| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRAVICE IN OBVEZNOSTI DISTRIBUTERJA OB PRENEHANJU DISTRIBUCIJSKE POGODBE
Denis Holc, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so najprej predstavljene temeljne komercialne značilnosti distribucijske pogodbe, ki odražajo odnos med dobaviteljem in distributerjem. Distribucijska pogodba pri nas ni zakonsko urejena kot samostojen pogodbeni tip. Gre namreč za mešano pogodbo, kjer se mešajo elementi prodajne in agencijske pogodbe. Predstavljeno je, kdaj se v distribucijski pogodbi lahko uporabijo zakonska pravila prodajne oziroma agencijske pogodbe. V nadaljevanju se naloga posveti prenehanju distribucijske pogodbe, kjer so pojasnjeni reden, izreden ter drugi načini prenehanja pogodbe. V zadnjem poglavju pa so predstavljene posamezne pravice in obveznosti distributerja ob prenehanju distribucijske pogodbe. Skozi celotno delo je opravljena primerjava z Direktivo 86/653, ki sicer ureja agencijsko pogodbo, ter z avtonomnima pravnima viroma, ki podrobno urejata institute prenehanja distribucijske pogodbe ter nekatere pravice in obveznosti distributerja ob prenehanju pogodbe, to sta Vzorčna pogodba za pripravo pogodb v mednarodni distribuciji blaga in Načela evropskega prava (PEL CAFDC).
Keywords: distribucijska pogodba, agencijska pogodba, distributer, prenehanje distribucijske pogodbe, odpravnina, odškodnina, varovanje poslovne skrivnosti, konkurenčna prepoved, zaloge in rezervni deli, blagovna znamka, servis in garancija
Published in DKUM: 15.04.2016; Views: 3494; Downloads: 755
.pdf Full text (385,71 KB)

2.
Varovanje poslovnih skrivnosti s strani zaposlenih - primerjava med javnim in zasebnim sektorjem : magistrsko delo
Kristina Grill, 2015, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava temo varovanja poslovnih skrivnosti s strani zaposlenih. Poslovne skrivnosti niso nov koncept, saj so bile prisotne že v zgodovini, spreminjala se je le njihova vsebina. Zanje je značilno, da varujejo določeno znanje, podatke, ideje, posledično pa ohranjajo tajnost in prinašajo prednost pred konkurenco. Podatki in zaposleni tako prevzemajo vlogo najpomembnejšega kapitala organizacije, zato morajo le-te poskrbeti za ustrezno varovanje in izobraževanje. Razlogov za ogroženost poslovnih skrivnosti ni malo, zagotovo pa je eden izmed njih radovednost, ki izhaja iz človeške narave, pozabiti pa ne smemo niti na razlike v gospodarskih dosežkih in željo po čim krajši poti do uspeha. Vire ogrožanja poslovnih skrivnosti predstavljajo vsi tisti, ki si od njih obetajo korist, tako konkurenčne organizacije, zaposleni, kot tudi tuje vlade ter nenehni razvoj nove tehnologije. Zloraba, izdaja in gospodarsko vohunstvo pa so glavni načini omenjenih virov za pridobitev tuje poslovne skrivnosti. Motivi, ki jih pri tem ženejo, so različni. Prednjačijo želja po uspehu, finančna korist, lahko tudi osebno maščevanje in nezadovoljstvo na delovnem mestu. Organizacije morajo zato stremeti k sprejetju ustreznih ukrepov za varovanje poslovnih skrivnosti, zaposlenim pa omogočiti izobraževanje in usposabljanje, saj predstavljajo pomemben člen v varnostni verigi organizacije. Zagotovo je pomembna tudi skrb za organizacijsko kulturo, kajti zadovoljni zaposleni predstavljajo temelj uspeha organizacije. To je potrdila tudi raziskava, ki smo jo izvedli s pomočjo vprašalnika na naključnem vzorcu zaposlenih v Sloveniji. Rezultati so pokazali, da dejavniki, povezani s plačilno disciplino, občutkom pripadnosti podjetju in varnostjo zaposlitve, v manjši meri vplivajo na samo varovanje poslovnih skrivnosti ne glede na sektor zaposlitve. Podrobnejši rezultati in ugotovitve pa so predstavljeni v empiričnem delu naloge.
Keywords: organizacija, poslovne skrivnosti, varovanje, varnostni ukrepi, zaposleni, javni sektor, zasebni sektor, pravna ureditev, primerjave, magistrska dela
Published in DKUM: 26.08.2015; Views: 2107; Downloads: 517
.pdf Full text (458,35 KB)

3.
4.
5.
VARSTVO POTROŠNIKOV V NLB D.D.
Edita Artač, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem skušala predstaviti vlogo in pomen varstva potrošnikov skozi razvoj potrošniške družbe. Pri tem sem izpostavila, da je potrebno preučevati obnašanje porabnikov, saj je to proces, v katerem se posamezniki odločajo kaj, kdaj, kje, kako in od koga bodo kupili izdelek ali storitev. Nadalje sem predstavila, kako je v Sloveniji in v največji slovenski banki NLB pokrito področje varstva potrošnikov. V bančništvu je v zadnjih letih na področju odnosov med potrošnikom in banko opazen velik napredek. Banke niso več zaverovane vase, čeprav imajo potrošniki pogosto še tak občutek. Sistem urejanja odnosov s strankami morajo zagotoviti banke v sodelovanju z Banko Slovenije, Ministrstvom za finance, drugimi bankami in potrošniškimi organizacijami. NLB je na področju varstva potrošnikov naredila veliko. Uvedla je interne akte, ki so prilagojeni slovenski in evropski zakonodaji, ki skrbijo za varovanje informacij, oseb in premoženja. S politiko zagotavljanja skladnosti je NLB opredelila odgovornost vseh bančnh delavcev. S kvalitetnimi aplikacijami in predpisanimi kontrolnimi točkami v procesu dela NLB želi preprečiti prevare, zlorabe in druga škodljiva ravnanja v breme banke ali svojih strank, ki poslujejo po različnih tržnih poteh. Vsem strankam je dostopna tarifa in veljavne obrestne mere. V zadnjih letih je NLB izpopolnila metodologijo obravnave pripomb in pritožb strank, kar se je odrazilo tudi v kritični situaciji reševanja Modrega varčevanja. Banka je odgovorno pristopila k reševanju omenjene problematike. V pogajanjih s strankami je pokazala veliko mero prilagodljivosti v korist strank. Ob tem je treba poudariti proaktivni zasuk pri reševanju problemtaike, saj so bančni delavci načrtno seznanjali stranke z njihovo možnostjo in pravico do dodatnega izplačila obresti za pogodbe sklenjene v spornem obdobju. NLB se zaveda, da je zadovoljstvo strank eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost njenega dolgoročnega poslovanja, zato že od leta 1999 izvaja raziskave zadovoljstva strank na nivoju celotne banke. Kvalitetna storitev in dober odnos s strankami sta predpogoja za vzpostavitev in ohranjanje lojalnosti strank, zato ne smemo pozabiti na določila Kodeksa etičnega ravnanja delavcev NLB Skupine in na uvedbo »Zlatih pravil«. Kljub navedenemu pa je iz vsebine diplomske naloge razvidno, da na slovenskem trgu in v NLB še obstajajo priložnosti, s katerimi lahko v prihodnje še izboljšamo varstvo potrošnikov v bančništvu. Menim, da je poravnalni svet pri ZBS institucija, ki bi jo bilo treba nadgrajevati. Ob tem pa bi se tudi ZPS morala zavedati, da potrošnikom tak način reševanja sporov lahko le koristi. Poleg tega si morajo na drugi strani tudi bančne institucije prizadevati za skupna pogajalska izhodišča in več sodelovati z ZPS. Potrebno je priti do dogovora, od katerega bodo imeli največ koristi potrošniki. Iz zgoraj navedenih aktivnost NLB je razvidno, da je njen cilj, da do leta 2010 poveča skupno zadovoljstvo strank za dve indeksni točki, realen.
Keywords: vedenje porabnikov, banka, bančna storitev, stranka, varstvo potrošnikov, zajamčena vloga, zadovoljstvo strank, varovanje poslovne skrivnosti, oseb, podatkov in premoženja, mnenje, pritožba, reševanje sporov
Published in DKUM: 24.03.2010; Views: 3332; Downloads: 308
.pdf Full text (464,53 KB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica