1. PRIMERJAVA UGLEDA DVEH PONUDNIKOV NA SLOVENSKEM TELEKOMUNIKACIJSKEM TRGUEva Vojsk, 2016, undergraduate thesis Abstract: Ta diplomski projekt je konkretno osredotočen na primerjavo ugleda med dvema vodilnima ponudnikoma na slovenskem telekomunikacijskem trgu, podjetjema Si.mobil d. d. in Telekom Slovenije d. d. V diplomskem projektu sem se osredotočila na raziskovanje zaznanega ugleda obeh podjetij med slovensko javnostjo ter omenjeni podjetji primerjala po ugledu.
V prvem, teoretičnem delu, sem opredelila koncepte, pomembne za empirični del projekta. Opredelila sem ugled, njegove dejavnike ter njegov pomen za podjetje. Prav tako sem razložila tudi sorodna koncepta, identiteto ter podobo podjetja ter poiskala povezave med vsemi tremi. Sledi drugi del, v katerem sem se osredotočila na slovenski telekomunikacijski trg in opisala podjetji, ki sem ju zajela v raziskavi, Si.mobil d. d. in Telekom Slovenije d. d.
V empiričnem delu sem uporabila anketni vprašalnik, ki se je navezoval na zaznavanje ugleda prej omenjenih podjetij. Vanj sem vključila dejavnike ugleda, vsa vprašanja pa sem oblikovala glede na hipoteze, ki sem si jih zastavila pred začetkom dela. Po opravljeni raziskavi sem zbrane podatke analizirala s pomočjo statističnega programa SPSS, prikazala pa sem jih s pomočjo programa Microsoft Excel. Na koncu sledi še analiza rezultatov, v kateri sem potrdila oz. zavrnila na začetku zastavljene hipoteze. Keywords: identiteta podjetja, podoba podjetja, ugled podjetja, konkurenca, telekomunikacijske stortive Published in DKUM: 08.09.2016; Views: 1441; Downloads: 135 Full text (1,09 MB) |
2. IDENTIFICIRANJE DIMENZIJ KAKOVOSTI V PROIZVODNIH PODJETJIH, KI VPLIVAJO NA ZADOVOLJSTVO MEDORGANIZACIJSKIH KUPCEV IZDELKOVGregor Jazbec, 2016, master's thesis Abstract: Zadovoljen medorganizacijski kupec bo nakup ponavadi ponovil. Splošno znano je, da na zadovoljstvo kupca izdelka vpliva tudi kakovost. V magistrskem delu nas posebej zanima, kateri dejavniki kakovosti vplivajo na zadovoljstvo medorganizacijskih kupcev in kakšne so povezave med dejavniki in zadovoljstvom.
Delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu na začetku s pomočjo različnih avtorjev opredelimo kakovost in obravnavamo vidnejše strokovnjake na področju kakovosti. Nato obravnavamo subjektivne in objektivne dejavnike kakovosti, nekatere sisteme za kontrolo kakovosti in modele za zagotavljanje kakovosti. Sledijo opredelitve zadovoljstva in opis nekaterih metod za merjenje le-tega. V nadaljevanju opisujemo še dejavnike, ki poleg kakovosti vplivajo na zadovoljstvo kupcev. V tem sklopu je opisan še koncept zaznane vrednosti.
V empiričnem delu najprej opredelimo raziskovalni problem, opišemo postopek sestave preliminarnega in končnega anketnega vprašalnika, izberemo vzorec ter metode zbiranja in obdelave podatkov. Raziskava je bila opravljena na vzorcu majhnih, srednjih in velikih podjetjih iz Slovenije in Avstrije, pri čemer je raziskava pokazala razlike v dejavnikih, ki vplivajo na zadovoljstvo medorganizacijskih kupcev iz posameznih držav. Raziskava je pokazala tudi, da so objektivni dejavniki kakovosti povezani z zadovoljstvom, vendar je najbolj povezan ugled izdelka. Keywords: zadovoljstvo kupca, zaznana vrednost, kakovost, dimenzije kakovosti, cena, ugled, proizvodna podjetja, medorganizacijski trgi, trg gospodinjstev in posameznikov, Slovenija, Avstrija. Published in DKUM: 02.08.2016; Views: 1410; Downloads: 180 Full text (2,20 MB) |
3. POVEZANOST MED DRUŽBENO ODGOVORNOSTJO IN MARKETINGOM V PODJETJU PERUTNINA PTUJ D. D.Mojca Galič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Zaradi spremenjenega, razširjenega načina razmišljanja ljudi, predvsem podjetnikov,DOP danes vse bolj pridobiva na veljavi. Pravilen odnos do različnih skupin deležnikov je ključ do ugleda podjetja. Keywords: družbena odgovornost podjetja, deležniki, marketing, Perutnina Ptuj d. d., ugled podjetja Published in DKUM: 03.06.2016; Views: 1158; Downloads: 165 Full text (834,25 KB) |
4. ANALIZA UGLEDA PODJETJA VARNOST MARIBOR D.D.Katja Žuran, 2015, undergraduate thesis Abstract: Ugled je pomembna, zelo občutljiva in variabilna dimenzija, ki lahko pomeni vzpon, ničkolikokrat pa tudi padec organizacije, celo propad, zato mu je potrebno nameniti veliko pozornosti, usmerjene s strani najvišjega vodstva. Ugled podjetja Varnost Maribor d. d. zavzema pomembno mesto v poslovni politiki podjetja tako v poslanstvu kot v strategiji, viziji in razvoju. Organizacija se ukvarja s storitveno dejavnostjo na območju Republike Slovenije ter znotraj držav Evropske unije in bivše skupne države Jugoslavije, obenem pa se sooča z močno notranjo in tudi zunanjo konkurenco. Ugled je pomemben za nadaljnji razvoj, strategijo in prisotnost na trgu, saj je skupek ocen in zaznavanj tako dolgoročnih poslovnih partnerjev kot potencialnih odjemalcev. Odvisen je od posameznih deležnikov in s tem nujno potreben pri merjenju, analizi in posledično usmeritvi, kam na osnovi teže ocen ključnih deležnikov usmeriti prizadevanja za korekcijo, spremembe, izboljšanje. Raziskava, ki sem jo izvedla s pomočjo anketnega vprašalnika, je pokazala, da tako zaposleni v podjetju Varnost Maribor d. d. kot tudi poslovni partnerji ocenjujejo ugled podjetja z visoko oceno. Dosegla sem zastavljene cilje, tri izmed štirih zastavljenih hipotez zavrnila in eno potrdila. Keywords: ugled, Varnost Maribor d. d., politika podjetja, Evropska unija, poslovni partnerji Published in DKUM: 02.11.2015; Views: 1120; Downloads: 165 Full text (792,87 KB) |
5. ODNOS PODJETJA DO GLAVNIH SKUPIN DELEŽNIKOV NA PRIMERU V PODJETJU SALUS D.O.O.Eva Rek, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem seminarju so opredeljeni in raziskani pojmi družbene odgovornosti, družbeno odgovorno podjetje, deležniki, skupine deležnikov in odnosi do skupin deležnikov. Družbena odgovornost je predstavljena kot širok pojem, ki ni usmerjena le k ekonomskim ciljem podjetja. Obsega obveznosti, ki jih ima podjetje do posameznikov, skupin organizacij in okolij, na katere lahko vpliva njegovo delovanje. Pomeni, da je podjetje odgovorno za svoje aktivnosti, ki vplivajo na ljudi, skupnosti in njegovo okolje. Družbena odgovornost narekuje podjetjem, naj izvajajo aktivnosti, ki so dobre za širše okolje, kar ne pomeni, da naj zanemarijo usmerjenost k ekonomskim ciljem, temveč so mora odzvati tako kot na ekonomske kot tudi na družbene zahteve. Deležnik je lahko vsak ali ključna skupina ljudi, od katerih je odvisna prihodnost organizacije. Lahko imajo koristi od uspeha organizacije ali so podvrženi vplivu njenega vedenja. Deležniki so tisti posamezniki, ki jih odločitve, dejanja, politike, ravnanja in cilji določene organizacije kakor koli zadevajo, pa tudi tisti, ki lahko s svojimi odločitvami in dejanji vplivajo na organizacijo. Dobre odnose lahko pojmujemo kot dobro naložbo. Ohranjanje odnosov do notranjih, kakor tudi do zunanjih deležnikov je vse večjega pomena za uspešno poslovanje podjetij, saj podjetju prinašajo dobra sodelovanja, ugled in s tem konkurenčno prednost. Keywords: deležnik, družbena odgovornost, družbeno odgovorno podjetje, odnosi z deležniki, ugled podjetja. Published in DKUM: 29.11.2013; Views: 4462; Downloads: 527 Full text (462,44 KB) |
6. ANALIZA UGLEDA ZAVAROVALNIC V SLOVENIJIMateja Vidovič, 2012, master's thesis Abstract: Dnevno srečevanje z informacijami, nam zavedno ali nezavedno pomaga oblikovati mnenje o organizaciji, izdelku ali storitvi. S primernim ugledom si organizacija, izdelek ali storitev v javnosti izoblikuje pozitiven ali negativen ugled. Ugled je postal sredstvo za dosego ekonomske vrednosti in je v današnjem času med najpomembnejšimi dejavniki za obstanek in tudi nadaljnji razvoj organizacije.
Namen in cilj celotnega magistrskega dela je bilo ugotoviti, kako pomemben je ugled zavarovalnice, in ali ugled podjetja vpliva na odjemalčevo odločitev pri kateri zavarovalnici bo sklenil zavarovanje. V Sloveniji deluje kar nekaj zavarovalnic, zato smo našo analizo zavarovalnic omejili na tri največje slovenske zavarovalnice, kjer so nas predvsem zanimali različni dejavniki, ki vplivajo na ugled in na odločitev odjemalcev komitent katere bodo postali.
Tri največje slovenske zavarovalnice na trgu, ki smo jih v raziskavi zajeli in jih predstavili, so Zavarovalnica Triglav d.d., Zavarovalnica Maribor d.d. in Adriatic Slovenica d.d. Osredotočili smo se na pomembnost njihovega ugleda s strani odjemalca. Že tržni delež zavarovalnic pove njihovo mesto na trgu, vendar smo želeli izvedeti, kako pomemben je ugled oz. ali le ta vpliva na odjemalčevo odločitev izbora zavarovalnice.
V prvem delu smo predstavili teorijo, ki se nanaša na raziskavo. Kot prvo smo opredelili in razložili pojem ugleda in njegovo povezavo s podobnimi pojmi, ter nadaljevali z ugledom podjetja na splošno, ugledom blagovne znamke in ugledom vodstva podjetja. Kasneje smo se navezovali na pomembne dejavnike, ki so povezani z ugledom in našim magistrskim delom. V drugem delu teorije smo se osredotočili na storitev samo in z zavarovanjem povezanimi pojmi. Ker smo se v delu osredotočili na tri največje slovenske zavarovalnice, smo za konec teoretičnega dela predstavili vse tri omenjene zavarovalnice.
Sledi empirični del, kjer smo za pridobitev podatkov raziskave izbrali anketni vprašalnik. V njega smo vključili elemente ugleda, ki so relevantni za naše delo. Predvsem smo se osredotočili na štiri ključne dejavnike in njihovo razmerje med izbranimi zavarovalnicami. Glavni dejavniki, ki so povezani tudi z zastavljenimi hipotezami, so zaupanje zavarovalnici, privlačnost zavarovalnice, družbena odgovornost zavarovalnice in njena naravnanost na prihodnost. Respondente smo povprašali še o drugih dejavnikih, ki so povezani z ugledom in so pomembni za našo raziskavo.
Izbrali smo kvantitativno metodo raziskovanja, torej anketni vprašalnik. Slednjega smo ustrezno prilagodili naši raziskavi. Anketni vprašalnik smo razdelili med ciljno skupino, odjemalcem, s katerim smo pridobili podatke, ki smo jih analizirali. Vprašalnik je bil poslan priložnostno izbranim osebam iz različnih regij v Sloveniji. Da smo zajeli čim širši krog ljudi, smo za lažje pridobivanje podatkov v večini izvedli spletno anketiranje, za drugi del pa smo izvedli osebno spraševanje. Za lažjo analizo smo podatke izračunali s pomočjo programa SPSS in si pomagali s programom MS Excel.
V raziskovalnem delu magistrskega dela smo predstavili rezultate analize, s katerimi smo prišli do ugotovitev, kako ugled vpliva in ali če sploh vpliva na izbiro zavarovalnice oz. zavarovanja določene zavarovalnice ter kateri dejavnik ugleda je za odjemalce najbolj pomemben pri njihovem izboru.
Na koncu smo prišli do zaključka, s katerim smo potrdili ali zavrgli na začetku zastavljene hipoteze. Zastavili smo si pet hipotez, ki so nas vodile skozi celotno magistrsko delo. Za pridobitev podatkov raziskovalnega problema smo tako uporabili metodo spraševanja – anketni vprašalnik. Zanesljivost anketnega vprašalnika je bila visoka, saj so bile vse vrednosti nad 0,8. Anketni vprašalnik nam je pomagal priti do podatkov, ki nam povedo ali hipotezo potrdimo ali zavrnemo. Zavrnili smo dve hipotezi, tri pa sprejeli. Hipotezo 1, 2 smo zavrnili, 3, 4 in 5 pa sprejeli, kar bomo v empiričnem delu tudi dokazali.
V pomoč nam je bila literatura, različni članki, spl Keywords: Identiteta podjetja, podoba podjetja, ugled podjetja, management storitev, zavarovalniška storitev, zavarovalništvo. Published in DKUM: 29.10.2012; Views: 4489; Downloads: 513 Full text (2,54 MB) |
7. VPLIV MANAGERJA NA UGLED ORGANIZACIJEŠpela Rakuš, 2011, undergraduate thesis Abstract: Komuniciranje je ena od temeljnih dejavnosti človeka, saj s komunikacijo spoznava svet, samega sebe ter tako spreminja svoja stališča, navade, vrednote in vedenje. Uspešno komuniciranje pa ni prirojeno s tem, ko se naučimo govoriti in poslušati, ampak se je potrebno veščin komuniciranja naučiti. Prav tako velja za poslovno komuniciranje, ki se pojavlja znotraj vsake organizacije. O uspešnem poslovnem komuniciranju govorimo takrat, ko nam le-ta omogoča doseganje zastavljenih ciljev.
Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, v teoretičnem delu je obravnavana tematika poslovnega komuniciranja, opredelitev, pomen ter vloga poslovnega komuniciranja, prav tako pa sta predstavljena verbalna in neverbalna komunikacija. Za doseganje poslovnega uspeha mora manager obvladovati veščine in vrline obeh, saj si bo tako zagotovil prednost pred ostalimi in dosegel to za kar si je prizadeval. Nepoznavanje nebesedne komunikacije je v poslovnem svetu že v začetku obsojeno na neuspeh.
V nadaljevanju je predstavljen videz uspešnega poslovnega človeka ter osnovni elementi zunanjega videza (pričeska, nega obraza, ura in nakit, avtomobil, ki ga vozi ter videz in urejenost pisarne). Podlaga so študije opredeljenih lastnosti in naloge uspešnega managerja, kako pomembni so medosebni odnosi med zaposelnimi v podjetju (organizacijska klima ter kultura) in ugled podjetja.
Raziskovalni del obravnava probleme, s katerimi se v diplomski nalogi ukvarjam, in sicer: ugotoviti pomen splošnega zunanjega videza managerja v primerjavi z elementi zunanjega videza ter ugotoviti kako le-ta vpliva na managerjev osebni ugled. V nadaljevanju pa ugotoviti kako in če ugled managerja vpliva na kvaliteto notranjih odnosov med zaposelnimi, splošno vzdušje ter poslovno uspešnost oddelka oziroma podjetja. Nenazadnje pa kako poslovna uspešnost podjetja vpliva na ugled samega podjetja v okolju ter glavno vprašanje, kako vpliv tj. ugled managerja vpliva na ugled podjetja v širši ter ožji okolici.
Raziskava, ki smo jo izvajali z metodo anketiranja, hipoteze pa potrdili s Pearsonovim korelacijskim koeficientom je dala odgovore na naša glavna vprašanja. Količina, ki jo managerji namenjajo splošnemu zunanjemu videz, bistveno ne vpliva na ugled managerja. Ugled managerja pa ima kar precejšen vpliv na kvaliteto notranjih odnosov med zaposlenimi, ti pa na poslovno uspešnost podjetja. Končna ugotovitev je, da ima poslovna uspešnost v podjetju večji vpliv na ugled podjetja kot pa sam ugled managerja, čeprav tudi ta vpliva na image podjetja, ki si ga je ustvarila v okolju.
The diploma paper consists of two parts. In the theoretical part it deals with business communication: its definition, the meaning and the role of business communication, as well as with verbal and non-verbal communication. To succeed professionally, a manager has to master the skills of both in order to ensure personal advantage and achieve one’s goals. To not be familiarized with non-verbal communication in the business world, is bound to result in lack of success.
In the second part of the paper, the appearance of a successful business person is presented, together with the basic elements of its appearance (hairstyle, facial care, watches and jewelry, a car, the appearance and arrangement of one’s office). The basis is the studies of determined characteristics and duties of a successful manager; the relevance of good interpersonal relations between employees (the organizational atmosphere and culture) and the company’s reputation.
The practical or the research part deals with the following problems: establishing the meaning of the general appearance of a manager in comparison to the elements of appearance in order to establish how this affects the manager’s personal reputation. Furthermore, I try to establish if and how the manager’s personal reputation influences the quality of interpersonal relations between employees, the general working atmosphere and the business success of a department or the whole company. Last but not least, how busin Keywords: Poslovno komuniciranje, Ugled managerja, Zunanji videz, Medosebni odnosi med zaposelnimi, Ugled podjetja Published in DKUM: 08.11.2011; Views: 2273; Downloads: 181 Full text (712,07 KB) |
8. EKONOMSKA IN DRUŽBENO-SOCIALNA VLOGA PODJETIJ V MNOŽIČNIH MEDIJIHTjaša Pogorevc, 2011, undergraduate thesis Abstract: Množični mediji so zaradi različnih sprememb v družbi postali pomemben del vsakdanjega življenja. Ljudje se obračajo nanje, ko želijo pridobiti informacije o tem, kaj se okoli njih dogaja. S svojimi informacijami oziroma z načinom, na katerega jih posredujejo, mediji vplivajo na javno mnenje, zaradi česar postajajo vedno pomembnejši tudi za podjetja in organizacije, ki lahko s pomočjo medijev okrepijo svoj položaj na trgu in v družbi. Za podjetja je pomembno, da se s pojavljanjem v medijih pozitivno zapišejo v spomin potrošnikov, zaradi česar morajo imeti podjetja dobro urejeno področje družbene odgovornosti in o njem tudi komunicirati. Proučevali smo, kakšna je bila medijska vidljivost podjetij, ki so uvrščena v Prvo kotacijo Ljubljanske borze, tako da smo analizirali štiri največje slovenske dnevnike. Keywords: korporativna družbena odgovornost, medijska vidljivost, ugled podjetja, korporativna identiteta, podoba podjetja, množični mediji, teorija prednostnega tematiziranja Published in DKUM: 18.04.2011; Views: 12012; Downloads: 213 Full text (11,53 MB) |
9. VLOGA SELEKTIVNEGA SPREMLJANJA MEDIJEV KOT ORODJA ZA NADZOROVANJE KOMUNICIRANJA PODJETJAMarko Breznik, 2010, undergraduate thesis Abstract: Komuniciranje podjetja je pomembna tema v poslovnem svetu. Za razvoj uspešnega podjetja se moramo zavedati pomembnosti ugleda podjetja, komuniciranja podjetja in prednosti, ki jih nudita spremljanje in analiza spremljanja pojavljanja podjetja v medijih.
V diplomski nalogi smo preučili pojme identiteta, imidž in ugled podjetja in jih povezali s komuniciranjem podjetja. Le-to smo nato spremljali in analizirali s pomočjo spremljanja pojavljanja podjetja oziroma medijskega prostora za podjetje Si.mobil in pridobljene rezultate nato analizirali v analizi pojavljanja podjetja Si.mobil v medijih. Namen moje diplomske naloge je prikaz vloge spremljanja in analize pojavljanja podjetja v medijih in uporabnost teh dveh orodij pri strateškem upravljanju komuniciranja z javnostmi. Keywords: identiteta, imidž in ugled podjetja, komuniciranje podjetja, kliping, odnosi z javnostmi Published in DKUM: 01.09.2010; Views: 7981; Downloads: 229 Full text (1,60 MB) |
10. VPLIV SPREMEMBE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE PODJETJA KAPELA D.D. NA NJIHOVO POSLOVANJETamara Rajk, 2009, undergraduate thesis Abstract: Celostna grafična podoba podjetja, ki je osrednja tema te diplomske naloge v poslovnem svetu vedno bolj pridobiva na pomenu. Do sedaj so vodstva podjetij v njej videla samo posredovanje osnovnih informacij o podjetju, niso se pa zavedala pravega pomena, ki ga ima celostna grafična podoba. Skrbno oblikovana celostna grafična podoba podjetja ali blagovne znamke le-to razlikuje od številnih konkurentov na trgu in »poskrbi« da se le-to kupcem vtisne v spomin. Zato se za njeno popolno spremembo ali pa samo posodobitev odloča vedno več podjetij. Podjetja si na ta način želijo zagotoviti večjo prepoznavnost in verodostojnost pri kupcih, ter boljše pozicioniranje na trgu.
Podjetje Kapela d.d., ki ga obravnavamo v tem diplomskem delu, se je v preteklosti srečevalo z mnogimi težavami, ki so le-to pripeljale do slabega položaja na trgu, slabega imidža ter velikih finančnih težav. Takratno vodstvo je povsem zanemarilo številne konkurenčne prednosti, ki jim jih ponuja že sama lega njihovih vinogradov, bogata dolgoletna tradicija ter vinska klet okrogle oblike, ki je bila prva tovrstna v Sloveniji. Prav tako vodstvo podjetja ni vlagalo v razvoj novih vinskih sort temveč je večji del odprtega vina prodajalo konkurenci, ki pa si je tako z svojimi izdelki lahko pridobivala vedno večjo konkurenčno prednost. Podjetje pa je zanemarjalo tudi vključevanje v okolje, kar je prav tako vplivalo na slabšanje imidža podjetja in izgubo kupcev. Vlaganje v komunikacijska sredstva je bilo minimalno. Uporabljali so samo vizitke, poslikavo dostavnih vozil, ter logotip na dopisnem papirju in dobavnicah.
Z menjavo vodstva v preteklem letu pa se je v podjetju Kapela d.d. marsikaj spremenilo. Novo vodstvo se poleg drugih sprememb, ki jih je podjetje potrebovalo dobro zaveda tudi pomena skrbno oblikovane celostne grafične podobe podjetja. Tako so v lanskem letu v sodelovanju z izbrano agencijo izoblikovali celostno grafično podobo, ki zajema vse pomembne elemente, s katerimi se podjetje želi predstaviti na trgu ter pri kupcih ponovno vzpodbuditi verodostojnost. To so cerkvica sv. Magdalene ter prikazano tradicijo kapelskih vinorodnih gričev. Zavezanost naravi pa so prikazali z izbiro rjave ter oker barve, ki predstavljata rodovitnost, ruralnost in prvinskost. Pomembena konkurenčna prednost, ki njihovim vinom zagotavlja žlahten okus je lega njihovih vinogradov
Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in praktični del. Teoretični del zajema prvo, drugo in tretje poglavje. Poglavja predstavljajo definicije pojmov povezanih s celostno grafično podobo ki jih interpretirajo različni avtorji. Praktični del, ki zajema četrto, peto, šesto, sedmo in osmo poglavje pa se nanašajo na proučevano podjetje. Poglavja predstavljajo položaj podjetja v preteklosti in sedaj, ter postopek prenove celostne grafične podobe podjetja, na kateri podjetje gradi uspešno poslovanje v prihodnosti. Keywords: blagovna znamka, imidž oz podoba podjetja, korporativna podoba podjetja, ugled podjetja, ime podjetja oz. blagovne znamke, simbol oz. logotip, slogan oz. pozicijsko geslo, črkopis in tipografija, barve, priročnik celostne grafične podobe. Published in DKUM: 27.11.2009; Views: 4251; Downloads: 510 Full text (634,28 KB) |