| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 50
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Upravljalno-vodstveni okvir za trajnostno (pre)usmeritev družinskih podjetij
Mojca Duh, 2025, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Keywords: trajnostni razvoj, družinsko podjetje, socialno-čustveno bogastvo, institucionalno okolje, interesni udeleženci
Published in DKUM: 24.07.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (569,44 KB)
This document has many files! More...

2.
Preučevanje družinskega podjetja KS, d. o. o., s poudarkom na prednostih in slabostih
Katja Semenič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta smo preučevali družinsko podjetje. Ugotovili smo, da imajo družinska podjetja v nacionalnih gospodarstvih dolgoletno tradicijo in velik pomen. Ugotavljali smo vzroke za nastanek družinskega podjetja in njegove značilnosti. Izvedli smo primerjavo med klasičnim in družinskim podjetjem ter ugotovili, da imajo družinska podjetja določene posebnosti. Predstavili smo poslovne funkcije v družinskem podjetju ter njegove notranje in zunanje udeležence. Posebno poglavje smo namenili preučevanju prednosti in slabosti družinskega podjetja. Predvsem smo se posvetili raziskavi nasledstva družinskega podjetja, ki lahko predstavlja tako prednost kot slabost družinskega podjetja. S pomočjo teoretičnega znanja smo analizirali in predstavili družinsko podjetje KS, d. o. o. Podjetju smo zaradi varovanja osebnih podatkov spremenili ime. Na koncu dela diplomskega projekta smo preučevanemu družinskemu podjetju KS, d. o. o., predlagali nekaj priporočil, za katere smo prepričani, da jih je zmožno uresničiti. Priporočila so namenjena tudi vsem ostalim družinskim podjetjem, saj ugotavljamo, da so težave, s katerimi se srečujejo v družinskem podjetju KS, d. o. o., pogoste tudi v ostalih družinskih podjetjih.
Keywords: družinsko podjetje, prednosti, slabosti, nasledstvo, udeleženci družinskega podjetja
Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 83
.pdf Full text (1,21 MB)

3.
STRATEŠKE RAZVOJNE PRILOŽNOSTI PODJETJA NA PRIMERU MARKETINŠKE AGENCIJE LPK, D. O. O.
LUKA POPOVIĆ KRAJNC, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Marketinške agencije v gospodarstvu predstavljajo pomemben del podjetij, ki ustvarjajo veliko delovnih mest in prispevajo k razvijanju ekonomije države. S pomočjo marketinških agencij podjetja različnih industrij pospešujejo, izboljšujejo, raziskujejo in oglašujejo izdelke ali storitve. Dobre marketinške agencije so zelo iskane v današnjem gospodarstvu s ponujanjem celovitih storitev (raziskovanje trga, izdelava spletnih trgovin in oglaševanje preko spleta). Podjetja, ki delujejo v različnih industrijah, se vedno bolj zanašajo za sodelovanje z marketinškimi agencijami z drugačnimi pristopi oglaševanja in prodajo izdelkov na internetu. V vsakem podjetju je izjemnega pomena faza rasti, na katero se je treba dobro pripraviti in jo izpeljati v zadanem časovnem okvirju. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opredelili MER model integralnega managementa, politiko, udeležence, razvoj podjetja in metode razvoja. Vse sestavine smo natančno teoretično opredelili in preučili z namenom kasnejše implementacije na primeru podjetja Lpk, d. o. o. Znanje, ki smo ga pridobili v teoretičnem delu, smo v empiričnem delu tudi uporabili. Preučene modele in analize smo natančno implementirali na model marketinške agencije ter kreirali načrt rasti podjetja Lpk, d. o. o. Ob delu na primeru podjetja smo zasledili tudi nove priložnosti in možnosti za rast ter razvoj podjetja. Na koncu raziskave smo tudi podali nove predloge, metode, prednosti, priložnosti in predlagan načrt za nadaljnji razvoj marketinške agencije.
Keywords: MER model, vizija podjetja, politika podjetja, udeleženci podjetja, strateška poslovna področja podjetja, prednosti in nevarnosti, razvoj podjetja
Published in DKUM: 15.10.2024; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (480,83 KB)

4.
Strategije pogajanj kot vodilo uspešnega delovanja organizacije
Matej Urbanč, 2023, master's thesis

Abstract: Pogajanja so neločljiv del našega vsakdana, četudi se tega pogosto ne zavedamo. Nenehno se znajdemo v situacijah, kjer si želimo pridobiti nekaj, česar trenutno nimamo. Pogajanja predstavljajo ključno orodje za doseganje teh želenih ciljev. V življenju imamo različne interese, stališča in cilje, a so pogajanja tisti proces, ki omogočajo, da se te razlike premostijo z namenom osvojitve želenega stanja. Tudi v gospodarstvu se pogosto srečujemo z različnimi interesi med partnerji in organizacijami. Ta neskladja so v resnici gonilna sila napredka, saj spodbujajo iskanje rešitev in inovacij. Usklajevanje stališč je ključno za učinkovito delovanje in sodelovanje med organizacijami, saj omogoča, da se kljub razlikam dosežejo skupni cilji. Pogajanja so tako most med različnimi interesi in so ključna za doseganje uspeha tako na osebni kot tudi poslovni ravni, so pogoj za konkurenčno delovanje in uresničevanje poslanstva organizacij. Glavni namen pogajanj je doseči sklenitev dogovora, čeprav je pot do tega cilja pogosto zapletena in zahtevna. Ključnega pomena za uspeh pogajanj so pripravljenost in spretnosti pogajalcev ter način, kako se znajdejo v procesu pogajanj. Uspešni pogajalci se osredotočajo na svoje prednosti in hkrati znajo nadzirati svoja ravnanja, vztrajajo s potrpežljivostjo, iščejo kompromise in kreativne rešitve ter si prizadevajo premagovati razlike med udeleženci. V pogajalskem procesu imamo na voljo različne strategije in taktike, ki vplivajo na izid pogajanj. Izbor teh strategij je ključen, saj lahko odločilno vplivajo na končni rezultat. Pomembno je znati pravilno uporabiti različne pristope in prilagoditi svojo taktiko glede na posamezno situacijo in razpoloženje ter zahteve nasprotne strani. Poznavanje, kako in kdaj uporabiti določene metode, je ključno za doseganje optimalnih rezultatov in ciljev pogajanj. V magistrski nalogi smo predstavili namen in poglavitne značilnosti, cilje ter pristope k pogajanjem. Poudarili smo njihov pomen pri razreševanju konfliktnih situacij, ki nastanejo zaradi neskladnosti interesov pogajalcev. Dotaknili smo se komunikacijskih dimenzij pogajanj in opozorili na primerno izražanje stališč drugim sogovornikom ter izpostavili etična ravnanja na pogajanjih. V nadaljevanju smo se osredotočili na pogajalce kot udeležence pogajanj in izrazili pomembnost, da poznamo sebe kot pogajalca ter svoje prednosti in slabosti. Spoznali smo dejstvo, da se dobri pogajalci ne rodijo, temveč to postanejo s pomočjo vaj in izkušenj. Analizirali smo tudi izsledke raziskave, ki kažejo, da smo kot pogajalci preveč prepričani vase in pogosto nepotrpežljivi. Izkazali smo tudi pomembnost z zadovoljstvom in dobrim počutjem na delovnem mestu, kar motivira pogajalce k večji angažiranosti in učinkovitosti. V poglavju o pogajalskih strategijah in taktikah smo navedli vrste le-teh in njihove značilnosti ter uporabnost. Poudarili smo, kako ključno je izbirati pravilne strategije in taktike glede na okoliščine, v katerih potekajo pogajanja, z upoštevanjem naravnanosti drugih udeležencev. Poglobili smo se v analizo celotnega procesa pogajanj. Izpostavili smo ključnost priprav, izbiro ustreznih pogajalcev in zbiranje informacij o drugih udeležencih ter njihovih ciljih. Hkrati smo izrazili nujnost po določitvi lastnih ciljev in pripravo načrta za njihovo doseganje. V začetni fazi pogajanj se izrazi naša pripravljenost, ki jo je ključno podkrepiti s pravilnimi pristopi in ustvarjanjem primernega delovnega okolja ter ravnanj, ki omogočajo učinkovite razprave. Poudarili smo pomen zbliževanja stališč, ki je odločilen za doseganje končnega dogovora. Obravnavali smo tehnike zaključevanja pogajanj in izbire pravega momenta ter vrednotenje doseženega. Spoznali smo pogajanja v okviru socialnega dialoga med socialnimi partnerji na primeru kolektivnih pogajanj za sprejem Kolektivne pogodbe komunalnih dejavnosti ter izvedli in analizirali intervju s karierno pogajalko teh pogajanj.
Keywords: poslovna pogajanja, udeleženci v pogajanjih, pogajalski proces, pogajalske strategije, komuniciranje v pogajanjih, sporazum
Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 393; Downloads: 53
.pdf Full text (2,06 MB)

5.
Vpliv politike podjetja na odnos podjetja na potrošnike
Ana Marija Hustić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga najprej obravnava vprašanji, kaj sploh podjetje je in kako podjetja v praksi nastajajo. Danes na trgu obstajajo različna podjetja, ki se razlikujejo po strukturi, pravnoorganizacijski obliki, blagu, ki ga proizvajajo, storitvah, ki jih opravljajo, in tudi po velikosti. Vsako podjetje ima svojevrsten poslovni proces ter različne razvojne, strukturne in druge potrebe, ki bodisi posredno bodisi neposredno vplivajo na poslovanje podjetja in na njegov odnos do potrošnikov. Zaradi tega je v diplomski nalogi vezano na poslovni odnos med podjetji in potrošniki obrazloženo, kaj je poslovni proces podjetja ter katere in kakšne so tipične potrebe podjetij. V nadaljevanju se diplomska naloga osredotoča na politiko podjetja in potrebno vizijo, smotre, poslanstvo in temeljne cilje podjetja ter vse to povezuje s potrošniki. Pojasnjeno je, kje najdemo potrošnike in kaj je za njih značilno, zakaj podjetja potrebujejo potrošnike za njihov uspeh, kaj podjetja ponujajo svojim potrošnikom, da zadovoljijo svoje podjetniške potrebe, ter kaj s tem potrošniki pridobijo (korist). Na ta način je s pomočjo izbrane literature po eni strani predstavljeno, kako politika in potrebe podjetja vplivajo na potrošnike, po drugi strani pa tudi zrcalna slika tega vprašanja, kako mora podjetje v praksi ravnati, da doseže ugodnejši konkurenčni položaj na trgu in da ugodi vse nenehno spreminjajoče se potrebe potrošnikov.
Keywords: podjetje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, potrošniki.
Published in DKUM: 04.11.2022; Views: 681; Downloads: 76
.pdf Full text (1,05 MB)

6.
Spremljanje zadovoljstva udeležencev na projektih in s tem povezani akcijski ukrepi na praktičnem primeru podjetja
Adriana Žnidar, 2022, master's thesis

Abstract: Projekti so del našega vsakdana. Aktualna situacija z epidemijo covida-19 in vplivi svetovne pandemije so še bolj izpostavili pomen agilnega pristopanja k našemu vsakdanu in projektom, ki krojijo naša življenja. Ob tem je izjemnega pomena, da poskrbimo za primerne temelje, na katerih slonijo projekti, ki so že obstoječi ali se vzpostavljajo na novo. Prav doseganje zadovoljstva udeležencev na projektih je pomemben skupni cilj vseh projektov. Skozi delo smo obravnavali različne projektne udeležence, ki imajo pomemben vpliv na zaključek projekta. Na praktičnem primeru podjetja smo se osredotočili na raziskovanje pomembnosti spremljanja zadovoljstva udeležencev na projektih ter potencialnih učinkov in posledic tega spremljanja. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo pripravili tudi akcijski plan, ki služi kot iztočnica k izboljšavi stopnje zadovoljstva. Danes, ko so organizacije spoznale ključni pomen in prednosti projektnih ekip, jih te ustanavljajo vedno več za doseganje različnih organizacijskih ciljev. Da bi projektne ekipe dosegle pozitivno uspešnost projekta, se morajo vodstvo in vodje projektov osredotočiti na ključne dejavnike, ki vključujejo zadovoljstvo projektnih udeležencev. Ohranjanje stopnje zadovoljstva projektnih udeležencev je nenehno delo, trud in spremljanje odzivov iz obeh strani. Dodatne kvalitativne ugotovitve so pokazale, da so hvaležnost, moralna načela, povečana odgovornost, vložek dodatnega truda in kakovost dela dodatni razlogi, zaradi katerih se lahko uspešno trdi, da je zadovoljstvo udeležencev v pomembni soodvisnosti z uspešnostjo projekta.
Keywords: Projektni management, projektni udeleženci, zadovoljstvo ob projektu, uspešnost projekta.
Published in DKUM: 14.07.2022; Views: 718; Downloads: 77
.pdf Full text (3,16 MB)

7.
Povezanost med empatijo učencev in njihovim zaznavanjem ter reagiranjem na medvrstniško nasilje
Ula Ulaga, 2021, master's thesis

Abstract: Medvrstniško nasilje je zelo razširjen pojav pri nas in tudi drugje po svetu. Zelo pogosto se pojavlja v osnovnih šolah in učitelji ter drugi delavci šole si zelo prizadevajo, da ga uspešno preprečujejo. Namen magistrske raziskave je bil na vzorcu učiteljev razrednega pouka proučiti njihova stališča do medvrstniškega nasilja in izraženo stopnjo empatije. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri učitelji zaznavajo medvrstniško nasilje v osnovnih šolah, kakšne oblike nasilja so po njihovem mnenju najpogostejše in kaj učitelji storijo v primeru, ko medvrstniško nasilje zaznajo. Ugotavljali smo, kako visoka je stopnja empatije pri učiteljih ter kako je ta povezana z učiteljevo sposobnostjo in kompetentnostjo v primeru nasilja. V raziskavo je bilo vključenih 150 učiteljev razrednega pouka (27 učiteljev in 123 učiteljic). Za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, sestavljen iz vprašanj o medvrstniškem nasilju, oblikovanih za namen te študije, in vprašalnika empatije (Davis, 1980). Rezultati so pokazali, da se učitelji večinoma ocenjujejo kot dovolj kompetentne in usposobljene za ustrezno zaznavanje in odzivanje v primeru medvrstniškega nasilja in da izražajo visoko stopnjo empatije. Večina učiteljev medvrstniško nasilje v šoli zaznava nekajkrat mesečno in so mnenja, da se največ nasilja dogaja med odmori. Med posameznimi oblikami nasilja učitelji najpogosteje zaznavajo zmerjanje, norčevanje in zasmehovanje. Pri zaznavanju medvrstniškega nasilja pa se večina učiteljev odloči za pogovor z vsemi udeleženci nasilja in o nasilju obvestijo starše vseh vpletenih otrok. Povezava med kompetentnostjo in usposobljenostjo pri obravnavi nasilja in empatijo učiteljev se je pokazala kot pozitivna in statistično pomembna, iz česar lahko domnevamo, da so tisti učitelji, ki imajo višjo stopnjo empatije tudi bolj ustrezno usposobljeni in kompetentni za prepoznavanje in reagiranje v primeru medvrstniškega nasilja. Naša raziskava kljub svojim omejitvam pomembno prispeva k dvigu zavedanja o vlogi empatije učiteljev in pomenu njihovega ustreznega posredovanja v primeru medvrstniškega nasilja.
Keywords: medvrstniško nasilje, vloga šole, udeleženci nasilja, reakcija na nasilje, empatija
Published in DKUM: 18.02.2021; Views: 1235; Downloads: 221
.pdf Full text (750,62 KB)

8.
Sodobno komunikacijsko orodje kot podpora pri vodenju gradbenega projekta Nadomestna novogradnja Splošne bolnišnice Celje : diplomsko delo
Matic Diklič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo na praktičnem primeru prikazali način sodobnega komuniciranja in spremljanja dokumentacije s pomočjo projektnega portala za podporo vodenja gradbenih projektov. V prvem delu smo se osredotočili na splošna teoretična izhodišča o procesu graditve objekta, na udeležence projekta, spremljanje dokumentacije na gradbišču in sodelovanje ter komuniciranje med udeleženci projekta. V drugem delu diplomskega dela smo opisali način sodobnega komuniciranja in spremljanja dokumentacije, opisali in prikazali način delovanja projektnega portala Dalux in PlanRadar ter naredili primerjavo med njima. Nato smo na praktičnem primeru komuniciranja na projektu Nadomestne novogradnje Splošne bolnišnice Celje prikazali in analizirali potek komunikacije in spremljanja dokumentacije na projektu. V poglavju diskusija smo navedli ugotovitve in predloge za dodatno uporabo projektnega portala na obravnavanem projektu.
Keywords: vodenje projekta, komunikacija, gradbiščna dokumentacija, projektni portal, udeleženci projekta
Published in DKUM: 23.12.2020; Views: 1288; Downloads: 171
.pdf Full text (3,41 MB)

9.
Prednosti in slabosti družinskega podjetja svečarstvo damijan holetić, s. p.
Maja Lenič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Družinsko podjetje je posebna oblika podjetja, v katerem se prepletata družina in podjetje. Potrebno je poiskati pravo ravnovesje med delom v podjetju in družinskim življenjem za uspešno družinskega podjetja in družine. V delu diplomskega projekta bomo pobližje spoznali družinsko podjetje. Usmerili se bomo na definicijo družinskega podjetja, primerjali bomo razlike med družinskim podjetjem in nedružinskim podjetjem, bolje bomo spoznali udeležence družinskih podjetij, opredelili bomo tudi, kaj so vrednote in kultura družinskih podjetij ter kaj pomenijo družinska podjetja za gospodarstvo in družbo. Nato bomo ugotavljali, kaj so največje prednosti družinskih podjetij in kaj največje slabosti družinskih podjetij. To bomo raziskovali v teoretičnem delu diplomskega projekta. Nadaljevali bomo s praktičnim delom diplomskega projekta, kjer bomo poskušali od zgoraj naštetih teorij poiskati tiste, ki so najbolj značilne za naše preučevano družinsko podjetje Svečarstvo Damijan Holetić, s. p. Pojasnili bomo, zakaj je podjetje Svečarstvo Damijan Holetić, s. p. družinsko podjetje, kdo so njegovi udeleženci, katere vrednote jih krasijo, kaj podjetje doprinese h gospodarstvu in družbi ter kakšne so prednosti in slabosti družinskega podjetja. Delo diplomskega projekta bomo zaključili s priporočili za prakso, ki bodo izhajala iz teoretičnih spoznanj in spoznanj, pridobljenih na podlagi raziskovanja preučevanega družinskega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje družina prednosti družinskega podjetja slabosti družinskega podjetja udeleženci družinskega podjetja
Published in DKUM: 02.11.2020; Views: 1014; Downloads: 122
.pdf Full text (561,54 KB)

10.
LISTINJENJE V BANKAH
Dolores Marton, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Začetki listinjenja segajo v leto 1970 v ZDA. Pri listinjenju gre za povezavo med posojili, njihovim prodajanjem in izdajanjem vrednostnih papirjev. Listinjenje omogoča financiranje na aktivni strani bilance, torej da se določena sredstva na aktivni strani preoblikujejo v vrednostne papirje, ki se nato prodajo investitorjem. Samo listinjenje torej omogoča boljšo razpršenost tveganja, kar hkrati povečuje tudi splošno finančno stabilnost. Listinimo lahko katerokoli premoženje, ki je dovolj veliko in homogeno. V procesu listinjenja zberemo osnovna sredstva v tako imenovan »bazen« sredstev, ki se nato prodajajo investitorjem kot vrednostni papirji. Banke si s sekuritizacijo povečujejo prihodek, svojo likvidnost in tako lažje dosežejo kapitalske zahteve. Pri listinjenju premoženja sodeluje več udeležencev, prvi akter listinjenja pa je ponavadi banka, ki zbere sredstva za listinjenje in jih nato proda izdajatelju. Ta potem izda vrednostne papirje, ki so zavarovani na podlagi teh sredstev in jih proda naprej investitorju. Ob tem pa ne smemo pozabiti, da kakor so prednosti listinjenja, tako so tudi slabosti. Pravna podlaga listinjenja v Sloveniji ni ravno dodelana, kar smo ugotovili tudi po opravljenih intervjujih v bankah, saj je večina intervjuvanih bank mnenja, da pri njih listinjenje ni razvito.
Keywords: listinjenje, listinjenje v Sloveniji, Zakon o hipotekarni in komunalni obveznici, udeleženci listinjenja, prednosti in slabosti listinjenja, vrednostni papirji
Published in DKUM: 16.07.2019; Views: 1530; Downloads: 144
.pdf Full text (1,33 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica