1. Uporaba učnih metod v izobraževanju zaposlenihTamara Terzić, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava vlogo učnih metod pri izobraževanju zaposlenih in njihov vpliv na učenje in motivacijo v organizaciji. V teoretičnem delu smo izpostavili pomen znanja kot ključne konkurenčne prednosti sodobnih organizacij in se osredotočili na definicije, klasifikacije in značilnosti razvoja zaposlenih, izobraževanja in učnih metod. Poudarek je na povezavi med izbiro učnih metod in učnimi dosežki zaposlenih.
Aplikativni del temelji na znanstvenih člankih, ki analizirajo učne pristope v različnih okoljih. Na osnovi raziskovalnih vprašanj in temeljite analize vsebin smo ugotovili, da pristopi, ki temeljijo na sodelovalnem učenju in vključujejo digitalna orodja, prispevajo k višji kakovosti izobraževanja in povečani motivaciji zaposlenih. V okviru preverjanja hipotez smo potrdili obe zastavljeni hipotezi: sodobne metode so uspešnejše pri prenosu znanja kot tradicionalne; zaposleni v interaktivnih učnih okoljih izkazujejo večjo zavzetost in pripravljenost na nadaljnje učenje.
Na podlagi ugotovitev smo podali priporočila za oblikovanje izobraževanj, ki temeljijo na: vključevanju interaktivnih učnih metod kot sestavnih delov izobraževalnega programa; osredotočanju na večjo podporo izvajalcem izobraževanj in vključevanju udeležencev v oblikovanje vsebin izobraževalnega programa.
Ključno spoznanje je, da je ustrezna in premišljena izbira učnih metod bistvenega pomena za uspešno izobraževanje zaposlenih. Poleg vsebinskega vidika izobraževanja vključuje tudi pomembne psihološke dejavnike, kot sta občutek pripadnosti in notranja angažiranost zaposlenih. Ugotovitve diplomskega dela prispevajo k razumevanju, kako lahko organizacije izobraževalne procese uporabijo kot strateški instrument za doseganje rasti in dolgoročne uspešnosti. Keywords: management človeških virov, izobraževanje, razvoj zaposlenih, učne metode, motivacija zaposlenih. Published in DKUM: 10.09.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (1,52 MB) |
2. Pomen stališč učencev do angleščine za pouk v heterogenih razredihNina Klemen Blatnik, Silva Bratož, 2022, original scientific article Abstract: V prispevku preučujemo dejavnike, ki prispevajo k oblikovanju stališč učencev do učenja angleščine. Ti predstavljajo pomemben vir informacij pri načrtovanju pouka v heterogenih razredih. V empiričnem delu predstavljamo raziskavo med tretješolci (n = 90), v kateri smo ugotavljali, kako so njihova stališča do angleščine povezana s starostjo, pri kateri so se začeli učiti tujega jezika, spolom, izpostavljenostjo jeziku v domačem okolju in ''pomembnimi drugimi'' (učitelji, starši, sošolci). Rezultati kažejo, da med slednjimi, ki najbolj prispevajo k oblikovanju učenčevih stališč do učenja angleščine, izstopajo učitelji in starši, medtem ko sošolci v tem starostnem obdobju še nimajo pomembne vloge. Keywords: pouk angleščine, učne metode, heterogeni razredi, razredni pouk, stališča do tujih jezikov, tujejezikovna motivacija, pomembni drugi, angleščina kot tuji jezik Published in DKUM: 25.07.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (431,36 KB) This document has many files! More... |
3. Obrnjeno učenje in poučevanje kot priložnost za inovativno in prožno izvajanje učnih oblik v visokošolskem izobraževanjuRomina Plešec Gasparič, Milena Valenčič Zuljan, Jana Kalin, 2020, original scientific article Abstract: Zagotavljanje kakovosti visokošolskega izobraževanja med drugim odpira vprašanje razmerja med neposrednim in posrednim visokošolskim poučevanjem. Didaktična inovacija obrnjeno učenje in poučevanje, ki se v mednarodnem univerzitetnem učnem okolju intenzivno raziskuje, omogoča visokošolskemu učitelju izpeljavo učnih oblik na prožnejši in bolj inovativen način, s čimer lahko prispeva k študentovi samoregulaciji učenja, miselni aktivnosti, višjim učnim dosežkom, ustreznejši časovni obremenitvi, prav tako pa lahko spodbuja višja pojmovanja znanja pri študentih in njihove sodelovalne spretnosti. V članku avtorice opredelijo prednosti in omejitve posameznih učnih oblik in podrobneje predstavijo obrnjeno učenje in poučevanje. Keywords: visokošolski študij, učne metode, obrnjeno učenje, inovativno učenje, visokošolska didaktika, posredno in neposredno visokošolsko poučevanje, razvrščanje študentov v skupine, obrnjeno učenje in poučevanje Published in DKUM: 24.06.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (1,29 MB) This document has many files! More... |
4. Vpeljava simulacij kot sodobne metode učenja in poučevanja na dodiplomskem študiju zdravstvene nege : opisna raziskavaIgor Karnjuš, Mirko Prosen, Sabina Ličen, 2020, original scientific article Abstract: Namen raziskave je bil ugotoviti izkušnje študentov dodiplomskega študija zdravstvene nege, vključenih v simulacijski tečaj dodatnih postopkov oživljanja (DPO) z učenjem, ki vključuje uporabo simulatorja pacienta. Tečaj je ocenilo 73 študentov tretjega letnika dodiplomskega študija zdravstvene nege, in sicer s pomočjo trditev na podlagi 5-stopenjske Likertove lestvice in treh odprtih vprašanj. Študenti menijo, da so simulacije učinkovita metoda učenja, ki olajša prenos teoretičnega znanja v vsakodnevno klinično prakso. Čeprav je 16 študentov izjavilo, da je bila ta izkušnja za njih rahlo stresna, so vsi študentje menili, da bi radi imeli več priložnosti za učenje na podlagi simulacij. Keywords: simulacije, študenti, zdravstvena nega, izkustveno učenje, simulator pacienta, visokošolski študij, učne metode, simulatorji Published in DKUM: 24.06.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (287,13 KB) This document has many files! More... |
5. Poučevanje spoznavanja okolja in naravoslovni kapital učencevVasja Kožuh, 2020, original scientific article Abstract: V prispevku predstavljamo potek in rezultate raziskave, katere osnovni namen je podrobneje spoznati poučevanja učnega predmeta spoznavanje okolja. Ugotovili smo, da učiteljice v prvem vzgojnoizobraževalnem obdobju ocenjujejo, da so motivirane za delo in kompetentne za poučevanje predmeta spoznavanje okolja. Pri tem se čutijo manj pripravljene za poučevanje fizikalnih, kemijskih, tehniških, socioloških in psiholoških vsebin kot za poučevanje drugih vsebin. Nadalje ugotavljamo, da določene naravoslovne postopke, kot so analiza in interpretacija podatkov, raziskovanje in delo z računalniki, izvajajo manj pogosto od drugih postopkov. Pri vrednotenju znanja se opirajo predvsem na pisne in ustne odgovore učencev. Keywords: spoznavanje okolja, naravoslovni pouk, poučevanje, učitelji, učne metode, organizacija pouka, ocenjevanje znanja, osnovne šole, naravoslovno znanje, spoznavni procesi in postopki, oblike poučevanja Published in DKUM: 19.06.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (730,07 KB) This document has many files! More... |
6. Učinki metode Tomatis na glasbeno učenje šolskih otrokKatarina Zadnik, 2019, original scientific article Abstract: Rezultati tujih raziskav, izvedenih med odraslimi in otroki, kažejo pozitivne učinke metode Tomatis pri posameznikih s posebnimi potrebami. Namen kvalitativne raziskave, izvedene na vzorcu treh osnovnošolcev, ki obiskujejo glasbeno šolo, je bil ugotoviti učinke metode Tomatis pri učencih s primanjkljaji na področjih učenja pri individualnem in skupinskem pouku v glasbenem šolstvu. Izhodiščno stanje je izkazalo težave na področjih pozornosti, koncentracije, funkcionalne glasbene pismenosti, tehničnih spretnosti igranja na inštrument. Triangulacija rezultatov izvedene metode Tomatis je pokazala pozitiven napredek na področjih pozornosti, koncentracije, notranje umirjenosti in telesne drže pri igranju na inštrument. Pri enem učencu je izstopal napredek v razvoju glasbene pismenosti. Keywords: glasbena vzgoja, funkcionalna glasbena pismenost, učne metode, učenci s posebnimi potrebami, glasbene šole, pozornost, psihomotorično področje, metoda Tomatis Published in DKUM: 18.06.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,20 MB) This document has many files! More... |
7. Učne oblike v osnovni šoli in obrnjeno učenje in poučevanjeRomina Plešec Gasparič, Milena Valenčič Zuljan, 2019, original scientific article Abstract: There are many factors associated with effective instruction that should be taken into account by school policy, the school as an institution and each individual teacher. The teacher’s role is of utmost importance when it comes to factors influencing the didactic design of instruction, among which we focus on within-class pupil grouping. The paper presents a study that examined attitudes and experiences of Slovenian primary school teachers with planning, implementing and evaluating within-class pupil grouping. The results of teacher assessments of the effectiveness of each form of grouping show that teachers give the highest rating to individualised learning. Among the disadvantages of interactive grouping, teachers emphasize time consumption. Thus, we present the didactic innovation of flipped learning and teaching, which offers the opportunity for more frequent use of interactive grouping. Keywords: učne metode, učne oblike, učitelji, poučevanje, inovacije, osnovne šole, učinkovit pouk, didaktična inovacija, obrnjeno učenje in poučevanje Published in DKUM: 18.06.2025; Views: 0; Downloads: 9
Full text (314,22 KB) This document has many files! More... |
8. Trenutno stanje in možnosti za vključevanje oblikovalskega razmišljanja v srednješolsko poučevanje gostinstva in turizma : magistrsko deloJožica Vohar, 2023, master's thesis Abstract: Zaradi sprememb v gospodarstvu in turistični industriji je pomembno, da se že v času šolanja pripravi učence, bodoče delavce v turizmu in gostinstvu, da bodo usposobljeni za delo na tem področju. Dandanes je pomembno, da se v poučevanje vključijo aktivnejše učne metode, s katerimi učenci z lastno aktivnostjo spoznavajo novo učno snov. S temi metodami lahko učenci dosežejo tudi višje stopnje po Bloomovi taksonomski lestvici. Višje stopnje kot dosežejo učenci, več različnih znanj in veščin imajo. Aktivna učna metoda, ki zaobjema vse stopnje po Bloomovi lestvici, je tudi oblikovalsko razmišljanje (angl. design thinking). S to metodo se učenci naučijo analitskega in kritičnega razmišljanja, samovrednotenja, iskanja in implementiranja idej in izdelave prototipov. V zaključnem delu smo raziskovali možnosti vpeljave oblikovalskega razmišljanja v pouk na srednjih gostinskih in turističnih šolah. Izvedli smo deset polstrukturiranih intervjujev, z učitelji, ki poučujejo vse strokovne module na treh različnih srednjih šolah za gostinstvo in turizem. Na podlagi analize smo ugotovili, da bi bila vpeljava oblikovalskega razmišljanja smiselna zaradi sprememb v gospodarstvu in novih generacij dijakov. Pri vpeljavi metode bi se lahko pojavili določeni izzivi, vezani na predznanje in motivacijo dijakov ter na časovno obdobje izvajanja metode. Sam proces je dolgotrajen in bolj primeren za projektno delo kot za vpeljavo v redni pouk. Keywords: aktivne učne metode, pasivne učne metode, Bloomova taksonomija, oblikovalsko razmišljanje, poučevanje v gostinstvu in turizmu Published in DKUM: 08.01.2024; Views: 478; Downloads: 59
Full text (1,90 MB) |
9. Analiza nalog, ki usmerjajo k operacijsko-praktičnim učnim metodam v učbenikih za spoznavanje okolja : magistrsko deloUrška Doberšek, 2023, master's thesis Abstract: Pri pouku predmeta spoznavanje okolja naj bi učenci cilje uresničevali z lastno aktivnostjo. Ob učiteljevi uporabi operacijsko-praktičnih učnih metod pri pouku, učenci preko različnih praktičnih aktivnosti dosegajo učne cilje. V operacijsko-praktično skupino učnih metod uvrščamo metodo raziskovanja, metodo praktičnih del, gibalnih in drugih dejavnosti, metodo pisnih del, metodo risanja in metodo igre. Namen magistrskega dela je proučiti naloge, ki v učbenikih in delovnih učbenikih predmeta spoznavanje okolja, usmerjajo k operacijsko-praktičnemu delu. Osredotočili smo se na štiri založbe, ki so na slovenskem trgu najbolj zastopane. Pri vsaki založbi smo analizirali učbenik za vsak posamezen razred. Pri raziskavi smo uporabili deskriptivno-neeksperimentalno metodo pedagoškega opazovanja. Rezultati analize so pokazali, da je zastopanost nalog, ki usmerjajo k operacijsko-praktičnim učnim metodam v učbenikih oz. delovnih učbenikih glede na razred in založbo različna. Rezultati kažejo, da se delež nalog razlikuje med posameznimi založbami. Glede na razred, se največ nalog, ki spodbujajo k uporabi operacijsko-praktičnih metod, v največjem deležu pojavlja v učbenikih za 3. razred, sledi 1. razred in nato 2. razred. Keywords: učbeniki, operacijsko-praktične učne metode, založba, spoznavanje okolja Published in DKUM: 16.06.2023; Views: 582; Downloads: 175
Full text (4,61 MB) |
10. Akademska uspešnost študentov pedagoških smeri med epidemijo covid-19: primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živo : primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živoMartina Jazbec, 2023, master's thesis Abstract: Temeljni namen magistrskega dela je bil primerjati akademsko uspešnost študentov med študijem na daljavo v času epidemije COVID-19 in v obdobju po epidemiji, ko se je študijski proces izvajal v živo. V ospredju naše raziskave je bila pogostost uporabe različnih učnih metod ter oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo v obdobju epidemije COVID-19. Zanimale so nas tudi prednosti in slabosti študija na daljavo po mnenju študentov ter za katere vplive so bili mnenja, da so v največji meri vplivali na njihov akademski uspeh med študijem na daljavo ter študijem v živo. Z empirično raziskavo na vzorcu 105 študentov treh največjih javnih univerz, Univerze v Ljubljani, Univerze v Mariboru ter Univerze na Primorskem smo ugotovili, da so imeli študentje statistično pomembno višji akademski uspeh v študijskem letu 2021/2022, kot v študijskem letu 2020/2021. Študentje so imeli višji akademski uspeh, kadar je večji del študijskega procesa potekal v živo. Preučili smo tudi pogostost uporabe učnih metod ter učnih oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo. Statistično pomembnih razlik v uporabi različnih učnih metod ter učnih oblik dela nam ni uspelo ugotoviti. Na akademski uspeh posameznikov je po mnenju študentov v največji meri vplivala količina časa, ki so ga namenili študijskim obveznostim ter njihove kognitivne sposobnosti. Študentje so največje prednosti študija na daljavo videli v časovnih in finančnih prihrankih. Pri negativnih vidikih študija na daljavo pa je bila v ospredju omejitev stikov. Keywords: študentje, študij, COVID-19, učne oblike dela, učne metode dela Published in DKUM: 06.06.2023; Views: 511; Downloads: 110
Full text (1,42 MB) |