| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 21
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza rešitve erp microsoft dynamics 365 business central in odoo
Katja Deržič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Današnji svet se s pomočjo različnih tehnologij hitro spreminja, zato lahko predpostavimo, da bo večina podjetij v naslednjih nekaj letih uvedla eno izmed rešitev ERP. Rešitve ERP bodo podjetjem pomagale pri boljšem in učinkovitejšem poslovanju s pomočjo racionalizacije in avtomatizacije številnih postopkov. Gre za rešitve, ki podpirajo področja, kot so proizvodnja, prodaja, upravljanje s človeškimi viri, računovodstvo, finance itd. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretično raven rešitve ERP, kjer smo opredelili rešitev ERP, funkcionalnosti rešitev ERP, razvoj rešitev ERP, značilnosti rešitev ERP, našteli smo nekaj prednosti in slabosti rešitev ERP in na koncu predstavili trenutne vodile domače in tuje ponudnike rešitev ERP. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili rešitvi Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Za vsako rešitev smo opisali posamezno podjetje, podrobneje predstavili obe rešitvi, opisali strukturo, arhitekturo in predstavili postopek uvajanja rešitve v podjetje s pomočjo metodologije Sure Step in metodologije Odoo. Na koncu diplomskega dela smo naredili primerjalno analizo med Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Predstavili smo ključne razlike, po katerih se medsebojno razlikujeta, kot so velikost podjetja, ponudniki, cena, moduli, možnosti namestitve, metodologija, podatkovna baza, koncept delovanja, programski jeziki in lokalizacija rešitve. Ugotovili smo, da sta si rešitvi dokaj podobni, saj obe rešitvi ponujata tuja ponudnika in sta namenjeni malim in srednje velikim podjetjem. Obe rešitvi ponujata večjezičnost in slovensko lokalizacijo. Vendar je največja razlika pri metodi uvajanja rešitve v podjetje. Medtem ko Microsoft Dynamics 365 Business Central uporablja metodologijo Sure Step, Odoo uporablja metodologijo Odoo.
Keywords: rešitve ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Odoo, uvajanje rešitve, primerjalna analiza.
Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 928; Downloads: 96
.pdf Full text (1,45 MB)

2.
Projektna dokumentacija kot dejavnik uvajanja ERP rešitev
David Kamenik, 2021, master's thesis

Abstract: ERP rešitve postajajo iz dneva v dan vse bolj nepogrešljiv del poslovanja vsakega podjetja, saj so celovite rešitve, ki povezujejo vsa področja poslovanja. V magistrskem delu najprej spoznamo teoretična izhodišča ERP rešitev. Pogledali smo, kaj so ERP rešitve, kako so se skozi zgodovino razvijale, kakšne funkcionalnosti ponujajo, kateri so največji ponudniki in kakšni bodo trendi razvoja v prihajajočih letih. V poglavju uvajanje ERP rešitve predstavljamo uvajanje s projekti. Projekti so lahko mali ali veliki. Večina najuspešnejših podjetij na svetu je do svojega statusa prišla preko velikih, inovativnih sprememb. Projektom korenitih sprememb v poslovanju pravimo digitalna transformacija. Pristopi k uvajanju ERP rešitev so različni, kateri način bomo izbrali, pa je odvisno od projekta do projekta. Projekti uvajanja so lahko časovno in stroškovno zahtevni, zato je še posebej pomembno, da projekt dobro planiramo. Za doseganje najboljših rezultatov je pomembno, da so projekti podprti s projektno dokumentacijo. Projektna dokumentacija je lahko enostavna ali pa zajema veliko število dokumentov, odvisno od našega pristopa in kompleksnosti projekta. Na koncu poglavja pogledamo še, kateri so tisti dejavniki, zaradi katerih projekt po navadi uspe ali propade. V nadaljevanju magistrskega dela predstavljamo podjetje Comtron, ki se med drugim ukvarja tudi s poslovno-informacijsko programsko opremo. Podrobneje bomo spoznali njihovo ERP rešitev, imenovano TRONInterCenter, pogledali bomo, katera področja pokriva s svojimi moduli in kakšne vrste licenc so na voljo. Na kratko bomo opisali tudi druge rešitve podjetja Comtron, ki jih je mogoče integrirati s TRONInterCenter. V zadnjem, praktičnem poglavju, bomo pogledali primer uvajanja (materialnega dela) ERP-ja TRONInterCenter v podjetje X. Pogledali si bomo, kako je bilo uvajanje načrtovano, projektno ekipo in potek uvajanja. Predstavili bomo tudi nekaj primerov projektne dokumentacije, ki je bila ustvarjena za ta projekt. Na koncu bomo predstavili rezultate uvedbe in načrte za nadaljevanje projekta.
Keywords: ERP rešitve, uvajanje ERP rešitev, projekt uvajanja, projektna dokumentacija
Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 1004; Downloads: 163
.pdf Full text (2,17 MB)

3.
Digitalna transformacija podjetij: analiza vloge celovite informacijske rešitve
Tilen Sašo Kaloh, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali digitalno transformacijo organizacij, pri čemer smo se osredotočili na celovito informacijsko rešitev. V teoretičnem delu smo raziskali pojma digitalna transformacija in celovite informacijske rešitve. V prvem sklopu teoretičnega dela smo s pomočjo domače in tuje literature predstavili pojme digitalna transformacija, internet stvari in industrija 4.0, različne modele digitalne zrelosti, strategije digitalne transformacije, primere in posledice, ki jih ima digitalna transformacija za organizacije, ter trende digitalizacije na ravni Republike Slovenije. V drugem sklopu teoretičnega dela pa smo opredelili pojem celovite informacijske rešitve s pomočjo domačih in tujih avtorjev. Spoznali smo zgodovinski razvoj celovitih informacijskih rešitev, uvajanje rešitev ter katere so pozitivne in katere negativne lastnosti uporabe celovitih informacijskih rešitev. V nadaljevanju smo predstavili dva ponudnika rešitev in njune metodologije za uvajanje rešitev in izzive, s katerimi se soočajo organizacije pri uporabi in implementaciji celovitih informacijskih rešitev. V empiričnem delu magistrskega dela smo raziskovali celovito informacijsko rešitev iScala, ki jo podjetje ponuja s pomočjo partnerskega podjetja LANCom. Podjetje LANCom smo kot ponudnika primerjali z izzivi celovitih informacijskih rešitev, ki smo jih našli v literaturi, in spoznali lastnosti celovite informacijske rešitve iScala.
Keywords: digitalna transformacija, digitalizacija, celovite informacijske rešitve, uvajanje celovitih informacijskih rešitev, COVID-19.
Published in DKUM: 21.10.2021; Views: 983; Downloads: 175
.pdf Full text (2,36 MB)

4.
Poslovni učinki uvedbe oblačne erp rešitve na primeru sap s/4 rešitve
Marsel Meško, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Svet tehnologije, v katerem trenutno živimo, na področju poslovanja ponuja najrazličnejše rešitve, ki posameznemu podjetju pomaga pri uresničevanju ciljev in ustvarja prednost pred konkurenco. Najrazličnejša informacijska podjetja skupaj ponujajo celo paleto različnih rešitev, ki pa vse ne zadostujejo vsem različnim zahtevam podjetja. Skozi diplomski projekt se bomo osredotočali na ERP rešitev SAP S/4HANA, ki je nekaj let nazaj revolucionarno vstopila na trg ERP rešitev. Da bi razumeli njeno delovanje in kaj vse sploh ponuja, bomo v uvodnih poglavjih najprej spoznali ERP rešitve, kako so nastale in kašna je sploh njihova funkcionalnost. V navezi s tem bomo nadaljevali s preučevanjem uvajanja ERP rešitev, ki veljajo za enega največjih projektov vsakega podjetja. Pri tem se bomo osredotočili predvsem na različne metode uvajanja celovitih informacijskih rešitev ter našteli in opisali prednosti in slabosti uvedb tovrstnih rešitev. V zaključni fazi pa bomo rešitev SAP S/4HANA še podrobneje predstavili. Pri tem bomo navedli nekaj dejstev o podjetju SAP in prikazali njegovo umestitev na trgu rešitev. Ker je poudarek diplomskega projekta na oblačnih rešitvah, bomo v navezi s tem predstavili lastnosti rešitve SAP S/4HANA v oblaku ter opisali študijo primera podjetja Fujitsu.
Keywords: ERP rešitve, SAP, SAP S/4HANA, oblak, uvajanje celovitih informacijskih rešitev
Published in DKUM: 08.12.2020; Views: 1106; Downloads: 68
.pdf Full text (2,54 MB)

5.
Izbor celovite programske rešitve za manjše podjetje
Rok Murnik, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene osnovne lastnosti celovitih programskih rešitev ali ERP-sistemov. Predstavljeni so možni načini uvajanja celovitih programskih rešitev in celovita struktura projekta uvedbe celovite programske rešitve. V osrednjem delu diplome je na podlagi študije primera predstavlje izbor in uvedba celovite programske rešitve v manjšem podjetju. Predstavljena je primerjalna analiza treh celovitih programskih rešitev, ki se v Sloveniji najpogosteje uporabljajo v manjših podjetjih. Prikazali in predstavili smo jih na primeru prototipnem namestitve programa Datalab Pantheon, nastavitve programa kot tudi ob poskusni uporabi programa s funkcijami, ki jim jih izbrana celovita programska rešitev ponuja. Poskusna uporaba izbrane celovite programske rešitve je pokazala povečanje učinkovitosti zaposlenih pri izvajanju nekaterih procesov v proučevanem podjetju.
Keywords: Celovite poslovne programske rešitve, Poslovni informacijski sistem, Uvajanje, Malo podjetje
Published in DKUM: 21.09.2017; Views: 1510; Downloads: 227
.pdf Full text (3,31 MB)

6.
Uvedba rešitve CRM na primeru startup podjetja Idejum d.o.o.
Gregor Mohorko, 2017, master's thesis

Abstract: Živimo v dobi konstantnih inovacij, hitrih sprememb in načina življenja. K tej situaciji sta v največji meri prispevala tehnološki napredek in informacijska tehnologija. Razvoj interneta je prišel do takšne ravni, da je prisoten na vseh področjih. Njegova razširjenost je doprinesla korenite spremembe tudi v podjetništvu. Ne samo da omogoča olajšano poslovanje in mobilnost, temveč je njegov razvoj odprl nova tržišča in s tem posledično nove metode ustanavljanja in razvoja podjetij. Govorimo o start-up podjetjih, za katere sta značilna prodor na trg z inovativnim produktom in hitra rast. Internet je tudi posegel v način razmišljanja kupcev in tako pretresel tradicionalne pristope podjetniške naravnanosti. Danes so kupci zahtevnejši kot kadarkoli prej, zato so podjetja prisiljena uporabljati metode raziskovanja in zbiranja informacij o odjemalcih. Tako se je razvil management odnosov s strankami, strategija poslovanja usmerjena k stranki, ki je podprta s CRM rešitvijo ali aplikacijo. Dandanes je uporaba rešitev CRM že zelo razširjena, saj podjetju nudi konkurenčnost na trgu, učinkovitejše poslovanje in nadzor nad strankami. Poslovne potenciale uporabe rešitve CRM smo prikazali na primeru start-up podjetja Idejum d.o.o. Mlado podjetje se je zaradi rasti začelo soočati s številnimi težavami, povezanimi z upravljanjem podatkov o strankah in vodenju nepremičnin ter z nudenjem kakovostnih storitev. Večino težav je odpravila uvedba oblačne storitve Intrix CRM. Rešitev zaposlenim omogoča učinkovitejše poslovanje s funkcijami, kot so pregled nad podatkovno bazo, vodenje opravil in projektov ter hiter in mobilen dostop do informacij. Prav tako je učinkovitejši in kvalitetnejši pristop do strank, ki so deležne hitrejših in kakovostnejših storitev. Po mesecu dni uporabe se je investicija v uvedbo rešitve izkazala za pravo, saj je podjetju prinesla številne prednosti v organiziranosti, poslovni učinkovitosti in mobilnosti.
Keywords: Start-up podjetništvo, uvajanje rešitve CRM, oblačne rešitve CRM, Intrix CRM, Salesforce, Microsoft Dynamics CRM
Published in DKUM: 10.03.2017; Views: 1822; Downloads: 225
.pdf Full text (2,50 MB)

7.
Uvedba modula QM v sklopu uvedbe Perftech.Larga v Livar, d.d.
Gregor Milivojevič, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Tema diplomskega dela je uvedba modula Kontrola kakovosti v sklopu projekta Uvedba celovite programske rešitve Perftech.Largo v podjetju Livar, d. d. Vhodna kontrola kakovosti ni bila podprta z obstoječim informacijskim sistemom Livex. V diplomskem delu predstavljamo osnove celovitih programskih rešitev, dejavnike za izbor in načine uvajanja. Prikazano je posneto izhodiščno stanje v nabavi in vhodni kontroli, kot delu nabave. Z načrtom uvedbe predlagamo novi način dela, opredeljene so tudi dodelave programa. Podrobneje je prikazan postopek izvedbe dodelave za izpis obrazca za pogojni prevzem. Uvedba modula Kontrola kakovosti je izvedena skladno z načrtom uvedbe po interni metodologiji podjetja Perftech. V zaključku diplomskega dela so podani predlogi za možne spremembe, dopolnitve in nadgradnjo sistema.
Keywords: Uvajanje celovite programske rešitve Projekt uvedbe Načrt uvedbe Poslovni proces Vhodna kontrola kakovosti Perftech.Largo
Published in DKUM: 09.11.2016; Views: 1794; Downloads: 151
.pdf Full text (1,49 MB)

8.
Uvajanje rešitve SAP v srednje veliko mednarodno podjetje
Suzana Kapun, 2016, master's thesis

Abstract: Za informacijsko podporo celotnemu poslovanju v podjetjih uporabljajo celovite informacijske rešitve (v nadaljevanju ERP rešitve). Njihova značilnost je, da imajo eno podatkovno bazo in so narejene tako, da ne omogočajo podvajanja podatkov. Sestavlja jih več modulov, kot so finance in računovodstvo, proizvodnja, prodaja, nabava, človeški viri. Na trgu se pojavlja veliko ponudnikov ERP rešitev, zato morajo v podjetju, ki se odloča o uvedbi temeljito premisliti katerega ponudnika bodo izbrali. Uvedba ERP rešitve je razdeljena na dva dela. Izbira ponudnika je prvi del, drugi del je uvedba. Podjetja se za ERP rešitve odločajo, ker želijo poenotiti svoje poslovne procese, imeti en informacijski sistem, kjer so združeni vsi podatki, poenostaviti poslovanje in izboljšati podporo kupcem. Projekt uvedbe ERP rešitve je potrebno v podjetju obravnavati na organizacijski in tehnološki ravni. Kritični dejavniki uspešnosti, so dejavniki, ki lahko vplivajo na izid uvedbe. Za podjetja je priporočljivo, da se na začetku projekta pozanimajo o njih, ter o težavah, ki so jih imeli tisti, ki so že uvedli ERP rešitev. Podjetje SAP je s svojo ERP rešitvijo SAP R/3 vodilni ponudnik na svetovnem trgu. Uvajanje SAP poteka po metodologiji pospešenega SAP (v nadaljevanju kratica ASAP). Za pomoč pri uvedbi in sledenju metodologiji ASAP podjetja največkrat najamejo svetovalce, ki jim pomagajo pri projektu. Na voljo pa so jim tudi po koncu projekta. V celotnem projektu je izredno pomembna podpora vodstva podjetja, priprava projektnega načrta in vključitev končnih uporabnikov v projekt. Zavedati pa se je potrebno tudi pomena izobraževanja končnih uporabnikov. Saj če zaposleni niso izobraženi in ne vedo kako se rešitev uporablja je vsaka rešitev, ne glede na to koliko funkcij ima na voljo neuporabna. Uvedba ERP rešitve v mednarodno podjetje predstavlja izziv ne samo za podjetje, ki se za ta projekt odloči, temveč tudi za svetovalce. Težave, ki se pojavljajo pri takih projektih so povezane s kulturo, predvsem gre za jezikovne ovire, z valuto, če gre za države, ki niso v EU in ne uporabljajo evra, z različnimi lokacijami in lokalizacijo rešitve. Za uspešen zaključek mednarodnih projektov je potrebno dobro sodelovanje svetovalcev in zaposlenih, dobro razvita komunikacija in seveda skrbno načrtovan plan projekta. Preden pa se podjetje loti uvedbe ERP rešitve pa je potreben skrben in natančen popis poslovnih procesov. Z njim ugotovijo kaj je potrebno spremeniti, posodobiti in urediti tako, da se bo kar v največji prilagajalo rešitvi, ki jo v podjetju uvajajo. V izbranem primeru so morali narediti vrsto sprememb v poteku poslovnih procesov, izboljšav in prilagoditev. Največ težav so imeli z urejanjem matičnih podatkov, ki je bilo hkrati najbolj obsežno delo.
Keywords: Celovite informacijske rešitve (ERP), uvajanje ERP, kritični dejavniki uspešnosti (KDU), rešitev SAP, metodologija ASAP
Published in DKUM: 24.10.2016; Views: 1921; Downloads: 145
.pdf Full text (1,56 MB)

9.
KRITIČNI DEJAVNIKI INFORMATIZACIJE MAJHNIH IN SREDNJIH PODJETIJ
Romana Mernik, 2016, master's thesis

Abstract: Statistike uspešnosti projektov informacijskih tehnologij so izjemno slabe, v veliko primerih zaradi neustreznih in pomanjkljivih znanj s strani vodij projektov. Danes se podjetja raje odločijo za nakup in uvedbo rešitev ERP, kot pa za razvoj programske opreme na ključ zaradi razlogov, kot so: nižji stroški razvoja rešitve, krajši čas tajanja projekta uvedbe rešitev ERP. Organizacija mora izbrati tako rešitev ERP, ki se kar najbolje prilagaja njenim poslovnim procesom, zagotavlja funkcionalnost v organizaciji, podpira spreminjajoče poslovno okolje, nudi pomoč ponudnika rešitve ERP pri uvedbi rešitve, ipd. Obstajajo mnogi razlogi, ampak če povzamemo glavne razloge je informacijska tehnologija bistven dejavnik pri povečanju učinkovitosti izvajanja vseh vrst procesov ter hitrosti pretoka in pridobivanja kakovostnih informacij, ki sta najpomembnejša pogoja za hitro, pravočasno in pravilno odločanje. To pa je ključnega pomena za preživetje, razvoj in uspešnost vsakega podjetja. Da bi uspešno izpeljali projekte uvajanja ERP je potrebno predvsem tesno sodelovanje vodstva z načrtovalci, pravilno zastaviti zahteve bodočega sistema, tesno sodelovanje z bodočimi uporabniki ter vzpostaviti ustrezno komunikacijo med vsemi poslovnimi enotami podjetja, ki sistem načrtuje in uvaja. Projekt mora imeti ustrezen načrt uvedbe, zastavljeni morajo biti cilji, ki jih je potrebno doseči in ne nazadnje postavljen mora biti proračun projekta, ki ga je potrebno spoštovati. S pravo poslovno informacijsko rešitvijo lahko tako zagotovimo pravilne poslovne odločitve na podlagi zanesljivih in kvalitetnih podatkov, ki omogočajo lahko dostopne in pregledne poslovne analize.
Keywords: Informacijske tehnologije, rešitve ERP, dejavniki uspešnosti informacijskih sistemov, uvajanje celovitih informacijskih rešitev, dejavniki uspešnosti ERP projektov.
Published in DKUM: 12.09.2016; Views: 1299; Downloads: 54
.pdf Full text (882,79 KB)

10.
VALIDACIJA RAČUNALNIŠKIH SISTEMOV SKOZI UVEDBO CELOVIITIH INFORMACIJSKIH REŠITEV
Tom Erznožnik, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je prikazan postopek validacije v farmacevtski industriji. Opisani in pojasnjeni so zakonski predpisi, standardi in primeri dobre prakse, ki se morajo pri sami validaciji upoštevati. Navedeni so postopki, kvalifikacije in dokumentacija, ki mora v procesu nastati. Posebna pozornost je namenjena postopku validacije računalniških sistemov oz. celovitih informacijskih rešitev. Postopek validacije je opisan v sklopu posamezne faze uvedbe celovite informacijske rešitve. Po fazah življenjskega cikla so navedene validacijske aktivnosti, ki se morajo izvesti, da celovita informacijska rešitev lahko dobi naziv validirane rešitve. V magistrskem delu so omenjeni tudi postopki ravnanja z validirano rešitvijo po uvedbi celovite informacijske rešitve. Spremembe po uvedbi je potrebno ustrezno evidentirati, da rešitev obdrži status validiranega sistema. Tudi upokojitev sistema mora biti primerno dokumentirana in izvedena po protokolu. Sama validacija mnogim organizacijam povzroča veliko breme, saj je časovno zelo potratna, posledično pa je uvedba celovite informacijske rešitve veliko dražja. Zato smo v magistrskem delu predstavili prednosti in namen validacije celovite informacijske rešitve, ki lahko upraviči višje stroške.
Keywords: Validacija, Prednosti Validacije, Postopek validacije, Celovite informacijske rešitve, Uvajanje celovitih informacijskih rešitev, Kvalifikacija namestitve, Kvalifikacija obratovanja, Kvalifikacija delovanja, Validacijski načrt, Validacijski protokol, Specifikacija uporabniških zahtev.
Published in DKUM: 09.11.2015; Views: 2613; Downloads: 359
.pdf Full text (1,03 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica