| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 81
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Prenova obstoječega načrta šolske poti OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica z vidika prometne varnosti in digitalizacije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Marko Bračič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Varnost v cestnem prometu predstavlja eno od ključnih vidikov kakovosti prometnega sistema, saj vsak udeleženec želi zagotoviti varno potovanje v skladu s svojimi potrebami. Odgovornost za varnost v cestnem prometu ni le na posamezniku, ampak tudi na državi, lokalnih skupnostih in institucijah, kot so osnovne šole. Osnovne šole imajo vpogled in nadzor nad dogajanjem v prometu ter možnost vplivanja na prometno varnost. V Republiki Sloveniji morajo osnovne šole izdelati Načrt varne šolske poti, ki informira uporabnike o varnih poteh za prihod in odhod iz šole. Diplomska naloga se ukvarja s problematiko obstoječega načrta varnih šolskih poti OŠ Pohorskega odreda v Slovenski Bistrici. Na podlagi določenih kriterijev je predstavljena klasifikacija primernosti ulic in predstavljen predlog izboljšav obstoječega stanja v obliki prenovljenega načrta varnih šolskih poti. Prenova vključuje digitalizacijo zemljevidov, ki omogočajo interaktivno predstavitev nevarnih ulic in lokacij. S tem lahko šola uporabnikom posreduje pomembne informacije o nevarnostih v cestnem prometu, kar zmanjšuje tveganje za otroke med potjo v šolo in nazaj.
Keywords: načrt varnih šolskih poti, varnost otrok v cestnem prometu, osnovna šola, učenci, Slovenska Bistrica
Published in DKUM: 20.02.2024; Views: 165; Downloads: 69
.pdf Full text (7,98 MB)

2.
Vožnja desno ob rdeči luči na semaforju : diplomsko delo
Urša Beranič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Pešci veljajo za najbolj ogrožene udeležence v prometu. Z raznimi spremembami in dopolnitvami zakonov lahko pride do zmede ter nerazumevanja določenih novih dopolnitev oziroma sprememb. Ena izmed sprememb je bila v zadnjih letih vključitev zelene puščice na nekatera ustrezna semaforizirana križišča. Zelena puščica v prometu dovoljuje vožnjo v desno tudi, kadar na semaforju sveti rdeča luč. Diplomsko delo opisuje začetne administrativne postopke in realizacije namestitve zelene puščice na semaforje v nekdanji Vzhodni Nemčiji ter Sloveniji, kjer se je posledično spremenil tudi Zakon o pravilih cestnega prometa. V diplomskem delu smo raziskali slovensko zakonodajo, ki se dotika zelene puščice in na podoben način poskusili predstaviti tudi nemško. Analizirali smo prometno varnost v območju opazovanih križišč in poiskali prednosti ter slabosti zelene puščice. Praktičen del diplomskega dela je v prvi fazi zajemal štetje prometa na terenu in izvedbo anketiranja naključnih oseb, v drugi fazi pa analizo pridobljenih podatkov.
Keywords: spremembe v prometu, varnost v prometu, zelena puščica
Published in DKUM: 08.09.2023; Views: 275; Downloads: 70
.pdf Full text (2,43 MB)

3.
Sodobna načela načrtovanja večnivojskih vozlišč in priključkov : magistrsko delo
Laura Brigita Parežnik, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so predstavljena sodobna načela za načrtovanje večnivojskih vozlišč in priključkov; predstavljen je njihov namen, delitev, sestavni elementi, projektno tehnični elementov in oblike, ob upoštevanju vizij varnosti v cestnem prometu (»vizija nič«, »trajnostna varnost«). Podano pa je tudi načrtovanje avtocest na splošno, kot glavne smeri iz katere se vključujemo ali pa izključujemo na vozlišča in priključke, oziroma izvajamo določene manevre, ki se tičejo večnivojskih križišč.
Keywords: večnivojsko križišče, vozliča, priključki, avtocesta, varnost v cestnem prometu
Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 751; Downloads: 95
.pdf Full text (6,14 MB)

4.
E-Skiroji v cestnem prometu : diplomsko delo
Aleksija Rainer, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Električni skiroji, znani kot e-skiroji, so postali eden izmed bolj zaželenih izdelkov na trgu. So lahki, udobni, enostavni za uporabo in idealni za hitro vožnjo po prometnih urbanih področjih. So okolju prijazni in pomagajo pri odpravljanju zastojev v mestnih središčih ter pri pomanjkanju parkirnih mest. Kljub veliko prednostim prinašajo tudi nekatere slabosti in nevarnosti. Ker jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo, lahko hitro privede do prometne nesreče in nastanka poškodb. V diplomski nalogi smo opisali električne skiroje, njihove tehnične karakteristike (e-skiroja Xiaomi Pro 2), prednosti, slabosti in nevarnosti e-skirojev v prometu, zakonodajo ter zavarovanje mikro mobilnosti, pod katero spadajo tudi električni skiroji. Prikazali smo tudi statistične podatke nesreč z e-skiroji v Sloveniji za leto 2019, 2020 in 2021 (januar–junij), podatke ankete neuporabnikov in uporabnikov e-skirojev ter analizo vožnje z e-skirojem Xiaomi M365 Pro. Ugotovili smo, da ni veliko prometnih nesreč z e-skiroji, ponavadi gre za prometne nesreče z bočnim trčenjem pri neupoštevanju pravil o prednosti, z lažjimi poškodbami. Podatki anket kažejo, da vozniki e-skirojev upoštevajo navodila in zakone. Anketirancem se e-skiro ne zdi nevaren, prometnih nesreč in konfliktov skoraj ni, povprečna vožnja je 15 minut, glavni razlog uporabe e-skiroja je izogib gneči in prihranek s časom.
Keywords: električni skiro, cestni promet, varnost v cestnem prometu, prometne nesreče, anketiranje
Published in DKUM: 14.09.2021; Views: 1483; Downloads: 161
.pdf Full text (2,23 MB)

5.
Uživanje alkohola in z njim povezana kriminaliteta v Zgornje Savinjski dolini : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Hana Poiškruh, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Alkohol je lahko dostopna in družbeno dobro sprejeta droga. Uživanje alkohola kratkoročno in dolgoročno vpliva na zdravje in vedenje posameznika. Posameznik pod vplivom alkohola lahko postane agresiven, nezmožen kontroliranja svojih čustev ali se začne precenjevati. Alkohol lahko vpliva na izvajanje kriminalitete. V zaključnem delu nas je zanimala povezava med uživanjem alkohola in prometno kriminaliteto ter nasiljem v družini. Velik del tradicije Zgornje Savinjske doline je povezan tudi z uživanjem alkohola. V zaključnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, če prebivalci Zgornje Savinjske doline uživajo alkohol, kako pogosto ga, v kakšnih količinah in kako njihovo uživanje alkohola vpliva na njihovo varnost v prometu in morebitno nasilnost do drugih oseb. Ugotavljali smo tudi demografsko strukturo sodelujočih v raziskavi (spol, starost, izobrazba, status in zakonski status). Raziskava je pokazala, da prebivalci Zgornje Savinjske doline najpogosteje alkohol uživajo ob določenih priložnostih. Ugotovili smo, da je več kot polovica prebivalcev Zgornje Savinjske doline, ki uživajo alkohol že vozilo pod vplivom alkohola, večji delež jih je to storilo samo enkrat. Ugotovili smo tudi, da prebivalci Zgornje Savinjske doline pod vplivom alkohola niso nasilni do družinskih članov. Na podlagi rezultatov raziskave bi predlagali več informiranja glede uživanja alkohola in vpliva le tega na vedenje posameznika. Priporočljivo bi bilo izvesti tudi več akcij na področju ozaveščanja prometne varnosti. Predvsem mlajšo populacijo prebivalcev Zgornje Savinjske doline bi bilo potrebno ozaveščati o alkoholu in njegovih negativnih učinkih.
Keywords: diplomske naloge, alkohol, kriminaliteta, Zgornje Savinjska dolina, varnost v prometu, nasilje v družini
Published in DKUM: 03.09.2021; Views: 1088; Downloads: 227
.pdf Full text (852,81 KB)

6.
Sodobni sistemi za pomoč voznikom avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC) : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Stanko Soršak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Število vozil na cestah neprestano narašča, vsakodnevne vožnje postajajo vse daljše, na cestah prihaja do zastojev, zgodijo se prometne nesreče s smrtnim izidom ali hujšimi telesnimi poškodbami, ki jim največkrat botruje človeški faktor – nepazljivost voznika. Za omejitev in preprečevanje prometnih nesreč skrbi na eni strani zakonodaja z ukrepi ozaveščanja in izobraževanja udeležencev v cestnem prometu, na drugi strani pa razvoj sodobnih tehnologij, ki pomagajo voznikom pri vožnji, njihovo delovanje pa je ocenjeno na podlagi testiranj. Poleg izboljšave motorjev, zavornih sistemov in karoserije sta zelo pomembna izboljšava in razvoj asistenčnih varnostnih sistemov, kot so aktivni asistenčni varnostni sistemi za pomoč vozniku. V diplomski nalogi smo se osredotočili na asistenčne varnostne sisteme ter podrobneje razložili delovanje in vlogo sistema avtomatskega uravnavanja razdalje ACC, ki preprečuje naletne prometne nesreče. Poudarili smo pomembnost tega sistema za varovanje varnosti in življenja ljudi ter nujnost uvedbe sistema ACC kot dela serijske opreme v vsakem vozilu. Izvedli smo anketo o poznavanju asistenčnih sistemov na splošno, posebej sistema ACC, in pridobili mnenja o pomembnosti asistenčnih sistemov kot serijske opreme v osebnem vozilu brez doplačila ter jo analizirali.
Keywords: diplomske naloge, diplomske naloge, asistenčni varnostni sistemi, adaptive cruise control, varnost v cestnem prometu
Published in DKUM: 26.03.2019; Views: 1358; Downloads: 107
.pdf Full text (996,56 KB)

7.
Zbornik povzetkov, 19. dnevi varstvoslovja, Ankaran, 6. in 7. junij 2018
2018, other monographs and other completed works

Abstract: Na 19. Dnevih varstvoslovja, nacionalni konferenci s področja varnosti, letos sledimo aktualni osrednji tematiki – izzivom zagotavljanja varnosti v prometu. V zborniku so zbrani napovedniki petih okroglih miz, povzetki prispevkov enajstih tematskih sekcij in povzetki prispevkov 2. Slovenskih dnevov detektivske dejavnosti. Prispevki odpirajo obsežen nabor vprašanj nacionalnovarnostnega sistema, kazenskega pra- vosodja in drugih področij varstvoslovnega raziskovanja. V program in zbornik 19. Dnevov varstvoslovja smo poleg tradicionalnih vsebinskih sklopov uvrstili nekatere teme, ki so se v zadnjem obdobju pokazale kot posebej aktualne: izzivi zagotavljanja varnosti v prometu, varstvo pred naravnimi in drugimi nesreča- mi v slovenskem morju in na obali, prepoznavanje in preprečevanje radikalizacije, policijsko pridržanje, korporativna varnost v kompleksnih sistemih ter aktualna vprašanja in izzivi na področju policijske dejav- nosti, kriminalistike, informacijske varnosti, zasebnega varovanja in detektivske dejavnosti.
Keywords: Dnevi varstvoslovja, varstvoslovje, varnost, varnost v prometu, korporativna varnost, detektivska dejavnost, policijska dejavnost, kazensko pravosodje, kriminologija, kriminalistika, informacijska varnost
Published in DKUM: 06.07.2018; Views: 1653; Downloads: 389
.pdf Full text (1,45 MB)
This document has many files! More...

8.
Analiza prometnih nesreč v občini Laško za obdobje 2011-2015
Roman Gračnar, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče diplomsko delo je usmerjeno v analizo prometnih nesreč na območju občine Laško v obdobju 2011–2015. V prvem, teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni pojmi prometne varnosti ter dejavniki, ki vplivajo nanjo. V nadaljevanju je izpostavljeno stanje prometne varnosti v Evropski uniji in prometne varnosti v Republiki Sloveniji. V drugem, empiričnem delu so prikazani analizirani statistični podatki prometnih nesreč, ki so se zgodile na območju občine Laško v obravnavanem obdobju (2011–2015), z izpostavitvijo pomembnih dejavnikov ter z interpretacijo podatkov. Pridobljene statistične podatke prometnih nesreč za območje Policijske postaje Laško smo primerjali s statističnimi podatki preostali Policijskih postaj Slovenije, saj smo želeli pridobiti delež prometnih nesreč na območju, ki ga zajema Policijska postaja Laško. V zaključku so predstavljeni predlogi za izboljšanje prometne varnosti na območju občine Laško.
Keywords: prometne nesreče, dejavniki tveganja v prometu, prometna varnost
Published in DKUM: 03.10.2017; Views: 1369; Downloads: 98
.pdf Full text (1,77 MB)

9.
An approach to the safety problem of railway-road crossings in the transport system
Andrej Godec, 2003, short scientific article

Abstract: The paper presents an approach to the problem of railway-road level crossings. The goal is to improve safety in the transport system network, which includes a considerable number of "inadequately protected" crossings. The single crossing, in its abstract sense, is considered to be a system consisting of four subsystems: the external world, the crossing in its strict sense of the word, the railway and the road. The system analysis of the problem is based on an exhaustive set of bibliography, listed at the end of the paper. This analysis leads to many findings and those exerting the greatest impact are selected as the basis for the synthesis. The synthesis proposes a triangle of variables: time period, critical points on the railway network and the value of the risk indicator. This simple model may include also other variables by converting relevant values. The main result is the risk indicator over the network. It can be used for various scenarios, thus enabling their mutual comparison as well as application in investment studies.
Keywords: varnost v železniškem prometu, transportni sistemi, cestno-železniška križanja, sistemska analiza, tveganje
Published in DKUM: 01.06.2017; Views: 1336; Downloads: 197
.pdf Full text (3,68 MB)
This document has many files! More...

10.
ORGANIZACIJA TEČAJA VARNE VOŽNJE ZA MOTORISTE V VSAKDANJEM PROMETU
Martin Pahor, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu sem raziskoval vprašanja, ali je potrebno in smiselno organizirati tečaj varne vožnje za motoriste, ki so udeleženi v vsakdanjem prometu. Skušal sem ugotoviti, ali so moje potencialne stranke za to sploh zainteresirane. Da bi lahko raziskavo uspešno opravil, sem moral najprej ugotoviti, kakšne karakteristike imajo, na kakšnih motornih kolesih se vozijo, koliko kilometrov na leto prevozijo, koliko let so že aktivni motoristi, ali so se že kdaj udeležili tečaja varne vožnje, ali so se že kdaj izobraževali po dokončanem izpitu, kaj menijo o svojem znanju – če ga imajo dovolj ali ne, ali menijo da so primerno zaščiteni med vožnjo, kako se fizično pripravljajo na motoristično sezono in predvsem, ali menijo, da bi bilo primerno dodatno se izobraževati s čimer bi povečali svojo stopnjo varnosti. Raziskavo sem izvedel s študijo primera in z anketo. Rezultati ankete so mi podali informacije na podlagi katerih sem ugotovil, kolikšno število anketirancev je začetnikov, kolikšno število je povratnikov, s kakšnimi motornimi kolesi se vozijo, koliko kilometrov ne leto prevozijo, predvsem pa je anketa pokazala, da anketiranci menijo, da nimajo dovolj tehničnega znanja, da bi lahko sami poskrbeli za svoje motorno kolo. Nadalje je anketa pokazala, da nimajo dovolj znanja o tehnikah vožnje in predvsem, da jih je večina meni, da bi jim tečaj varne vožnje koristil. Na podlagi rezultatov, ki mi jih je anketa podala, sem ugotovil, da je tečaj varne vožnje smiselno organizirati. Oblikoval sem ga tako, da bo udeležencem nudil vse potrebno znanje.
Keywords: motor, varnost v prometu, telesna pripravljenost, organizacija, izobraževanje
Published in DKUM: 03.10.2016; Views: 951; Downloads: 75
.pdf Full text (1,38 MB)

Search done in 0.73 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica