| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 61
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Izvajanje dejavnosti za razvijanje socialno-emocionalnih veščin v integraciji z likovno umetnostjo v bolnišničnih vrtcih
Gabi Bezjak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Temeljni vzgojno-izobraževalni cilj bolnišničnih vrtcev je ustvarjanje ustreznih mentalnih in higienskih razmer, ki so pomembne za razvoj in počutje otrok v času, ko so v bolnišnici. Različna čustvena stanja, ki jih doživlja hospitalizirani otrok, je mogoče s pomočjo likovne umetnosti transformirati in korigirati. V empiričnem delu smo raziskovali, kako vzgojiteljice v bolnišničnem vrtcu razvijajo socialno-emocionalne veščine s pomočjo likovne umetnosti. V raziskavi je sodelovalo pet vzgojiteljic iz različnih bolnišničnih vrtcev v Sloveniji, s katerimi smo opravili intervju. Rezultati raziskave kažejo, da je njihovo načrtovanje dela na osnovni ravni (za načrtovanje uporabljajo le Kurikulum, šibko je poznavanje dodatne literature). Medsebojno povezovanje vzgojiteljic bolnišničnih vrtcev je šibko. Likovne dejavnosti izvajajo najpogosteje individualno v bolnišnični sobi. Največkrat ponujeni likovni motivi so človeške, živalske figure in domišljijski motivi. Najbolj pogosto uporabljeni likovni področji sta risanje in slikanje. Premalo pozornosti posvečajo načrtovanju dejavnosti z vključevanjem teme o čustvih. Vzgojiteljice menijo, da se socialno-emocionalne veščine razvijajo bolj spontano (s komunikacijo, igro) in ne načrtovano, hkrati pa so vse vzgojiteljice mnenja, da je pomembno razvijati socialno-emocionalne veščine pri otrocih v bolnišničnem vrtcu, ker to pripomore k boljšemu duševnemu zdravju. Rezultati te naloge so pomembni za izboljšanje kakovosti dela v bolnišničnih vrtcih. 
Keywords: predšolska vzgoja, bolnišnični vrtec, socialno-emocionalne veščine, področje družba, likovna umetnost
Published: 15.11.2021; Views: 55; Downloads: 8
.pdf Full text (2,33 MB)

2.
Kompetence zaposlenih v zaporu
Kaja Marčun, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pravosodni policist predstavlja osrčje celotnega Zavoda za izvrševanje kazenskih sankcij, brez njega zapor ni zapor, in preprosto ne funkcionira. Kljub temu jim javnost, mediji, večina individualnih posameznikov in literatura, ne namenja veliko pozornosti ter ne daje potrebne podpore. Zahteve za delo segajo od tehničnih spretnosti, teoretičnega znanja, fizične pripravljenosti vse do psihičnega zdravja. Pomembna je posameznikova osebnost in močan karakter, pripravljen na soočanje s kompleksnimi ter včasih problematičnimi značaji zapornikov. Oseba mora biti čustveno stabilna, pripravljena na delo v unikatni, moralni instituciji, namenjeni sankcioniranju in rehabilitaciji zapornikov. Pojavljajo se novi izzivi, vedno bolj kompleksne situacije in naraščanje števila zapornikov. Potrebni so zaposleni pripravljeni na konstantno učenje, željni izobraževanj, zmožni delati razumno in najti ravnovesje med ravnanjem po pravilih in ''zdravo pametjo''. Poleg tega je nujno dobro vodstvo, ki kaže zanimanje za svoje zaposlene in jim nudi potrebne seminarje. V delu so opisane naloge pravosodnih policistov, ki niso le vzpostavljanje reda in zagotavljanje miru s pomočjo svoje avtoritete. Analizirane so kompetence potrebne za opravljanje dela ter njihova nadgradnja tekom dela. Raziskano je, kako se potrebna izobrazba in uvajanje spreminja med državami, nekaj pozornosti pa je namenjeno tudi izboljšanju situacije na področju sprotnih usposabljanj in skrbi za zaposlene.
Keywords: diplomske naloge, kompetence, veščine, znanje, pravosodni policist, zapor, zahteve za delo
Published: 12.11.2021; Views: 40; Downloads: 11
.pdf Full text (1,14 MB)

3.
Oglaševalska pismenost uporabnikov družbenega omrežja Facebook pri vizualnih vsebinah
Urška Arzenšek, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo preučevali oglaševalsko pismenost uporabnikov družbenega omrežja Facebook pri vizualnih vsebinah. V raziskovalnem delu smo izvedli anketo, s katero smo ugotavljali, kakšna je oglaševalska pismenost uporabnikov družbenega omrežja Facebook, ali prepoznajo in razumejo namen oglasov, taktike prepričevanja, ki jih uporabljajo oglaševalci, ter kakšen je njihov odnos do oglasov, ki se pojavljajo na družbenem omrežju. Prav tako nas je zanimalo, ali obstajajo razlike v prepoznavanju oglasov in prepoznavanju prodajne namere med različnimi starostnimi skupinami uporabnikov družbenega omrežja. Rezultati so pokazali, da anketiranci družbenega omrežja Facebook v večini prepoznajo, kdaj gre za oglaševanje, in da se oglasi pojavljajo na družbenem omrežju z določenim namenom. Prav tako so rezultati pokazali, da uporabniki prepoznajo in razumejo, da oglaševalci uporabljajo taktike prepričevanja z namenom doseganja določenega učinka. Rezultati so tudi pokazali, da uporabniki v večini ne verjamejo oglasom in menijo, da so stvari v oglasih velikokrat prikazane drugačne, kot so v resnici, ter da se o oglaševanih izdelkih v oglasih večinoma govori le dobro in le redko slabo. Na koncu so rezultati pokazali tudi, da ni bistvenih razlik v prepoznavanju oglaševanja in razumevanju prodajne namere oglasov med različnimi starostnimi skupinami.
Keywords: vizualni marketing, taktike prepričevanja, oglaševalska pismenost, veščine oglaševalske pismenosti, Facebook
Published: 04.11.2021; Views: 79; Downloads: 14
.pdf Full text (1,41 MB)

4.
Oblikovanje in evalvacija modula razvijanja socialnih veščin za mlajše odrasle
Barbara Peras, 2021, master's thesis

Abstract: V pričujočem magistrskem delu smo proučevali program projektnega učenja mlajših odraslih ter oblikovali in evalvirali modul socialnih veščin za mlajše odrasle. V teoretičnem delu smo se dotaknili zgodovine projektnega učenja, opisali ciljno skupino in cilje programa ter kurikulum programa PUM-O. V osrednjem delu naloge smo teoretično predstavili teme oblikovanega modula socialnih veščin. Teme so bile: komunikacija, stres, strah, osebnost, motivacija in zaposlitev. Izbrali smo teme, za katere smo določili, da so pomembne za kakovosten osebnostni razvoj vsakega posameznika. Nato smo razložili še Herbartovo artikulacijo pouka, ker je bila le-ta podlaga za oblikovanje delavnic. Na koncu teoretičnega dela smo oblikovali "modul razvijanja socialnih kompetenc za mlajše odrasle", ki je namenjen prav udeležencem programa PUM-O. Modul je zasnovan v obliki dinamičnih, interaktivnih delavnic, saj smo želeli zagotoviti aktivno sodelovanje med udeleženci. V empiričnem delu naloge smo modul socialnih veščin za mlajše odrasle evalvirali iz treh zornih kotov. Ti so iz vidika visokošolskega učitelja, študenta in mentorjev programa PUM-O. Izvedli smo kvalitativno empirično raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika. Na podlagi pridobljenih podatkov smo primerjali razlike o časovnem okviru delavnic, zanimivosti in nezanimivosti oziroma neučinkovitosti delavnic, ter mnenja o kvizu najhitrejša roka. S pomočjo raziskave smo želeli ugotoviti, ali opažamo razlike med odgovori mentorjev, visokošolskega učitelja in študenta. Na podlagi pridobljenih podatkov smo ugotovili, da do razlik prihaja pri vsebinsko usmerjenih vprašanjih (časovni okvir delavnice in kviz 'hitra roka'), kjer mnenja mentorjev programa PUM-O odstopajo zaradi dolgoletnih izkušenj na področju izobraževanja mlajših odraslih. Glede na to, da širša javnost, predvsem študenti pedagoške smeri, ne pozna dovolj problematike mlajših odraslih, bi bilo zelo koristno, da bi študenti z udeleženci programa izvajali delavnice s področja poklicne identitete, osebnostne rasti in splošne poučenosti na fakulteti ali v prostorih programa PUM-O.
Keywords: PUM-O, projektno učenje, mlajši odrasli, evalvacija, socialne veščine, osebnost, cilji
Published: 26.10.2021; Views: 103; Downloads: 13
.pdf Full text (1,57 MB)

5.
6.
Analiza vloge lastnika projekta v agilnem načinu vodenja projektov scrum
Rok Bratkovič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Tehnološki in poslovni napredek zahtevata hitro prilagajanje. Metode agilnega razvoja programske opreme nam nudijo prožnost in spodbujajo inovativne pristope. Prilagodljivost agilnih metod smo lahko preizkusili med nepričakovano spremembo načina dela v času pandemije COVID-19. Vprašanje je torej: “Kako se je metoda Scrum, ena najbolj priljubljenih agilnih metod, obnesla v tem nepredvidljivem času?” Lastnik izdelka je ena od treh vlog metode Scrum, ki zahteva sposobnost vodenja. Raziskava se je ukvarjala z vprašanjem, ali so sestanki Scrum in delo lastnika izdelka prek spleta enako učinkoviti kot v živo ter katere lastnosti in veščine mora imeti dober lastnik izdelka.
Keywords: Scrum, agilnost, lastnik izdelka, učinkovitost, veščine
Published: 18.10.2021; Views: 52; Downloads: 11
.pdf Full text (859,00 KB)
This document has many files! More...

7.
Analiza zadovoljstva članov reanimacijskega tima z njihovim timskim delom, ter vodenjem med kardiopulmonalnim oživljanjem
Sandi Žumer, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Kardiopulmonalno oživljanje zahteva brezhibno sodelovanje med člani reanimacijskega tima in njihovim vodjo. Kakovost oživljanja je odvisna od učinkovitega usklajevanja tima, ki ga izboljša učinkovito vodenje. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako so člani reanimacijskih timov zadovoljni s svojim timskim delom in vodenjem med kardiopulmonalnim oživljanjem po urgentnih centrih v Sloveniji. Metode: V magistrskem delu smo uporabili kvantitativno metodo dela. Instrument raziskovanja je bil anketni vprašalnik, nanj je odgovorilo 188 anketiranih. Statistično obdelavo hipotez smo opravili s statističnim programom IBM SPSS, V25.0. Rezultati: Anketirani so izrazili veliko željo po dodatnem usposabljanju za vodenje kardiopulmonalnega oživljanja, kljub temu da so člani tima v večini zadovoljni z vodjo tima. Člani tima so pokazali veliko željo po »timskem pogovoru« po končani reanimaciji, po mnenju anketiranih se ti izvedejo v 50 % primerov oživljanj. Ugotovili smo, da glede na vrsto specializacije vodje tima obstajajo statistično pomembne razlike med člani v oceni zadovoljstva delovanja reanimacijskega tima (p
Keywords: Reanimacijski tim, bolnišnični srčni zastoj, kardiopulmonalno oživljanje, timsko delo, netehnične veščine.
Published: 24.05.2021; Views: 245; Downloads: 103
.pdf Full text (1,23 MB)

8.
Znanje, odnos in veščine za zagotavljanje varnosti pacientov v zdravstveni negi
Valerija Zorčič, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Za zagotavljanje kakovostne in varne zdravstvene obravnave sta ključna dejavnika izboljševanje in nadgrajevanje znanja in veščin medicinskih sester ter izboljšanje odnosa do pacientov. V kliničnem okolju je potrebno izvajati nenehno in kontinuirano strokovno izobraževanje medicinskih sester. Naš namen je bil raziskati odnos ter znanje in veščine medicinskih sester za zagotavljanje varnosti pacientov. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija. Podatki v presečno opazovalni raziskavi so bili zbrani s pomočjo standardiziranega anketnega vprašalnika, ki je meril tri področja: odnos, veščine in znanje medicinskih sester za zagotavljanje varnosti. V raziskavi je sodelovalo 172 medicinskih sester. S koeficientom Cronbach alfa je bila ocenjena notranja konsistentnost anketnega vprašalnika. Zbrani podatki so bili analizirani z uporabo deskriptivne in inferenčne statistike, natančneje s Pearsonovim korelacijskim koeficientom. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da imajo medicinske sestre v kliničnem okolju povprečen odnos in znanje ter povprečne veščine za zagotavljanje varnosti pacientov. Samoocena znanja medicinskih sester, odnos in veščine za zagotavljanje kakovosti pacientov niso povezane z delovnimi izkušnjami medicinskih sester v kliničnem okolju. Diskusija in zaključek: Medicinske sestre v kliničnih okoljih izvajajo celostno zdravstveno nego pacientov, kar pomeni, da je njihova prioritetna naloga skrb za varnost pacientov, za kar pa potrebujejo ustrezno znanje, pozitiven odnos in veščine.
Keywords: medicinska sestra, znanje, odnos, veščine in varnost pacienta.
Published: 19.05.2021; Views: 236; Downloads: 69
.pdf Full text (1,12 MB)

9.
Mobilna aplikacija za izboljšanje veščin komuniciranja po konceptu rešitve Duolinga
Tamara Lorber, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Veščine komuniciranja so danes ključne za uspešno medsebojno komuniciranje. Zato jih moramo konstantno nadgrajevati. Skozi to zaključno delo smo poskušali razložiti, kaj so veščine komuniciranja, zakaj so pomembne in kako jih izboljšati. V ta namen smo tudi načrtovali in implementirali lastno rešitev, ki bi ljudem olajšala proces učenja iz zadanega področja. Po razvoju lastne rešitve, smo na koncu razmislili in pojasnili, kako bi lahko aplikacijo izboljšali.
Keywords: učenje jezikov, veščine komuniciranja, komuniciranje v organizaciji, mobilna aplikacija
Published: 26.04.2021; Views: 242; Downloads: 63
.pdf Full text (1,73 MB)

10.
Vloga veščin zaposlenih na delovnem mestu
Gregor Stare, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se nanaša na pomen mehkih in trdih veščin med zaposlenimi. Zanima nas, katera vrsta veščin je delodajalcem pomembnejša, in za katero menijo, da ključno vpliva na uspešnost zaposlenih. Prav tako nas zanima, v kolikšni meri delodajalci svojim zaposlenim omogočajo treninge in usposabljanja ter kako so le ti organizirani. Tema je aktualna zaradi tega, ker se danes vse bolj zavedamo, da ni pomembno zgolj doseči rezultata, ampak je zelo pomembna tudi pot, po kateri bomo želeni rezultat dosegli. V preteklosti je bilo dovolj poznavanje področja dela in posedovanje potrebnega strokovnega znanja, danes pa je treba ogromno pozornosti posvetiti tudi sodelavcem in strankam. Problem se pojavi, ker je v Sloveniji in tudi širše, celoten izobraževalni sistem še vedno zastavljen tako, da daje večji poudarek pridobivanju trdih veščin, mehkih veščin pa ne razvija načrtno, temveč bolj naključno. V magistrski nalogi bomo predstavili teorijo o mehkih in trdih veščinah ter treningu obojih in njunem pomenu. Predstavili bomo rezultate ankete o mnenju delodajalcev o trdih in mehkih veščinah, ter na koncu podali naše mnenje o pomenu obeh ter še neizkoriščenih možnostih za njun razvoj.
Keywords: Mehke veščine, trde veščine, trening, zaposleni, delodajalci
Published: 12.03.2021; Views: 249; Downloads: 55
.pdf Full text (1018,02 KB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica