| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1040
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Obravnava poslovne uspešnosti kot dohodek iz delovnega razmerja s poudarkom na davčnem vidiku
Alen Planinšec, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je analizirana davčna ureditev plačila za poslovno uspešnost. Gre za fakultativni del plače, ki ga določa 126. člen Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1). Za davčno obravnavo ter za razumevanje plačila za poslovno uspešnost je tako relevanten tudi delovnopravni vidik. Raziskani so najpogostejši ekonomski kazalniki, ki so uporabljivi za vzpostavitev kriterijev in meril za presojo poslovne uspešnosti. Ker so kriteriji in merila za poslovno uspešnost prepuščeni pogodbenim strankam je zato še toliko bolj pomembno, da je v magistrskem delu analizirano, kaj poslovna uspešnost kot pojem sploh predstavlja. V ta namen so tudi kratko raziskane uveljavljene pravne razlage s pomočjo katerih se ugotavlja pravi pravni pomen relevantnih pravnih norm za obravnavano davčno področje magistrskega dela. V kolikor iz kriterijev in meril ne bo razvidno, da so usmerjeni v dosego poslovne uspešnosti, se tudi davčnopravno takšnega izplačila ne bo moglo davčno ugodneje obravnavati v skladu z 44. členom Zakona o dohodnini (ZDoh-2). Skladno s tem so analizirane spremembe davčno ugodnejše obravnave poslovne uspešnosti od njene vključitve v ZDoh-2 dalje. Zakonodajna sprememba področnega davčnega predpisa, ki se nanaša na drugačno obravnavo navedenega izplačila je bila uvedena z ZDoh-2R. Ugodnejša davčna obravnava plačila za poslovno uspešnost se je tako pričela uporabljati za davčna leta, ki se začnejo od vključno 1. januarja 2017. Magistrsko delo se osredotoča na plačilo za poslovno uspešnost, ki z davčnega vidika sodi med dohodke iz zaposlitve. Tako so analizirani dohodki iz zaposlitve in podrobneje predvsem dohodki iz delovnega razmerja v smislu njihove davčne obravnave. Poslovna uspešnost kot dohodek iz delovnega razmerja se pod določenimi pogoji ne vključuje v davčno osnovo za odmero dohodnine. Analiziran je tudi obračun akontacije dohodnine v zvezi s tem, ter osnova za plačilo prispevkov za socialno varnost. Plačilo za poslovno uspešnost se tako poroča Finančni upravi Republike Slovenije (FURS) na REK-O obrazcih, ki bodo prav tako analizirani. Pri določitvi kriterijev in meril pa je potrebno upoštevati tudi prepoved diskriminacije, kar bo prav tako raziskano v magistrskem delu
Keywords: poslovna uspešnost, pravne razlage, dohodek iz zaposlitve, dohodek iz delovnega razmerja, kriteriji in merila, delavec, davčna osnova, dohodnina, prispevki za socialno varnost, akontacija dohodnine, REK-O obrazci
Published in DKUM: 07.02.2025; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (1,31 MB)

2.
Vpliv kulture, etike in verodostojnosti na uspešnost podjetja Elektro Maribor d.d.
Tjaša Smogavc, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu raziskujemo vpliv kulture, etike in verodostojnosti na uspešnost izbranega podjetja Elektro Maribor d. d., ki se ukvarja z distribucijo električne energije. Dejavniki, ki smo jih preučili, so temeljne vrednote podjetja, tip kulture in tip klime podjetja, moč kulture ter neformalni in formalni dejavniki uveljavljanja verodostojnosti. Vpliv dejavnikov na uspešnost podjetja smo analizirali pomočjo izbranih ekonomskih in neekonomskih kazalnikov uspešnosti.
Keywords: kultura, verodostojnost, etika, vrednote, uspešnost podjetja
Published in DKUM: 17.01.2025; Views: 0; Downloads: 13
.pdf Full text (3,98 MB)

3.
Vpliv usposabljanja na motivacijo za delo v podjetju Stopanska banka AD Skopje
Iva Ingilizovska, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Družbeno življenje ljudi, ki je prepleteno s finančnimi in gospodarskimi težavami, zagotovo prispeva h globalizaciji in množični mobilizaciji. Zaposleni v matičnih organizacijah se pri svojem delu vsak dan srečujejo z različnimi težavami, ki lahko ugodno ali negativno vplivajo na njihovo motivacijo in učinkovitost v procesu rasti. Programi usposabljanja so koristno orodje za večjo zavzetost zaposlenih, saj delavcem omogočajo pridobivanje novih kompetenc in sposobnosti. Zaposleni, ki so se udeležili izobraževanj, poročajo, da se glede na izkušnje počutijo bolj kompetentne in samozavestne glede svoje sposobnosti opravljanja poklicnih nalog. So zelo motivirani, da zadane naloge opravijo hitro in učinkovito, kar zagotovo vpliva na rast podjetja. Ogledali smo si teoretične koncepte, povezane z usposabljanjem, metodami usposabljanja, motivacijo na delovnem mestu in teorijami motivacije. V diplomskem delu bo skozi raziskovalni del prikazano, kako programi usposabljanja vplivajo na motivacijo zaposlenih. V fazi raziskovanja smo izvedli anketo, ki nam je dodatno pomagala pri iskanju odgovorov na raziskovalna vprašanja in doseganju vseh ciljev diplomskega dela. V Stopanski banki AD – Skopje smo ugotovili, da usposabljanje pozitivno vpliva na motivacijo zaposlenih. Odkrili smo tudi dejavnike, ki negativno vplivajo na motivacijo zaposlenih, kot so slabo organizirani programi usposabljanja, neprimerni delovni pogoji in občasno tehnične težave, ter dejavnike, ki pozitivno vplivajo na motivacijo, kot so podpora vodstva, uspešnost in zadovoljstvo pri opravljanju delovnih nalog, ustreznost vsebine usposabljanja in možnosti za karierno napredovanje. Razvili smo tudi predlog modela usposabljanja, ki bo pomembno vplival na povečanje motivacije za delo in razvoj zaposlenih v Stopanski banki AD – Skopje.
Keywords: usposabljanje, motivacija, uspešnost, razvoj
Published in DKUM: 21.11.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (3,25 MB)

4.
Analiza računovodskih izkazov podjetij Elektro Maribor d. d., Elektro Celje d. d. In Elektro Ljubljana d. d. pred, med in po SARS-CoV-2
Tamara Zemljič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Pri pisanju diplomske naloge sem se osredotočila na celovito analizo računovodskih izkazov treh pomembo velikih elektro distribucijskih operaterjev v Sloveniji: Elektro Celje d. d., Elektro Ljubljana d. d. in Elektro Maribor d. d.. Analiza zajema obdobje pred, med in po izbruhu pandemije COVID-19, s ciljem razumevanja vpliva pandemije na poslovanje in finančno stabilnost omenjenih podjetij. Prvi del naloge se navezuje na teoretično razumevanje premoženjsko – finančnega položaja, ki izhaja iz bilance stanja, učinkovitost in poslovno uspešnost, ki izhaja iz izkaza poslovnega izida ter denarno uspešnost, ki izhaja iz izkaza denarnih tokov. Nadaljevala sem s predstavitvijo izbranih podjetij, ki imajo vključno vlogo pri distribuciji električne energije. Drugi del naloge se osredotoča na opis področja značilnosti dejavnosti in trga oskrbe z električno energijo v Sloveniji in opredelitev udeležencev na trgu električne energije. Posebno pozornost sem namenila identifikaciji najpomembnejših predpisov in ukrepov države ter njihovih sprememb v letih od 2019 do 2022, ki so vplivali na uspešnost in učinkovitost poslovanja podjetij. V zaključnem delu naloge sem se osredotočila na praktično analizo računovodskih izkazov podjetij, kjer izračunavam kazalnike investiranja, financiranja, kazalnike obračanja, analiziran vodoravni finančni ustroj, kazalnike gospodarnosti, kazalnike donosnosti in kazalnike denarnega izida, pri katerih vsak kazalnik posebej tudi opišem v povezavi z obravnavanimi podjetji za lažje razumevanje. K posameznim izračunom podam komentarje, kjer opišem pomembnejše vplive Covid-19 na poslovanje le-teh.
Keywords: računovodski izkazi, finančni položaj, poslovna uspešnost, poslovna učinkovitost, likvidnost, kazalniki
Published in DKUM: 15.10.2024; Views: 0; Downloads: 26
.pdf Full text (3,91 MB)

5.
Merjenje učinkovitosti uporabe družbenih omrežij na poslovanje v podjetju otroške animacije Želvica : diplomsko delo
Nika Štrucl, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučili vpliv družbenih omrežij na angažiranost sledilcev in povpraševanje po storitvah podjetja Otroške animacije Želvica. V empiričnem delu smo analizirali uspešnost različnih vrst objav na Facebooku, Instagramu in TikToku, pri čemer smo ugotovili, da so humoristične objave in tiste z interaktivno vsebino najbolj pritegnile uporabnike. Rezultati so pokazali, da je redno in dosledno objavljanje pozitivno vplivalo na zvestobo strank, vendar pa število ogledov objav ni bistveno vplivalo na povečanje povpraševanja po storitvah. Tako smo potrdili le nekatere hipoteze o učinkovitosti družbenih omrežij.
Keywords: uspešnost uporabe družbenih omrežij, angažiranost sledilcev na družbenih omrežjih, uspešnost objav na družbenih omrežjih, blagovna znamka, zvestoba strank
Published in DKUM: 08.10.2024; Views: 0; Downloads: 26
.pdf Full text (2,31 MB)

6.
Stili vodenja in zadovoljstvo zaposlenih v zdravstvenem zavodu in gospodarski družbi
Petra Škrjanc, 2024, master's thesis

Abstract: V današnjem času je v zdravstvenih zavodih in gospodarskih družbah še vedno veliko nerešenih problemov, ki so povezani s človeškimi viri. Na kakovost dela vplivajo vse sposobnosti posameznika, ki implementira v svoje delo energijo, zanesljivost, pripadnost ter tudi nadarjenost, ustvarjalnost in domišljijo. Pomembna je motiviranost zaposlenih, da znajo svoje znanje deliti, timski duh in ciljna usmerjenost. Problemi se kažejo z nizko uspešnostjo zaposlenih, fluktuacijo ter njihovim nezadovoljstvom. Omenjeno in nastala situacija lahko vplivajo na organizacijsko kulturo, za katero je pomemben tudi stil vodenja. V teoretičnem delu magistrske naloge z deskriptivno metodo opredeljujemo pojem stila vodenja, organizacijske kulture in zadovoljstva zaposlenih. Opredelimo oblike stilov vodenja, organizacijsko kulturo in prikažemo, kako stil vodenja in organizacijska kultura vplivata na zadovoljstvo in uspešnost zaposlenih. V empiričnem delu z uporabo anonimnih vprašalnikov ugotavljamo: • kateri stil vodenja uporabljajo v zdravstvenem zavodu in katerega v gospodarski družbi; • opredelimo ključno vedenje in lastnosti vodenja ter učinkovitosti, ki vplivajo na zadovoljstvo posameznika; • katero obliko organizacijske kulture uporabljajo v zdravstvenem zavodu in v gospodarski družbi in njun vpliv na zaposlene. Analizo in rezultate predstavljamo v grafih in tabelah s pomočjo uporabe računalniškega programa Microsoft Excel in SPSS. Rezultati kažejo, da izmed treh izpostavljenih stilov vodenja, demokratičnega, avtoritarnega in laissez-faire stila vodenja, demokratični stil vodenja povečuje zadovoljstvo zaposlenih. Zaposleni se ob tovrstnem stilu vodenja počutijo cenjeni in vključeni v proces odločanja, kar vodi do večje motivacije zaposlenih in uspešnosti pri delu. Z merjenjem organizacijske kulture so rezultati pokazali, da nima neposrednega statističnega vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Raziskava je pokazala, da so pomembnejši dejavniki odnosi med zaposlenimi, komunikacija in podpora vodij. Zadovoljstvo zaposlenih je v gospodarski družbi in zdravstvenem zavodu ključni dejavnik uspešnosti obeh organizacij. Zadovoljni zaposleni izkazujejo večjo motiviranost, zavzetost in uspešnost pri svojem delu. Pomembno je, da vodje in organizacije vlagajo v zaposlene in jih nadalje motivirajo in nagrajujejo.
Keywords: stili vodenja, uspešnost zaposlenih, organizacijska kultura, zadovoljstvo pri delu
Published in DKUM: 11.09.2024; Views: 42; Downloads: 56
.pdf Full text (1,46 MB)

7.
Vpliv socialnih omrežij na individualno delovno uspešnost
Merisa Durović, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Socialna omrežja so internetne aplikacije interaktivnega značaja, ki služijo ustvarjanju in deljenju vsebin na individualni in skupinski ravni. Platforme, kot so Facebook, Instagram, Twitter in druge omogočajo hitro izmenjavo informacij v realnem času ter so ključna za trženje izdelkov in storitev. Podjetja izkoriščajo ta orodja za promocijo izdelkov in storitev, ustvarjanje odnosov z uporabniki in krepitev zavesti o blagovni znamki. Socialna omrežja danes pripomorejo k večji poslovni uspešnosti podjetja. Prav tako pa je poslovna uspešnost podjetja povezana z delovno uspešnostjo zaposlenih, ki izhaja iz njihovih sposobnosti, izkušenj ter znanja. Zaposleni in delovno okolje igrajo ključno vlogo. Delovna uspešnost se nanaša na dejanja posameznikov, ki prispevajo k ciljem organizacije. Vpliv socialnih omrežij na delovno uspešnost posameznika je pomemben, saj te omogočajo izboljšano komunikacijo med zaposlenimi ne glede na lokacijo, spodbujajo sodelovanje in timsko delo ter omogočajo hiter dostop do informacij. Kljub koristim pa prekomerna uporaba socialnih omrežij med delovnim časom lahko zmanjša produktivnost, saj odvrača od opravljanja nalog in posledično doseganja ciljev. Neprekinjeno preverjanje omrežij lahko vodi do zamujenih rokov in slabše uspešnosti pri delu. Izvedli smo raziskavo med zaposlenimi v podjetju X. Skozi proces raziskave sta nas vodili dve hipotezi. Prva je bila: Socialna omrežja negativno vplivajo na individualno delovno uspešnost, medtem ko se je druga glasila: Zaposleni preveč časa (5 ur ali več) preživljajo na socialnih omrežjih. Na osnovi izvedene empirične raziskave smo prvo hipotezo potrdilli in drugo ovrgli. V teoretičnem delu smo proučevali delovno uspešnost zaposlenega, socialna omrežja, njihove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv imajo na zaposlene in podjetje. Sledil je empirični del diplomske naloge, kjer so rezultati pokazali, da se zaposleni zavedajo vseh negativnih posledic, ki jih lahko prinese prekomerna uporaba socialnih omrežij, zato jih premišljeno uporabljajo ter hkrati omejijo njihov čas uporabe.
Keywords: Socialna omrežja, individualna delovna uspešnost, zaposleni, delodajalec, motivacija.
Published in DKUM: 09.09.2024; Views: 17; Downloads: 24
.pdf Full text (1,55 MB)

8.
Uspešnost urgentnih reševalnih prevozov pacientov po možganski kapi
Jan Race, 2024, master's thesis

Abstract: Možganska kap je eden vodilnih vzrokov smrti in invalidnosti po svetu. Pri oskrbi pacienta z možgansko kapjo je zelo pomemben čas, saj je od tega odvisno, ali bo pacient prejel ustrezno terapijo. Namen zaključnega dela je bil s pregledom literature v različnih podatkovnih bazah ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na uspešnost urgentnega reševalnega prevoza pacientov po možganski kapi. Metode: Pregledana je bila znanstvena literatura glede na vključitvene in izključitvene kriterije v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, MEDLINE/CINAHL Ultimate, ScienceDirect in Sage. Iskanje je prikazano s pomočjo diagrama PRISMA. Raziskave, vključene v končno analizo, smo prikazali s pomočjo evalvacijske tabele, kritično ocenili s pomočjo ocenjevalnega orodja JBI, jih razvrstili v raven hierarhije in izvedli vsebinsko analizo. Rezultati: Od 95 identificiranih raziskav smo v končno analizo vključili sedem raziskav. Raziskave smo razvrstili v ravni hierarhije dokazov, in sicer: dve raziskavi sta v ravni 7, ena raziskava v ravni 6 in štiri raziskave v ravni 5. Identificirali smo šest podkategorij, ki so v povezavi z dejavniki, ki vplivajo na uspešnost urgentnega reševalnega prevoza pacientov po možganski kapi, in sicer: sprejemna bolnišnica, učenje, oskrba možganske kapi na terenu, transportni čas, tip transporta in pogoji vožnje. Razprava in zaključek: Možganska kap je časovno odvisna bolezen in njena pojavnost na svetu narašča. Zato je pomembno, da prepoznamo in zmanjšamo dejavnike, ki vplivajo na uspešnost urgentnega reševalnega prevoza pacientov po možganski kapi. Na ta način bomo bistveno zmanjšali čas od nastanka simptomatike možganske kapi do prejetja ustrezne terapije ter tako pripomogli do boljšega kliničnega izida pacienta.
Keywords: možganska kap, dejavniki, uspešnost urgentnih reševalnih prevozov
Published in DKUM: 29.07.2024; Views: 106; Downloads: 67
.pdf Full text (675,90 KB)

9.
Investigating the impact of supply chain management practices on customer relationship management objectives : doctoral dissertation
Nourhan Ahmed Saad, 2023, doctoral dissertation

Abstract: Mikro, mala in srednje velika podjetja (v nadaljevanju MMSP) imajo pomembno vlogo pri gospodarski rasti in razvoju zlasti držav v razvoju in vzponu. Nedavna pandemija Covid-19 je močno prizadela sektor MMSP, kar je vplivalo na ponudbo in povpraševanje ter posledično na preživetje organizacij. Ob tem se je uspešnost sektorja MMSP dramatično zmanjšala, stranke pa niso mogle zadovoljiti svojih potreb in zahtev, kar je povzročilo ranljivost oskrbovalnih verig in manjše zadovoljstvo strank. Ob omenjenem izzivu se je naša raziskava osredotočila na izboljšanje medorganizacijskega upravljanja odnosov s strankami oziroma partnerji v MMSP z razvojem okvira, ki upravlja dejavnosti in prakse oskrbovalnih verig v organizacijah. V naši raziskavi je bila izvedena empirična študija egiptovskega sektorja MMSP z uporabo kvalitativnih in kvantitativnih raziskovalnih metod. Najprej je bil za vse raziskovalne spremenljivke opravljen poglobljen sistematični pregled literature v dveh pomembnih znanstvenih bazah (Scopus in Web of Science) v skladu s smernicami PRISMA. S tem smo raziskali vzročno povezanost med raziskovalnimi spremenljivkami, na podlagi katerih je bil razvit teoretični okvir. Nato so bili na podlagi teoretičnih ugotovitev izvedeni polstrukturirani intervjuji z deležniki MMSP, da bi analizirali trenutne razmere v egiptovskem sektorju MMSP in potrdili prej razvit teoretični okvir. V ta namen smo uporabili analizo vsebine na podlagi programskih paketov NVivo, s katerimi je bil določen konceptualni okvir. Nazadnje je bil končnim potrošnikom MMSP razdeljen anketni vprašalnik, da bi s pomočjo pametnega modeliranja strukturnih enačb (PLS-SEM) raziskali vzročno povezanost med spremenljivkami raziskave. Na osnovi slednjega smo opredelili ključne spremenljivke, ki vplivajo na egiptovski sektor MMSP, in oblikovali priporočila in načrt za deležnike MMSP, da bi se ti lahko čim bolj kakovostno spopadli z dinamičnim poslovnim okoljem in zadovoljili potrebe svojih potrošnikov. Ugotovitve pričujoče raziskave so pokazale vzročno povezanost med praksami upravljanja oskrbovalne verige in cilji upravljanja odnosov s strankami (tj. zadovoljstvo in zvestoba strank) prek operativne uspešnosti MMSP, pri čemer je SEM analiza rezultirala v opredelitvi glavnih dejavnikov, ki vplivajo na egiptovski sektor MMPS. Rezultati so pokazali pozitiven statistično značilen vpliv strateškega partnerstva z dobavitelji v oskrbovalnih verigah, praks upravljanja odnosov s strankami, ravni in kakovosti izmenjave informacij ter vitkih praks upravljanja na operativno uspešnost MMSP. Prav tako so rezultati pokazali pozitiven statistično značilen vpliv strateškega partnerstva z dobavitelji, ravni izmenjave informacij, vitkih praks upravljanja oskrbovalnih verig na zadovoljstvo strank. Ob tem operativna uspešnost pomembno vpliva na zadovoljstvo strank, ki nadalje pozitivno vpliva na dolgoročno zvestobo strank. Uspešna operativna izvedba ima hkrati pomemben vpliv na odnos med partnerji v oskrbovalnih verigah (tj. strateškim partnerstvom z dobavitelji, praksami upravljanja odnosov s strankami, ravnijo izmenjave informacij, kakovostjo izmenjave informacij in vitkimi praksami) in zadovoljstvom strank. Na koncu je bil kot rezultat raziskave zainteresiranim stranem MMSP predstavljen načrt za izboljšanje njihove operativne uspešnosti in zadovoljstva strank, zlasti med pandemijami in podobnimi kriznimi situacijami.
Keywords: prakse upravljanja oskrbovalne verige, operativna uspešnost, zadovoljstvo strank, zvestoba strank, mikro, mala in srednje velika podjetja
Published in DKUM: 22.07.2024; Views: 185; Downloads: 24
.pdf Full text (9,71 MB)

10.
Vpliv nekaterih dejavnikov na uspešnost trenerjev juda
Nuša Lampe, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomskega dela je bil preučiti, kako operativni dejavniki vplivajo na uspešnost dela trenerjev v športni organizaciji. Raziskava je bila izvedena v Judo klubu Golovec, pri čemer smo preiskovali vpliv načrtne skrbi nadrejenih za napredek in razvoj, sodelovanja med trenerji v klubu ter tedenskih sestankov tima trenerjev. Metoda raziskave je vključevala spletno anketiranje in statistično analizo, vključno s testiranjem hipotez. Rezultati niso pokazali statistično pomembnih povezav med navedenimi dejavniki in uspešnostjo trenerjev. Za bolj zanesljive ugotovitve bi bilo potrebno razširiti vzorec anketirancev ter preiskati dodatne dejavnike. Kljub temu pa raziskava predstavlja izhodišče za nadaljnje raziskave in bolj podrobno analizo vpliva dejavnikov na uspešnost trenerjev.
Keywords: vodenje, vodja, športna organizacija, uspešnost pri delu, razvoj kadrov
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 239; Downloads: 7
.pdf Full text (512,41 KB)

Search done in 0.34 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica