| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 98
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Izboljšava robotskega prijemala za zlaganje kartonov
Tim Ašenberger, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena zasnova, izdelava in nadgradnja paletizacijskega prijemala za manipulacijo kartonskih škatel. Prvotna izvedba, ki je vključevala eno fiksno in eno pomično čeljust, ni omogočala zanesljivega prijema dveh škatel hkrati, predvsem zaradi dimenzijskih odstopanj embalaže. S konstrukcijskimi izboljšavami in uvedbo kompenzacijskega mehanizma, ki vključuje ločena pnevmatska cilindra ter elektronski regulator tlaka, je bilo prijemalo optimizirano za zanesljivo in varno delovanje. Rezultati testiranj so pokazali izboljšano natančnost, zmanjšanje poškodb embalaže ter povečano zanesljivost sistema.
Keywords: Paletizacija, prijemalo, uvedba kompenzacijskega mehanizma, natančnost, ponovljivost
Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 0

2.
Kritični dejavniki uspeha uvedbe rešitve HRM na primeru rešitve Intrix HRM
Patricija Gavez, Simona Sternad Zabukovšek, 2025, master's thesis

Abstract: Management človeških virov je področje vodenja in upravljanja z ljudmi v organizaciji. Temeljni cilj managementa človeških virov je zagotoviti, da so zaposleni ustrezno usposobljeni, motivirani in produktivni, kar zagotavlja konkurenčno prednost organizacije in pripomore k doseganju njenih ciljev. V obdobju nizke brezposelnosti se organizacije vedno bolj zavedajo pomembnosti dobrega ravnanja s svojimi zaposlenimi. Management človeških virov tako postaja zelo pomembna strateška funkcija vsake organizacije. Digitalizacija kadrovskih procesov je proces preoblikovanja tradicionalnih postopkov zaposlovanja in upravljanja s kadri v digitalno obliko. Slednje je pripeljalo do razvoja rešitev HRM, ki so namenjene optimizaciji dela in avtomatizaciji kadrovskih procesov. Za uspešno uvedbo rešitve HRM v organizacijo je treba upoštevati kritične dejavnike uspeha uvedbe. Gre za koncept, s katerim opredeljujemo različne dejavnike, ki vplivajo na to, da je proces uvedbe učinkovit in uspešen. Pri opredelitvi dejavnikov v magistrskem delu bomo izhajali iz analize literature, ki jo je naredila dr. Simona Sternad Zabukovšek v Primerjalni analizi kritičnih dejavnikov uspeha uvajanja celovitih informacijskih rešitev z vidika faz in z vidika metod uvajanja. Najpomembnejših 14 kritičnih dejavnikov, ki jih je opredelila v svojem delu, bomo prenesli na področje uvedbe rešitve HRM, kjer jih bomo opredelili na primerih uvedbe rešitve Intrix HRM. V prvem delu magistrskega dela bomo podrobneje predstavili področje managementa človeških virov. Opredelili bomo razvoj rešitev HRM in interpretirali nekaj trendov, za katere se predpostavlja, da bodo v prihodnosti aktualni na področju kadrovanja in na področju rešitev HRM. V drugem delu se bomo osredotočili na rešitev Intrix HRM. Gre za produkt slovenskega podjetja Intera, namenjen upravljanju s kadri. Podrobneje bomo predstavili module in funkcionalnosti, ki sestavljajo rešitev. Opisali bomo proces uvedbe rešitve HRM. Nadaljevali bomo z opredelitvijo kritičnih dejavnikov uspeha uvedbe rešitve HRM na primerih uvedbe Intrix HRM.
Keywords: Management človeških virov, HRM, uvedba rešitve HRM, kritični dejavniki uspeha, Intrix HRM
Published in DKUM: 27.05.2025; Views: 0; Downloads: 32
.pdf Full text (4,19 MB)

3.
Konceptualna zasnova uvedbe avtonomnega vozila v proizvodno okolje : diplomsko delo
Benjamin Seljak, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo izdelali konceptualno zasnovo uvedbe avtonomnega vozila v proizvodno okolje s poudarkom na analizi možnosti, izzivov in vplivov, ki jih prinaša implementacija te tehnologije. Avtonomna vozila imajo potencial za izboljšanje intralogističnih procesov, povečanje produktivnosti in zmanjšanje operativnih stroškov, kar lahko prispeva k večji konkurenčnosti podjetja. V diplomskem delu smo raziskali pripravo na uvedbo avtonomnega vozila, izbiro ustrezne vrste in ponudnika, prilagoditev proizvodnega okolja in obstoječega sistema za upravljanje skladiščno-materialnega poslovanja ter ekonomski vidik uvedbe, vključno s povračilom naložbe. Rezultati obstoječih raziskav kažejo, da lahko avtonomna vozila učinkovito nadomestijo tradicionalne načine transporta materiala. Izhajajoč iz tega spoznanja smo definirali najprimernejšo vrsto in ponudnika avtonomnega mobilnega robota. Diplomsko delo tako predstavlja temelj za nadaljnje raziskave in implementacije avtonomnih vozil s ciljem optimizacije delovnih procesov in boljšega izkoriščanja obstoječih virov.
Keywords: intralogistika, avtonomni mobilni robot, AMR, uvedba v proizvodno okolje, analiza učinkovitosti
Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (4,93 MB)

4.
Uvedba digitalnega evra
Mirela Maroh, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Z diplomsko nalogo želimo prikazati, kako bi lahko uvedba digitalnega evra vplivala na Evropo in na delovanje celotnega evropskega finančnega sistema. V diplomski nalogi bomo navedli razloge za izdajo digitalnega evra in njene morebitne posledice, opisali bomo, kako se digitalni evro razlikuje od drugih digitalnih sredstev. Raziskali bomo, kako poteka uvedba digitalnih valut po svetu, katere države so že uvedle digitalno valuto in katere šele raziskujejo možnosti za uvedbo digitalnih valut. Povedali bomo tudi nekaj o znanem stablecoinu in kakšna je njegova povezava z digitalnim evrom. Na koncu bomo navedli pravne vidike v zvezi z digitalnim evrom in možnosti za njegovo funkcionalno oblikovanje. Skozi diplomsko nalogo smo se poglobili tudi v digitalne valute centralne banke, saj smo tako lahko tudi lažje predstavili digitalni evro, kako bi ta lahko deloval in kako bi izgledal. Na podlagi vseh podatkov, ki smo jih razbrali iz vseh člankov, knjig in spletnih strani, smo poskušali, kar se da najbolj natančno, predstaviti digitalni evro in možnosti za njegovo dejansko uvedbo. Rezultat končne naloge je zavedanje o uporabi digitalnih valut centralne banke nasploh in pa seveda digitalnega evra, v katerega smo se najbolj poglobili.
Keywords: Uvedba digitalnega evra, digitalni evro, digitalne valute centralne banke, Evropska centralna banka, kriptovalute
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 66
.pdf Full text (2,00 MB)

5.
Uvedba digitalne transformacije na primeru srednje velike kmetije
Eva Vaukan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V tej diplomski nalogi se bomo osredotočili na digitalno transformacijo in ERP rešitve ter njihov vpliv na kmetijstvo. Naš cilj je raziskati, kako digitalna transformacija spreminja poslovne procese, izboljšuje učinkovitost in odpira nove poslovne priložnosti. Razumevanje teh sprememb je ključno, saj se z njimi srečujemo v vseh panogah, vključno s kmetijstvom, ki je zaradi specifičnih potreb in izzivov pogosto spregledano. Najprej bomo pojasnili, kaj digitalna transformacija pomeni in kako se je razvijala skozi čas. Proučili bomo ključne elemente digitalne transformacije, kot so umetna inteligenca, big data, internet stvari in blockchain, ter tehnologije, ki so bistvene za ta proces. Prav tako bomo analizirali pozitivne učinke digitalne transformacije, kot so povečana produktivnost, inovativnost in konkurenčnost podjetij, ter izpostavili tudi izzive, ki jih ta proces prinaša, kot so vprašanja varnosti in etike. V nadaljevanju se bomo posvetili ERP (Enterprise Resource Planning) rešitvam, ki podjetjem omogočajo učinkovito upravljanje virov in integracijo različnih poslovnih procesov. Predstavili bomo glavne značilnosti in različne kategorije ERP rešitev, tehnološko arhitekturo ter ključne funkcionalnosti, ki jih te rešitve ponujajo. Poleg tega bomo raziskali trende v razvoju ERP rešitev, glavne ponudnike na trgu in postopke izbire ter uvedbe teh sistemov. Posebno pozornost bomo namenili tudi analizi pozitivnih in negativnih vplivov ERP rešitev na poslovanje podjetij. Osredotočili se bomo tudi na vertikalne ERP rešitve, prilagojene za kmetijstvo, kjer bomo podrobno analizirali sisteme, kot sta Odoo in Pantheon. Zanimalo nas bo, kako te rešitve izpolnjujejo specifične potrebe kmetij in kako se razlikujejo med seboj. Naša raziskava bo vključila študijo primera kmetije Hmeljarstvo Čas, kjer bomo analizirali trenutne poslovne procese in načrtovane spremembe z uvedbo ERP rešitve. Cilj je ugotoviti, kako lahko ustrezna izbira ERP sistema pripomore k optimizaciji delovanja kmetije in izboljšanju njene konkurenčnosti. Na koncu bomo povzeli ključne ugotovitve o pomenu digitalne transformacije in ERP rešitev za kmetijstvo ter izpostavili, kako te rešitve lahko prispevajo k večji učinkovitosti in konkurenčnosti v tem pomembnem sektorju. Naša diplomska naloga bo tako prispevala k boljšemu razumevanju sodobnih tehnologij in njihove vloge v kmetijskem poslovanju.
Keywords: digitalna transformacija, ERP sistem, Hmeljarstvo Čas, uvedba ERP, pametna kmetijstvo, integracija ERP, avtomatizacija procesov, upravljanje hmeljišča, umetna inteligenca (AI), strojno učenje, oblačne storitve, optimizacija virov, moduli ERP, Odoo, Pantheon, računovodski procesi.
Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 71
.pdf Full text (1,12 MB)

6.
Vplivi uvedbe celovitih informacijskih rešitev na poslovanje bank
Anja Sekirnik, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo raziskuje vplive uvedbe celovitih informacijskih rešitev na poslovanje bank, pri čemer se osredotoča na optimizacijo poslovnih procesov in izboljšanje konkurenčne pozicije v sodobnem digitalnem okolju. V uvodnem delu je opisana problematika, opredeljeni so namen, cilji in hipoteze raziskave, ter predpostavke in omejitve. Raziskovalne metode vključujejo analizo literature, študije primerov in empirične raziskave, s katerimi je proučevan vpliv celovitih informacijskih rešitev na različne vidike bančnega poslovanja. Celovite informacijske rešitve so podrobno opredeljene, vključno z njihovimi moduli, prednostmi in slabostmi. Poudarjeno je, kako pravilna izbira in uvedba teh rešitev lahko vodi do izboljšane operativne učinkovitosti, medtem ko napake in tveganja lahko znatno vplivajo na uspeh projekta. Raziskava izpostavlja tri glavne koristi uvedbe celovitih informacijskih rešitev v bankah: povečano operativno učinkovitost, izboljšano uporabniško izkušnjo in boljše upravljanje tveganj. Hkrati se prepoznajo izzivi, kot so tehnične težave, organizacijski izzivi in prilagajanje zaposlenih na nove tehnologije. Na primeru banke Nova KBM, d. d., je prikazana analiza poslovanja pred in po uvedbi sistema Hibis, ki je nadomestil prejšnji sistem Nobis. Rezultati kažejo, da je nova rešitev prinesla pomembne izboljšave v poslovnih procesih, optimizaciji delovanja banke in prenovi poslovnih procesov. Zaključek dela ponuja priporočila za uspešno uvedbo celovitih informacijskih rešitev, poudarja pomen strateškega vodenja in prilagodljivosti organizacije ter izpostavlja dolgoročne koristi učinkovite implementacije teh rešitev za banke, ki želijo ostati konkurenčne v hitro spreminjajočem se digitalnem okolju.
Keywords: informacijska tehnologija, celovite informacijske rešitve, optimizacija poslovanja bank, tveganja, uvedba celovitih informacijskih rešitev
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 43; Downloads: 66
.pdf Full text (2,43 MB)

7.
Primerjava kritičnih dejavnikov rešitev erp med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami
Rijad Mušović, 2023, master's thesis

Abstract: V tej raziskavi bomo raziskovali uvedbo poslovnih informacijskih rešitev v organizacije, s posebnim poudarkom na ključnih dejavnikih uspeha in primerjavi med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami. Uvedba ERP rešitev zahteva celostni pristop, ki obsega načrtovanje, analizo procesov, konfiguracijo, testiranje, usposabljanje in podporo. Z analizo literature in izvedbo ankete so bili pridobljeni rezultati, ki kažejo na ključne dejavnike uspeha, kot so jasno postavljeni cilji, ustrezna alokacija virov, uspešno usposobljeni uporabniki ter podpora prodajalca. Primerjava med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami kaže na nekaj razlik v zaznavanju pomembnosti posameznih dejavnikov. Ta naloga daje vpogled v pomen pravilne uvedbe ERP rešitev v organizacije in spodbuja nadaljnje raziskovanje, da bi bolje razumeli dejavnike, ki vplivajo na uspeh uvedbe ERP rešitev.
Keywords: ERP rešitev, Uvedba, Kritični dejavniki uspeha, Proizvodna/Storitvena organizacija
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 321; Downloads: 36
.pdf Full text (1,66 MB)

8.
Analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.
Melita Berič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih letih je digitalizacija podjetja in poslovnih procesov postala zelo pomembna, saj samo tako lahko podjetja ostanejo konkurenčna. Za digitalizacijo se podjetja odločajo iz razloga, ker dviguje produktivnost, povečuje učinkovitost in inovativnost ter izboljšuje komunikacijo tako v podjetju kot z dobavitelji in odjemalci. Podjetja morajo za svoj obstanek na trgu vedno slediti trendom. V današnjih časih to pomeni, da morajo slediti trendom digitalne tehnologije. Namen dela diplomskega projekta je analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o. Delo diplomskega projekta smo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in DMS-sisteme. Nadaljevali smo z dokumentnimi sistemi ter njihovimi ponudniki v Sloveniji ter izven nje. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na samo podjetje Štajerski avto dom, d. o. o. Predstavili smo zgodovino podjetja, dejavnost in organizacijsko strukturo. V praktičnem poglavju smo predstavili potek uvedbe dokumentnega sistema v podjetju. Povedali smo tudi, kakšne so prednosti in slabosti uvedbe dokumentnega sistema in kako zaposleni vidijo spremembe pred in po uvedbi.
Keywords: Dokumentni sistem, organizacija, ponudniki, prednosti dokumentnega sistema, uvedba dokumentnega sistema, elektronsko poslovanje, zakonske omejitve.
Published in DKUM: 14.04.2022; Views: 1244; Downloads: 131
.pdf Full text (1,24 MB)

9.
Kritični dejavniki uspeha uvedbe rešitve Pantheon v proizvodno podjetje
Nike Vrecl, 2021, master's thesis

Abstract: V vsaki panogi je ena od zahtev, s katerimi se soočajo vodje, stroškovna učinkovitost. Poleg tega se soočajo tudi z izzivi, kot so analiziranje stroškov in dobička, prilagodljivost pri soočanju z nenehno spreminjajočimi se poslovnimi zahtevami ter obveščanje o postopkih odločanja vodstva in spremembah v načinih poslovanja. Kadar nekateri izzivi zavirajo vodjo in zaposlene, pride v poštev rešitev načrtovanja virov podjetja. Rešitev ERP je sistem, ki združuje poslovne funkcije z upravljanjem in organiziranjem podatkov in informacij. Je najzanesljivejši sistem za upravljanje podatkov, ki zagotavlja njihovo zanesljivost, enotnost, preglednost in vidnost v celotni organizaciji. Organizacijam olajša vzdrževanje poslovnih podatkov in zagotavlja dostop do integriranih poslovnih informacij vsem članom organizacije. Njegov namen je olajšati pretok informacij med vsemi poslovnimi funkcijami znotraj organizacije in upravljati povezave organizacije z zunanjimi deležniki. Ustrezno upravljanje informacij pomaga organizaciji prihraniti stroške in povečati produktivnost. Pomaga tudi pri povezovanju organizacijskih enot, kar dodatno spodbuja proces komunikacije in takojšnjo izmenjavo informacij med člani organizacije, kar vodi k izboljšanju organizacijskih procesov in boljšemu sprejemanju odločitev na vseh ravneh. Uvedba rešitve, ki bi skrbela za potrebe tako proizvodnega kot tudi finančnega in kadrovskega oddelka, se zdi nemogoča. Različni oddelki imajo običajno individualno programsko opremo, ki je optimizirana za način dela posameznega oddelka. Pomembno je, da se zavedamo kompleksnosti uvedbe rešitve ERP. Tveganja in negotovosti so del uvedbe te rešitve v podjetje. Vendar pa se uspeh ne zgodi po naključju, temveč ga je v veliki meri mogoče načrtovati. Brez podpore najvišjega vodstva, ustreznega poslovnega načrta in vizije, preoblikovanja poslovnih procesov, učinkovitega projektnega vodenja, vključevanja uporabnikov ter izobraževanja in usposabljanja organizacije ne morejo v celoti izkoristiti prednosti tako zapletenega sistema. Da bo uvedba uspešna, je ključnega pomena, da upoštevamo kritične dejavnike uspeha. Magistrsko delo bomo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bomo opredelili rešitve ERP, navedli njihove funkcionalnosti, prednosti in slabosti ter arhitekturo, zgodovino in trende. Predstavili bomo tudi pomen kritičnih dejavnikov uspeha uvedbe. Prav tako bomo navedli vodilne ponudnike in njihove rešitve na globalnem in slovenskem trgu. V nadaljevanju bomo podrobneje predstavili rešitev Pantheon. V praktičnem delu pa bomo analizirali potek uvedbe rešitve Pantheon v proizvodno podjetje.
Keywords: rešitve ERP, uvedba, kritični dejavniki uspeha, Pantheon, proizvodnja.
Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 932; Downloads: 161
.pdf Full text (5,26 MB)

10.
Uvedba orodij digitalnega marketinga na primeru družabnega omrežja Facebook
Nika Perger, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Spreminjajoče se okolje in tehnološki razvoj sta v zadnjih desetletjih popolnoma preusmerila potrošnjo, načine poslovanja in promocije. Marketing je z izumom interneta dosegel povsem nov obseg, kar je vodilo do pojava digitalnega marketinga. Na vedno bolj nasičenem trgu je digitalna prisotnost postala ključen del tako uspeha kot obstoja podjetja. Prizadevanje za pridobitev konkurenčnih prednosti je spodbudilo vključevanje različnih komponent marketinškega komuniciranja v organizacijo. Vendar preklop od tradicionalnega na digitalni marketing za veliko podjetij ni lahek, saj se na poti skriva ogromno izzivov glede uvedbe novih platform v komunikacijske kanale podjetja. V nalogi bomo predstavili širok pojem digitalnega marketinga, katere kanale obsega ter njegove prednosti in slabosti v primerjavi s tradicionalnim marketingom. V nadaljevanju bomo govorili o petih ključnih korakih pri uvedbi digitalnega marketinga v podjetje in kaj točno le-ti vključujejo. Predstavili bomo družabno omrežje in podjetje Facebook ter njegovo vlogo v poslovnem svetu, kar vključuje storitve, ki jih nudijo izključno podjetjem. V praktičnem delu bomo podrobneje analizirali digitalni marketing podjetja Nike. V ospredju bo njihova marketinška strategija, prav tako pa tudi oglasi na družabnem omrežju Facebook.
Keywords: digitalni marketing, družabna omrežja, uvedba digitalnega marketinga, marketinška strategija, Facebook marketing
Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 1128; Downloads: 151
.pdf Full text (1,05 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica