| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 119
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
2.
PRIPRAVA VAJ IZ PROSTORSKIH PROJEKCIJ
Suzana Herič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Tehnična risba je sredstvo za sporazumevanje med snovalcem in izvajalcem. Beremo jo lahko le, če poznamo pravila tehničnega risanja. Tehnične risbe niso povsem enake, razlikujejo se po namenu uporabe, obsegu in načinu izdelave. V prostoru so risbe v splošnem tridimenzionalne (dolžina, širina, višina), risalna površina pa je le dvodimenzionalna. Kljub tej razliki mora risba podajati jasno in nedvoumno predstavo narisanega predmeta. Naloga projekcije je nadomestiti izpad tretje prostorske dimenzije. Načini izražanja z risbo temeljijo na pravilih risanja, ki so določeni v standardnih SIST. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. Prvi zajema teoretične osnove tehničnega risanja. V drugem delu je analiziran učni načrt za predmet Tehnika in tehnologija s poudarkom na učnih temah, ciljih in dejavnostih povezanih s tehničnim risanjem. V tretjem delu je pripravljena zbirka vaj iz prostorskih projekcij s priloženimi rešitvami.
Keywords: tehnično risanje, projekcije, vaje za tehnično risanje
Published: 27.05.2009; Views: 4337; Downloads: 511
.pdf Full text (14,25 MB)

3.
Drama v razredu - Dramatizacija besedil v njižjih razredih OŠ
Petra Hribernik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je s pomočjo literature predstaviti prednosti drame v razrednih aktivnostih pri pouku tujega jezika in podati primer učne priprave, v katero so vključene različne igre, aktivnosti in tehnike, ki temeljijo na drami. Pri dramatizaciji besedil se učenci tujega jezika učijo znotraj konteksta in ne le v obliki pravil in seznamov besed (jezik je lahko včasih postavljen na stranski tir; učenci se ga naučijo »mimogrede«, ob igri). Ob drami razvijajo tudi socialne spretnosti, saj dialogi temeljijo na verbalni, kot tudi neverbalni komunikaciji. Še ena od prednosti dramatizacije besedil je v razvijanju več inteligenc (timsko delo razvija interpersonalno inteligenco, verbalna komunikacija razvija lingvistično inteligenco, koordinacija gibov spodbuja gibalno inteligenco, glasbena inteligenca se razvija skozi petje, itn.). Poleg tega spodbuja kreativnost in fleksibilnost učencev, kot tudi učiteljev. V sodobnih učbenikih je dramatizacija do neke mere že zajeta, vendar ni razloga, da učitelji ne bi v svoje ure vključevali še več drame, če opazijo, da imajo učenci te vaje radi.
Keywords: dramatizacija, učna priprava, mlajši učenci, dramske vaje in aktivnosti, teorija o več inteligencah
Published: 10.03.2010; Views: 2981; Downloads: 241
.pdf Full text (399,40 KB)

4.
INTERAKTIVNE RAČUNALNIŠKE SIMULACIJE BIOLOŠKIH LABORATORIJSKIH VAJ
Miro Puhek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili nekaj interaktivnih računalniških simulacij namenjenih poučevanju biologije. Podrobneje smo prikazali naslednje simulacije: a) alkoholno vrenje, v katerem je hitrost procesa grafično ponazorjena kot povezava med temperaturo in sproščanjem ogljikovega dioksida; b) dihanje, kjer je prikazana povezava med telesno aktivnostjo človeka in spremembo volumskih razmerij dihalnih plinov; c) utrip srca, v kateri je prikazan vpliv spola in telesne pripravljenosti na utrip srca; d) difuzija elektrolitov, kjer je ponazorjena povezava med površino in hitrostjo difuzije; e) dihanje mokarjev, v kateri smo raziskali vpliv temperature na dihanje in aktivnost ličink mokarjev; f) lubje kot toplotna izolacija, kjer smo ponazorili vpliv lubja pri toplotni izolaciji rastline; g) učinek tople grede, v kateri smo prikazali povezavo med koncentracijo toplogrednih plinov in spremembami temperature; h) osmoza, kjer je ponazorjen vpliv osmoze na celico. Izdelane simulacije bi bilo v šolski praksi mogoče uporabiti kot: a) samostojne laboratorijske vaje izvedene v virtualnem svetu; b) izobraževanje na daljavo; c) dopolnilo klasičnemu ali računalniško podprtemu laboratorijskemu delu; d) sredstvo za urjenje in preverjanje hipotez brez dodatnih materialnih potreb.
Keywords: računalniško podprte laboratorijske vaje, računalniške simulacije, alkoholno vrenje, dihanje, srčni utrip, difuzija elektrolitov, učinek tople grede, osmoza.
Published: 12.10.2009; Views: 3460; Downloads: 264
.pdf Full text (759,36 KB)

5.
6.
UPORABA SPEKTROFOTOMETRA SPECTROVIS PRI VAJAH Z RASTLINSKIMI BARVILI
Jasmina Šimek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu smo uvedli novo računalniško podprto laboratorijsko metodo dela, primerno za šolsko delo, in sicer Vernier spektrofotometer SpectorVis. Za to opremo smo pripravili devet vaj, v katerih smo se osredotočili na kvalitativno in kvantitativno določanje fotosintetsko aktivnih rastlinskih barvil: • Fotosintetsko aktivna asimilacijska barvila, • Sončni in senčni listi rastline, • Barvila v oljčnih oljih, • Barvila v različno starih iglicah smreke (Picea abies), • Vsebnost barvil v kalčkih lucerne (Medicago sativa), • Kaj se skriva v eko korenju, • Odziv fotosintetskih barvil na stres — paradižnik (Lycopersicon esculentum), • Odziv fotosintetskih barvil na stres — pelargonija (Pelargonium), • Odziv fotosintetskih barvil na stres — tradeskancija (Tradescantia viridis). Spektrofotometer SpectroVis bo mogoče uporabiti za šolsko laboratorijsko eksperimentalno delo in bo osnova za šolske raziskovalne naloge.
Keywords: Ključne besede: Računalniško podprte laboratorijske vaje, rastlinska barvila, spektrofotometrija, vsebnost rastlinskih barvil.
Published: 15.07.2010; Views: 2174; Downloads: 264
.pdf Full text (12,26 MB)

7.
OBIČAJNE ŠPORTNE POŠKODBE PRI IGRI ODBOJKE IN NJIHOVO PREPREČEVANJE
Aljoša Štros, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene tipične poškodbe pri odbojkarski igri, njihov izvor, dejavniki tveganja, simptomi in znaki, osnove zdravljenja in možnosti preprečitve. Opisane so poškodbe rame, zapestja in roke, kolena, gležnja in ledvene hrbtenice. Vse poškodbe se pojavljajo tako pri otrocih in odraščajočih, kot pri odraslih igralcih. Najobsežneje je obravnavana patelarna tendinopatija. Poudarjene so nekatere preventivne strategije v okviru sestave in vodenja treningov zaradi preprečevanja posameznih vrst poškodb. Posamezne vaje smo tudi slikovno prikazali. Trener je obvezni član rehabilitacijskega tima, ki se ukvarja s preventivo poškodb in rehabilitacijo odbojkarja, saj je neposredno vključen v preventivo športnih poškodb odbojkarjev in skrbi za postopen in nadzorovan povratek odbojkarja v trenažni program in tekmovanja.
Keywords: preobremenitveni sindromi, utesnitveni sindrom rame, patelarna tendinopatija, medicinske vaje, fizikalna terapija, rehabilitacija, trener.
Published: 07.07.2010; Views: 3202; Downloads: 695
.pdf Full text (2,06 MB)

8.
PREPREČEVANJE URINSKE INKONTINENCE PRI NOSEČNICAH
Andrejka Jančič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o preprečevanju urinske inkontinence v času nosečnosti. Namen diplomskega dela je opozoriti na pomembnost preprečevanja urinske inkontinence v času nosečnosti in po porodu. Prikazati vlogo medicinske sestre pri zdravstveno vzgojnem delu nosečnice. V teoretičnem delu je opisana urinska inkontinenca, opisan je tudi vpliv urinske inkontinence na kakovost življenje. V nadaljevanju smo predstavili vpliv nosečnosti in poroda na medenično dno in zdravstveno vzgojno delo medicinske sestre pri preprečevanju urinske inkontinence v času nosečnosti. Izpostavili smo vaje za krepitev mišic medeničnega dna in podali nekaj konkretnih primerov vaj. V empiričnem delu smo prikazali izsledke raziskave. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Z raziskavo smo ugotovili, da se pri 18 % nosečnic pojavlja urinska inkontinenca. Večina nosečnic je bilo informiranih o preprečevanju urinske inkontinence, kar 46 % nosečnic je samih s pomočjo interneta, revij ali knjig poiskalo informacije o vajah za mišice medeničnega dna. Ugotovili smo, da 78 % anketiranih nosečnic izvaja vaje za mišice medeničnega dna, od tega 42 % samo občasno.
Keywords: urinska inkontinenca, nosečnost, vaje za mišice medeničnega dna, zdravstvena vzgoja.
Published: 05.10.2010; Views: 2756; Downloads: 623
.pdf Full text (1,56 MB)

9.
ZBIRKA LABORATORIJSKIH VAJ NAMENJENIH SPREMLJAVI KALITVE SEMEN, KI SE UPORABLJAJO V PREHRANI KOT KALČKI
Klementina Pušnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V naši nalogi smo pripravili nabor laboratorijskih vaj s kalčki različnih rastlinskih vrst. Pripravili smo deset vaj, načrtovanih tako z računalniško podprtim laboratorijem kot s klasično metodo laboratorijskega dela. Pripravili smo naslednje vaje: Kaljivost semen in potek dinamike kalitve, Inhibitorji kalitve, Dihanje kalčkov redkvice, rukole, lucerne, Dihanje kalčkov odvisno od časa kalitve, Dihanje kalčkov odvisno od temperature kalitve, Kvalitativni test reduktivnih sladkorjev v kalčkih, Kvantitativni test reduktivnih sladkorjev v kalčkih, Amilazna aktivnost kalčkov, Kvantitativni test vitamina C kalčkom lucerne, Določanje koncentracije proteinov v kalčkih. Vaje bo mogoče uporabiti za laboratorijsko eksperimentalno delo ne samo na kalčkih, pač pa tudi na drugih rastlinskih objektih, kar zaradi možnega transfera viša pedagoško vrednost pripravljenih vaj.
Keywords: kalčki, kalitev semen, dinamika kalitve, inhibicija, dihanje kalčkov, reduktivni sladkorji, amilazna aktivnost, vitamin C, proteini, Vernier, laboratorijske vaje, računalniško podprte vaje.
Published: 11.10.2010; Views: 3318; Downloads: 736
.pdf Full text (2,74 MB)

10.
CILJNO USMERJENE GIMNASTIČNE VAJE − KORISTNO IN UPORABNO SREDSTVO ŠPORTA V VSEH STAROSTNIH OBDOBJIH
Breda Verbošek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Predmet obravnave diplomskega dela z naslovom Ciljno usmerjene gimnastične vaje — koristno in uporabno sredstvo športa v vseh starostnih obdobjih je predstavitev številnih pozitivnih, utilitarnih karakteristik gimnastičnih vaj, ki samostojno ali v integraciji s številnimi drugimi pojavnimi oblikami športnih dejavnosti v praksi omogočajo optimalne prilagoditve glede na starost vadečih, njihovo telesno pripravljenost, spol, zdravstveno stanje, materialne pogoje (telovadnica, domače, naravno ali službeno okolje) in njihovo nezahtevnost glede najrazličnejših finančnih obremenitev. Prvi del diplomskega dela je namenjen opisu in analizi vpliva najrazličnejših športnih aktivnosti na zdravje človeka in najpomembnejšim fazam njegovega motoričnega razvoja v vseh starostnih obdobjih. Pri tem je izpostavljena tesna povezanost razvoja osnovnih motoričnih sposobnosti s procesi pridobivanja najrazličnejših motoričnih spretnosti in športnih znanj. Vloga in vpliv gimnastičnih vaj, kot pomembnega in koristnega sredstva športnih dejavnosti, se kot neprekinjena črta pojavlja v vseh poglavjih mojega diplomskega dela, še posebej v drugem delu, ki je v večini namenjen zelo natančni in temeljiti analizi le-teh. Najprej je predstavljena njihova vsestranska uporabnost, izražena predvsem v poglavju, namenjenemu prikazu njihovih splošnih in specialnih karakteristik. Sledijo didaktična navodila za izvajanje gimnastičnih vaj, ki so integrirane v ure športne vzgoje, predvsem na razredni stopnji 9-letne osnovne šole. Izdelani so primeri posameznih uporabnih kompleksov, ki so opremljeni z ustreznimi didaktičnimi navodili za pravilno organizacijo in izpeljavo njihove praktične izvedbe. V tretjem delu diplomskega dela pa so zbrane fotografije 89 različnih in najpogosteje izvedenih gimnastičnih vaj, ki jih lahko pri načrtovanju in izvedbi uporabijo tako učitelji pri urah športne vzgoje kot tudi posamezniki, ki želijo z ustrezno gibalno aktivnostjo poskrbeti za zdravju koristen in sproščen stil gibalno aktivnega življenja.
Keywords: gibalna aktivnost, motorični razvoj, gimnastične vaje, didaktični napotki, katalog gimnastičnih vaj.
Published: 23.03.2011; Views: 3157; Downloads: 492
.pdf Full text (31,87 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica