| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 74
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Podatkovne baze v poslovanju
Marsel Graber, 2024, undergraduate thesis

Abstract: S podatki se ljudje srečujemo na vsakem koraku že tisoče let, zato jih je zaradi ogromne količine smiselno urediti in postaviti na ustrezna mesta. Za shranjevanje in delo s podatki uporabljamo podatkovne baze, ki pa so si med seboj različne. Prav tako imamo različne vrste podatkov, ki jih lahko na grobo delimo na strukturirane, nestrukturirane in delno strukturirane podatke. Vsi imajo nekaj skupnih a tudi veliko različnih lastnosti, ki jih delajo drugačne in bolj specifične. Delo s podatki ustvarja veliko število delovnih mest, ker pa je podatkov iz dneva v dan več je vseskozi potreba po novi delovni sili, nastajajo nova delovna mesta in nenehno si je potrebno pridobivati nova strokovna znanja, da lahko izpolnjujemo pričakovanja podjetij na tem področju. S podatkovnimi bazami in podatki lahko delajo tudi osnovni poslovni uporabniki, vendar zgolj v omejeni količini, saj nimajo naprednega znanja s tega področja. V kolikor želimo z našimi podatki doseči dodano vrednost za podjetja moramo te pravilno shranjevati in kasneje za njih uporabljati določena orodja, ki so si glede na tip podatkov lahko zelo raznolika. Podatke modeliramo, da jih spravimo v ustrezno obliko in da lahko iz njih iztisnemo kar se da veliko. Pri tem nam prav pridejo tudi sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami, ki so za doseganje dobrih rezultatov v podjetjih dandanes skoraj nuja. Sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami nam omogočajo, da iz že pridobljenih podatkov z različnimi pristopi analiziramo in pridobimo odgovore na vprašanja, ki smo si jih zastavili in izboljšamo poslovanje podjetja. Za različne tipe podatkov imamo različne strukture baz, ki se skozi čas nenehno spreminjajo in izboljšujejo. Vsekakor pa v zadnjem času v ospredje prihaja umetna inteligenca, ki je v veliki meri že prisotna v podatkovnih bazah in obratno, enako velja tudi za orodja, ki se uporabljajo pri analizi podatkov. Trendi na področju podatkovnih baz pa v zadnjih letih temeljijo tudi na čim večjem vključevanju strojnega učenja, razširjanju sistemov za upravljanje s podatki in širitev teh v oblačne rešitve.
Keywords: podatkovne baze, strukturirani podatki, nestrukturirani podatki, sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami (SUPB), modeliranje podatkov, orodja za strukturirane in nestrukturirane podatke
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (1,62 MB)

2.
Proces upravljanja incidentov informacijske varnosti banke X: študija primera : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Matej Enci, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Grožnje iz sveta informacijske varnosti postajajo vse pogostejši pojav, pri čemer napadalci, z uporabo različnih tipov kibernetskih napadov, poskušajo pridobiti občutljive podatke in finančna sredstva ali povzročiti škodo žrtvam napada. Z namenom učinkovitega zoperstavljanja tovrstnim grožnjam se vzpostavljajo celovite varnostne politike, ki vsebujejo oblikovane smernice in okvirje za zaščito informacijskih sistemov ter z njimi povezane podatke. Zaradi vse hitrejšega razvoja in povečanja kompleksnosti groženj je nujno potrebno posodabljanje varnostnih politik s ciljem proaktivnega prilagajanja novim, naprednejšim grožnjam. V diplomskem delu je bil, s ciljem proaktivnega prilagajanja na sodobne grožnje, opravljen pregled aktualne literature ter dobrih praks iz področja informacijske varnosti. Skladno z literaturo je bila nato izvedena analiza varnostne politike procesa upravljanja incidentov informacijske varnosti, pri čemer se je osredotočalo na študijo primera, z namenom pridobitve konkretnega vpogleda v realno okolje. Po opravljeni analizi so bile odkrite pomanjkljivosti in pripravljene izboljšave, s pomočjo katerih lahko organizacija pripravi še bolj sistematičen pristop k obravnavi incidentov informacijske varnosti. Ugotovitve so pokazale, da je v finančnem svetu velik poudarek na zaščiti pred kibernetskimi grožnjami, katera je tudi regulirana iz strani revizijskih organov. Poleg zagotavljanja skladnosti z regulativnimi zahtevami še vedno obstaja prostor za zagotovitev naprednejše zaščite pred grožnjami, ki pa je odvisen od strateških ciljev organizacije ter finančnih virov, namenjenih za zagotavljanje informacijske varnosti. Te ugotovitve so lahko pomembne za strokovnjake iz področja informacijske varnosti, katerim služijo kot dobre prakse za upravljanje informacijske varnosti.
Keywords: informacijska varnost, varnostna politika, kibernetske grožnje, varnost podatkov, upravljanje tveganj, diplomske naloge
Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (1,00 MB)

3.
Implementacija GDPR v organizacijo : študija primera izvajalca
Kristina Pavli, 2022, master's thesis

Abstract: Nesprejetje novega nacionalnega Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) na izpolnjevanje zakonskih skladnosti v organizacijah vpliva negativno. Onemogoča polno uveljavljanje Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR), urejanje določenih področij v luči obstoječega zakona ZVOP-1 je nepregledno, določene določbe pa je nujno v celoti nadomestiti s posodobitvami upoštevajoč GDPR. Oteženo je tudi delo nadzornega organa, tj. Informacijskega pooblaščenca Republike Slovenije (IP). Težave imajo tudi izvajalci implementacije GDPR v organizacijah, kar se ugotavlja preko študije primera izvajalca v tem delu. Med ključna področja in poudarke področja varstva osebnih podatkov pri implementaciji se uvrščajo vgrajeno in privzeto varstvo podatkov, načela in pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov, veljavna privolitev, transparentnost obdelave z zagotavljanjem informacij do osebnih podatkov (za posameznike), izvajanje pravic posameznikov, pogodbe o pogodbeni obdelavi osebnih podatkov, evidenca dejavnosti obdelave, varnost obdelave, kršitve varstva osebnih podatkov, ocena učinka v zvezi z varstvom podatkov, pooblaščena oseba za varstvo podatkov, prenos podatkov v tretje države ali mednarodne organizacije. Za implementacijo so pomembni še analiza stanja pred vpeljavo in obdobne revizije, preko katerih se prepozna stanje sistema v organizaciji in izpostavijo pomanjkljivosti za podajo priporočil za potrebno nadgradnjo. Upoštevati je potrebno pravni in informacijsko-tehnološki (IT) vidik skladnosti, priporoča se uporaba PDCA kroga, implementacija pa je na ta način (preko načrtovanja, izvajanja, preverjanja in ukrepanja) stalno, kontinuirano dejanje, ki zaradi zahtev poslovnega in zakonodajnega okolja zahteva celovit oziroma sistemski pristop. K njemu v svojih smernicah in priporočilih stremi tako nadzorni organ kot tudi izvajalec implementacije, kar se odraža v obravnavani dokumentaciji.
Keywords: osebni podatki, upravljanje z osebnimi podatki, podjetja, varstvo osebnih podatkov, GDPR, implementacija GDPR, študija primera, magistrska dela
Published in DKUM: 26.09.2022; Views: 906; Downloads: 147
.pdf Full text (2,68 MB)

4.
Upravljanje podatkov in informacijska varnost znotraj turistične industrije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Petra Pasutto, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Upravljanje s podatki v turistični industriji predstavlja velik razkorak med uporabnikovo zasebnostjo in storitvijo. Velik pretok podatkov zagotavlja boljšo kakovost analitike storitve, obenem pa povečuje tveganje na področju varovanja podatkov. Slednje predstavlja drugo obliko varnosti, in sicer fizično varnost. Kibernetska varnost se je tako razvila kot nova oblika varovanja informacijskih podatkov. Hiter dostop do podatkov nam tako lahko prihrani ogromno časa. Zaključno delo prikazuje pomen uporabe podatkov s pomočjo informacijske tehnologije v turistični industriji v razmerju z uporabnikom oziroma gostom. Ugotovljeno je bilo, da večina uporabnikov pri uporabi pametnih sistemov, še posebej v času potovanja, pri predaji podatkov ni zadostno ozaveščena o pomembnosti preventivnih ukrepov pred grožnjami, ki nad podatki pretijo. Pomemben del naloge predstavljajo ugotovitve o zaznavanju tveganja s strani uporabnikov, ki smo jih oblikovali na podlagi podatkov, zbranih z anketo. Rezultati kažejo, da se uporabniki pri posredovanju ali predložitvi osebnih podatkov ne počutijo ogrožene. Neprijetne posledice, ki jih prinese zloraba podatkov, občutijo šele v trenutku, ko pride do same zlorabe. Zaradi občutljive narave teh podatkov je potrebno veliko več pozornosti nameniti uporabi osebnih podatkov.
Keywords: podatki, upravljanje podatkov, varnost osebnih podatkov, informacijska varnost, turistična industrija, diplomske naloge
Published in DKUM: 02.11.2021; Views: 901; Downloads: 111
.pdf Full text (1,58 MB)

5.
6.
Uporaba programa energy manager pro v laboratorijskem sistemu za upravljanje z energijo : magistrsko delo
Rok Pušnik, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je opisan laboratorijski eksperimentalni sistem, ki se uporablja za razvoj naprednega algoritma za upravljanje z energijo. Pojasnjeno je delovanje programa Energy Manager PRO z namenom ovrednotenja njegove ustreznosti za vključitev v laboratorijski eksperimentalni sistem, kjer bo uporabljen kot pomožno orodje pri razvoju samostojne odločitvene logike sistema za upravljanje z energijo zunaj omenjenega programa. Zaključno delo je mogoče uporabiti tudi kot pomoč pri začetku uporabe programa Energy Manager PRO, čemur so prilagojeni tudi opisi. Predstavljeno je delovanje programa po njegovi vključitvi v laboratorijski eksperimentalni sistem, kar predstavlja realen primer uporabe. Na koncu so dodani nasveti, koristni za ustrezno namestitev in delovanje programa.
Keywords: Energy Manager PRO, sistem za upravljanje z energijo, obdelava podatkov
Published in DKUM: 28.01.2021; Views: 1043; Downloads: 88
.pdf Full text (4,89 MB)

7.
Uvedba računalniške podpore za potrebe vodenja servisa v podjetju Elesprom Inženiring d. o. o.
Matija Kralj, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes se na trgu pojavlja vedno večja konkurenca med podjetji. Za doseganje konkurenčnih prednosti mora podjetje nuditi tudi poprodajne storitve. Ena izmed najpogostejših poprodajnih storitev je servis ter garancija. Za organizacije je priporočljivo, da imajo čimvečji del svojega poslovanja podrpt z računalniškimi rešitvami. Za podporo vodenja servisa lahko podjetje računalniške rešitve samo izdela, jih najame ali kupi specifično za to funkcijo ali pa jih najame ali kupi kot del celovite računalniške rešitve. V kolikor podjetje še ne uporablja celovite rešitve je smiselno razmislitvi o uvedbi le te. V kolikor to predstavlja podjetju prevelik strošek se mora odločiti med najemom in izdelavo posamezne rešitve, če v organizaciji ni dovolj tehničnega znanja za izvedbo takšne rešitve je najbolj smiseln nakup ali najem že obstoječe.
Keywords: baze podatkov, informacijske rešitve, sistemi za upravljanje z bazami podatkov, servisni modul
Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 1138; Downloads: 56
.pdf Full text (2,17 MB)

8.
Optimizacija procesa avtomatskega nanosa 2d kod za sledenje končnim izdelkom v proizvodni liniji podjetja lek d.d. : magistrsko delo
Jan Krneža, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava proces optimizacije avtomatskega nanosa 2D kod za sledenje končnim izdelkom v proizvodnji liniji podjetja Lek d. d. Predstavljen sta sistema kanban in e-kanban ter primerjava med sistemoma. Opisan je proces zagotavljanja sledljivosti in tehnologije povezane z zagotavljanjem sledljivosti. Prikazan je pomen programske opreme za vodenje proizvodnje, povezava med njimi in princip načina vodenja proizvodnje v podjetju Lek d. d. V nalogi je predstavljen proces poteka pakiranja in različne tehnologije označevanja za sledenje končnim izdelkom, kar je predmet obravnave naloge.
Keywords: Kanban, e-kanban, sledljivost, sistem načrtovanja virov v podjetju, SAP, sistem za upravljanje proizvodnje, Werum, sistem za nadzor, vodnje in zbiranje podatkov, označevanje, označba tiskanje, brizgalni tisk, lasersko označevanje
Published in DKUM: 15.10.2020; Views: 1105; Downloads: 11
.pdf Full text (2,86 MB)

9.
Umetna inteligenca v sistemih za upravljanje odnosov s strankami
Tamara Krajnc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Hiter tehnološki napredek na področju digitalizacije in podatkov ter analitike je omogočil nastanek novih poslovnih inovacij in novih oblik konkurence. Tehnologija se razvija na področju robotike, analitike in umetne inteligence. Nekatera podjetja pridobivajo konkurenčno prednost pri uporabi podatkov in analitike, kar omogoča hitrejše in obsežnejše sprejemanje odločitev na podlagi dokazov, pridobivanju različnih vpogledov in optimizacije procesov. Umetna inteligenca bo spremenila podjetja in ustvarila nove vrste podjetij. Tehnične inovacije so pomagale organizacijam z novimi možnostmi za doseganje strank. Sistem za upravljanje odnosov s strankami in umetna inteligenca sta zelo močna kombinacija, ki ustvarjata na digitalnem trgu. Ker je internet postal hrbtenica sodobnih prodajnih in trženjskih prizadevanj, se je moral CRM sistem razviti, da zajame in kategorizira nenehno naraščajoč tok signalov in podatkovnih točk. Cilj umetne inteligence v CRM sistemih je, da umetna inteligenca obvladuje analizo in pripravi pametna priporočila o strankah ali možnostih. Od 1028 organizacij po vsem svetu je 28% izjavilo, da so že sprejele umetno inteligenco, 41% pa jih je odgovorilo, da bodo to storile v dveh letih (Salesforce, 2019). Podjetja se zavedajo, da so njihova najdragocenejša sredstva odnosi s stankami. Dejstvo je, da izgradnja osebnih in socialnih odnosov postaja pomembno področje trženja. Podjetja upravljajo s podatki, kot so družabni marketing, maloprodajne podatkovne baze, zabeležena strankina aktivnost, logistika in podatki o podjetjih, da vzpostavijo kakovostne strategije CRM. Ker lahko velike količine podatkov zagotovijo vzorec informacij strank, lahko podjetja napovedujejo in predpostavljajo, kakšne so potrebe svojih strank danes. Velike količine podatkov so pomagale oblikovati številne industrijske panoge in spremenili način delovanja podjetij danes.
Keywords: umetna inteligenca, sistemi za upravljanje odnosov s strankami, velike količine podatkov, tehnologija
Published in DKUM: 10.12.2019; Views: 1691; Downloads: 228
.pdf Full text (1,14 MB)

10.
Obvladovanje kompleksnosti produktov s pomočjo PLM konfiguratorja znotraj koncerna proizvodnih podjetij in prodaje : magistrsko delo
Aleš Ješovnik, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen konfigurator kot aplikacija v sistemu PLM/PDM, ki pomaga k organiziranemu razvoju in poslovanju podjetij, v današnjem svetu kompleksnih izdelkov. Opisan je pomen kompleksnosti, s katero imajo današnja podjetja težave, kako jo primerno obvladovati. Opisana sta sistem PLM in njegova vloga v podjetju. Opisano je tudi, kako je sestavljen ter kako se prekriva in povezuje z drugimi sistemi. Predstavljene so tudi nekatere aplikacije v sistemih PDM, podrobneje pa je opisana aplikacija Product Configurator iz Teamcentra, ki je bila testirana v namen obvladovanja kompleksnosti izdelka v koncernu Containex. Končni rezultat magistrskega dela je konfigurator za produkt terase in bivalne enote. Predstavljene ugotovitve in rezultati testov bodo služili pri nadaljnjem odločanju o nakupu aplikacije Product Configurator v Teamcentru.
Keywords: življenjski cikel izdelka, upravljanje življenjskega cikla izdelka, kompleksni izdelki, kompleksnost, konfiguracija izdelka, informacijska podpora, podatki, upravljanje podatkov, programsko orodje, modeliranje
Published in DKUM: 30.11.2018; Views: 1543; Downloads: 204
.pdf Full text (4,60 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica