| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
PROMETNE NEZGODE MOTOCIKLISTOV IN NUDENJE PRVE POMOČI
Petra Mirt, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Motociklisti spadajo med najbolj ogrožene udeležence v prometu, smrtnost je še vedno velika, znanje prve pomoči laikov pa slabo. Namen diplomske naloge je bil predstaviti varno vožnjo motociklistov, najpogostejše poškodbe pri prometnih nezgodah in nudenje prve pomoči ponesrečencu. Opisali smo pristop k poškodovanemu motociklistu po principu International Trauma Life Support (ITLS). Raziskovalne metode: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo delo, kjer smo uporabili aktualno strokovno literaturo v slovenskem in angleškem jeziku. V empiričnem delu pa smo uporabili kvantitativno tehniko zbiranja podatkov ter kot inštrument raziskave vključili še spletni anketni vprašalnik s 30 vprašanji zaprtega tipa. Pridobljene podatke, ki so nam jih podali motociklisti s petdesetimi izpolnjenimi spletnimi anketami, smo statistično obdelali, jih grafično prikazali ter opisali z opisno statistiko. Rezultati: Rezultati na spletno anketo so pokazali, da je znanje iz prve pomoči pri motociklistih prisotno, vendar je še vedno kar nekaj odstopanj od pravilnih odgovorov. Motociklisti menijo, da vozijo varno (96 %), 78 % jih uživa v hitri vožnji, večina se jih ne drži cestnih omejitev, več kot polovica se na cesti počuti ogrožene (62 %) in četrtina med vožnjo uživa občasno alkohol. Večina motociklistov (88 %) se zaveda, da spadajo med ranljive udeležence v cestnem prometu. Sklep: Motociklisti morajo biti v dobri psihofizični pripravljenosti, prav tako pa tudi imeti brezhiben motocikel za varno vožnjo v prometu. Kljub različnim ukrepom, ki se izvajajo v upanju, da bi bila prometna varnost v Sloveniji boljša, je pomembno previdno posameznikovo ravnanje v cestnem prometu. Znanje iz nudenja prve pomoči bi bilo potrebno osveževati, da bi lahko v primeru prometne nezgode ustrezno in samozavestno ukrepali ter preprečili hujše posledice poškodovancu ali celo rešili nekomu dragoceno življenje.
Keywords: motociklizem, varna vožnja, nudenje prve pomoči, ITLS, prometne nezgode motociklistov, poškodbe motociklistov.
Published: 22.10.2015; Views: 614; Downloads: 99
.pdf Full text (1,16 MB)

4.
MOBILNA APLIKACIJA ZA VODENJE IN NADZOR AVTOŠOL
Damjan Vivod, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Informacijska doba je s svojim napredkom prinesla na delovna mesta enormne spremembe v načinu dela in poenostavitvi le tega. Še vedno pa v Sloveniji obstajajo sektorji, ki so z zakonodajo omejeni, da bi sledili temu napredku, izboljšali poslovanje svojih podjetij in poenostavili njihovo vodenje. Primer takega sektorja je področje pridobivanja vozniškega izpita znotraj katerega so avtošole tiste, ki morajo z zakonsko določenim zastarelim načinom vodenja dnevnih razvidov voženj in evidenčnih kartonov vedno znova izpolnjevati ter vpisovati enake podatke. Takšno vpisovanje vedno znova podobnih podatkov za kandidata pred vsako vožnjo, ki je že v bazi strank se smatra kot potrata časa ter dodatno delo pri organiziranju in planiranju tako za inštruktorja vožnje kot lastnika oziroma direktorja avtošole. Mobilna aplikacija L#APP, predstavljena v nadaljevanju, odpravi zgoraj navedene probleme z enostavno uporabo in medsebojno sinhronizacijo z glavno podatkovno bazo, do katere imajo dostop vsi z administrativnimi pravicami. Tako lahko direktor preko spletne strani spremlja termine voženj, ki so jih inštruktorji vnesli na terenu.
Keywords: L#APP, mobilna aplikacija, avtošola, inštruktor, kandidat, varna vožnja.
Published: 27.10.2015; Views: 719; Downloads: 58
.pdf Full text (2,07 MB)

5.
Pomen šole vožnje za udeležence v cestnem prometu
Maja Remih, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V cestnem prometu je ena temeljnih dejavnikov kakovosti vsakdanjega življenja prometna varnost. Zakaj? Skoraj ne mine dan, ko ne bi bili mobilni. Mobilnost pa seveda za sabo prinaša številne posledice, kot so prometne nesreče. Kako lahko vsak posameznik in organizacije, kot so šole vožnje, prispevajo k večji varnosti oziroma kako lahko zagotovimo večjo varnost? Diplomsko delo prikazuje statistiko prometnih nesreč med letom 2010 in 2015, najpogostejše vzroke za prometne nesreče, statistiko žrtev in njihove posledice. S primerjavo napisane zakonodaje za delovanje šol vožnje in usposabljanje prihodnjih voznikov motornih vozil primerja poučevanje v šoli vožnje in v programu dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov in vadbe varne vožnje. Ugotavlja vpliv šole vožnje na udeležence v prometu oziroma na prihodnje voznike. Potrkati želi na vest prihodnjim voznikom in voznikom nasploh ter jih spodbuditi k zavestnemu obnašanju in upoštevanju cestnoprometnih predpisov in k pravilnemu reševanju morebitnih negativnih situacij oziroma preprečitvi prometnih nesreč. V zaključku so predstavljeni nekateri že uvedeni ukrepi ter predlogi za izboljšanje varnosti v cestnem prometu, kot so uvedba samostojnega predmeta o prometni vzgoji že v osnovni šoli, predlog za zavestne kršitelje pod vplivom alkohola, sekcijsko merjenje na kritičnih odsekih in dodatna prometna signalizacija.
Keywords: promet, prometna nesreča, varnost, šola vožnje, kandidat, varna vožnja
Published: 14.09.2016; Views: 543; Downloads: 82
.pdf Full text (2,37 MB)

6.
VPLIV TELEMATSKIH SISTEMOV NA VARNOSTI V CESTNEM PROMETU NA PRIMERU APLIKACIJE "DRAJV" ZAVAROVALNICE TRIGLAV
Stanislav Pečovnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Vozniki prepogosto pozabljamo na pomembnost varnosti v cestnem prometu. Neprilagojena hitrost je najpogostejši vzrok za povzročitev prometnih nesreč. Različni akterji so razvili nemalo telematskih aplikacij, ki bi naj pripomogle k varnejši, pa tudi varčnejši, vožnji. V diplomskem delu je predstavljena njihova aplikacija Drajv, ki jo je razvila Zavarovalnica Triglav, d.d. Po dobrem letu dni uporabe te aplikacije smo analizirali, če je možno zaznati kakšne spremembe v statistiki cestnih prometnih nesreč. Ugotovili smo, da je obseg uporabe te aplikacije preskromen, da bi lahko potrdili ali ovrgli trditev, da tovrstne aplikacije zanesljivo povečujejo varčnost in varnost vožnje.
Keywords: cestni promet, telematske aplikacije, varna vožnja
Published: 23.09.2016; Views: 357; Downloads: 49
.pdf Full text (2,41 MB)

7.
Nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu
Niki Tomović, 2017, master's thesis

Abstract: Motena vožnja dandanes predstavlja resnejšo grožnjo za vse udeležence cestnega prometa. Motečih dejavnikov je sicer lahko veliko, magistrsko delo pa temelji na nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu. Z magistrskim delom smo želeli opozoriti na tovrstno problematiko in prispevati k ozaveščenosti med ljudmi, saj lahko uporaba mobilnih naprav med vožnjo vodi k številnim resnim posledicam, ki se kažejo predvsem v cestnoprometnih nezgodah. V teoretičnim delu magistrskega dela smo obravnavali razloge za uporabo mobilnih naprav, načine uporabe, slovensko in tujo zakonodajo, nevarnosti in posledice rabe mobilnih naprav in rešitve ter ukrepe za zmanjšanje uporabe mobilnih naprav med vožnjo. V empirični del magistrskega dela je vključena Raziskava o uporabi mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu in statistične analize, s katerimi smo ugotavljali, v kolikšni meri posamezniki uporabljajo mobilne naprave, na kakšne načine jih uporabljajo in ali se zavedajo nevarnosti uporabe tovrstne tehnologije. V raziskavi, ki je zajemala 50 spremenljivk oz. trditev, je sodelovalo 285 respondentov, njihovi odgovori so nam pomagali pri preverjanju naših šestih zastavljenih hipotez. Rezultati opravljene raziskave nakazujejo na to, da kar 79 % anketirancev uporablja mobilne naprave med vožnjo za različne namene, kot so telefoniranje, pošiljanje SMS sporočil, uporaba navigacije, fotografiranje, pregledovanje in objavljanje na socialnih omrežij. Analiza podatkov nam je pokazala, da se posamezniki zavedajo nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vožnjo, a jih vseeno uporabljajo. V prihodnosti bo zato potrebno narediti korak naprej pri zmanjševanju in preprečevanju uporabe mobilnih naprav med vožnjo, obenem pa se moramo zavedati, da je uporaba mobilne naprave v določenih situacijah vendarle lahko koristna in neizogibna.
Keywords: promet, cestni promet, prometna varnost, varna vožnja, mobilne naprave, mobilni telefoni, posledice, ukrepi, magistrska dela
Published: 15.05.2017; Views: 485; Downloads: 77
.pdf Full text (834,55 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica