| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1841
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Prenova obstoječega načrta šolske poti OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica z vidika prometne varnosti in digitalizacije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Marko Bračič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Varnost v cestnem prometu predstavlja eno od ključnih vidikov kakovosti prometnega sistema, saj vsak udeleženec želi zagotoviti varno potovanje v skladu s svojimi potrebami. Odgovornost za varnost v cestnem prometu ni le na posamezniku, ampak tudi na državi, lokalnih skupnostih in institucijah, kot so osnovne šole. Osnovne šole imajo vpogled in nadzor nad dogajanjem v prometu ter možnost vplivanja na prometno varnost. V Republiki Sloveniji morajo osnovne šole izdelati Načrt varne šolske poti, ki informira uporabnike o varnih poteh za prihod in odhod iz šole. Diplomska naloga se ukvarja s problematiko obstoječega načrta varnih šolskih poti OŠ Pohorskega odreda v Slovenski Bistrici. Na podlagi določenih kriterijev je predstavljena klasifikacija primernosti ulic in predstavljen predlog izboljšav obstoječega stanja v obliki prenovljenega načrta varnih šolskih poti. Prenova vključuje digitalizacijo zemljevidov, ki omogočajo interaktivno predstavitev nevarnih ulic in lokacij. S tem lahko šola uporabnikom posreduje pomembne informacije o nevarnostih v cestnem prometu, kar zmanjšuje tveganje za otroke med potjo v šolo in nazaj.
Keywords: načrt varnih šolskih poti, varnost otrok v cestnem prometu, osnovna šola, učenci, Slovenska Bistrica
Published in DKUM: 20.02.2024; Views: 49; Downloads: 18
.pdf Full text (7,98 MB)

2.
Vpliv utrujenosti na profesionalne voznike Bosne in Hercegovine : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Dejana Perković, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko utrujenosti pri profesionalnih voznikih in možnosti, kako to zmanjšati. Profesionalni vozniki predstavljajo pomembno kategorijo voznikov, ker so vsak dan zastopani v prometu, prevažajo potnike ali blago in je njihova odgovornost na zelo visoki ravni. Zaradi velike odgovornosti in dolgih voženj so profesionalni vozniki zelo pogosto pod vplivom utrujenosti. Dejstvo je, da se danes 20–50 % prometnih nesreč z gospodarskimi vozili zgodi ravno zaradi utrujenosti, zato lahko rečemo, da je utrujenost pomemben dejavnik prometne varnosti. Raziskave o utrujenosti kot dejavniku prometne varnosti so še v fazi razvoja. Vendar je ta kazalnik še posebej pomemben za ugotavljanje varnosti dela transportnega podjetja, a predvsem kakovosti dela profesionalnih voznikov. Glavni namen diplomskega dela je prikazati vplivne dejavnike in prisotnost utrujenosti pri profesionalnih voznikih, zaposlenih v transportnih podjetjih v Bosni in Hercegovini. Da bi ugotovili dejansko stanje v transportnih podjetjih, je bila opravljena raziskava med profesionalnimi vozniki v Bosni in Hercegovini. Rezultati kažejo, da večina voznikov vozi več, kot dovoljuje zakonodaja. Pri najpogostejših ukrepih za odpravo utrujenosti, in sicer zaspanosti, ki se pojavi med vožnjo, so rezultati raziskave pokazali, da vozniki najpogosteje uporabljajo pogovor (z družino, s sodelavci), pitje kave ali drugih kofeinskih/energijskih pijač ter poslušajo glasbo. Odpiranje oken je tudi eden od najpogostejših ukrepov, ki jih izvedejo. Vendar vozniki ne izvajajo najučinkovitejšega ukrepa proti zaspanosti in utrujenosti, in sicer tovornjaka ne ustavijo in ne počivajo. Prav tako smo glede na rezultate ankete ugotovili, da večina voznikov vozi ob koncih tedna, predvsem zato, ker tako zahteva podjetje. Z nadaljnjo analizo smo ugotovili, da vožnja ob koncu tedna vpliva na pojav utrujenosti. Na podlagi obstoječega stanja in pregleda tujih izkušenj smo podali predloge ukrepov za odpravo ali zmanjšanje utrujenosti. Kot možne rešitve predlagamo izvedbo izobraževanj in kampanje za profesionalne voznike enkrat ali dvakrat letno, da se poveča ozaveščenost o negativnem vplivu utrujenosti in predlagajo koristni ukrepi, ki bi jih vozniki lahko uporabili za premagovanje utrujenosti. Zelo pomembno je tudi ozaveščanje podjetij o negativnem vplivu utrujenosti na voznike. Kot rešitev predlagamo tudi strožji nadzor na strani policije in spremljanje voznikov na strani podjetja, da vozniki ne bi vozili več, kot je predpisano.
Keywords: prometna varnost, utrujenost, profesionalni vozniki, prometne nesreče
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 27; Downloads: 1
.pdf Full text (1,93 MB)

3.
Umirjanje prometa na začetku naselij : magistrsko delo
Mateja Dovar, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je obravnavana problematika prehodnega območja vstopa v naselje, kjer cesta zunaj naselja prehaja v pozidano okolje ob cesti ali v območje, ki ga določajo meje naselja. Osnovni namen ureditve vstopa v naselje je voznika opozoriti o spremembi okolja ter ga spodbuditi k ustrezni prilagoditvi hitrosti, saj se z vstopom v naselje običajno spremenijo prometne razmere (npr. večja količina nemotoriziranih udeležencev v prometu). V magistrskem delu je podan pregled trenutne zakonodaje v Sloveniji in tujini, ki se nanaša na umirjanje prometa. V nadaljevanju je v sklopu magistrskega dela proučena in analizirana obstoječa projektna dokumentacija ter že izvedeni ukrepi na območjih vstopov v naselja. Na podlagi ugotovitev so predlagane tipske rešitve ureditve vstopov v naselja, ki se lahko uporabijo v danih situacijah. Predlagane rešitve so zasnovane z namenom zmanjšanja tveganja za nastanek prometnih nesreč in povečanja varnosti vseh udeležencev v prometu. Upoštevane so smernice, ki jih določa zakonodaja glede prometne varnosti, z namenom, da bi ureditve čim bolj učinkovito prispevale k varnemu in nemotenemu prehodu vozil v naselje.
Keywords: umirjanje prometa, ukrepi in naprave za umirjanje prometa, prometna varnost, tehnične smernice, vstopi v naselja
Published in DKUM: 15.02.2024; Views: 45; Downloads: 5
.pdf Full text (7,80 MB)

4.
Analiza pripravljenosti prevoznikov na uvedbo tahografov v lahka gospodarska vozila : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Mitja Milič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Z namenom povečanja cestne varnosti in upoštevanja omejitev trajanja voženj ter obveznih počitkov voznikov je pri opravljanju nekaterih transportnih storitev postala obvezna uporaba tahografov. Ti služijo kot nadzorna naprava, ki je vgrajena v gospodarska vozila in beleži vse pomembne podatke o poteku vožnje ter s svojimi funkcijami omogoča strožji nadzor nad delom voznikov. Trenutno so tovrstnemu nadzoru podvrženi le vozniki težjih gospodarskih vozil z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone. S spremembami zakonodaje pa se s 1. julijem 2026 uvaja tudi obvezna vgradnja tahografov v lahka gospodarska vozila z največjo dovoljeno maso med 2,5 in 3,5 tone, s katerimi prevozniki opravljajo mednarodne prevoze blaga v komercialne namene. V diplomskem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskali, v kolikšni meri so prevozniki z lahkimi gospodarskimi vozili seznanjeni z omenjenimi spremembami zakonodaje. Zbrali smo tudi njihova pričakovanja o tem, kakšne spremembe nameravajo uvesti v svoje poslovanje zaradi prilagoditve novi zakonodaji. Na ta način smo tudi preverili, ali prevozniki z lahkimi tovornimi vozili trenutno že upoštevajo pravila zakonodaje o delovnem času in obveznih počitkih voznikov, čeprav zanje še ne veljajo. Končni rezultati raziskave so nam pokazali, da je večina anketiranih prevoznikov vsaj deloma že seznanjena s prihajajočo zakonodajo, saj znajo že sedaj predvideti, katere spremembe poslovanja bodo potrebne v prihodnosti. Ena najbolj pogostih posledic, ki jo pričakujejo, je povečanje stroškov njihovega poslovanja in posledično tudi zvišanje cen transportnih storitev. Poleg tega pa večina anketiranih prevoznikov tudi predvideva, da se bo zmanjšal delovni čas voznikov v njihovem podjetju, kar kaže na to, da trenutno veliko prevoznikov pri svojem poslovanju ne skrbi za primerno trajanje voženj in počitke voznikov. Na podlagi zbranih rezultatov raziskave lahko zaključimo, da je za izboljšanje delovnih razmer voznikov sprememba zakonodaje popolnoma upravičena, saj bo voznikom z lahkimi dostavniki omogočala boljše varovanje njihovih pravic in doprinesla k povečanju cestne varnosti.
Keywords: tahograf, transport blaga, cestna varnost, zakonodaja tahografov, uredba EU
Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 62; Downloads: 2
.pdf Full text (3,28 MB)

5.
Prenova sistema za upravljanje z varnostnimi incidenti
Luka Arnaudov, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali področje upravljanja z varnostnimi incidenti. Na podlagi preučene literature, med katero so predvsem mednarodni standardi in priročniki, smo prenovili sistem upravljanja z incidenti v podjetju Iskraemeco d. d. Ob tem smo sledili usmeritvam standardov ISO/IEC 27001:2013 in ISO/IEC 27002:2013, ki pokrivata področje upravljanja varovanja informacij. Podjetje je certificirano po prvem izmed omenjenih standardov, zato je bil cilj naloge tudi izboljšanje skladnosti s tem standardom. Po posnetku stanja smo preučili možne izboljšave in prenovili obrazec za poročilo o incidentu ter s pomočjo programskega orodja razvili portal za hranjenje le-teh. Razvili smo tudi portal z nadzorno ploščo, ki omogoča boljši pregled nad stanjem incidentov in izvajanjem akcijskih načrtov za odpravo njihovih posledic. Izvedbo prenovljenega procesa poročanja o varnostnih incidentih smo demonstrirali na hipotetičnem primeru.
Keywords: varnostni incident, informacijska varnost, upravljanje, podjetje
Published in DKUM: 06.02.2024; Views: 71; Downloads: 6
.pdf Full text (1,67 MB)

6.
Ocena kulture varnosti živil na osnovi znanja vedenja in odnosa zaposlenih v gostinstvu : magistrsko delo
Biserka Keramitchievska, 2024, master's thesis

Abstract: Slaba kultura varnosti hrane je vedno večji dejavnik tveganja za izbruhe bolezni, ki se prenašajo s hrano. Ocena kulture varnosti hrane je pomembno orodje za analizo znanja o varnosti hrane in vedenja zaposlenih pri delu z živili. Vzpostavitev pozitivne kulture varnosti hrane med zaposlenimi v gostinstvu zahteva zavzetost vodstva, odnos zaposlenih glede varnosti hrane, organizacijske in administrativne značilnosti prehranskega obrata, zavedanje o tveganju in upoštevanje izgorelosti zaposlenih. Namen magistrskega dela je bil s pregledom literature in z uporabo polstrukturiranega intervjuja oceniti kulturo varnosti hrane na osnovi znanja in odnosa zaposlenih v gostinstvu na vzorcu zaposlenih pri delu z živili v gostinski dejavnosti. V raziskavi je sodelovalo 11 zaposlenih v gostinstvu (dve ženski in devet moških). Vsi so imeli več kot osem let delovnih izkušenj. S pomočjo kvalitativne vsebinske analize smo pridobili tri teme: zagotavljanje varnosti hrane, dejavniki, ki vplivajo na kulturo varnosti hrane, in izzivi pri zagotavljanju pozitivne kulture varnosti hrane. Na podlagi pregleda strokovnih in znanstvenih objav ter polstrukturiranih intervjujev smo ugotovili, da je treba dvigniti raven kulture varnosti hrane v izbranih restavracijah in da se intervjuvanci načeloma zavedajo pomembnosti elementov zagotavljanja varnosti hrane, vendar se držijo pravil predvsem zaradi stalnega nadzora in groženj zniževanja plač. Glavni kuharji imajo visoko znanje o pravilih varnosti hrane, vendar imajo težave pri vodenju novozaposlenih in neizkušenih zaposlenih.
Keywords: varnost hrane, kultura varnosti hrane, tveganja, ocena kulture varnosti hrane
Published in DKUM: 30.01.2024; Views: 72; Downloads: 8
.pdf Full text (870,40 KB)

7.
Turizem 4.0 in platforma "Digitalizacija in varnost v turizmu"
Boštjan Brumen, Marjetka Rangus, Mitja Gorenak, 2021, published scientific conference contribution

Abstract: Evropska unija je opredelila ključna področja, na katerih zaostaja za glavnimi svetovnimi konkurenti, ZDA, Japonsko in hitro rastočimi azijskimi gospodarstvi. Ta področja so sprejetje IKT v poslovanje, dostop do investicijskih skladov in inovacijske politike. Ena izmed ključnih konkurenčnih panog v Evropi je turizem, ki ima skupne probleme z drugimi panogami. Evropski turizem temelji predvsem na malih in srednje velikih podjetjih, ki imajo razdrobljen in razpršen potencial rasti, nizko sposobnost pridobivanja in uporabe znanja ter imajo omejen dostop do rizičnega kapitala. Evropska strategija pametne specializacije naslavlja te probleme v okviru panoge turizem z oblikovanjem tematske platforme "Digitalizacija in varnost v turizmu". Njeno poslanstvo je ustvariti skupne in participativne storitve za povečanje medregionalnih naložb v digitalizacijo v turističnem sektorju. Namen platforme je služiti kot osnova za razvoj prihodnjega digitalnega evropskega turizma. V prispevku opisujemo platformo in njeno navezavo na Turizem 4.0 v Sloveniji.
Keywords: turizem, digitalizacija, platforma, varnost, strategija, pametna specializacija
Published in DKUM: 24.01.2024; Views: 46; Downloads: 2
.pdf Full text (24,52 MB)
This document has many files! More...

8.
Merjenje karakteristik eksplozijsko varnega asinhronskega elektromotorja : diplomsko delo
Andrej Drnovšek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V industriji se zelo pogosto uporabljajo električni stroji in naprave, med katere sodijo tudi asinhronski elektromotorji. Težava nastane takrat, kadar se asinhronske elektromotorje potrebuje na tako imenovanih eksplozijsko nevarnih področjih. To so področja, kjer so prisotne koncentracije vnetljivih plinov ali tekočin in bi posledično lahko ob prisotnosti iskre, električnega toka ali visoke temperature prišlo do eksplozije. Ker ta področja industrije ne morejo obratovati brez asinhronskih elektromotorjev, se je v ta namen razvil poseben tip oziroma izvedba. Takšna izvedba se imenuje eksplozijsko varna, in ima lastnost, da tudi če bi zaradi katerega izmed zgoraj navedenih razlogov prišlo do eksplozije, se le-ta ne bi razširila v okolico. Ker je v današnjih časih potreba po eksplozijsko varnih asinhronskih elektromotorjih vse večja, je celotno diplomsko delo orientirano k njim. Natančneje cilj diplomskega dela je merjenje karakteristik eksplozijsko varnega asinhronskega elektromotorja, s poudarkom na merjenju izkoristka za razred IE3. Pri tem so bile opravljene meritve na prototipnem eksplozijsko varnem asinhronskem elektromotorju, v dveh različnih merilnicah. Predhodno je bil opravljen še analitični izračun z zato namenjeno programsko opremo. Povsem na koncu diplomskega dela pa je sledila še natančna analiza rezultatov, v smislu neposredne primerjave rezultatov iz obeh merilnic, z rezultati, dobljenimi s pomočjo analitičnega izračuna.
Keywords: asinhronski elektromotor, eksplozijska varnost, tipsko preizkušanje, analitični izračun
Published in DKUM: 18.01.2024; Views: 115; Downloads: 19
.pdf Full text (7,80 MB)

9.
Uporaba informacijsko-komunikacijskih tehnologij za informacijske operacije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Teo Nuhanovič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Svet se je v zadnjih letih močno spremenil in eden od razlogov je sektor informacijsko-komunikacijskih tehnologij, ki je eden od najhitreje rastočih in spreminjajočih se sektorjev v današnjem svetu. Hkrati pa so se vzporedno razvijale tudi informacijske operacije, ki se zdaj za dosego svojih ciljev močno zanašajo na informacijsko-komunikacijske tehnologije. Tako je nastala nova vrsta vojskovanja, informacijsko vojskovanje. To novo obliko vojskovanja uporabljajo številne države po svetu z različnimi cilji. Nekatere države ga uporabljajo v vojaške namene, druge pa v politične. Posledice so pogosto uničujoče, saj lahko vodijo do manipulacije in celo pranja možganov med ljudmi, ki so jim vsakodnevno izpostavljeni. Uporaba informacijskih operacij ni omejena zgolj na vojaške organizacije. Uporabljajo jih tudi nedržavni akterji, politične stranke in korporacije. Zato je za vsako državo pomembno, da razume in razvije strategijo informacijskih operacij, ki bi ji zagotovila prednost pred nasprotniki. Informacijske operacije se lahko uporabijo za vplivanje na nasprotnikov proces odločanja tako, da spremenijo njegovo dojemanje realnosti z lažnimi podatki ali z ustvarjanjem napačne slike v njegovem umu o tem, kaj se dogaja na bojišču. Zaključno delo se osredotoča na informacijske operacije v dveh primerih, ki sta se zgodila v zadnjem desetletju, to sta rusko vmešavanje v ameriške volitve leta 2016 in ruske informacijske operacije v ukrajinski vojni. Oba primera sta podvržena informacijskim operacijam istega akterja. Zato skušamo skozi analizo in primerjavo ugotoviti, kje pretijo nevarnosti, orodja, ki jih akterji uporabljajo, in pa seveda kako implementirati varnostne mehanizme proti pretečim nevarnostim.
Keywords: informacijska varnost, informacijsko-komunikacijska tehnologija, informacijske operacije, informacijsko vojskovanje, diplomske naloge
Published in DKUM: 16.01.2024; Views: 109; Downloads: 25
.pdf Full text (865,88 KB)

10.
Varnostni protokoli v prometu po pandemiji - primer Zahodni Balkan : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Aleksandar Tanasić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Pojav pandemije covida-19 je močno negativno vplival na poslovanje, predvsem na področju transporta. Zaradi strogih ukrepov in omejitev so prevozniki začasno omejili ali prekinili svojo dejavnost. Vpliv pandemije je bilo čutiti v vseh podjetjih, ne glede na njihovo velikost in delovanje. V diplomskem delu smo predstavili varnostne protokole in promet med in po pandemiji v državah Zahodnega Balkana. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino in vrste prometa, značilnosti, povezavo med prometom in turizmom ter varnostne protokole. Nato smo podrobneje predstavili območje Zahodnega Balkana in infrastrukturo držav, na katere se diplomsko delo nanaša. V drugem delu naloge smo na podlagi statističnih podatkov raziskovali število potnikov in prihodke v času pandemije in po njej, pri vodilnih podjetjih iz vseh vrst prometa. Podatke, ki smo jih potrebovali za analizo, smo dobili iz njihovih letnih finančnih poročil in statističnih portalov. Analizirani podatki so pokazali, da je število potnikov v cestnem, železniškem, vodnem in zračnem prometu po pandemiji večje, kot leta 2020, v zračnem in železniškem prometu pa celo že presega številke, ki so jih dosegli pred pandemijo. V vseh prevozniških podjetjih, ki smo jih analizirali, so se prihodki v primerjavi z letom 2020 povečali. Skozi strukturiran intervju, s predstavniki vodilnih podjetij, smo dobili podrobnejši vpogled v način poslovanja med in po pandemiji, varnostne protokole in ukrepe, ki so jih uvedli. Izvedeli smo, na katere varnostne izzive bodo pozorni v prihodnje in kakšne spremembe lahko potniki pričakujejo. Na podlagi rezultatov raziskave smo našteli več predlogov, ki bi izboljšali varnost, poslovanje in s tem povečali željo po potovanjih.
Keywords: Zahodni Balkan, covid-19, promet, varnost, varnostni protokoli.
Published in DKUM: 09.01.2024; Views: 136; Downloads: 19
.pdf Full text (1,42 MB)

Search done in 0.93 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica