| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
Psihosocialna pomoč žrtvam vrstniškega ustrahovanja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Kaja Komidar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Z vrstniškim ustrahovanjem se strokovnjaki spopadajo že mnogo let, sproti pa so se in se še vedno pojavljajo nove oblike tega problema. Tem je potrebno slediti in jih ustrezno obravnavati, saj je to pomemben dejavnik pri zatiranju in nadzoru ustrahovanja med vrstniki. Prav tako je pomembna ustrezna preventivna dejavnost na tem področju ter sodelovanje vpletenih institucij, ki so odgovorne za preprečevanje in zatiranje ustrahovanja. Namen diplomske naloge je ugotoviti, kakšne oblike pomoči so na voljo otrokom in mladostnikom, ki so žrtve vrstniškega ustrahovanja. Poleg tega želimo izvedeti, katere oblike pomoči so najbolj učinkovite, na koga se žrtve največkrat obrnejo po pomoč in katerim institucijam manj zaupajo, zakaj sploh pride do ustrahovanja, kdo so žrtve in kdo storilci ter kako bi lahko izboljšali prakso pomoči, tako za žrtve kot tudi za storilce. Ugotavljamo, da večina žrtev pomoč najprej poišče pri osebah, s katerimi so največ v stiku in jim lahko zaupajo. Te jih nato napotijo do strokovnjakov, usposobljenih na tem področju, da jim nudijo ustrezno pomoč. To največkrat zajema individualno svetovanje in pogovor, odločijo pa se tudi za skupinske delavnice in programe, ki so primerni glede na posamezno situacijo. Različne institucije med seboj večinoma uspešno sodelujejo, a bi si tega želeli v večji meri. Pomembno je, da so osebe, ki so z otroci in mladostniki največ v stiku, pozorne na njihovo obnašanje in morebitne znake stiske. Le tako jim lahko zagotovijo ustrezno pomoč, ko jo potrebujejo in s tem razvijejo pozitiven odnos. Velik delež nasilja še vedno ostaja skrit, saj si žrtve o tem ne upajo spregovoriti. Zato se pristojne institucije trudijo, da bi otroke in mladostnike spodbudile k pogovoru o težkih situacijah, v katerih se znajdejo.
Keywords: vrstniško ustrahovanje, psihosociologija, žrtve, diplomske naloge
Published in DKUM: 04.07.2023; Views: 553; Downloads: 75
.pdf Full text (711,60 KB)

3.
Vpliv in preprečevanje nezaželenih vedenjskih dejavnikov na delovnem mestu na zdravje zaposlenih : magistrsko delo
Monika Pucko, 2021, master's thesis

Abstract: Ljudje na delovnem mestu preživijo veliko časa, zato je pomembno, da je delovno okolje varno in zdravo. Delovno okolje je lahko zelo stresno, dejavnik stresa pa je lahko tudi ustrahovanje ali obratno. Ključnega pomena za preprečevanje in zmanjšanje nezaželenih vedenjskih dejavnikov in ustrahovanja na delovnem mestu so primerni ukrepi. Namen in cilj magistrskega dela sta bila analizirati in ugotoviti, kateri so tisti nezaželeni vedenjski dejavniki, ki vplivajo na samo zdravje in splošno počutje ljudi. Prav tako pa, ali spol in izobrazba vplivata na pogostost doživljanja nezaželenih vedenjskih dejavnikov in duševno zdravje. Na podlagi rezultatov smo predstavili primerne ukrepe za zmanjševanje stresa in nezaželenih vedenjskih dejavnikov oziroma ustrahovanja na delovnem mestu. Pri raziskovanju smo uporabili metodo deskripcije, ki je osnova za nadaljnjo interpretacijo informacij in analizo sekundarnih virov, saj temelji na že obstoječi literaturi in podatkih, faktorsko analizo, saj je zmanjšanje števila spremenljivk ugodno za nadaljnje analize, diskriminantno analizo, s katero se ugotavlja statistično značilne razlike med spremenljivkami, in večkratno regresijo, s katero smo ugotavljali, kateri dejavniki vplivajo na duševno zdravje. Za namen magistrske naloge smo anketo in podatke pridobili iz arhiva družboslovnih podatkov, in sicer iz raziskave o slovenskem javnem mnenju iz leta 2016. Ugotovili smo, da med spoloma ne prihaja do statistično značilnih razlik pri izpostavljenosti nezaželenim vedenjskim dejavnikom na delovnem mestu, prav tako ne drži, da so bolj izobraženi redkeje izpostavljeni nezaželenim vedenjskim dejavnikom in da redkeje doživljajo duševne težave. Ljudje, ki so izpostavljeni širjenju govoric in opravljanju imajo pozneje težave z duševnim zdravjem, medtem ko ljudje, ki so izpostavljeni ignoriranju, izključevanju, bojkotiranju in ljudje, ki so pogosteje izpostavljeni žaljivim in sovražnim pripombam na delovnem mestu, pozneje teh težav nimajo.
Keywords: delovno mesto, zdravje, varnost, nezaželeni vedenjski dejavniki, ustrahovanje, preprečevanje, magistrska dela
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1401; Downloads: 76
.pdf Full text (1,00 MB)

4.
Vrstniško nasilje na srednjih šolah v obalno-kraški regiji : magistrsko delo
Zala Žvab, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava tematiko vrstniškega nasilja v povezavi s šolsko klimo. Vrstniško nasilje kot pojav je v zadnjih tridesetih letih postal pereč problem v ameriških šolah in šolah v Severni Evropi. Pojav je na podlagi številnih raziskav povezan z različnimi nezaželenimi pojavi, kot so odklonskost v odrasli dobi nasilnežev, stanje depresije in nizkega učnega uspeha v nadaljevanju šolanja žrtve, nizek ugled ter slabo ime šole in podobno. Poleg številnih preventivnih programov (tudi v Sloveniji) se je kot učinkovita strategija izkazalo izboljšanje šolske klime, ki ima poleg preprečevanja nasilja v šolskem okolju tudi druge pozitivne plati, kot so: višji akademski dosežki, graditev pozitivne samodobe in osebnosti učencev ter nižji nivo stresa pri opravljanju dela zaposlenih. Teoretični uvod, kjer predstavimo dosedanje razumevanje in raziskovanje obeh pojavov, nam je služil za postavitev osnovnega raziskovalnega okvirja, postavitev hipotez ter oblikovanje zaključkov, kjer združimo teoretično in aplikativno raven dobljenih informacij. V metodološkem delu je predstavljena raziskava, v kateri smo zbirali podatke dijakov in zaposlenih iz dveh srednjih šol v obalno-kraški regiji: Gimnazije Koper in Gimnazije, elektro in pomorske šole Piran. Z analizo dobljenih podatkov smo ugotovili, da je izvajanje nasilnih dejanj in viktimizacija tovrstnega nasilja odvisna od spola. Nasilje je najbolj prisotno med šolskimi odmori na šolskih hodnikih. Poleg tega smo ugotovili tudi, da je vrstniško nasilje pogostejše v poklicnih srednjih šolah kot v gimnazijah. Kot pomembni dejavniki pri zaznavanju nasilnih dejanj v šolskem okolju so se pri učencih izkazali letnik šolanja, šolski program in odnos z učitelji, pri učiteljih pa razmerje med nivojem zaznanega stresa in zmožnostjo zaznavanja nasilja.
Keywords: nasilje, vrstniško nasilje, trpinčenje, ustrahovanje, srednje šole, magistrska dela
Published in DKUM: 15.06.2017; Views: 1667; Downloads: 153
.pdf Full text (3,40 MB)

5.
Kibernetsko nasilje med mladostniki : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnost
Tina Herceg, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj informacijske tehnologije je poleg pozitivnih posledic prinesel tudi mnogo negativnih. Ena izmed njih je nova oblika medvrstniškega nasilja: kibernetsko nasilje. Ta vrsta nasilja poteka preko mobilnih naprav, interneta in drugih komunikacijskih sredstev. Je ena izmed bolj nevarnih oblik nasilja, saj pušča hude posledice. Ker smo tako rekoč vedno »priklopljeni« na splet, smo zaradi tega bolj ranljivi in lažje dosegljivi za takšne napade. Za razliko od »klasičnih« oblik medvrstniškega nasilja pa kibernetsko ni omejeno na šolske prostore, ampak se lahko odvija tudi v varnem okolju doma. V diplomski nalogi smo se osredotočili na kibernetsko nasilje med mladostniki, saj ta oblika nasilja predstavlja največji problem prav pri otrocih in mladostnikih. V uvodnem delu diplomske naloge smo najprej predstavili definicijo medvrstniškega nasilja in njegove oblike, nato pa smo več pozornosti namenili kibernetskemu nasilju. V drugem delu diplomske naloge pa je predstavljen celoten postopek raziskave in njeni rezultati. Zastavili smo tri hipoteze, podatke pa smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavo smo zajeli 150 učencev 7. in 8. razreda Osnovne šole Frana Albrehta Kamnik. Pridobljeni rezultati kažejo, da učenci, vključeni v raziskavo, vedo, kaj je kibernetsko nasilje in ga znajo primerno opredeliti. Večina učencev se strinja, da je kibernetsko nasilje med mladostniki zelo resen problem in bi mu morali nameniti več pozornosti.
Keywords: nasilje, mladostniki, medvrstniško nasilje, kibernetsko nasilje, ustrahovanje, nadlegovanje, preprečevanje, odkrivanje, diplomske naloge
Published in DKUM: 18.11.2016; Views: 2180; Downloads: 289
.pdf Full text (653,58 KB)

6.
Vrstniška agresivnost v povezavi s sposobnostjo emocionalne regulacije v adolescenci
Manja Škof, 2016, master's thesis

Abstract: Agresivnost je vedenjska značilnost, ki se kaže v gospodovalnosti ter nasilnih ali napadalnih besedah in dejanjih proti drugim ljudem. Na agresivnost ima med ostalimi dejavniki velik vpliv tudi čustvena inteligentnost in ena izmed komponent čustvene inteligentnosti – čustvena regulacija, ki pomeni sposobnost obvladovanja in nadzorovanja lastnega čustvenega stanja. Da lahko namreč v družbi sodelujemo z drugimi ljudmi, je potreben čustveni nadzor. S pomočjo vprašalnika o nasilju in čustveni regulaciji smo v empiričnem delu želeli ugotoviti, kako je čustvena inteligentnost (natančneje čustvena regulacija) povezana z nasilnim vedenjem v adolescenci. Ugotoviti želimo, ali so tisti, ki imajo boljše sposobnosti emocionalne regulacije, v večji ali manjši meri žrtve ali storilci agresivnega vedenja in kaj si le-ti mislijo o nasilju. Razlike želimo poiskati tudi med spoloma, v starosti in med učnim uspehom učencev. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da so adolescenti, ki imajo manj razvito sposobnost čustvene regulacije, v večji meri deležni agresivnih dejanj kot tisti, ki imajo bolj razvito sposobnost čustvene regulacije. Prav tako so adolescenti, ki imajo manj razvito sposobnost čustvene regulacije, v večji meri storilci agresivnih dejanj kot tisti, ki imajo bolj razvito sposobnost čustvene regulacije. Pri primerjavi žrtev agresivnih dejanj obstajajo statistično značilne razlike glede na spol in starost, ni pa statistično značilnih razlik glede na učni uspeh. Med storilci agresivnih dejanj so statistično značilne razlike glede na spol, ni pa statistično značilnih razlik glede na starost in učni uspeh.
Keywords: Nasilje, agresivnost, ustrahovanje, žrtve, storilci, adolescenti, nasilje v šoli, »bullying«, čustva, čustvena inteligentnost, čustvena regulacija.
Published in DKUM: 23.06.2016; Views: 1863; Downloads: 237
.pdf Full text (1,43 MB)

7.
Socialnopsihološki vidik kibernetskega ustrahovanja : magistrsko delo
Nejc Pantič, 2015, master's thesis

Abstract: Kibernetsko ustrahovanje ni nov problem. Navkljub resnim posledicam, ki mu lahko sledijo, pa marsikdo s tem pojmom ni seznanjeni. Posledica tega je, da so v prvi vrsti kibernetskemu ustrahovanju največkrat izpostavljeni posamezniki, ki se pred njim ne znajo zavarovati oziroma soočiti z njim. Tudi odgovorne osebe (starši, učitelji, socialni delavci ipd.) zaradi lastne neseznanjenosti podcenjujejo resnost problema, zato ga ne morejo adekvatno obvladovati, se soočiti z njim oziroma se o njem izobraziti/osvestiti na širši družbeni ravni. Čeprav je kibernetsko ustrahovanje abstraktno, so njegove posledice za žrtev resne in realne. V primerjavi z ustrahovanjem v realnem svetu sta lahko storilec ali žrtev kdorkoli. Tudi odrasli, ki v realnem svetu za storilca morda predstavljajo nekakšno avtoriteto, lahko postanejo žrtve ustrahovanja. Kibernetski prostor omogoča poleg širokega občinstva tudi večjo stopnjo anonimnosti, nižjo stopnjo nadzora, nezmožnost opazovanja žrtvine reakcije ter izključuje fizično nasilje. Pomembno je tudi dejstvo, da je posameznik danes prek informacijsko-komunikacijske tehnologije nenehno dosegljiv in kot tak tudi potencialno izpostavljen ustrahovanju. Kibernetski prostor namreč omogoča, da se dinamika odnosov iz realnega sveta popolnoma preoblikuje. Vse to so razlogi, zaradi katerih se lahko kibernetsko ustrahovanje in njegove posledice za žrtve stopnjujejo bistveno hitreje kot pri klasičnem ustrahovanju. Zato si kibernetsko ustrahovanje zasluži več pozornosti. Pristop k obvladovanju pojava in soočanju z njim mora biti celovit in obsegati vse segmente naše družbe. Kibernetsko ustrahovanje namreč ni problem posameznika, pač pa celotne družbe. S primerjalno analizo virov, opravljenimi raziskavami in intervjuji smo ugotovili, da je osveščenost/izobraženost o kibernetskem ustrahovanju med slovenskimi uporabniki spletnega socialnega omrežja Facebook slaba in da si nekateri pristojni organi premalo prizadevajo za reševanje tovrstnih problemov. Prav tako smo ugotovili, da so posledice za žrtev odvisne od tega, kako resno sama dojema kibernetsko ustrahovanje, in ne nazadnje, da poročanje medijev o kibernetskem ustrahovanju lahko negativno vpliva na žrtve.
Keywords: kibernetski prostor, kibernetsko ustrahovanje, storilci, žrtve, preprečevanje, magistrska dela
Published in DKUM: 06.11.2015; Views: 1301; Downloads: 176
.pdf Full text (1,31 MB)

8.
Mladostniki in kibernetsko nasilje (cyberbullying) : analiza stanja v Sloveniji
Karin Bevk, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj digitalne in mobilne tehnologije je prinesel veliko prednosti in lažjega komuniciranja, vendar ima tehnologija tudi negativne posledice, med njimi je tudi kibernetsko nasilje. To nasilje pa je največji problem pri otrocih in mladostnikih. Velikokrat se ne zavedajo kakšne nevarnosti prežijo na njih na spletu, pogosto pa se ne zavedajo niti tega, da so žrtve spletnega nasilja. V uvodnem delu te diplomske naloge smo se osredotočili na samo definicijo ter splošne elemente kibernetskega nasilja ter oblike tega nasilja. Nato smo podrobneje preučili spletno nasilje med mladostniki ter ugotovili, da mladi nadlegujejo predvsem iz dolgčasa, maščevanja, zabave in iskanju pozornosti, nekateri pa si le želijo izpasti »kul«. V nadaljevanju smo pozornost namenili stanju v Sloveniji in ugotovili, da na tem območju ni veliko raziskav na to temo, kibernetsko nasilje pa tudi ni posebej definirano v slovenski zakonodaji. Posledicam nasilja preko spleta in mobilnega telefona pa smo se posvetili v zadnjem delu teoretičnega dela, kjer smo želeli predstaviti znake, ki jih lahko zaznamo pri žrtvi kibernetskega nasilja. Velik problem je namreč tudi neodkritost spletnega trpinčenja, saj ga je težje zaznati, ker znaki pri žrtvi niso jasno vidni kot npr. pri fizičnem nasilju. Kljub temu pa ima kibernetsko nasilje lahko hude posledice, še posebej za mladostnika, ki je še v fazi ustvarjanja samopodobe in samozavesti. V drugem delu pa so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika na temo mladostnikov in kibernetskega nasilja, in sicer med učenci 8. razreda na Osnovni šoli Franceta Bevka Tolmin. Na vprašalnik je odgovarjalo 48 učencev.
Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, internet, kibernetski prostor, kibernetsko nasilje, ustrahovanje, mladostniki, žrtve, posledice, stanje, vprašalniki, analize, diplomske naloge
Published in DKUM: 19.10.2015; Views: 2346; Downloads: 392
.pdf Full text (736,42 KB)

9.
Kibernetsko nasilje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnost
Aleksandar Dončev, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Kibernetsko nasilje je danes vse pogostejše, ne le med mladostniki temveč tudi med odraslimi in starostniki. Razlog tiči v razvoju informacijsko-komunikacijske tehnologije in v dejstvu, da ima vsak posameznik mobilni telefon, prenosni ali tablični računalnik ter dostop do medmrežja (interneta). Vsak posameznik ima prav tako elektronski naslov in profil na katerem od socialnih omrežij (Facebook, Twitter, Google+ itn.). Težava pa nastopi pri našem znanju o varnosti in zaščiti na medmrežju. Nekateri so na socialnih omrežjih aktivnejši in pogosteje objavljajo svoje osebne podatke, fotografije in druge stvari iz zasebnega življenja. Kibernetski kriminalci imajo takšne posameznike najraje, saj lahko z malo truda vdrejo v njihovo e-pošto ali socialno omrežje in jih začnejo nadlegovati, prav tako pa lahko z njihovega profila nadlegujejo tudi druge. V diplomskem delu bo predstavljeno področje kibernetskega nasilja. Opredeljeno bo tudi, kaj sta kibernetski prostor in kibernetski kriminal, saj si brez tega ne moremo predstavljati, kje kibernetsko nasilje poteka. V diplomskem delu bo kot osrednji in glavni del diplomskega dela predstavljeno kibernetsko nasilje, ki je sestavljeno iz več različnih vrst nasilja. Največji poudarek bo predvsem na kibernetskem ustrahovanju, nadlegovanju in zalezovanju. Kibernetsko ustrahovanje, nadlegovanje in zalezovanje so namreč najpogostejše oblike kibernetskega nasilja, ki se pojavlja se tako med otroci in mladostniki kot tudi med odraslimi. Za boljše razumevanje opisanega problema so v zaključku potrjene ali ovržene zastavljene hipoteze ter podane zaključne misli in sklepi o pridobljenih ugotovitvah v diplomskem delu.
Keywords: kibernetika, kibernetski prostor, internet, kibernetsko nasilje, spletno nasilje, ustrahovanje, nadlegovanje, zalezovanje, preprečevanje, diplomske naloge
Published in DKUM: 18.09.2015; Views: 3805; Downloads: 448
.pdf Full text (565,14 KB)

10.
Temna stran organizacij : analiza maščevanja na delovnem mestu
Monika Šajt, 2015, master's thesis

Abstract: Maščevanje je eden prvotnih mehanizmov za preživetje človeške vrste. Že predniki so se zavedali, da je za preživetje potrebno sodelovanje in tako vzpostavili mehanizem, ki je kaznoval vsako vedenje, ki je sabotiralo vzajemnost. Evolucija maščevanja nas vodi od obligatornega dednega krvnega maščevanja, značilnega za plemenske kulture, v svet zakonov, v katerem je kazensko pravo legaliziralo maščevanje in ga preneslo v roke države. Tripp in Bies (2009) predstavljata dva pogleda na vire maščevanja. Prvi je pogled na vire maščevanja skozi oči menedžerjev, ki gleda predvsem na interese organizacije in njenih menedžerjev. Ta perspektiva zagovarja, da je za preprečitev tega pojava potrebno preverjati nagnjenost zaposlenih k jezi in maščevanju. Krivdo za pojav maščevanja na delovnem mestu pripisuje izključno delavcem. Drugi pa je pogled na vire maščevanja skozi oči zaposlenih. Ta pogled zagovarja tezo, da je vire oziroma vzroke za iskanje maščevanja na delovnem mestu treba iskati v različnih situacijskih dogodkih znotraj organizacij. Prispevek v svojem empiričnem delu predstavlja izvirne rezultate raziskave o maščevanju na delovnem mestu, opravljene na vzorcu 308 zaposlenih v slovenskih podjetjih. Anketiranci bi se najpogosteje na zaznano krivico odzvali spravljivo, saj je povprečna vrednost pri »spravi« najvišja (3,71). Zgolj 17,4 % anketirancev nekomu, ki jim je storil krivico na delovnem mestu, ne bi odpustilo. Najnižje vrednosti pa smo razpoznali pri združeni spremenljivki »maščevanje« (1,30). Takšnih, ki bi se vedli maščevalno zaradi zaznane krivice na delovnem mestu, je zgolj 4 %.
Keywords: organizacije, delovno mesto, zaposleni, deviantno vedenje, agresivno vedenje, ustrahovanje, nasilje, maščevanje, preprečevanje, magistrska dela
Published in DKUM: 12.05.2015; Views: 1766; Downloads: 278
.pdf Full text (1,69 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica