1. Izzivi komuniciranja v organizacijahPatrik Berčič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Uspešna komunikacija in spretnost v medsebojnih odnosih je gradnik in kritičen dejavnik za obstoj in razvoj uspešnih organizacij. Komunikacija je proces posredovanja informacij in je sestavni del našega vsakdanjega življenja. Za človeka je najzahtevnejša dejavnost, saj je vanjo vključeno celotno telo kot tudi umski in čustveni potencial. Lahko tudi rečemo, da je naš obstoj odvisen od dobro razvite komunikacije. Pod pojem komunikacija ne sodi zgolj pogovor s sodelavci, temveč vanj sodijo kakršnikoli pogovori oz. izmenjava informacij v podjetju in poslušanje, saj je le-to pomembna sestavina uspešne komunikacije. V prvem delu diplomske naloge smo opredelili komunikacijo ter proces in vrste komuniciranja ter ovire, na katere lahko v procesu komunikacije naletimo. Kasneje smo se osredotočili na poslovno komuniciranje, katere vrste in načine poslovne komunikacije poznamo ter kakšni so njeni cilji in nameni. V empiričnem delu diplomske naloge pa smo pripravili raziskavo med zaposlenimi v organizacijah, ki so se med seboj razlikovale v njihovi velikosti in panogi, s katero se ukvarjajo. Ugotovili smo, da uporaba digitalnih komunikacijskih kanalov in dvosmerna komunikacija pozitivno vplivata na zadovoljstvo zaposlenih, zmanjšujeta konflikte in povečujeta produktivnost. Prav tako smo dobili potrjeno, da učinkovito obvladovanje konfliktov vodi k boljšemu delovnemu okolju. Poudarjena je tudi pomembnost prilagodljive in jasne komunikacije za grajenje dobrih medosebnih odnosov ter nemoteno delovanje organizacije. Keywords: komunikacija, vrste komunikacije, uspešna komunikacija, uspešno vodenje. obvladovanje konfliktov. Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 80; Downloads: 22 Full text (1,39 MB) |
2. Pomembnost motiviranja za uspešno vodenjeŠpela Kotnik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Izziv vsake vodje je motivirati svoje zaposlene tako, da bodo s svojimi dejanji pripomogli k doseganju organizacijskih ciljev. Motivacija je individualna stvar, zaradi česar mora vodja dodobra poznati lastnosti in potrebe svojih zaposlenih kot tudi naravo dela. Bolj, kot bodo zaposleni motivirani, tem bolj bodo pripomogli k uspešnosti podjetja. Na motivacijo lahko vodja vpliva z različnimi motivacijskimi dejavniki, kot so npr. plača, denarne nagrade ter napredovanja, a vendar nanjo vpliva tudi odnos, ki ga imata vodja in zaposleni, ter vodstveni stil, ki ga vodja uporablja. V diplomski nalogi smo raziskali vpliv, ki ga ima motivacija na vodenje ter opredelili njuno medsebojno soodvisnost. V prvem delu diplomske naloge smo tako najprej opredelili motivacijo, motive in izvore motivacije ter različne motivacijske teorije in dejavnike motivacije. Temu sledi poglavje vodenja, kjer smo najprej pojasnili, kaj vodenje sploh je, in kakšne vrste oziroma stile vodenja poznamo. Ob koncu prvega dela diplomske naloge smo opredeli tudi, kdaj govorimo o uspešnem vodenju in o medsebojnem vplivu med motivacijo in vodenjem. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge, smo opravili raziskavo med zaposlenimi v izbrani enoti Nove kreditne banke Maribor d.d. Pripravili smo dve anketi, eno za vodje in eno za zaposlene, skozi kateri smo nato analizirali razkorak med motivacijskimi pristopi, ki jih uporabljajo vodje, in tistih, za katere si zaposleni izbrane organizacijske enote najbolj želijo, da bi jih vodje uporabljale. V empiričnem delu diplomske naloge smo ugotovili, da na motivacijo zaposlenih najbolj vplivajo denarne nagrade, najmanj motivirajoč dejavnik pa je delo od doma. Za slednjega je management mnenja, da le ta v veliki meri vpliva na raven motivacije zaposlenih, kar predstavlja največji razkorak med motivacijskimi dejavniki, ki dejansko motivirajo zaposlene, in tistimi, za katere vodstveni delavci menijo, da vplivajo na motiviranost. Keywords: Motivacija, motivi motivacije, notranja motivacija, zunanja motivacija, notranja in zunanja motivacija, motivacijske teorije, maslowa hierarhija potreb, teorija ERG, Herzbergova motivacijska teorija, motivacijska teorija X in Y, teorija pridobljenih potreb, procesne teorije motivacije, motivacijski dejavniki, vodenje, vrste vodenja, osebnostne teorije vodenja, vedenjske teorije vodenja, kontingenčne teorije vodenja, situacijska teorija vodenja, sodobni stili vodenja, transakcijski in transformacijski stil vodenja, karizmatičen stil vodenja, moralen stil vodenja, uspešno vodenje. Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 1218; Downloads: 496 Full text (1,19 MB) |
3. Značilnosti uspešnih vodijAnže Trplan, 2021, undergraduate thesis Abstract: V pisnem delu bomo obravnavali vodenje oziroma uspešno vodenje in digitalizacijo ter kompetence, ki jih potrebuje vodja v času digitalizacije. Vodenje je sposobnost pripraviti druge, da sledijo našim ukazom in navodilom. Vodenje je uspešno takrat, ko v sklopu vodenja povežemo še nekatere druge dejavnike. Ti dejavniki so na primer stili vodenja - če želi biti vodja uspešen, bo moral izbrati stil vodenja glede na situacijo, v kateri se nahaja, in zaposlene, ki jih vodi, kajti nekateri potrebujejo več navodil in spodbude, drugi pa manj. Uspešnost vodenja je lahko odvisna tudi od razloga, zakaj nekdo postane vodja. Če je razlog potreba po avtoriteti ali denarju, bo vodja po vsej verjetnosti manj uspešen, kot če bo njegov razlog bolj nesebičen. Še drugi pomembni dejavniki, ki vplivajo na uspešnost vodje, so delegiranje, uspešna komunikacija, motivacija in moč. Moč je tako kot stili vodenja razdeljena in zahteva od vodje, da se z močjo vodenja prilagaja situaciji in zaposlenim. V vodenju v današnjem času je pri vodji vedno bolj pomembna tudi čustvena inteligenca in kako se vodje z njo soočajo. Nekatere raziskave so pokazale, da je lahko čustvena inteligenca na zelo pomembnem mestu. Digitalizacija je celotna sprememba organizacije od začetka uporabe ali prenove informacijsko komunikacijskih tehnologij. Pri digitalizaciji bomo predstavili, kaj je digitalizacija in katere kompetence v sodobnem svetu vodje potrebujejo, saj se čedalje bolj uvaja delo od doma in nastanejo tako imenovane virtualne skupine. Ker smo bili v času pisanja diplomskega dela deležni epidemije koronavirusa, smo jo povezali z digitalizacijo, saj se je njen razvoj v veliko organizacijah krepko povečal. Diploma je namenjena tistim, ki želijo dobiti nove informacije o uspešnem vodenju, spremeniti svojo miselnost, povečati produktivnost in vsesplošno počutje zaposlenih v organizaciji. Keywords: vodenje, čustvena inteligenca, komunikacija, moč, uspešno vodenje, digitalizacija, kompetence v digitalizaciji. Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 973; Downloads: 169 Full text (1,27 MB) |
4. UČEČA SE ORGANIZACIJA V NOGOMETUSaša Abrić, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Koncept učeče se organizacije vodi dejansko k uspešnosti poslovanja podjetij, raznih skupin in organizacij. Pravtako v športu, ki je danes glavna postranska stvar, je nenehno prilagajanje spremembam še kako pomembno. Če želimo biti uspešni in učinkoviti, je skoraj nujno, da sledimo vsemu temu razvoju in se prilagajamo zahtevanim spremembam v okolju. Vse te spremembe pa terjajo od vsakega posameznika, da se prilagaja in uči.
Cilj učeče se organizacije je hitrejše in učinkovitejše učenje. Učeča se organizacija nastaja v večih fazah: izgradnja temeljev (zavedanje, učenje, spodbujanje, okolje, vodstvo), določanje strategije implementacije (mogoči pristopi so naključni pristop ali deklarirana strategija), spremembe v obnašanju (5 osnovnih disciplin učeče se organizacije: sistemsko mišljenje, osebnostno mojstrstvo, mentalni model, skupna vizija in skupinsko učenje). Vse skupaj pripomore k učinkovitejši in uspešnejši ekipi.
Učeča se organizacija ima na koncu za rezultat ohranjanje visokega nivoja inovativnosti in konkurenčnosti, boljši položaj in pripravljenost za reagiranje na zunanje dejavnike ter boljše povezovanje resursov organizacije s potrebami klijentov. To pa so vse lastnosti, katere ločijo uspešne ekipe od povprečnih.
Z raziskavo med nogometaši, smo želeli ugotoviti, v kakšni meri so že slišali za pojem učeča se organizacija, ali je koncept učeče se organizacije že vpeljan tudi v športne klube. Rezultati so vzpodbudni, saj se nogometaši zavedajo pomena ekipnega dela, ki se na koncu pokaže v učinkovitejših in boljših rezultatih.
Rezultati ankete kažejo, da kljub nepoznavanju koncepta učeče se organizacije med nogometaši, le ti zagovarjajo njene elemente. Zavedajo se, da učeča se organizacija lahko prinese le pozitivne učinke in da koncept učeče se organizacije vpliva na najboljše rezultate. Statistično najbolj značilni elementi učeče se organizacije so: mentalni modeli, skupna vizija in timsko učenje. Sklopi vprašanj oz. trditve, ki so dobile najvišje strinjanje nogometašev z elementi ušeče organizacije pa so bili: potrditev različnih timskih vlog (4,35), pomembnost ekipnega uspeha (4,42), želja po skupnem treniranju (4,23) in jasno določeni tekmovalni cilji (4,53). Keywords: učeča se organizacija, učenje, uspešno vodenje, športna ekipa, nogomet Published in DKUM: 06.10.2016; Views: 1674; Downloads: 89 Full text (1,37 MB) |
5. ORGANIZIRANJE, VODENJE IN MOTIVIRANJE ZAPOSLENIH V TRGOVINSKI DEJAVNOSTIDenis Dečko, 2016, undergraduate thesis Abstract: Uspešnost vsakega podjetja je v veliki meri odvisna od vodenja, vodenje pa bi lahko opredelili kot odnos nadrejenega s podrejenim. Zato je pomembno, da zna vodja svoje podrejene motivirati, da dobro opravljajo svoje delo. Pomembno je, da v človeku zna poiskati tisto, kar ga veseli in motivira, ker sta motiviranje in zadovoljstvo glavna dejavnika uspeha in osrednja skrb vsakega podjetja. Toda moramo se zavedati, da so si ljudje različni in da se potrebe zaposlenih, njihove želje in cilji nenehno spreminjajo, zato je potrebno nenehno prilagajanje, da bi dosegli zadovoljivo motiviranost zaposlenih. Uspešno motiviranje je zato eden bistvenih elementov uspešnosti vsakega podjetja.
Za doseganje uspešne učinkovitosti zaposlenih je potrebna njihova visoka motiviranost za delo, kar vodje poskušajo doseči z različnimi motivacijskimi dejavniki. Uspešno motivirani zaposleni so pripravljeni veliko prispevati v podjetju, ker si to sami želijo in ne zato, ker so v to prisiljeni. Samo vodja, ki se zaveda vrednosti in sposobnosti svojih zaposlenih, lahko v podjetju ustvari takšno klimo, ki pripelje do izjemne delovne uspešnosti in visoke konkurenčnosti. Keywords: vodenje, motivacija, uspešno poslovanje, učinkovitost zaposlenih Published in DKUM: 01.08.2016; Views: 1048; Downloads: 117 Full text (464,65 KB) |
6. SNOVANJE DELOVNIH SKUPIN V ORGANIZACIJIMatej Ferk, 2010, final seminar paper Abstract: Delovna skupina je pomembna sestavina vsakega podjetja, saj udeleženci skupine s svojimi znanji in povezanostjo pripomorejo k hitrejšem, kakovostnejšem in bolj ekonomičnem opravljanju nalog v podjetju. Pomemben člen delovne skupine predstavlja vodja skupine, ki mora skupino voditi tako, da je le-ta produktivna, obenem pa mora biti pazljiv, da prepreči oziroma reši morebitne konflikte med člani delovne skupine. S pomočjo poslovnih sestankov, ki potekajo v vsakem podjetju pa poskuša vodja z uporabo načel uspešnega komuniciranja podati navodila za opravljanje nalog kar se da jasno. Seveda pa je pomebno tudi ocenjevanje, motiviranje in nagrajevanje članov, saj le-tako vzdržujemo produktivnost delovne skupine. Z ocenjevanje pridobimo informacije o znanju članov, njihovi zagnanosti za opravlanje nalog in podobno, prav tako pa moramo preučiti pomen motivacije in motivacijske dejavnike, vplivajo na člane delovne skupine. Vsako delo mora biti tudi poplačano, zato poznamo več načinov nagrajevanja, bodisi s plačami ali pa z drugimi načini kot so bonitete in napredovanja na delovnem mestu Keywords: Delovna skupina, vodja skupine, vodenje, poslovni sestanek, motivacija zaposlenih, plače, nagrade, komuniciranje, uspešno komuniciranje, ocenjevanje zaposlenih Published in DKUM: 27.01.2011; Views: 2410; Downloads: 257 Full text (344,20 KB) |