1. Mnenja in stališča slovenskih in hrvaških vzgojiteljev o usposobljenosti za odkrivanje potencialno nadarjenih predšolskih otrokLjiljana Gomerčić, 2022, original scientific article Abstract: Namen raziskave je ugotoviti, ali obstajajo razlike v mnenjih in stališčih slovenskih in hrvaških vzgojiteljev o odkrivanju potencialno nadarjenih otrok ter pri samooceni kompetenc za tovrstno delo, v mnenjih in stališčih o pomenu izobrazbe in usposabljanja ter pri podpori svetovalne službe in staršev. V raziskavi je sodelovalo 542 anketirancev, in sicer 248 (45,8 %) vzgojiteljev iz Slovenije in 294 (54,2 %) iz Hrvaške. Rezultati raziskave kažejo, da obstajajo pri samooceni posameznih kompetenc statistično pomembne razlike med slovenskimi in hrvaškimi vzgojitelji. Keywords: potencialna nadarjenost, predšolski otrok, predšolska vzgoja, strokovna usposobljenost, vzgojitelji Published in DKUM: 24.07.2025; Views: 0; Downloads: 2
Full text (643,41 KB) This document has many files! More... |
2. Učne priprave na nastope bodočih učiteljevZlatan Magajna, Maja Umek, 2019, original scientific article Abstract: Učni nastopi so v Sloveniji ena od uveljavljenih oblik praktičnega pedagoškega usposabljanja bodočih vzgojiteljev, učiteljev pa tudi nekaterih svetovalnih delavcev za vse ravni in vrste šol. V študijskem letu 2016/17 smo na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani izvedli empirično raziskavo med učitelji specialnih didaktik o pisnih učnih pripravah na nastope bodočih učiteljev. V raziskavi smo zasledili vrsto dobrih praks, ki so jih razvili posamezni specialni didaktiki, jih primerjali s sodobnimi mednarodni trendi in ugotovili šibka področja. Vse to je osnova za kakovostnejšo uporabo pisnih učnih priprav v profesionalnem razvoju študentov. Keywords: metodika, učne priprave, bodoči učitelji, izobraževanje učiteljev, strokovna usposobljenost, profesionalni razvoj Published in DKUM: 18.06.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (325,91 KB) This document has many files! More... |
3. |
4. |
5. Uporaba IKT pred, med in po epidemiji COVID-19 v posavskih osnovnih šolah : magistrsko deloTjaša Hode, 2023, master's thesis Abstract: Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) se vedno bolj pogosto vključuje v proces izobraževanja. Za njeno uspešno vključenost v pouk potrebujemo usposobljenega učitelja in dobro opremljeno šolo. Ker se je njena uporaba močno povečala v obdobju med epidemijo COVID-19, je zelo pomembno, da učitelji IKT tudi v prihodnosti še bolj vključujejo IKT v sam pouk.
Glavni namen magistrskega dela je bil preučiti uporabo IKT pred, med in po epidemiji COVID-19 v posavskih osnovnih šolah. Zanimali so nas razlogi za uporabo, prednosti in slabosti, pogostost uporabe IKT, usposobljenost učiteljev, katere naprave in orodja so uporabljali ter kakšna je bila opremljenost šol pred, med in po epidemiji COVID-19. Zanimale so nas razlike glede na razredno in predmetno stopnjo, dobo poučevanja, starostno skupino in okolje.
Rezultati raziskave temeljijo na vzorcu 147 učiteljev. Ti so pokazali, da so se usposobljenost, opremljenost in pogostost uporabe IKT po epidemiji izboljšale. Statistično značilnih razlik teh izbranih kategorijah glede na delovno dobo, starost, stopnjo poučevanja in okolje ni bilo. Ugotovili smo, da se IKT najpogosteje uporablja zaradi interesa učiteljev ali učencev, da so učitelji najpogosteje uporabljali računalnik in program Microsoft Office, da je najpogostejše sredstvo komuniciranja e-mail ter opredelili mnoge prednosti in slabosti, ki jih IKT prinaša. Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, COVID-19, osnovna šola, usposobljenost, opremljenost Published in DKUM: 22.09.2023; Views: 446; Downloads: 106
Full text (1,66 MB) |
6. Primerjava ureditev pomožne policije v različnih državah : magistrsko deloDejan Peršuh, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo raziskali in primerjali strukturo, delovanje, usposobljenost in učinkovitost pomožnih policij v različnih državah. Poudarek je na razumevanju, kako se medsebojne prakse pomožne policije razlikujejo, zlasti v primerih v ZDA, Veliki Britaniji in Sloveniji.
Ta raziskava nam pokaže različne vloge nacionalnih pomožnih policijskih sil, vključno z nujno pomočjo, s preventivnimi misijami, sodelovanjem skupnosti, policijsko podporo ter z izobraževanjem in usposabljanjem. Poudarja tudi različne stopnje usposabljanja, pooblastila in omejitve, ki veljajo za pomožne policiste v zajetih državah. Ta raziskovalna naloga priznava močno odvisnost od pomožne policije pri zagotavljanju varnosti in pomoči skupnosti kljub razlikam v strukturi in pooblastilih pomožnih policijskih sil. S temi ugotovitvami ta študija poudarja pomen pomožne policije kot dragocenega dopolnila redni policiji ter izpostavlja najboljše prakse in usposabljanje za izboljšanje učinkovitosti in podpore pomožne policije pri opravljanju njenih nalog. Keywords: pomožna policija, policijsko delo, delovanje pomožne policije, usposobljenost pomožne policije, učinkovitost pomožne policije, magistrska dela Published in DKUM: 30.08.2023; Views: 396; Downloads: 86
Full text (493,71 KB) |
7. Strokovna usposobljenost zborovodij odraslih pevskih zborov v Sloveniji : magistrsko deloŠpela Pučko, 2022, master's thesis Abstract: Zborovodja ali dirigent je osrednja osebnost pevskega zbora in prav od njega je odvisna kvaliteta pevskega zbora. Če bo njegovo strokovno znanje pomanjkljivo, bo pomanjkljivo tudi znanje pevcev. Dobrega zborovodjo ali dirigenta združuje kombinacija določenih občečloveških lastnosti, glasbenih sposobnosti, strokovnega glasbenega znanja, dobra metodika dela in izkušenj in prav te smo podrobneje opisali v teoretičnem delu magistrskega dela. Poleg tega smo predstavili možnosti formalnega in neformalnega izobraževanja zborovodij in dirigentov v Sloveniji ter razložili pomen izkušenj in vseživljenjskega učenja za zborovodjo in dirigenta.
V empiričnem delu smo predstavili izsledke raziskave o strokovni usposobljenosti zborovodij in dirigentov v Sloveniji. V raziskavi je sodelovalo 163 zborovodij in dirigentov odraslih pevskih zborov v Sloveniji. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da so slovenski zborovodje visoko strokovno usposobljeni za vodenje odraslih pevskih zborov, da svoje osebnostne lastnosti in glasbene sposobnosti ocenjujejo kot dobre, če ne že celo odlične in da k vodenju pevskega zbora pristopajo z visoko mero ambicioznosti. Keywords: strokovna usposobljenost, zborovodja, dirigent, odrasli pevski zbor Published in DKUM: 04.02.2022; Views: 1076; Downloads: 269
Full text (2,90 MB) |
8. Zadovoljstvo medicinskih sester z izvajanjem triaže v odvisnosti z njihovo profesionalno usposobljenostjoUrška Fekonja, 2021, master's thesis Abstract: Uvod: Triaža je kompleksen proces, ki sloni na sprejemanju odločitev v prid bolnika in njegovega zdravljenja. Profesionalna usposobljenost je v zdravstveni negi nujna za zagotavljanje bolnikove varnosti, zadovoljstva in kakovostne oskrbe. Neizogiben del zadovoljstva in psihološke trdnosti na delovnem mestu sta čustvena stabilnost in trdnost.
Metode: V raziskavi smo uporabili metodologijo mešanih metod. Pridobivanje podatkov je potekalo s pojasnjevalnim načrtom raziskovanja. Instrument raziskovanja v kvantitativnem delu je bil anketni vprašalnik, v kvalitativnem delu pa delno strukturiran intervju. Za izvedbo opisne in sklepne statistične obdelave kvantitativnih podatkov raziskave smo uporabili program IBM SPSS Statistics 23.0. Za obdelavo kvalitativnih podatkov smo uporabili tematsko analizo besedila. Kvantitativni in kvalitativni rezultati so bili integrirani z uporabo procesa stebrne integracije.
Rezultati: Izpostavili smo šest glavnih tem: sposobnosti in karakteristike, organizacija dela, varnost je ključna, oteževalne okoliščine, usposobljenost in samoevalvacija. Medicinske sestre z več kot tremi leti delovnih izkušenj v triaži so dosegle višje ocene v vseh domenah zadovoljstva (p < 0,05). Ugotovili smo zmerno pozitivno korelacijo med domenama zadovoljstva in profesionalne usposobljenosti (r = 0,211**; p < 0,01).
Razprava in sklep: Na podlagi rezultatov študije smo ugotovili, da poklicna usposobljenost vpliva na zadovoljstvo pri delu. Zato bi bilo treba poskrbeti za uvedbo potrebnih sprememb v doseganju zadovoljstva in razvoja profesionalne usposobljenosti, obenem pa dati poudarek na že usposobljene in kompetentne triažne sestre, saj bodo le-te verjetneje ostale v instituciji dlje, če bodo zadovoljne na svojem delovnem položaju. Keywords: triaža, medicinska sestra, urgenca, zadovoljstvo na delovnem mestu, profesionalna usposobljenost Published in DKUM: 06.12.2021; Views: 1043; Downloads: 208
Full text (2,15 MB) |
9. Psiho-fizični kriteriji za sprejem v policijo in preizkus telesnih zmogljivosti policistov : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloSara Kešpert, 2021, undergraduate thesis Abstract: Policijski uslužbenci so v okviru policijskega dela izpostavljeni stresnim in fizično zahtevnim situacijam, na katere morajo biti pripravljeni in nanje reagirati na način, ki bo zanje in za družbo najbolj sprejemljiv z minimalnimi posledicami, zato je njihova psihofizična pripravljenost zelo pomembna. Z dobrimi predispozicijami in primerno telesno pripravljenostjo lahko policisti svoje delo opravijo profesionalno in z največjo skrbnostjo ter s tem v prvi vrsti zaščitijo sebe in ostale udeležence v postopkih policijskega dela.
Na začetku diplomske naloge smo natančneje opredelili temeljne pojme, ki se bodo pojavljali tekom naloge in opisali Slovensko policijo, ki je sestavni organ Ministrstva za notranje zadeve. Njeno delovanje je osnovano na spoštovanju in uveljavljanju pravnega reda in upoštevanju človekovih pravic ter temeljnih svoboščin. Poleg tega pa temelji na etičnosti in spoštovanju evropskih konvencij in priporočil. Policijsko delo je poslanstvo z bogatim ciljem, saj ravno oni skrbijo za varnost ljudi v družbi ter pomagajo ljudem v nesreči (Kolenc, 2002).
V nadaljevanju smo opisali Slovensko policijo, njeno organiziranost in naloge, kako je izobraževanje policistov potekalo nekoč in danes ter kadrovanje v policijo. Glavna tema proučevanja je bil potek procesa selekcije pri sprejemu v policijo. Ta vključuje preizkus telesnih zmogljivosti, selekcijski intervju, psihološki in zdravniški pregled ter varnostno preverjanje. Opravili smo štiri intervjuje z glavnimi izvajalci izbirnih postopkov in s pomočjo strokovne literature ter letnih poročil o delu policije odgovorili na zastavljene hipoteze in problematiko, ki smo jo obravnavali. Primerjali smo fizične kriterije z dvema članicama EU in sicer Hrvaško in Španijo. Ugotovili smo, da imajo Hrvati po obsegu in zahtevnosti nam najbolj podobno bazo preizkusov. Skoraj vse evropske policije imajo v svoji bazo Cooperjev test, sicer pa imamo pri nas kriterije za sprejem postavljene kar visoko. Osredotočili smo se na probleme, kako pridobiti kvalitetni kader in čemu bi bilo potrebno posvetiti največ pozornosti pri sami selekciji. Trenutno je največji problem v policiji pomanjkanje kadra, predvsem kvalitetnega kadra, ki bi bil naravnan v skrb za varnost ljudi in bi se zavedal, da biti policist ni le poklic, temveč poslanstvo. Keywords: diplomske naloge, policija, policist, policijska akademija, psihofizična usposobljenost, kriteriji za sprejem Published in DKUM: 24.11.2021; Views: 1323; Downloads: 387
Full text (1,69 MB) |
10. Usposobljenost vzgojiteljev za gibalne/športne dejavnosti v vrtcuNaja Verhovčak, 2020, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi z naslovom: Usposobljenost vzgojiteljev za gibalne/športne dejavnosti v vrtcu smo predstavili pomembnost gibalnih dejavnosti v vrtcu, vlogo vzgojitelja in preučili kompetence vzgojitelja in razvijanje le-teh. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem, teoretičnem delu, smo se posvetili predvsem kompetencam vzgojitelja in gibalnim/športnim dejavnostim. V drugem, empiričnem delu, smo zajeli ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 177 študentov in študentk predšolske vzgoje Pedagoške fakultete v Mariboru. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen pomen študenti, bodoči vzgojitelji, pripisujejo usposobljenosti, posameznim kompetencam vzgojitelja, usposobljenosti za načrtovanje, izvajanje, definiranje ciljev in dosežkov, načine preverjanja gibalnih sposobnosti in znanja otrok ter poznavanju področja GIBANJE v Kurikulu za vrtce. Obdelava podatkov je potekala po kvantitativni metodi, uporabili smo deskriptivno statistiko in bivariantno analizo. Rezultati obdelave so tako potrdili in ovrgli naše predpostavljene hipoteze. Ugotovili smo, da se študentom zdi zelo pomembno vzgojiteljevo izpopolnjevanje za izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu; da je zelo pomembna usposobljenost vzgojiteljev za definiranje ciljev in dosežkov otrok; da je izjemno pomembna usposobljenost vzgojiteljev za različne načine preverjanja gibalnih sposobnosti in znanj otrok; da ne obstaja statistično značilna razlika med rednimi in izrednimi študenti glede poznavanja področja GIBANJE v Kurikulu za vrtce. Keywords: usposobljenost vzgojiteljev, vloga vzgojitelja, gibalne/športne dejavnosti, študenti predšolske vzgoje Published in DKUM: 01.02.2021; Views: 1070; Downloads: 95
Full text (1,31 MB) |