| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
UPORABA PROGRAMSKEGA ORODJA CUBASE PRI POUKU GLASBE
Boštjan Groznik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno programsko orodje Cubase in njegova potencialna uporaba pri pouku glasbe v osnovni šoli. Glavni cilj je približati program profesorjem razrednega pouka, predvsem na področju aranžiranja pesmi. V ta namen so poleg sodobnih učnih medijev pri glasbenih vsebinah predstavljeni sestavni deli programa, najpogosteje uporabljeni ukazi in operacije pri ustvarjanju aranžmaja ter komponente, potrebne za delo v tem glasbenem računalniškem okolju. Na osnovi teoretičnega dela in večletnih izkušenj s programskim orodjem Cubase so v empiričnem delu diplomskega dela izdelani trije aranžmaji pesmi. Pri najpreprostejšem aranžmaju je prikazan celoten postopek ustvarjanja. Poleg aranžiranja so navedene še številne druge možnosti, ki jih program omogoča s svojim MIDI, avdio in video delom.
Keywords: sodobni učni mediji glasbeni računalniški program Cubase avdio MIDI aranžma
Published: 03.04.2009; Views: 2674; Downloads: 264
.pdf Full text (18,87 MB)

3.
UPORABA INTERAKTIVNE TABLE PRI POUKU V PRVEM IN DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Mateja Zadravec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Naglo spreminjanje sodobnega sveta, ki mu je temeljno gibalo razvoj znanosti in tehnologije, se močno odraža tudi na vzgojno-izobraževalnem področju, kjer so se v zadnjih dvajsetih letih uveljavile številne novosti v organizaciji dela šol in pouka ter v strategiji poučevanja in utrjevanja učne snovi. Pomemben delež so prispevali tudi mediji, ki so postopno prodirali v naš vzgojno-izobraževalni sistem in dajali vzgojno-izobraževalnemu delu novo podobo. Uvajanje in uporaba medijev v izobraževanju je izpolnila vsaj dvoje pričakovanj: izobraževanje postaja vse dostopnejše, premoščene so fizične ovire oddaljenosti prostora in časa, in mediji omogočajo izboljšanje kakovosti izobraževanja v didaktičnem smislu (Blažič, Ivanuš Grmek, Kramar in Strmčnik, 2003). Interaktivna tabla postaja pogosta tehnologija v naših šolah in je ob pravilni uporabi izjemen motivacijski pripomoček, ki pripomore k sodobnemu, nazornejšemu in učinkovitemu podajanju učne snovi ter uspešnejšemu doseganju učnih ciljev (Bučar, 2010). V diplomskem delu so prikazani rezultati raziskave o uporabi interaktivne table pri pouku v prvem in drugem triletju (v nadaljevanju vzgojno-izobraževalno obdobje) osnovne šole, in sicer pogostost rabe interaktivne table pri pouku in pri posameznih predmetih, usposobljenost učiteljev za delo z interaktivno tablo, prednosti in pomanjkljivosti interaktivne table, znanje o možnostih oz. funkcijah interaktivne table, vpliv uporabe interaktivne table na odnos med učitelji in učenci ter delo učencevz interaktivno tablo.
Keywords: osnovna šola, prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, interaktivna tabla, učni mediji, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), sodobno poučevanje
Published: 07.11.2011; Views: 4719; Downloads: 486
.pdf Full text (779,47 KB)

4.
VLOGA FILMA KOT MEDIJSKA SREDSTVA PRI POUKU SLOVENŠČINE
Andrej Cifer, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Film kot medijsko sredstvo je s svojo prisotnostjo v šoli kot učni medij že danes zelo pomemben člen pri poučevanju slovenščine. Ker je pričakovati, da se bo njegova vloga v prihodnje le še krepila, je pomembno ugotoviti njegovo uporabo in priljubljenost v vzgoji in izobraževanju že danes. Namen tega skupnega diplomskega dela je opredeliti vlogo filma kot medijskega sredstva pri pouku slovenščine, vpliv in vlogo medijev na družbo in šolo, predvsem pa možnosti in načine njegove uporabe pri pouku slovenščine. Namen teoretičnega dela diplomskega dela je poleg tega pokazati tudi na določene cilje in učinke, ki jih takšen način dela v razredu nudi tako učencem kot učiteljem. V empiričnem delu pa ugotavljamo dejansko prisotnost filma kot medijskega sredstva pri pouku slovenščine, načine ter oblike njegove uporabe v konkretnih tipih oziroma posameznih delih zgradbe učne ure ter zadovoljstvo oziroma težave učiteljev slovenščine z njegovo uporabo. Zanimali so nas predvsem pozitivni učinki uporabe filma kot medijskega sredstva pri pouku slovenščine na učence, vsekakor pa izkušnje, predlogi in konkretni problemi učiteljev slovenščine, ki tovrstni način dela pri pouku slovenščine, povprečno na mesečni ravni, tudi izvajajo.
Keywords: Ključne besede: mediji, IKT, učni mediji, film v šoli, učna ura, slovenščina, pedagogika.
Published: 23.05.2013; Views: 1392; Downloads: 149
.pdf Full text (1,49 MB)

5.
STRATEGIJE MOTIVIRANJA UČENCEV ZA LIKOVNO DELO V UVODNEM DELU UČNE URE - ŠTUDIJA PRIMERA
Rebeka Dušak, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava strategije motiviranja učencev za likovno delo v uvodnem delu učne ure. V teoretičnem delu pojasnimo pomen motivacije pri pouku likovne umetnosti. Opišemo tudi učno motivacijo in splošen pojem motivacija, njegove elemente ter njegova teoretična izhodišča. Dotaknemo se same artikulacije učne ure, pri čemer se osredotočamo na njen uvodni del. Predstavimo tudi učne metode in oblike dela ter učne medije, ki jih učitelj uporablja pri učnem procesu. V empiričnem delu predstavimo rezultate raziskave, v kateri so sodelovali učitelji in učenci tretjih razredov različnih osnovnih šol v Posavju. Raziskava zajema analizo uvodnega dela učne ure s poudarkom na motivaciji. Podatki so bili pridobljeni z neposredno udeležbo pri hospitiranih urah in z intervjujem. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, katere strategije motiviranja uporablja učitelj pri uvodnem delu učne ure, na kakšen način jih izvaja in kako je pri tem uspešen. Raziskava odpira pot obsežnejšim raziskavam, ki bi jih bilo smiselno izvesti na področjih motivacije učiteljev in prenosa te motivacije na učence.
Keywords: motivacija, motivacija pri likovni umetnosti, teorije motivacije, učne oblike, učne metode, učni mediji
Published: 22.07.2015; Views: 688; Downloads: 89
.pdf Full text (6,63 MB)

6.
Izbira in uporaba učnih medijev pri pouku glasbe
Bojan Kovačič, Janja Črčinovič Rozman, 2008, review article

Abstract: Prispevek nas seznanja z izbiro in uporabo učnih medijev pri izvedbi glasbenega pouka. Posebno pozornost namenja predstavitvi izsledkov raziskav na področjih uporabe učnih medijev pri pouku. Namen izvedene empirične raziskave je bil proučiti uporabo učnih medijev pri izvedbi nastopa študentov pri glasbeni vzgoji ter vpliv različnih dejavnikov na izbiro učnih medijev. Sodelovalo je 105 študentov, ki so v študijskem letu 2007/08 obiskovali 4. letnik študijske smeri Razredni pouk na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Rezultati so pokazali, da študenti pri pouku glasbe večinoma uporabljajo tradicionalne učne medije. Pri vodenju pouka najpogosteje uporabljajo CD-predvajalnik, klaviature, ritmične in melodične Orffove inštrumente ter učbenik in delovni zvezek. Študenti v nobenem primeru niso uporabili sodobne tehnologije z računalniškimi glasbenimi programi in MIDI-okoljem. Večina študentov je pri pouku glasbe uporabilo vsaj dva avditivna medija. Študenti so učne medije najpogosteje uporabili v osrednjem delu učne enote. Ugotovili smo, da na izbiro učnega medija pri pouku glasbe najbolj vplivajo naslednji dejavniki: (1) učna vsebina, (2) učni cilji in (3) razred poučevanja oz. starost učencev.
Keywords: vzgoja in izobraževanje, glasbena vzgoja, izobraževalna tehnologija, učni mediji, osnovne šole
Published: 10.07.2015; Views: 504; Downloads: 58
.pdf Full text (106,50 KB)
This document has many files! More...

7.
Evalvacija matematičnega i-učbenika za gimnazije
Nika Tajnikar, 2015, master's thesis

Abstract: Živimo v času tehnološke revolucije, saj se z vsakim dnem tehnologija vedno bolj izboljšuje in prinaša mnoge družbene in tehnološke spremembe ter izzive. Tehnološki dosežki na področju komunikacije, informacije in računalništva niso spremenili le življenja slehernega posameznika in družbe kot entitete, pač pa so močno posegli tudi v vzgojno-izobraževalni sistem. Napredovanje izobraževalne tehnologije lahko opazimo v moderniziranih učilnicah z računalniki, diaprojektorji, interaktivnimi tablicami idr., prav tako pa tudi učenci pri svojem učenju in vsakdanjih dogodivščinah uporabljajo novodobno tehnologijo v obliki pametnih tablic in telefonov ter drugih tehnoloških izdelkov, ki so na voljo. Vdor tehnologije v izobraževanje prinaša s sabo tudi spremembe v obliki in načinu poučevanja ter uporabi sodobnejših pedagoških sredstev. Množično posluževanje elektronskega izobraževanja in uporaba elektronskih gradiv, katerih medij predstavlja računalnik, nadomeščajo klasična tiskana gradiva in tradicionalno poučevanje. In prav zaradi teh sprememb smo se v magistrskem delu z naslovom Evalvacija matematičnega i-učbenika za gimnazije odločili preveriti, kakšne so prednosti sodobnejšega načina izobraževanja in ali je pouk z elektronskimi gradivi res kvalitetnejši. Najprej smo v teoretičnem delu spoznali elektronsko izobraževanje in sodobno izobraževalno tehnologijo, opisali kombinirano izobraževanje, se poglobili v poučevanje z elektronskimi gradivi in podrobneje predstavili i-učbenik, ki smo ga v empiričnem delu evalvirali in analizirali, nato pa smo predstavili tudi tipe matematičnih znanj, podrobneje predstavili pristop k poučevanju geometrije in nazadnje umestili obravnavano snov geometrije v učni načrt. Empirični del zajema predstavitev pedagoškega eksperimenta, s pomočjo katerega smo primerjali učne dosežke dijakov pri tradicionalnem poučevanju s tiskanimi učbeniki in poučevanju z elektronskimi gradivi, natančneje z i-učbenikom za matematiko. Zanimali so nas rezultati med skupinama, torej kateri način pouka bo kvalitetnejši oz. katera skupina dijakov bo dosegla boljše učne rezultate. Najpomembnejše ugotovitve magistrskega dela so, da je učenje s sodobnimi elektronskimi gradivi res naprednejše in prinaša boljše učne dosežke, saj je eksperimentalna skupina ob koncu pedagoškega eksperimenta s finalnim testom dosegla višje rezultate oziroma se je povprečje med rezultati statistično značilno raziskovalo od kontrolne skupine, ki pa je glede na splošne matematične sposobnosti učencev bila primerljiva z eksperimentalno skupino. Ugotovili smo tudi, da i-učbeniki kljub svoji učinkovitosti in visoki stopnji dinamičnosti in interaktivnosti še vedno potrebujejo nekaj izboljšav (npr. za slabovidne), za kar menimo, da bodo v prihodnosti zagotovo poskrbeli.
Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni mediji, e-izobraževanje, kombinirano izobraževanje, interaktivnost, interaktiven pouk, e-učna gradiva, e-učbenik, i-učbenik, apleti, taksonomija znanj, poučevanje geometrije
Published: 08.12.2015; Views: 733; Downloads: 90
.pdf Full text (8,31 MB)

8.
Neposredno usmerjanje učencev k uporabi informacijsko-komunikacijskih tehnologij v matematičnih učbenikih na predmetni stopnji osnovne šole
Jožica Škofič, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v matematičnih učbenikih od 6. do 9. razreda osnovne šole. Za raziskavo smo izbrali dva tiskana učbeniška kompleta in en interaktivni učbeniški komplet. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se najprej posvetimo razširjenosti uporabe IKT, zlasti v Sloveniji in pri pouku matematike. Nato predstavimo nekatere možnosti, ki jih omogoča uporaba različne IKT pri pouku matematike in doma, ter pričakovanja in smernice učnega načrta za matematiko v osnovni šoli glede smiselne uporabe IKT. V empiričnem delu najprej predstavimo raziskovalna vprašanja in hipoteze ter metodologijo, ki je bila uporabljena pri raziskavi, nato pa dobljene rezultate analize preučenih učbenikov, ki jih za lažjo interpretacijo predstavimo z diagrami. V okviru analize raziščemo, kako množično se pojavlja neposredno usmerjanje k uporabi različne IKT v učbeniških kompletih, pri katerih vsebinah je najpogostejša in s kakšnim namenom nastopa pri pouku matematike in samostojnem delu učencev doma. V sklepu povzamemo glavne ugotovitve raziskave in navedemo morebitne predloge učiteljem za uporabo IKT pri pouku ter avtorjem za vključevanje IKT v učbenike na podlagi smernic iz učnega načrta.
Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni mediji, pouk matematike, matematični učbeniki, osnovna šola
Published: 21.11.2018; Views: 204; Downloads: 13
.pdf Full text (4,84 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica