1. Uvajanje in usposabljanje novozaposlenihNikolaj Milićević, 2024, undergraduate thesis Abstract: Raziskovali smo temo uvajanje in usposabljanje novo zaposlenih. Vprašali smo se, na kakšne načine različna podjetja uvajajo in usposabljajo novo zaposlene, ki s konkretnim delom še nimajo izkušenj, ali so novo zaposleni zadovoljni z uvajanjem in kakšen je odnos mentorja do novega zaposlenega. Dotaknili smo se problema, da pride veliko novih zaposlenih v novo delovno okolje, pri čemer še nimajo delovnih izkušenj, kjer v bistvu primanjkuje mentorjev za usposabljanje na delovnem mestu, ki so ključni za uvajanje in usposabljanje. Za pridobitev odgovorov na zastavljena vprašanja smo sestavili anketo, ki
jo razložimo v nadaljevanju diplomskega dela. Predvsem so ključni novi zaposleni mladi, ki začenjajo s svojo kariero. Zlasti nove zaposlene uvajajo približno teden do dva tedna, odvisno od količine in zahtevnosti dela. Predvsem jih uvajajo s predstavitvijo organizacijske kulture, tehničnim usposabljanjem in z delom pod vodstvom izkušenega mentorja. Novi zaposleni so precej zadovoljni z uvajanjem na delovnem mestu, saj so dobili neko korist, nekaj tudi dodatne razgledanosti. Prav tako imajo mentorji pozitiven odnos do novo zaposlenih s tem, da se jim posvetijo, jim lepo vse razložijo s pozitivnim pristopom Keywords: uvajanje, usposabljanje, mentorstvo, novo zaposleni, delovno okolje Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 19 Full text (1,79 MB) |
2. Analiza elementov standardiziranega sistema managementa inoviranjaAndrija Milić, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na analizo elementov standardiziranega sistema vodenja inovacij, predvsem v kontekstu uporabe standarda SIST EN ISO 56002:2021. Raziskava se ukvarja z vprašanjem, kako standardi ISO in struktura na visoki ravni (HLS) vplivajo na učinkovitost upravljanja inovacij v sodobnih organizacijah. Ključni cilji dela so bili pregled znanstvene in strokovne literature, analiza ključnih elementov sistema upravljanja inovacij, identifikacija pristopov upravljanja inovacij v podjetjih in oblikovanje praktičnih smernic za izboljšanje inovacijskih procesov. Raziskava poudarja, da je inovativnost temeljni dejavnik trajnostne rasti, konkurenčnosti in družbenega razvoja organizacij. Z metodo vsebinske analize, študij primerov ter analize in sinteze je bilo ugotovljeno, da sistemsko uvajanje standarda SIST EN ISO 56002:2021 prispeva k večji vpetosti inovacij v strateške cilje podjetja, kar ima za posledico izboljšanje konkurenčno prednost na trgu. Poleg tega prispevek izpostavlja pomen inovacijske kulture, strateške naravnanosti, prilagodljivosti in sistemskega pristopa za uspešno izvajanje inovacijskih strategij. V zaključku raziskave je predlagano nadaljnje raziskovanje možnosti za izboljšanje inovativnih sposobnosti podjetij s pomočjo standardiziranih sistemov za upravljanje inovacij. Keywords: management inovacij, SIST EN ISO 56002:2021, struktura visoke ravni, inovacijski procesi, sistematično uvajanje, konkurenčna prednost, trajnostni razvoj, prilagodljivost, strateško usmerjanje, kultura inovacij, standardizacija, upravljanje inovacij Published in DKUM: 07.10.2024; Views: 0; Downloads: 11 Full text (2,93 MB) |
3. Sistem uvajanja sprememb v izbranem podjetjuNisa Čahuk, 2024, undergraduate thesis Abstract: Spremembe so neizogibni del tako osebnega kot poslovnega življenja. Brez sprememb ni napredka je pa le-ta nujno potreben za podjetja, ki delujejo na konkurenčnih trgih. Spremljanje zunanjih in notranjih dejavnikov, ki vplivajo na poslovanje podjetja predstavlja pomembno kategorijo, ki je podjetja dandanes ne smejo zanemarjati. Odločanje o uvedbi sprememb v poslovanju podjetja pa zahteva odločevalce, ki znajo sprejemati dobre odločitve pravočasno. Takšne odločitve pa zahtevajo ustrezno pripravljene informacije in izkušnje iz preteklosti. Zelena luč vodstva do uvedbe spremembe lahko pri zaposlenih vzbudi različne občutke in reakcije s katerimi se odzovejo na predlagane spremembe. Nagnjenost k spremembam je velikokrat negativna, kar vodstvu predstavlja izziv.
V empiričnem delu smo v izbranem podjetju raziskovali, kako so se zaposleni soočili z uvajanjem sprememb, na katerem področju je bila uvedena zadnja sprememba, kako je bilo z uvajanjem sprememb v času epidemije COVID-19, zanimalo nas je na kakšen način in na kateri točki so zaposleni obveščeni in kako so se počutili ob informaciji, da bo uvedena sprememba, ki se nanaša na njihovo delo. Ker je potrebno po uvedbi spremembe tudi spremljati in jih meriti, nas je zanimalo ali podjetje glede potrebnih sprememb izvaja ankete med zaposlenimi in kako uvedbo zadnje spremembe ocenjujejo zaposleni. Pregledali smo tudi odnose z dobavitelji pri uvajanju sprememb, saj so le-ti eden izmed pomembnejših spremenljivk v enačbi, ki zagotavlja uspešno poslovanje. Posledica uvedbe sprememb sta ne malo kdaj tudi organizacijska kultura in klima, zato nas je zanimalo kakšna je konkretna situacija v izbranem podjetju.
Rezultati empiričnega dela kažejo, da je v izbranem podjetju bila zadnja sprememba uvedena na področju informatike in se je nanašala tudi na organizacijo dela. Več kot polovica zaposlenih na katere je vplivala uvedena sprememba je bila obveščena že v fazi načrtovanja uvedene spremembe. Rezultati raziskave kažejo, da je bilo v času epidemije COVID-19 več uvedenih sprememb kot pred ali po epidemiji. Ob uvedbi zadnje spremembe so se udeleženci počutili prijetno ali navdušeno, iz tega lahko sklepamo, da je uvedena sprememba bila dobro načrtovana. Dobro sodelovanje z dobavitelji je ključno za doseganje ciljev, zato izbrano podjetje v uvajanje sprememb vključuje tudi njih. Izbrano podjetje preverja uspešnost uvedenih sprememb z anketnimi vprašalniki in jih uporablja tudi pri načrtovanju novih sprememb. Keywords: načrtovanje, komunikacija, motiviranje, spremembe, uvajanje sprememb Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 10 Full text (1,60 MB) |
4. Analiza procesa uvajanja novozaposlenih v podjetju aviat d. o. o.Petra Janežič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo opravili analizo sistema uvajanja novozaposlenih v podjetju AVIAT d.o.o., ki je proizvodno podjetje na področju radiofrekvenčnih povezav. Ker so za delo v podjetju potrebna izredno specifična znanja, je dober sistem uvajanja kritičen in pomemben. Z opravljeno analizo smo preverili, ali je vzpostavljen sistem uvajanja v podjetju uspešen in dobro pripravljen, kaj so njegove prednosti, slabosti, tveganja in kje so priložnosti za izboljšave.
V nalogi smo teoretično raziskali področje uvajanja, mentorstva, posledice dobrega oziroma slabega uvajanja in poiskali primere dobrih praks na trgu. Preko prejetih rezultatov smo ugotovili, da je sistem uvajanja v podjetju dobro pripravljen in so novozaposleni z njim v večini zadovoljni. Kot priložnost za izboljšavo vidimo dodatno izobraževanje vodij in zaposlenih o različnih načinih prenosa znanja novozaposlenim ter določanje ciljev, ki bodo bolj specifični, merljivi, dosegljivi, pomembni in časovno omejeni. Kot izziv uvajanja novozaposlenih na delovnem mestu predlagamo dopolnitev dokumenta s splošnimi informacijami o podjetju, s predstavitvijo oddelkov in produktov podjetja. Keywords: uvajanje zaposlenih, SWOT analiza, novozaposleni Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 138; Downloads: 31 Full text (2,46 MB) |
5. Uvajanje novozaposlenih diplomantov s področja zdravstvene nege na urgenciValerija Sikole, 2023, master's thesis Abstract: Uvod: Po vsem svetu primanjkuje medicinskih sester, saj izkušene zapuščajo delovno mesto zaradi nezadovoljstva pri delu. Ker je potreba po kadru in zapolnitvi prostih delovnih mest vse večja, je bilo veliko medicinskih sester začetnic primoranih opravljati delo na zahtevnejših oddelkih brez ustreznega predhodnega usposabljanja, kar predstavlja tveganje za pojav neželenih dogodkov. Veliko vlogo pri uvajanju imajo klinični mentorji.
Metode: V magistrskem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo. Pridobivanje podatkov je potekalo s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega je odgovorilo 106 anketiranih. Statistično obdelavo podatkov smo opravili s statističnim programom IBM SPSS, V25.0.
Rezultati: Ugotovili smo, da je za uspešno uvajanje novozaposlenih pomembno, da je izdelan načrt uvajanja, s katerim se časovno spremlja napredek (M = 4,21, SD = 0,765). Pomembno vlogo pri uvajanju ima mentor, ki mora biti izkušena, spoštljiva, potrpežljiva, odgovorna in empatična oseba (M = 4,62, SD = 0,609). Novozaposleni so mnenja, da z mentorjem glede na njihova pričakovanja preživijo premalo časa (M = 3,23, SD = 1,173), posledično pa večino znanja in izkušenj pridobijo od drugih sodelavcev (M = 4,31, SD = 0,735).
Razprava in sklep: V urgentnih centrih po Sloveniji je kar dobro poskrbljeno glede uvajanja novozaposlenih. Za novozaposlene je uvajanje ključnega pomena za njihov obstoj na delovišču in pri gradnji nadalnje kariere. Pomembno je zagotoviti, da se novozaposleni počutijo dobrodošle in sprejete na delovnem mestu. Keywords: uvajanje, novozaposleni, zdravstvena nega, medicinska sestra, urgenca Published in DKUM: 18.01.2024; Views: 517; Downloads: 112 Full text (2,37 MB) |
6. Analiza razlik v onboarding procesuAida Plivčić, 2023, master's thesis Abstract: Ta magistrska naloga se osredotoča na poglobljeno preučevanje razlik v postopku onboarding procesu med tremi različnimi generacijami: generacijo X, generacijo Y in generacijo Z. Namen raziskave je raziskati in razložiti specifične izkušnje, ki jih posamezne generacije doživljajo med onboarding procesom.
Za dosego tega cilja je raziskava združila dva temeljna pristopa: obsežno pregledovanje literature in zbiranje empiričnih podatkov. S pomočjo celovitega pregleda literature so identificirane ključne razlike med generacijami v smislu njihovih vrednot, komunikacijskih preferenc, delovnih navad in pričakovanj glede kariere. Ta teoretični okvir bo nudil globok vpogled v generacijske dinamike in omogočil postavitev hipotez o morebitnih razlikah v onboarding procesu skozi čas.
Poleg teoretičnega okvira bo raziskava temeljila na empiričnih podatkih, zbranih iz dveh organizacij z različnimi strokovnimi okolji. Z anketiranjem zaposlenih iz različnih generacij se pridobila realno sliko njihovih izkušenj in stališč do onboarding procesa. Analiza teh podatkov je omogočila bolj celovito razumevanje, kakšen onboarding proces so imele različne generacije.
Rezultati te raziskave so izjemno dragoceni za organizacije, saj nudijo vpogled v učinkovitost preteklih praks onboardinga in kako so se te prakse razvijale v odzivu na spremembe v družbi. Prav tako bodo organizacijam pomagali bolje razumeti, kako se prilagoditi hitrim spremembam in spreminjajočim se pričakovanjem različnih generacij. S tem bodo organizacije lahko bolj proaktivno oblikovale prakse onboardinga, ki bodo učinkovito naslavljale potrebe in pričakovanja tako trenutnih kot prihodnjih generacij zaposlenih. Keywords: onboarding proces, uvajanje novozaposlenega, generacije X, Y in Z, medgeneracijske razlike, management človeških virov. Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 303; Downloads: 63 Full text (1,53 MB) |
7. Uvajanje digitalnih izdelkov na trgNuša Steiner, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na digitalne izdelke. Najprej predstavimo koncept življenjskega cikla izdelka, opredelimo nove izdelke ter opišemo njihov pomen za odjemalce in za uspešno delovanje podjetja. Nadaljujemo z opredelitvijo digitalnih izdelkov, predstavitvijo njihovih značilnosti ter klasificiranjem v tri skupine. Opozorimo na razlikovanje med digitalnimi in digitaliziranimi izdelki. Digitalizirani izdelki so hibridi, saj gre za prvotno fizične izdelke, ki jim je bila dodana digitalna komponenta. V povezavi z digitaliziranimi izdelki omenimo tudi pametne izdelke in internet stvari. Nato se posvetimo uvajanju digitalnih izdelkov na trg in značilnostim njihovega trženja. Opišemo načine ustvarjanja prihodkov z digitalnimi izdelki ter izpostavimo pomembnost posodabljanja takšnih izdelkov. Na koncu predstavimo tudi dva primera dobre prakse uvajanja digitalnih izdelkov na trg, namreč dve franšizi: Talking Tom & Friends in The Sims. Keywords: digitalni izdelki, klasifikacija izdelkov, novi izdelki, uvajanje izdelkov na trg, razvoj izdelkov Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 404; Downloads: 36 Full text (998,18 KB) |
8. Uvajanje digitalne komunikacije med zaposlenimi v zavetišču ljubljanaSanja Domjanić, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako in na kakšne načine zaposleni v zavetišču Ljubljana med seboj prenašajo informacije, potrebne za delo.
Potrebne podatke smo dobili z intervjuji zaposlenih in jih obdelali z opisno statistiko.
Rezultati so nam pokazali, da zaposleni niso zadovoljni s trenutnim stanjem prenašanja informacij in si želijo izboljšav.
Primerjali smo več načinov prenašanja informacij in poiskali primerno aplikacijo za sporočanje, ki ustreza vsem iskanim pogojem in je cenovno ugodna.
Izbrano aplikacijo za sporočanje so zaposleni hitro sprejeli in jo začeli uporabljati.
Ponovni intervjuji z zaposlenimi in obdelava dobljenih podatkov z opisno statistiko so pokazali, da se je zadovoljstvo zaposlenih nad informiranostjo izboljšala.
Priporočamo, da bi se izbrano aplikacijo za sporočanje Slack uvedlo kot uradni način digitalne komunikacije med zaposlenimi v zavetišču Ljubljana. Keywords: uvajanje, digitalna komunikacija, zavetišče, informacije, aplikacije za sporočanje Published in DKUM: 03.10.2023; Views: 486; Downloads: 10 Full text (1,61 MB) |
9. Posebnosti in izzivi procesa razvoja in uvajanja novega produkta na kripto borzi : magistrsko deloNejc Belec, 2023, master's thesis Abstract: Veliko ljudi se ne zaveda, da določene kripto valute poleg naložbenega potenciala ponujajo praktično uporabo v resničnem svetu. V magistrskem delu obravnavamo proces razvoja in uvajanja novega produkta na kripto borzi, oblikovanje terminskega plana ter načine uporabe tehnologije, ki jo produkt ponuja na področju gospodarstva in drugih panog. Analiza bo temeljila na ocenjevanju kakovosti in tveganja, standardizaciji pristopov, skladnosti z zakoni in predpisi ter objektivne predstavitve potencialnih produktov. Analiziral bom Hedero (HBAR) in predstavil potencialne načine implementacije njene patentirane tehnologije Hashgraph. Prav tako bomo izvedli primerjavo uporabniške izkušnje med izbranimi kripto borzami. V magistrskem delu bomo preverili, kaj vse zajema proces uvajanja novega produkta na kripto borzi, ali lahko implementacija tehnologije blokovnih verig podjetju prinese konkurenčno prednost na trgu in na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri kripto borze. Keywords: kripto sredstva, uvajanje novega produkta, kripto borza, tehnologija, kakovost, tveganje, pravila in zakoni, načini implementacije, uporabniška izkušnja Published in DKUM: 20.09.2023; Views: 337; Downloads: 37 Full text (3,00 MB) |
10. Proces razvoja in uvedbe novega izdelka na trgMedeja Kogovšek, 2023, master's thesis Abstract: V nalogi smo predstavili svoj izdelek ter pomembne faze v razvoju novega izdelka, od ideje do postavitve izdelka na trgovske police. V začetnem delu smo se z deskriptivno metodo, s povzemanjem drugih avtorjev, lotili predstavitve pojmov, ki so po našem mnenju pomembni za lažje razumevanje nadaljevanja. V jedru smo se na podlagi študije različnih avtorskih del ukvarjali s posameznimi fazami razvoja in uvajanja izdelka na trg. V sklopu omenjenega dela želimo predstaviti faze razvoja, skozi katere gre izdelek, preden pride na trg in ga končni uporabnik lahko tudi kupi.
Teoretični del smo v nadaljevanju aplicirali na praktični primer motoristične torbe, s katero se želimo na stroškovno učinkovit način kar najbolj približati željam potencialnih kupcev. Cilj je izdelati torbo, namenjeno prevažanju prtljage na motornem kolesu, in izdelati načrt trženja zanjo. Naš cilj je tudi, da izdelek doseže končne kupce in postane prepoznaven. Opažamo, da je na trgu ogromno kakovostnih izdelkov, vendar proizvajalci ne upoštevajo dejstva, da je med motoristi vedno več voznic ženskega spola, ki jim je poleg funkcionalnosti pomemben tudi videz izdelka, zato je treba razviti izdelek, ki bo funkcionalen in privlačen na pogled. Problema smo se lotili s proizvodnjo majhne količine unikatnih, barvno raznolikih in vsestransko uporabnih torb. Z barvnimi in na pogled privlačnimi vzorci želimo izstopiti iz množice konkurenčnih, enobarvnih izdelkov in kupcem ponudili izdelek, ki bo ustrezal njihovemu osebnemu stilu.
Z raziskavo trga smo ugotovili, kakšne so želje potencialnih kupcev ter pomanjkljivosti, ki jih zaznavajo pri obstoječih izdelkih. Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS, dobljene rezultate pa uporabili kot vodilo za razvoj in izdelavo torbe.
Poleg z raziskavo dobljenih rezultatov so nam bile pri oblikovanju v pomoč še lastne želje in izkušnje. Izdelek mora biti izdelan dovolj kakovostno, da bo prenesel vse obremenitve, zato je njegov razvoj v veliki meri vključeval aktivno uporabo in preizkušanje na terenu. Tako smo lažje vedeli, kako se izdelek obnaša med uporabo v praksi in ali izpolnjuje zastavljena pričakovanja. Ker je predvideno, da bomo izdelek proizvajali v manjših količinah, se mu lahko bolj posvetimo, poleg tega pa ga bomo kasneje uporabljali tudi sami in bomo zato tudi kasneje ves čas vpleteni v njegov celotni življenjski cikel. Keywords: razvoj novega izdelka, faze razvoja, motoristična torba, uvajanje izdelka na trg, trženje novega izdelka, analiza poslovanja Published in DKUM: 09.08.2023; Views: 566; Downloads: 152 Full text (1,89 MB) |