1. Uvajanje ERP-rešitev in kritični dejavniki uspehaLucija Kos, 2022, master's thesis Abstract: Podjetja se spopadajo s časom hitrih sprememb in napredka. Vse spremembe, do katerih prihaja, so hitre in nepredvidljive, pomembno pa je, kako se podjetja na te spremembe odzovejo. Podjetja so prisiljena slediti spremembam in razvoju tehnologije ter se jim tudi prilagoditi, če želijo obstati, konkurirati, rasti in se dalje razvijati. Projekti uvedbe ERP-rešitev vplivajo tako na notranje kot tudi na zunanje poslovanje podjetij, njihova izvedba pa je kompleksna. Uspeh projekta uvedbe neposredno vpliva na uspešnost in preživetje podjetja.
V prvem delu magistrskega dela bomo podrobno predstavili ERP-rešitve. Začeli bomo z definicijo ERP-rešitev in nadaljevali s predstavitvijo tehnološke arhitekture ERP-rešitev. Naredili bomo pregled devetih modulov, funkcionalnosti ter prednosti in slabosti ERP-rešitev. Opisali bomo potek uvedbe ERP-rešitev ter opredelili in pojasnili pristope k uvedbi teh rešitev. Nadaljevali bomo z opisom računalništva v oblaku, kjer bomo predstavili glavne prednosti računalništva v oblaku, storitve oblaka ter modele uvedbe v zasebni, skupni, javni in hibridni oblak. Naredili bomo tudi primerjavo med lokalno in oblačno nameščeno ERP-rešitvijo. Navedli bomo domače in tuje ponudnike ERP-rešitev ter jih na kratko predstavili. Dotaknili se bomo tudi prihodnosti ERP-rešitev in naredili pregled uporabe ERP-rešitev na področju Evropske unije.
V drugem delu magistrskega dela bomo najprej definirali kritične dejavnike uspešnosti in naredili pregled zgodovine razvoja kritičnih dejavnikov uspešnosti. V nadaljevanju bomo pojasnili, zakaj pride do uspešnih oziroma neuspešnih uvedb ERP-rešitev. Kot dva primera neuspešne uvedbe ERP-rešitev bomo predstavili podjetji Hershey in Lidl, kot primer uspešne uvedbe ERP-rešitev pa podjetje Cadbury. Temu bo sledila analiza izbrane literature, najprej na temo kritičnih dejavnikov uspešnosti lokalnih uvedb ERP-rešitev, nato pa še na temo kritičnih dejavnikov uspešnosti uvedb ERP-rešitev v oblak. Najdene KDU bomo opisali in razvrstili po pojavnosti v literaturi. Keywords: Uvajanje ERP, ERP, ERP rešitev, kritični dejavniki uspeha, KDU Published in DKUM: 14.07.2022; Views: 944; Downloads: 142 Full text (2,13 MB) |
2. Projektna dokumentacija kot dejavnik uvajanja ERP rešitevDavid Kamenik, 2021, master's thesis Abstract: ERP rešitve postajajo iz dneva v dan vse bolj nepogrešljiv del poslovanja vsakega podjetja, saj so celovite rešitve, ki povezujejo vsa področja poslovanja. V magistrskem delu najprej spoznamo teoretična izhodišča ERP rešitev. Pogledali smo, kaj so ERP rešitve, kako so se skozi zgodovino razvijale, kakšne funkcionalnosti ponujajo, kateri so največji ponudniki in kakšni bodo trendi razvoja v prihajajočih letih.
V poglavju uvajanje ERP rešitve predstavljamo uvajanje s projekti. Projekti so lahko mali ali veliki. Večina najuspešnejših podjetij na svetu je do svojega statusa prišla preko velikih, inovativnih sprememb. Projektom korenitih sprememb v poslovanju pravimo digitalna transformacija. Pristopi k uvajanju ERP rešitev so različni, kateri način bomo izbrali, pa je odvisno od projekta do projekta. Projekti uvajanja so lahko časovno in stroškovno zahtevni, zato je še posebej pomembno, da projekt dobro planiramo. Za doseganje najboljših rezultatov je pomembno, da so projekti podprti s projektno dokumentacijo. Projektna dokumentacija je lahko enostavna ali pa zajema veliko število dokumentov, odvisno od našega pristopa in kompleksnosti projekta. Na koncu poglavja pogledamo še, kateri so tisti dejavniki, zaradi katerih projekt po navadi uspe ali propade.
V nadaljevanju magistrskega dela predstavljamo podjetje Comtron, ki se med drugim ukvarja tudi s poslovno-informacijsko programsko opremo. Podrobneje bomo spoznali njihovo ERP rešitev, imenovano TRONInterCenter, pogledali bomo, katera področja pokriva s svojimi moduli in kakšne vrste licenc so na voljo. Na kratko bomo opisali tudi druge rešitve podjetja Comtron, ki jih je mogoče integrirati s TRONInterCenter.
V zadnjem, praktičnem poglavju, bomo pogledali primer uvajanja (materialnega dela) ERP-ja TRONInterCenter v podjetje X. Pogledali si bomo, kako je bilo uvajanje načrtovano, projektno ekipo in potek uvajanja. Predstavili bomo tudi nekaj primerov projektne dokumentacije, ki je bila ustvarjena za ta projekt. Na koncu bomo predstavili rezultate uvedbe in načrte za nadaljevanje projekta. Keywords: ERP rešitve, uvajanje ERP rešitev, projekt uvajanja, projektna dokumentacija Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 1004; Downloads: 160 Full text (2,17 MB) |
3. Digitalna transformacija podjetij: analiza vloge celovite informacijske rešitveTilen Sašo Kaloh, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali digitalno transformacijo organizacij, pri čemer smo se osredotočili na celovito informacijsko rešitev. V teoretičnem delu smo raziskali pojma digitalna transformacija in celovite informacijske rešitve. V prvem sklopu teoretičnega dela smo s pomočjo domače in tuje literature predstavili pojme digitalna transformacija, internet stvari in industrija 4.0, različne modele digitalne zrelosti, strategije digitalne transformacije, primere in posledice, ki jih ima digitalna transformacija za organizacije, ter trende digitalizacije na ravni Republike Slovenije.
V drugem sklopu teoretičnega dela pa smo opredelili pojem celovite informacijske rešitve s pomočjo domačih in tujih avtorjev. Spoznali smo zgodovinski razvoj celovitih informacijskih rešitev, uvajanje rešitev ter katere so pozitivne in katere negativne lastnosti uporabe celovitih informacijskih rešitev. V nadaljevanju smo predstavili dva ponudnika rešitev in njune metodologije za uvajanje rešitev in izzive, s katerimi se soočajo organizacije pri uporabi in implementaciji celovitih informacijskih rešitev.
V empiričnem delu magistrskega dela smo raziskovali celovito informacijsko rešitev iScala, ki jo podjetje ponuja s pomočjo partnerskega podjetja LANCom. Podjetje LANCom smo kot ponudnika primerjali z izzivi celovitih informacijskih rešitev, ki smo jih našli v literaturi, in spoznali lastnosti celovite informacijske rešitve iScala. Keywords: digitalna transformacija, digitalizacija, celovite informacijske rešitve, uvajanje celovitih informacijskih rešitev, COVID-19. Published in DKUM: 21.10.2021; Views: 983; Downloads: 168 Full text (2,36 MB) |
4. Poslovni učinki uvedbe oblačne erp rešitve na primeru sap s/4 rešitveMarsel Meško, 2020, undergraduate thesis Abstract: Svet tehnologije, v katerem trenutno živimo, na področju poslovanja ponuja najrazličnejše rešitve, ki posameznemu podjetju pomaga pri uresničevanju ciljev in ustvarja prednost pred konkurenco. Najrazličnejša informacijska podjetja skupaj ponujajo celo paleto različnih rešitev, ki pa vse ne zadostujejo vsem različnim zahtevam podjetja.
Skozi diplomski projekt se bomo osredotočali na ERP rešitev SAP S/4HANA, ki je nekaj let nazaj revolucionarno vstopila na trg ERP rešitev. Da bi razumeli njeno delovanje in kaj vse sploh ponuja, bomo v uvodnih poglavjih najprej spoznali ERP rešitve, kako so nastale in kašna je sploh njihova funkcionalnost. V navezi s tem bomo nadaljevali s preučevanjem uvajanja ERP rešitev, ki veljajo za enega največjih projektov vsakega podjetja. Pri tem se bomo osredotočili predvsem na različne metode uvajanja celovitih informacijskih rešitev ter našteli in opisali prednosti in slabosti uvedb tovrstnih rešitev.
V zaključni fazi pa bomo rešitev SAP S/4HANA še podrobneje predstavili. Pri tem bomo navedli nekaj dejstev o podjetju SAP in prikazali njegovo umestitev na trgu rešitev. Ker je poudarek diplomskega projekta na oblačnih rešitvah, bomo v navezi s tem predstavili lastnosti rešitve SAP S/4HANA v oblaku ter opisali študijo primera podjetja Fujitsu. Keywords: ERP rešitve, SAP, SAP S/4HANA, oblak, uvajanje celovitih informacijskih rešitev Published in DKUM: 08.12.2020; Views: 1106; Downloads: 68 Full text (2,54 MB) |
5. Uvajanje rešitve SAP v srednje veliko mednarodno podjetjeSuzana Kapun, 2016, master's thesis Abstract: Za informacijsko podporo celotnemu poslovanju v podjetjih uporabljajo celovite informacijske rešitve (v nadaljevanju ERP rešitve). Njihova značilnost je, da imajo eno podatkovno bazo in so narejene tako, da ne omogočajo podvajanja podatkov. Sestavlja jih več modulov, kot so finance in računovodstvo, proizvodnja, prodaja, nabava, človeški viri. Na trgu se pojavlja veliko ponudnikov ERP rešitev, zato morajo v podjetju, ki se odloča o uvedbi temeljito premisliti katerega ponudnika bodo izbrali. Uvedba ERP rešitve je razdeljena na dva dela. Izbira ponudnika je prvi del, drugi del je uvedba. Podjetja se za ERP rešitve odločajo, ker želijo poenotiti svoje poslovne procese, imeti en informacijski sistem, kjer so združeni vsi podatki, poenostaviti poslovanje in izboljšati podporo kupcem. Projekt uvedbe ERP rešitve je potrebno v podjetju obravnavati na organizacijski in tehnološki ravni. Kritični dejavniki uspešnosti, so dejavniki, ki lahko vplivajo na izid uvedbe. Za podjetja je priporočljivo, da se na začetku projekta pozanimajo o njih, ter o težavah, ki so jih imeli tisti, ki so že uvedli ERP rešitev. Podjetje SAP je s svojo ERP rešitvijo SAP R/3 vodilni ponudnik na svetovnem trgu. Uvajanje SAP poteka po metodologiji pospešenega SAP (v nadaljevanju kratica ASAP). Za pomoč pri uvedbi in sledenju metodologiji ASAP podjetja največkrat najamejo svetovalce, ki jim pomagajo pri projektu. Na voljo pa so jim tudi po koncu projekta. V celotnem projektu je izredno pomembna podpora vodstva podjetja, priprava projektnega načrta in vključitev končnih uporabnikov v projekt. Zavedati pa se je potrebno tudi pomena izobraževanja končnih uporabnikov. Saj če zaposleni niso izobraženi in ne vedo kako se rešitev uporablja je vsaka rešitev, ne glede na to koliko funkcij ima na voljo neuporabna. Uvedba ERP rešitve v mednarodno podjetje predstavlja izziv ne samo za podjetje, ki se za ta projekt odloči, temveč tudi za svetovalce. Težave, ki se pojavljajo pri takih projektih so povezane s kulturo, predvsem gre za jezikovne ovire, z valuto, če gre za države, ki niso v EU in ne uporabljajo evra, z različnimi lokacijami in lokalizacijo rešitve. Za uspešen zaključek mednarodnih projektov je potrebno dobro sodelovanje svetovalcev in zaposlenih, dobro razvita komunikacija in seveda skrbno načrtovan plan projekta. Preden pa se podjetje loti uvedbe ERP rešitve pa je potreben skrben in natančen popis poslovnih procesov. Z njim ugotovijo kaj je potrebno spremeniti, posodobiti in urediti tako, da se bo kar v največji prilagajalo rešitvi, ki jo v podjetju uvajajo. V izbranem primeru so morali narediti vrsto sprememb v poteku poslovnih procesov, izboljšav in prilagoditev. Največ težav so imeli z urejanjem matičnih podatkov, ki je bilo hkrati najbolj obsežno delo. Keywords: Celovite informacijske rešitve (ERP), uvajanje ERP, kritični dejavniki uspešnosti (KDU), rešitev SAP, metodologija ASAP Published in DKUM: 24.10.2016; Views: 1921; Downloads: 145 Full text (1,56 MB) |
6. KRITIČNI DEJAVNIKI INFORMATIZACIJE MAJHNIH IN SREDNJIH PODJETIJRomana Mernik, 2016, master's thesis Abstract: Statistike uspešnosti projektov informacijskih tehnologij so izjemno slabe, v veliko primerih zaradi neustreznih in pomanjkljivih znanj s strani vodij projektov. Danes se podjetja raje odločijo za nakup in uvedbo rešitev ERP, kot pa za razvoj programske opreme na ključ zaradi razlogov, kot so: nižji stroški razvoja rešitve, krajši čas tajanja projekta uvedbe rešitev ERP.
Organizacija mora izbrati tako rešitev ERP, ki se kar najbolje prilagaja njenim poslovnim procesom, zagotavlja funkcionalnost v organizaciji, podpira spreminjajoče poslovno okolje, nudi pomoč ponudnika rešitve ERP pri uvedbi rešitve, ipd.
Obstajajo mnogi razlogi, ampak če povzamemo glavne razloge je informacijska tehnologija bistven dejavnik pri povečanju učinkovitosti izvajanja vseh vrst procesov ter hitrosti pretoka in pridobivanja kakovostnih informacij, ki sta najpomembnejša pogoja za hitro, pravočasno in pravilno odločanje. To pa je ključnega pomena za preživetje, razvoj in uspešnost vsakega podjetja.
Da bi uspešno izpeljali projekte uvajanja ERP je potrebno predvsem tesno sodelovanje vodstva z načrtovalci, pravilno zastaviti zahteve bodočega sistema, tesno sodelovanje z bodočimi uporabniki ter vzpostaviti ustrezno komunikacijo med vsemi poslovnimi enotami podjetja, ki sistem načrtuje in uvaja. Projekt mora imeti ustrezen načrt uvedbe, zastavljeni morajo biti cilji, ki jih je potrebno doseči in ne nazadnje postavljen mora biti proračun projekta, ki ga je potrebno spoštovati.
S pravo poslovno informacijsko rešitvijo lahko tako zagotovimo pravilne poslovne odločitve na podlagi zanesljivih in kvalitetnih podatkov, ki omogočajo lahko dostopne in pregledne poslovne analize. Keywords: Informacijske tehnologije, rešitve ERP, dejavniki uspešnosti informacijskih sistemov, uvajanje celovitih informacijskih rešitev, dejavniki uspešnosti ERP projektov. Published in DKUM: 12.09.2016; Views: 1299; Downloads: 54 Full text (882,79 KB) |
7. PRIMERJAVA UVEDB KLASIČNIH IN OBLAČNIH CRM REŠITEVMilena Krajnc, 2016, master's thesis Abstract: Podjetja se v tem času, ko so finančna sredstva pomembna in je potrebno z njimi upravljati racionalno, vedno bolj odločajo za zunanje izvajanje storitev, tudi za rešitve za upravljanje managementa odnosov s strankami (angl. Customer Relationship Management), ki so finančno ugodnejše in hkrati nudijo vse potrebne funkcionalnosti.
Zunanje izvajanje ima svoje prednosti, predvsem v tem, da specializirani dobavitelji določene aktivnosti opravijo hitreje, ceneje in bolje kot organizacija sama. Samo zunanje izvajanje pa brez informacijske podpore ne bi bilo mogoče. Zato se je kaj hitro oblikovalo tudi zunanje izvajanje informacijske tehnologije (v nadaljevanju IT), ki je veliko podjetjem pokrilo njihovo vrzel na oddelku informatike. Eden vodilnih trendov na področju IT in zunanjega izvajanja storitev pa je zagotovo računalništvo v oblaku, ki med drugim podjetjem omogoča dostop do programskih rešitev in hranjenja podatkov preko spletnega brskalnika kadarkoli in kjerkoli.
Z vedno večjim poudarkom na pomembnosti stranke za podjetje so se izoblikovale CRM-rešitve, ki podjetju omogočajo celovit pogled nad stranko in analizo njenih aktivnosti. Podjetja želijo imeti celovit pregled nad stranko, pri tem pa gledajo na to, da je rešitev finančno ugodna, dostopna, hitro uvedena in z veliko funkcionalnostmi. S tem razlogom so ponudniki začeli oblikovati CRM-rešitve v oblaku, ki nudijo vse potrebne funkcije za analizo strank, so preko spletnega brskalnika vedno na voljo, sama uvedba pa je hitra in brez dodatne strojne opreme na sami lokaciji podjetja.
Ko se podjetje odloča za uvedbo CRM-rešitve, pa je kljub temu da oblačne CRM-rešitve ponujajo veliko prednosti, potrebno dobro razmisliti, za katero možnost se odločiti. Pri klasični uvedbi, to pomeni, da je programska oprema nameščena na lokaciji podjetja, je čas uvedbe daljši, sama rešitev pa ponuja več funkcionalnosti in oblikovanja. Medtem pa oblačna rešitev, ko so programska oprema in podatki shranjeni nekje na oddaljenem strežniku, nudi možnost takojšnje uporabe z nižjimi stroški zagona.
Na trgu je veliko tako svetovnih korporacij kot malih domačih ponudnikov CRM-rešitev, zato imajo podjetja težko nalogo že pri sami izbiri ponudnika nove rešitve, ki naj bi se čim bolje prilagajala obstoječim poslovnim procesom v podjetju. Primera klasične CRM-rešitve sta Microsoft Dynamics CRM in SAP CRM, ki sta rešitvi dveh svetovnih ponudnikov ter omogočata uvedbo na lokaciji podjetja. Salesforce CRM je oblačna rešitev, ki je hkrati tudi vodilna na trgu CRM-rešitev, medtem ko je CRM.Point oblačna rešitev domačega ponudnika. Uvedba teh rešitev poteka na dva različna načina, ki pa sta si z določenih vidikov tudi podobna. Keywords: računalništvo v oblaku, CRM rešitev, uvajanje, metodologija uvedbe, Microsoft Dynamics CRM, SAP CRM, Salesforce CRM, CRM.Point Published in DKUM: 23.08.2016; Views: 1555; Downloads: 226 Full text (2,31 MB) |
8. VALIDACIJA RAČUNALNIŠKIH SISTEMOV SKOZI UVEDBO CELOVIITIH INFORMACIJSKIH REŠITEVTom Erznožnik, 2015, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je prikazan postopek validacije v farmacevtski industriji. Opisani in pojasnjeni so zakonski predpisi, standardi in primeri dobre prakse, ki se morajo pri sami validaciji upoštevati. Navedeni so postopki, kvalifikacije in dokumentacija, ki mora v procesu nastati.
Posebna pozornost je namenjena postopku validacije računalniških sistemov oz. celovitih informacijskih rešitev. Postopek validacije je opisan v sklopu posamezne faze uvedbe celovite informacijske rešitve. Po fazah življenjskega cikla so navedene validacijske aktivnosti, ki se morajo izvesti, da celovita informacijska rešitev lahko dobi naziv validirane rešitve.
V magistrskem delu so omenjeni tudi postopki ravnanja z validirano rešitvijo po uvedbi celovite informacijske rešitve. Spremembe po uvedbi je potrebno ustrezno evidentirati, da rešitev obdrži status validiranega sistema. Tudi upokojitev sistema mora biti primerno dokumentirana in izvedena po protokolu.
Sama validacija mnogim organizacijam povzroča veliko breme, saj je časovno zelo potratna, posledično pa je uvedba celovite informacijske rešitve veliko dražja. Zato smo v magistrskem delu predstavili prednosti in namen validacije celovite informacijske rešitve, ki lahko upraviči višje stroške. Keywords: Validacija, Prednosti Validacije, Postopek validacije, Celovite informacijske rešitve, Uvajanje celovitih informacijskih rešitev, Kvalifikacija namestitve, Kvalifikacija obratovanja, Kvalifikacija delovanja, Validacijski načrt, Validacijski protokol, Specifikacija uporabniških zahtev. Published in DKUM: 09.11.2015; Views: 2613; Downloads: 359 Full text (1,03 MB) |
9. RAZVOJ IN UVAJANJE NOVEGA IZDELKA MINI CRM V PODJETJU STROKA PRODUKT D.O.O.Matjaž Rek, 2015, undergraduate thesis Abstract: V Skupini stroka.si smo se odločili za razvoj in uvedbo novega izdelka oziroma aplikacije Mini CRM. Ključni dejavnik za odločitev o lastnem razvoju je, da imajo obstoječe rešitve bistveno preveč funkcij. Aplikacija je namenjena malim in srednje velikim podjetjem in pokriva večino (70 %) njihovih zahtev.
Aplikacija je sestavljena iz naslednjih funkcij: prodajni odnosi s stranko, urejena baza strank, evidenca prodajnih priložnosti, definiranje opravil in zadolžitev, odložišče za spremno dokumentacijo, odlični filtri za iskanje in prikaz željene prodajne vsebine, ki je pripravljena na izvoz in analizo.
Prednost uporabe CRM-aplikacije je torej v tem, da lahko na nivoju posameznega podjetja takoj vidimo celotno zgodovino prodajnih priložnosti ter morebitnih reklamacijskih zahtevkov. S pomočjo tega orodja imamo vse pomembne informacije o podjetju oziroma stranki na enem mestu in v preglednem stanju.
Izhodišče oziroma cilji diplomske naloge so bili: teoretični prikaz razvoja in uvajanja novih izdelkov oziroma storitev na trg ter prikaz s tem povezane problematike, prikaz organizacije in vodenja razvoja novega izdelka ter predstavitev konkretnega primera razvoja izdelka oziroma aplikacije Mini CRM.
Skupina stroka.si je izredno razvojno usmerjeno podjetje, kar pomeni, da v sam razvoj vlaga velik delež ustvarjenih denarnih sredstev. Razvoj novih izdelkov in storitev je torej strateška usmeritev podjetja.
Razvijanje in uvajanje novih izdelkov oziroma storitev pa je lahko za podjetja tudi zelo tvegano. V današnjih časih si je težko privoščiti dovolj denarnih sredstev, ki bi lahko bila namenjena samo razvijanju novih izdelkov. Zaradi vedno krajše življenjske dobe pa so seveda novi izdelki nujni za sam obstoj podjetij. Keywords: razvoj, uvajanje, nov izdelek, rešitev, storitev, CRM, Mini CRM Published in DKUM: 18.08.2015; Views: 2129; Downloads: 147 Full text (1,24 MB) |
10. PRIMERJALNA ANALIZA REŠITEV MS DYNAMICS NAV IN PANTHEON TER NJUNEGA UVAJANJANina Črešnik, 2011, undergraduate thesis Abstract: Diplomski seminar govori o ERP rešitvah, celovitih informacijskih rešitvah, ki podjetjem omogočajo prilagodljivost, odprtost in konkurenčnost na trgu. Danes so ERP rešitve že nuja vseh podjetij, ki želijo opravljati svojo dejavnost kar se da uspešno in produktivno.
V diplomskem seminarju so najprej opisane ERP rešitve na splošno, njihov razvoj, struktura ter prednosti in slabosti, ki jih prinašajo. Nato pa smo se osredotočili na dve ERP rešitvi in sicer Microsoft Dynamics NAV ter Pantheon. V tretjem poglavju je tako podrobno predstavljena Microsoftova ERP rešitev Microsoft Dynamics NAV, v četrtem poglavju pa rešitev ERP slovenskega ponudnika Datalab – Pantheon. Osredotočili smo se tudi na uvajanje teh dveh rešitev. NAV rešitev se uvaja s Sure Step metodologijo, ki smo jo po fazah opisali, Pantheon pa se uvaja po principu projektnega vodenja.
Obe rešitvi sta ključnega pomena v podjetju, brez katerih si podjetja ne morejo več predstavljati svojega poslovanja. Keywords: ERP rešitve, Uvajanje ERP rešitev, Metodologije uvajanja ERP rešitev, Sure Step metodologija, Projektno vodenje, Microsoft Dynamisc NAV, Pantheon Published in DKUM: 06.08.2014; Views: 1992; Downloads: 161 Full text (2,58 MB) |