| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Znamka kot del uresničevanja razvojnih usmeritev podjetja
Špela Lašič, 2018, master's thesis

Abstract: Intelektualna lastnina je pojem, ki zajema veliko več, kot se morda zdi na prvi pogled. Eden izmed delčkov, ki sestavlja celoto, so tudi znamke. V današnjem času na trgu vlada prenasičenost ponudbe in neizmerna konkurenca med ponudniki. Ker je dobro, da se vsak ponudnik kar najbolj zaščiti, je v podjetnikovi ponudbi ključnega pomena njegova predstavitev širni javnosti. Znamka je znak, ki ponudnike istega ali ekvivalentnega blaga med seboj ločuje in predstavlja na trgu. Kakor hitro se začne podjetje predstavljati javnosti, mora imeti tudi določen simbol, tj. logotip, ki ga opredeljuje in razlikuje od ostalih. Potrošniki si ga tako zapomnijo in povezujejo z določenim podjetjem oz. organizacijo. Z njim ne povezujejo zgolj in samo podjetja, ampak tudi ponudbo in predvsem kvaliteto ponujenih izdelkov oz. storitev. Ker se dandanes pojavljajo tudi kraje znamk oz. posnemanje teh, jih moramo zaščititi. V podjetjih se odločajo za izpeljavo postopka zaščite znamke, a je to pomembno predvsem za tiste, ki imajo v ponudbi tržno zares zanimiv izdelek. Kmalu se namreč pojavi nekdo s podobnim ali skoraj istim izdelkom in celo z istim logotipom. V magistrskem delu smo se v teoretičnem delu posvetili znamki, jo opredelili, predstavili njene značilnosti, vrste ter njene funkcije. Opredelili smo tudi vse možne postopke zaščite znamke na območju Republike Slovenije in drugod po Evropi ter državah zunaj EU. Predstavili smo tudi uresničitveni program planiranega razvoja podjetja, ki ima ključno vlogo pri uspešni organizaciji in izpeljavi vseh potrebnih projektov za nadaljnjo uspešno delovanje in poslovanje podjetja. V aplikativnem delu smo predstavili obravnavano podjetje. Na primeru smo predstavili tudi postopek zaščite znamke v Sloveniji: potek in končne rezultate. V obravnavanem podjetju so se lotili zaščite znamke, saj je bila ta predvidena kot naslednja aktivnost v uresničitvenem programu planiranega razvoja. Znamko jim je uspelo uspešno zavarovati, saj so se na postopek temeljito pripravili.
Keywords: intelektualna lastnina, znamka, zaščita znamke, uresničitveni program planiranega razvoja, razvoj podjetja
Published: 15.03.2019; Views: 434; Downloads: 0
.pdf Full text (1,23 MB)

2.
Planiranje razvoja v zasebni zobni ambulanti
Anita Kureš, 2017, master's thesis

Abstract: Dandanes se okolje podjetja nenehno in zelo hitro spreminja. Tako morajo podjetja nenehno pridobivati podatke o svojem notranjem in zunanjem okolju, da lahko svoje poslovanje prilagodijo in da je najboljše med podjetji v panogi oziroma, da se dobro spopada s konkurenco na trgu. Da se podjetje spopada s to težavo, mora biti vodstvo podjetja pripravljeno zaznati spremembe pravočasno in tudi ukrepati. Preučiti morajo, ali so te spremembe za podjetje priložnosti ali nevarnosti in na podlagi tega iskati strateške razvojne možnosti. V magistrski nalogi smo tako preučili planiranje razvoja v Zasebni zobni ambulanti. Sprva smo preučili razvoj podjetja na podlagi ključnih avtorjev in njihovih mnenj ter raziskav. V empiričnem delu magistrske naloge smo predvsem predstavili podjetje od nastanka pa vse do danes, njegovo dejavnost, ključne spremembe v razvoju in rasti podjetja, profiliranje vrednot podjetja ter podrobno razlago o analizi razvojne vizije, politike podjetja in strategij. Na podlagi tega in drugih podatkov smo diagnosticirali razvojno stanje z določitvijo razvojne faze v življenjskem ciklu podjetja. V nadaljevanju smo podali tudi analizo okoljskih razvojnih priložnosti, nevarnosti in razvojnih tveganj. Podali smo sintezo spoznanj, analizirali razvojne prednosti in slabosti ter na podlagi vseh zbranih podatkov, tako teorije kot podatkov podjetja, podali predloge razvojne vizije, politike podjetja in strategij. Na koncu magistrske naloge podajamo uresničitveni program planiranega razvoja proučevanega podjetja.
Keywords: vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, planiranje razvoja, uresničitveni program.
Published: 10.03.2017; Views: 623; Downloads: 55
.pdf Full text (1,35 MB)

3.
PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA
Sabina Žugman Šavc, 2015, master's thesis

Abstract: Spremembe so postale že skoraj vsakodnevna stalnica v poslovnem svetu. Nenehno spreminjajoči zunanji in notranji dejavniki poslovnega okolja, silijo podjetja, da se s temi spremembami neprestano spopadajo in se jim prilagajajo. Da bi se podjetje v takšnih razmerah uspešno razvijalo, mora biti vodstvo podjetja sposobno spremembe pravočasno zaznati in tudi ukrepati. Ugotoviti morajo ali dane spremembe podjetju predstavljajo priložnosti ali pa mogoče nevarnosti in na podlagi tega iskati najboljše razvojne možnosti. Cilje vsakega podjetja, kot so obstoj in razvoj, doseganje poslovne uspešnosti, ohranjanje konkurenčnega položaja in zadovoljstvo vseh udeležencev podjetja, pa lahko podjetje doseže in uresniči le s pravilno usmerjenim in planiranim razvojem. V magistrskem delu smo proučevali planiranje razvoja podjetja Plastika Skaza d.o.o., ki se ukvarja z brizganjem plastike in predelavo plastičnih mas. Najprej smo podali teoretična izhodišča, mnenja in spoznanja različnih avtorjev, ki smo jih nato uporabili pri samem planiranju proučevanega podjetja. V empiričnem delu smo se osredotočili na planiranje njegovega razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa. S pomočjo proučevanj vrednot vseh pomembnih udeležencev podjetja, proučevanj samega podjetja in njegovega okolja, opredelitvijo njegovih prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, smo za omenjeno podjetje predlagali temu primerno vizijo in politiko. Po predlagani viziji ter politiki, je sledila še opredelitev razvojnih strategij. Na podlagi proučevanj programsko-tržnih področij, iskanjem strateških možnosti ter vrednotenjem razvojne uspešnosti podjetja, smo za podjetje predlagali in izbrali optimalne strategije. Empirični del smo zaključili z izdelavo uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja za naslednja štiri leta poslovanja. Pri izdelavi programa smo upoštevali strateške potenciale, ki jih podjetje že ima ali pa jih potrebuje za realizacijo predlaganih razvojnih strategij in planiranega razvoja.
Keywords: Vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, zunanje in notranje poslovno okolje, planiranje razvoja, uresničitveni program.
Published: 30.10.2015; Views: 1407; Downloads: 445
.pdf Full text (1,28 MB)

4.
OBVLADOVANJE KRIZE PODJETJA NA RAVNI STRATEŠKEGA MANAGEMENTA
Boštjan Zver, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Obvladovanje krize je nujen koncept, v okviru katerega se je treba odločati in sprejemati ukrepe na ravni strateškega managementa, ne samo zato, da bi podjetje obvladalo krizo, ko do nje dejansko pride, ampak tudi zato, da se preprečijo morebitne prihodnje krizne situacije. Treba se je zavedati, da delovanje v smeri obvladovanja kriznih situacij že, ko se začnejo pojavljati prvi simptomi, kot nekakšni znanilci negotovih časov poslovanja, mnogokrat ni samo cenejše, ampak je tudi manj stresno za vse udeležence poslovnega sistema, prav tako pa tudi management ne izgubi verodostojnosti v notranjem okolju podjetja in tudi ne v zunanjem okolju. V teoretičnem delu magistrskega dela je predstavljen celoten koncept planiranja obvladovanja krize, pri čemer so proučeni in izbrani najpomembnejši oziroma najustreznejši ukrepi in strategije, ki jih podjetje mora izbrati in uresničevati, da lahko obvladuje krizne situacije. V aplikativnem delu magistrskega dela pa je pozornost namenjena proučevanju obvladovanja krize podjetja na ravni strateškega managementa ob primeru podjetja Panvita, Prašičereja Nemščak, d. o. o. Raziskava je potekala predvsem na osnovi spoznanj kriznih modelov po Pümpinu in Prangeju (1995) ter Kropfbergerju (2003). Raziskava planiranja razvoja podjetja kot ukrepa obvladovanja krize na ravni strateškega managementa je potekala na osnovi spoznanj MER-ovega modela integralnega managementa. Na ravni strateškega managementa je bila pozornost namenjena iskanju strateških možnosti in strategij, njihovega vrednotenja ter izbire in programiranja uresničitve planiranega razvoja podjetja Panvita, Prašičereja Nemščak, d. o. o.
Keywords: obvladovanje krize, razreševanje krize, planiranje razvoja, strategije podjetja, ekonomsko vrednotenje in izbira strategij podjetja v krizi, iskanje strateških možnosti in strategij podjetja v krizi, uresničitveni program planiranega razvoja podjetja
Published: 01.07.2010; Views: 3642; Downloads: 598
.pdf Full text (1,48 MB)

Search done in 0.56 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica