1. Uvedba digitalnega evraMirela Maroh, 2024, undergraduate thesis Abstract: Z diplomsko nalogo želimo prikazati, kako bi lahko uvedba digitalnega evra vplivala na Evropo in na delovanje celotnega evropskega finančnega sistema. V diplomski nalogi bomo navedli razloge za izdajo digitalnega evra in njene morebitne posledice, opisali bomo, kako se digitalni evro razlikuje od drugih digitalnih sredstev. Raziskali bomo, kako poteka uvedba digitalnih valut po svetu, katere države so že uvedle digitalno valuto in katere šele raziskujejo možnosti za uvedbo digitalnih valut. Povedali bomo tudi nekaj o znanem stablecoinu in kakšna je njegova povezava z digitalnim evrom. Na koncu bomo navedli pravne vidike v zvezi z digitalnim evrom in možnosti za njegovo funkcionalno oblikovanje.
Skozi diplomsko nalogo smo se poglobili tudi v digitalne valute centralne banke, saj smo tako lahko tudi lažje predstavili digitalni evro, kako bi ta lahko deloval in kako bi izgledal.
Na podlagi vseh podatkov, ki smo jih razbrali iz vseh člankov, knjig in spletnih strani, smo poskušali, kar se da najbolj natančno, predstaviti digitalni evro in možnosti za njegovo dejansko uvedbo.
Rezultat končne naloge je zavedanje o uporabi digitalnih valut centralne banke nasploh in pa seveda digitalnega evra, v katerega smo se najbolj poglobili. Keywords: Uvedba digitalnega evra, digitalni evro, digitalne valute centralne banke, Evropska centralna banka, kriptovalute Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 11 Full text (2,00 MB) |
2. Uvedba digitalne transformacije na primeru srednje velike kmetijeEva Vaukan, 2024, undergraduate thesis Abstract: V tej diplomski nalogi se bomo osredotočili na digitalno transformacijo in ERP rešitve ter njihov vpliv na kmetijstvo. Naš cilj je raziskati, kako digitalna transformacija spreminja poslovne procese, izboljšuje učinkovitost in odpira nove poslovne priložnosti. Razumevanje teh sprememb je ključno, saj se z njimi srečujemo v vseh panogah, vključno s kmetijstvom, ki je zaradi specifičnih potreb in izzivov pogosto spregledano.
Najprej bomo pojasnili, kaj digitalna transformacija pomeni in kako se je razvijala skozi čas. Proučili bomo ključne elemente digitalne transformacije, kot so umetna inteligenca, big data, internet stvari in blockchain, ter tehnologije, ki so bistvene za ta proces. Prav tako bomo analizirali pozitivne učinke digitalne transformacije, kot so povečana produktivnost, inovativnost in konkurenčnost podjetij, ter izpostavili tudi izzive, ki jih ta proces prinaša, kot so vprašanja varnosti in etike.
V nadaljevanju se bomo posvetili ERP (Enterprise Resource Planning) rešitvam, ki podjetjem omogočajo učinkovito upravljanje virov in integracijo različnih poslovnih procesov. Predstavili bomo glavne značilnosti in različne kategorije ERP rešitev, tehnološko arhitekturo ter ključne funkcionalnosti, ki jih te rešitve ponujajo. Poleg tega bomo raziskali trende v razvoju ERP rešitev, glavne ponudnike na trgu in postopke izbire ter uvedbe teh sistemov. Posebno pozornost bomo namenili tudi analizi pozitivnih in negativnih vplivov ERP rešitev na poslovanje podjetij.
Osredotočili se bomo tudi na vertikalne ERP rešitve, prilagojene za kmetijstvo, kjer bomo podrobno analizirali sisteme, kot sta Odoo in Pantheon. Zanimalo nas bo, kako te rešitve izpolnjujejo specifične potrebe kmetij in kako se razlikujejo med seboj.
Naša raziskava bo vključila študijo primera kmetije Hmeljarstvo Čas, kjer bomo analizirali trenutne poslovne procese in načrtovane spremembe z uvedbo ERP rešitve. Cilj je ugotoviti, kako lahko ustrezna izbira ERP sistema pripomore k optimizaciji delovanja kmetije in izboljšanju njene konkurenčnosti.
Na koncu bomo povzeli ključne ugotovitve o pomenu digitalne transformacije in ERP rešitev za kmetijstvo ter izpostavili, kako te rešitve lahko prispevajo k večji učinkovitosti in konkurenčnosti v tem pomembnem sektorju. Naša diplomska naloga bo tako prispevala k boljšemu razumevanju sodobnih tehnologij in njihove vloge v kmetijskem poslovanju. Keywords: digitalna transformacija, ERP sistem, Hmeljarstvo Čas, uvedba ERP, pametna kmetijstvo, integracija ERP, avtomatizacija procesov, upravljanje hmeljišča, umetna inteligenca (AI), strojno učenje, oblačne storitve, optimizacija virov, moduli ERP, Odoo, Pantheon, računovodski procesi. Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 16 Full text (1,12 MB) |
3. Vplivi uvedbe celovitih informacijskih rešitev na poslovanje bankAnja Sekirnik, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo raziskuje vplive uvedbe celovitih informacijskih rešitev na poslovanje bank, pri čemer se osredotoča na optimizacijo poslovnih procesov in izboljšanje konkurenčne pozicije v sodobnem digitalnem okolju. V uvodnem delu je opisana problematika, opredeljeni so namen, cilji in hipoteze raziskave, ter predpostavke in omejitve. Raziskovalne metode vključujejo analizo literature, študije primerov in empirične raziskave, s katerimi je proučevan vpliv celovitih informacijskih rešitev na različne vidike bančnega poslovanja.
Celovite informacijske rešitve so podrobno opredeljene, vključno z njihovimi moduli, prednostmi in slabostmi. Poudarjeno je, kako pravilna izbira in uvedba teh rešitev lahko vodi do izboljšane operativne učinkovitosti, medtem ko napake in tveganja lahko znatno vplivajo na uspeh projekta. Raziskava izpostavlja tri glavne koristi uvedbe celovitih informacijskih rešitev v bankah: povečano operativno učinkovitost, izboljšano uporabniško izkušnjo in boljše upravljanje tveganj. Hkrati se prepoznajo izzivi, kot so tehnične težave, organizacijski izzivi in prilagajanje zaposlenih na nove tehnologije.
Na primeru banke Nova KBM, d. d., je prikazana analiza poslovanja pred in po uvedbi sistema Hibis, ki je nadomestil prejšnji sistem Nobis. Rezultati kažejo, da je nova rešitev prinesla pomembne izboljšave v poslovnih procesih, optimizaciji delovanja banke in prenovi poslovnih procesov. Zaključek dela ponuja priporočila za uspešno uvedbo celovitih informacijskih rešitev, poudarja pomen strateškega vodenja in prilagodljivosti organizacije ter izpostavlja dolgoročne koristi učinkovite implementacije teh rešitev za banke, ki želijo ostati konkurenčne v hitro spreminjajočem se digitalnem okolju. Keywords: informacijska tehnologija, celovite informacijske rešitve, optimizacija poslovanja bank, tveganja, uvedba celovitih informacijskih rešitev Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 43; Downloads: 39 Full text (2,43 MB) |
4. Primerjava kritičnih dejavnikov rešitev erp med proizvodnimi in storitvenimi organizacijamiRijad Mušović, 2023, master's thesis Abstract: V tej raziskavi bomo raziskovali uvedbo poslovnih informacijskih rešitev v organizacije, s posebnim poudarkom na ključnih dejavnikih uspeha in primerjavi med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami. Uvedba ERP rešitev zahteva celostni pristop, ki obsega načrtovanje, analizo procesov, konfiguracijo, testiranje, usposabljanje in podporo. Z analizo literature in izvedbo ankete so bili pridobljeni rezultati, ki kažejo na ključne dejavnike uspeha, kot so jasno postavljeni cilji, ustrezna alokacija virov, uspešno usposobljeni uporabniki ter podpora prodajalca. Primerjava med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami kaže na nekaj razlik v zaznavanju pomembnosti posameznih dejavnikov. Ta naloga daje vpogled v pomen pravilne uvedbe ERP rešitev v organizacije in spodbuja nadaljnje raziskovanje, da bi bolje razumeli dejavnike, ki vplivajo na uspeh uvedbe ERP rešitev. Keywords: ERP rešitev, Uvedba, Kritični dejavniki uspeha, Proizvodna/Storitvena organizacija Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 321; Downloads: 26 Full text (1,66 MB) |
5. Analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.Melita Berič, 2022, undergraduate thesis Abstract: V zadnjih letih je digitalizacija podjetja in poslovnih procesov postala zelo pomembna, saj samo tako lahko podjetja ostanejo konkurenčna. Za digitalizacijo se podjetja odločajo iz razloga, ker dviguje produktivnost, povečuje učinkovitost in inovativnost ter izboljšuje komunikacijo tako v podjetju kot z dobavitelji in odjemalci.
Podjetja morajo za svoj obstanek na trgu vedno slediti trendom. V današnjih časih to pomeni, da morajo slediti trendom digitalne tehnologije. Namen dela diplomskega projekta je analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.
Delo diplomskega projekta smo razdelili na teoretični in praktični del.
V teoretičnem delu smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in DMS-sisteme. Nadaljevali smo z dokumentnimi sistemi ter njihovimi ponudniki v Sloveniji ter izven nje. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na samo podjetje Štajerski avto dom, d. o. o. Predstavili smo zgodovino podjetja, dejavnost in organizacijsko strukturo.
V praktičnem poglavju smo predstavili potek uvedbe dokumentnega sistema v podjetju. Povedali smo tudi, kakšne so prednosti in slabosti uvedbe dokumentnega sistema in kako zaposleni vidijo spremembe pred in po uvedbi. Keywords: Dokumentni sistem, organizacija, ponudniki, prednosti dokumentnega sistema, uvedba dokumentnega sistema, elektronsko poslovanje, zakonske omejitve. Published in DKUM: 14.04.2022; Views: 1244; Downloads: 109 Full text (1,24 MB) |
6. Kritični dejavniki uspeha uvedbe rešitve Pantheon v proizvodno podjetjeNike Vrecl, 2021, master's thesis Abstract: V vsaki panogi je ena od zahtev, s katerimi se soočajo vodje, stroškovna učinkovitost. Poleg tega se soočajo tudi z izzivi, kot so analiziranje stroškov in dobička, prilagodljivost pri soočanju z nenehno spreminjajočimi se poslovnimi zahtevami ter obveščanje o postopkih odločanja vodstva in spremembah v načinih poslovanja. Kadar nekateri izzivi zavirajo vodjo in zaposlene, pride v poštev rešitev načrtovanja virov podjetja. Rešitev ERP je sistem, ki združuje poslovne funkcije z upravljanjem in organiziranjem podatkov in informacij. Je najzanesljivejši sistem za upravljanje podatkov, ki zagotavlja njihovo zanesljivost, enotnost, preglednost in vidnost v celotni organizaciji. Organizacijam olajša vzdrževanje poslovnih podatkov in zagotavlja dostop do integriranih poslovnih informacij vsem članom organizacije. Njegov namen je olajšati pretok informacij med vsemi poslovnimi funkcijami znotraj organizacije in upravljati povezave organizacije z zunanjimi deležniki. Ustrezno upravljanje informacij pomaga organizaciji prihraniti stroške in povečati produktivnost. Pomaga tudi pri povezovanju organizacijskih enot, kar dodatno spodbuja proces komunikacije in takojšnjo izmenjavo informacij med člani organizacije, kar vodi k izboljšanju organizacijskih procesov in boljšemu sprejemanju odločitev na vseh ravneh.
Uvedba rešitve, ki bi skrbela za potrebe tako proizvodnega kot tudi finančnega in kadrovskega oddelka, se zdi nemogoča. Različni oddelki imajo običajno individualno programsko opremo, ki je optimizirana za način dela posameznega oddelka. Pomembno je, da se zavedamo kompleksnosti uvedbe rešitve ERP. Tveganja in negotovosti so del uvedbe te rešitve v podjetje. Vendar pa se uspeh ne zgodi po naključju, temveč ga je v veliki meri mogoče načrtovati. Brez podpore najvišjega vodstva, ustreznega poslovnega načrta in vizije, preoblikovanja poslovnih procesov, učinkovitega projektnega vodenja, vključevanja uporabnikov ter izobraževanja in usposabljanja organizacije ne morejo v celoti izkoristiti prednosti tako zapletenega sistema. Da bo uvedba uspešna, je ključnega pomena, da upoštevamo kritične dejavnike uspeha.
Magistrsko delo bomo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bomo opredelili rešitve ERP, navedli njihove funkcionalnosti, prednosti in slabosti ter arhitekturo, zgodovino in trende. Predstavili bomo tudi pomen kritičnih dejavnikov uspeha uvedbe. Prav tako bomo navedli vodilne ponudnike in njihove rešitve na globalnem in slovenskem trgu. V nadaljevanju bomo podrobneje predstavili rešitev Pantheon. V praktičnem delu pa bomo analizirali potek uvedbe rešitve Pantheon v proizvodno podjetje. Keywords: rešitve ERP, uvedba, kritični dejavniki uspeha, Pantheon, proizvodnja. Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 932; Downloads: 146 Full text (5,26 MB) |
7. Uvedba orodij digitalnega marketinga na primeru družabnega omrežja FacebookNika Perger, 2021, undergraduate thesis Abstract: Spreminjajoče se okolje in tehnološki razvoj sta v zadnjih desetletjih popolnoma preusmerila potrošnjo, načine poslovanja in promocije. Marketing je z izumom interneta dosegel povsem nov obseg, kar je vodilo do pojava digitalnega marketinga. Na vedno bolj nasičenem trgu je digitalna prisotnost postala ključen del tako uspeha kot obstoja podjetja. Prizadevanje za pridobitev konkurenčnih prednosti je spodbudilo vključevanje različnih komponent marketinškega komuniciranja v organizacijo. Vendar preklop od tradicionalnega na digitalni marketing za veliko podjetij ni lahek, saj se na poti skriva ogromno izzivov glede uvedbe novih platform v komunikacijske kanale podjetja.
V nalogi bomo predstavili širok pojem digitalnega marketinga, katere kanale obsega ter njegove prednosti in slabosti v primerjavi s tradicionalnim marketingom. V nadaljevanju bomo govorili o petih ključnih korakih pri uvedbi digitalnega marketinga v podjetje in kaj točno le-ti vključujejo. Predstavili bomo družabno omrežje in podjetje Facebook ter njegovo vlogo v poslovnem svetu, kar vključuje storitve, ki jih nudijo izključno podjetjem. V praktičnem delu bomo podrobneje analizirali digitalni marketing podjetja Nike. V ospredju bo njihova marketinška strategija, prav tako pa tudi oglasi na družabnem omrežju Facebook. Keywords: digitalni marketing, družabna omrežja, uvedba digitalnega marketinga, marketinška strategija, Facebook marketing Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 1128; Downloads: 142 Full text (1,05 MB) |
8. Uvedba sodobne spletne trgovineGarvin Gajšek, 2021, undergraduate thesis Abstract: V obdobju velikega napredka in razvoja tehnologije, ko čas in udobje postajata vrednoti, se vedno bolj zavedamo pomembnosti poslovanja s spletno trgovino. V okvir tega spada poznavanje orodij, ki jih nudijo različne platforme, da nam omogočijo in približajo uporabo spletne trgovine. V tem delu bomo predstavili pomembne vidike delovanja spletne trgovine in se pri tem osredotočili na lastnosti, strukturo in varnost posamezne platforme, nekatere izmed njih smo primerjali in sprejeli ugotovitve, katere so za posamezni primer tudi uporabljive. Na spletnem trgu je velika konkurenca in bitka za vsakega kupca. Velika podjetja mnogo denarja vlagajo v oglaševanje, zato moramo biti iznajdljivi pri pripravi spletne strani in poskrbeti za izboljšave, ki nam koristijo v tej bitki. Ljudje brskajo po internetu nenehno in povsod ter na tak način tudi kupujejo, po večini preko mobilnih naprav, zato mora naše spletno mesto biti prijazno tudi do teh naprav.
Pri pripravi spletne strani moramo biti ustvarjalni in pri tem ne zapravljamo denarja za dodajanje profesionalnih zvočnih efektov ali razsvetljave, pomembno je le, da se predstavimo na način, da kupcem najbolje prikažemo izdelek, ki ga želijo videti, zato uporabljamo videoposnetke, ki izdelek prikažejo v celoti in ga kupcu tudi približajo. Velik pomen ima tudi hitrost spletne strani, kajti hitre strani prodajajo bistveno več. Uporabiti moramo certifikate, ki poskrbijo za varnost spletne strani in so vsekakor koristna naložba. Uporabljati moramo boljše slike, pri čemer lahko ustvarimo svoje, ki bodo izstopale, namreč pomembna sestavina spletne strani je tudi vizualnost. Spletnemu trgu moramo ponuditi svoje lastne opise izdelkov, ki morajo biti čimbolj izvirni in privlačni za kupce. Na razpolago imamo tudi več orodij za pridobivanje ocene stranke o kupljenem izdelku in tako uporabnika prosimo še za oceno izdelka in sicer takoj po nakupu ali morda nekaj dni po dostavi. Pomembno je mnenje kupcev. Prav tako pa je pomembno, da imamo dober in zmogljiv iskalnik po spletnem mestu, da kupci čim hitreje in enostavneje najdejo izdelek, ki ga iščejo.
Po končani prodaji pa je prav, da stik s kupci nadaljujemo in se jim na svoji spletni strani zahvalimo za obisk in jih pri tem pozovemo k sodelovanju naprej tudi z izpolnitvijo anket o zadovoljstvu, priporočilom prijateljem ali da postanejo naročniki naših spletnih novic.
Ob dejstvu, da je spletna trgovina zahteven posel, so v našem delu morda opisane pomembne lastnosti, ki so lahko v pomoč in nasvet k izboljšanju prodaje spletne strani. Keywords: uvedba sodobne spletne strani, varnostni vidiki spletnih trgovin, načrt in struktura spletne trgovine. Published in DKUM: 08.11.2021; Views: 875; Downloads: 68 Full text (1,06 MB) |
9. Vpeljava črtne kode v iSYSTEM Labs d.o.o.Jure Cirar, 2021, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo opisuje postopek izbire črtne kode, tiskalnika črtnih kod, čitalcev črtnih kod in vpeljavo črtne kode v proizvodno bazo podatkov v podjetju iSYSTEM Labs d.o.o. V diplomskem delu so predstavljeni obstoječi način izvajanja proizvodnih postopkov in prenova z izbrano strojno opremo ter nadgradnja obstoječe podatkovne baze. Pri izdelavi diplomskega dela smo se osredotočili na to, da bo vpeljava črtne kode zmanjšala možnost napak pri delu ter omogočala lažje in hitrejše iskanje materiala in izdelkov v proizvodni bazi podatkov. V teoretičnem delu diplomskega dela je opisan postopek izbire tipa črtne kode in ostale strojne opreme za uporabo črtne kode. Praktični del diplomskega dela predstavlja opis prenovljenih procesov. Keywords: prenova procesa, uvedba črtne kode, črtna koda, delovni proces, čitalnik črtne kode, tiskalnik črtne kode, informacijska podpora Published in DKUM: 05.05.2021; Views: 819; Downloads: 69 Full text (3,16 MB) |
10. Projekt uvedbe sistema za upravljanje učenja v organizaciji za izobraževanje odraslihŠpela Dominko, 2020, master's thesis Abstract: Težnja po novem znanju, ogromna količina podatkov, njihova selekcija, tehnološki razvoj in prihodnost poklicev ter pričakovanja udeležencev, ki se želijo učiti kadar koli in kjer koli so ključni dejavniki razvoja e-izobraževanja, ki se skladno s pričakovanji digitane družbe v zadnjem desetletju zelo razvija. Digitalizacija učnih procesov se stopnjuje in izobraževalne organizacije se zaradi pozitivnih učinkov vse pogosteje odločajo za vpeljavo e-izobraževanja.
V teoretičnem delu so predstavljena temeljna izhodišča e-izobraževanja, njegove prednosti in slabosti. Predstavljene so ključne značilnosti e-izobraževanja, njegov razvoj skozi zgodovino, oblike e-izobraževanja in trende, h katerim se nagiba razvoj.
V nadaljevanju dela je predstavljena informacijsko podpora za izvedbo e-izobraževanja, bistveni informacijski sistememi, ki podpirajo posamezne aktivnosti in področja e-izobraževanja in sistemi za upravljanje učenja, ki organizacijam predstavljajo celovito rešitev, ki podpira e-izobraževanje. Predstavljen je razvoj orodij za podporo e-izobraževanju, njihove ključne značilnosti in izpostavljenih nekaj najbolj priljubljenih ponudnikov rešitev.
V četrtem poglavju se osredotočamo na proces vpeljave e-učenja s poudarkom na uvedbi sistema za upravljanje učenja, začenši z načrtovanjem, analizo zahtev in potreb. Tekom procesa izbire so naštete in predstavljene posamezne aktivnosti izbire in postopek določanja kriterijev za izbiro najprimernejše rešitve. Sama uvedba je ovrednotena tudi iz ekonomskega vidika, kjer smo izpostavili kključni stroški povezani z vpeljavo in najpogosteje uporabljeni finančne modeli e-izobraževanja. Na koncu poglavlja so predstavljeni ključni dejavniki uspeha uvedbe e-izobraževanja.
V praktičnem delu je predstavljen projekt uvedbe sistema za upravljanje učenja na praktičnem primeru v organizaciji za izobraževanje odraslih. Ta sledi standardnemu postopku, ki smo ga spoznali v praktičnem delu, vključno s spoznavanjem okolja organizacije, tržno analizo ponudnikov e-izobraževanja za odrasle, izvedenim postopkom izbire najprimernejše rešitve in njenim testiranjem. Za konec je podanih še nekaj predlogov za nadaljne aktivnosti povezane z vpeljavo e-izobraževanja. Keywords: e-izobraževanje, uvedba informacijskih rešitev, sistemi za upravljanje učenja, izbira sistema za upravljanje učenja, informacijska podpora e-izobraževanju Published in DKUM: 03.02.2021; Views: 992; Downloads: 72 Full text (1,73 MB) |