1. Implementacija sistema za upravljanje skladišča (WMS) v podjetju Big Bang : diplomsko deloMatevž Vuga, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo predstavili implementacijo sistema za upravljanje skladišč WMS podjetja Trace Solutions v podjetju Big Bang. Opisali smo razvoj in delovanje sistema WMS z vsemi procesi in izzivi, s katerimi smo se soočali pri menjavi obstoječega sistema WMS. Predstavili smo stroške in sredstva, ki so bila potrebna za implementacijo novega sistema WMS. Ker je skupina Big Bang prisotna tudi na Hrvaškem, v Srbiji ter v Bosni in Hercegovini, je eden od ciljev menjave WMS, da bomo lahko rešitev razširili tudi v centralna skladišča v omenjenih državah.
V osrednjem delu diplomskega dela smo se osredotočili na procese prevzema, uskladiščenja, priprave in odpreme blaga. Ti procesi se v WMS spreminjajo glede na tip blaga in tehnologije, ki jih je podjetje vpeljalo s prenovo dela v skladišču. V skladišču hranimo blago za več lastnikov, zato je bilo treba temu prilagoditi tudi nadzor in upravljanje z zalogami ter inventuro blaga.
V zaključku diplomskega dela smo pregledali še kazalnike uspešnosti, ki jih vodimo v skladišču, in pripravili analizo dela zaposlenih pred in po uspešno opravljeni implementaciji novega sistema za upravljanje skladišč WMS. Število pripravljenih najav za izdajo blaga se je po uvedbi novega sistema WMS dvignilo za 7 %, število postavk pa za 35 %. Keywords: sistem za upravljanje skladišč – WMS, prevzem blaga, komisioniranje, odprema blaga, sistem za načrtovanje virov podjetja – ERP Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 552; Downloads: 30 Full text (3,21 MB) |
2. Prepoznavanje in upravljanje talentov v malih in srednje velikih podjetjih v slovenijiHana Trtnik, 2023, master's thesis Abstract: Magistrska naloga se osredotoča na problematiko upravljanja talentov v malih in srednje velikih podjetjih (MSP) v Sloveniji, ki kljub svoji pomembni vlogi v gospodarstvu ni ustrezno raziskano področje za tovrstno upravljanje. Najprej skozi teoretični del obravnavamo pojem upravljanja talentov, ki je opredeljen kot sistematično privabljanje, prepoznavanje, razvoj, angažiranje in zadrževanje posameznikov, ki prinašajo posebno vrednost organizaciji. V MSP pa se zaradi svojih omejenih virov, centraliziranega upravljanja in manjše profesionalnosti soočajo s posebnimi izzivi pri privabljanju in zadrževanju talentov. Nato sledi empirični del na osnovi izvedenih anonimnih intervjujev managerjev posameznih organizacij. Z njimi smo raziskovali mnenja managerjev v MSP v Sloveniji o prepoznavanju in upravljanju talentov ter njihovo pripravljenost za razvoj na tem področju. Naši cilji vključujejo ugotavljanje stališč managerjev, prikaz različnih vidikov managementa talentov, raziskovanje vzrokov za neučinkovito prepoznavanje in zadrževanje talentiranih kadrov ter pregled obstoječih praks in možnih rešitev za izboljšanje tega področja.
Rezultati razkrivajo, da je upravljanje talentov postalo ključno orodje za organizacije ne glede na njihovo velikost. Organizacije se vedno bolj zavedajo pomena prepoznavanja, razvoja, privabljanja in zadrževanja ključnih talentov kot ključnega vira konkurenčne prednosti.
Raziskava poudarja, da se MSP v Sloveniji soočajo s specifičnimi izzivi, kot so omejeni kadrovski viri, pomanjkanje strukturiranih procesov in omejen dostop do aktualnih pristopov na področju upravljanja talentov. Kljub temu so organizacije izkazale prizadevanja za izvajanje aktivnosti, kot so mentorstva, usposabljanja, izobraževanja in izboljšanje delovnih pogojev, kar prispeva k razvoju in zadrževanju talentov.
Opozarjamo tudi na potrebo po nadaljnjih raziskavah in inovativnih pristopih za bolj učinkovito upravljanje talentov v MSP. Prav tako se poudarja pomen razvoja smernic in praktičnih rešitev, ki bi MSP v Sloveniji pomagale bolje upravljati s svojimi talenti. Celovito raziskovalno in praktično delo na tem področju bi lahko prispevalo k izboljšanju konkurenčnosti in trajnostne rasti MSP ter slovenskega gospodarstva kot celote. Keywords: talenti, prepoznavanje talentov, upravljanje talentov, mala in srednje velika podjetja Published in DKUM: 11.01.2024; Views: 445; Downloads: 44 Full text (1,21 MB) |
3. Odpornost družinskih podjetij v času krizeAnže Slodej, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga raziskuje dejavnike odpornosti družinskih podjetij v obdobju krize, pri čemer se osredotoča na vpliv nasledstva in inovacij ter prilagodljivosti. Rezultati raziskave jasno kažejo, da kljub pomembnosti nasledstva za kontinuiteto družinskega podjetja, ta dejavnik sam po sebi nima izjemnega vpliva na njegovo odpornost v času krize. Nasprotno pa se izkaže, da imajo inovacije ključno vlogo pri izboljšanju odpornosti družinskih podjetij v spremenljivih gospodarskih okoliščinah. S poglobljenim intervjujem z vodstvom in analizo strategij, ki ga je podjetje uporabilo za premagovanje kriz, je jasno razvidno, da inovativno razmišljanje, agilnost in prilagodljivost močno prispevajo k uspešnemu obvladovanju negotovosti in prehodu skozi krizne dogodke. Poudariti je treba tudi, da so družinska podjetja, v primerjavi z nedružinskimi, izkazala večjo prilagodljivost v času kriznih razmer. V sklepni analizi ugotavljamo, da čeprav ostaja nasledstvo ključni dejavnik za dolgoročno trajnost družinskega podjetja, sta inovacije in prilagodljivost tisti, ki izstopata kot ključno orodje za ohranjanje in povečanje odpornosti v obdobjih gospodarskih kriz. To se še posebej izkazuje v primerjavi med družinskimi in nedružinskimi podjetji, pri čemer se družinska podjetja izkažejo kot bolj prilagodljiva ter bolje pripravljena na spopadanje z izzivi spreminjajočega se okolja. Keywords: Odpornost, družinska podjetja, kriza, upravljanje kriznih situacij, prilagodljivost, načrtovanje nasledstva. Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 504; Downloads: 59 Full text (1,12 MB) |
4. Vpliv mešane resničnosti na poslovanje podjetjaNastja Demirovič, 2023, master's thesis Abstract: Mešana resničnost je tehnologija, ki združuje fizični in digitalni svet ter ustvarja novo resničnost. Mešana resničnost se vse bolj uporablja v poslovnem svetu in pomembno vpliva na uspešnost poslovanja. Podjetjem omogoča ustvarjanje poglobljenih izkušenj, ki pritegnejo stranke in zaposlene na načine, ki prej niso bili mogoči. Ena od ključnih prednosti je, da izboljša uporabniško izkušnjo. Podjetja strankam lahko zagotavljajo poglobljeno in interaktivno izkušnjo, ki jim omogoča ogled in interakcijo z izdelki ali storitvami na bolj privlačen način. To lahko vodi do povečanega zadovoljstva strank in zvestobe blagovni znamki.
Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje pomembno vpliva tudi na uspešnost zaposlenih. Z uporabo mešane resničnosti za usposabljanje in razvoj se lahko zaposleni naučijo novih veščin in procesov v poglobljenem in interaktivnem okolju. To vodi do višjih stopenj zadrževanja in izboljšane učinkovitosti. Poleg tega lahko izboljša sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ekipam omogoča, da delajo skupaj v virtualnem okolju, ne glede na njihovo fizično lokacijo. To omogoča večjo prilagodljivost in produktivnost, saj lahko ekipe sodelujejo učinkoviteje in uspešneje.
Mešana resničnost je zelo primerna za poslovne procese, ki zahtevajo kombinacijo fizičnih in digitalnih interakcij, kot so oblikovanje izdelkov, prodaja in trženje, usposabljanje in izobraževanje ter sodelovanje na daljavo.
Na splošno ima uporaba mešane resničnosti pozitiven vpliv na poslovno uspešnost. Izboljšuje uporabniško izkušnjo, povečuje učinkovitost zaposlenih ter omogoča boljše sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ker se še naprej razvija in postaja bolj dostopna, je verjetno, da bo njen vpliv na poslovno uspešnost le še naraščal. Keywords: Umetna inteligenca, razširjena resničnost, računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, internet stvari, ključni kazalnik uspešnosti, mešana resničnost, virtualna resničnost Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 479; Downloads: 44 Full text (1,23 MB) |
5. Krizno upravljanje : turistične destinacije in podjetjaBarbara Pavlakovič Farrell, Dunja Koren, 2023, independent scientific component part or a chapter in a monograph Abstract: »Pričakovati nepričakovano« je zagotovo temeljni moto sodobnih organizacij, če želijo preživeti v svetu, kjer iz ene krizne situacije že skočimo v drugo krizno situacijo. Prav zato izpostavljamo velik pomen kriznega upravljanja tudi za destinacijske organizacije, da se lahko spopadejo z aktualnimi izzivi. Ravno ustrezno reševanje kriznih situacij, primeren odziv in na koncu proces učenja iz doživetih izkušenj lahko naredijo destinacijo odporno in sposobno novega razvoja. V poglavju najprej predstavimo teoretične osnove in definicije krize, njene značilnosti in oblike. Nadaljujemo z definicijo kriznega upravljanja in opisom posameznih faz tega procesa. Nato predstavimo sistem kriznega upravljanja v turizmu in izpostavimo pomen dobre organiziranosti ekipe, odgovorne za izvedbo kriznega upravljanja. Potem predstavimo temelje krizne zakonodaje v Republiki Sloveniji in priporočila za pripravo priročnika za krizno upravljanje v turizmu. Priročnik za krizno upravljanje naj zajema spisek možnih kriz, opis deležnikov, opis splošnih aktivnosti, diagram poteka usklajevanja in načrt kriznih komunikacij. Poglavje zaključimo s primeri dobre prakse, v katerih so uspešno izvajali krizno upravljanje in rešili negotove situacije. Keywords: krize, krizno upravljanje, destinacijska organizacija, turizem, turistična podjetja Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 540; Downloads: 35 Full text (29,07 MB) This document has many files! More... |
6. Implementacija GDPR v organizacijo : študija primera izvajalcaKristina Pavli, 2022, master's thesis Abstract: Nesprejetje novega nacionalnega Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) na izpolnjevanje zakonskih skladnosti v organizacijah vpliva negativno. Onemogoča polno uveljavljanje Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR), urejanje določenih področij v luči obstoječega zakona ZVOP-1 je nepregledno, določene določbe pa je nujno v celoti nadomestiti s posodobitvami upoštevajoč GDPR. Oteženo je tudi delo nadzornega organa, tj. Informacijskega pooblaščenca Republike Slovenije (IP). Težave imajo tudi izvajalci implementacije GDPR v organizacijah, kar se ugotavlja preko študije primera izvajalca v tem delu.
Med ključna področja in poudarke področja varstva osebnih podatkov pri implementaciji se uvrščajo vgrajeno in privzeto varstvo podatkov, načela in pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov, veljavna privolitev, transparentnost obdelave z zagotavljanjem informacij do osebnih podatkov (za posameznike), izvajanje pravic posameznikov, pogodbe o pogodbeni obdelavi osebnih podatkov, evidenca dejavnosti obdelave, varnost obdelave, kršitve varstva osebnih podatkov, ocena učinka v zvezi z varstvom podatkov, pooblaščena oseba za varstvo podatkov, prenos podatkov v tretje države ali mednarodne organizacije.
Za implementacijo so pomembni še analiza stanja pred vpeljavo in obdobne revizije, preko katerih se prepozna stanje sistema v organizaciji in izpostavijo pomanjkljivosti za podajo priporočil za potrebno nadgradnjo.
Upoštevati je potrebno pravni in informacijsko-tehnološki (IT) vidik skladnosti, priporoča se uporaba PDCA kroga, implementacija pa je na ta način (preko načrtovanja, izvajanja, preverjanja in ukrepanja) stalno, kontinuirano dejanje, ki zaradi zahtev poslovnega in zakonodajnega okolja zahteva celovit oziroma sistemski pristop. K njemu v svojih smernicah in priporočilih stremi tako nadzorni organ kot tudi izvajalec implementacije, kar se odraža v obravnavani dokumentaciji. Keywords: osebni podatki, upravljanje z osebnimi podatki, podjetja, varstvo osebnih podatkov, GDPR, implementacija GDPR, študija primera, magistrska dela Published in DKUM: 26.09.2022; Views: 906; Downloads: 152 Full text (2,68 MB) |
7. Presoja kakovosti upravljanja in vodenja v javnem neprofitnem podjetju z uporabo Kraljeve metodeAnja Kupčič, 2021, master's thesis Abstract: Potreba po kakovostnem upravljanju in vodenju podjetij je ključna za dolgoročno uspešnost podjetja, njegovo rast in razvoj. Praviloma, kot podjetja razumemo tista, katerih namen je ustvarjanje dobička na prostem trgu, takšna podjetja se vodijo in upravljajo s ciljem večanja dobička. V magistrski nalogi ločimo med javnimi in zasebnimi podjetji ter med profitnimi in neprofitnimi. Javna podjetja so tista, ki so v lasti države, kot neprofitna podjetja pa opredeljujemo tista, katerih cilj ni ustvarjanje dobička, temveč zagotavljati storitve, ki so v korist širši družbi. Kot primer javnega neprofitnega podjetja obravnavamo javni sklad, pravna podlaga katerega je opredeljena z Zakonom o javnih skladih. V teoretičnem delu naloge, upravljano-vodstveni proces temelji na MER-ovem modelu integralnega managementa, v katerem imata vizija in politika podjetja osrednjo vlogo. Vizija določa politiko podjetja, ki vsebuje poslanstvo, smotre in temeljne cilje. Politika podjetja se uresničuje neposredno na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge opredelimo zakaj je upravljano-vodstveni proces pomemben za vse vrste podjetij, tudi javno neprofitno podjetje ter izpostavimo nekatere posebnosti upravljanja in vodenja v tej vrsti podjetij. Posebnosti se kažejo predvsem v drugačnem motivu vodenja, v zasledovanju drugačnih vizij in poslanstva. Predstavimo pomembne elemente za učinkovito in uspešno vodenje javnega neprofitnega podjetja, med katerimi je tudi kultura, etika in verodostojnost. Za presojo kakovosti politike podjetja predstavimo Kraljevo metodo in ugotovimo, da jo lahko uporabimo tudi na primeru javnega neprofitnega podjetja, npr. javnega sklada. Kot primer javnega sklada v drugem delu naloge predstavimo Slovenski podjetniški sklad, ki je ustanovljen z namenom zagotavljanja olajšanega dostopa do finančne in vsebinske podpore za mikro, mala in srednje velika podjetja. Njegovo delovanje je določeno z Ustanovitvenim aktom Sklada, kjer je za upravljanje zadolžen nadzorni svet, za vodenje pa direktor. Analiziramo vizijo ter politiko podjetja, ki jo ima Sklad zapisano v internih dokumentih. V nadaljevanju opredelimo strategije podjetja ter kulturo, etiko in verodostojnost, kot pomemben uspešnostni dejavnik. Magistrsko nalogo zaključimo s presojo vodenja in upravljanja podjetja s pomočjo Kraljeve metode, kjer s popisom značilnosti preko 60 različnim postavk, pridemo do ugotovitev o modelih managementa, ki prevladujejo na Skladu. Keywords: upravljanje, vodenje, javna neprofitna podjetja, MER-ov model integralnega managementa, presoja politike podjetja, Kraljeva metoda Published in DKUM: 21.10.2021; Views: 1019; Downloads: 135 Full text (1,50 MB) |
8. Analiza orodij za delo na daljavo in ocena pripravljenosti organizacij na spremembe pogojev dela : master's thesisKamelija Chavdarova, 2021, master's thesis Abstract: During the Covid-19 pandemic, many companies have been forced to do remote work overnight to increase social distancing. This means new challenges, both for organizations as a whole and for the individuals within the organization who need to handle governance-related aspects and functions. Both managers and employees now need to accept these new conditions, partly to handle the changes that new governance structures entail, but above all to ensure that the business can be conducted in a satisfactory and successful manner. The e-collaboration tools thus play a crucial role in how employees can carry out their work from home in a similar way as in office, without losing productivity. The purpose of this master’s thesis is to research if the scenario for remote working is included in the strategic plan and companies are prepared to work from home. A survey questionnaire was conducted on 61 respondents from various ICT organizations, were forced to switch to remote work during the pandemic, focusing on examining productivity and underlying factors and experience of workers who are remote working. Keywords: delo na daljavo, e-sodelovanje, orodja, IT podjetja, upravljanje, motivacija, produktivnost, pandemija Published in DKUM: 24.05.2021; Views: 897; Downloads: 144 Full text (1,42 MB) |
9. Kritični dejavniki uspeha pri uvajanju rešitve za upravljanje odnosov s strankamiSabina Majcen, 2019, master's thesis Abstract: Da pa bi CRM rešitev bila v podjetju uspešno uvedena, sprejeta in kasneje tudi uporabljena pa moramo paziti na kritične dejavnike uspeha, ki ji lahko opredelimo tudi kot nekakšne nujne aktivnosti v podjetju pri uvedbi rešitve CRM. V nalogi smo preučili teoretično ozadje CRM rešitve in kasneje izdelali tudi model skozi katerega smo preverili tudi pomembnost kritičnih dejavnikov uspeha glede na velikost podjetja, glede na način uvedbe CRM rešitve in glede na faze uvajanja CRM rešitve. Keywords: upravljanje odnosov s strankami, kritični dejavniki uspeha, način uvedbe, velikost podjetja, uvedba rešitve CRM Published in DKUM: 25.11.2019; Views: 1774; Downloads: 151 Full text (1,78 MB) |
10. Upravljalno-vodstveni proces družinskega podjetja Amon, d. o. o., s poudarkom na ravni politike podjetja in strateškega managementaInes Debelak, 2018, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu proučujemo upravljalno-vodstveni proces v podjetju Amon, d. o. o., s poudarkom na politiki podjetja in strateškem managementu. V podjetju se ukvarjajo s pridelavo domačih izdelkov, ki jih postrežejo v svoji restavraciji in ponujajo tudi v trgovini. Podjetje uvrščamo med mikro podjetja. Keywords: politika podjetja, strateški management, upravljanje, MER model integralnega managementa, družinsko podjetje Published in DKUM: 29.11.2018; Views: 1158; Downloads: 149 Full text (1,15 MB) |