| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 38
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, master's thesis

Abstract: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Keywords: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Published: 09.03.2021; Views: 141; Downloads: 42
.pdf Full text (4,32 MB)

2.
Rekonstrukcija glave kovaške stiskalnice 25/30 MN
Marko Veber, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je predstavljen postopek rekonstrukcije glave kovaške stiskalnice SH 25/30 MN, ki je v lasti podjetja SIJ Metal Ravne. V podjetju so se odločili za zamenjavo glave, saj so se na obstoječi konstrukciji z leti obratovanja pojavile razpoke. Naloge smo se lotili tako, da smo najprej opravili informativen analitični preračun, ki mu je sledila numerična analiza obstoječe konstrukcije po metodi končnih elementov. S pomočjo numerične simulacije smo določili kritična mesta z lokalno koncentracijo napetosti ter določili predviden obratovalni čas do tvorbe razpoke. V nadaljevanju smo na podlagi pridobljenih rezultatov opravili izboljšave kritičnih detajlov. Ustreznost nove konstrukcije smo preverili s ponovno izvedbo numerične simulacije, za kontrolo zvarnih mest pa smo uporabili smernice DS 952. Na koncu je nastal nov ojačan model glave, s katerim je trajno odpravljena problematika tvorjenja utrujenostnih razpok.
Keywords: kovaška stiskalnica, rekonstrukcija, trdnostna analiza, MKE, utrujanje materiala
Published: 01.10.2020; Views: 173; Downloads: 0

3.
Karakterizacija zareznega učinka pri numeričnih analizah utrujanja litoželeznih gradiv
Žiga Donik, 2020, master's thesis

Abstract: Karakterizacija zareznega učinka je eden izmed glavnih izzivov pri numerični analizi utrujanja. Ugotovljeno je bilo, da koncept za vrednotenje zareznega učinka, ki temelji na napetostnem gradientu, za komponente iz sive litine ne daje napovedi v skladu z eksperimentalnimi rezultati. S pomočjo analize po metodi končnih elementov so bile opravljene numerične strukturne in utrujenostne simulacije eksperimentalnih testov. Metode za numerično vrednotenje zareznega učinka, ki so na voljo, so bile raziskane in ocenjene. Nobena izmed metod ni bila ustrezno natančna za predvidevanje dobe trajanja, zato je bila predlagana nova metoda, ki temelji na izračunu faktorja koncentracije napetosti na specifičnih problematičnih mestih v motorjih z notranjim zgorevanjem.
Keywords: utrujanje, numerične analize, zarezni učinek, napetostni gradient, faktor koncentracije napetosti
Published: 21.09.2020; Views: 162; Downloads: 0

4.
Izboljšava nihajne ročice na krožni žagi
Jure Tumpej, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana nihajna ročica krožne žage, ki je izpostavljena dinamičnim obremenitvam. Najprej je predstavljen računalniški model dinamike v programskem okolju SolidWorks. Dobljene obremenitve iz dinamičnega modela so bile nato osnova za preračun utrujanja gradiva. Izkazalo se je, da obstajajo mesta, kjer obstaja nevarnost, da pride do poškodb zaradi utrujanja gradiva. Kasneje je opisan postopek optimizacije oblike in dimenzij nihajne ročice. Cilj izboljšane oblike je bil odpraviti kritična mesta in zmanjšati maso. Na koncu so predstavljeni rezultati dinamične analize izboljšane nihajne ročice z namenom, da se potrdi ustreznost izboljšane oblike. Diplomsko delo je nastalo v sodelovanju s podjetjem Ledinek Engineering d. o. o.
Keywords: simulacija dinamike, utrujanje materiala, razbremenitev vztrajnosti, optimizacija oblike, optimizacija dimenzij, SolidWorks
Published: 08.09.2020; Views: 198; Downloads: 0

5.
Analiza vibracijskega utrujanja nosilca konektorja
Gregor Rešek, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen problem vibracijskega utrujanja nosilca glavnega konektorja na motorju z notranjim zgorevanjem. Na nosilec delujejo dinamične obremenitve, ki jih povzročajo vibracije motorja in nosilec posledično vibracijsko utrujajo. Najprej je analiziran obstoječ nosilec, ki ni prestal testiranja na preskuševališču. V nadaljevanju je predstavljen izboljšan nosilec. Opravljene so modalna analiza, analiza harmoničnega vzbujanja in analiza vibracijskega utrujanja. Z numerično analizo je dokazano, da spremenjena geometrija nosilca izboljša življenjsko dobo in zmanjša amplitude pomikov. 
Keywords: vibracije, utrujanje, numerična analiza, PSD
Published: 06.01.2020; Views: 322; Downloads: 58
.pdf Full text (3,31 MB)

6.
Analiza utrujanja sintranih zobnikov
Marko Pogačar, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga vsebuje opis postopka analize utrujanja sintranih zobnikov. V prvem delu je navedeno nekaj teoretičnih osnov o sintranju, sintranih zobnikih ter o utrujanju in metodah izračuna življenjske dobe. V drugem delu je opisan praktični primer analize utrujanja sintranega zobnika. Nanaša se na predhodno izmerjene parametre in določeno geometrijo zobnika, cilj pa je numerična in računska določitev življenjske dobe sintranega zobnika pri več različnih obremenitvenih momentih ter primerjati rezultate s predhodno izvedenimi preiskusi. V praktičnem delu naloge se uporablja računalniške simulacije za ugotavljanje napetostno deformacijskega polja v korenu zoba zobnika ter simulacije širjenja utrujenostnih razpok. Končni izračuni življenjske dobe so narejeni analitično s pomočjo rezultatov računalniških simulacij
Keywords: sintrani zobniki, utrujanje, numerične simulacije
Published: 08.10.2019; Views: 389; Downloads: 89
.pdf Full text (2,80 MB)

7.
Validacija materialnega in poškodbenega modela za numerične simulacije termo-mehanskega utrujanja
Jure Vinkovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je dokumentirati potek uporabe programa za validacijo materialnih in poškodbenih modelov za implementacijo le-teh pri numeričnih simulacijah termo-mehanskega utrujanja aluminijevih zlitin. Predstavljeno je teoretično ozadje utrujanja materiala, v katerega uvrščamo velikociklično, malociklično in termo-mehansko utrujanje materiala. Prav tako sta predstavljena viskoplastični materialni model in poškodbeni model, ki sta ključ za izračun končnega števila ciklov. Podane so osnovne mehanske in termične lastnosti ene izmed obravnavanih aluminijevih zlitin. Opisan je postopek pregleda rezultatov eksperimentalnih testov termo-mehanskega utrujanja aluminijevih zlitin, ki so bili izvedeni pri temperaturah do 320 °C. V zaključku diplomskega dela je predstavljen postopek uporabe programa AVL TMF TOOLBOX in skriptov, ki obdelajo in izpišejo podatke, ki so pomembni za validacijo materialnega in poškodbenega modela.
Keywords: termo-mehansko utrujanje, aluminijeve zlitine, validacija, materialni model, poškodbeni model, metoda končnih elementov
Published: 29.08.2019; Views: 477; Downloads: 0

8.
Razvoj metode za spremljanje rasti razpoke na površini materiala med obratovanjem
Bruno Glaser, 2018, doctoral dissertation

Abstract: Z namenom preprečitve porušitve konstrukcije zaradi razpoke, ki bi nastala med obratovanjem v linearno-elastičnem območju obremenjevanja, je bilo potrebno razviti metodo za spremljanje rasti razpoke na površini materiala. V okviru naloge sta bila razvita merilna elektronska sistema za merjenje deformacij Dynastrain, kot tudi stroj za dinamično ciklično utrujanje Rotech, ki je bil dodatno opremljen z večkanalnim merilnim sistemom National Instruments. V nalogi je analizirano utrujenostno obnašanje upogibnega nosilca z začetno površinsko razpoko, izdelanega iz konstrukcijskega jekla S690, ki se uporablja na visoko obremenjenih dinamičnih konstrukcijah. Spremembe deformacije v odvisnosti od števila ciklov in višine obremenitve so bile merjene z merilnimi lističi vzdolž roba razpoke. Zaradi utrujenostne rasti razpoke je prišlo do relaksacij deformacij, ki so bile zajete v analizo in konstrukcijo kalibracijske krivulje. Kalibracijska krivulja kaže višino relaksacije posameznega merilnega lističa oz. je definirana na posameznem mestu na površini v odvisnosti od položaja razpoke. Za potrditev rezultatov in primerjavo izmerjenih deformacij z merilnimi lističi smo numerično z metodo končnih elementov (MKE) izračunali deformacije v posameznih fazah rasti utrujenostne razpoke. Dodatno je bila narejena primerjava med rezultati deformacij iz analize MKE in rezultati posnetimi s stereo-optično metodo sistema ARAMIS, ki je tudi pokazala dobro ujemanje vseh treh načinov določanja deformacij v linearno-elastičnem območju obremenjevanja. Ugotovljeno je, da merilni lističi dajo verodostojne rezultate pri nizkih linearno-elastičnih obremenitvah, vendar v območju višjih cikličnih obremenitev, v bližini meje elastičnosti, rezultati ne kažejo več linearne odvisnosti. Nasprotno temu stereo-optična metoda v začetni fazi obremenjevanja pri nizkih obremenitvah kaže večji raztros vrednosti deformacij, ki se pri nadaljnjem obremenjevanju z višjimi obremenitvami zmanjšuje in dobimo primerljive rezultate deformacij, kot smo jih izračunali z analizami MKE na različnih delih površine. Razvita metoda merjenja relaksacij deformacij z merilnimi lističi omogoča spremljanje rasti utrujenostne razpoke v globino prereza nosilca med upogibnim obremenjevanjem na osnovi predhodno definirane kalibracijske krivulje. S tem je omogočeno pravočasno zaznavanje rasti utrujenostne razpoke za preprečitev nenadne porušitve nosilca.
Keywords: rast razpoke, uporovni merilni lističi, stereo-optične metode, digitalna stereo grametrija, utrujanje, utrujenostna rast razpoke
Published: 19.12.2018; Views: 810; Downloads: 140
.pdf Full text (7,99 MB)

9.
Parametrična študija vijačne zveze v aluminijastem bloku motorja
David Mulej, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena parametrična študija vijačne zveze v aluminijastem bloku motorja. Narejena je bila statična analiza in analiza visoko cikličnega utrujanja. Analiziran je bil vpliv štirih parametrov na varnostni faktor življenjske dobe vijačne zveze. Model je bil obremenjen z obremenitvami na ležajih, ki se pojavijo pri normalnem obratovanju motorja. Rezultati so pokazali, da ima na varnostni faktor največji vpliv dolžina navoja v kontaktu, medtem ko dolžina prostega navoja in luknje ne vplivata na varnostni faktor.
Keywords: vijačna zveza, navoj, motor z notranjim zgorevanjem, utrujanje
Published: 20.09.2018; Views: 454; Downloads: 0

10.
Izboljšave konstrukcije klešč ravnalnega stroja
Tadej Fortin, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je prikazan potek analize klešč ravnalnega stroja. Na obstoječi konstrukciji so se zaradi neprimerno oblikovanega konstrukcijskega detajla pojavile poškodbe. Cilj naloge je bil izboljšati konstrukcijo klešč na način, ki kar se da zniža verjetnost utrujenostnega zloma komponente. Opravljene so bile trdnostne analize modela, optimizacija topologije ter analiza življenjske dobe konstrukcije. Obstoječo konstrukcijo klešč ravnalnega stroja smo analizirali s programskimi paketi Simulia Abaqus CAE, Simulia fe-safe ter Caess ProTOp. Izračuni temeljijo na podlagi metode končnih elementov. S prilagoditvijo geometrijskih detajlov ter upoštevanjem rezultatov optimizacijskega orodja smo znižali koncentracije napetosti. To kaže tako primerjava napetostnih polj numeričnih analiz obstoječe in izboljšane konstrukcije, kot tudi primerjava življenjskih dob obeh modelov.
Keywords: ravnalni stroj, klešče, dimenzioniranje, numerična simulacija, utrujanje
Published: 30.08.2018; Views: 418; Downloads: 80
.pdf Full text (6,69 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica