| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Izdelava spletnega učnega pripomočka za učenje označevalnega jezika HTML : diplomsko delo
Alex Bauman, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Spletna stran je temelj vsake začetne poslovne zgodbe, kar je razlog, da je zanimanja za spletno oblikovanje zmeraj več. V okviru tega diplomskega dela se bom podrobneje osredotočili na označevalni jezik HTML, ki predstavlja nepogrešljivo osnovo na področju izdelave spletnih strani. Na spletu smo opazili, da brezplačnih Slovenskih učnih pripomočkov, ki bi nudili kaj več kot površinsko znanje, še ni. Iz tega razloga smo zasnovali učni pripomoček, ki skozi pripovedovalno vsebino nudi popolnim začetnikom zanimiv način pridobivanja osnov ter jim omogoča to znanje preizkusiti na praktičnih primerih. Iz lastnih izkušenj pa se zavedamo, da tudi bolj izkušeni programerji za svoja dela uporabljajo primere iz spletnih knjižnic, kar je razlog, da smo v učni pripomoček dodali tudi nekatere bolj kompleksne primere, s katerimi si lahko pomagajo tudi bolj izkušeni.
Keywords: HTML, spletna stran, učni pripomoček
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 356; Downloads: 24
.pdf Full text (936,63 KB)
This document has many files! More...

2.
Delo z nadarjenimi dijaki: študija primera, strip kot učni pripomoček pri predmetu geografija : študija primera, strip kot učni pripomoček pri predmetu geografija
Jure Čufer, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali učinkovitost stripa kot učnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki. Učna tema, ki smo jo prek stripa obravnavali, so Podnebne spremembe. V teoretičnem delu smo s pomočjo znanstvene in strokovne literature opredelili, kdo so nadarjeni dijaki, kako jih identificiramo, predstavili smo načine dela z njimi in se podrobneje posvetili dijakom, nadarjenim za geografijo. Opredelili smo tudi zakonitosti stripa, ga predstavili kot učni pripomoček in predstavili učno temo Podnebne spremembe. Empirični del magistrske naloge smo opravljali na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju z nadarjenimi dijaki prvih letnikov pri pouku geografije. V raziskovalnem delu smo na podlagi pedagoške kavzalne eksperimentalne metode in študije primera načrtovali, izvedli in evalvirali učno delo uporabe stripa kot učnega pripomočka za usvajanje geografske učne vsebine podnebnih sprememb z nadarjenimi dijaki prvih letnikov Gimnazije Franceta Prešerna Kranj. S pomočjo anketnega vprašalnika »Analiza stripa kot učnega pripomočka za nadarjene dijake pri obravnavi učne teme Podnebne spremembe« in analize odgovorov nadarjenih dijakov prvih letnikov smo pridobili mnenje sodelujočih v raziskavi o uporabi stripa kot učnega pripomočka pri obravnavi učne teme Podnebne spremembe. Na podlagi odgovorov smo sklenili, da je strip učinkovit didaktični pripomoček in bi ga bilo vredno uporabiti tudi pri drugih učnih vsebinah.
Keywords: geografija, nadarjeni dijaki, učni pripomoček, strip
Published in DKUM: 14.07.2023; Views: 315; Downloads: 24
.pdf Full text (6,98 MB)

3.
Vpeljava kaotičnih sistemov s poudarkom na akustiki v pouk fizike na programu splošne gimnazije
Damjan Osrajnik, 2022, doctoral dissertation

Abstract: Kaotični sistemi so kompleksni oscilirajoči sistemi z značilno nelinearno dinamiko. Slednje vodi do otežene obravnave, zaradi česar se kaotični sistemi ne vključujejo v pouk fizike na sekundarni ravni izobraževanja. Osnovni cilj doktorske disertacije je razvoj učnega pripomočka za vpeljavo kaotičnih sistemov v pouk fizike na programu splošne gimnazije. Na podlagi pregleda literature sklenem, da nezadostno matematično znanje dijakov vodi v poenostavljanje opisa dinamike sistemov, včasih tudi do mere, ko rezultati modela več niso primerljivi z realnim stanjem. Posledično so obravnavani primeri pogosto neavtentični, učenje fizike pa osredotočeno na uporabo formul. V teoretičnem delu predstavim matematično modeliranje oscilirajočih sistemov, pri čemer se osredotočim na dvodimenzionalne linearne in nelinearne dinamične sisteme. S stabilnostno analizo pokažem, da so za nastanek oscilacij potrebni dvodimenzionalni sistemi in predstavim, da za prisotnost determinističnega kaosa, sistem mora biti večdimenzionalen, nelinearen in oscilirajoč. Na primerih kaotičnih sistemov v naravi in družbi predstavim nekatere značilnosti kaosa kot je občutljivost na začetne pogoje. Podrobneje predstavim dve metodi za prepoznavanje determinističnega kaosa in sicer metodo izračuna največjega Lyapunovega eksponenta ter vizualizacijsko metodo grafa ponovitev. Nato se osredotočim na akustične sisteme, natančneje na vibrirajoče strune. Na primeru posnetka zvoka tona in akorda A zaigranega na kitari, prikažem časovno vrsto tlačnih sprememb. Za časovno vrsta akorda A se nam na prvi pogled zdi, da ustreza kaotičnemu sistemu, zato to preverimo z metodami za prepoznavo kaotičnega obnašanja. Metoda največjega Lyapunovega eksponenta napačno nakazuje, da gre za kaotičen sistem. To potrdim z uporabo vizualizacijske metode grafa ponovitev za ton in za akord A, ki potrdi, da opazovana dinamika ni kaotična. Teoretični del doktorske disertacije se zaključi z razvojem učnega pripomočka za vpeljavo kaotičnih sistemov v pouk fizike. V ta namen pregledam obravnavo oscilirajočih sistemov pri fiziki in se seznanim z matematičnimi omejitvami obravnave fizikalnih modelov. Študije so že pokazale prednost vpeljave blokovnih shem za razumevanje dinamike sistemov. Z blokovnimi shemami prikažem vzročno posledične relacije med količinami in vizualiziramo, kako količine vplivajo ena na drugo. Na blokovnih shemam temeljijo tudi grafično orientirani računalniški programi. Na podlagi zbranih informacij razvijem učni pripomoček za vpeljavo kaotičnih sistemov v pouk fizike. Učni pripomoček obsega 20 strani dolg učni list s 6. poglavji in 4 videoposnetke z razlago. Učni pripomoček prilagodim v luči omejevanja fizičnih stikov in sicer tako, da je primeren za poučevanje na daljavo, saj omogoča samostojno delo dijaka. Za oceno učinkovitosti razvitega učnega pripomočka izvedem empirično raziskavo, v katero je vključenih 7 srednjih šol, 7 učiteljev fizike in 243 dijakov. Učiteljem fizike posredujem učno gradivo, ki obsega učni pripomoček, inicialni in finalni test znanja za dijake ter lestvico stališč, s katero zbiramo mnenja učiteljev o učnem pripomočku. Z inicialnim testom znanja pridobivam informacije o trenutnem razumevanju dinamike sistemov ter prepoznavanja oscilirajočih in kaotičnih sistemov z namenom dopolniti učni pripomoček. Finalni test znanja je namenjen oceni učinkovitosti učnega pripomočka z vidika pridobljenega znanja dijaka. Preverim, v kolikšni meri dijak po uporabi učnega pripomočka razume dinamiko sistemov in fazne prostore ter v kolikšni meri se izboljša prepoznava oscilirajočih in kaotičnih sistemov iz grafičnih prikazov. Z analizo rezultatov finalnega testa potrdim, da se je razumevanje dijakov izboljšalo. Dodatno lahko na podlagi pregleda lestvice stališč potrdim, da je v učnem pripomočku obravnavana tematika zanima, aktualna, a zahtevna. Ocenjujem, da je razvit učni pripomoček učinkovit in primeren za vpeljavo kaotičnih sistemov v pouk fizike na programu splošna gimnazija.
Keywords: kaotični sistemi, oscilirajoči sistemi, akustični sistemi, fizika, splošna gimnazija, srednja šola, poučevanje fizike, kaos, časovne vrste, učni pripomoček
Published in DKUM: 11.07.2022; Views: 728; Downloads: 76
.pdf Full text (5,76 MB)

4.
Vodenje servo motorja z delovno postajo Mitsubishi Electric : diplomsko delo
Antonio Hulec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil izdelati sistem za vodenje servo motorja, ki se temelji na delovni postaji Mitsubishi Electric. Z uporabo CAD in ECAD, ter Mitsubishi inženirske programske opreme je bilo potrebno delovno postajo fizično oblikovati in izdelati. Nato je bilo potrebno zapisati ustrezen sekvenčni program preko Mitsubishi PLK-ja za vodenje in pozicioniranje osi servo motorja na točno določene pozicije z možnostjo nastavitve parametrov smeri, pospeška, hitrosti in pojemka, ki jih vpisujemo v posebne registre, kot tudi spremljanje simulacije preko Mitsubishi HMI-ja. Delovna postaja bo služila kot odličen učni pripomoček na katerem se bodo prikazali principi vodenja servo motorjev.
Keywords: Mitsubishi Electric, delovna postaja, vodenje servo motorja, pozicioniranje servo motorja, Mitsubishi PLK, Mitsubishi HMI, Mitsubishi inženirska programska oprema, učni pripomoček, sistem
Published in DKUM: 05.10.2021; Views: 860; Downloads: 67
.pdf Full text (6,21 MB)

5.
Uporaba filma za poučevanje zgodovine v srednji šoli
Dejan Preradović, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu sem raziskal, kako lahko učitelj pri poučevanju zgodovine v srednji šoli uporabi film kot učni pripomoček. S pomočjo literature sem raziskal prednosti in slabosti filma kot učnega pripomočka in filma kot učnega pripomočka pri poučevanju zgodovine. Predstavil sem tudi koncept medijske pismenosti in kako lahko učitelji učencem pomagajo, da postanejo pri ogledu zgodovinskih filmov bolj kritični gledalci in kako jim bodo ta znanja koristila, tudi ko s šolanjem zaključijo. V drugi polovici naloge pa sem pripravil nekaj praktičnih primerov – identificiral sem izseke iz zgodovinskih filmov, ki jih lahko učitelj uporabi pri poučevanju zgodovine in predstavil, kako bi jih lahko učitelj pri pouku uporabil.
Keywords: zgodovina, film, sodobni pouk, medijska pismenost, učni pripomoček.
Published in DKUM: 04.04.2018; Views: 1919; Downloads: 196
.pdf Full text (1,50 MB)

6.
RAČUNALNIK KOT UČNI PRIPOMOČEK V VRTCU
Katja Altintas, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Uporaba računalnika, ki so mu pred leti pripisovali ustreznost uporabe šele v osnovnih šolah, se že nekaj časa prenaša tudi v prostore vrtca. Naš cilj je bil, ugotoviti, v kolikšni meri so pedagoški delavci naklonjeni uporabi računalnika kot učnega pripomočka ter kaj vpliva na njihov odnos pri uporabi in vključevanju računalnika v povezavi s področji kurikuluma. Zanimale so nas tudi računalniške kompetence vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev, predvsem pri poznavanju primernih otroških računalniških programov, ki bodo otrokom omogočili nov način učenja, razvijanje socialnih veščin in večjo motivacijo. Rezultate smo pridobili z anonimno anketo in ugotovili, da pedagoški delavci pri svojem delu računalnik uporabljalo predvsem za pripravo na delo in evalvacijo, medtem ko se računalnika kot učnega pripomočka ne poslužujejo prav pogosto. Prav tako niso mnenja, da jim računalniškega znanja primanjkuje, čeprav je anketa pokazala, da otroških računalniških programov ne poznajo. Priporočljivo bi bilo, da bi izobraževalne institucije pedagoškim delavcem omogočile izobraževanje, ki ne bi vključevalo le predstavitev programov za odrasle, temveč bi bil poudarek bolj na predstavitvi primernih otroških računalniških programov ter kako jih vključevati v program Kurikuluma za vrtce.
Keywords: IKT, računalnik, predšolski otrok, učni pripomoček, anketa.
Published in DKUM: 11.10.2016; Views: 1345; Downloads: 164
.pdf Full text (2,39 MB)

7.
TEKOČI TRAK KOT UČNI PRIPOMOČEK
Andrej Kous, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljen celoten potek načrtovanja in izdelave tekočega traku, ki se bo uporabljal v učne namene. Tekoči trak je zasnovan tako, da se ga da enostavno sestaviti, spreminjati in nadgrajevati. Diplomsko delo vsebuje kratka navodila za sestavo tekočega traku, metode testiranj, rezultate in primerjavo med zahtevanimi in dejanskimi vrednostmi.
Keywords: tekoči trak, učni pripomoček, transportni sistem
Published in DKUM: 13.09.2016; Views: 1686; Downloads: 202
.pdf Full text (12,03 MB)

8.
PRODUKCIJA DOKUMENTARNEGA FILMA KOT UČNI PRIPOMOČEK
Ludvik Rogan, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen proces izdelave dokumentarnega filma od ideje do končnega izdelka, ki zajema procese predprodukcije, produkcije in postprodukcije ter distribucije samega filma. Video in dokumentarni film v učnem procesu je obravnavan tako z vidika uporabe kot tudi nastanka v šolskem okolju. Teoretični del je podkrepljen z analizo opravljenega raziskovanja in s prikazom praktičnega primera produkcije dokumentarnega filma kot učnega pripomočka v šolskem okolju, filma o Primožu Trubarju – Rodoljubu ilirskem.
Keywords: film, učni proces, dokumentarni film, dokumentarni film kot učni pripomoček, predprodukcija, produkcija, postprodukcija, Primož Trubar, Rodoljub ilirski
Published in DKUM: 06.08.2012; Views: 2987; Downloads: 272
.pdf Full text (4,02 MB)

9.
Search done in 1.44 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica