| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 51
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Usposobljenost vzgojiteljev za gibalne/športne dejavnosti v vrtcu
Naja Verhovčak, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom: Usposobljenost vzgojiteljev za gibalne/športne dejavnosti v vrtcu smo predstavili pomembnost gibalnih dejavnosti v vrtcu, vlogo vzgojitelja in preučili kompetence vzgojitelja in razvijanje le-teh. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem, teoretičnem delu, smo se posvetili predvsem kompetencam vzgojitelja in gibalnim/športnim dejavnostim. V drugem, empiričnem delu, smo zajeli ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 177 študentov in študentk predšolske vzgoje Pedagoške fakultete v Mariboru. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen pomen študenti, bodoči vzgojitelji, pripisujejo usposobljenosti, posameznim kompetencam vzgojitelja, usposobljenosti za načrtovanje, izvajanje, definiranje ciljev in dosežkov, načine preverjanja gibalnih sposobnosti in znanja otrok ter poznavanju področja GIBANJE v Kurikulu za vrtce. Obdelava podatkov je potekala po kvantitativni metodi, uporabili smo deskriptivno statistiko in bivariantno analizo. Rezultati obdelave so tako potrdili in ovrgli naše predpostavljene hipoteze. Ugotovili smo, da se študentom zdi zelo pomembno vzgojiteljevo izpopolnjevanje za izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu; da je zelo pomembna usposobljenost vzgojiteljev za definiranje ciljev in dosežkov otrok; da je izjemno pomembna usposobljenost vzgojiteljev za različne načine preverjanja gibalnih sposobnosti in znanj otrok; da ne obstaja statistično značilna razlika med rednimi in izrednimi študenti glede poznavanja področja GIBANJE v Kurikulu za vrtce.
Keywords: usposobljenost vzgojiteljev, vloga vzgojitelja, gibalne/športne dejavnosti, študenti predšolske vzgoje
Published: 01.02.2021; Views: 132; Downloads: 22
.pdf Full text (1,31 MB)

2.
Strokovna usposobljenost zasebnovarnostnega osebja ter sodelovanje s policijo pri zagotavljanju varnosti v Republiki Sloveniji
Sara Trstenjak, 2017, professional article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je pregledati in oceniti stanje zasebnega varovanja, strokovno usposobljenost zasebnovarnostnega osebja ter sodelovanje s policijo po prehodnem petletnem obdobju od sprejetja Zakona o zasebnem varovanju leta 2011 do marca leta 2016. Metode: V prvem delu smo uporabili deskriptivno metodo. Na podlagi izbrane domače literature in zakonodaje je bila uporabljena metoda analize in interpretacije vsebine pisnih in internetnih virov. Drugi del prispevka zaokrožuje empirična metoda. Izdelana je bila spletna anketa, ki so jo izpolnili varnostni menedžerji zasebnih varnostnih družb. Zbrani podatki so bili analizirani z uporabo programov za kvantitativno analizo (SPSS in Microsoft Excel). Ugotovitve: Večinsko mnenje oseb, odgovornih za zakonitost, strokovnost in učinkovitost storitev varovanja, je, da je regulativa na področju zasebnega varovanja ustrezna. Pogrešajo predvsem večji pomen tehničnega varovanja, konstruktivni nadzor s strani Inšpektorata RS za notranje zadeve, sodelovanje s predstavniki policije, teoretično in praktično kakovostnejša usposabljanja, strokovne monografije in posledično dvig kakovosti storitev zasebnega varovanja ter s tem ugled dela zasebnega varnostnika v družbi. Omejitve/uporabnost raziskave Zaradi načina zbiranja podatkov in vzorca izraža raziskava problematiko zasebnega varovanja skozi oči varnostnih menedžerjev. Ugotovitev zaradi manjšega vzorca ni mogoče posploševati in so namenjene predvsem strokovni javnosti, ki si prizadeva za izboljšanje zasebnega varovanja. Praktična uporabnost: Izsledki članka nam poleg vpogleda v značilnosti obravnavane tematike ponujajo podlago za nadaljnje raziskovanje, hkrati pa nakazujejo možne rešitve obravnavanega problema na ravni države. Izvirnost/pomembnost prispevka: Po pregledu obstoječe literature menimo, da prispevek tovrstno problematiko obravnava med prvimi.
Keywords: zasebno varovanje, zasebnovarnostno osebje, varnostniki, strokovna usposobljenost, policija, sodelovanje, Slovenija
Published: 15.04.2020; Views: 231; Downloads: 19
.pdf Full text (719,40 KB)
This document has many files! More...

3.
Strokovna usposobljenost in osebnostne značilnosti strokovnih delavcev v slovenskih zaporih
Danijel Prevolšek, Jerica Žibert, Rok Hacin, 2018, professional article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je predstaviti osebnostne značilnosti in specialna strokovna znanja strokovnih delavcev, ki so po mnenju zaposlenih strokovnih delavcev v slovenskih zaporih pomembna pri delu z obsojenci. Metode: Za potrebe študije, ki je potekala od aprila do maja 2017, je bil uporabljen vprašalnik, ki je bil v obliki spletne ankete posredovan 97 strokovnim delavcem v slovenskih zaporih in prevzgojnem domu. Statistične analize so bile izvedene s programskim orodjem SPSS. Ugotovitve: Strokovni delavci so kot najpomembnejše osebnostne lastnosti pri svojem delu navedli odločnost, empatijo, komunikativnost, zanesljivost in strpnost. Večina je kot najpomembnejša strokovna znanja izpostavila komunikacijo s težavnimi strankami, reševanje konfliktnih situacij, osnovno znanje psihologije, poznavanje zakonodaje in vodenje svetovalnih razgovorov. Omejitve/uporabnost raziskave Omejitev študije predstavlja velikost in struktura vzorca, ki onemogoča posploševanje rezultatov na vse skupine strokovnih delavcev. Hkrati obstaja možnost, da so strokovni delavci, ki so sodelovali v študiji, podali socialno zaželene odgovore zaradi strahu pred razkritjem odgovorov oziroma njihove identitete in morebitnih sankcij, ki bi sledile. Praktična uporabnost: Ugotovitve predstavljajo izhodišče za nadaljnjo razpravo, morebitne spremembe usposabljanja strokovnih delavcev in pomoč vodstvu zaporov pri iskanju bodočih kadrov za strokovno delo z obsojenci. Izvirnost/pomembnost prispevka: Prispevek predstavlja prvo strokovno študijo o osebnostnih značilnostih in specialnih strokovnih znanjih strokovnih delavcev v slovenskem zaporskem sistemu.
Keywords: zapori, strokovni sodelavci, osebne značilnosti, strokovna usposobljenost
Published: 15.04.2020; Views: 208; Downloads: 19
.pdf Full text (359,92 KB)
This document has many files! More...

4.
Odnos prostovoljnih gasilcev do nudenja prve pomoči ob intervenciji
Nejka Korenjak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Prostovoljni gasilci so pri svojem delu na terenu, na intervencijah velikokrat prvi na kraju nesreče, dogodka in so tako primorani nuditi prvo pomoč obolelim/poškodovanim. Tu pa se pojavi vprašanje, ali so dovolj usposobljeni in suvereni za nudenje prve pomoči pred prihodom strokovno usposobljenih zdravstvenih delavcev. Raziskovalne metode: Za izdelavo diplomske naloge smo uporabili deskriptivno metodo dela ter kvantitativno metodo. Za izdelavo teoretičnega izhodišča smo uporabili tako domačo, kot tudi tujo literaturo. V empiričnem delu smo uporabili anonimni anketni vprašalnik, ki je bil sestavljen iz 15 vprašanj, ki so bila mešanega tipa in sicer vprašanja odprtega in zaprtega tipa ter delno odprta vprašanja. Ciljna populacija so bili gasilci prostovoljnih gasilskih društev pretežno severovzhodnega dela Slovenije. Rezultati: Anketirana populacija je mnenja, da se čutijo odgovorni za nudenje prve pomoči kot gasilci na intervenciji in kot laiki na ulici. Včasih se pri nudenju prve pomoči pojavijo tudi zadržki, kar pa ni pogost pojav, saj so mnenja da so prostovoljni gasilci načeloma dobro usposobljeni za nudenje prve pomoči na terenu in da so željni postati prvi posredovalci. Izpostavljeno je bilo le dejstvo, da je s strani države premalo skrbi za urejena izobraževanja in prispevanje za nabavo materiala in pripomočkov za ustrezno in hitro nudenje prve pomoči na terenu. Diskusija in zaključek: Prostovoljni gasilci so pripravljeni nuditi prvo pomoč na intervenciji, a mnogi anketiranci pogrešajo izobraževanja, kjer bi pridobili znanje za pravilno ravnanje ob morebitni potrebi po nudenju prve pomoči, saj so zaradi strahu pred neznanjem omejeni.
Keywords: prostovoljni gasilci, prva pomoč, prvi posredovalci, občutki pri oskrbi poškodovanca, usposobljenost
Published: 25.10.2019; Views: 372; Downloads: 95
.pdf Full text (1,02 MB)

5.
Stališča učiteljev in študentov razrednega pouka do odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci
Martina Pukšič, 2019, master's thesis

Abstract: Namen magistrske naloge je bil raziskati stališča in ocene učiteljev ter študentov razrednega pouka do: odkrivanja nadarjenih učencev, dela z nadarjenimi učenci ter usposobljenosti za delo z nadarjenimi učenci. Zanimalo nas je predvsem, ali obstajajo razlike med učitelji in študenti. Pri vzorcu učiteljev smo želeli preveriti tudi, ali obstajajo razlike glede na delovno dobo v vzgoji in izobraževanju ter glede na okolje šole, na kateri poučujejo. V raziskavi so sodelovali študenti razrednega pouka Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru, in sicer 1. letnik 2. bolonjske stopnje ter učitelji 4. in 5. razredov iz več različnih osnovnih šol po Sloveniji. Skupaj je sodelovalo 115 oseb, od tega 63 učiteljev ter 52 študentov. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Obdelali smo jih s statističnim programom SPSS, rezultate pa prikazali tabelarično. Uporabili smo naslednje metode: frekvenčna distribucija spremenljivk (f, f %); Mann-Whitneyev U-preizkus ter Kruskal-Wallisov H-preizkus. Ugotovili smo, da obstajajo razlike med stališči učiteljev in stališči študentov razrednega pouka do odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci. Učitelji imajo več prakse in znanja o delu z nadarjenimi učenci kot študenti. Poznajo postopke in faze odkrivanja nadarjenih, poznajo različne oblike dela z njimi ter se počutijo dovolj usposobljene. Medtem ko študenti žal še nimajo dovolj prakse in znanja o delu z nadarjenimi ter se ne počutijo usposobljene v takšni meri kot učitelji. Bistvenih razlik glede na leta delovnih izkušenj v vzgoji in izobraževanju ter glede na okolje šole pri učiteljih nismo ugotovili.
Keywords: nadarjenost, odkrivanje, delo, usposobljenost, učitelji, študenti, stališča
Published: 29.08.2019; Views: 490; Downloads: 137
.pdf Full text (1,20 MB)

6.
Usposobljenost policistov za delo z gluhimi in naglušnimi osebami v Mariboru
Sergeja Štiberc, 2019, master's thesis

Abstract: Bistvo naloge je ugotoviti usposobljenost policistov za delo z gluhimi in naglušnimi osebami v Mariboru. Pri tem so na začetku naloge obravnavani različni temeljni pojmi in zakonodaja, brez katere policisti ne morejo in ne smejo delovati. V teoriji smo predstavili dva temeljna pojma, in sicer pojma gluhost in naglušnost. Prav tako je predstavljen slovenski znakovni jezik, ki je za nekatere od teh ljudi materni jezik. Naloga se nadaljuje s samim bistvom, in sicer z ugotavljanjem usposobljenosti policistov za delo s takšnimi ljudmi. Teoretični del je uvod v glavni del magistrske naloge, kjer smo s pomočjo standardiziranega anketnega vprašalnika ugotavljali usposobljenost policistov iz območja Maribora za delo z gluhimi in naglušnimi osebami. Hkrati smo izvedli anketiranje na samem Društvu gluhih in naglušnih Podravja Maribor, saj smo želeli predstaviti tudi njihov pogled na delo policistov, bodisi v postopkih bodisi kot splošna ocena njihovega dela. Ob tem so predstavljeni trije projekti, ki so jih ob sodelovanju Zveze društev gluhih in naglušnih Slovenije in Policije izvedli na tem področju. Policija je ob sodelovanju Zveze društev gluhih in naglušnih Slovenije v letu 2017 predstavila projekt, s katerim so omogočili dostopnost informacij s spletne strani Policije za gluhe in naglušne osebe. Vsebino so tako s pomočjo strokovnjakov za slovenski znakovni jezik prevedli in opremili z video vsebino. Hkrati lahko poudarimo tudi možnost »klicanja« na interventno številko 112 in 113. Možnost »klicanja« so v letu 2012 nadomestili s pošiljanjem SMS sporočil. Kmalu pa lahko pričakujemo tudi spremembo slovenske ustave, ki bo omogočila vključitev slovenskega znakovnega jezika med uradne jezike.
Keywords: policija, policijsko delo, policisti, usposobljenost, znakovni jezik, gluhost, naglušnost, gluhe osebe, naglušne osebe, magistrska dela
Published: 20.06.2019; Views: 396; Downloads: 80
.pdf Full text (1,03 MB)

7.
Reorganizacija gasilske enote avtocestne baze vransko
Boris Žnidarko, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Avtocestno omrežje na slovenskem je ključnega pomena za izvajanje logističnih procesov in spada med t. i. kritično infrastrukturo. Zagotavljanje varnosti celotnega avtocestnega omrežja, med katerim so tudi predori, je zato nujno. Predori niso le najzahtevnejši in najdražji avtocestni objekti, ampak so lahko tudi najnevarnejši v primeru izrednega dogodka, npr. požara. Kljub upoštevanju vseh predpisov in priporočil glede varnosti v predorih še vedno prihaja do požarov z veliko materialno škodo ali žrtvami. Samo s tehničnimi ukrepi ne moremo preprečiti požarov, lahko pa jih z ustrezno formirano, usposobljeno in opremljeno gasilsko enoto uspešno omejujemo, pogasimo ali celo preprečimo. V magistrski nalogi raziskava zajema področje učinkovitosti, varnosti, usposobljenosti in opremljenosti posredovanja GE ACB Vransko na odseku avtocestnih predorov Trojane. S celovitim pregledom zakonodaje na tem področju, s pregledom obstoječega stanja na trojanskih predorih, vključno z 10-letno statistiko in opravljenimi raziskovalnimi intervjuji, smo poiskali odgovore na zgornja področja ter predlagali izboljšave z nadaljnjim razvojem.
Keywords: požar v avtocestnem predoru, usposobljenost, opremljenost, gasilska enota, trojanski predori
Published: 24.01.2019; Views: 685; Downloads: 64
.pdf Full text (2,49 MB)

8.
Samoocena usposobljenosti študentov pedagogike in pedagogov pri delu z učenci s posebnimi potrebami
Marko Hace, 2018, master's thesis

Abstract: Samoocena usposobljenosti študentov magistrskega programa pedagogike in pedagogov, ki so zaposleni v osnovnih šolah pri delu z učenci s posebnimi potrebami, prinaša pomemben dejavnik zavedanja o znanju učencev s posebnimi potrebami. Ti se namreč pojavljajo v vse večjem številu v slovenskih osnovnih šolah in prav je, da se jim nameni pozornost, še posebej pri šolskem svetovalnem delu, pri katerem so prisotni tudi pedagogi. Magistrsko delo z naslovom: Samoocena usposobljenosti študentov magistrskega programa pedagogike in pedagogov pri delu z učenci s posebnimi potrebami sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovinski razvoj pedagogike in svetovalnega dela, razvoj šolske svetovalne službe pri nas in, najpomembnejše naloge svetovalne službe, saj se z njimi srečujejo tako študenti tekom študija kot tudi že zaposleni pedagogi. Pri teoretičnem delu smo predstavili tudi skupine otrok s posebnimi potrebami in zakonodajo, ki je povezana s to tematiko. V empiričnem delu nas je zanimala predvsem samoocena o lastni usposobljenosti tako študentov magistrskega programa pedagogike kot tudi zaposlenih pedagogov pri delu z učenci s posebnimi potrebami. Ugotavljamo, da imajo pedagogi zelo dobro oceno lastne usposobljenosti pri delu z učenci s posebnimi potrebami, na kar kaže tudi dejstvo, da jih velika večina vsakodnevno sodeluje z omenjenimi učenci. Kot izboljšavo na tem področju pedagogi v največji meri izpostavljajo dodatna izobraževanja in usposabljanja. Pedagogi predlagajo tudi prilagojen učni načrt za učence s posebnimi potrebami. Pri študentih je slika nekoliko spremenjena, saj se jih le peščica srečuje z učenci s posebnimi potrebami vsakodnevno ali nekajkrat tedensko. Večina se jih srečuje z učenci s posebnimi potrebami zgolj enkrat mesečno. Iz rezultatov v raziskavi je razvidno, da imajo študentje sicer dobro mnenje o lastni samooceni pri delu z učenci s posebnimi potrebami, vendar pa nihče po njihovem mnenju nima odličnega mnenja. To kaže na določene pomanjkljivosti pri samem študiju, saj so med spremembami in izboljšavami študentje navedli, da jim v večini primanjkuje pedagoške praske in obravnave dejanskih primerov učencev s posebnimi potrebami. Je pa to tudi znak, da se najkakovostnejše znanje in napredek pridobita ob zaposlitvi, na katero se pripravljamo v času študija.
Keywords: samoocena, usposobljenost, učenci s posebnimi potrebami, pedagogika, pedagogi, študij, študentje
Published: 22.11.2018; Views: 373; Downloads: 158
.pdf Full text (770,11 KB)

9.
Vpliv borilnih športov v varovanju
Žan Hižman, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Varovanje nas v takšni ali drugačni obliki obkroža v vsakodnevnem življenju. Varnost človeka in njegovih dobrin je osnova za normalno in udobno bivanje vsakega posameznika oziroma skupine. Ljudje smo za svojo primarno varnost zadolženi sami, kljub temu pa vsi ljudje za varovanje niso enako usposobljeni. Varnostne službe so tiste, ki funkcionirajo na tem področju in preprečujejo neželene dogodke, zlorabe ter nasilje med ljudmi. V osnovi ta organ varovanja predstavljajo policija in varnostne službe, vendar smo se v diplomski nalogi osredotočili na varnostne službe, zato so te tudi glavna tema razprave. Služba v varovanju med ljudmi ne dosega visokega spoštovanja, kar žal nakazuje tudi plačilni razred in kvaliteta zaposlenega kadra v varovanju. V diplomski nalogi smo prikazali razliko med ljudmi, zaposlenimi v varovanju, ki imajo predznanje borilnih veščin in ostalimi zaposlenimi. Želeli smo dokazati, da ljudje osebam, ki so zaposlene v varnostnih službah in imajo predznanje borilnih veščin, zaupajo bolj kot ostalim, saj verjamejo, da so ti mnogo bolj primerni za delo, ki je povezano z varnostjo, in da takšni ljudje bolje reagirajo v morebitnih težavah. Zaradi lepše in boljše preglednosti ter omejenosti besedila smo predstavitve športov in varovanj opisali na skrajšan način. Osredotočili smo se predvsem na veščini karate in tajski boks ter na klasično znanje samoobrambe oziroma danes popularno športno panogo mešane borilne veščine (MMA). Za lažje razumevanje povezave borilnih veščin in varovanja smo predstavili tudi načine varovanja ter njihove potrebe po znanju borilnih veščin. Opravili smo intervjuje z mojstri borilnih veščin, ki so delovali oziroma še delujejo na varnostnem področju, in jih povprašali o njihovih izkušnjah in njihovem mnenju. Naredili smo tudi anketo med naključnimi udeleženci in jih povprašali glede njihovega zaupanja ljudem v varnostnih službah. Za konec smo predstavili obdelane podatke in s tem potrdili oziroma ovrgli postavljene hipoteze. Za večino varnostnih poklicev se poslužujejo ljudje, ki težje oziroma zaradi nekakšnih omejitev ne pridejo do služb, za katere so kvalificirani. V naši nalogi smo želeli dokazati, da takšni ljudje nimajo zadovoljive kvalitete za opravljanje takšnega poklica in da je njihovo posredovanje v morebitnih nevarnih situacijah slabše.
Keywords: diplomske naloge, varovanje, borilne veščine, varnostna služba, usposobljenost
Published: 16.10.2018; Views: 353; Downloads: 73
.pdf Full text (982,47 KB)

10.
Analiza narave dela policistov Operativno - komunikacijskega centra policijske uprave Ljubljana
Sara Kandolf, 2018, master's thesis

Abstract: Operativno-komunikacijski center (v nadaljevanju OKC) je najmlajša operativna služba policije, ki je bila kot takšna ustanovljena leta 1992. Javnosti je omenjena služba poznana predvsem po interventni telefonski številki 113, na kateri klice sprejemajo, obravnavajo in evidentirajo policisti OKC. V Sloveniji je na osmih Policijskih upravah (v nadaljevanju PU) organiziranih osem OKC PU, katerih namen je izvajanje vseh potrebnih postopkov za zagotovitev prvih nujnih ukrepov policije na kraju dogodka (Gradišnik in Ristič, 2012). Magistrsko delo obravnava analizo narave dela policistov OKC PU LJ. S pomočjo vprašalnika smo izvedli empirično raziskavo med 28 policisti OKC PU LJ. Na podlagi analize pridobljenih podatkov smo želeli ugotoviti, ali prihaja do statistično značilnih razlik med izkazano samoučinkovitostjo in usposobljenostjo policistov OKC PU LJ in njihovo delovno dobo ter funkcijo, ki jo opravljajo na delovnem mestu. Nadaljnje smo želeli ugotoviti, kateri so tisti dejavniki, ki vplivajo na zaznavo samoučinkovitosti policistov OKC PU LJ na delovnem mestu. Ugotovitve raziskave so pokazale, da pri zaznavi samoučinkovitosti in usposobljenosti policistov OKC PU LJ na delovnem mestu ne prihaja do statistično značilnih razlik niti glede na delovno dobo niti glede na funkcijo, ki jo policisti OKC PU LJ opravljajo na delovnem mestu. Na podlagi ugotovitev smo sklenili, da so policisti OKC PU LJ za delo dobro usposobljeni, sebe pa ocenjujejo kot samoučinkovite. Prav tako pa so ugotovitve raziskave pokazale, da komuniciranje med policisti OKC PU LJ in napotenimi policisti vpliva na zaznavo samoučinkovitosti policistov OKC PU LJ na delovnem mestu. Iz tega je razviden velik pomen dobrega sodelovanja policistov OKC PU LJ s policisti na terenu, saj boljše komuniciranje med policisti OKC PU LJ in napotenimi policisti vodi k večji zaznavi samoučinkovitost policistov OKC PU LJ na delovnem mestu.
Keywords: magistrska dela, Operativno-komunikacijski center, Policija, napotitev, samoučinkovitost, usposobljenost, analiza narave dela
Published: 11.10.2018; Views: 451; Downloads: 103
.pdf Full text (762,17 KB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica