenjevalne lestvice, opazovanja z udeležbo, pogovorov s strokovnimi delavci in branja strokovnih mnenj. Rezultati v empiričnem delu naloge so pokazali, da so se izbrani osebi med praktičnimi delavnicami in po njih izboljšale socialne veščine in komunikacijske kompetence. Prav tako so rezultati pokazali, da besedila v lahko berljivi obliki pomagajo izboljšati učenje komunikacije in socialnih veščin pri odrasli osebi z motnjo v duševnem razvoju. Odrasli osebi z motnjo v duševnem razvoju se je s pomočjo besedil v lahko berljivi obliki izboljšala tudi samoiniciativnost govora.
Keywords: motnja v duševnem razvoju, odrasli s posebnimi potrebami, socialne veščine, komunikacija, praktične delavnice.
Published: 19.09.2019; Views: 683; Downloads: 164
.pdf Full text (3,19 MB)

9.
Vloga šolskega svetovalnega delavca pri razvijanju socialnih veščin
Adrijana Sambolič, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo proučili vlogo šolskega svetovalnega delavca pri razvijanju socialnih veščin. V teoretičnem delu smo najprej opredelili šolsko svetovalno službo, njene osnovne dejavnosti ter področja dela. V nadaljevanju smo proučili socialne odnose in opisali dve najpogostejši obliki socialnih odnosov, ki ju učenci vzpostavijo v šoli. Opredelili smo pojem socialne veščine ter opisali posledice slabo razvitih socialnih veščin, pojasnili smo, kako poteka učenje socialnih veščin ter našteli in opisali najpogostejše oblike dejavnosti namenjene učenju socialnih veščin in spretnosti. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika proučili vlogo šolskega svetovalnega delavca pri razvijanju socialnih veščin. V raziskavi je sodelovalo 119 osnovnošolskih svetovalnih delavcev. Osredotočili smo se predvsem na področja, na katerih svetovalni delavci opažajo največje pomanjkljivosti v razvoju veščin, kdo najpogosteje načrtuje in izvaja dejavnosti, katere oblike dejavnosti so najpogosteje uporabljene, kako poteka učenje, katerim področjem dajejo največji poudarek, preventivo na tem področju ter usposobljenost svetovalnih delavcev. Pri tem nas je zanimalo, ali obstajajo razlike glede na izobrazbo svetovalnih delavcev in trajanje njihove trenutne zaposlitve, ter glede na to, ali se šola nahaja v mestnem ali podeželskem okolju (lokacija šole). Ugotovili smo, da ima svetovalni delavec pomembno vlogo pri razvijanju socialnih veščin in spretnosti, saj je pogosto načrtovalec in izvajalec dejavnosti, pri delu pa preko posvetovalnega odnosa sodeluje tudi z učitelji. Pri delu največkrat uporablja individualno svetovalno delo ter socialne igre.
Keywords: šolska svetovalna služba, svetovalni delavec, socialne veščine, trening socialnih veščin, socialne igre
Published: 18.09.2019; Views: 374; Downloads: 92
.pdf Full text (881,55 KB)

10.
Potrebna znanja in kompetence sodobnega projektnega managerja
Patrick Šumandl, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Potreba podjetij po interakciji z okoljem z namenom prilagajanja spremembam v okolju se je skozi čas drastično spreminjala. V današnjem času je zelo pomembna dinamičnost in hitra odzivnost podjetij na spremembe v okolju, kar podjetju omogoča rast, razvoj in doseganje želenega konkurenčnega položaja.V skladu s tem je skozi čas začela v ospredje stopati pomembnost funkcije projektnega managementa in projektnega managerja kot osebe. Vse to pa podjetje dosega s pomočjo planiranja, organiziranja, vodenja, kontroliranja in izvajanja projektov, za kar je odgovoren projektni management znotraj obstoječega podjetja. Da pa lahko projektni management dosega učinkovitost in stalno kakovost projektov, pa je predvsem odvisno od osebe, ki je za to odgovorna, to je projektni manager. Na začetku diplomskega projekta smo se osredotočili na opredelitev projektnega managementa kot področja znotraj organizacije, ki je že od nekdaj eden izmed najpomembnejših funkcij upravljalno-vodstvene hierarhije v organizacijah. V sklopu tega smo opisali opredelitve projekta kot ciljno usmerjenega procesa in različne vrste projektov. Predstavili in opredelili smo tudi vlogo in pomen projektnega managementa v podjetjih. V drugem delu diplomskega projekta smo predstavili opredelitev projektnega managerja in njegovo vlogo ter pomen v organizaciji. Nadaljevali smo z opredelitvijo kompetenc kot skupek znanja, veščin in sposobnosti posameznika ter predstavili različne metode pridobivanja in vrednotenja le-teh. Na podlagi tega smo prešli na opis in opredeljevanje potrebnih kompetenc sodobnega projektnega managerja. Te kompetence smo podkrepili s prikazom zahtevanih znanj sodobnega managerja z namenom razvoja opisanih kompetenc. Celotno področje smo zaključili z opisom odražanja kompetenc in znanj projektnega managerja pri njegovem delu. S pomočjo različnih vrst kompetenc, katera so potrebna za sodobnega projektnega managerja, le ta razvije vso potrebno širino znanj, veščin in sposobnosti, katere lahko smiselno in učinkovito uporablja pri svojem delu. Kot rezultat tega smo opredelili tri večje skupine kompetenc, ki pokrivajo tako praktične lastnosti, kot osebne lastnosti projektnega managerja. S pomočjo virov, pridobljenih večina iz tuje literature smo potrdili dane hipoteze in kot rezultat opredelili kompetence, potrebne za sodobnega projektnega managerja.
Keywords: projektni manager, projekt, projektni management, kompetence, znanje, veščine.
Published: 17.09.2019; Views: 475; Downloads: 130
.pdf Full text (1,13 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica