| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Natančni tokovno-napetostni pretvornik s hitrim odzivom
Teodor Rotvejn, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Zaključno delo Natančni tokovno-napetostni pretvornik s hitrim odzivom obravnava področje elektronike na splošno. Teoretični del zaključnega dela se posveča predvsem predstavitvi omenjenega področja. Tako je bralcem predstavljenega nekaj teoretičnega znanja, da lahko v glavnem delu zaključnega dela bolje razumejo vsebine. Glavni del zaključnega dela obsega načrtovanje, izdelavo in rezultate. Natančni tokovno-napetostni pretvornik je majhna naprava, ki pripomore k natančnejšemu merjenju v nizkih merilnih območjih, kot sta mA in μA.
Keywords: tokovno-napetostni pretvornik, upor, tiskano vezje, merilni sistem
Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (2,70 MB)

2.
Od neuspešnega nasilnega do uspešnega nenasilnega boja: od upora sepojev do osamosvojitve Indije : od upora sepojev do osamosvojitve Indije
Martin Utroša, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu primerjamo neuspešnost nasilnega in uspešnost nenasilnega boja v Indiji. Obravnavamo obdobje od upora sepojev leta 1857 do osamosvojitve Indije leta 1947. Indijska podcelina je od 17. stoletja dalje bila pod Britansko vzhodnoindijsko družbo, katera si je postopoma priključevala številne province in izpodrinila moč tamkajšnjega mogulskega imperija ter drugih vladarjev podceline. Britanska represija nad domačini in nespoštovanje tamkajšnjih verskih tradicij sta vodili do upora sepojev (indijskih vojakov družbe) leta 1857. Upor so Britanci krvavo zatrli, indijske muslimane pa so označili kot krivce za upor, ker so Britanci bili pristranski do hindujcev. Odnos med muslimani in hindujci se je zaradi tega poslabšal, medtem ko se je odnos med muslimani in Britanci proti koncu 19. stoletja izboljšal. Zaradi dviga indijskega nacionalizma v drugi polovici 19. stoletja je bil ustanovljen Indijski nacionalni kongres, ki naj bi zastopal interes indijskega prebivalstva, vendar je muslimanski del bil slabo zastopan, zato so muslimani v začetku 20. stoletja ustanovili Muslimansko ligo. Med prvo svetovno vojno leta 1915 se je v Indijo vrnil Mahatma Gandhi. Leta 1920 je začel svoje gibanje nenasilnega boja za indijsko neodvisnost. S programi nekooperacije, državljanske neposlušnosti in številnih gladovanj je prepričal Indijski nacionalni kongres, da je prevzel njegove metode in se pretvoril v pravo politično stranko. Gandhi in Mohammed Ali Jinnah, kasnejši predsednik Muslimanske lige, sta v začetku 20. stoletja stremela k enotni neodvisni Indiji, vendar je sčasoma nastala ideja o ločeni muslimanski državi v 30-ih letih 20. stoletja. Posledično sta nastali dve ločeni državni entiteti, Indija in Pakistan, oba dominiona Velike Britanije.
Keywords: Indija, upor sepojev, vzhodnoindijska družba, britanski radž, Mahatma Gandhi, osamosvojitev
Published in DKUM: 06.01.2023; Views: 893; Downloads: 89
.pdf Full text (4,08 MB)

3.
Upor ob prepričevanju v povezavi z osebnostnimi značilnostmi
Maruša Cizl, 2020, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bil raziskati, kako se izraženost osebnostnih značilnosti povezuje z uporom ob prepričevanju. Preverjali smo tudi, ali osebnostne značilnosti napovedujejo pojav učinka bumeranga, kako se upor ob prepričevanju in sprememba moči odnosa do začetnega stališča povezujta s starostjo in spolom ter kako na povezanost med spremenljivkami vpliva izbira socialno bolj ali manj zaželenega začetnega stališča. V raziskavo je bilo vključenih 567 oseb iz vse Slovenije, starih od 18 do 86 let, od tega 23 % moških in 77 % žensk. Udeleženci so na podlagi izhodiščnega besedila (Heinzeve dileme) izbrali eno od dveh ponujenih stališč (tj. izhodiščno stališče) in izpolnili osebnostni vprašalnik BFI-K (Rammstedt in John, 2005). Glede na izhodiščno stališče so bili nato izpostavljeni prepričevalnemu sporočilu, na koncu smo preverili še spremembo stališča ter spremembo odnosa do stališča (če se stališče ni spremenilo). Rezultati so pokazali, da je pri osebah, ki so izbrale socialno bolj zaželeno stališče in si premislile, bolj izražena sprejemljivost kot pri osebah, ki so se uspešno uprle prepričevanju, ekstravertnost pa se je izkazala za statistično pomemben napovednik učinka bumeranga. Posamezniki, ki so se odločili za socialno manj zaželeno stališče in so se uspešno uprli prepričevanju, so v povprečju starejši od tistih, ki so se prepričevanju uspešno uprli na podlagi socialno bolj zaželenega stališča. V prihodnjih raziskavah bi bilo smiselno vključiti še kontrolo izrabe samoregulacijskih resursov.
Keywords: upor ob prepričevanju, učinek bumeranga, sprememba odnosa do stališča, osebnost, sprejemljivost
Published in DKUM: 22.09.2020; Views: 918; Downloads: 64
.pdf Full text (758,64 KB)

4.
Optimizacija proizvodnje inox ohišij za močnostne upore : diplomsko delo
Jure Škafar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen problem pri izdelavi inox ohišij za močnostne upore, saj zahteva sama izdelava ohišij preveč časa, zato imamo posledično previsoke stroške. V delu sem analiziral proizvodnjo izdelave ohišij in s pomočjo mentorja v podjetju in zaposlenih v podjetju poiskal možnosti za pospešitev izdelave ohišij in tako podjetju pomagati prihraniti čas, potreben za izdelavo. V delu je prikazana tudi primerjava proizvodnje ohišja pred in po optimizaciji, navedenih pa je tudi nekaj statističnih podatkov.
Keywords: optimizacija, inox ohišja, močnostni upor, letna proizvodnja, kakovost
Published in DKUM: 06.01.2020; Views: 1000; Downloads: 201
.pdf Full text (2,09 MB)

5.
FIZIKALNA ANALIZA IN DIMENZIONIRANJE PROGE VLAKA SMRTI
Anže Meh, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene osnove, ki so potrebne za projektiranje vlakov smrti. V uvodnem delu je predstavljena kratka zgodovina vlakov smrti, njihova razvrstitev in grob opis njihovega sestava in delovanja. Drugi del prikazuje podrobnosti njihovega delovanja in matematično ter fizikalno analizo najpogosteje uporabljenih elementov. V tretjem delu pa je na primeru odseka proge vlaka smrti na grobo prikazano njegovo dimenzioniranje.
Keywords: vlak smrti, kinematika, dinamika, zračni upor, kotalno trenje, sestavljen jeklen prerez, SAP 2000
Published in DKUM: 01.04.2016; Views: 1669; Downloads: 162
.pdf Full text (8,01 MB)

6.
MERJENJE BATERIJSKEGA TOKA V ELEKTRIČNIH VOZILIH Z UPOROM SHUNT
Benjamin Ferlinc, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem prikazal razvoj shunt senzorja za merjenje baterijskega toka v električnih vozilih. Predstavljen je sistem podjetja Emsiso, ki se vgrajuje v električna vozila. V tem sistemu je uporabljen shunt senzor. Opisana je težava, do sedaj uporabljenega senzorja s Hallovim pojavom. Predpostavljene so prednosti in slabosti shunt senzorja v primerjavi z senzorjem na osnovi Hallovega pojava. Predstavljen je celoten razvoj senzorja od izbire komponent, komunikacije, galvanske izolacije do izdelave tiskanine. Izračunana in izmerjena je natančnost izdelanega senzorja. Opisan je postopek meritve offseta in kalibracije senzorja.
Keywords: Shunt upor, shunt sensor, baterijski tok, električno vozilo, balanser
Published in DKUM: 28.10.2015; Views: 2802; Downloads: 233
.pdf Full text (3,24 MB)

7.
NAČRTOVANJE ELEKTRIČNEGA UPORA ZA PRESKUŠANJE TALJIVIH VAROVALK
David Galinec, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena teorija električne upornosti, segrevanja in ohlajanja uporovnih materialov ter prehoda toplote. Predstavljene so merilne proge in obstoječi način preskušanja taljivih varovalk v laboratoriju ICEM-TC. Analizirane so trenutne zmožnosti ohmskih bremen. S pomočjo dograditve hladilnega sistema je izvedeno povečanje zmogljivosti obstoječih ohmskih bremen. Izvedeno je načrtovanje z opravljenimi izračuni za izdelavo električnega upora velike moči, za namen preskušanja taljivih varovalk.
Keywords: upor, varovalka, preskušanje, preskusni laboratorij, segrevanje.
Published in DKUM: 07.07.2015; Views: 1760; Downloads: 218
.pdf Full text (4,49 MB)

8.
SOCIALNI NEMIRI V BOLGARIJI V ZGODNJEM NOVEM VEKU
Robert Gašpar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Bolgari so eno tistih evropskih ljudstev, ki je svojo državo ustvarilo že v srednjem veku. To državo so slabili notranji boji med fevdalci, šibka osrednja oblast, vpadi Tatarov ter vojne s sosednjimi državami. Kljub temu so vzpostavili močno pravoslavno cerkev, bolgarska kultura pa je temeljila na kronikah, analih in letopisih vladarjev, patriarhov itd. Vse to pa se je spremenilo s prihodom močnega Osmanskega imperija. Bolgarija je postala prva balkanska država, ki si jo je Osmanski imperij popolnoma podredil. Pod novo oblastjo so Bolgari kot kristjani postali drugorazredni državljani z manj pravicami kot muslimani. V prvih stoletjih osmanske oblasti večjih uporov ni bilo. Kmalu so se med Bolgari začeli pojavljati posamezniki, ki so ljudi spodbujali k uporom, tuje vladarje pa k pomoči. Večja upora sta se tako zgodila med avstrijsko-turškimi vojnami konec 16. in konec 17. stoletja v Trnovu in Čiprovcih. Upora nista bila uspešna, represalije pa so bile grozljive. V 17. in 18. stoletju sta gospodarski napredek in odpiranje imperija tujim vplivom prispevala k večji ozaveščenosti Bolgarov. Razvijalo se je šolstvo v obliki celičnih šol. Pomembna osebnost tega obdobja pa je bil menih Paisij.
Keywords: Bolgarija, Osmanski imperij, upor, pravoslavna cerkev, katoliška cerkev, Paisij.
Published in DKUM: 18.11.2013; Views: 2204; Downloads: 115
.pdf Full text (897,12 KB)

9.
PALČKOVA BANDA
Sanja Krajnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Ilegalne organizacije so se pojavile kmalu po drugi svetovni vojni, njihov glavni politični cilj je bil zrušenje komunistične oblasti. Diploma zajema dve ilegalni skupini. Mlakar-Palčkova skupina je delovala leta 1947, Palčkova skupina pa v letu 1950, v udbinih arhivih sta obravnavani pod enotnim imenom: Palčkova banda. Obe sta delovali na širšem območju Dramelj, zato so v diplomi raziskane tudi splošne razmere in delovanje lokalnih oblasti. Z raziskovanjem sem odkrila, da so bili ljudje nezadovoljni z novo oblastjo in lokalnimi razmerami. Nekatere ilegalne skupine v Sloveniji so imele stike s slovenskimi vojaškimi in političnimi emigranti v begunskih taboriščih v Avstriji in Italiji, vse kaže, da Drameljski ilegalni skupini z njimi nista bili povezani. Mlakar-Palčkova skupina, je delovala na političnih in ideoloških temeljih, kar je dokazovala z ropanjem in uničevanjem arhivov in dokumentacije zadrug ter krajevnih ljudskih odborov, z napadi na najbolj vnete podpornike oblasti in s simboli. Dokazano se je leta 1947 Mlakar-Palčkova skupina povezala z ilegalno organizacijo GROM in z Jožetom Goležem, samooklicanim vodjem svoje ilegalne organizacije. Ukrepi Udbe so jim nadaljne akcije in povezovanje preprečili in skupine so bile razbite. Nekatere člane in podpornike so ujeli in jim sodili, nekaterim pa je uspelo pobegniti. Ivan Lavbič-Palček se je oblastem izmuznil in se uspešno skrival pri domačinki vse do leta 1950. Razmere za prebivalstvo so postajale vse slabše predvsem zaradi vedno hujše represivne oblasti, ki so kmečko prebivalstvo videvale kot sovražnika. Nekateri nezadovoljneži so pristopili k novi ilegalni skupini, katero je vodil Palček in po njemu se imenuje Palčkova ilegalna skupina. Ta skupina ni imela več ideološke podlage, njihove akcije so se omejile na ropanje posameznikov in črne zakole. Skupina je bila še hitreje uničena in s tem je bila ilegalna dejavnost na tem območju dokončno zatrta. Domačini ki so jih podpirali so bili večinoma izdani od Palčka, ki je v zaporih razkril imena vseh svojih pomagačev in oblast je to situacijo izkoristila. Zaprla je ogromno ljudi in zaplenila veliko premoženja. Zaradi izdaje je veliko ljudi mislilo, da je bil Palček že od vsega začetka povezan z oblastmi, kar pa ni bilo dokazano. Veliko domačinov je bilo pripravljenih razkriti svoje videnje tistega obdobja.
Keywords: Palčkova ilegalna skupina, Dramlje, represija, upor, Udba.
Published in DKUM: 29.01.2013; Views: 3533; Downloads: 298
.pdf Full text (2,34 MB)

10.
TEHNIČNO-TEHNOLOŠKI ELEMENTI ŽELEZNIŠKE PROGE V FUNKCIJI RACIONALNE RABE ENERGIJE ZA VLEKO VLAKOV
Klemen Ponikvar, 2011, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je na podlagi teoretičnega raziskovanja vplivov tehnično-tehnoloških parametrov železniške proge na rabo energije za vleko vlakov analizirana poraba energije v treh najpomembnejših segmentih železniškega sistema: gradbenih parametrov proge, prometno-tehnoloških elementov ter dinamike vožnje vlaka. Gradbene parametre proge predstavljajo nagib proge, krožni lok proge in predor. V prometno-tehnoloških elementih glavno vlogo predstavlja vodenje prometa vlakov v postajnem območju in na odprti progi ter glede na vrsto SV naprav. Dinamika vožnje vlaka predstavlja suprastrukturne elemente ter skupek infrastrukturnih in prometno-tehnoloških vplivov na vožnjo vlaka. Največji prihranki energije v železniškem prometu se dosegajo z izbiro ustreznih gradbenih parametrov proge. Z optimalnim odvijanjem prometa vlakov lahko dosežemo več ciljev, najpomembnejši so zmanjšanje porabe energije za vleko vlakov, skrajšanje voznih časov vlakov ter ugoden vpliv na dinamiko vožnje vlaka. Tovorni vlaki so največji porabniki energije, zato se največ energije lahko prihrani v tem segmentu vlakov. Določene rezerve prihranka energije obstajajo tudi v segmentu potniških vlakov. Učinkovito varčevanje oz. racionalna raba energije za vleko vlakov je potrebna v vseh segmentih železniškega prometa. S programskim simulacijskim orodjem VIST so na podlagi analiz in izvedenih simulacij vožnje vlaka pod različnimi pogoji podani predlogi racionalne rabe energije z vidika železniške infrastrukture, suprastrukture in vodenja prometa vlakov. Simulacijsko orodje omogoča teoretično analizo porabe energije med vožnje vlaka v realni situaciji ter na podlagi določenih predpostavk. Podani predlogi racionalne rabe energije so implementirani v primerjalno študijo nove železniške povezave Ljubljana-letališče Jožeta Pučnika-Jesenice. Na podlagi izračunane porabe energije za vleko vlakov je bila z vidika racionalne rabe energije izbrana najugodnejša varianta nove proge.
Keywords: železniška infrastruktura, vodenje prometa vlakov, dinamika vožnje vlaka, upor proge, poraba energije, energija za vleko vlakov
Published in DKUM: 02.12.2011; Views: 2650; Downloads: 745
.pdf Full text (4,22 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica