1. Vabilo, novica, poljudnoznanstveni prispevek in opis postopka v učbeniškem gradivu ter v projektu Slovenščina na dlaniTadeja Filo, 2021, master's thesis Abstract: Magistrsko delo sega na področje besediloslovja, katerega osrednja raziskovalna predmeta sta besedilo kot komunikacijska pojavitev z značilno besedilnostjo in besedilne skupine.
V teoretičnem delu so predstavljene ključne značilnosti in različne opredelitve besedil ter pomen večpredstavnosti v besedilih. Na podlagi skupnih značilnosti besedila glede na določene kriterije skupinimo na besedilne tipe in besedilne vrste. Različne skupine besedil so osnova za oblikovanje nalog in vaj tudi v učnem e-okolju projekta Slovenščina na dlani, znotraj katerega zbrana besedila prispevajo k razvijanju sporazumevalne jezikovne zmožnosti. Ta predstavlja temeljni cilj pouka slovenščine.
Empirični del obsega opredelitve besedilnih skupin, in sicer vabila, novice, poljudnoznanstvenega prispevka in opisa postopka, v izbranem osnovno- in srednješolskem učbeniškem gradivu različnih založb ter v učnem e-okolju Slovenščina na dlani. Za vsako izbrano besedilno skupino je dodano vsaj eno avtentično besedilo s pripadajočimi nalogami in vajami. Tako so prikazani načini obravnave izbranih besedilnih skupin v učnem e-okolju. Keywords: besediloslovje, projekt Slovenščina na dlani, zbirka BERTA, besedilne skupine, vabilo, novica, poljudnoznanstveni prispevek, opis postopka Published in DKUM: 06.05.2021; Views: 1171; Downloads: 224 Full text (3,41 MB) |
2. Šolska vabila z vidika načel uspešnega sporočanja, s poudarkom na upoštevanju pravopisaAnja Ulaga, 2020, master's thesis Abstract: Vabila so ena izmed besedilnih vrst, ki jih učitelji tvorijo z namenom komunikacije s starši in drugimi ljudmi. Kot vsa besedila morajo za optimalno doseganje namena tudi šolska vabila upoštevati načela uspešnega sporočanja. V magistrski nalogi smo s pomočjo analize 150 primerov šolskih vabil učiteljev želeli ugotoviti, v kolikšni meri upoštevajo načela uspešnega sporočanja ter katero je najpogosteje in katero najredkeje upoštevano. Zanimalo nas je, ali pri tem obstajajo razlike med osnovnošolskimi učitelji na različnih delovnih mestih. Ugotoviti smo želeli, katere vrste pravopisnih napak se v šolskih vabilih pojavljajo najpogosteje ter ali obstajajo razlike med učitelji na različnih delovnih mestih. Prav tako nas je zanimala razlika med njimi v povprečnem številu pravopisnih napak. Ugotovili smo, da je v šolskih vabilih najslabše upoštevano načelo upoštevanja prvin in pravil danega besednega jezika. V analiziranih besedilih so se pojavile napake, ki smo jih uvrstili v 30 kategorij, pri čemer je bila najpogostejša napaka raba vezaja in pomišljaja. Tako pri upoštevanju načel uspešnega sporočanja kot tudi pri vrstah in povprečnem številu pravopisnih napak smo opazili statistično značilne razlike med učitelji na različnih delovnih mestih. Sklenemo lahko, da načela uspešnega sporočanja najbolj upoštevajo profesorji slovenskega jezika, najmanj pa profesorji ostalih predmetov na predmetni stopnji. Keywords: vabilo, načela uspešnega sporočanja, pravopis, učitelj, napaka Published in DKUM: 10.08.2020; Views: 1148; Downloads: 211 Full text (2,80 MB) |
3. GREGOR GOJMIR KREK IN NJEGOV ZBOROVSKI OPUSSimon Šubic, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu sta uvodoma predstavljena življenje in delo Gojmirja Kreka ter njegovo delovanje na različnih področjih. Gojmir Krek je po poklicu bil pravnik, deloval pa je tudi kot skladatelj, urednik, glasbeni pisec in kritik. Podrobneje je Krekovo delo predstavljeno na področju uredništva in glasbene kritike, prav tako njegov glasbeni opus, poseben poudarek pa smo namenili analizi skladb iz njegovega zborovskega opusa, ki so bile objavljene v glasbeni reviji Novi akordi. Diplomsko delo je metodološko zasnovano na dveh med seboj dopolnjujočih se načelih: na zgodovinski analizi virov ter analizi skladb iz Krekovega zborovskega opusa. Keywords: GREGOR GOJMIR KREK
ZBOROVSKI OPUS
NOVI AKORDI
JOSIP IPAVEC
EMIL ADAMIČ
ANTON LAJOVIC
JANKO RAVNIK
BARČICA
BLAGOR JIM
BRATJE, V KOLO SE VSTOPIMO
IDILA
KAKOR BELA GOLOBICA
KANGLICA
POVEJTE VE PLANINE
SLIKA
SRBSKA NARODNA
STUDENČEK
TAM NA VRTNI GREDI
VABILO
ZVEČER Published in DKUM: 08.07.2013; Views: 2751; Downloads: 134 Full text (788,31 KB) |
4. OBLIGACIJSKO PRAVNI VIDIKI JAVNE DRAŽBERok Dolenc, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu sem obravnaval institut javne dražbe. Pri delu sem uporabljaj predvsem Obligacijski zakonik (OZ). Ker Javna dražba v slovenskem pravnem redu ni urejena, sem poiskal pravila pod katera sem podredil slednji institut. Takoj je javna dražba vabilo k ponudbi na sklenitev pogodbe, pod pogoji kateri izhajajo iz razpisa dražbe. Ponavadi je ta pogoj najvišje izklicevana cena. Javno dražbo lahko podredimo pod tretji odstavek 22. člena OZ. Zakonodajalec v OZ uporabi pojem javna dražbi, pri institutih kateri se nanašajo na prodajo stvari, izraz licitacija pa uporablja pri institutih kjer je osrednje vprašanje storitve (npr. podjemna pogodba). Tako sem primerjal samo javno dražbo s podjemno pogodbo, in ugotovil da je javna dražba po pravni naravi vabilo k ponudbi na sklenitev pogodbe, pogodba o delu, pa bodisi je določeno da se bo sklenila pogodba s tistim kateri bo ponudil najnižjo ceno, je takšen razpis podrejen institutu javne ponudbe, bodisi pri izbiri ni pomembna le cena, je takšen razpis podrejen pod pravila k dajanju ponudb, in ni odločilen faktor pri izbiri najnižja cena. javno dražbo sem primerjal s samo javno ponudbo, in razpisom nagrade. Keywords: vabilo k ponudbi, javna prodaja, javna dražba, licitacija, javna dražba v carinskem postopku, javna dražba v stečajnem postopku, faze javne dražbe, ekonomski razlogi za sklenitev javne dražbe, ponudba, sprejem ponudbe, pravna narava javne dražbe Published in DKUM: 27.07.2011; Views: 5205; Downloads: 584 Full text (379,68 KB) |