| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
VPLIV PARAMETROV NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA
Boštjan Radeljić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi je predstavljen mehansko krmiljen sistem za vbrizgavanje goriva s posebnim poudarkom na izboljšanju karakteristik vbrizgavanja. Analizirani so vplivi posameznih parametrov kot so dolžina in notranji premer visokotlačnih cevi tlačilke ter preddvig bata v linijski visokotlačni tlačilki na karakteristiko vbrizgavanja, tlak vbrizgavanja, trajanje in začetek vbrizgavanja. Analiza eksperimenta je pokazala, da imata na karakteristike procesa vbrizgavanja največji vpliv dolžina in notranji premer visokotlačnih cevi. Analiza dobljenih rezultatov bo v pomoč prihodnjim raziskavam na področju karakteristik procesa vbrizgavanja.
Keywords: Dizelsko gorivo, sistem za vbrizgavanje goriva, linijska tlačilka, visokotlačna cev, vbrizgalna šoba, programski paket LabVIEW
Published: 31.05.2011; Views: 1323; Downloads: 121
.pdf Full text (1,79 MB)

4.
KAVITACIJSKA EROZIJA V VBRIZGALNIH KOMPONENTAH Z UPORABO POLIDISPERZNEGA KAVITACIJSKEGA MODELA
David Greif, 2012, doctoral dissertation

Abstract: Predložena doktorska disertacija se ukvarja z numeričnim modeliranjem erozijskih efektov kot posledico kavitacijskega toka. Tovrstni tokovi se pojavljajo v različnih industrijskih procesih in so še posebej pomembni v industriji, ki proizvaja ali uporablja komponente za dovod in vbrizg goriva pod visokimi tlaki. Zmožnost numeričnih simulacij tovrstnih notranjih tokov s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD) omogoča učinkovito oblikovanje vbrizgalnih šob in drugih komponent za dovod goriva, kot so tlačilke, skupni vodi, različni ventili. Ustrezno fizikalno modeliranje samega kavitacijskega toka je predpogoj za določitev agresivnosti obravnavanih pogojev in erozijskih posledic kavitacije. Gonilna sila za nastanek erozijske škode so implozije parnih mehurčkov v kavitacijskem toku. Ponavljajoče se implozije parne faze na površini izpostavljenega materiala sčasoma povzročijo površinske poškodbe. Pravilna ocena nastanka in transporta parne faze v obliki mehurčkov je ključnega pomena. Polidisperzni kavitacijski model v komercialnem CFD programu AVL FIRE je bil uporabljen kot osnova predstavljene disertacije. Materialni erozijski model je bil modificiran in prilagojen v okvirje dinamike tekočin ter implementiran v CFD program. Predvideva, da material ne prenese obremenitev nad mejo plastičnosti materiala in ocenjuje agresivnost kavitacijskega toka kot funkcijo števila implozij mehurčkov na enoto površine in velikosti le-teh ob imploziji na površini. Model omogoča numerične simulacije erozijskih efektov, kar ima izredno vrednost pri oblikovanju komponent za dovod in vbrizg goriva. Kombinacija materialnega erozijskega modela z večfaznim modelom za dinamiko tekočin je unikatna in predstavlja jedro disertacije. Prikazanih je več rezultatov, ki kažejo na zmožnost modela za kvantitativno in kvalitativno oceno verjetnosti nastanka erozijskih poškodb materiala. Prikazane so tudi posledice erodirane površine izvrtin vbrizgalne šobe na širjenje curka goriva. To nakazuje na vpliv erozije na pripravo mešanice goriva in samo zgorevanje.
Keywords: kavitacija, erozija, erozijska škoda, injektor, vbrizgalna šoba, vbrizgalne komponente, pretok skozi šobo
Published: 01.08.2012; Views: 1265; Downloads: 108
.pdf Full text (4,97 MB)

5.
Visokotlačni vbrizgalni sistem za polnjenje pijač z vsebnostjo CO2
Tadej Peršak, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Polnjenje pijač je ena najpomembnejših industrij na svetu. Podjetje ICS, ki se z načrtovanjem in proizvodnjo polnilne tehnike ukvarja že več kot dvajset let, se je odločilo, da zasnuje svoj lasten visokotlačni vbrizgalni sistem t.i. HDE, ki bo zadovoljeval vse njihove potrebe in bo hkrati cenovno ugoden. HDE skrbi, da pred zaprtjem steklenice napolnjene s pivom ni prisotnosti zraka. Načrtovanja se bomo lotili tako, da bomo najprej preračunali ključne sestavne dele, kar bo naše vodilo za modeliranje sistema. Za modeliranje bomo uporabili CAD programe, na koncu pa bomo njihovo ustreznost preverili z analizo MKE. Naše pričakovanje je učinkovito in zanesljivo delovanje načrtovanega sistema.
Keywords: polnilna linija, HDE, polnjenje pijač, grelec, vbrizgalna šoba
Published: 15.10.2014; Views: 899; Downloads: 86
.pdf Full text (1,81 MB)

6.
Vpliv biogoriv na tokovne razmere ter pojav kavitacije v brizgalni šobi dizelskega motorja
Alen Leskovar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V modernem svetu smo priča vztrajnemu naraščanju potreb po energiji v vseh možnih oblikah. Velik del je pretvarjamo v mehansko energijo, potrebno za pogon motornih vozil. Najenostavneje jo je pridobivati iz fosilnih goriv, vendar je iz ekološkega vidika nujno iskati alternativne rešitve. Predmet diplomskega dela je obravnava alternative mineralnemu dizelskemu gorivu, tako imenovenga biodizla. V Evropi je najpogostejša uporaba biodizla, pridelanega iz semen oljne ogrščice, ki ga lahko primešamo mineralnemu dizelskemu gorivu ter tako omilimo vplive na okolje. Primerjali smo tokovne razmere v mehansko krmiljeni vbrizgalni šobi dizelskega motorja pri uporabi mineralnega dizelskega goriva, mešanic s 25, 50 ter 75% dodanega biodizla, ter čistega biodizla. Izvedli smo numerične simulacije s pomočjo programa AVL FIRE, ter tako prišli do detajlnega grafičnega vpogleda v razvoj kavitacije, ki se v šobi pojavi kot produkt visokih lokalnih hitrosti, naglih sprememb smeri toka goriva ter prisotnih tlačnih padcev pod vrednost tlaka nasičenja. V vseh petih primerih smo priča razvoju kavitacijskega oblaka, ki sega vse od vtoka v izvrtino šobe in prodira tudi v območje kompresijskega prostora. Razlike so opazne vendar minimalne, na podlagi česar lahko sklepamo, da je obravnavan biodizel primeren za uporabo v motorjih, skonstruiranih za obratovanje z uporabo mineralnega dizelskega goriva.
Keywords: Kavitacija, vbrizgalna šoba, biodizel, numerična simulacija, AVL FIRE
Published: 27.09.2018; Views: 114; Downloads: 15
.pdf Full text (2,25 MB)

7.
Konstruiranje sesalnega kolektorja in pozicioniranje vbrizgalne šobe na motorju dirkalnika formula s
Jernej Jazbec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava konstrukcijo sesalnega kolektorja in pozicijo vbrizgalne šobe na motorju dirkalnika Formula S. Začetek naloge obravnava informacije o projektu in pravilniku. Sledijo faze razvoja: koncept, skeniranje in optimizacija vseh sklopov, konstruiranje ter določitev napetosti v materialu. Na podlagi opravljenega skeniranja vseh potrebnih komponent motorja je bilo mogoče pravilno pozicionirati vbrizgalno šobo ter skonstruirati sesalni kolektor. Prikazani so rezultati simulacije sesalnega kolektorja.
Keywords: Formula študent, motor z notranjim izgorevanjem, sesalni kolektor, vbrizgalna šoba, optimizacija, simulacija.
Published: 13.03.2019; Views: 235; Downloads: 93
.pdf Full text (2,59 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica