| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
Vpeljava združitveno-razdružitvenega principa v integrativne pogajalske procese
Andrej Bregar, 2009, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji je definiran izviren mehanizem integrativnih večagentnih pogajanj, ki temelji na dihotomijskem sortiranju alternativ ter izražanju presoj v obliki parnih primerjav, mehkih vrednosti, holističnih informacij, psevdokriterijev in prednostnih relacij. Gre za prvi pristop k uporabi združitveno-razdružitvene analize v pogajalskih in skupinskih odločitvenih procesih z visoko stopnjo avtonomnosti. Združitveno-razdružitveni princip zmanjšuje miselno breme, izboljšuje zmožnost učenja o problemski domeni in udejanja samodejno prilagajanje individualnih presoj konsenzni odločitvi. Vpet je v protokol sodelovanja agentov, ki omogoči aktivno razreševanje nesoglasij in konvergenco mnenj z upoštevanjem metrik gibanja skupine ter zagotovi verodostojnost, racionalnost in zanesljivost konsenzne odločitve na osnovi metrik robustnosti, implementiranih v obliki matematičnih optimizacijskih algoritmov. Nadgrajen je v smislu izpeljave korelacij med parametri odločitvenega modela, pri čemer se osredotoča na specifikacijo uteži kriterijev glede na vpliv veta. Vpeljane metodološke rešitve so ovrednotene s celovitim eksperimentalno-teoretičnim modelom, ki sestoji iz več kot dvajsetih spremenljivk in triindvajsetih hipotez. Rezultati simulacije na velikih naborih statističnih podatkov, ki so odraz širokega spektra problemskih situacij, in teoretični dokazi potrjujejo hitro konvergenco, sposobnost avtonomnega usmerjanja odločevalcev in njihovih osebnih agentov, učinkovitost obdelave preferenčnih informacij ter robustnost in verodostojnost sprejete odločitve kakor tudi samodejno izpeljanih uteži kriterijev.
Keywords: sistemi za podporo odločanju, večkriterijska odločitvena analiza, skupinsko odločanje, integrativna večagentna pogajanja, iskanje konsenza, združitveno-razdružitvena analiza, teorija koristnosti, prednostna relacija, sortiranje, elicitacija presoj, veto, izpeljava uteži kriterijev, simulacijska študija
Published: 16.02.2009; Views: 2684; Downloads: 211
.pdf Full text (2,45 MB)

3.
UPORABA VEČKRITERIJSKIH METOD PRI IZBIRI TISKANIH MEDIJEV
Mihaela Švajger, 2009, final seminar paper

Abstract: Glavni problem, ki smo ga izpostavili v diplomskem seminarju, se nanaša na izbiro najugodnejšega tiskanega medija za blagovno znamko, ki jo trži podjetje Herz d.d. Namen dela diplomskega seminarja je bil rešiti problem z uporabo večkriterijskih metod in računalniškim programom Web — HIPRE. V prvem delu diplomskega seminarja smo predstavili teoretične vidike oglaševanja, podrobneje tiskane medije in cilje oglaševanja. Na kratko smo predstavili podjetje Herz d.d., njihov namen in cilje oglaševanja ter predviden letni plan oglaševanja. Analizirali smo tiskane medije: Eges, Varčujemo z energijo, Moj dom, Instalater in Vaš Profit na podlagi strokovnosti revije, ciljne skupine ki jo dosegajo, izhajanja in naklada revije, področja kjer izhaja revija, ter cene oglasnega prostora A4 formata v reviji. Teoretično smo podali postopek metode za večkriterijsko odločanje in uporabili tehniko šestih vprašanj za ustvarjalno definiranje problema. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo ocenili in presodili tiskane medije z računalniškim programom Web — HIPRE. Na podlagi merljivih kriterijev, ki smo jih analizirali v večkriteriski analizi tiskanih medijev, smo s pomočjo programa prišli do ugotovitev, kateri tiskani mediji so za podjetje Herz d.d. najprimernejši.
Keywords: Večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE, AHP, strukturiranje problema, atribut, SMART, SMARTER, SWING, kriterij, analiza občutljivosti, določanje uteži, ciljna skupina, tiskani mediji, tehnika šestih vprašanj, oglaševanje.
Published: 13.09.2010; Views: 1987; Downloads: 203
.pdf Full text (544,98 KB)

4.
METODE ZA DOLOČANJE UTEŽI KRITERIJEV PRI IZBIRI VZAJEMNEGA SKLADA
Iva Klančnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo podrobneje obravnavali vzajemne sklade, ki so vse bolj priljubljena naložbena možnost za vse vrste vlagateljev. Problem izbire vzajemnega sklada smo reševali po korakih z računalniškima programoma Web-HIPRE in Expert Choice. Osredotočili smo se predvsem na metode za določanje uteži kriterijev, ki temeljijo na različnih skalah, in na individualno odločanje. V prvem primeru smo oblikovali dva modela, na podlagi preferenc odločevalca 1, ki se razlikujeta v izbiri metode za določanje uteži kriterijev in primerjali dobljene rezultate. V drugem primeru pa smo analizirali vpliv ocen dveh odločevalcev,z različnimi preferencami, na končno izbiro vzajemnega sklada.
Keywords: večkriterijsko odločanje, alternative, atributi, kriteriji, metode za določanje uteži kriterijev, Web-HIPRE, SMART, SWING, SMARTER, direktna metoda, Expert Choice, AHP, vzajemni skladi
Published: 09.05.2011; Views: 1923; Downloads: 258
.pdf Full text (3,77 MB)

5.
UGLAŠEVANJE PARAMETROV PRI STATISTIČNEM STROJNEM PREVAJANJU
Jani Dugonik, 2013, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu se bomo osredotočili na uglaševanje sistema za strojno prevajanje. V okviru tega bomo vzpostavili sistem za strojno prevajanje, ki temelji na statističnih modelih. Omejili se bomo na prevajanje iz slovenščine v angleščino. Rezultate bomo ocenili z metriko BLEU. Pričakujemo, da bo naš pristop primerljiv z ostalimi metodami.
Keywords: strojno prevajanje, statistično strojno prevajanje, jezikovni model, evolucijski algoritem, uteži, uglaševanje, optimizacija
Published: 11.07.2013; Views: 1281; Downloads: 123
.pdf Full text (1,28 MB)

6.
RAZVOJ PROCESA IZDELAVE STOJALA ZA VADBENE UTEŽI
Primož Cimperman, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo problematiko razvoja stojala za vadbene uteži, ki bi ustrezalo potrebam uporabnikov tovrstnih vadbenih pripomočkov. Na podlagi ocene prodajnih napovedi količin se odločimo, ali je ideja o izdelavi in prodaji stojal za uteži poslovno zanimiva ali ne. Ideja je bila ocenjena za pozitivno, zato smo v naslednjem koraku naredili izbor primerne tehnologije. S pomočjo večparametrskega odločanja sledi razčlenitev tehnologij na primerne in neprimerne. Izbrano tehnologijo smo vključili v postopek izdelave proizvoda. S pomočjo analitičnih izračunov smo ugotovili, da celotni stroški proizvodnega postopka in prodajnih cen ustrezajo zahtevam za doseganje poslovnega rezultata oziroma dobička, ki smo si ga zastavili kot cilj podjetja. Stroške smo skušali še dodatno znižati z racionalizacijo posameznih faz proizvodnje oziroma s spremembami v konstrukciji pri tistih elementih, kjer stroški predstavljajo največji delež v proizvodnem procesu.
Keywords: tehnična dokumentacija, tehnologija, tehnološki postopek, večparametersko odločanje, stojalo za vadbene uteži
Published: 03.09.2014; Views: 694; Downloads: 66
.pdf Full text (2,72 MB)

7.
Večnamensko stojalo za počepe za garažni fitnes
Dejan Tomović, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava trende v dvigovanju uteži in na podlagi tega je predstavljeno oblikovanje stojala za počepe z uporabo oblikovalskih metodologij. Preko raziskovanja zgodovine in modernih trendov na tem področju je določenih pet najpomembnejših disciplin dvigovanja uteži, raziskovana je vloga stojala v teh disciplinah in definirane so najpomembnejše vaje (potrebe uporabnika). Analizirani in raziskani so podobni izdelki, ter izdelki s funkcijami kakršne je potrebno z oblikovanjem izdelka zadovoljiti. Predstavljen je potek oblikovanja izdelka od ideje do 3D modela. Poleg tega so začrtane smernice za kreiranje blagovne znamke.
Keywords: oblikovanje, dvigovanje uteži, stojalo za počepe
Published: 06.09.2019; Views: 173; Downloads: 20
.pdf Full text (4,73 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica