| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 57
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
60 let študija tehnike v Mariboru
2021

Abstract: Publikacija 60 let študija tehnike v Mariboru opisuje razvoj Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko; Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo; Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo ter Fakultete za strojništvo. Vsebina publikacije nas vodi skozi pregled zgodovine in pomembenjših mejnikov od vpisa prvega študenta do ločitve fakultet oz. ustanovitve štirih novih fakultet. Sledi predstavitev vsake fakultete z nagovorom dekana oz. dekanice in pomembenjšimi dosežki v zadnjih letih. V zadnjem poglavju se publikacija posveča razvoju in opisu delovanja Knjižnice tehniških fakultet.
Keywords: visoko šolstvo, univerza, zgodovinski pregled, razvoj, tehnika, študij, inženirstvo
Published: 15.01.2021; Views: 116; Downloads: 37
URL Link to file

2.
Izboljšava prijavno-informacijskega postopka za mobilnosti študentov z namenom študija Erasmus+
Urša Segala, 2020, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu je prikazan problem prijavno-informacijskega postopka za mobilnost študentov z namenom študija Erasmus+ na Univerzi v Mariboru. S proučitvijo trenutnega postopka in težav, ki se pojavljajo, smo iskali rešitve, da bi ga poenotili, poenostavili in posodobili. Podani so predlogi za izboljšavo, ki jih lahko začnemo izvajati takoj, nekateri pa so povezani s finančnim vložkom in daljšim rokom izvedbe. Obstoječ postopek je predolg in prezapleten, tako za študente kot za zaposlene v strokovnih službah in koordinatorje na fakultetah. Začetni del prijavno-informacijskega postopka, ki se izvaja na fakultetah, je zelo nepoenoten, drugi del pa se izvaja na nivoju Mednarodne pisarne na rektoratu UM in je vezan predvsem na finančne dotacije, kjer pa zaradi uporabe osnovnih orodij lahko prihaja do napak. Določeni deli prijavno-informacijskega postopka se podvajajo, vse preveč je dokumentacije v papirnati obliki. Univerza v Mariboru ima za prijavo na mobilnost svojo aplikacijo, ki pa je zastarela in uporabnikom neprijazna. V magistrskem delu je prikazan diagram poteka obstoječega prijavno-informacijskega postopka, zapisane so vse aktivnosti, in sicer od objave razpisa do odhoda študenta na mobilnost. S kritično analizo obstoječega stanja smo ugotovili, kaj so pomanjkljivosti postopka. Po podanih predlogih rešitve problema smo predstavili diagram poteka s podanimi predlogi za izboljšavo. Pričnemo lahko z naslednjimi predlogi za rešitev problemov, npr. ukinitev dekanovega seznama in uvedba obveznega sestanka. Poenotenje pravilnikov bi zahtevalo pripravo predloga pravilnika na nivoju UM in ukinitev pravilnikov po fakultetah UM. Prenos baze medinstitucionalnih sporazumov v aplikacijo, kreiranje študijskega sporazuma in potrjevanje predmetov v aplikaciji, avtomatizirano pošiljanje obvestil študentom, uvedba elektronskega podpisovanja, možnost prijave za nepovratna sredstva, kreiranje pogodb in aneksov v aplikaciji, kreiranje nalogov za izplačilo v aplikaciji ter hramba dokumentacij pa predstavljajo nadgradnje v obstoječi aplikaciji.
Keywords: Erasmus+, izboljšava, mobilnost, prijavno-informacijski postopek, Univerza v Mariboru
Published: 08.10.2020; Views: 317; Downloads: 56
.pdf Full text (3,73 MB)

3.
Analiza finančnega položaja in poslovne uspešnosti Univerze v Mariboru, Univerze v Ljubljani in Univerze na Dunaju
Katarina Žerdin, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Študentje in bodoči delodajalci velikokrat primerjamo ugled posamezne univerze, zato sem se v tem delu odločila za primerjavo dveh slovenskih in ene tuje univerze. Izbrala sem največji konkurentki v slovenskem prostoru, Univerzo v Mariboru in Univerzo v Ljubljani, ter avstrijsko Univerzo na Dunaju, na katero se vpiše tudi kar precejšno število Slovencev. Odločila sem se za izvedbo primerjalne analize iz vidika poslovanja univerz, torej preučitev finančnega položaja in poslovne uspešnosti. Najprej sem univerze predstavila in jih med seboj primerjala glede na različne vidike velikosti in tudi glede na razlike v organiziranosti in zakonodaji, saj sem vključila tudi avstrijsko univerzo, ki ima svoje specifike. Ugotovila sem, da Univerza na Dunaju deluje v največjem obsegu, vendar ima manj članic, kot pa Ljubljanska Univerza. Univerza v Mariboru je najmanjšega obsega in deluje po isti zakonodaji kot ljubljanska. Dunajska je enako kot slovenski univerzi organizirana kot javni zavod, vendar se v nekaterih pogledih zakonodaja razlikuje. Pri izvedbi analize sem najprej preučila računovodske usmeritve in preuredila bilance stanja in izkaze poslovnega izida za leta od 2015 do 2018, da so bili ustrezni za primerjavo. Pri bilanci stanja sem analizirala sestavo sredstev in obveznosti, preverila veljavo zlatega bilančnega pravila in izračunala temeljne kazalnike financiranja. Izkaz poslovnega izida sem prav tako analizirala glede na sestavo, izračunala nekatere temeljne kazalnike gospodarnosti, ter Poslovni izid na študenta.
Keywords: primerjalna analiza, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, univerza
Published: 09.12.2019; Views: 292; Downloads: 109
.pdf Full text (3,08 MB)

4.
Ureditev področja študija študentov s posebnimi potrebami na Univerzi v Mariboru
Anja Radolič, 2019, master's thesis

Abstract: Inkluzivna paradigma vzgoje in izobraževanja v Sloveniji pomeni, da dvotirni sistem šolanja ni več sprejemljiv, saj deli otroke na ''prizadete in normalne''. Ustrezen in pravičen je skupni sistem šolanja. Velike spremembe je prinesla tudi Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (2011). Vsaka univerza v Republiki Sloveniji ureja področje študija študentov s posebnimi potrebami na podlagi sprejetega pravilnika. Na fakultetah se število vpisanih študentov s posebnimi potrebami povečuje, z izvajanjem prilagoditev na makroravni in mikroravni pa se jim omogoči, kar se da enakopravne možnosti za študij. Poleg prilagoditev pa pomoč in podpora invalidnim osebam omogočata avtonomijo ter predstavljata način socialne vključenosti. Univerza v Mariboru ureja področje študija študentov s posebnimi potrebami s Pravilnikom o študijskem procesu študentov invalidov Univerze v Mariboru. V študijskem letu 2018/19 je bilo na omenjeni univerzi vpisanih 60 študentov s posebnimi potrebami. Na podlagi rezultatov raziskave ugotavljamo, da se na Univerzi v Mariboru večina prilagoditev izvaja, prav tako veliko študentov koristi različne oblike pomoči in podpore pri študiju.
Keywords: pomoč, prilagoditve, pravilnik, študenti s posebnimi potrebami, Univerza v Mariboru.
Published: 24.10.2019; Views: 404; Downloads: 66
.pdf Full text (1,62 MB)

5.
Ovire pri učenju revizije - primer bolonjskega univerzitetnega izobraževanja v Sloveniji
Živa Očko, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Moje diplomsko delo se nanaša na področje revizije, in sicer na ovire pri učenju revizije na primeru bolonjskega univerzitetnega izobraževanja. Pri tem se nanašam na raziskave, ki so bile že v preteklosti narejene na to temo, hkrati pa tudi na lastne ugotovitve, ki sem jih pridobila s pomočjo anketnega vprašalnika. Delo diplomskega projekta je sestavljeno iz 5 delov. Najprej je uvod, kjer predstavim namen, cilje diplomskega projekta in zastavim raziskovalno vprašanje, na katerega skušam odgovoriti, ter eno samo hipotezo, ki jo skušam potrditi ali ovreči. V drugem poglavju predstavim področje revizije in učenje le-te. Pri tem opredelim pojmovanje revizije, namen in cilje revidiranja. Hkrati predstavim učenje revizije na slovenskih univerzah in znanja ter kompetence revizorja. To poglavje diplomskega projekta se nanaša na delovna področja revizorja, revizorjev izdelek, znanja, spretnosti, sposobnosti, interese revizorja in na izobrazbeno pot do poklica revizorja. Največji poudarek v drugem delu diplomskega projekta dajem na poglavje, kjer je predstavljenih pet člankov, ki govorijo o ključnih ovirah pri učenju revizije. Tretji del se nanaša na sklepe o raziskavah učenja revizije. Temu pa sledi poglavje, kjer je predstavljena raziskava, v katero so zajeti študentje Ekonomske-poslovne fakultete v Mariboru. Glavna ugotovitev raziskave je, kaj so po študentovem mnenju ključne ovire pri učenju revizije. Na koncu diplomske naloge sledi še sklep ugotovitev.
Keywords: revizija, ovire, izobraževanje, univerza.
Published: 24.10.2018; Views: 334; Downloads: 105
.pdf Full text (950,42 KB)

6.
Motiviranost upokojencev za vključitev v izobraževanje
Katrin Kukovič, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo se ukvarjali z motiviranostjo upokojencev za vključitev v izobraževanje. Zanimalo nas je, ali je odraslim osebam poznan izraz ''univerza za tretje življenjsko obdobje''. V nadaljevanju smo ugotavljali, katerih programov se upokojenci udeležujejo, kakšno mnenje imajo glede izobraževanje in kakšni so njihovi motivi, da srečanja oziroma predavanja sploh obiskujejo. V empiričnem delu nas je zanimala vključenost upokojencev v univerze in njihovi motivi ter cilji za sodelovanje na le-teh. Namen raziskave, ki smo jo opravili na treh univerzah za tretje življenjsko obdobje, je bil ugotoviti zgoraj navedene trditve. Raziskava je zajemala 130 anketirancev. S pomočjo 2-preizkusa smo iskali razlike glede na spol, starost ter status. Ugotovili smo, da nobena od treh spremenljivk ne vpliva na motive, ki jih imajo udeleženci za vključevanje v izobraževanje. Osrednji motiv, zaradi katerega se upokojenci vključujejo v izobraževanje, je želja po nečem novem, prav tako želijo pridobiti novo znanje in le-tega izkoristiti.
Keywords: Univerza za tretje življenjsko obdobje, upokojenci, izobraževanje, motivi, cilji
Published: 19.10.2018; Views: 608; Downloads: 83
.pdf Full text (1012,69 KB)

7.
Vergleich der Erwachsenenbildung in Slowenien und Österreich auf regionaler Ebene
Sara Čizmazija, 2018, master's thesis

Abstract: Die vorliegende Magisterarbeit beschäftigt sich mit dem Thema der Erwachsenenbildung in zwei Ländern, Slowenien und Österreich. In der heutigen Informationsgesellschaft des 21. Jahrhunderts wird die Erwachsenenbildung immer wichtigerer Aspekt im Leben von Menschen, weil die Ausbildung der Einzelperson aufgrund der Gesellschaftsbedürfnisse und vor allem der Bedürfnisse des Arbeitsmarktes nicht mit dem Abschluss der formallen Ausbildung in der Jugend abgeschlossen wird. Der Aufbau der erworbenen Grund- oder Berufsausbildung wird wegen der Konkurrenz bei der Arbeitssuche oder bei dem Erhalt des Arbeitsplatzes immer wichtigerer in allen Abschnitten des Erwachsenseins und so gewinnen an Ansehen die Institutionen, die Programme für den Erwerb der formalen oder nicht-formalen Ausbildung anbieten. Zwei derartige Institutionen, Ljudska univerza Murska Sobota und Bildunghaus Schloss Retzhof, werden in dieser Magisterarbeit dargestellt und miteinander verglichen. Die Magisterarbeit besteht aus zwei Teilen, den theoretischen und empirischen Teil, die beide mehrere Unterkapitel umfassen. Der theoretische Teil ist in vierzehn Kapitel und fünf Unterkapitel gegliedert, die alle den theoretischen Rahmen für die durchgeführte Analyse in dieser Arbeit bilden. Der empirische Teil der Magisterarbeit mit sechs Kapiteln und vier Unterkapiteln umfasst die durchgeführte komparative Analyse der Erwachsenenbildungsveranstaltungen in beiden Institutionen, die Analyse der Bildungsformen nach Schlüsselkompetenzen, den Vergleich der Bildungsteilnehmer und die Analyse der durchgeführten Projekte in beiden Institutionen.
Keywords: Erwachsenenbildung, nicht-formale Ausbildung, Institution, Bildungshaus Schloss Retzhof, Ljudska univerza Murska Sobota
Published: 19.10.2018; Views: 390; Downloads: 48
.pdf Full text (1,04 MB)

8.
Slovenščina kot učni jezik in jezik sporazumevanja v slovenskem šolstvu
Marko Jesenšek, 2018, original scientific article

Abstract: Prispevek predstavlja vpliv nemškutarstva, ilirizma, jugoslovenarstva in anglizatorstva na slovenski učni jezik. Predstavljen je Cankarjev pogled na rabo tujega jezika v izobraževanju in razmere v slovenskem visokem šolstvu po letu 2016, ko je bila zavrnjena sprememba jezikovnega člena Zakona o visokem šolstvu, da bi angleščina postala nadomestni učni jezik na slovenskih univerzah. Cankar posredno sporoča slovenski uni-eliti, da je potrebno predavati v maternem jeziku in da ima slovenščina prihodnost. V imenu t. i. internacionalizacije so predstavljena nova prizadevanja za anglizacijo slovenskega visokega šolstva.
Keywords: slovenščina, učni jezik, univerza, šolstvo, sporazumevanje, nemškutarstvo, ilirizem, anglizacija, jugoslavizmi
Published: 11.10.2018; Views: 460; Downloads: 72
.pdf Full text (426,21 KB)
This document has many files! More...

9.
Slovenščina v visokem šolstvu
Andreja Žele, 2018, original scientific article

Abstract: Prispevek predstavlja in komentira trenutno stanje in razumevanje stanja slovenščine kot učnega jezika na slovenskih univerzah, s tem pa tudi položaj slovenščine kot jezika znanosti. Prav znanstvena slovenščina lahko zlahka potrjuje, da je jezik izraz konceptualizacije lastne misli, tj. lastnih miselnih zmožnosti naroda. Torej znanstveni slovenski jezik za svoj razvoj potrebuje stalne objave na najvišji intelektualni ravni in hkrati kvalitetne učbenike z jasnimi opredelitvami slovenske terminologije; predstavljeno je trenutno stanje naštetega.
Keywords: slovenščina, učni jezik, slovenska univerza, visoko šolstvo, znanstvena slovenščina
Published: 11.10.2018; Views: 370; Downloads: 63
.pdf Full text (421,11 KB)
This document has many files! More...

10.
Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica