| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Mestno redarstvo Mestne občine Ljubljana - od komunalno redarstvene službe do mestne policije
Rado Jakob Karo, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Mestno redarstvo Mestne občine Ljubljana je varnostna organizacija lokalne samoupravne skupnosti, ki v obliki, kot jo poznamo danes, obstaja od leta 1995. Takrat se je sicer, po določbah Zakona o lokalni samoupravi (1993), imenovala komunalno-redarstvena služba, a njena naloga je bila podobna kot danes – sankcioniranje kršiteljev lokalnih predpisov. Od leta 2006, ko je v veljavo stopil Zakon o občinskem redarstvu (2017), se Mestno redarstvo Mestne občine Ljubljana razvija, pridobiva vedno več pooblastil in postaja vedno bolj učinkovita varnostna organizacija, ki na območju Mestne občine Ljubljana skupaj s Policijo skrbi za varnost občanov. Danes so pooblastila mestnih redarjev Mestne občine Ljubljana zapisana v temeljnem Zakonu o občinskem redarstvu (2017), več prometnih zakonih – Zakonu o pravilih cestnega prometa (2017), Zakonu o voznikih (2017), Zakonu o motornih vozilih (2017), Zakonu o cestah (2018) – in v Zakonu o varstvu javnega reda in miru (2006). Poleg teh zakonov imajo mestni redarji Mestne občine Ljubljana pristojnost za nadzor nad nekaterimi določbami drugih zakonov Republike Slovenije. Za zakonito, strokovno in varno izvajanje pooblastil mestnih redarjev Mestne občine Ljubljana skrbijo predavatelji in inštruktorji Policijske akademije Generalne policijske uprave, ki v obsegu 410 ur usposabljajo kandidate za mestne in občinske redarje. Mestno redarstvo Mestne občine Ljubljana se je razvilo, kolikor se je, glede na zakonsko določene okvirje, lahko. Pojavljajo se ambicije, da bi organizacija preoblikovala v mestno policijo. Obseg njihovih nalog in uspešnost sta na nekaterih področjih primerljiva s Policijo, a vendar se pojavlja vprašanje usposobljenosti za strokovno in varno izvajanje postopkov z občani.
Keywords: diplomske naloge, mestno redarstvo, varnost cestnega prometa, razvoj, pooblastila
Published: 25.02.2020; Views: 313; Downloads: 44
.pdf Full text (2,38 MB)

2.
Pregled ukrepov za preprečevanje z utrujenostjo povzročenih prometnih nesreč
Tomaž Sotlar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Utrujenost in posledična zaspanost sodita med glavne dejavnike za nesreče poklicnih voznikov v cestnem prometu. V diplomski nalogi smo opisali obstoječe tehnologije, ki opozarjajo ali so v pomoč voznikom, ki se spopadajo z utrujenostjo. Predstavili smo tudi medijske kampanje in pravne predpise s tega področja. S pomočjo ankete smo v diplomski nalogi raziskali pogoje dela, obremenjenost voznikov in njihovo spopadanje z utrujenostjo. Preverili smo razširjenost modernih tehnoloških naprav, v kolikšno pomoč so voznikom in ali so te naprave sploh zaželene v tovornih vozilih. Zanimalo nas je, če se vozniki na splošno dovolj zavedajo nevarnosti vožnje v utrujenem stanju in kakšni so vzroki za morebitno neupoštevanje predpisov, kar lahko vodi v utrujenost in posledično povzroči nesrečo. Na podlagi rezultatov ankete smo podali zakonodajne, infrastrukturne, organizacijske in tehnološke predloge za izboljšavo stanja.
Keywords: varnost cestnega prometa, utrujenost, prometne nesreče, tehnologija, zakonodaja, ozaveščanje voznikov
Published: 15.09.2016; Views: 584; Downloads: 46
.pdf Full text (1,76 MB)

3.
4.
5.
ANALIZA VPLIVA ELEKTRONSKIH SISTEMOV (ABS, TCS) NA VARNOST PRI VOŽNJI MOTORNIH KOLES
Samir Ekić, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Vožnja z motornim kolesom je zelo zahtevno in nevarno dejanje, pri katerem vsako leto zasledimo veliko število prometnih nesreč, katerih posledica so ali hude poškodbe ali smrt. Vzrokov za prometne nesreče je veliko, vendar se v večini primerov zgodijo zaradi napačnih odločitev s strani motorista ali drugih voznikov v cestnem prometu. Na varnost cestnega prometa vplivajo trije dejavniki: voznik, vozilo in okolje. Preplet in medsebojni vpliv teh dejavnikov je ključnega pomena. V diplomskem delu smo se osredotočili na dejavnik vozilo, kjer smo izpostavili problematiko prometnih nesreč z motornimi kolesi, opisali najpogostejše vrste nesreč in predstavili elektronske varnostne sisteme na motornem kolesu. Predstavili smo delovanje in tehnologijo, kot tudi opremljenost motornih koles z aktivnimi varnostnimi sistemi ABS in TCS. Na podlagi izvedene ankete smo poskušali odgovoriti na vprašanje o vplivu omenjenih sistemov na izboljšanje varnosti v cestnem prometu.
Keywords: promet, varnost cestnega prometa, prometne nesreče, elektronski aktivni varnostni sistemi, motorno kolo, ABS, TCS
Published: 15.01.2013; Views: 2020; Downloads: 211
.pdf Full text (3,98 MB)

6.
Varnost cestnega prometa- sistemski pristop
Karmen Vesenjak, 2012, diploma project paper

Abstract: Projektna naloga obravnava vpliv dejavnikov na varnost cestnega prometa, ki se odraža s številom prometnih nesreč s smrtnim izidom. Eden izmed dejavnikov izveden s strani države so strategije in ukrepi, zapisani v Nacionalnem programu varnosti cestnega prometa. Namen naloge je ugotoviti vpliv dveh Nacionalnih programov varnosti cestnega prometa na zmanjšanje števila prometnih nesreč s smrtnim izidom v Sloveniji, za obdobje od leta 2001 do 2011. Predstavili smo tudi cilje in ukrepe na področju varnosti v cestnem prometu v Sloveniji, za obdobje od leta 2011 do 2021, ki ga določa Nacionalni program varnosti cestnega prometa.
Keywords: prometna varnost, prometne nesreče s smrtnim izidom, Nacionalni program varnosti cestnega prometa, ukrepi
Published: 26.09.2012; Views: 2214; Downloads: 198
.pdf Full text (1,13 MB)

7.
Vpliv preobremenjenosti poklicnih voznikov na nacionalno varnost
Melita Pogorevc, 2012, master's thesis

Abstract: Preobremenjevanje poklicnih voznikov je v današnjem času problem skoraj v vseh transportnih podjetjih, saj je njihov cilj le, da bo prevozni proces izveden z nizkimi stroški in v čim krajšem času, to pa pomeni, da vodilni za dosego uspeha čim bolj izkoristijo svoje delavce in jih s tem preobremenijo. Preobremenjevanje pa vsekakor vpliva na njihovo nezadovoljstvo, na neučinkovitost njihovega dela in ne nazadnje tudi na uspešnost poslovanja podjetja. Najpogostejši problem, s katerim se soočajo poklicni vozniki zaradi preobremenjevanja, je utrujenost, ki je po mnogih nacionalnih raziskavah tudi najpogostejša zdravstvena težava v kopenskem transportu. Prav utrujenost pa je ena izmed glavnih dejavnikov za povzročitev prometne nesreče ali udeležbo v njej, saj ima negativen vpliv na človekove sposobnosti, ki so še kako pomembne za varno upravljanje z motornim vozilom.
Keywords: preobremenjenost, poklicni voznik, nacionalna varnost, prometna nesreča, varnost cestnega prometa
Published: 11.09.2012; Views: 2035; Downloads: 322
.pdf Full text (1,51 MB)

8.
VARNOST PRIPADNIKOV SLOVENSKE VOJSKE PRI UPORABI MOTORNIH VOZIL
Nives Pesjak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili varnost v cestnem prometu. V praktičnem delu diplomskega dela, smo predstavili obstoječe stanje tečaja varne vožnje, ki so ga opravljali pripadniki Slovenske vojske na poligonu AMZS na Vranskem. Seznanili smo se s potekom teoretičnega in praktičnega dela treninga varne vožnje. Analizirali smo odgovore na anketna vprašanja. Za Slovensko vojsko predlagali Program varnosti cestnega prometa za obdobje 2011 – 2016.
Keywords: Slovenska vojska, varnost cestnega prometa, program varnosti cestnega prometa v Slovenski vojski, šola varne vožnje.
Published: 16.10.2011; Views: 1514; Downloads: 72
.pdf Full text (902,81 KB)

9.
ANALIZA PONOVNE PRIDOBITVE VOZNIŠKEGA DOVOLJENJA IN VPLIV NA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI V CESTNEM PROMETU
Anita Guzej, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče diplomsko delo govori o posameznikih, ki se srečujejo s prekrškovnimi organi, sodniki, uslužbenci upravnih enot, zdravniki, inštruktorji avtošol itd., skratka z vsemi, ki sodelujejo v verigi od ugotovitve storitve prekrška v cestnem prometu, prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja do ponovne pridobitve le-tega. Tovrstna veriga je kompleksna in interdisciplinarna, nad njo pa bdi zakonodaja. Le-ta mora biti usmerjena k povečanju varnosti v cestnem prometu. V diplomskem delu je bila opravljena analiza prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja, kar ima za posledico ponovno pridobivanje le–tega. Glede na statistične podatke smo ugotovili, da se veliko posameznikov, ki jim je bila izrečena stranska sankcija prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja, ne odloča za ponovno pridobivanje tovrstnega dovoljenja. To lahko pomeni, da se posamezniki vozijo nelegalno in s tem ne zagotavljajo varnosti v cestnem prometu.
Keywords: varnost cestnega prometa, vozniško dovoljenje, prenehanje veljavnosti vozniškega dovoljenja, ponovna pridobitev vozniškega dovoljenja, prekrški, statistična analiza
Published: 07.06.2011; Views: 1866; Downloads: 159
URL Link to full text

10.
Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica