| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 44
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Povezanost med empatijo učencev in njihovim zaznavanjem ter reagiranjem na medvrstniško nasilje
Ula Ulaga, 2021, master's thesis

Abstract: Medvrstniško nasilje je zelo razširjen pojav pri nas in tudi drugje po svetu. Zelo pogosto se pojavlja v osnovnih šolah in učitelji ter drugi delavci šole si zelo prizadevajo, da ga uspešno preprečujejo. Namen magistrske raziskave je bil na vzorcu učiteljev razrednega pouka proučiti njihova stališča do medvrstniškega nasilja in izraženo stopnjo empatije. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri učitelji zaznavajo medvrstniško nasilje v osnovnih šolah, kakšne oblike nasilja so po njihovem mnenju najpogostejše in kaj učitelji storijo v primeru, ko medvrstniško nasilje zaznajo. Ugotavljali smo, kako visoka je stopnja empatije pri učiteljih ter kako je ta povezana z učiteljevo sposobnostjo in kompetentnostjo v primeru nasilja. V raziskavo je bilo vključenih 150 učiteljev razrednega pouka (27 učiteljev in 123 učiteljic). Za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, sestavljen iz vprašanj o medvrstniškem nasilju, oblikovanih za namen te študije, in vprašalnika empatije (Davis, 1980). Rezultati so pokazali, da se učitelji večinoma ocenjujejo kot dovolj kompetentne in usposobljene za ustrezno zaznavanje in odzivanje v primeru medvrstniškega nasilja in da izražajo visoko stopnjo empatije. Večina učiteljev medvrstniško nasilje v šoli zaznava nekajkrat mesečno in so mnenja, da se največ nasilja dogaja med odmori. Med posameznimi oblikami nasilja učitelji najpogosteje zaznavajo zmerjanje, norčevanje in zasmehovanje. Pri zaznavanju medvrstniškega nasilja pa se večina učiteljev odloči za pogovor z vsemi udeleženci nasilja in o nasilju obvestijo starše vseh vpletenih otrok. Povezava med kompetentnostjo in usposobljenostjo pri obravnavi nasilja in empatijo učiteljev se je pokazala kot pozitivna in statistično pomembna, iz česar lahko domnevamo, da so tisti učitelji, ki imajo višjo stopnjo empatije tudi bolj ustrezno usposobljeni in kompetentni za prepoznavanje in reagiranje v primeru medvrstniškega nasilja. Naša raziskava kljub svojim omejitvam pomembno prispeva k dvigu zavedanja o vlogi empatije učiteljev in pomenu njihovega ustreznega posredovanja v primeru medvrstniškega nasilja.
Keywords: medvrstniško nasilje, vloga šole, udeleženci nasilja, reakcija na nasilje, empatija
Published: 18.02.2021; Views: 178; Downloads: 49
.pdf Full text (750,62 KB)

2.
Sodobno komunikacijsko orodje kot podpora pri vodenju gradbenega projekta Nadomestna novogradnja Splošne bolnišnice Celje
Matic Diklič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo na praktičnem primeru prikazali način sodobnega komuniciranja in spremljanja dokumentacije s pomočjo projektnega portala za podporo vodenja gradbenih projektov. V prvem delu smo se osredotočili na splošna teoretična izhodišča o procesu graditve objekta, na udeležence projekta, spremljanje dokumentacije na gradbišču in sodelovanje ter komuniciranje med udeleženci projekta. V drugem delu diplomskega dela smo opisali način sodobnega komuniciranja in spremljanja dokumentacije, opisali in prikazali način delovanja projektnega portala Dalux in PlanRadar ter naredili primerjavo med njima. Nato smo na praktičnem primeru komuniciranja na projektu Nadomestne novogradnje Splošne bolnišnice Celje prikazali in analizirali potek komunikacije in spremljanja dokumentacije na projektu. V poglavju diskusija smo navedli ugotovitve in predloge za dodatno uporabo projektnega portala na obravnavanem projektu.
Keywords: vodenje projekta, komunikacija, gradbiščna dokumentacija, projektni portal, udeleženci projekta
Published: 23.12.2020; Views: 259; Downloads: 51
.pdf Full text (3,41 MB)

3.
Prednosti in slabosti družinskega podjetja svečarstvo damijan holetić, s. p.
Maja Lenič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Družinsko podjetje je posebna oblika podjetja, v katerem se prepletata družina in podjetje. Potrebno je poiskati pravo ravnovesje med delom v podjetju in družinskim življenjem za uspešno družinskega podjetja in družine. V delu diplomskega projekta bomo pobližje spoznali družinsko podjetje. Usmerili se bomo na definicijo družinskega podjetja, primerjali bomo razlike med družinskim podjetjem in nedružinskim podjetjem, bolje bomo spoznali udeležence družinskih podjetij, opredelili bomo tudi, kaj so vrednote in kultura družinskih podjetij ter kaj pomenijo družinska podjetja za gospodarstvo in družbo. Nato bomo ugotavljali, kaj so največje prednosti družinskih podjetij in kaj največje slabosti družinskih podjetij. To bomo raziskovali v teoretičnem delu diplomskega projekta. Nadaljevali bomo s praktičnim delom diplomskega projekta, kjer bomo poskušali od zgoraj naštetih teorij poiskati tiste, ki so najbolj značilne za naše preučevano družinsko podjetje Svečarstvo Damijan Holetić, s. p. Pojasnili bomo, zakaj je podjetje Svečarstvo Damijan Holetić, s. p. družinsko podjetje, kdo so njegovi udeleženci, katere vrednote jih krasijo, kaj podjetje doprinese h gospodarstvu in družbi ter kakšne so prednosti in slabosti družinskega podjetja. Delo diplomskega projekta bomo zaključili s priporočili za prakso, ki bodo izhajala iz teoretičnih spoznanj in spoznanj, pridobljenih na podlagi raziskovanja preučevanega družinskega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje družina prednosti družinskega podjetja slabosti družinskega podjetja udeleženci družinskega podjetja
Published: 02.11.2020; Views: 140; Downloads: 43
.pdf Full text (561,54 KB)

4.
LISTINJENJE V BANKAH
Dolores Marton, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Začetki listinjenja segajo v leto 1970 v ZDA. Pri listinjenju gre za povezavo med posojili, njihovim prodajanjem in izdajanjem vrednostnih papirjev. Listinjenje omogoča financiranje na aktivni strani bilance, torej da se določena sredstva na aktivni strani preoblikujejo v vrednostne papirje, ki se nato prodajo investitorjem. Samo listinjenje torej omogoča boljšo razpršenost tveganja, kar hkrati povečuje tudi splošno finančno stabilnost. Listinimo lahko katerokoli premoženje, ki je dovolj veliko in homogeno. V procesu listinjenja zberemo osnovna sredstva v tako imenovan »bazen« sredstev, ki se nato prodajajo investitorjem kot vrednostni papirji. Banke si s sekuritizacijo povečujejo prihodek, svojo likvidnost in tako lažje dosežejo kapitalske zahteve. Pri listinjenju premoženja sodeluje več udeležencev, prvi akter listinjenja pa je ponavadi banka, ki zbere sredstva za listinjenje in jih nato proda izdajatelju. Ta potem izda vrednostne papirje, ki so zavarovani na podlagi teh sredstev in jih proda naprej investitorju. Ob tem pa ne smemo pozabiti, da kakor so prednosti listinjenja, tako so tudi slabosti. Pravna podlaga listinjenja v Sloveniji ni ravno dodelana, kar smo ugotovili tudi po opravljenih intervjujih v bankah, saj je večina intervjuvanih bank mnenja, da pri njih listinjenje ni razvito.
Keywords: listinjenje, listinjenje v Sloveniji, Zakon o hipotekarni in komunalni obveznici, udeleženci listinjenja, prednosti in slabosti listinjenja, vrednostni papirji
Published: 16.07.2019; Views: 607; Downloads: 51
.pdf Full text (1,33 MB)

5.
Izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti
Dragica Nahberger, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je skozi teoretični in raziskovalni del predstavljeno izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti. V teoretičnem delu smo predstavili pojem domače umetnostne obrti in opredelili, kaj sodi v dejavnosti domače umetnostne obrti ter kako je nastala domača umetnostna obrt. V nadaljevanju smo ugotavljali pomen izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti, ki vpliva na kulturo in promocijo naroda ter na življenjski standard in zdravje ljudi. Posebno pozornost smo v teoretičnem delu naloge namenili predstavitvi načinov izvedbe izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti. V raziskovalnem delu smo skozi pogovor s tridesetimi naključno izbranimi sogovorniki ugotavljali, v kolikšni meri izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti dejansko vpliva na kulturo, promocijo naroda ter na življenjski standard in zdravje ljudi. Precejšnji del raziskave smo namenili načinom izvedbe formalnega in neformalnega izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti ter oviram, s katerimi se srečujemo pri izvedbi tovrstnega izobraževanja. Zanimalo nas je tudi, kdo so udeleženci izobraževanja iz posameznih aktivnosti poklicev domače umetnostne obrti. Ob vsem tem smo ugotovili, da se izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti izvaja samo v neformalni obliki, preko ustnega izročila posameznih nosilcev dejavnosti domače umetnostne obrti, zaradi ustvarjanja dohodka in ohranjanja kulturne dediščine. Za dopolnjevanje usvojenega znanja se posamezniki pogosto odločajo za delavnice in tečaje. Ekskurzij, seminarjev, nacionalne poklicne kvalifikacije in izobraževanja za pridobitev naziva mojster se ne udeležujejo v veliki meri zaradi previsokih stroškov. Izvajaci neformalega izobraževanja so centri domače umetnostne obrti in razna združenja. Navedenega izobraževanja se večinoma poslužujejo brezposelne osebe in nosilci dejavnosti turističnih kmetij. Pri izobraževanju v poklicih domače umetnostne obrti se srečamo tudi z nekaterimi ovirami, ki odvračajo mlade od izobraževanja, med katerimi izstopajo: nizek zaslužek, premajhen interes pristojnih vladni inštitucij za izobraževanje, kulturo, socialo in trženje ter neprimeren odnos javnosti do poklicev domače umetnostne obrti. Formalno izobraževanje za poklice tovrstne obrti sicer še ne obstaja, vendar njeni nosilci navajajo predloge za izboljšanje stanja izobrazbe na tem področju. Izpostavljajo izobraževanje z več prakse (vajeništvo), vsebine s poudarkom na večji strokovnosti, prodaji in marketingu, prav tako razmišljajo o primernem stopenjskem ovrednotenju morebitnih učnih programov.
Keywords: - domača umetnostna obrt, - pomen izobraževanja, - neformalno izobraževanje, - formalno izobraževanje, - udeleženci izobraževanja.
Published: 25.09.2018; Views: 636; Downloads: 38
.pdf Full text (1,06 MB)

6.
Javna dela
Tamara Lovrec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Javna dela so poseben program v okviru ukrepa kreiranja delovnih mest, ki je eden izmed zakonsko določenih ukrepov aktivne politike zaposlovanja. Namenjena so aktiviranju dolgotrajno brezposelnih oseb, ki so več kot eno leto neprekinjeno prijavljene v evidenci brezposelnih oseb, njihovi socialni vključenosti, ohranitvi ali razvoju delovnih sposobnosti ter spodbujanju razvoja novih delovnih mest. Programe izvajajo neprofitni delodajalci. Osebe, ki so vključene v program javnih del imajo zagotovljeno plačo, povrnjene stroške prehrane med delom in potne stroške, letni dopust in regres za letni dopust, spodbudo in podporo mentorja ter usposabljanje za opravljanje dela. Pogodba o zaposlitvi zaradi opravljanja javnih del je urejena Zakonu o delovnih razmerjih, njene posebnosti pa so urejene v Zakonu o urejanju trga dela, financiranje javnih del je podrobneje določeno v Pravilniku o izboru in sofinanciranju programov javnih del.
Keywords: javna dela, aktivna politika zaposlovanja, financiranje javnih del, udeleženci javnih del, javna dela na Irskem
Published: 16.08.2017; Views: 851; Downloads: 70
.pdf Full text (1,01 MB)

7.
Obvladovanje krize v poslovanju hotela
Franjo Kosi, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju je govora o hotelih, krizah v le-teh, kriznih udeležencih ter seveda obvladovanju krize. Prvo poglavje je sestavljeno iz opisa problema, ki je bil predmet raziskave, ciljev, predpostavk ter omejitev. V drugem poglavju so predstavljene različne definicije krize oziroma pogleda managerjev na njo, skupine vzrokov za samo krizo in razčlenjevanje le-te. Tretje poglavje se osredotoča na hotele, njihovo opredelitev, zgodovino, razlikovanje hotelov glede na kategorije in vodenje hotelov na kratek, srednji ter dolg rok. V četrtem poglavju pa je glavna tema vedenje samih udeležencev v krizi. V poglavju dobimo pregled nad reakcijami samih udeležencev, kot so na primer lastniki, management, odjemalci in drugi. V zadnjem poglavju teoretičnega dela pa sem obravnaval ukrepe razreševanja kriz na različnih področjih hotelov kot tudi predstavil krizni management, njegove naloge ter sestavne dele načrta za krizno upravljanje in distribucijo le-teh.
Keywords: hotel, vodenje hotelov, kriza, krizni management, udeleženci krize, obvladovanje krize
Published: 27.06.2017; Views: 816; Downloads: 132
.pdf Full text (1,15 MB)

8.
Možnosti izboljšanja prometne varnosti ranljivih udeležencev v prometu na maloprometnih cestah
Anže Jerebinšek, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo s pregledom domače in tuje literature na temo ranljivih udeležencev v prometu povzeli infrastrukturne ukrepe, s katerimi se izvaja varovanje le-teh. Obravnavali smo javno dostopno literaturo na področju Slovenije, Avstrije in Nizozemske, ki smo jo medsebojno primerjali. Na podlagi pridobljenih znanj, ki smo jih pridobili v času študija in tekom izvajanja pričujoče raziskave, ter lastne inovativnosti, smo podali idejne zasnove za infrastrukturne ukrepe za varovanje ranljivih udeležencev na maloprometnih cestah. Za predlagane ukrepe smo podali pogoje, predlagali načine izvedbe ukrepov, kakor tudi preučili prednosti in slabosti njihove implementacije. Pridobljena znanja in predlagane ukrepe smo preverili na praktičnem primeru lokalne maloprometne ceste, ki povezuje naselji Laporje in Križni Vrh z okoliškimi naselji. Odsek, ki poteka tako znotraj kot zunaj naselja, smo analizirali z vidika prometne varnosti, v sklopu katere smo opravili analizo prometnih nesreč, štetje prometa, skrite meritve hitrosti, popis horizontalne in vertikalne signalizacije, popis opreme, popis cestnih priključkov in izpostavili potencialne nevarnosti. Za analiziran odsek smo predlagali infrastrukturne rešitve za varovanje ranljivih udeležencev, ki smo jih grafično predstavili. Predlagane rešitve na obravnavanem odseku smo s pomočjo anketnega vprašalnika predstavili širši javnosti in jih povprašali po njihovem mnenju. Analiza odgovorov je pokazala, da uporabnikovo občutenje varnosti izboljšajo že nizkocenovni ukrepi, kot je ločitev površin z ločilno črto oziroma s povoznim robnikom. Najvišjo občutenje varnosti pa je bilo zabeleženo v primeru ločitve površin z ločilnim otokom.
Keywords: maloprometne ceste, ranljivi udeleženci, varovanje, kolesarjenje, pešačenje
Published: 21.03.2017; Views: 701; Downloads: 124
.pdf Full text (24,00 MB)

9.
Interesno usklajevanje udeležencev podjetja pri upravljanju družb, ki opravljajo javno gospodarsko službo
Mirko Zorenč, 2016, master's thesis

Abstract: Contemporary management models are becoming increasingly indispensable in the running and management of companies under the modern dynamical operating conditions. All this concepts and management models, despite their differences, stress the importance of establishing fundamental platforms in order to ensure long-term development capacities, and consequential effective performance of the enterprise. This concepts and models of management further state, that a company is (also) an interest organisation, which makes the coordination of stakeholders involved of a crucial importance for its immediate success, as well as for its long-term existence and development. For that reason, we focus our research on the investigation of findings about the coordination of interests amongst stakeholders in the process of setting out the vision and enterprise policy, as represented in selected models and concepts of management. When discussing the issue of implementation of contemporary management models and concepts, a special notice has to be taken when dealing with the management of the organisations in so called public sector. Because of their specific objectives, ownership structure and related management modes, the concepts and models of management used in other companies are not directly applicable. Adjustments need to be made. Therefore, we continue the theoretical part with the analysis of particularities of managing companies within the public sector and the analysis of coordination of interests among their stakeholders. We look at the adjustments that need to be taken when setting out the vision and enterprise policy of organisations within the public sector. The emphasis is put on a distinctive group of organisations within the public sector that are state-owned and perform public-economic-service mission. Because they combine the elements of the public sector with those of a commercial undertaking, their management can often be very complicated and demanding. Crossing of interests and non-implementation of appropriate coordination processes can often lead to difficulties in managing of such organisations, resulting in a reduced operational performance, often to the extent when their further development and existence is at risk. In a search for a viable, long-term solution to this problem, companies in this sector are often changing their ownership structure - so called privatisation. This way, this companies with an un-optimal ownership are transformed into ‘regular’ commercial undertakings, where the ownership and consequentially the ways of managing are supposed to be known. The problem that usually arises when such a transformation takes place is, that it often faces opposition of the stakeholders – on the internal (mainly employees) as well as external (service users) level. An alternative to the above is the improvement of management within the current, or minimally changed ownership structure. Essentially, that calls for a changed approach of the key stakeholders, especially their timely and effective coordination and active involvement in the managing process, prior to the onset of a crisis. We therefore conclude the theoretical part with establishing a model for coordination of stakeholders’ interests, which is adapted for corporations providing services within the public sector. In the empirical part of the research, we use the conclusions from the theoretical part to address the unique case of Slovenian Railways, a business system (group) of corporations, operating under normal market conditions, while also displaying considerable characteristics of a public sector organisation, following specific public interest goals.
Keywords: modeli managementa, javni sektor, javne gospodarske službe, udeleženci podjetja, interesno usklajevanje, Slovenske železnice
Published: 12.12.2016; Views: 648; Downloads: 110
.pdf Full text (4,87 MB)

10.
Vpliv kazni na spreminjanje stališč in ravnanj udeležencev cestnega prometa v Sloveniji
Peter Pungartnik, 2016, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji preučujemo vpliv kazni na spreminjanje stališč in ravnanj udeležencev cestnega prometa v Republiki Sloveniji. Pri tem smo ugotovili, da ni mogoče najti znanstvenih preučevanj in raziskav o vplivu kazni na spreminjanje stališč in ravnanj (vedenja) udeležencev cestnega prometa. Ugotovljeno vrzel na področju znanstvenega raziskovanja smo želeli zapolniti z empirično raziskavo na večjem številu slovenskih voznikov. Na podlagi najpomembnejših ugotovitev našega teoretičnega preučevanja in empiričnega raziskovanja je mogoče trditi, da bi morali biti trajnostni vidiki boljše varnosti cestnega prometa v Sloveniji na področju izvrševanja zakonodaje v prihodnje v večji meri zasnovani na temeljih večje učinkovitosti kaznovanja kršiteljev cestno prometnih predpisov in povzročiteljev prometnih nesreč ter predvsem na alternativnih oblikah kaznovanja, saj smo potrdili njihov vpliv na spreminjanje stališč in ravnanja (vedenja) udeležencev v cestnem prometu v Sloveniji.
Keywords: kazni, kaznovanje, cestni promet, prometna varnost, udeleženci, stališča, ravnanja, vedenje, kaznovalni populizem, policija, doktorske disertacije
Published: 09.11.2016; Views: 2009; Downloads: 155
.pdf Full text (3,80 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica